TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lip 2017, o 22:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sty 2011, o 18:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 21:52
Posty: 22
Lokalizacja: Kowary
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Witam !
Jako, że paliwko coraz bardziej szaleje z cenami mocno zastanawiam sie nad instalajca gazowa do mojej Avki. Mam więc pytanie do osób obytych z LPG (lub mających takie Avki jak ja wlasnie z LPG) czy warto i jaką ewentualnie instalacje zakladac (jakiej generacji, ewentualnie firmy). Odnośnie pytania kilka uwag - autko dostałem za darmo do remontu pol roku temu (niemiec - dziadek wjechal nim w robot drogowy - nie zmiescil sie - obdarl caly bok). Auto wyremontowane - maly przebieg rzeczywisty (90 tys :) a rocznik 1998). Jedno "male" ale - w drodze do Polski (na kolach) wyszedl problem peknietej pompy wody = przegrzanie silnika --> planowanie glowicy i wymiana zaworo-uszczelniaczy. Czy po takim remoncie silnika i ewentualniej instalacji LPG mogą być jakieś problemy ? Dodam, że w tej chwili Avka chodzi jak zloto tylko ze pali ok 12 litrów (jazda miasto - skrzynia automatyczna). No i pytanie czy jesli do pracy mam 3 km to czy gaz w ogole jest oplacalny ? Krece sie glownie na malych odcinkach i zastanawia mnie czy gaz w ogole bedzie sie zalaczal. Spotkalem sie nawet z opinia ze nie ma to znaczenia bo spokojnie mozna wlaczyc zeby od razu po odpaleniau zalaczal sie gaz ? ;/

Z góry dzieki za odp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2011, o 14:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2009, o 12:22
Posty: 306
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 3ZR-FAE
Ja mam taką konfigurację i sobie jeżdżę. Natomiast na Twoim miejscu bym się poważnie zastanowił. W dniu dzisiejszym jadąc do pracy (temp. zewnętrzna -1 st. C) na gaz auto przełączyło się po ok 2,5 km. Latem jest lepiej - przełącza się po ok 1,5 km. Teraz musisz sobie sam policzyć ile faktycznie będziesz jeździł na tanim LPG i kiedy się to Tobie zwróci.

pozdrawiam
Marek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 00:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 lut 2008, o 22:46
Posty: 111
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE 1.6/110KM
A ile km robisz rocznie i ile lat zamierzasz jeździć? Zwróć uwagę, że instalacja zwraca się po okolo 15 tys. km. Jeśli twoje użytkowanie auto sprowadza się do dojazdów do pracy i 2 x w roku urlop to nie ma sensu najmniejszego. Przy twoim sposobie jazdy, będziesz używał 50/50 benzyny i gazu. Pamiętaj, że LPG wymaga większej dbałości o samochód - częstsza wymiana świec, kabli, filtrów, dodatkowe przeglądy instalacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 10:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 21:52
Posty: 22
Lokalizacja: Kowary
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Dzięki za zainteresowanie - rocznie robię ok 10000 - 15000 tys. ale kręcąc się w około przysłowiowego "komina". Problem polega na tym ze to krótkie odcinki 2-3 km (jestem informatykiem) dojeżdżam często do klientów + stała praca + tak jak wspomniałeś 2 - 3 dłuższe wyjazdy w roku. Ciężko ogólnie ostatnio z cenami benzin i dlatego zastanawiam się nad LPG ale powoli mnie z tego pomysłu leczycie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 11:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
wg mnie zakładanie sekwencji w twoim przypadku jest pozbawione sensu, bo o takiej instalacji piszą userzy. Tak jak ci koledzy napisali będziesz jeździł przeważnie wiecej na benzynie niż na LPG. W przypadku mojej instalacji BRC minimalna temperatura płynu, którą można ustawić aby przełączyło się na LPG to 30 stopni. Takie odcinki 2-3 kilometry bedziesz więc pokonywał w większości na benzynie. W związku z tym okres zwrotu takiej instalacji wydłuży ci się przynajmniej 2 krotnie...

Ale masz jeszcze 2 rozwiązanie - zwykła mieszalnikowa instalacja. Znacznie tańsza ale teoretycznie bardziej problematyczna. Choć z tym też bywa różnie. Dobrze założona i wyregulowana w tym silniku powinna latać bez problemu. Do tego o połowę tańsza. No i wówczas masz możliwość jazdy na gazie prawie od startu. To chyba jedyna dla ciebie rozsądna alternatywa.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 12:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 21:52
Posty: 22
Lokalizacja: Kowary
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Hmm - mieszalnikowa ? Czyli 2 generacja ? Dobrze rozumiem ? Ale czy ktoś zakładał już taką instalacje do Avensis T22 7AFE ? Nie chciałbym zarznąć Avce silnika ale jednak perspektywa oszczędności na gazie kusząc. Jakbyś mógł pomóc ze szczegółami - jaka ewentualnie instalacja (jakiej firmy) i na co ewentualnie w takim przypadku zwracać uwagę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 14:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
hmm, wiesz ja nie czuję się specjalistą od LPG. Powiem ci tylko tak - bez przesady. Dobrze wyregulowana instalka 2 gen. nie zarżnie ci silnika. Niby czemu? Wymaga po prostu większej dbałości o nią i przez to moze jest bardziej upierdliwa. Poza tym twój motor 1.8 to Lean Burn czyli silnik, który znosi ubogą mieszankę. Na logikę powinien więc i dobrze znosić nawet LPG 2 gen. Mam 2 znajomych co mają auta na 2 gen. i już grubo ponad 200 tys. z czego dużo ponad połowę na gazie !!! Jedna to corolka ze zwykłym 1.3 i daewoo z silnikiem z kadeta 1.5. I silniki sie nie zarżnęły. Oczywiście zimą i tak nie przełączysz od razu na gaz bo musi się chociaż parwonik rozmrozić. Ale na pewno możesz szybciej przełączyć niż na sekwencji.
Poza tym róznica w cenie. Moim zadniem po prostu przy twoim trybie jazdy zakładanie sekwencji to bez sens. Jedynie 2 gen. Ale to i tak twoja decyzja.
Powiem z własnego doświadczenia - takie krótkie odcinki to najlepiej pokonywać MZK lub na nogach :-D Gaz się słabo kalkuluje, diesel spali ci i tak duuużo wiecej niż wszyscy piszą a na beznynie sam widzisz jakie koszty. Nie ma złotego srodka. Sam to przerabiałem.
Co do konkretnych instalacji - nie pomogę. Ale pewnie koledzy podrzucą.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 16:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 21:52
Posty: 22
Lokalizacja: Kowary
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
No MZK to raczej już odpada - wystarczy że do czasu ukończenia studiów się najeździłem, pociągami, pksmi i innym talatajstwem...na nogach znowu to w krótkim czasie albo był znikł z tego świata albo został nowym Korzeniowskim z moją pracą ;P. No nic w takim razie ogólna lipka - płacz i płać jakby nie przetrzeć ! Pozdrówka i dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 16:51 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
ja mam silnik 4A-FE, Ave jeździ już od 2005 roku na tym gazie i mało co było wymieniane, nawet filtrów nie wymieniałem tylko tak się jezdziło i wszystko śmiga aż miło.
Ile pali masz w mojej stopce ;)

w Twoim przypadku, II gen to jedyne rozwiązanie, nie zastanawiaj się, wg mnie to bardzo dobre rozwiązanie. A jak będziesz chciał poszaleć to przełączysz sobie na beznynkę ;)

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2011, o 09:54 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 21:52
Posty: 22
Lokalizacja: Kowary
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
WaLeC a Ty którą masz generacje założoną ?!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2011, o 14:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
Ja właśnie mam założoną II generację i przełączanie jest przy około 2 tyś obrotów, więc nei ma zanczenia czy to jest zimny czy ciepły silnik, machnę gazem lekko i już jest na gazie ;)

Muszę powiedzieć, ze ta instalacja choć wtedy bardzo droga ( 2005 rok około 5-6 tysi) do tej pory sprawuje się ok, nei było nic naprawiane w silniku, ani w instalacji

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2011, o 15:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 21:52
Posty: 22
Lokalizacja: Kowary
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Wypada z mojej strony Wam podziękować bo zdecydowałem się jednak na LPG. Zrobiłem już ok 700 km i na razie jestem bardzo zadowolony. Na gaz przełącza mi się wbrew pozorom bardzo szybko a oszczędności już odczuwam - jeżdżę więcej a mniej place :-D (żyć się chce od razu). Dzięki za porady i zaangażowanie w temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2011, o 16:16 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
cieszę się, że jesteś zadowolony, nic nie satysfakcjonuje bardziej, niż zadowolenie kogoś komu się coś doradzało...

daj znać jak będzie Avensis zachowywała się po większym przebiegu...
a tymczasem szerokości...

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2011, o 17:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2009, o 12:22
Posty: 306
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 3ZR-FAE
Przy okazji pytania do posiadaczy LPG i 7AFE:
1) jak często zmieniacie świece/przewody?
2) czy próbowaliście jeździć na świecach nieirydowych?

pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2011, o 11:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
Ja wypowiem się odnośnie swojej Avensis.
Odkąd jest włożony gaz czyli coś około 5 lat i około 60 tyś nic nie było wymieniane u mnie. Żaden filtr, żadne przewody, żadne świece i to wszystko działa. :cfaniak:

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lut 2011, o 16:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 paź 2008, o 17:01
Posty: 266
Lokalizacja: Pacanów
Marka: Ford
Model: Mondeo Mk4
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 TDCi
mareckw napisał(a):
Przy okazji pytania do posiadaczy LPG i 7AFE:
1) jak często zmieniacie świece/przewody?
2) czy próbowaliście jeździć na świecach nieirydowych?

pozdrawiam
Marek


szkoda Jupek że dopiero teraz wszedłem na forum, bo doradził bym Ci sekwencję a nie instalację mieszalnikową. sekwencja jest droższa o jakieś 500zł ale jest mniej problematyczna, wszystko oczywiście zależy od firmy. ja mam instalacje firmy Elpigaz i jest super, przy największych mrozach na gaz przerzuca mi po ok 300 metrach od garażu :ok: ( nie wiem co koledzy maja za instalacje że na benzynie jeżdżą po 3km ??? )

a teraz odnośnie pytania mareckwa:
1) moją toyotką jeżdżę już prawie 3 lata, zrobiłem nią ponad 40kkm na LPG i nie zmieniałem ani świec ani kabli, po prostu nie ma takiej potrzeby bo wszystko śmiga jak należy
2) samochód kupiłem z irydowymi świecami Denso i jeżdżę na nich cały czas, nie było potrzeby ich wymiany więc nie eksperymentowałem bez potrzeby

mam jeszcze taką rade do przyszłych użytkowników LPG, zakładajcie sobie dobre instalacje bez względu na ich koszt, one wam się potem zrewanżują bezproblemową pracą i w efekcie i tak na tym zaoszczędzicie.
ja mam już 4 samochód z LPG, ale zawsze szukałem samochodu bez instalacji, po to żeby sobie potem założyć to co ja chcę a nie to co ktoś wcisnął i nigdy nie miałem żadnych problemów z instalacjami, warunkiem takiego stanu rzeczy jest regularne serwisowanie instalacji :-D ... no to szerokości :auto:

_________________
FORD MONDEO MK4 2.0 TDCI - moja nowa miłość...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2011, o 09:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
kolego weż pod uwagę, że ty masz auto garażowane. A to baaaardzo duża różnica w stosunku do garażu "pod chmurką". W mojej sekwencji mam ustawione minium czyli temp. + 30 przejścia na gaz. Teraz zimą, jeśli nie ma za dużo skrobania i można w miare szybko razu ruszyć, to przełącza mi się po jakimś 1,5 km, co daje mi połowę drogi do pracy :-( I nic nie zrobisz.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2011, o 09:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 mar 2007, o 18:36
Posty: 630
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Rav 4
Nadwozie: inne
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Valvematic
Wracając do tematu.
Ja mam 7A FE. Instalację założyłem 14 miesięcy temu. Ja mam sekwencję o ile pamiętam Staga 4 czy coś w tym stylu :-) . Od założenia zrobiłem prawie 40 tyś. Oprócz przeglądów instalacji nie robiłem prawie nic. Jedyną rzeczą jaką zrobiłem to wymiana przewodów. Ale faktycznie te wcześniejsze były kiepskawe. Świece mam irydowe denso i na razie nie zamierzam ich wymieniać. U mnie przy tych ciężkich mrozach potrzebuję około 2km aby przełączyło się na gaz. Tyle, że auto stoi pod chmurką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lut 2011, o 11:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
ja w swojej Avensis, aby przełączyć się na gaz potrzebuję dodać gazu, aby przekroczyć magiczne 2 tyś obrotów :brewki:

Mam II gen gaz, więc tam przełącza się na gaz przy obrotach, jak wyjeżdżam z garażu to staram się, jechać powoli, żeby chociaż trochę na benzynie rozgrzać silnik, a później 2 i ognień już na gazie :-D

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2011, o 17:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 paź 2008, o 17:01
Posty: 266
Lokalizacja: Pacanów
Marka: Ford
Model: Mondeo Mk4
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 TDCi
ave4ever napisał(a):
kolego weż pod uwagę, że ty masz auto garażowane. A to baaaardzo duża różnica w stosunku do garażu "pod chmurką"...

może i masz troszkę racji, ale ja mam zwykły blaszany garażyk w którym jest tylko o 2st cieplej niż na zewnątrz :-D

_________________
FORD MONDEO MK4 2.0 TDCI - moja nowa miłość...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 15:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 kwi 2011, o 15:13
Posty: 1
Marka: Honda
Model: Civic
Rocznik: 2001
Silnik: 1.4 benzyna
Wybaczcie, że się podepnę, ale temat poniekąd pokrewny. Mam zamiar nabyć Toyotę Celicę z silnikiem 1.8 7AFE link-> http://moto.allegro.pl/toyota-celica-1- ... 47392.html
Ogólnie auto mi się super podoba, byłem na oględzinach i wziąłbym gdyby nie fakt, że ponoć z instalacją 3generacji (ponoć półsekwencyjna?) która jest tam zamontowana są problemy i lepiej się w to nie bawić. Instalacja była montowana we Włoszech, to prawda, że lepiej takich aut z włoskimi instalacjami nie brać?
Jak ma się żywotność tego silnika do użytkowania na lpg? Czy 100tyś zrobione na gazie jest już pewnym obciążeniem dla tego silnika i można spodziewać się poważnych awarii z tytułu jazdy na gazie?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 08:38 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Ja miałem Toykę z tym samym silnikiem 7AFE z gazem, na gazie przejechała około 70 tys i dalej jeździ.
Kolega ma Corolle 1996 i z gazem z Holandii i miał trochę problemów ale w sensie że nikt nie chciał sie podjąć regulacji, tłumacząc że nie znają tych instalacji więc nie będą robić.
Jakoś sie problem rozwiązał i dalej śmiga na tym gazie więc nie ma powodów do niepokoju.
Tylko trzeba serwisować na czas i założyć w dobrej firmie i nie oszczędzać 100 zł na jakości instalacji.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2011, o 11:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 21:52
Posty: 22
Lokalizacja: Kowary
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Dawno tu nie zaglądałem ;). Dzięki chłopaki za zainteresowanie - i od razu uspokajam kolegę marino166 - założyłem sekwencje i rzeczywiście przełącza się bardzo szybko więc oszczędności są :). Nie dawno jednak pojawił mi się problem palenia oleju przez moją Avke i zaczynam się martwić..czy regulacja zaworów może na to pomóc - w tej chwili bierze mi olej na poziomie 1/1500 km ;/. Może ktoś wypowie się fachowo w temacie ?? Zaczynam się powoli martwić że znowu czeka mnie remont silnika albo co gorsza SWAP a sprzedawać Avki nie chcę bo już się do niej przywiązałem :help:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2011, o 15:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
luz zaworowy raczej nie ma nic do brania oleju. Inna sprawa, że jak luz był już minimalny to gaz mógł po prostu zawory dobić. Tak czy siak to nie jest normalne zużycie na 7A-FE.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2011, o 23:31 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
ave4ever napisał(a):
luz zaworowy raczej nie ma nic do brania oleju. Inna sprawa, że jak luz był już minimalny to gaz mógł po prostu zawory dobić. Tak czy siak to nie jest normalne zużycie na 7A-FE.

Myślisz, że to normalny objaw?
ok. 0,5l na ponad 1100km olej LM 5W30. Nie sądzę aby przyczyniła się do tego płukanka LM.

Trzeba już się bawić w remont czy w jakiś inny sposób to załatwić? Np zmienić olej?
Co radzicie zrobić?

Gaz nie miał tu znaczenia. Przynajmniej tak myślę. Zawory są ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 08:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 22:08
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE 1.8 + LPG
pawkaj to Tobie bierze
Cytuj:
ok. 0,5l na ponad 1100km olej LM 5W30.
No to powiem, że sporo. Mój aż takiego apetytu nie posiada :nonono:
Piszesz
Cytuj:
Zawory są ok.
byłeś sprawdzać?
Ja osobiście z remontem chyba jeszcze bym się wstrzymał i spróbował od zmiany oleju na coś innego a na pewno tańszego (nie mówię o cenie ostatniego wspólnego zakupu organizowanego przez pikoli). Być może zostanę za to stwierdzenie "zbesztany" ale co tam :-D ja spróbowałbym silnik zalać jakimś olejem półsyntetycznym. Ja taki leję od przeszło 3 lat. Wcześniej Mobil 10W40 a ostatnio zalałem Valvoline 10W40. Podobno ten Valvoline potrafi zmniejszyć branie oleju a czasami nawet całkowicie wyeliminować. Ja od wymiany przejechałem około 3000 tys. i nie widzę (jak na razie) aby ubywało go na bagnecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 09:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
pawkaj napisał(a):
Myślisz, że to normalny objaw?
ok. 0,5l na ponad 1100km olej LM 5W30. Nie sądzę aby przyczyniła się do tego płukanka LM.

Trzeba już się bawić w remont czy w jakiś inny sposób to załatwić? Np zmienić olej?
Co radzicie zrobić?

Gaz nie miał tu znaczenia. Przynajmniej tak myślę. Zawory są ok.


dlatego ja jednak nie przechodze na 5w-30. Patrząc na dane to ten olej jest jednak znacznie mniej lepki w całym zakresie. Niby lepiej dla silnika ale może nie do końca dla już sporo przechodzonego. Zresztą temat rzeka na osobym wątku olejowym. Ja bym na twoim miejscu zalał 5w-40 (zawsze to trochę lepiej niż 10 W-40)
ps. czy Tobie sie zera nie pomyliły? Bo wychodzi prawie 5 L /10 000?

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 09:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 22:08
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE 1.8 + LPG
ave4ever napisał(a):
ps. czy Tobie sie zera nie pomyliły? Bo wychodzi prawie 5 L /10 000?
niektórym tak właśnie ubywa oleju. Podejrzewam, że gdyby to było 0,5l/10tys km to pawkaj by o tym w ogóle nie pisał bo taka ilość byłaby "prawie nie zauważalna".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 10:10 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Przechodzę do tego tematu: viewtopic.php?f=21&t=711&hilit=bierze+olej
Proszę żeby się tam przenieść. Dzięki ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2012, o 09:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 156
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
podczepię sie pod temat, gdyż mowa jest o tym samym silniku co w moim aucie.
Koledzy, jaką instalacje założyć, jakie poszczególne podzespoły?
czy taka instalacja będzie odpowiednia?
stag 4 plus
reduktor AC-R01, lub Magic III
wtryski Hana H2000
butla w koło
filtr puszkowy fl02 lub przelotowy fl 03
przewód faro zamiast miedzi
te podzespoły miały byc zapakowane do audi A3 ale zmieniłem zdanie co do samochodu i kupiłem ave.
Może ktoś poleci dobrego gazownika w Kielcach albo na północ od Kielc?

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda