TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 paź 2017, o 01:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lis 2010, o 22:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
witam,
koledzy jak to jest z tymi świecami. Kupiłem do mojego wozidła (3S-Fe + LPG BRC Sequent) na wymianę świece zwykłe DENSO K20TR11 ze względu na cenę. Mają one odstęp 1,1 mm. Wg serwisówki świece irydowe NGK lub DENSO mają odstęp 1,3 mm. Co więcej znalazłem w IC świece Bosch`a niby dedykowane do LPG z odstępem 0,9 mm. To potwierdzałoby tezę gazownika u którego zakładałem instalację, że świece od gazu mają mieć odstęp o 20 %mniejszy.
Jak to więc ma być?
1. Dlaczego zwykłe świece a irydowe mają różne przerwy?
2. Czy zmniejszacie odstęp przy waszych LPG? Bo z tego co mi się wydaje, to przy sekwencji chyba nie ma to znaczenia. Czy założyć tak jak kupiłem?

BTW - pytanie konkretnie do posiadaczy 3S-Fe. Czy te silniki nie mają chłodniczki oleju? Wiem, że w 7A-FE jest. W moim motorze nie ma. Ale nie znam nikogo innego z 3S-Fe :-)
Dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2010, o 20:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sie 2008, o 19:39
Posty: 3
Lokalizacja: Łowicz
U siebie też mam sekwencyjną instalacje BRC i mam normalne świece NGK takie jakie są przewidziane do tego silnika i żadnego odstępu elektrod nie zmieniałem. Wiem tylko tyle że irydowe świece starczają na jakieś 100 tys. km ale nie wiem jak to jest w przypadku LPG.
Ten silnik nie ma typowej chłodniczki oleju jest tylko pod filtrem oleju coś w rodzaju wymiennika ciepła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2010, o 22:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
założyłem zwykłe denso z odstępem 1,1. Okazało się, że takie same były te co wyjąłem. Po wymianie żadnej różnicy na plus, czyli tamte były chyba jeszcze OK.
Mam jedną wkurzającą rzecz, dlatego zacząłem od świec. Jak silnik się nagrzeje i ma to na jałowym czuje wibracje na budzie. Czuć lekkie wibracje nawet na kierownicy, jak w dieslu. Po założeniu nowych świec mam wrażenie jakby wibracje jeszcze były większe. Czy wy też tak macie? Poza tym jak stoi na jałowym i włączę jakikolwiek pobór prądu np. kierunkowskazy czy trzymam na stopie to zaczyna falować na obrotach i wpada jeszcze w większe wibracje. Obroty spadają wtedy czasem nawet o jakieś 100 albo i więcej. Co to może być? Jak podnoszę maskę, to nie widać żeby jakoś specjalnie silnikiem telepało. Jak tylko leciutko dotknę gaz i podniosę obroty do jakiś 900 to już jest OK.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 gru 2010, o 15:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2009, o 13:39
Posty: 317
Lokalizacja: ok. Konina
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: T22 przed FL
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 3SFE 2.0 LPG
Jeżdżę na świecech DENSO już 50 tysięcy i nic nie doginałem a tylko wymieniłem drugą bo na gazie też mi szarpalo (miała taką ok 1cm rysę jak po piorunie). Po wymianie jak ręką odjął. Jeśli świeczki nowe no to proponuję przemierzyć (choćby porównawczo) lub odrazu wymienić kable WN...... Raczej ma chłodnicy oleju. A nie zauważyłeś , że musisz ruszać na większym "gazie" i mniejszym sprzęgle, bo inaczej go zadusisz? Ja właśnie tak miałem z tą świecą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 gru 2010, o 23:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
wiesz co, w sumie po wymianie tych świec nie zauważyłem żadnej różnicy. Tak jak napisałem, mam wibracje w aucie na jałowym i ogólnie jak wcisnę gaz do oporu to czuje jakieś drżenia na aucie. Ale to nie świece jednak. Raczej przewody WN też nie, bo nie mam szarpania (sprawdzę jeszcze po ciemku czy coś będzie widać). Nie wiem, może to poducha od silnika? W ogóle to chciałem sprawdzić organoleptycznie te poduchy i poruszać energicznie silnikiem aby jakiś stuk usłyszeć. Ale ku mojemu zdziwieniu silnik nie buja się nawet na milimetry (chyba że z całym autem). Zdziwiło mnie to, bo jak ma być jakaś amortyzacja? Nie wiem czy w avenach tak jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2012, o 21:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2012, o 21:25
Posty: 6
Lokalizacja: podlaskie
Marka: toyota
Model: t22
Rocznik: 1999
Silnik: 3 sfe
ja kupilem swiece denso k20tt i mi przrywa i czasmi strzela na malych obrotach ,wstailem stare bocha i jest dobrze ,zauwazylem ze w starych jest mnieisza przerwa niewim co mam zrobic z nowymi zmnieszyc przerwe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2012, o 21:56 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Kto Ci je polecił?
Poszukaj takich:
PK20TR11
BKR6EKPB11
K20TR11


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2012, o 05:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2012, o 21:25
Posty: 6
Lokalizacja: podlaskie
Marka: toyota
Model: t22
Rocznik: 1999
Silnik: 3 sfe
polecil mi je sprzedawca sklepu ,mowil ze sa dobre do lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2012, o 11:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2012, o 21:25
Posty: 6
Lokalizacja: podlaskie
Marka: toyota
Model: t22
Rocznik: 1999
Silnik: 3 sfe
pomniejszylem przerwe w swiecach i wszystko gra ,zrobilem tak bo niechcial mi wymienic na inne a niechce mi sie wydawac kasy, zobaczymy jak bedzie sie sprawowal na tych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2012, o 16:26 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Na jaką przerwę? Taką jaka jest na oryginałach? Ciepłota taka sama?
Żebyś tylko sobie nie zaszkodził.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2012, o 22:03 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
a z jakiej na jaka zmieniłeś te przerwę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2012, o 09:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2012, o 21:25
Posty: 6
Lokalizacja: podlaskie
Marka: toyota
Model: t22
Rocznik: 1999
Silnik: 3 sfe
zmienilem z 1,1 na 0,9 okolo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2012, o 14:09 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Czyli z prawidłowej na nieprawidłową :wleb:

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2012, o 17:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lip 2012, o 21:25
Posty: 6
Lokalizacja: podlaskie
Marka: toyota
Model: t22
Rocznik: 1999
Silnik: 3 sfe
mozliwe ,jutro jade do mechanika to niech zobaczy ,jak powie ze ze cos zle to kupie nowe swieczki ale zrobilem taka sama przerwe jak mnialem w starych a na starych jezdzilem 2 lata czyli na tych powinienem tez jezdzic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2012, o 17:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nieco mniejsza przerwa na gazie raczej nie powinna problemów sprawiać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lip 2012, o 17:57 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Pod warunkiem jeśli to nie jest z 0,9 na 0,7.

Ja zmieniłem z 1,3 na 1,1 i jeżdżę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2012, o 11:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
a ile można pośmigać na zwykłych świeczkach na LPG? zrobiłem na swoich denso lekko ponad 20 tys. i nie wiem czy to już czas żeby się im przyjrzeć.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2012, o 12:08 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 21:21
Posty: 506
Lokalizacja: MMz
Pochwały: 8
Marka: TOYOTA
Model: t 25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 VVTI
Nie ma reguły od 5 lat używam DENSO i zależy jak się trafi najdłużej przelatałem 26 tyś ale trafiło mi się że po 6 tyś świeca się rozsypała (elektroda zaczęła być luźna) Ja zmieniam w carinie e z sekwencją co 20 tyś a w ave z gazem II gen co 12 tyś (czasem wcześniej jak zaczyna strzelać :-D )

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2012, o 12:33 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1364
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Ja na swoich Denso mam przejechane 30kkm i nic z nimi się nie dzieje.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2012, o 13:17 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lip 2012, o 17:40
Posty: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0
Osobiscie jezdze juz 4 autem na gazie i zawsze kupuje takie swiece jak sa do auta zalecane. Kazde auto jezdzilo bdb wiec po co zmieniac na jakies odpowiedniki do gazu.

_________________
- nowa zabawka na pokladzie DVD i 7" monitor.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lip 2012, o 21:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2011, o 20:59
Posty: 198
Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD
Nigdy nie robiłem różnicy dla przerwy na elektrodach świec,wymiana jak fabryka nakazuje co 40kkm i nie miałem nigdy problemów.Jedyne co można zmienic to ciepłota swiecy,ale nie wiem czy warto jeżeli silnik nie jest modyfikowany albo katowany na maxa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 mar 2015, o 02:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 03:42
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 1999
Silnik: 3sfe 2.0 + lpg
Witam!
A ja sie zastanawiam po co zmieniać świece skoro silnik równo pracuje a gazu pali tyle samo co przy założeniu instalacji lpg.
Ja przejechałem w Carinie 1.6 na kpl. świec po instal. lpg ponad 100 tys. km i palił 8-8,5 l/100km do sprzedaży samochodu.
Od 2007 r. jeżdżę Avensis t22 2.0 +lpg i zrobilem 96 tys. na jednym komplecie świec. Pali 9.5- 10 l. w lato i 10-11 l. zimą.
Jak silnik nie zaczyna szarpać, tracić mocy czy więcej palić gazu to silnik należy zostawić w spokoju. To jest moje zdanie.
Mój syn też jezdzi tym samochodem i dziwi się że jemu pali 12-14 l gazu, ma słabsze przyspieszenie, nawet była sugestia żeby wymienić świece. A ja mówię że to nie kwestia świec tylko techniki jazdy i świadomość żę jeżdżę na gazie a nie na benzynie. Mam czy nie mam racji?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda