TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 14 gru 2017, o 15:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 sie 2012, o 07:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 16:34
Posty: 104
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE + LPi
O i takie podejscie rozumiem i jest OK ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2012, o 21:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2011, o 20:59
Posty: 198
Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD
Student22 napisał(a):
Ja nie neguję obecności kata w aucie, tylko wyolbrzymianą szkodliwość LPG bez kata.
Natomiast jestem za robieniem dobrych badań technicznych w stacjach diagnozy.


Są jeszcze tacy którzy myslą ze badanie techniczne jest dla diagnosty a nie dla właściciela auta.Jaka jest radocha gdy uda się zrobić przekręt z niesprawnym układem hamulcowym.Potem raczej bywa nieciekawie,najgorzej jak taki pajac komuś zrobi szkodę na zdrowiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2012, o 13:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 766
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
TomDexter napisał(a):
FREDEK napisał(a):
galtom napisał(a):
Spaliny gazu sa gorętsze (o ile wiem) niz te z Pb,


jakieś potwierdzenie tej teorii ??
Czy tylko mit pt. podaj dalej?

To powiedzcie mi proszę, Panowie, dlaczego tak się zawsze składa, że przy regulacji luzów zaworowych zazwyczaj do korekty są te wylotowe?

Pb wchodzi w reakcję z olejem silnikowym w komorze spalania, spaliny ciągną olej razem ze sobą w wydech, chłodząc i smarując zawory. LPG jest paliwem suchym i nie reaguje z olejem, który zostaje na ściankach cylindrów. O tyle co mi wiadomo ???

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2012, o 18:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Zawory dolotowe maja dużo niższą temperaturę niz wylotowe, na gazie zjawisko to się nasila. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2012, o 11:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 16:34
Posty: 104
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE + LPi
wrc napisał(a):
Zawory dolotowe maja dużo niższą temperaturę niz wylotowe, na gazie zjawisko to się nasila. pozdr


Z powodu wyzszej temp. spalania gazu... :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2012, o 12:28 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
No to jak jest w końcu , wyższa czy niższa wpływa na wyklepanie a może wypalenie gniazd wylotowych zaworów.
I jak sie do tego ma specyfik o nazwie TUNAP 163/164 który czyści wtryskiwacze benzynowe/ gazowe , trzonki i gniazda zaworowe co ma zapobiegać wypalaniu zaworów wg.firmy Irmischer


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2012, o 13:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
galtom napisał(a):
wrc napisał(a):
Zawory dolotowe maja dużo niższą temperaturę niz wylotowe, na gazie zjawisko to się nasila. pozdr


Z powodu wyzszej temp. spalania gazu... :-)
No innego powodu chyba byc nie moze :cfaniak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2012, o 14:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Ja właśnie sprawdziłem luzy po 76000 km w tym na gazie 32000 km. Zawory wylotowe były ok. choć miały jeszcze mała tolerancję więc poszły do liźnięcia na magnesówkę za 30zł:-). Lubryfikacja tunap.

_________________
ALLIANZ ubezpieczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2012, o 16:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
wrc napisał(a):
galtom napisał(a):
wrc napisał(a):
Zawory dolotowe maja dużo niższą temperaturę niz wylotowe, na gazie zjawisko to się nasila. pozdr


Z powodu wyzszej temp. spalania gazu... :-)
No innego powodu chyba byc nie moze :cfaniak:


ano może jak najbardziej :nuda:

przy dobrze wyregulowanej instalacji bardziej bym degradację zaworów opierał o związki powstające w procesie spalania LPG a nie o temperaturę spalania

szczególnie w naszym kraju gdzie normy LPG to czysta abstrakcja

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2012, o 18:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2012, o 08:41
Posty: 355
Lokalizacja: milano
Marka: toyota
Model: avensis I
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
kolega ostatnio regulował zaw. u mech na jutrzenki znany i polecany na forum po 170 tys na gazie 1.8 vvti luzy w normie ? tez się zdziwiłem , instalacja z lubryfikacją


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 gru 2012, o 23:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 766
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
piszą, że prawidłowa mieszanka gazu z powietrzem, zbliżona do stechiometrycznej ma nieznacznie wyższą temperaturę spalania. w momencie zubożenia mieszanki temperatura już znacznie wzrasta.

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2012, o 00:05 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
no bo kazdy ocenia gazownika czy malo pali to jest ok... no i wtedy sie dzieja cuda po czasie. mam w rodzinie 2 auta z takimi samymi motorami ja mam lpi vialle 5gen a ten drugi sekwencja, mi pali 10-12l, sekwencja 8-10, o osiagach nie mowie bo lpi nie da sie porownac do instalki z parownikiem ale tez nie da sie jej wyregulowac na ubogo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2012, o 16:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
sprawa jest dość prosta albo silnik zjada paliwo albo zawory, kto jeszcze bawił się śrubokrętem przy maluchu, dużym fiacie czy czymś takim wie o czym mowa, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2012, o 17:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
pozostaje jeszcze skład chemiczny LPG, którego żadna regulacja, lubryfikacja i magiczne amulety nie są w stanie ominąć

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2012, o 18:25 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tak, tutaj nie pomoze nic, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2012, o 20:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Dokładnie kto miał gaz to wie, że instalacja to mniej ważna rzecz niż konkretny instalator.

FREDEK napisał(a):
pozostaje jeszcze skład chemiczny LPG, którego żadna regulacja, lubryfikacja i magiczne amulety nie są w stanie ominąć

_________________
ALLIANZ ubezpieczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2012, o 12:02 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 22:52
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 VVTI 150 KM
Mam dwa samochody na gaz :)

1. t22 1.8 brc sequent 24 wraz z lubryfikacja, przejechane 83tys. km na LPG
2. e11 (corolla) instalacja II gen przejechane 87tys. km na LPG

Obydwa samochody maja robiona regulacje zaworow co 30 tys. km - robi to spec z Jutrzenki (rafal). Zmieniam kable co jakis czas i nie mam zadnych strat.

Co do VVT to moj gazownik z rozanej uwaza ze to nie ma wiekszego znaczenia ze toyota ma vvti - jedyny problem to "szklanki" i koniecznosc regulacji czestszej no i wymiany glowicy. Natomiast Rafal z Jutrzenki uwaza ze to zalezy od samochodu i koniecznosc remontu to sprawda indywidualna. On robil to dla samochodow ktore mialy przejechane powyzej 100kkm (vvti) ale bywa ze sa takie co maja przejechane i wiecej.

Lubryfikacja nawilza gniazda zaworowe i powoduje ze rzadziej dochodzi do ich wypalen, w moim t22 to nie ma wiekszego sensu ale podobno w vvti juz to ma sens. Jak pozbede sie t22 to kupuje avensis verso i jesli to bedzie benzyna to zakladam gaz i bedziecie mieli relacje na biezaco :)

_________________
e11 1998, ave verso 2.0 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 gru 2012, o 13:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 10:58
Posty: 64
Lokalizacja: LDZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 129KM
Moje VVTi zrobilo do tej pory 36tys na BRC i przy ostatniej regulacji zaworów wszystko było dobrze. Przebieg całkowity 96tys do tego LUBE regulacja/swiece co 15tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2013, o 00:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 463
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Seab napisał(a):
swiece co 15tys.


Jakich świec używasz?
Na irydowych Denso IK16 zrobiłem na LPG 35 kkm, i zamierzam wymienić je dopiero przy przebiegu 50 kkm.
Jak dotychczas żadnych problemów.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2013, o 19:31 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 10:58
Posty: 64
Lokalizacja: LDZ
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22FL
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVTi 129KM
NGK 39LINE


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2013, o 16:23 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 22:52
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 VVTI 150 KM
Dobra to i ja mam zalozony gaz do Verso :

1. instalka brc sequent 24 wraz z lubryfikacja
2. zbiornik w bagaznik - wszedl prawie caly w schowek w bagazniku i delikatnie odstaje
3. zbiornik 50l wchodzi realnie 40l
4. na razie byl jeden check ale bez winy gazu - sypnal mi ze trzeba katalizator wymienic, chlopaki z serwirtuty ogarneli w 10 min :)
5. Bede raportowal o ile bedzie co
6. Startuje z przebiegiem 271829 km :)

_________________
e11 1998, ave verso 2.0 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2013, o 16:53 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 22:52
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 VVTI 150 KM
Mam o 2 tys. km wiecej - z atrakcji pojawily sie dwa checki :

- jeden wymiana kata > zalozyli emulator i mam z glowy
- drugi slabo dzialajaca sonda lambda kolo rozrzadu > na razie anulowanie bledu bez poprawek

Spalanie ok 14l na 100km jazda tylko po Warszawie. Temp przelaczania ok 40 stopni.
Ogolnie jest ok

_________________
e11 1998, ave verso 2.0 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2013, o 23:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 463
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
harold74 napisał(a):
Temp przełączania ok 40 stopni.


Dlaczego taka wysoka?

Temperatura około 20*C powinna być jak najbardziej w porządku.

U siebie mam 21*C.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2013, o 09:50 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 22:52
Posty: 39
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 VVTI 150 KM
Jaka masz instalke ? Ja mam BRC Sequent 24

_________________
e11 1998, ave verso 2.0 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2013, o 09:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
no to na tej instalce w ori ustawieniach można zejść tylko do 30 C

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2013, o 00:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 463
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
harold74 napisał(a):
Jaka masz instalke ? Ja mam BRC Sequent 24


To wiele wyjaśnia.

Ja mam zwykłego składaka - komputer Oscar, wtryski Hana, reduktor Zavoli Zeta S.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2013, o 09:18 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Temperatura powinna być ok. 35st . czyli kolega ma trochę za wysoko ale to jego sprawa.
21st. to stanowczo za mało, w zimie mogą pojawiać się problemy z parownikiem
A co oszczędzamy teoretycznie 300-700m drogi pomiędzy przełączeniem z PB/LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 mar 2013, o 16:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Ja mam 40C i jestem zadowolony.

_________________
ALLIANZ ubezpieczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2013, o 19:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2012, o 08:41
Posty: 355
Lokalizacja: milano
Marka: toyota
Model: avensis I
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
harold74 napisał(a):
Jaka masz instalke ? Ja mam BRC Sequent 24

Mam pytanie czy twój silnik to D4?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2013, o 20:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nie, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda