TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 14 gru 2017, o 12:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 20:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 20:06
Posty: 23
Lokalizacja: POLSKA
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVT-i
Mam zamontowany lublifikator po pierwsze nikt go na początku nie ustawił i po dojechaniu nad może butelkę spaliłem jak dizel kopciłem hahahah teraz mam ustawione 4 kropelki na min. doczytałem że około 8 ma być bezsens bo tak naprawdę to to coś ma pomóc zaworom bo ponoć maja luz fabryczny 2 coś tam coś tam nie wnikałem ale ostatnio zakręciłem bo myślałem żę może przesto wyskakuje check ale nie zmieniło to nic tak że muszę chyba założyć emulator :swirek:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 00:03 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7026
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 829
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
pio-ps napisał(a):
po dojechaniu nad może butelkę spaliłem

Może spaliłeś, a może nie ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 00:16 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 766
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
piokli napisał(a):
pio-ps napisał(a):
po dojechaniu nad może butelkę spaliłem jak dizel kopciłem

Może spaliłeś, a może nie ;-)

poszło w wydech przy otwartych zaworach, katalizator się nasmarował :fajka:

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 10:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 16:34
Posty: 104
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE + LPi
pio-ps napisał(a):
Czy katalizator mam sprawny czy nie nie wiem :niewiem: check wyskakuje teraz nawet jak na benzynie jadę.


Dowiesz sie przy najblizszym badaniu technicznym jak Ci sprawdza sklad spalin.

Katalizator do pracy potrzebuje wysokiej temepratury (stad od razu po odpaleniu auta nie dziala). Spaliny gazu sa gorętsze (o ile wiem) niz te z Pb, wiec jesli katalizator jest na ostatnich nogach to jazda na LPG troche te smierc przybliza (tak moze by jeszcze z miesiac abo trzy bylo dobrze).

Jako, ze katalizator jest niezbedny do utrzymania jakosci spalin zgodnych z homologacja auta to emulator sandy na dluzsza mete nic Ci nie da. ECU auta oszukasz ale diagnosty nie. Zamiast wywalac 70 zl na takie cos po prostu szukaj katalizatora.

_________________
Pozdrawiam,
galtom
VPN - tak zmieniam IP i oglądam Hulu i BBC - dodatkowe informacje znajdziesz tu:hideipvpn.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 10:36 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
pio-ps napisał(a):
Mam zamontowany lublifikator po pierwsze nikt go na początku nie ustawił i po dojechaniu nad może butelkę spaliłem jak dizel kopciłem hahahah teraz mam ustawione 4 kropelki na min. doczytałem że około 8 ma być bezsens bo tak naprawdę to to coś ma pomóc zaworom bo ponoć maja luz fabryczny 2 coś tam coś tam nie wnikałem ale ostatnio zakręciłem bo myślałem żę może przesto wyskakuje check ale nie zmieniło to nic tak że muszę chyba założyć emulator :swirek:


no to zapewne twojemu katalizatorowi zdrowia nie dodało :nie:

galtom napisał(a):
Jako, ze katalizator jest niezbedny do utrzymania jakosci spalin zgodnych z homologacja auta to emulator sandy na dluzsza mete nic Ci nie da. ECU auta oszukasz ale diagnosty nie. Zamiast wywalac 70 zl na takie cos po prostu szukaj katalizatora.


proponuję zacząć do ulepszania świata w zakresie diesli, które bez katów (też tych z wyciętymi PDF-ami i emulatorami) są rakotwórcze w przeciwieństwie do spalin powstałych ze spalenia LPG

ehhh szkoda słów :glaszcze:

galtom napisał(a):
Spaliny gazu sa gorętsze (o ile wiem) niz te z Pb,


jakieś potwierdzenie tej teorii ??
Czy tylko mit pt. podaj dalej?

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 12:28 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 766
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
FREDEK napisał(a):
galtom napisał(a):
Spaliny gazu sa gorętsze (o ile wiem) niz te z Pb


jakieś potwierdzenie tej teorii ??
Czy tylko mit pt. podaj dalej?

Temperatura spalania LPG przy prawidłowo wyregulowanej instalacji jest nieznacznie wyższa od temperatury spalania PB. Napisali tak w książce A.Majerczyk, S.Taubert "Układy zasilania gazem propan-butan", wydawnictwo WKŁ.
jako, forum.subaru.p napisał(a):
Na reszcie mogłem zrobić mapę LPG oraz porównać korzystając z oryginalnego czujnika temperaturę spalin na gazie i benzynie w nowym foresterze turbo.


Podczas normalnej jazdy temperatura na benzynie utrzymywała się w okolicach 600-620 stopni, na gazie 615-640.

Przy dużych obciążeniach (nagłe przyspieszanie prawie do zamknięcia "szafy" rosła na benzynie do 820-840 stopni, na gazie 840-860.

Ponieważ dzisiaj był duży ruch i nie można było samochodu sprawdzić przy większej stałej prędkości i wysokich obrotach zrobiliśmy próbę jadąc kilka minut na benzynie i gazie z prędkością około 120 km/h na 3 biegu i obrotach w okolicach 5500.
Wynik benzyna maks. 845 gaz maks. 875 stopni.

Co wy na to?

Pozdrawiam,
Jako

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 13:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
I teraz patrząc przez pryzmat powyższego, kolega galtom miał rację ale "ugodzony" podejrzliwym pytaniem wyedytował posta :chytry: :nonono:

Ale powracając do tematu to jak przy dobrze ustawionej instalacji ma się tak niewielka różnica w stopniach do zajechania katalizatora?

Problem pojawia się dopiero gdy jest za ubogo, wtedy kat ma pewną śmierć.

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 20:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 20:06
Posty: 23
Lokalizacja: POLSKA
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVT-i
Z wdechu to leciało ale biało tak jak by zawory poszły ,a to w rurę szło i możliwe że wtedy katalizator dostał po d.........e.
Nie wiem czy jest sens ??? wymieniać katalizator czy montować emulator nie wiem co jest lepsze pomijając że spalanie było by na granicy lub w momencie to chyba emulator będzie taniej kupić a, problem z check zniknie miejmy nadzieje. :swirek:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 23:49 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Spróbuj z emulatorem, kata zawsze zdążysz kupić

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 00:02 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 22:57
Posty: 3059
Lokalizacja: gdzieś niedaleko
Pochwały: 124
Marka: Honda
Model: Civic Siwa
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2005
Silnik: 1.4
FREDEK napisał(a):
galtom napisał(a):
Spaliny gazu sa gorętsze (o ile wiem) niz te z Pb,


jakieś potwierdzenie tej teorii ??
Czy tylko mit pt. podaj dalej?

To powiedzcie mi proszę, Panowie, dlaczego tak się zawsze składa, że przy regulacji luzów zaworowych zazwyczaj do korekty są te wylotowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 06:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20455
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
wplyw temperatury, dolot nie jest na nia narazony w takim stopniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2012, o 09:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 16:34
Posty: 104
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE + LPi
FREDEK napisał(a):
I teraz patrząc przez pryzmat powyższego, kolega galtom miał rację ale "ugodzony" podejrzliwym pytaniem wyedytował posta :chytry: :nonono:


???? Którego konkretnie????

Różnica w w temp. spalin (w zależnosci od obciązenia silnika) faktycznie moze byc nie wielka - ale nie mowimy o montazu LPG w nowym aucie tylko juz zazwyczaqj ze sporym przebiegiem.
W ziazku z tym, tak jak napisalem wyzej (w nie edytowanym posicie!) założenie instalacji LPG moze przyspieszyc jego "smierc" na Pb pewnie chcek tez by sie zapalil tylko za jakis czas dopiero. Katalizatory nie sa wieczne i sie po prostu wypalaja.

Prawda tez jest taka, ze bez katalizatora (czy DPF w dieslu) nie mka szans, zeby sklad spalin byl dobry.
Bogu dzieki diagnosci (i policja) coraz czesciej zwracaja uwage na cos wiecej niz hamulce i moze byc tak, ze spotka nas przykra niespodzianaka podczas kontorli dogowej lub po prostu na badaniu tech. (przynajmniej u mnie diagnosci do kazdej rury wsadzaja czujnik).

Wobec powyzszego wydawanie 70 zl na emulator to wyrzucanie pieniedzy w bloto bo jedyna rozncija jaka za ta kase uzyskamy to ze nie bedzie sie palila kontrolka CHECK. Ani silnikowi, ani spalinom, ani mieszance to czy sie bedzie poalic czy nie roznicy nie zrobi - wiec po co wydawac te 70 zl???
Lepiej pamieta, ze jest klopot i na spokojnie sobie szukac katalizatora.... bo jak teraz zgasnie a za 6 - 8 miesiecy (przy badaniu technicznym) diagnosta powie "No Way" to wtedy trzeba bedzie go kupic na szybko (czyli drogo). A teraz niech sie swieci - i co z tego?

teraz jet edit (bo dokładam) :-)

wrc napisał(a):
wplyw temperatury, dolot nie jest na nia narazony w takim stopniu


Fakt, kioedy regulowalem zawory w Previi to dolot byl bez zmian ale na zaworach wydechowych byly roznice w wielkosci luzu , ktore wymagalay regulacji.
Moja Avenis (nie dawno kupina z instalacja LPi) wlasnie udala sie na MEGA przeglad u kolegi, w tym zawory. Auto ma instalacje LPi od nowosci, aktualny przebieg 148 tys km... zobaczymy jak bedzie.
Na razie kolega rozebral (i B. dzieki) pompe gazu. Byla brudna (nie halasowala), filtr zadzgany syfem, oleju nie zauwazono. Zmienil filtr, uzupelnil olej w lozyskach i zalozyl tam gdzie byla - auto jedzi :-)

_________________
Pozdrawiam,
galtom
VPN - tak zmieniam IP i oglądam Hulu i BBC - dodatkowe informacje znajdziesz tu:hideipvpn.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2012, o 12:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 20:06
Posty: 23
Lokalizacja: POLSKA
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVT-i
piokli napisał(a):
rurka zgięta pod kątem :-D

Obrazek


znalazłem jeszcze takie coś i nie wiem te czy te i jaka jest miedzy nimi różnica jak jedno i drugie ma to samo za zadanie :swirek:

http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda ... 76198.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2012, o 12:53 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7026
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 829
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Chodzi o to samo, aby ogłupić samochód.
Rurka wystarczy dla osłabienia "czułości" sondy, aby nie czuła, że spaliny są złe.
A ten emulator pozwala ogłupić komputer samochodu, może sondy nie być wcale, a ten emulator podaje dla komputera sygnał jak by był sondą i cały czas "mówi" komputerowi, że wszystko jest OK. Choćby nawet samochód dymił, jak Stefan Batory.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2012, o 13:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 20:06
Posty: 23
Lokalizacja: POLSKA
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVT-i
A teraz to załapałem :glupek: po prostu nie pokumałem :wariat: pomiędzy sondą a rurą wstawiamy tą rurkę np.kolankową po to żeby oddalić sondę i osłabić czułość sondy "proste"

To który proponujecie :swirek:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2012, o 14:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 16:34
Posty: 104
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE + LPi
Proponuje olać temat - szkoda pracy, bo to wydumany sposob wylaczania lampki na desce - niczego tak naprade nie rozwiazuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2012, o 14:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 463
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Sprawdziłem właśnie luzy zaworowe po 67 kkm w tym 26 kkm na LPG.
Wszystkie dolotowe - 0.25, wylotowe 0.3, czyli takie jak fabryczne.
Instalacja z lubryfikacją mechaniczną JLM.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2012, o 16:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 22:26
Posty: 142
Lokalizacja: Ostróda-Morąg-Elbląg
Marka: TOYOTA
Model: T-25 sedan
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 benzyna
matt28 napisał(a):
Sprawdziłem właśnie luzy zaworowe po 67 kkm w tym 26 kkm na LPG.
Wszystkie dolotowe - 0.25, wylotowe 0.3, czyli takie jak fabryczne.
Instalacja z lubryfikacją mechaniczną JLM.

O to super, jaka masz instalację ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 kwi 2012, o 19:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 463
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
mikomission napisał(a):
O to super, jaka masz instalację ?


Zwyczajny składak - komputer Oscar Mini z ElpiGaz, wtryski Hana Red, reduktor Zavoli Zeta S. W ubiegły piątek sprawdzałem komputer gazowy, nie wymagał żadnych poprawek.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2012, o 08:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 15:16
Posty: 77
Lokalizacja: Dolnośląskie
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
Po 26 tys to sobie można ... nawet jakby gniazda były z kartonu ... podejrzewam z opisu innych przyapdków, że jazda w dół zaczyna się po ok. 60-70 tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 21:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 20:06
Posty: 23
Lokalizacja: POLSKA
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVT-i
Jeszcze raz bo nie dawno poruszałem temat i ktoś się deklarował że ma pełno i taniej niż allegro pisałem do niego .........odpisał i po decyzji żeby przesłał cisza......
Poproszę o kontakt od kolegi a jak tak to poproszę o przesłanie na adres podany w @

************************************************************

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2012, o 14:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 16:34
Posty: 104
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE + LPi
Pelno czego???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2012, o 21:59 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Dzyniol ale o co ci chodzi , Po 4tys/km oszczędności są rzędu 1500zł.
Wystarczy na nowe płytki/szklanki.
Chłopak zrobił 26tys. wiec zwróciła się instalacja i zarobił ok. 4.5tys/zł.
Starczy na waciki, piwo , prezent dla żony i nową głowicę, jak komuś mało to nie wiem czego oczekuje po LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2012, o 22:10 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
nie wiem czy juz pisalem najwyzej bedzie dubel. rok czy swa lata temu kupile rolke 2001/czy 2 ( okularnik po lifcie) z motorem 1.4 16v vvti lancuszek niecale 100km instalka sekwencja plus lubryfikacja, typ serwisowal auto tylko w aso dostalem sterte papierow rachunkow ( gumy do stabilizatora ASO trzeszczy tylnia polka aso itp itd) poniewaz chlop byl normalny/nienormalny a auto mialo 300tys wiec nikt go nie chcial, cena zeszla do 60% bo licznik nie zostal urynkowiony... ad rem regulacja zaworow byla przy przebiegu 240tys km, auto chodzilo super. oczywiscie palilo olej ale to przypadku tych parszywych konstrukcji nic nowego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2012, o 09:47 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 mar 2011, o 23:12
Posty: 87
Lokalizacja: Kozienice
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna lpg
galtom napisał(a):
pio-ps napisał(a):
Czy katalizator mam sprawny czy nie nie wiem :niewiem: check wyskakuje teraz nawet jak na benzynie jadę.


Dowiesz sie przy najblizszym badaniu technicznym jak Ci sprawdza sklad spalin.

Katalizator do pracy potrzebuje wysokiej temepratury (stad od razu po odpaleniu auta nie dziala). Spaliny gazu sa gorętsze (o ile wiem) niz te z Pb, wiec jesli katalizator jest na ostatnich nogach to jazda na LPG troche te smierc przybliza (tak moze by jeszcze z miesiac abo trzy bylo dobrze).

Jako, ze katalizator jest niezbedny do utrzymania jakosci spalin zgodnych z homologacja auta to emulator sandy na dluzsza mete nic Ci nie da. ECU auta oszukasz ale diagnosty nie. Zamiast wywalac 70 zl na takie cos po prostu szukaj katalizatora.



nie wiem jak u innych ale wydaje mi sie ze tak jest wszedzie ze gdy sie zapala chek wylaczaja sie TRC VSC a gdyby rozwiazanie problemu kosztowalo od 50-100zl to nikt by nie inwestowal w nowy kat z powodu nad wrazliwosci na spalin jeszcze zeby mial jakis wklad w obnizenie temperatury spalin i wydluzal zarazem zycie silnika to rozumie ale dla kierowcy to tylko DARMOZJAD!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2012, o 10:03 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 mar 2011, o 23:12
Posty: 87
Lokalizacja: Kozienice
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna lpg
JESZCZE JEDNO
przy najblizszym badaniu technicznym kolega to moze sie najwyzej dowiedziec ze diagnosta ma jego jakosc spalic pod ogonem

przyblizona konkretna rozmowa rozmowa kierowca - diagnosta

-dzien dobry
-dzien doby
-chce wykonac u panstwa badanie techniczne bez sprawdzania spalin
-95% alez zapraszamy
-5% nie ma tokiej mozliwosci
-0,001 dzwonie na policje :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2012, o 09:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 16:34
Posty: 104
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE + LPi
U diagnostow faktycznie tak jest - ale miejmy nadzieje, ze juz niedlugo.
Pamietaj, ze ten sam diagnosta, ktory olewa sprawdzenie spalin wezmie tez w lape i wypusci ze stacji czterosial bez hamulcow, ktory byc moze zatrzyma sie na Tobie.

A co do postu wyzej... ze po co kierowcy katalizator... co najmniej dziwne myslenie, ale pewnie mieszkasz na wsi.
Ja niestety mieszkam w miescie i wdychanie syfu jest srednio fajne.

_________________
Pozdrawiam,
galtom
VPN - tak zmieniam IP i oglądam Hulu i BBC - dodatkowe informacje znajdziesz tu:hideipvpn.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2012, o 09:33 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Galtom coś tu jest nie tak, a mianowicie:
samochód zasilany PB przerobiony na LPG teoretycznie ma zbędny katalizator, bo spaliny mają zupełnie inny skład.
Jak mam piec gazowy w domu i nikt mi katalizatora nie założył bo nie ma takiego wymogu, a teoretycznie jestem w stanie zasilić ten piec gazem LPG poprzez wymianę dysz.
Więc czepianie się jakości spalin np. gdy silnik pracuje na LPG jest nie na miejscu.
Należało by sie najpierw zająć dieslami które po 3 latach kopcą jak stare parowozy bo im listwy wtryskowe leją.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2012, o 12:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 lis 2008, o 16:34
Posty: 104
Lokalizacja: Katowice
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZ-FE + LPi
Dzis zalecamy wywalenie katalizatora z auta... a za jakis czas jak zmienimy auto bedziemy polecac wywalenie DPF (bo przeciez szkoda kasy).
Sorry, ale nawet jak jezdzisz na LPG to katalizator masz miec... na te krotkie chwile gdy jezdziesz na benzynie.

Ty probujesz racjonalizowac (tlumaczyc) cos co jest chore w swoim zlozeniu... Na tej samej zasadzie ktos powie, ze nie ma kasy na naprawe 4 hamulcow wiec naprawi dwa... ale wczym problem przeciez on malo i wolno jezdzi.

Jakos jestem przekonany, ze nawet na LPG bez katalizatora badania spalin (czyli miedzy innyi zawartosci CO2) auto u diagnosty nie przejdzie (chyba, ze sie myle... nie jestem chemikiem - chetnie sie dowiem jak jest faktycznie).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2012, o 13:29 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1952
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Ja nie neguję obecności kata w aucie, tylko wyolbrzymianą szkodliwość LPG bez kata.
Natomiast jestem za robieniem dobrych badań technicznych w stacjach diagnozy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda