TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 sie 2017, o 18:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 11:00 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2017, o 13:31
Posty: 31
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benzyna/lpg
LemonR napisał(a):
Haya napisał(a):
Płaciłem 3,5 tyś zł za instalację lpg.


Jeśli odnosisz się o powyższej dyskusji, to tam jest mowa o silniku z bezpośrednim wtryskiem i za 3,5 tyś to raczej nikt nic sensownego nie założy. :nuda:

Racja...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 13:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 07:42
Posty: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna direct
Jestem umówiony na montaż w zakładzie pod Lublinem. Wszystko opisze po odebraniu auta. Termin nieco odległy - 8 maja, ale postanowiliśmy z żoną, że wolimy oddać w pewne ręce i spać spokojnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 09:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 kwi 2017, o 16:47
Posty: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 VVTI
tomi 71 napisał(a):
kamyk napisał(a):
tomi 71 napisał(a):
Jak dla mnie to bzdura sam pomysł 1.6 +gaz

a dlaczego?
czym się chce "ktoś" sugerować gazując 1.6 ? to i tak najsłabszy z silników więc i oszczędność paliwa chyba znikoma...... rozumiem 2.0 czy 2.5 silniki przykładowe to ok ,ale 1.6 -to już lepiej trzeba było kupić jakieś 1.4 i w mniejszej budzie . Dlamnie profanacja avena z takim silnikiem i budą. "jestem zdecydowanym przeciwnikiem gazu" :chytry: chyba ,że cel był inny ...........


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 10:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2013, o 03:53
Posty: 118
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8
Ja jestem zdecydowanej zwolennikiem lpg mam jeepa 5.2 w lpg avensis t27 1.8 w lpg mini 1.4 lpg i yaris 1.0 w lpg wszędzie oszczędności są takie same około 40% taniej więc jak dla mnie czy auto pali 25 na 100 czy 4 na 100 i tak zawsze to będzie 40% taniej . W żadnym aucie nie zauważyłem by lpg miało jakikolwiek negatywny wpływ na silnik w ave mam 160 tys na lpg i nic się nie dzieje łatwo przeliczyć jakie to są oszczędności :) dodatkowo miałem kiedyś almere i sprzedałem ją z przebiegiem 290 tys z czego 200 na lpg i nic się jej złego nie działo jest w rękach mojego kuzyna i ma teraz coś koło 350 tys ciagle na lpg :) . Na firmę 2 lata temu kupiłem mazdę 6 2.0 tam trzeba było założyć instalacje bespośredniego wtrysku gazu i jest to doskonale rozwiązanie auto jeździ lepiej na lpg jak na BP dodatkowo pali tyle samo LPG/BP i to jest przyszłość dla instalacji lpg . Uważam za ścieme że na lpg auto gorzej jedzie może na starych instalacjach lub na złe założonych i zestrojonych ale na nowych jest super .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 10:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 221
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Leoart napisał(a):
Ja jestem zdecydowanej zwolennikiem lpg mam jeepa 5.2 w lpg avensis t27 1.8 w lpg mini 1.4 lpg i yaris 1.0 w lpg wszędzie oszczędności są takie same około 40% taniej więc jak dla mnie czy auto pali 25 na 100 czy 4 na 100 i tak zawsze to będzie 40% taniej . W żadnym aucie nie zauważyłem by lpg miało jakikolwiek negatywny wpływ na silnik w ave mam 160 tys na lpg i nic się nie dzieje łatwo przeliczyć jakie to są oszczędności :) dodatkowo miałem kiedyś almere i sprzedałem ją z przebiegiem 290 tys z czego 200 na lpg i nic się jej złego nie działo jest w rękach mojego kuzyna i ma teraz coś koło 350 tys ciagle na lpg :) . Na firmę 2 lata temu kupiłem mazdę 6 2.0 tam trzeba było założyć instalacje bespośredniego wtrysku gazu i jest to doskonale rozwiązanie auto jeździ lepiej na lpg jak na BP dodatkowo pali tyle samo LPG/BP i to jest przyszłość dla instalacji lpg . Uważam za ścieme że na lpg auto gorzej jedzie może na starych instalacjach lub na złe założonych i zestrojonych ale na nowych jest super .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

160 tys km Ave na LPG? to chyba rekord na forum, nie pamiętam żeby ktoś pisał ze więcej przelatał, znaczy że jeszcze duuużo jazdy przede mną :)

ps. co do przeciwników LPG to nie spotkałem się jeszcze z osobą która by miała pojecie o motoryzacji/mechanice i była przeciwnikiem LPG. Przeciwnikami są z reguły ludzie o nikłej wiedzy technicznej opierający się o zasłyszane od szwagra urban legends jak to teściowi w latach 90tych kolektor gaz rozsadził...
pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 11:43 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1930
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Przeciwnikami też są ludzie którzy nie dbają o samochód jak założą LPG.
To taka dziwna choroba, bo jak mam LPG to już nic nie robię tylko skąpię na gazidło i tanio tanio i tanio jeżdżę.

A najlepszym jest tekst: jedź, jedź na stację bo za 10 km skończy się LPG.... :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 12:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2013, o 03:53
Posty: 118
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8
Ja mam takie zasady ze do 10 tys wymieniam filtry lpg , co 5 tys podłączam kompa i sprawdzam jak wyglądają mapy dodatkowo mam ustawione by przełączał się na LPG jak nagrzeje się do 50 stopni nie po to ze niżej się nie da czy coś ale nie chce by wtryski paliwa nie padły od nieużywania dodatkowo zawsze na 1 bak lpg jadę co najmniej 50 km na BP by sprawdzić czy mapy się nie rozjeżdżają ogólnie jak jadę w trasie a skończy się lpg to nie szukam na sile stacji tylko jadę dalej czyli jak jadę z kato do Gdańska to 70 km robię na BP . I tak oszczędność jest tak olbrzymia ze nie ma co szaleć . Miałem w jeep taka sytuacje ze jak jeździł tylko na lpg to listwa wtryskowa zardzewiała i zapchała wtryski :) Obrazek

Ale to efekt w 20 letnim aucie po 15 latach na lpg :) i nie ma pewności czy jak by jeździł na BP to nie było by to samo .
Jako naprawa wystarczyła kąpiel w myjce ultradźwiękowej więc koszt 0 zł

Ciekawostka jest to ze jak się jeździ na lpg to dłużej olej jest czysty .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 12:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2013, o 03:53
Posty: 118
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8
Dodam ze 5 lat jeep był na zwykłej instalacji a 10 na sekwencji i czuć ze on kocha lpg :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 11:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 paź 2016, o 15:21
Posty: 11
Marka: Avensis
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
czort napisał(a):
Jestem umówiony na montaż w zakładzie pod Lublinem. Wszystko opisze po odebraniu auta. Termin nieco odległy - 8 maja, ale postanowiliśmy z żoną, że wolimy oddać w pewne ręce i spać spokojnie.


strasznie długo, mogłeś przejżeć inne warsztaty. Jeśli Wawa dla Ciebie to nie za daleko, to sprawdź jeszcze EGP

trochę tych Toyot przez ich ręce przeszło :) http://www.egp.pl/lpg-do-toyoty.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2017, o 20:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 07:42
Posty: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna direct
disturbed napisał(a):
czort napisał(a):
Jestem umówiony na montaż w zakładzie pod Lublinem. Wszystko opisze po odebraniu auta. Termin nieco odległy - 8 maja, ale postanowiliśmy z żoną, że wolimy oddać w pewne ręce i spać spokojnie.


strasznie długo, mogłeś przejżeć inne warsztaty. Jeśli Wawa dla Ciebie to nie za daleko, to sprawdź jeszcze EGP

trochę tych Toyot przez ich ręce przeszło :) http://www.egp.pl/lpg-do-toyoty.htm


Do Wawy mam lekko ponad 300km ;) Spokojnie, musimy dotrzeć się z Toyo. Sprawdzić czy nie wywinie nam jakiegoś numeru do tej daty. Bo wsadzić 4 patole i potem pukać się w głowę to ja dziękuję ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 08:41 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1930
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Nie wiem po co pchać się w BRC, ale każdy ma swój Krzyż.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwi 2017, o 16:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 07:42
Posty: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna direct
I z tego co przeglądałem żadnej z bezpośrednim wtryskiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 16:43 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1352
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
I w dodatku EGP.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2017, o 12:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 maja 2012, o 11:47
Posty: 216
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 3ZR-FAE
No, to i ja się w końcu chyba zdecydowałem - umówiony jestem na 17 maja...

Pytanie pomocnicze - na świecach przejechałem ok. 43kkm - instalator (na razie bez zaglądania) stwierdził, że są w połowie żywotności i spokojnie mogą zostać. Jak myślicie? No i w razie czego, jakie świece - dedykowane do lpg czy normalne (wg instrukcji denso sc20hr11). Jakie montujecie w t27 z lpg? No i co ile wymiana?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2017, o 13:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2013, o 03:53
Posty: 118
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8
Ja mam oryginalne zmieniałem przy 90 tys i teraz także zmienię po 90 tys :) po wyjęciu tamte niewiele były wypalone co mnie bardzo zdziwiło , kupiłem nowe w ASO bo podobno sporo jest podróbek .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2017, o 14:00 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2017, o 13:31
Posty: 31
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benzyna/lpg
Świece montuje się takie, jakie przewidział producent samochodu. W twoim przypadku nie musisz wymieniać świec przed montażem lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2017, o 14:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 maja 2012, o 11:47
Posty: 216
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 3ZR-FAE
Dzięki, to na razie nie wymieniam. Jak będzie czas na wymianę, wstawię takie, jak przewidział producent.

Wiecie, moja wiedza o lpg skończyła się wraz z nexią, którą sprzedałem w 2006 roku, a która śmigała bezproblemowo na lpg 5 lat i 160kkm... Tylko, że tam wymieniałem świece co 15kkm :) Dlatego też myślałem, że na lpg świece zmienia się jednak częściej niż co 90kkm (tak jak na benzynie).
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2017, o 14:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2013, o 03:53
Posty: 118
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8
Shadow napisał(a):
Dzięki, to na razie nie wymieniam. Jak będzie czas na wymianę, wstawię takie, jak przewidział producent.

Wiecie, moja wiedza o lpg skończyła się wraz z nexią, którą sprzedałem w 2006 roku, a która śmigała bezproblemowo na lpg 5 lat i 160kkm... Tylko, że tam wymieniałem świece co 15kkm :) Dlatego też myślałem, że na lpg świece zmienia się jednak częściej niż co 90kkm (tak jak na benzynie).
Pozdrawiam


Myśle ze nie było do nexi świec irydowych :) a to znacząco zmienia żywotność i odporność .
Zwykła ma około 15 tys platynowa 30 tys natomiast irydowa do 130 tys wiec 90 tys to tak ze sporym zapasem .





Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2017, o 17:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 383
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Denso dla LPG zaleca model IXEH20TT lub IXEH22TT, główna różnica to przerwa mniejsza o 0,1mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2017, o 20:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 maja 2012, o 11:47
Posty: 216
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 3ZR-FAE
To używacie zwykłe (zalecane przez toyotę), czy dedykowane do lpg?
Podpytam jeszcze gazownika.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2017, o 21:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2013, o 03:53
Posty: 118
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8
Ja te co są zalecane przez producenta auta czytałem kiedyś o jakiś tam niby świecach do lpg i nie przekonało mnie to.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2017, o 06:30 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2017, o 13:31
Posty: 31
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benzyna/lpg
Używaj/kup świece zapłonowe, które producent zaleca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2017, o 22:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 383
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Producent nie przewidywał LPG to i świec takowych też nie. Ja akurat Denso uważam za bardzo dobra firmę i jej produkty sobie cenię i jestem przekonany, że jeżeli zrobili produkt dla LPG to nie dlatego, że jest na to moda tylko jest różnica w działaniu. Przerwę zmniejszyli niewiele bo ma 1.0mm, gdzie niektóre firmy zmniejszają nawet do 0,7mm.
Powiem tak, nie spróbujesz to się nie dowiesz. W poprzednim aucie wsadziłem świece irydowe zamiast zwykłych, które zalecał producent i różnica była odczuwalna a w życiu bym nie przypuszczał. A przecież producent wie najlepiej. :glupek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2017, o 14:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2011, o 22:41
Posty: 375
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Aensis II
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 B+G
Ja montuje zwykłe świece denso do mojego 1.8b+g, po około 10-15zł. Zmieniam raz na 15-20tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2017, o 19:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2013, o 03:53
Posty: 118
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8
Tam gdzie jest aluminiowa głowica zaleca się jak najrzadsza zmianę świec dlatego opracowano świece irydowe by nie niszczyć gwintów i zwiększyć interwał wymian dlatego w nowych silnikach jest wymiana co 90 tys .

"przypadku delikatnych aluminiowych głowic z krótkim gwintem na świece. W takich konstrukcjach częste wkręcanie i wykręcanie świec może wyrobić gwint. A gdy gwint nie jest szczelny, spada kompresja w cylindrze..."


http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... ydowe.html



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2017, o 19:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 383
Pochwały: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Akurat świece w T27 mają bardzo długi gwint.
http://www.e-denso.pl/denso-ixeh20tt-sw ... -4336.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2017, o 20:37 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 663
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
Leoart napisał(a):
Tam gdzie jest aluminiowa głowica zaleca się jak najrzadsza zmianę świec dlatego opracowano świece irydowe by nie niszczyć gwintów i zwiększyć interwał wymian dlatego w nowych silnikach jest wymiana co 90 tys .

"przypadku delikatnych aluminiowych głowic z krótkim gwintem na świece. W takich konstrukcjach częste wkręcanie i wykręcanie świec może wyrobić gwint. A gdy gwint nie jest szczelny, spada kompresja w cylindrze..."


http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... ydowe.html



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


No ten, jakoś usiłuję sobie przypomnieć samochód z głowicą inna niż aluminiowa i nic mi nie wychodzi, może już stary jestem. Co to za bzdura z tym wykręcaniem świec. Świece dokręca się momentem i po krzyku, jak ktoś nie przegnie pały nic się nigdy nie wyrabia. Świece o zwiększonych przebieg stosowało się na początku w silnikach gdzie dostęp był utrudniony z powodu konstrukcji, później zeszły do podstawowych silników.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2017, o 00:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 21:21
Posty: 495
Lokalizacja: MMz
Pochwały: 8
Marka: TOYOTA
Model: t 25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 VVTI
Denso kiedyś KRT coś tam ,teraz TT zmniejszam przerwę o 2-3 mm wymieniałem w sumie tylko raz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2017, o 09:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2013, o 03:53
Posty: 118
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8
carsik napisał(a):
Leoart napisał(a):
Tam gdzie jest aluminiowa głowica zaleca się jak najrzadsza zmianę świec dlatego opracowano świece irydowe by nie niszczyć gwintów i zwiększyć interwał wymian dlatego w nowych silnikach jest wymiana co 90 tys .

"przypadku delikatnych aluminiowych głowic z krótkim gwintem na świece. W takich konstrukcjach częste wkręcanie i wykręcanie świec może wyrobić gwint. A gdy gwint nie jest szczelny, spada kompresja w cylindrze..."


http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... ydowe.html



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


No ten, jakoś usiłuję sobie przypomnieć samochód z głowicą inna niż aluminiowa i nic mi nie wychodzi, może już stary jestem. Co to za bzdura z tym wykręcaniem świec. Świece dokręca się momentem i po krzyku, jak ktoś nie przegnie pały nic się nigdy nie wyrabia. Świece o zwiększonych przebieg stosowało się na początku w silnikach gdzie dostęp był utrudniony z powodu konstrukcji, później zeszły do podstawowych silników.


Każdy może zmieniać świece tak jak mu się podoba nawet co 2 dzień :) tylko jaki to ma sens i konsekwencje . Mam w garażu głowice z motocykla z wyrobionymi ( nie przekręconym ) gwintem wiec się da wszystko się zużywa . A żeliwne głowica są bardzo popularne jeep , chrysler , opel itd sporo tego a w latach 70 / 80 to już 100% żeliwo. Chodź jeep z 2012 ma żeliwo w v8 :)




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2017, o 10:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 663
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 30
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
Leoart napisał(a):
carsik napisał(a):
Leoart napisał(a):
Tam gdzie jest aluminiowa głowica zaleca się jak najrzadsza zmianę świec dlatego opracowano świece irydowe by nie niszczyć gwintów i zwiększyć interwał wymian dlatego w nowych silnikach jest wymiana co 90 tys .

"przypadku delikatnych aluminiowych głowic z krótkim gwintem na świece. W takich konstrukcjach częste wkręcanie i wykręcanie świec może wyrobić gwint. A gdy gwint nie jest szczelny, spada kompresja w cylindrze..."


http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... ydowe.html



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


No ten, jakoś usiłuję sobie przypomnieć samochód z głowicą inna niż aluminiowa i nic mi nie wychodzi, może już stary jestem. Co to za bzdura z tym wykręcaniem świec. Świece dokręca się momentem i po krzyku, jak ktoś nie przegnie pały nic się nigdy nie wyrabia. Świece o zwiększonych przebieg stosowało się na początku w silnikach gdzie dostęp był utrudniony z powodu konstrukcji, później zeszły do podstawowych silników.


Każdy może zmieniać świece tak jak mu się podoba nawet co 2 dzień :) tylko jaki to ma sens i konsekwencje . Mam w garażu głowice z motocykla z wyrobionymi ( nie przekręconym ) gwintem wiec się da wszystko się zużywa . A żeliwne głowica są bardzo popularne jeep , chrysler , opel itd sporo tego a w latach 70 / 80 to już 100% żeliwo. Chodź jeep z 2012 ma żeliwo w v8 :)




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


nie za bardzo chwytam co teraz chcesz udowodnić po raz kolejny. Od wielu lat, głowica aluminiowa jest praktycznie w 100% samochodów, a z tego co się orientuję to wymienia się świece nieco rzadziej niż co 2 dni. W wielu samochodach "zwykłe" świece są standardem do dzisiaj. Nie ma zatem co wymyślać dziwnych teorii na temat niszczenia gwintów wkręcaniem świec. Jak ktoś czegoś nie umie to wszystko zniszczy a gwint w aluminium szczególnie jak za mocno dokręci.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 615 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda