TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 mar 2017, o 17:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 cze 2009, o 09:44 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
No i stało się - w końcu założyłem gaz 4 generacji - wszystko chodzi ładnie, aczkolwiek mam zapytanie jakie świece stosujecie, a konkretnie z jaką PRZERWĄ?
Do tej pory mam DENSO K20RU z przerwą 1,1, aczkolwiek w ich katalogu są też świece dedykowane rzekomo do tego silnika z przerwą 0,9 (K16RU). NGK z taką przerwą nie oferuje. Co ciekawe instrukcja od ave podaje, że w przypadku Denso to powinny być świece właśnie te co mam, natomiast podają też zwykłe Bosche, które mają mieć właśnie przerwę 0,9.

Niby generalnie do gazu zaleca się świeczki z krótszą przerwą, aczkolwiek opinie są podzielone. Ciekawi mnie tylko dlaczego do jednego silnika toyota poleca świece o różnej przerwie - miało by to sens, jeśli te denso byłyby platynowe - no chyba, że stwierdzili, że bosch to już całkowity syf i dlatego zalecają z krótszą ;)

PS. Polska instrukcja nie rozróżnia modeli LB nie wiedzieć czemu, a te z tego co wiem mają mieć świece z przerwą 1,3.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 10:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Pomyłka, K20RU mają przerwę 0,9mm, a K20RU-11 mają 1,1. Odpowiednio masz w K16ru - 0,9 i K16RU-11 - 1,1.
Stosuj K20RU, na gazie masz wyższą temp spalania, będą ok. A gdybyś chciał zaszaleć to jest irydowy odpowiednik tych świec, IK20. Katalog podaje, że mają one 4 razy mocniejszą iskrę pod dużym obciążeniem.
Do LB idą platynówki, więc mają 1,3mm.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 12:31 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Dzięki za kontrety :) Pisałem z pamięci - nie byłem pewien końcówek w oznaczeniach - denso ma trochę powalone. BTW jest K16R-U11 :)

Kurde sprawdziłem świece i okazuje się, że mam włożone K16R-U11, coś mi się powaliło. Mam jeszcze stare K20R-U. Miałem dylemat, które kupić - wziąłem te z przerwą 1,1, bo w katalogu NKG tylko takie pokazywało. Chyba w ten sposób nie zaszkodziłem jakoś specjalnie silnikowi co?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 12:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Nie :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 cze 2009, o 16:14 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Dobra świeczki zamówione - w mojej okolicy nigdzie nie mają denso na stanie :( Zobaczymy czy będzie coś lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2009, o 19:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lip 2007, o 23:42
Posty: 14
Lokalizacja: Wgw
Witam,
Ja zawsze używałem w swojej 4A-FE świece NGK BKR6EYA, sprawdzały się nieźle, ale szybko padały.
Teraz mam zwykłe boshe, przejechałem niedużo i od pewnego czasu zaczęło się dziać coś dziwnego: Na zimnym silniku jest wszystko ok, a po przejechaniu około 30-50 km (trasa) zaczyna już prychać i czasem strzelać w filtr.
Czy to może być wina świec? Czy może coś innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2010, o 14:36 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Czy testował ktoś z gazem świece irydowe? Obecne mają już 15tys, także czas na nie - palić palą, ale już jakby sprawność silnika spadała. Myślę nad DENSOIK 20 - 40 zł sztuka. Jestem ciekaw ile wytrzymają. Wersja Tough (VK22) to już 55 zł sztuka, ale wątpię by przy tym silniku to coś zmieniło. Miałem przetestować deydkowane do gazu wynalazki NGK LaserLine, ale nadal nie mogę ich nigdzie dostać, acena ponad 70 zł sztuka też zniechęca ;/

@mariusz-24 - Bosh to syf a nie świece, dobre to golfa 3 co najwyżej - sprawdź jak wygląda elektroda. A te NGK do gazu się nie nadają, ze względu na zbyt dużą przerwę - tylko DENSO.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2010, o 17:34 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2067
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 90
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
mariusz_24 napisał(a):
Witam,
Ja zawsze używałem w swojej 4A-FE świece NGK BKR6EYA, sprawdzały się nieźle, ale szybko padały.
Teraz mam zwykłe boshe, przejechałem niedużo i od pewnego czasu zaczęło się dziać coś dziwnego: Na zimnym silniku jest wszystko ok, a po przejechaniu około 30-50 km (trasa) zaczyna już prychać i czasem strzelać w filtr.
Czy to może być wina świec? Czy może coś innego?

To ewidentnie wina świec. Każdy zakład LPG powie Ci sakramentalne "świece Bosha to do kosza". Proponuje NGK albo Denso do tego silnika z LPG - sprawdzone na własnej skórze. Można delikatnie zmniejszyć przerwę do 0,8. Pamiętaj o regularnej wymianie, nie później jak 30kkm.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sty 2010, o 13:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Tylko zwykłe NGK:-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lut 2010, o 23:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:29
Posty: 464
Lokalizacja: LUBOŃ / PUSZCZYKOWO
Pochwały: 20
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1998
Silnik: 1.8
Ja mam sprawdzone denso nie wiem z jaką szczeliną ale chodziły dobrze co 15/20 tyś wymianka i żadnych problemów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2010, o 22:38 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Po przejechaniu 5tys km na świecach irydowych Denso - wyglądają jak po jeździe na benzynie - biały nalot no i brak charakterystycznego czerwonego odcienia jak po spawaniu... Cena trochę odstrasza, bo jedna kosztuje tyle co 4 zwykłe - zobaczymy ile wytrzymają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2010, o 21:24 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 23:44
Posty: 46
Lokalizacja: Radom/Wawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE +LPG BRC
Umówiłem się na montaż instalacji LPG w przyszłym tygodniu i mam pytanie, czy uważacie , że warto przed całym zabiegiem wymienić świece i kable? czy poczekać jaki będzie efekt?

Świece Denso znalazłem na Allegro w dobrej cenie:
http://allegro.pl/item1038220425_swiece ... _opel.html
http://allegro.pl/item1020005970_swieca ... issan.html
bo z tego co pisaliście wcześniej, te k20r-u będą lepsze do LPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2010, o 12:07 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Producent zaleca irydowe lub platynowe które są w cenie około 40-50 zł za sztukę.
Ciekawe jak będą sie sprawować zwykłe.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2010, o 12:54 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2067
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 90
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Naporro napisał(a):
Umówiłem się na montaż instalacji LPG w przyszłym tygodniu i mam pytanie, czy uważacie , że warto przed całym zabiegiem wymienić świece i kable? czy poczekać jaki będzie efekt?
...


Co do świec, wszystko zależy ile mają przejechane, te które masz obecnie.
Co do przewodów - nie ruszaj, nic lepszego jak oryginalne, nawet kilkuletnie nie kupisz. Możesz zrobić prosty test - wieczorem odpal silnik, podnieś maskę i delikatnie popsikaj taką mgiełką z wody, jeśli nie ma iskrzeń przewodów nie ruszaj.
Warto obejrzeć jeszcze kopułkę + palec.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2010, o 19:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 23:44
Posty: 46
Lokalizacja: Radom/Wawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE +LPG BRC
Co do przebiegu tych świec to nie jestem pewien, bo samochód ten użytkuję od jakiś 25tys km. Najbardziej prawdopodobne jest to, że były wymieniane wraz z rozrządem przy 60tys , albo wcale ;)
Obecny przebieg 105kkm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2010, o 21:25 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2067
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 90
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Więc świece do wymiany

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2010, o 12:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 08:41
Posty: 189
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3S-FE
Ja bym proponował pojeździć z gazem około 2-3 tyś KM na obecnych swiecach i przewodach i ewentualnie później wymienić.
Po założeniu gazu z silnika jest wyrzucany nagar i osadza się na świecach.

Mi polecali świece DENSO

_________________
zapraszam do ocen: http://avensis.info/viewtopic.php?t=7564

SOL: SOL TYPE
BODY: SED: SEDAN
ENGINE: 3SFE: 2000CC 16-VALVE DOHC EFI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2010, o 19:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 23:44
Posty: 46
Lokalizacja: Radom/Wawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE +LPG BRC
Zamówiłem na allegro Denso K20R-U, ale wstrzymam się na razie z wymianą, tak jak mówisz przejadę pare km... Chyba, że będzie się działo coś niepokojącego zaraz po montażu LPG to wtedy od razu zmienię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2014, o 14:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 20:17
Posty: 2
Lokalizacja: Polska
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 1998
Silnik: 3sfe
Witam. Lubie eksperymentować i kocham nowości. Poprzednio miałem Mitsubishi Galanta dwa litry benzyna silnik 4g63. Silnik szarpał wymiana przewodów była droga. Więc szukałem innych rozwiązań. Przypadkiem przeglądając katalog Inter Cars zakładkę świece zapłonowe trafiłem na nowy rodzaj świeć Denso TT. Kupiłem je do MISKA i zainstalowałem iiiiiiiiiiiiiii auto przestało szarpać minimalnie mniej paliło i czystość spalin mocno się poprawiła..Okazuje się, że świeca TT potrzebuje dużo mniejsze napięcie do pracy.Teraz mimo tego ,że z Avką wszystko w porządku spróbowałem zainstalować świeczki Denso TT dokładnie to Świeca zapłonowa DENSO K20TT koszt niewielki inter Cars 14,70 zł......Uwaga świeca ta ma jedna elektrodę masową i według rysunku na obudowie silnika nie powinna być montowana.....Ale uwaga świeca jest w katalogu jako dedykowana do silnika 3sfe....Zaletą dodatkowa jest to ,że jest idealna do gazu i tania w porównaniu do irydów i platynek.. Poniżej link do filmu prezentującego świece.....Może się komuś przyda ta wiedza......W tym momencie przejechałem na nich 200 kilometrów...Moje auto ma przejechane 201 tys km...Spalanie jazda ścisłe centrum ciężka noga 9 litrów 95 oktanowej..............Test trwa ........Możliwe, że pojadę na hamownie i porównam stare swiece z TT...POZDRAWIAM.....


http://www.youtube.com/watch?v=i02Iym3sgJc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2014, o 11:48 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Ja już żadnego g... od denso nie założę! Chłam niesamowity - w IK20 po niespełna 35 tysiącach zrobił się luz na ceramice! Po prostu spaliny wypierniczało bokiem po świeczce - jak ktoś nie wierzy mogę nakręcić film "reklamowy". Z ciekawości założyłem świece po 30 tysiącach (wymieniłem je profilaktycznie) - wkrótce po 2 tysiącach stało się to samo z nimi.
Silnik jest sprawny jak i całe WN, tak samo mapa gazu - wszystko sam doglądam regularnie. Niedawno też zmieniłem olej z półsyntetyku 10w-40 Mobila na syntetyk 5W-40 - mimo obaw, że zacznie łykać, bo auto ma przelatane 350 tys to po przejechaniu 4 tysięcy nic nie ubyło na bagnecie (a przynajmniej w widoczny sposób).

Teraz testuję świece Boscha do LPG - cena taka sama jak IK20 a mają także dodatek platyny, czyli dopiero jak niemal 2x droższe VK20. Bosch przynajmniej uczciwie podaje, że świece powinny przy LPG wytrzymać min. 30 tysięcy.

Reasumując denso może i się nadają, ale wyłącznie do silników zasilanych benzyną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2014, o 15:25 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1332
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
anabolo napisał(a):

Reasumując denso może i się nadają, ale wyłącznie do silników zasilanych benzyną.


Ale bzdura. :wleb:

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2014, o 18:23 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3855
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
anabolo napisał(a):
Ja już żadnego g... od denso nie założę! Chłam niesamowity - w IK20 po niespełna 35 tysiącach zrobił się luz na ceramice! Po prostu spaliny wypierniczało bokiem po świeczce - jak ktoś nie wierzy mogę nakręcić film "reklamowy". Z ciekawości założyłem świece po 30 tysiącach (wymieniłem je profilaktycznie) - wkrótce po 2 tysiącach stało się to samo z nimi.
Silnik jest sprawny jak i całe WN, tak samo mapa gazu - wszystko sam doglądam regularnie. Niedawno też zmieniłem olej z półsyntetyku 10w-40 Mobila na syntetyk 5W-40 - mimo obaw, że zacznie łykać, bo auto ma przelatane 350 tys to po przejechaniu 4 tysięcy nic nie ubyło na bagnecie (a przynajmniej w widoczny sposób).

Teraz testuję świece Boscha do LPG - cena taka sama jak IK20 a mają także dodatek platyny, czyli dopiero jak niemal 2x droższe VK20. Bosch przynajmniej uczciwie podaje, że świece powinny przy LPG wytrzymać min. 30 tysięcy.

Reasumując denso może i się nadają, ale wyłącznie do silników zasilanych benzyną.

A gdzie wyczytałeś że ta świeca jest odpowiednia?
Od zawsze kieruję się jedną zasadą - jak świeca ma przejechać np 30tysi według producenta to na gazie dzielę to na pół - czyli 15. Dodatkowo weź pod uwagę czy auto zrobiło te ponad 30tysi w mieście czy za miastem bo w mieście to iskierek da 2 x więcej przez 35tysi niż za miastem. ;-)
A świece irydowe ogólnie - cóż - w reklamie można umieścić wszystko. ;-)

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2014, o 21:34 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Śpioch napisał(a):
[
A gdzie wyczytałeś że ta świeca jest odpowiednia?
Od zawsze kieruję się jedną zasadą - jak świeca ma przejechać np 30tysi według producenta to na gazie dzielę to na pół - czyli 15. Dodatkowo weź pod uwagę czy auto zrobiło te ponad 30tysi w mieście czy za miastem bo w mieście to iskierek da 2 x więcej przez 35tysi niż za miastem. ;-)
A świece irydowe ogólnie - cóż - w reklamie można umieścić wszystko. ;-)


W katalogu denso ;p Idąc Twoją logiką dzielenia na pół to ta świeca powinna wytrzymać te 50 tysięcy, skoro producent deklaruje 100tysięcy km. Tym autem robię głównie trasę.
IMO świece IK nie warte są swojej ceny - widziałem różne uszkodzenia świec, ale nigdy poluzowanego izolatora.

Tutaj inny przykład "zajebi..." Denso tyle, że przy silniku 3S-FE - producent też twierdzi, że się nadaje do tego silnika, choć oryginalne są 2-elektrodowe: https://www.youtube.com/watch?v=Pp0xD-V3ZBw
Inny:
http://vbox7.com/play:794a04f6d1

Mało tego tutaj cudowna prawie nowa świeca i ma już luz!
https://www.youtube.com/watch?v=XyUDkG2x030
U mnie stało się właśnie coś takiego z tymi świecami jak na powyższym filmie.

Świec nie kupiłem na allegro, tylko w znanym sklepie: dwie różne serie, mówię o porównaniu z tymi poprzednimi.

Także Dziadku Tadeuszu zanim coś napiszesz, to może to zweryfikuj...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2014, o 19:59 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3855
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Anabolo to nie tylko mój tok myślenia. ;-)
Producent może sobie pisać co tylko chce ale na logikę - świeca ma wytrzymać 100tysi a rozrząd w niektórych autach 80tysi ?

A skoro napisałeś że nie są warte swojej ceny to po co je kupiłeś ?

A od siebie dodam że Ty twierdzisz że masz resztę silnika, ustawień mieszanki LPG w stanie idealnym - musimy Tobie uwierzyć a jak jest to może sam źle oceniasz. ;)

Może trafiły się Tobie jakieś wadliwe - to też jest możliwe. :niewiem:
Ale tak czy siak od ładnych kilku lat wszędzie dookoła słyszę że znajomi i mechanicy zakładają denso. A tym bardziej do lpg.

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2014, o 23:41 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Wiesz kupiłem je, bo myślałem, że są warte swojej ceny i wytrzymają więcej niż zwykłe - teraz już wiem, że nie. Wiem, że zwykłe świece wytrzymają zawsze mniej przy LPG.

Co do mapy - chcesz mogę przesłać Ci zrzuty moich map i sam ocenisz - jak mniemam sam też zajmujesz się swoją instalacją LPG. Filozofii wielkiej w tym nie ma - regularnie zbieram nową mapę benzyny - wiadomo, że stan pracy silnika się zmienia...

Czy wadliwe to nie wiem - wiem, że mój przypadek nie jest odosobniony. Być może to były podróbki, choć samo Denso póki co nie zgłaszało takich problemów.
Druga sprawa to niestety systematycznie pogarszająca się jakość produkcji wielu producentów - być może nawet Denso nie produkuje tych świec, tylko zleca je jakiejś chińskiej fabryce.

Świece te kupiłem, bo chciałem je wypróbować - i faktycznie na początku było dobrze. Później je zmieniłem profilaktycznie, choć same w sobie paliły jeszcze ok - test z poprzednimi zrobiłem z ciekawości, co by wykluczyć wypadek awaryjności jednej serii - nigdzie takich testów świec nie było, także nie wiem co to za pytanie: "po co je kupiłem" - Twoje zachowanie wskazuje jakbyś handlował tą marką, albo przynajmniej tymi świecami...
Rozumiem, że oczywiście jeździsz (bądź przynajmniej -łeś) na tych świecach, skoro nie masz do nich zastrzeżeń.

Teraz testuję świece boscha, choć swego czasu było bardzo popularne stwierdzenie co do nich - "świece boscha to do kosza".

PS. Rozrząd do wymiany jest w niektórych autach nawet co 60 tysięcy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2014, o 16:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3855
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Różne rzeczy u różnych producentów mogą się wydarzyć i może być shit. ;-)

Rozumiem że kupiłeś bo wiadomo że każdy chce jak najlepiej dla autka ;-) Ja stosowne info i zdanie wielu ludzi poznałem już dawno temu i dlatego nie widzę sensu w zakupie tych świec.

anabolo napisał(a):
Twoje zachowanie wskazuje jakbyś handlował tą marką, albo przynajmniej tymi świecami...
Rozumiem, że oczywiście jeździsz (bądź przynajmniej -łeś) na tych świecach, skoro nie masz do nich zastrzeżeń.

To pozostawie bez komentarza. ;-)


P.S. Przetestuj jakieś tanie denso i zobacz jak będzie ;-)

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2014, o 22:28 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Śpiochu miałem na początku oryginalne Denso bodajże symbol K20Ru czy jakoś tak - i generalnie szybko kończyły swoją żywotność, stąd był pomysł na lepsze świece. Generalnie ich elektroda po krótkim przebiegu wyglądała jak zardzewiała -tzn chodzi mi o kolor. Po prostu przy tych świecach na gazie po czasie dość szybko dało się wyczuć różnicę między LPG a beznyną - obecnie ja nie czuję różnicy w zasilaniu, a nawet na korzyść LPG, gdyż na benzynie nie dokręcę do 7kRPM, bo się cut-off włącza ;)
Poza tym wtryskiwacze benzynowe (oryginalne bosche) głośniej pracują niż gazowe hanki, które pracują u mnie na dolnej granicy swojej wydajności.

Przypadki usterek IK20 dotyczą także zasilania samą benzyną co już jest zupełną jak dla mnie abstrakcją...
Według mnie sytuacja rozpadającego się izolatora w takiej klasie świec jest niedopuszczalna.

Póki co dedykowane do LPG bosche wyglądają po 2,5 tysiącach jak nowe, choć do jednego miałem zastrzeżenie, tj. że te świece mają przerwę 0,7 podczas gdy oryginalne Denso 0,9. Cóż pożyjemy zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2014, o 13:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3855
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
A te K20RU ile wytrzymały ?
Kto wie - może z boscha będziesz zadowolony. ;-)

Ja do swojej pakuję K16TT ( o ile nie pomyliłem się w literkach ;-) ) i razem z olejem je wymieniam bo przy tak niskiej cenie to nie chce mi się oszczędzać. Kiedyś miały chyba przejechane około 12tysi i czasem obroty wariowały - po wymianie wszystko było cacy.

Czy szybko mi padły - nie wiem, nie oszczędzam autka i nie jest moim celem osiąganie spalania 8l/100km więc czerwone pole odwiedzam. ;-)

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2014, o 21:44 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Tak tylko zwróć uwagę, że Ty już masz nowocześniejszy system zapłonowy - u Ciebie są osobne cewki, u mnie jeszcze typowy rozdzielacz zapłonowy z centralną cewką, który jeszcze pamięta czasy Golfa II - w tym wypadku szybciej są zauważalne problemy z brakiem odpowiedniej iskry. K20Ru w samej benie były ok - wymieniłem profilaktycznie przy zmianie rozrządu, choć stare (nie wiem kiedy wymieniane były jeszcze ok). Przy LPG szybko się odezwały, nowe generalnie po 10 tysiącach wyglądały na mocno zmęczone, aczkolwiek to było jeszcze wtedy gdy gaz kosztował mnie za litr jakoś poniżej 2zł, także wtedy czerwone pole było często widoczne...

PS. Denso TT to seria niby dedykowana do LPG, także tych raczej oryginalnie nie miałeś zamontowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2014, o 19:32 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3855
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Były jakieś inne denso ale nie pytaj jakie bo to już 3 lata ;-)
Przed TT założyłem chyba te k16ru ( chyba takie miały oznaczenie ) ale później już je wycofali i teraz jadę na TT.

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda