TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 27 lut 2017, o 13:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 cze 2009, o 20:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 12:34
Posty: 14
Lokalizacja: Praszka
Witam...
niedawno założyłem do swojej Ave z silnikiem 1,6 110KM vvti z 2002 instalację gazową IV generacji z lubryfikacją. Jak do tej pory jestem zadowolony z tego rozwiązania (spadek mocy niewielki, a ekonomia jazdy niesamowita). Do tej pory zrobiłem na tej instalacji ok 3tys km.
W związku z powyższym mam propozycję do wszystkich "odważnych" użytkowników samochodów właśnie z tym silnikiem vvti którzy zdecydowali się zamontować tam gaz, by się wypowiedzieli o swoich spostrzeżeniach na temat swojej insatalacji.
Mam tu na myśli na co zwrócić konkretnie uwagę by ograniczyć do minimum mogące pojawić się usterki związane z użykowaniem gazu (np.: słynne wypalanie zaworów i gniazd, czy też problemy z wyciekami oleju). Cenne będą również spostrzeżenia co kontrolować i co jaki czas, by kondycja instalcji i silnika były w dobrej formie. Szczególnie ważne są opinie od tych użytkowników, którzy na instalacji gazowej zrobili już"parę" tys km.
Prośba moja... by wypowiadali się tylko użytkownicy którzy zdecydowali się na instalację, a nie Ci którzy będą od razu demonizować, że gaz w tym silniku to samobójstwo, bo to nie jest tamatem tego wątku.

Pozdrawiam wszystkich i czekam na opinie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2009, o 08:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
Co do uzytkowania instalacji to wazne jest aby pilnować wymiany filterków, kiedys w swoim nissanie robiłem to sam i zawsze było tam mnustwo syfu typu opiłki metalowe.
Zwróć też uwagę na konieczność regulacji zaworów silnika.

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2009, o 18:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 12:34
Posty: 14
Lokalizacja: Praszka
no na to mnie uczulał mój gaziarz... co 15 tys. wizyta u niego i wymiana filtrów. Co do regulacji zaworów, to myslę że pierwszy przegląd zrobię po około 10tys. km. Jestem ciekaw czy luzy są takie same (mam zmierzone przed zrobieniem instalacji i wtedy wszystko było w normie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 cze 2009, o 21:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
Napisz koniecznie jak z luzami wyjdzie, bardzo jestem ciekaw.

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 cze 2009, o 22:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 20:44
Posty: 16
Lokalizacja: Józefosław
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 VVT-i
ja mam V generację w T25 1.6 VVT-i
przejechałem na niej 160kkm i przejadę pewnie jeszcze ze 40kkm i głowica będzie do wymiany/remontu z powodu jednego gniazda zaworowego (na wydechu)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 cze 2009, o 16:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 12:34
Posty: 14
Lokalizacja: Praszka
Slavoo... miałeś lubryfikację w tej instalacji?? 160kkm to naprawdę świetny wynik. Od nowości masz gaz założony? Robiłeś jakieś szczegółowe przeglądy w międzyczasie??

[ Dodano: 2009-06-10, 16:28 ]
co do przeglądu zaworów.. to ja zrobiłem na razie ok 4kkm, więc do przeglądu jeszcze trochę pozostało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 cze 2009, o 17:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 wrz 2007, o 20:44
Posty: 16
Lokalizacja: Józefosław
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 VVT-i
z tego, co wiem, to do tej instalacji nie oferuje się lubryfikacji, gdyż jest to wtrysk w fazie ciekłej czyli gaz podawany jest do wtryskiwaczy pod ciśnieniem bezpośrednio z pompy zamontowanej w zbiorniku (brak parownika)

instalacja była zakładana w ASO Radość przy przebiegu ok. 13kkm (czyli po tzw. dotarciu), od tamtego momentu auto przejechało wspomniane 160kkm

co do przeglądów, to regularnie sprawdzam luzy zaworowe (co 30kkm) i w sumie gniazda są nadal w niezłej kondycji za wyjątkiem tego jednego, ale po ostatnim przeglądzie mój mechanik stwierdził, że spokojnie zrobię jeszcze min. 30-40kkm
oprócz tego wymieniam świece częściej niż się zaleca czyli co 30kkm

instalacja gazowa wymaga przeglądów co 50-60kkm: najważniejszy jest przegląd pompy (w polskich realiach oznacza to regenerację pompy czyli wymianę łożysk, uszczelnień i specjalnego oleju), oprócz tego sprawdzenie szczelności układu itp.
raz mi sie zdarzyło, że musiałem czyścić cały układ, bo zatankowałem gdzieś w drodze na Chorwację zasyfiony gaz i spowodowało to zanieczyszczenie wstryskiwaczy (efekt był taki, że po wyłączeniu silnika, do kolektora dostawał się gaz z niedomkniętych wtryskiwaczy i zawsze musiałem długo kręcić rozrusznikiem zanim silnik zaskoczył)
wadą tej instalacji jest fakt, że jest tylko jeden autoryzowany serwis na całą Polskę - dla mnie nie jest to problem, ale dla ludzi spoza Warszawy to prawdziwy kłopot


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 cze 2009, o 20:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 12:34
Posty: 14
Lokalizacja: Praszka
ja zakładając gaz liczę że zrobię 100kkm bez remontu silnika. Zobaczymy... Faktycznie zapomniałem że to V generacja... w kazdym bądź razie 160kkm to naprawdę niezły wynik


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2009, o 17:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lip 2009, o 21:52
Posty: 1
Lokalizacja: Wrocław
witam kolegów, jestem nowym użytkownikiem Avensisa, także nowym na tym forum, ale mogę przekazać, że silniki VVTI bardzo dobrze pracują na instalacjach sekwencyjnego wtrysku gazu IV generacji. W swojej Corolli e12 1,4 VVTI przejechałem ponad 150 tys km, a to jeszcze nie koniec, auto zostało w rodzinie. Cała obsługa tego typu instalacji sprowadza się do regularnych przeglądów, ja wykonywałem praktycznie tylko wymiany filtrów gazu (co 15 tys km), świece co 60 tys km, plus dwa razy sprawdzano mi szczelność całego układu (bez zastrzeżeń), po 130 tys km wymiana reduktora - zesztywniałe już były membrany a wymiana samych membran moim zdaniem jest bez sensu kiedy nowy reduktor kosztuje ok. 160 zł, lubryfikacja zainstalowana była od początku (montaż instalacji: 2005 r) na tamte czasy była to swojego rodzaju nowość, wielu monterów widząc co mam pod maską zadawało mi pytania: ''a do czego to jest?''
Reasumując silniki benzynowe Toyoty dzięki swojej konstrukcji, bardzo dobremu wyważeniu, a także precyzyjnemu montażowi bardzo dobrze pracują na zasilaniu LPG, aktualnie jestem posiadaczem T27 i w niedługim czasie będę instalował ponownie układ zasilania LPG. O zaletach tego paliwa nie będę pisał, kto jeździ i ma poprawnie dobraną instalację, a także zamontowaną zgodnie ze wszelkimi prawidłami sztuki instalatorskiej wie o czym piszę. Pozdrawiam użytkowników Toyot.
Marselus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sie 2009, o 08:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 5 kwi 2008, o 15:16
Posty: 76
Lokalizacja: Dolnośląskie
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
Witaj Kolego, po za Ave obecnie tez mam Rolkę E12 1,4 VVti z gazem sekwencyjnym IV generacji, z ciekawości moje pytanie ile ci paliła, u mnie smoli od ok 8,5 do 10l/100 km, uwzględniając rozpęd na benzynie codziennie ok 3 km. głównie trasa ok 20% miasto ... noga ciężkawa. przejechałem obecnie ok 13 kkm i na razie gut. Oleju nie bierze,m auto założona instalka przy 39 kkm
Sorki za OT.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sie 2009, o 22:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 12:34
Posty: 14
Lokalizacja: Praszka
dzyniol napisał(a):
Witaj Kolego, po za Ave obecnie tez mam Rolkę E12 1,4 VVti z gazem sekwencyjnym IV generacji, z ciekawości moje pytanie ile ci paliła, u mnie smoli od ok 8,5 do 10l/100 km, uwzględniając rozpęd na benzynie codziennie ok 3 km. głównie trasa ok 20% miasto ... noga ciężkawa. przejechałem obecnie ok 13 kkm i na razie gut. Oleju nie bierze,m auto założona instalka przy 39 kkm
Sorki za OT.



witam... obecnie na gazie zrobiłem swoją Ave około 7 kkm i na razie chodzi bez zarzutu. Spalone około 0,5 litra lubryfikatora. Co do spalania to w granicach 8,5 do 9,5 litra + benzynka (ale silnik rozgrzewa się szybko i jak na razie przełącza się po około 1 km jazdy. Oleju w silniku nie ubywa, więć jest nieżle.... pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sie 2009, o 15:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 mar 2009, o 18:00
Posty: 41
Lokalizacja: Białystok
Marka: toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: 1ZZFE 1,8 vvti + lpg
moja avka 1,8 vvti z 2001 po zainstalowaniu lpg niestety połyka olej dosłownie połyka... nie wiem co teraz z tym robić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sie 2009, o 16:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 12:34
Posty: 14
Lokalizacja: Praszka
adi203 napisał(a):
moja avka 1,8 vvti z 2001 po zainstalowaniu lpg niestety połyka olej dosłownie połyka... nie wiem co teraz z tym robić


a wcześniejna benzynce jak było?? brała olej choć trochę??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lis 2009, o 13:15 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
marselus napisał(a):
witam kolegów, jestem nowym użytkownikiem Avensisa, także nowym na tym forum, ale mogę przekazać, że silniki VVTI bardzo dobrze pracują na instalacjach sekwencyjnego wtrysku gazu IV generacji. W swojej Corolli e12 1,4 VVTI przejechałem ponad 150 tys km, a to jeszcze nie koniec, auto zostało w rodzinie. Cała obsługa tego typu instalacji sprowadza się do regularnych przeglądów,


Możesz napisać co za instalację posiadasz, jakiej firmy. Stroiłeś na hamowni? Ja mam Corolle 1,4vvti i Stag300 i sobie chwalę oczywiście z lubryfikacją. Co ile robiłeś przegląd luzów zaworowych? Ja niedługo przesiadam się na Ave i tez na pewno zakładam gaz:-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lis 2009, o 10:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lis 2009, o 15:33
Posty: 3
Lokalizacja: polska
a czy do silnika 2,0 VVTI D-4 też można gaz zamontować auto jest z 2004 roku czekam na odpowiedz czy ktoś w takim silniku ma już gaz założony i jak się sprawdza

_________________
KRZYS141


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2009, o 10:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Panowie a jakie są Wasze doświadczenia z LPG w silnikach 1,8 vvti? Wiadomo, że tu nie ma kłopotu z zworami jak w 1,4vvti gdzie były regulowane szklankami a jest tu regulacja hydrauliczna. Tylko pytanie czy gniazda zaworowe są odporne na gaz czy jest tendencja możliwego wypalania jak to mam miejsce w nowszych silnikach różnych marek. Niestety te oszczędności fabryk.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2009, o 10:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 mar 2009, o 21:39
Posty: 210
Lokalizacja: WF
Marka: Aven
Model: Sedan
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 PB
krzys141 napisał(a):
a czy do silnika 2,0 VVTI D-4 też można gaz zamontować auto jest z 2004 roku

Nie da rady zamontować gazu. Jest do silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny D4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2009, o 10:32 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20241
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 276
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
belgrano napisał(a):
Panowie a jakie są Wasze doświadczenia z LPG w silnikach 1,8 vvti? Wiadomo, że tu nie ma kłopotu z zworami jak w 1,4vvti gdzie były regulowane szklankami a jest tu regulacja hydrauliczna.
w 1.8 vvti nie ma regulacji hydraulicznej ;-)

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2009, o 11:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
wrc napisał(a):
belgrano napisał(a):
Panowie a jakie są Wasze doświadczenia z LPG w silnikach 1,8 vvti? Wiadomo, że tu nie ma kłopotu z zworami jak w 1,4vvti gdzie były regulowane szklankami a jest tu regulacja hydrauliczna.
w 1.8 vvti nie ma regulacji hydraulicznej ;-)

pozdr :-D


U mnie jest.
W książce obslugi jest za wyjątkiem 1,8 2006r.
ASO Toyota też potwierdziła


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2009, o 11:15 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20241
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 276
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
podaj dokladnie jaka masz ave, bo ja widze regulacje szklankami http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2007_T ... _1302.html

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2009, o 12:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
wrc napisał(a):
podaj dokladnie jaka masz ave, bo ja widze regulacje szklankami http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2007_T ... _1302.html

pozdr :-D


Masz rację w innym ASo poprosiłem o skan i tez widzę. Tyle że w 1,8 vvti nie przewidują regulacji zaworów w silniku co potwierdza książka serwisowa.!!!! Ale to i tak lepiej niż mają być szklankami.

[ Dodano: 2010-01-06, 21:29 ]
Marselus jaka masz instalacje LPG? Znasz firmę?

marselus napisał(a):
witam kolegów, jestem nowym użytkownikiem Avensisa, także nowym na tym forum, ale mogę przekazać, że silniki VVTI bardzo dobrze pracują na instalacjach sekwencyjnego wtrysku gazu IV generacji. W swojej Corolli e12 1,4 VVTI przejechałem ponad 150 tys km, a to jeszcze nie koniec, auto zostało w rodzinie. Cała obsługa tego typu instalacji sprowadza się do regularnych przeglądów, ja wykonywałem praktycznie tylko wymiany filtrów gazu (co 15 tys km), świece co 60 tys km, plus dwa razy sprawdzano mi szczelność całego układu (bez zastrzeżeń), po 130 tys km wymiana reduktora - zesztywniałe już były membrany a wymiana samych membran moim zdaniem jest bez sensu kiedy nowy reduktor kosztuje ok. 160 zł, lubryfikacja zainstalowana była od początku (montaż instalacji: 2005 r) na tamte czasy była to swojego rodzaju nowość, wielu monterów widząc co mam pod maską zadawało mi pytania: ''a do czego to jest?''
Reasumując silniki benzynowe Toyoty dzięki swojej konstrukcji, bardzo dobremu wyważeniu, a także precyzyjnemu montażowi bardzo dobrze pracują na zasilaniu LPG, aktualnie jestem posiadaczem T27 i w niedługim czasie będę instalował ponownie układ zasilania LPG. O zaletach tego paliwa nie będę pisał, kto jeździ i ma poprawnie dobraną instalację, a także zamontowaną zgodnie ze wszelkimi prawidłami sztuki instalatorskiej wie o czym piszę. Pozdrawiam użytkowników Toyot.
Marselus


[ Dodano: 2010-01-06, 21:32 ]
Panowie możecie napisac jakiej firmy macie instalacje LPG? Jak się Wam sprawdza na VVti? Czy musieliście ponownie dostrajać instalację? Mieliście jakies kłopoty z zaadoptowaniem jeje w tych silnikach. Wszelkie info mile widziane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lut 2010, o 20:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 12:34
Posty: 14
Lokalizacja: Praszka
witam, wiec jestem po pierwszym przeglądzie po 20kkm. Sprawdzone luzy zaworowe... wszystko tak jak było, żadnych zmian.
Po zmianie oleju (używałem Castrola SLX 5W30) na Mobila 5W50 zaczęła trochę więcej palić. Z tego co zauważyłem to silnik nie nagrzewa się tak jak na Castrolu (temperatura jest niższa). Na moje oko to lepiej... bo silnik pracuje w mniejszej temperaturze. Ale spalanie o ok. 0,5 litra poszło w górę.
Ktoś się spotkał z czymś takim? Może przejść z powrotem na Castrola??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lut 2010, o 12:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
A można wiedzieć ile kosztowała operacja sprawdzenia zaworów? Bo czeka mnie to na Corolli 1,4:-)

kyrem napisał(a):
witam, wiec jestem po pierwszym przeglądzie po 20kkm. Sprawdzone luzy zaworowe... wszystko tak jak było, żadnych zmian.
Po zmianie oleju (używałem Castrola SLX 5W30) na Mobila 5W50 zaczęła trochę więcej palić. Z tego co zauważyłem to silnik nie nagrzewa się tak jak na Castrolu (temperatura jest niższa). Na moje oko to lepiej... bo silnik pracuje w mniejszej temperaturze. Ale spalanie o ok. 0,5 litra poszło w górę.
Ktoś się spotkał z czymś takim? Może przejść z powrotem na Castrola??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwi 2010, o 16:39 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 22:57
Posty: 3033
Lokalizacja: gdzieś niedaleko
Pochwały: 123
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: mułowaty
Cytuj:
A można wiedzieć ile kosztowała operacja sprawdzenia zaworów?
Samo sprawdzenie (demontaż pokrywy zaworów, zmierzenie luzu na poszczególnych zaworach) to koszt ok. 250 zł w ASO Opole, natomiast każda płytka to koszt około 70 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 18:40 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
kyrem napisał(a):
Po zmianie oleju (używałem Castrola SLX 5W30) na Mobila 5W50 zaczęła trochę więcej palić. Z tego co zauważyłem to silnik nie nagrzewa się tak jak na Castrolu (temperatura jest niższa). Na moje oko to lepiej... bo silnik pracuje w mniejszej temperaturze. Ale spalanie o ok. 0,5 litra poszło w górę.
Ktoś się spotkał z czymś takim? Może przejść z powrotem na Castrola??

dziwne... zmiana oleju nie ma nic do temperatury no w naszych warunakach klimatycznych, skoro silnik pracuje w nizszej temperaturze jest niedogrzany to pali wiecej i to jest normalne i szkodliwe, natomiast po mojemu olej nie ma nic do tego, optymalna temperatura pracy silnika (wody) to ok 85-95 stopni


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2010, o 21:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 23:44
Posty: 46
Lokalizacja: Radom/Wawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE +LPG BRC
Witam,
Jestem posiadaczem Ave z 2000r. silnik 1.6 (110km), przebieg 105kkm (oryginalny).
W związku z cenami paliw zacząłem ostatnio poważnie myśleć o instalacji LPG. Przez ostatni rok zrobiłem ok 18kkm, a zapowiada się że w najbliższym czasie będę robił sporo więcej.

Dzisiaj zadzwoniłem do szanowanego w okolicy gazownika , który zaproponował mi instalację - sekwencję BRC z osprzętem tomasetto za 2300zł , lub za 2600zł full BRC (zbiornik w kole) Powiedział, że do tego zestawu lubryfikacja kosztowałaby 200zł.

Czy ktoś z użytkowników gazu w ave z takim silnikiem mógłby się wypowiedzieć jak sprawuje się instalacja. Czytałem na forach o możliwości wypalania zaworów w silnikach vvt-i...
Czy warto inwestować w lubryfikację, czy to tylko mit...

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2010, o 13:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 wrz 2008, o 17:05
Posty: 246
Lokalizacja: Kraków
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1,8 VVTi LPG
Bierz BRC żadne Tomasetto. Wtryskiwacze BRC są najbardziej wytrzymałe na nasz gaz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2010, o 10:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 lut 2008, o 22:46
Posty: 111
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE 1.6/110KM
Instalacja LPG v VVT-i jest obarczona większym ryzykiem niż w starszych silnikach. W kalkulacjach uwzględnij dodatkowe koszty związane z
- zużyciem benzyny na rozruch (1l latem do 3 zimą / 100km), w zależności od modelu jazdy (miasto/trasa)
- zwiększonym kosztem obsługi samochodu -częstsza wymiana świec, kabli, filtru powietrza,
- dodatkowe koszty związane z obsługą instalacji LPG - przegląd roczny techniczny, przeglądy serwisowe u gazownika .

Co do samej intalacji - BRC jest często spotykane bo dystrybutor (Czakram) ma dobrze rozwiniętą sieć PH co jeżdżą i "przekonywują" zakłady do tych instalacji. Czy to jest dobry wybór - ciężko powiedzieć. Dużą kopalnią wiedzy nt. LPG jest chyba najlepsze forum na ten temat - http://lpg-forum.pl/ . Tam można dużo się dowiedzieć. Wg mojej opini - instalacja jest tak dobra, jak bardzo świadomy jest monter który ją zakłada i obsługuje. Niestety z tym jest ciężko....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2010, o 15:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 23:44
Posty: 46
Lokalizacja: Radom/Wawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE +LPG BRC
Poczytałem trochę na forum lpg, ale tam też różne opinie...
Jedni , że tylko BRC inni , że Stag.
Rozmawiałem też z kilkoma osobami w moich okolic, którzy są użytkownikami gazu i polecają zakład , w którym podano i powyższe ceny.

Mam jeszcze pytanie do użytkowników instalacji, co ile wymieniacie przewody wysokiego napięcia?
O świecach czytałem, że co 30kkm. Znalazłem nawet na allegro DENSO K16R-U11
http://allegro.pl/item1020005970_swieca ... issan.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2010, o 15:36 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
TomDexter napisał(a):
Cytuj:
A można wiedzieć ile kosztowała operacja sprawdzenia zaworów?
Samo sprawdzenie (demontaż pokrywy zaworów, zmierzenie luzu na poszczególnych zaworach) to koszt ok. 250 zł w ASO Opole, natomiast każda płytka to koszt około 70 zł.


Płytka czy szklanka? Z tego co wiem to w VVTI są szklanki i one kosztują więcej niż 70 zł, w lubińskim ASO za płytkę wołają 50 zł, ale to i tak złodziejstwo w biały dzień - można je kupić za 15-20 zł sztuka.

Co do samej lubryfikacji to ktoś miał przy tym silniku i tak niewiele to pomogło. Ja mam zamiar dodać do swojej z 4A-FE bo luz ostro ścięło po śmiesznych 20 tys :( Niestety jeśli T22 do gazu to najlepiej 3S-FE - tam ponoć bez regulacji można jeździć 100-150tys.

Ostatnio pojawiło się na sprzedaż sporo dziwnie tanich ave T22 z zagazowanymi silnikami - daję sobie rękę uciąć, że nie ma tam już czym regulować. Ktoś w T25 miał też założoną instalację V generacji i też był problem z zaworami. O ile w T22 stosunkowo łatwo gniazda zaworów, w D4 już nie jest tak wesoło. Pamiętaj też o sondach, które przy gazie kończą szybciej swój żywot. Wszystko zależy ile chcesz jeździć tym autem - jeśli jakieś 60-80tys a potem będziesz chciał sprzedać, by się pozbyć kłopotu to możesz zainwestować w gaz. Co do kabli - tu nie ma reguły - po prostu trzeba sprawdzać częściej ich stan - jak za duża oporność albo przebicia to do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda