TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 cze 2017, o 00:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Instalacja LPG
PostNapisane: 8 lip 2007, o 14:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 18:49
Posty: 144
Lokalizacja: Zielonka
Chcialbym sie was zapytac czy macie doswiadczenie z LPG w avensis.CZy sa jakies przeciwwskazania,czy silnik sie uszkodzi albo cos wysiadzie i ogolnie czy do silnika 7A-FE mozna zalozyc gas.Coraz czesciej sie nad tym zastanawiam widzac ceny benzyny. oczywiscie jezeli bym zakladal to tylko sekwencja i to z gornej polki. chcialbym abyscie mi doradzili.
Obecnie przesiaduje w stanach i o dziwo diesla ciezku tu znalezc (oprocz tych najwiekszych ciezarowek) amerykanie wogole nie poszli w tym kierunku. ALe maja lepszy pomysl.Po za tym ze mnostwo tu hybryd to skonstruowali silnik flexfuel ktory napedzany jest paliwem skladajacym sie z 85% z etanolu wytwarzanego z kukurydzy. benzyn o najwiekszej liczbie oktanow tutaj to 91, reszta to 85 i 87. cena 85 to 2,78$ za galon (~4litry)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2007, o 20:49 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 54
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
tyski77 napisał(a):
czy macie doswiadczenie z LPG w avensis

Ja nie planuję takiego manewru i nawet się tym nie interesowałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2007, o 21:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
ja mam w Cari 2.0 3SGE i po sąsiedzku z 2.0 3SFE
najwiecej zalezy od montujacych i dobranych elementow
w Cari GTI zrobilem 75kkm bezproblemowo, sasiad juz 120kkm i procz drobnych regulacji (pozniej juz razem robilismy we wlasnym zakresie) silnik hula bez problemu, wynik na hamowni 2.0 3SFE 125KM (z 128KM seryjnych) po instalacji LPG i przejechaniu ponad 20kkm 120KM, w 3SGE - 152KM (z 158KM) po instalacji LPG 143KM, natomiast po obrobce glowicy(dolot, wylot, planowanie) 156KM :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sie 2007, o 11:25 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Ja mam 7A-FE z instalacją BRC 24 Sequent montowaną przy przebiegu 129kkm. Niestety wiele nie wniosę pisząc, że wszystko wydaje się być OK bo przejechalem dopiero 3kkm. Samochód jest delikatnie slabszy, predkosc z przy ktorej staje sie mulowaty zmniejszyla sie ze 140km/h na benzynie do 130kmh; jest to jednak temat na osobny watek. Co do ”za i przeciw” to zdania są podzielone. Odnośnie naszych silników i LPG w internecie nie ma za wiele. Ja osobiscie postanowilem zaryzykować i przekonać się na wlasnej skórze. Z tego co wiem 7A-FE jest silnikiem typu Lean Burn, który to przy malym obciążeniu przelącza się na tryb pracy zubożonej mieszance, gdzie stosunek powietrza do benzyny wynosi ok 22:1 (tradycyjne silniki ok 14.5:1). Prosze mnie poprawić jeśli się mylę ale im uboższa mieszanka, tym większa temperatura jej spalania. Różnica moze dochodzic do 200 stopni celcjusza Problem poglębia sie przy zasilaniu gazem, który sam z siebie ma wżyszą średnia temperaturę spalania niż benzyna. Jazda na LPG polączeniu ze zubożeniem mieszanki przez mechanizm Lean Burn daje nam to podstawę do przypuszczenia, iż gniazda zaworowe będą wypalać się w przyspieszonym tempie. Jak szybkim tego nie wiem i mam nadzieję, że się nie dowiem. Jest jednak środek zaradczy – lubryfikacja zaworów.

Pozdrawiam:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 paź 2007, o 09:46 
Witam wszystkich, mam Toyote Avensis t25, 2003 rok silnik 1,8 VVTi (1ZZ-FE) co sadzicie o instalacji gazowej do tego modelu, czy moze ktos ma w tym zakresie doświadczenie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 paź 2007, o 11:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
W Toyotce podobnie jak i w Hondy można zamontować sekwencyjny wtrysk gazu. Silniki sprawują się właściwie. W ostatnich latach widoczna jest tendencja do "odchudzania" zaworów. W przypadku zasilania gazowego może powodować to problem z oddaniem większej ilości ciepła. Rozwiązaniem zabezpieczającym przed tym efektem jest montaż tzw. lubryfikatora. Jest to urządzenie dawkujące specjalny olej zwilżający zawory.
Ja zawsze w tego typu przypadkach 90% sukcesu zależy od użytych "materiałów", ale przede wszystkim od prawidłowego mkontażu i regulacji. Czyli dla pewności zamontować lubryfikator -dla ochrony zaworów i zeo problemów z ewentualnym wypalaniem zaworów dodatkowo ważne jest by nie jeździć na zbyt ubogiej mieszance :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2007, o 00:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 cze 2007, o 16:02
Posty: 29
Lokalizacja: katowice
krzysiekbjj napisał(a):
Witam wszystkich, mam Toyote Avensis t25, 2003 rok silnik 1,8 VVTi (1ZZ-FE) co sadzicie o instalacji gazowej do tego modelu, czy moze ktos ma w tym zakresie doświadczenie?


Tak, mam instalację holenderskiej firmy Vialle V generacji. Wtrysk płynnego gazu bezpośrednio do komory spalania. Oszczędność i dynamika, bez parownika. Spalanie średnio 7,1 - 8.2 l/100km w zależności od klimy, spalanie średnie w mieście! przy delikatnej jeździe na trasie schodzę do 6,5l/100km. :tak: Żadnej awarii, jeżdżę od nowości, mam 78 tys km. Dynamika b.dobra. Serwis tylko w Toyocie. Zamierzam wymienić świece na irydowe. Polecam ten droższy wariant instalacji z powodu szybszego zwrotu na paliwie, choć trudno w to uwierzyć (do policzenia). ??? Silnik ten sam!

_________________
alan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 mar 2008, o 10:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 09:48
Posty: 75
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1,8 benzyna
Kiedy opłaca się instalowanie LPG.

W 2008 roku instalacje gazowe zostaną założone w 200 tys. samochodów – wynika z prognoz GP. Oznacza to, że pęd Polaków do zakładania systemów LPG w samochodach nieco zmalał.

Po okresie, w którym warsztaty montowały instalacje w 300-400 tys. aut rocznie, w ubiegłym roku zmian sposobu zasilania dokonano tylko w około 200 tys. aut. W rezultacie po polskich drogach jeździ już 2,51 mln aut na gaz, co oznacza, że Polska jest liderem w Europie pod względem liczby aut z instalacjami LPG.

Szansą na wzrost zainteresowania LPG jest rosnąca cena benzyny. Już teraz pojawiają się prognozy, że w wakacje będziemy płacić przeciętnie około 5 zł za litr, wobec 4,25 zł obecnie. Wzrost rynku autogazu może też przynieść ewentualne pogorszenie koniunktury gospodarczej.

Ale jednocześnie istnieje dużo czynników wpływających na mniejsze zainteresowanie autogazem.

- Mniej zamontowanych instalacji w stosunku do lat ubiegłych to efekt właśnie dobrej koniunktury w gospodarce z ostatnich lat. Część kierowców przestała aż tak liczyć się z kosztami i wybiera benzynę – uważa Sylwia Popławska, menedżer Koalicji Na Rzecz Autogazu.

Dodaje, że to nie jedyna przyczyna zmniejszonego zainteresowania autogazem w ubiegłym roku. Od 2007 roku trwają prace nad nowym projektem ustawy o podatku akcyzowym i nie wiadomo, kiedy ostatecznie rozstrzygnie się czy stawka akcyzy wyniesie 695 zł za tonę jak to ma miejsce obecnie (czyli 39 gr netto od jednego litra LPG), czy też będzie wyższa.

- Ten rynek jest szczególnie wrażliwy na wszelkie pogłoski o możliwości zmiany stawki akcyzy. Dopóki cena autogazu to około 50 proc. ceny benzyny to widzimy zainteresowanie zamontowaniem instalacji LPG – podkreśla Sylwia Popławska.

Przy mniejszej różnicy w cenie zainstalowanie gazu jest mniej opłacalne.

Trzeba pamiętać, że przy systemie LPG zużywa się 10-15 proc. więcej dm3 gazu niż benzyny na 100 km. Istotny jest też koszt samej instalacji gazowej, za którą przy nowoczesnym silniku wymagającym tzw. sekwencyjnego wtrysku gazu trzeba zapłacić 3-5 tys. zł.

- Obecnie w około 90 proc. przypadków montuje się wtrysk sekwencyjny gazu – mówi Paweł Garczyński z firmy Polgas.

Koszt instalacji przy starszych silnikach to od 1,2 do 1,5 tys. zł, co oznacza, że taka inwestycja szybciej się zwraca.

Jak widać z naszej symulacji dla najchętniej kupowanego obecnie w Polsce auta, czyli Skody Fabii - same koszty instalacji to tylko jeden element, który trzeba brać pod uwagę przy analizie opłacalności. Istotna też jest utrata wartości samochodu.

- Montaż instalacji gazowej nie podnosi tzw. wartości rezydualnej samochodu, ale może ułatwić odsprzedaż auta na rynku wtórnym – mówi Eliza Kamińska z Eutotax Glass’s.


źródło : Gazeta Prawna

_________________
Nie dyskutuj z debilem !
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2008, o 12:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 23:59
Posty: 37
Lokalizacja: Kraków
krzysiekbjj napisał(a):
Witam wszystkich, mam Toyote Avensis t25, 2003 rok silnik 1,8 VVTi (1ZZ-FE) co sadzicie o instalacji gazowej do tego modelu, czy moze ktos ma w tym zakresie doświadczenie?


Instalacje w takim silniku mam założoną od nowości a obecnie na liczniku 115tyś km. Była zakładana przez poprzedniego wł. On nie miał żadnych problemów z tego co wiem ja natomiast miałem. Instalacja włoskiej firmy Bigas, to podobno średniak, wszystko było by ok gdyby nie fakt że w Krakowie, gdzie mieszkam, nikt nie serwisuje takiej instalacji, a raczej serwisuje go jeden zakład ale nie ma programu którym można by dokładnie ustawić mieszankę. Po wymianie listwy wtryskowej ( zaczęła szwankować po 100tys) ustawiali mi przez 2 mc mieszankę na chybił trafił. Ale ciagle wyskakiwał błąd o ubogiej albo zbyt kalorycznej mieszance. W końcu znalazłem na śląsku inny zakład który ustawił wszytsko jak trzeba. Niestety było już za późno uszkodzeniu uległ katalizator i musiałem go wymienić, bo na desce było kolorowo od kontrolek sygnalizujących błędy. na szczęście znalazłem na allego roczny katalizator wyciagnięty z "Anglika" za jedyne 250zł co było śmieszną cenę w porównaniu do kwoty jaką chciano w serwisie Toyoty. Obecnie wszystko działa jak należy spalanie w cyklu mieszanym 10-9l ,nie odczuwam różnicy w mocy wszystko idealnie. Mam założony specjalny pojemnik do którego wlewam płyn który smaruje zawory. ze względu na suchość gazu, 1litr na ok 15tyśkm FLASH LUBE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, o 12:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2007, o 12:40
Posty: 5707
Lokalizacja: Białołęka Warszawa / Lommedalen
Pochwały: 54
Marka: Opel
Model: Insignia
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 CDTI 160 KM 4x4
Boom na autogaz.
Galopujące w zastraszającym tempie ceny benzyny spowodowały znaczne ożywienie na rynku autogazu. W Łodzi instalację gazową montuje się codziennie w około 100 samochodach. W firmach, które się tym zajmują, zaczynają się tworzyć kolejki.

Proste instalacje montujemy jeszcze z dnia na dzień, ale w przypadku bardziej skomplikowanych terminy wydłużają się do kilku dni - mówi Paweł Stefanowski, współwłaściciel jednej z takich firm. Ożywienie jest spore, choć przecież rozkłada się na ponad 70 zakładów, które działają na terenie Łodzi.
Gaz montuje się niemal we wszystkich typach samochodów, od małych daewoo tico po ekskluzywne volvo, audi, bmw, chryslery czy terenowe jeepy.
Jakość obecnie montowanych instalacji jest nieporównywalnie lepsza o tych, które zakładane były w latach 90. - dodaje Paweł Stefanowski. Zmalały również koszty. Dziś ceny sekwencyjnego wtrysku gazu zaczynają się od ok. 3,5 tys. zł. Jeszcze kilka lat temu był to wydatek niemal dwa razy większy.
Czy instalacja LPG się opłaca? Przyjmujemy, że cena LPG to 2,11 zł, a cena benzyny 4,45 zł, auto zużywa około 10 litrów/100 km, kierowca pokonuje miesięcznie 1500 km, a cena montażu instalacji wynosi 3,5 tys. zł. Zużycie gazu (większe o 15 proc. niż benzyny) wyniesie 11,5 litra/100 km. Koszt przejazdu 100 km na benzynie - 44,50 zł (miesięcznie 667,50 zł). Koszt przejazdu 100 km na gazie - 24,27 zł (miesięcznie 364,05). Oszczędność miesięczna wynosi więc 303,45 zł, a roczna 3641,40 zł. Instalacja zamortyzuje się po około 12 miesiącach.

źródłó: Express Ilustrowany

_________________
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r. ---> Nissan X-trail 2.2dci 04r. ---> Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r.


Pozdrawiam Lukatoari


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2016, o 20:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 19:05
Posty: 106
Lokalizacja: Gdynia
Mam zamiar zakupić t27 2,0wti 152 km 2011 r w automacie mam zamiar wrzucić do niej gaz polecacie jakiś?

_________________
Avensis 2,0 D4D 99 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 12:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 kwi 2017, o 12:24
Posty: 1
Marka: Renaul
Model: laguna
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1,9dCi
też planuje zakup toyoty ze względu na jej niezawodność. Ale chciałbym zamontować gaz. Znajomy ma swoim aucie instalację BRC i się dobrze sprawdza. (tak mówi) I chciałbym zapytać jak to ma się z silnikami w Toyocie?? Któryś silnik lepiej współpracuje z instalacjami a któryś gorzej??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 06:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2017, o 13:31
Posty: 20
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benzyna/lpg
Przede wszystkim montujcie instalacje polskie (Stag, LPGtech, AG Centrum "Blue Box")

Druga ważna sprawa to monter, polecam stronę http://lpg-forum.pl/
Tam macie dział warsztatów polecanych.

W moim samochodzie jest następująca instalacja
Sterownik Blue Box AG Centrum
Wtryskiwacze Hercules
Reduktor KME Tur


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 10:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 21:21
Posty: 487
Lokalizacja: MMz
Pochwały: 8
Marka: TOYOTA
Model: t 25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 VVTI
vienio napisał(a):
też planuje zakup toyoty ze względu na jej niezawodność. Ale chciałbym zamontować gaz. Znajomy ma swoim aucie instalację BRC i się dobrze sprawdza. (tak mówi) I chciałbym zapytać jak to ma się z silnikami w Toyocie?? Któryś silnik lepiej współpracuje z instalacjami a któryś gorzej??

KOLEJNY NAGANIACZ BRC :nonono:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 18:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 07:42
Posty: 26
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna direct
pit1979 napisał(a):
vienio napisał(a):
też planuje zakup toyoty ze względu na jej niezawodność. Ale chciałbym zamontować gaz. Znajomy ma swoim aucie instalację BRC i się dobrze sprawdza. (tak mówi) I chciałbym zapytać jak to ma się z silnikami w Toyocie?? Któryś silnik lepiej współpracuje z instalacjami a któryś gorzej??

KOLEJNY NAGANIACZ BRC :nonono:


co nie tak jest z BRC? Wiadomo, że nie nasze-polskie,a poza tym?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 20:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 332
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Zablokowany sterownik, wtryskiwacze na listwie, instrukcja montażu nie nakazująca zdjęcia kolektora ssącego celem precyzyjnego wykonania otworów,drogie podzespoły w przypadku wymiany. Więcej na nie znajdziesz na lpg-forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2017, o 12:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2017, o 15:11
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis 1.8
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8
cześć wszystkim! chciałbym założyć instalację LPG do swojej Toyoty Avensis 1.8 147KM z 2012 roku. nie za bardzo wiem jaką, a w innym wątkach nie znalazłem za wiele informacji. pomożecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 cze 2017, o 12:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 332
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Kolego, dużo znajdziesz na lpg-forum. Dobrą praktyka jest najpierw znalezienie dobrego majstra, popytaj w twojej okolicy, potem wrzuć na forum co on ci proponuje, a następnie znajdą się osoby obeznane w temacie i doradzą którą instalację najlepiej wybrać. O konkretny warsztat też warto zapytać na tamtym forum albo skorzystać z mapki polecanych warsztatów (jednak te polecenia radzę jeszcze zweryfikować).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 09:03 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1902
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
A co tu szukać, jest na forum , gotowe zestawy , z popularnych:

Sterownik : STAG Q-Box Plus - 540zł, lub TECH 324/OBD - 535zł
Wtryski: Hana 2001 -75zł, lub Baracuda - 75zł , ostatecznie: BRC -240zł, lub Keinih - 240zł ale te dwa podniosą koszt instalacji o 1200zł.
Reduktor: ACR 01 - 150zł lub KME silver - 200zł
Butla to zależy ile chcesz wlać do zbiornika: 250zł
Węże: PVC 8mm
Centralka zależna od sterownika - 50zł.
+ emulatory itd.
i dobry gazownik.

Gazownik za powyższe zestawy zażyczy sobie ok. 3tys. ale dobrze znać ceny w przypadku konieczności serwisu po kilku latach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 09:16 
Online
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9328
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 489
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Student22 napisał(a):
... i dobry gazownik.


Od tego chyba należałoby zacząć ;)
Nic nie będzie z dobrych podzespołów jak majster nie za bardzo...

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 09:26 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1902
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Ja polecam Jarka Nowotczyńskiego z Mławy.

Nie dlatego że jest "dobry", bo jest ale dlatego że robi i nie krytykuje innych.
Ponadto jak jest potrzeba to zestroi auto przez telefon i zdalny wjazd na laptopa jak mamy magiczny kabelek :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 11:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2017, o 15:11
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis 1.8
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8
LemonR napisał(a):
Kolego, dużo znajdziesz na lpg-forum. Dobrą praktyka jest najpierw znalezienie dobrego majstra, popytaj w twojej okolicy, potem wrzuć na forum co on ci proponuje, a następnie znajdą się osoby obeznane w temacie i doradzą którą instalację najlepiej wybrać. O konkretny warsztat też warto zapytać na tamtym forum albo skorzystać z mapki polecanych warsztatów (jednak te polecenia radzę jeszcze zweryfikować).

fakt, na lpg-forum, jest dużo info o warsztatach, tyko załamuję się jak wchodzę w opinie. mam na myśli to, że ciężko jest wybrać warsztat jeśli w grupie polecanych i odradzanych jest ten sam warsztat z podobną ilością opinii... chyba, że Ty kogoś na pdst własnego doświadczenia polecisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 11:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2017, o 15:11
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis 1.8
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8
Student22 napisał(a):
A co tu szukać, jest na forum , gotowe zestawy , z popularnych:

Sterownik : STAG Q-Box Plus - 540zł, lub TECH 324/OBD - 535zł
Wtryski: Hana 2001 -75zł, lub Baracuda - 75zł , ostatecznie: BRC -240zł, lub Keinih - 240zł ale te dwa podniosą koszt instalacji o 1200zł.
Reduktor: ACR 01 - 150zł lub KME silver - 200zł
Butla to zależy ile chcesz wlać do zbiornika: 250zł
Węże: PVC 8mm
Centralka zależna od sterownika - 50zł.
+ emulatory itd.
i dobry gazownik.

Gazownik za powyższe zestawy zażyczy sobie ok. 3tys. ale dobrze znać ceny w przypadku konieczności serwisu po kilku latach.



skąd ta propozycja? mam na myśli to, dlaczego taki zestaw polecasz? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 11:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 332
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
pedziswir napisał(a):
fakt, na lpg-forum, jest dużo info o warsztatach, tyko załamuję się jak wchodzę w opinie. mam na myśli to, że ciężko jest wybrać warsztat jeśli w grupie polecanych i odradzanych jest ten sam warsztat z podobną ilością opinii... chyba, że Ty kogoś na pdst własnego doświadczenia polecisz?


A skąd jesteś? To ci mogę podpowiedzieć do kogo warto uderzyć, ale moje zdanie będzie oparte wyłącznie na tym co ewentualny gazownik reprezentuje na forum lpg (galeria, kultura osobista itp).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 12:00 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1902
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Bo mam, bo dobre, bo nie trzeba przepłacać i takie mi się podobają, bo zrobiłem T27 100tys.km, bo Cordobą w II generacji zrobiliśmy 250tys. na LPG, bo LPG po 1.92zł na Lotos itd.

Kolego, jest na forum wątek o LPG, poszukaj, przeczytaj, tam są zestawy używane przez forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 13:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2017, o 15:11
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis 1.8
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8
LemonR napisał(a):
A skąd jesteś?


Wawa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 13:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 332
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
pedziswir napisał(a):
Wawa


No to student już podał właściwą odpowiedź.
Jest jeszcze gość o niku Marcin_L
http://lpg-forum.pl/marcin-l-u696.html
To są osoby, które mi się kojarzą z forum z dobrą robotą. Możesz poprzeglądać ich prace w galerii, poczytać i będziesz miał pełen obraz.
powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2017, o 21:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 maja 2012, o 11:47
Posty: 182
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 6
Marka: toyota
Model: t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 3ZR-FAE
No i jest jeszcze klinikalpg. Dużo nie przejechałem, ale jak na razie wszystko w najlepszym porządku. No i też bardzo polecani na forum lpg.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2017, o 12:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2017, o 15:11
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis 1.8
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8
no tak, za gazownikiem też muszę się rozejrzeć, słyszałem własnie o klinice-lpg, energy gaz polska, delta i innych, ale na to jeszcze mam trochę czasu. na razie chciałbym się rozeznać w instalacjach jak najwięcej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2017, o 13:55 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1902
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
To już się rozeznałeś - 15min wystarczy, teraz kasa i do gazownika.
Jak będzie partacz to i tak ci powie, że on poleca Tomasetto Alaska a za KME to nie ponosi odpowiedzialności lub Magic Jet zamiast Hana itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda