TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 19 sie 2019, o 16:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lut 2018, o 20:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 lis 2017, o 20:39
Posty: 2
Lokalizacja: Holandia
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE, 1.8 B+G
Witam serdecznie

Od tygodnia mam zamontowaną instalację LPG: Zenit PRO OBD, Tomasetto Artic, Hercules I3110, gazownik włączył mi dotrysk PB który spalał ~2L na 100km, więc postanowiłem go wyłączyć. Z instrukcji z strony Zenita i informacji znalezionych na forum zrobiłem to tak:

-Zmieniłem w strategiach zasilania z „mapy udziału benzyny” na „nieaktywne”
-Wykonałem autokalibrację a następnie zebrałem mapę benzyny i gazową
-Za pomocą sugerowanego modelu dopasowałem model, następnie ponownie zebrałem mapę LPG i ponownie dopasowałem model

Wiem że wykresy jeszcze nie pokrywają się ale rozładował mi się laptop po 2 korekcji, a poza tym chcę najpierw zasięgnąć porady bardziej doświadczonych czy może trzeba by to zrobić inaczej, nasunęło mi się również kilka pytań podczas całej operacji.

Czy powinienem najpierw wybrać „Kasuj Gaz” i Kasuj Benzyną” po zmianie w strategiach zasilania i rozpoczęciem zbierania map?

Program w jakimś momencie konfiguracji zasugerował mi że dysze mogą być za małe. Z tego co wyczytałem to ciśnienie powinno być ~ 1.2 a ja mam ~1.5, czy powinienem zacząć od sprawdzenia i ew. rozwiercenia dysz do 2.4mm ?

Na biegu jałowym jest dość duża różnica na Pb 2.10 a LPG 1.82/1.88 a wyczytałem że różnica nie może przekraczać 3%, wiem że powinno się to wyregulować za pomocą korekty RPM, ale nie znalazłem opisu który jestem w stanie zrozumieć..

Będę bardzo wdzięczny za każdą dobrą radę, zaraz po montażu wyjechałem do Holandii gdzie żaden gazownik nawet nie spojrzy pod maskę jeśli nie siedzi tam instalacja Prins-a (na niczym innym się nie znają), więc mam nadzieję że z pomocą forum uda mi się to samemu ogarnąć.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2018, o 15:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 paź 2018, o 12:18
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Go Hybrid
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2017
Silnik: 1.8+ faza
tragedii nie bedzie na cisnieniu 1.5 bo pewnie ktoś takie ustawił bo reduktor nie należy do najstabilniejszych wiec się pewnie zabezpieczał przed spadkami cienienia. powinieneś zrobić autokalibrację. jezeli powie ci ze dysze za małe to bym jeszcze nic z tym nie robił tylko skasował mape benzyny i gazu i pojedził na benzynie zebrał punkty, pozniej na gazie i zebrał punkty i zgodnie ze sztuką przesunął mnożnik tak zeby gaz zaczął się pokrywać z benzyną. jezeli po przesunieciu modelu okazało się ze model wychodzi wysoko czyli znacznie powyżej połowy lub tak jak masz na wklejonym zdęciu to faktycznie dysze śa za małe. ale lepiej by było jak byś ich nie rozwiercał bo do tych wtryskiwaczy sa dysze wkrecane i mozesz kupić dysze 2.4 bo równo ich nie rozwiercisz. pytanie czy faktycznie masz dysze 2.1 włozone w tych wtryskiwaczach? wykręc jedną imbusem i zobacz czy są na niej 2 naciecia. jezeli tak to ma 2.1mm czyli jest za mała. jak wkręcisz dysze 2.4 moze się okazać ze potrzebujesz zmiejszyć cisnienie gazu np. na 1.3 bara

o lipa teraz zobaczyłem jakiego kotleta odgrzałem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda