TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 cze 2017, o 17:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2015, o 18:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 sie 2014, o 11:24
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VTi benzyna
Witam,
Jestem posiadaczem Toyoty Avensis 1.8 VVTi z instalacją firmy Stargas Polaris (listwa wtryskowa Matrix XJ.544.15). Jakiś czas temu miałem problem związany z gaśnięciem silnika przy przełączaniu na gaz z rana - na zimnym silniku. Pan gazownik podniósł za niską temperaturę przełączania, zregenerował listwę i ponownie wyregulował instalację. Od tego momentu problem przełączania znikł a pojawiło się poszarpywanie silnika przy obrotach 1800-2000 na gazie. Poszarpuje w momencie gdy czuje się, że auto ma spore obciążenie. Na benzynie problem nie występuje. Pan gazownik próbował uleczyć sprawę korektami czasu wtrysku jednak jego działania nie przyniosły efektu. Po czym zalecił zmianę instalacji na Staga Qbox.

Zmieniłem gazownika z drugim sprawdziliśmy w Amaxie w Białymstoku wtryski, skorygowaliśmy za małe luzy zawodowe na wydechu, zmieniane były 4 cewki na nowe Denzo, świece też. Gazownik podmieniał sterownik gazu na inny, listwę wtrysków też. Wszystko bez efektu.

Problem pojawia się zawsze na rozgrzanym silniku działającym na gazie. Z rana może to być 20-25 min jazdy z czego około 20 min na gazie. Nie jest istotne czy rozgrzewamy silnik na benzynie czy też gazie.
Proszę o pomoc. Czy ktoś miał podobną sytuację i może coś doradzić? Auto w dobrym stanie technicznym 160k przejechane (z czego 100k na gazie).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2015, o 18:57 
Online
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 21:21
Posty: 487
Lokalizacja: MMz
Pochwały: 8
Marka: TOYOTA
Model: t 25 FL
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 VVTI
Zakręć gaz i pojeździj trochę na pb jeśli problem zaniknie będzie to ewidentna wina lpg. Jaki masz reduktor?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 maja 2015, o 22:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 sie 2014, o 11:24
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VTi benzyna
Mam typowy reduktor z tej instalacji Herkules.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2015, o 12:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 paź 2012, o 18:56
Posty: 138
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 1998
Silnik: 1,6 4a-fe lpg
Proponuję z tym tematem uderzyć na stronę lpg-forum.pl, tam na pewno Ci pomogą, a jak nie to wskażą Ci warsztat godny polecenia. Ja z ich pomocą przerobiłem instalację lpg II gen. na IV gen i jestem zadowolony.

_________________
Escort 1.8d, Brava 1.6 16v lpg, Vento 1.9d, Passat b5FL 1.9tdi, Passat b4 1.9tdi, Avensis 2.0td, avensis 1.6 4a-fe lpg, nowe życie ave 4a-fe lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2015, o 14:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 sie 2014, o 11:24
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VTi benzyna
Witam,
Uaktualnienie sprawy: Okazuje się, że samochód ma bardzo niskie EFR (9,8 - 10) w spalinach i dzieje się to na gazie jak i na benzynie. Mierzone zewnętrznym czujnikiem.
Przepływnica? Sondy lambda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 maja 2015, o 19:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 648
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 29
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
zacząłbym od sprawdzenia czujnika temperatury, czyli jaką temperaturę silnika widzi ECU, a później przepływomierz.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2015, o 10:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 sie 2014, o 11:24
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VTi benzyna
Witam, podmieniłem przepływomierz z innej ave (konkretnie t25 2.0) po krótkiej jeździe zaraz po przełączeniu na gaz walnął błędem: P0171 System too Lean (Fuel Trim) (tens cars). Czekam na przesyłkę z allegro z innym przepływomierzem. Zobaczymy co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda