TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 lis 2018, o 11:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lis 2013, o 15:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 sty 2008, o 10:03
Posty: 99
Lokalizacja: Luciejów/Łódzkie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
Nie przeczytałem całego działu, więc może gdzieś jest sporo na ten temat i jeśli tak jest proszę kogoś o wskazanie takiego tematu.
Mam Ave T22 z 2.0TD od 8 lat i jestem bardzo zadowolony. Bardzo możliwe, że zmienię pracę i będę musiał prawdopodobnie kupić drugie auto na dojazdy do tej pracy i niestety ceny gazu sugerują zakup samochodu z taką instalacją. Tak jak pisałem mam ave i jestem bardzo zadowolony dlatego na drugie auto głównym kandydatem również jest Ave :tak: .
Moje pytanie brzmi: Z jakim silnikiem szukać Ave, aby jazda na gazie była jak najmniej problemowa? Ewentualnie jakie inne auto polecilibyście? Ja myślę tez oczywiście o Corolli i Yarisie, auto nie musi być duże. Wydać chciałbym 10-12 tys i najlepiej, żeby to była cena z instalacją :fajka: .
Myślę też raczej o kupnie auta bez instalacji i dopiero o jej założeniu. Wiem, że o auto z gazem trzeba dbać, aby nie sprawiało problemów a znając polskie realia wolę nie kupować samochodu z "historią gazową".

Liczę na Wasze porady :help: .

_________________
Avensis T22 sedan 2,0 TD 1998 r. -> Avensis T22FL kombi 1,8 vvt-i 2000 r. -> Avensis T25 liftback 2,0 D4D 2003 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 16:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sty 2013, o 14:28
Posty: 5
Marka: Fiat
Model: Panda
Rocznik: 2005
Silnik: 1.1 +LPG
Też zamierzam kupić avke i zagazować.
Bezproblemowe wydają się być do 2000r. (Boże chroń od vvti).
trzeba porównać ceny części i robocizny 1.6 vs. 1.8 i brać to co tańsze w utrzymaniu (nie zawsze litr czy dwa gazu mniej na stacji przekłada się na cenę końcową utrzymiania auta).
Przez koszty utrzymania nie przepadam za d4d


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 20:30 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 sty 2008, o 10:03
Posty: 99
Lokalizacja: Luciejów/Łódzkie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
Czytałem tu na forum, że nie ma większych problemów np. z 1,6 vvti jeśli instalacja jest prawidłowo wykonana i ustawiona , robi się regularne przeglądy, sprawdza i ewentualnie reguluje luzy zaworów i sama instalacja wykonana jest przynajmniej ze średniej półki komponentów.
Choć i tak jak pisałem fundusze mam raczej skromne i na nowsze niż 2000 auto i tak mi pewnie nie starczy. :-(

_________________
Avensis T22 sedan 2,0 TD 1998 r. -> Avensis T22FL kombi 1,8 vvt-i 2000 r. -> Avensis T25 liftback 2,0 D4D 2003 r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 21:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 11:44
Posty: 131
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTi
Ja mam T22 po FL z 1.8 VVTi (1zz-fe) i wkońcu po prawidłowym ustawieniu lpg od dłuższego czasu nie ma problemów.
Jeżeli instalacja jest prawidłowo założona i wystrojona nie będzie powodować problemów. A reszta to jak typowo dla vvti, czyli pociągnie sobie trochę oleju, poza tym ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 22:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sty 2013, o 14:28
Posty: 5
Marka: Fiat
Model: Panda
Rocznik: 2005
Silnik: 1.1 +LPG
to zapytaj kto z kolegów przejechał więcej niż 100-150tys. na gazie;
16 szt. popychaczy + robocizna tanie nie jest
ja jednak sugeruje przed FL
znajomy ma taka i przy przebiegu 300tys. (3/4 z tego na lpg) nie narzeka a tojka jeździ aż miło


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 22:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 11:44
Posty: 131
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTi
To zapytaj kto z tych kolegów miał prawidłowo zamontowaną i wystrojoną instalacje?
Przy zrobionej prawidłowo instalacji EGT jest nie dużo wyższe niż na seryjnej Pb, a zawory od czegoś takiego się nie wypalają. Dodatkowo LPG NIE miesza się z olejem tak jak benzyna więc nie "zmywa" oleju w bloku itd.

No ale większość fachowców w polsce wrzuca instalację pod maskę i kończy na autodaptacji, która służy do zrobienia bazy mapy żeby dało się jako tako zacząć strojenie, a tak jeździ większość aut w polsce. W całym kraju jest bardzo mało osób które się na tym znają, za to "fachowców" jest od zaje.....

Nie mówię że VVT-i jest idealne do gazu ale nadaję się tak samo jak każde inne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 23:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sty 2013, o 14:28
Posty: 5
Marka: Fiat
Model: Panda
Rocznik: 2005
Silnik: 1.1 +LPG
Ja nie twierdzę że się nie nadaje,
tylko w corolli z 1,6vvti jak padły popychacze to wujek ratował się kredytem na naprawę.
a instalacja była PRINSA z ASO oryginalna.
zresztą każdy kupuje na własne ryzyko.
ja wybrałem tojkę do 2000r. 1.6 bez vvti (dwóch znajomych miało z lpg do przebiegu pow. 300tys. i silnik działa)
a jak nowsze to octavia I 1,6 8v (śmieszne koszty utrzymania, tylko nie ta klasa co avka)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 23:05 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 22:57
Posty: 3059
Lokalizacja: gdzieś niedaleko
Pochwały: 124
Marka: Honda
Model: Civic Siwa
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2005
Silnik: 1.4
elrond2000 napisał(a):
to zapytaj kto z kolegów przejechał więcej niż 100-150tys. na gazie

Spokojnie - kilku nas jest ;-).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 23:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 wrz 2013, o 23:31
Posty: 133
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVT-i
1.6 vvti, 2004, przebieg 27 0000 z czego 170 000 na gazie ... auto w rodzinie, oprócz wymiany oleju/filtrów itd. nic nie robione, dlatego sam się zdecydowałem na toyke, tylko ja od początku nie miałem szczęścia. Dzisiaj mój mechanik mi wrzuca instalke, 3 tyg. wcześniej miałem kapitalny remont silnika, więc bazę mam dobrą ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2013, o 23:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 11:44
Posty: 131
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTi
elrond2000 napisał(a):
Ja nie twierdzę że się nie nadaje,
tylko w corolli z 1,6vvti jak padły popychacze to wujek ratował się kredytem na naprawę.
a instalacja była PRINSA z ASO oryginalna.
zresztą każdy kupuje na własne ryzyko.
ja wybrałem tojkę do 2000r. 1.6 bez vvti (dwóch znajomych miało z lpg do przebiegu pow. 300tys. i silnik działa)
a jak nowsze to octavia I 1,6 8v (śmieszne koszty utrzymania, tylko nie ta klasa co avka)

Co z tego że PRINS jak w Polsce nikt tego nie zamontuje tylko wrzucają to pod maske..
Wystarczy poczytać na forum lpg-forum.pl na temat instalacji PRINS, są bardzo dobrze tylko bardzo rzadko kiedy zamontowane poprawnie i na dodatek byle jak wystrojone...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 10:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 sty 2013, o 14:28
Posty: 5
Marka: Fiat
Model: Panda
Rocznik: 2005
Silnik: 1.1 +LPG
Myslałem o tej opcji żeby kupić corollke 1,6 vvti i LPG ale przykład wujka odstraszył.
Kolego ile Cię szarpnął remont kompletny silnika??
jednak rolka powinna być tańsza w utrzymaniu ;)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 15:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 wrz 2013, o 23:31
Posty: 133
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 VVT-i
elrond2000 napisał(a):
Myslałem o tej opcji żeby kupić corollke 1,6 vvti i LPG ale przykład wujka odstraszył.
Kolego ile Cię szarpnął remont kompletny silnika??
jednak rolka powinna być tańsza w utrzymaniu ;)
pozdrawiam


Tyle, że ja kupiłem 1.8 vvti ;)

Info o remoncie masz w tym wątku: viewtopic.php?f=72&t=3805&start=300


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 22:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 475
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Silnik 1.8 VVTi, 60 tys na gazie, spalanie większe o ok 15 -20% od benzyny, dotychczas zero problemów, silnik nie bierze oleju. Zawory sprawdzane rok temu, luzy fabryczne.
Instalacja zestrojona dobrze, od początku nie robiła żadnych trudności.

Generalnie, podsumowując moje doświadczenia z LPG - pozytywnie.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2013, o 13:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 09:40
Posty: 31
Lokalizacja: Grodzisk Maz
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T27
Rocznik: 2010
Silnik: 1,8 BENZYNA + GAZ
odnośnie przelotów na gazie. U mnie przebieg samochodu 280 tyś z tego 155 tyś na lpg. Wymieniłem wtryskiwacze gazu 2 na gwarancji i dwa po, raz regulacja zaworów ( za 5 tys km będzie druga i regularny serwis ). Żadnego problemu z silnikiem , żeby samochód jako sam w sobie się nie znudził nie szukałbym nowego. Tylko u nie jest stary poczciwy silnik 2.0 bez vvti.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sty 2014, o 03:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 cze 2012, o 18:18
Posty: 20
Lokalizacja: wadowice
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8
siema ja mam w 1.8 vvti po fl gaz i z jednej strony ok pełny bak około 80 zł zależy jak długo zwlekasz do tankowania średnio robie 400 km tyle ze jazda spokojna 90 max 100 w tydoniu do pracy i trasa do laski mniejwiecej to samo a gaz sekwencyjny elpigaz stella gaz założylem zaraz po zakupie auta a jakie minusy dziura przy szybkim depnięciu do dechy i borykam sie od początku z tym problemem gazownik twierdzi ze z jego strony wszystko ok a drugi problem branie oleju zastanawiam sie czy to wina gazu czy tak już miał na bp ale spalanie małe i coś za coś


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2014, o 12:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 wrz 2010, o 11:44
Posty: 131
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 VVTi
Branie oleju to wina vvti.
A jak w bucie zdycha to ewidentnie wina instalacji gazowej :) Za słaby reduktor/wtryskiwacze albo i to i to. Jak nie poprawi Ci tego to niech wyciąga instalację.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2014, o 12:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 24 lut 2014, o 12:02
Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 2ZR-FAE
Witam Szanowne grono ! Jestem nowy i przymierzam się do zakupu avensis T25 2,4 d4 z 2008 r. i z racji swojej pojemności zastanawiam się nad montażem instalacji gazowej do tego auta. Poczytałem już trochę forum i opinie co do gazu są różne, ale w większości piszecie o silnikach 1,8 vvti. Jakoś mało informacji znalazłem na temat tego silnika, czy będzie on współpracował z gazem i czy nie będzie to bardzo kłopotliwe. Ewentualnie jaką instalację wybrac, bo co wątek to inne opinie. Z góry dziękuje za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2014, o 12:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20562
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie da rady, wtrysk bezposredni, poczytaj watek o 1azfse (to silnik 2.0), to dokladnie ta sama technologia. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2014, o 12:44 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 24 lut 2014, o 12:02
Posty: 71
Lokalizacja: W-wa
Marka: Toyota
Model: Verso
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1,8 2ZR-FAE
Dzięki za odpowiedź, czytam właśnie i czytam i w jakiś starszych wątkach z 2011 r. koledzy piszą, że można założyć landi renzo lub vialle czy jakoś tak?.Poczytam jeszcze ten wątek, który wskazałeś


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2017, o 07:05 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1954
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Do wtrysku bezpośredniego STAG robi instalacje, popytaj tylko czy warto?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2018, o 16:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2018, o 12:38
Posty: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 129KM
Rozwiązania instalacji LPG rozwijają się naprawdę mocno i szybko. Ostatnio jak oddawałem C3 żony na instalację LPG (warsztat w Krakowie który wielu poleca na jednym z największych for o lpg w Polsce) zagadałem do gościa że szukam auta i tak po chwili rozmowy wyszło że to co 4 lata temu było może faktycznie problematyczne do zamontowania czy zestrojenia, teraz już nie stanowi problemu.
I w sumie powiedział to co każdy wie, ważne żeby dobrze dobrać, poprawnie zamontować i porządnie wystroić, ale nie gazując auto w warsztacie jak robi bardzo duża ilość warsztatów zajmujących się instalacjami LPG. Nie ukrywam że dawno temu jak już mi się spodobała Avensis T25 z okolic 2003-2006r mówiłem że auto super ale podobno gaz nie do tego auta więc muszę z niego zrezygnować.
Teraz jak przyszła pora na wymianę auta okazuje się że to mit przeszłości i np silnik 1.8 129KM przy zachowaniu sztuki montażu LPG to problemy z gazem raczej nie powinny mieć miejsca - co mnie bardzo cieszy :)) Jeszcze tylko znaleźć wersje po 07.70.2005 żeby silnik był z rozwiązanym problemu nadmiernego zużycia oleju i mam autko na kolejny parę ładnych lat :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2018, o 22:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2013, o 22:23
Posty: 109
Pochwały: 3
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 benzyna/LPG
Naprawdę musiał byś mieć niezłego farta by znaleźć taki silnik bo z tym rozwiązanym problemem zużycia oleju to nie tak pięknie jak być powinno. Do tej pory to raczej już takie przebiegi, że raczej ciężko o dobry stan silnika. Głosy na forum już były, że niby znaleziony motor bez wady olejowej a i tak brał ilości jak przed 2005 i kasa razy dwa. Najlepszym wyjściem jest chyba wyremontować to co się ma i wtedy powinno być git. U mnie jest BRC od przebiegu 80tyś A jest już 230tyś, przy remoncie silnika 3 tyś temu głowica-gniazda zaworów była w takim stanie, że jeszcze mogła by długo pojeździć, jeśli miałoby być tanim kosztem to tylko wymiana uszczelniacze i jazda, ale wiadomo że nie w tym rzecz i trzeba robić zgodnie ze sztuką.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda