TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 gru 2017, o 06:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 11:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 20:38
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

Od okolo 2 tygodni zauwazyłem zwiekszone spalanie. Autko palilo 11 litrow a teraz spala okolo 16 ;/. Wczesniej tankowałem paliwo na Statoilu i bylo ok od okolo 3 tyg lałem na Orlenie. Dzis znow zalałem na statoil mam nadzieje ze sie poprawi. Chciaz nie wiem czy gaz moze miec az takie znaczenie... Jesli to nie gaz to co to moze byc ? Na instalacji zrobilem jakies 20 tys sekwencja KME diego

Pzdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 11:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 22 lut 2008, o 01:02
Posty: 309
Lokalizacja: Warszawa
No w zasadzie jakość LPG ma ogromne znaczenie dla spalania. Różnice w przejeżdzanych przeze mnie odległościach w zależności od stacji na jakiej tankowałem wynosiły do 60 km. Ta sama trasa i technika jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 12:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20462
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
to moze byc tylko problem z gazem, ja nigdy nie tankowalem na nieznanych stacjach, bo po niektorych auto nie chcialo jechac i bardzo duzo palilo, przechodzilo po wyjechaniu zbiornika

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 12:43 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
a kiedy wymieniałes ostatnio filtr powietrza to tez ma bardzo duże znaczenie jesli ci sie utrzyma to spalanie to wymienoc filtr i na ustawie .ustawiac na starym niema sensu :ok:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 12:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 20:38
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Autko jezdzi regularnie na przeglady do aso ;) Filtry i cala reszta napewno jest OK. Zastanawiłąem sie nad wymiana Kabli WN bo od nowsci nie byly ruszane.... Mysalem ze na orlenie LPG bedzie odbrej jakosci...Zobaczymy ile km zrobie na paliwku ze statoila...

Pzdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 16:40 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
a czy w aso robią przegląd instalacji gazowej .ja miałem taki przypadek ze w niemczech po zatankowaniu wyszło mi na krótkich odcinkach spalanie gazu prawie 17 lit następne tankowania w tej samej stacji były juz w normie więc to tez zależy od kalorycznosci gazu

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 16:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 20:38
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
ASO nie dotyka gazu...chyba ;) Ale napewno wymienia filtry, o to mi glownie chodzilo drogi kolego ;-) No zobaczymy co z tym gazem powinienm zrobic 330 km przynajmniej tyle dotychczas robilem na 37-38 litrach...

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 19:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20462
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
stiopa46 napisał(a):
więc to tez zależy od kalorycznosci gazu

duzo zalezy od proporcji propan do butanu, jest ona zmieniana takze w ciagu roku, inna jest latem, inna zima
znajomy ktory handluje gazem (LPG ale takze gazami technicznymi) mowi ze nieraz otrzymuje gazy o gorszej jakosci, zabrudzone, co doprowadza do wielu problemow (np. podczas hartowania azotem), to wiem takze z firmy w ktorej pracowalem,
przy LPG do tego dochodzi wplyw roznych paprochow ktorzy po drodze z gazem cos kombinowali, gaz uchodzi za paliwo gdzie kombinacji jest najwiecej (w porownaniu z olejem napedowym i etylina)
sproboj od gazu z innej stacji, nic sie nie zmieni, trzeba szukac usterki, ale badzmy dobrej mysli :auto:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 19:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 20:38
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki za zainteresowanie :ok: Wypale do konca zbiornik to odrazu dam znac co i jak :)

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 kwi 2008, o 21:28 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1019
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
ja tankuję nz shellu i jest oki nie testuje juz nigdzie :ok:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwi 2008, o 17:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 20:38
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Wyjezdzilem bak, i zrobilem 290 km na 36 litrach. Wychodzi jakies 12.7 l/100 km. Wciaż jest za dużo ale tendencja spadkowa. Mam nadzieje ze po kolejnym tankowaniu spalanie jeszcze spadnie... ?

Pzdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwi 2008, o 10:27 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 09:48
Posty: 75
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1,8 benzyna
Ostrożnie z gazem
Tanie paliwo nie zawsze oznacza tanią eksploatację

Jazda na LPG się opłaca, ale tylko pod warunkiem że montaż i działanie instalacji gazowej jest prawidłowe. Inaczej może być więcej szkód niż korzyści.

Właściciele aut z silnikami benzynowymi od ładnych kilku lat są na uprzywilejowanej pozycji, bo jeśli mają dość jazdy na drogiej benzynie, mogą przerzucić się na sporo od niej tańszy autogaz. Oczywiście taka zamiana paliwa wymaga założenia w samochodzie odpowiedniej instalacji. Nie jest to zbyt kosztowna sprawa i obecnie z autogazu korzysta u nas już ok. 2,5 miliona samochodów. Na tanim paliwie gazowym można również jeździć prawie po całej Europie.

Na dłuższą metę pociechy z gazu jednak nie będzie, jeśli to zasilanie nie spełnia określonych warunków odnośnie doboru, montażu i działania. W poważnych zniszczeniach silnika i jego osprzętu zdaniem naszego eksperta duży udział może mieć sam użytkownik auta z instalacją LPG. Warto więc wiedzieć, co od nas zależy, na co zwracać uwagę i czego unikać, żeby tani gaz był rzeczywiście opłacalnym paliwem.
Silnik musi coś palić

Jacek Chojnacki, właściciel firmy Chojnacki Motor System, która zajmuje się m.in. tuningiem aut i profesjonalną naprawą silników:

Instalacja gazowa powinna być dokładnie dopasowana do silnika, w przeciwnym razie może mu zaszkodzić. Zdecydowana większość, bo w moim odczuciu to jakieś 95 procent, problemów użytkowników aut z gazem związana jest z brakiem wiedzy o montażu i regulacji instalacji gazowej. Do tego dochodzi jeszcze całkowity brak tzw. kultury technicznej tych, którzy zakładają instalację w samochodzie. Z kolei sami użytkownicy wymuszają często na monterach instalacji, żeby ich auta paliły jak najmniej autogazu.

Jest takie stare powiedzenie mechaników, zawsze aktualne, że silnik musi coś palić: albo paliwo, albo zawory. Źródłem problemów aut z gazem jest fakt, że nawet podczas normalnego procesu spalania wyraźnie wzrasta temperatura w komorze spalania. Jeśli zastosujemy uboższą w gaz mieszankę, szczególnie gdy jest ciepło i jeździmy bardzo dynamicznie, to temperatura spalania w cylindrach jeszcze się podnosi i może przekroczyć granice tolerancji różnych elementów silnika. Na takie termiczne przypadłości najbardziej narażone są tłoki, pierścienie tłokowe, zawory i uszczelniacze.

Ale i podczas normalnej eksploatacji auta z LPG niektóre części będą miały krótszą żywotność. Są to świece zapłonowe, przewody zapłonowe i wtryskiwacze. Nie mamy na to niestety wpływu. Jest jednak jeden element, który również wtedy ulega szybszemu zużyciu, ale można temu zapobiec. To pompa paliwa. Ryzyko jej uszkodzenia jest tym większe, im mniej paliwa w zbiorniku, a niektórzy z tych, co jeżdżą na gazie, niezbyt się tym interesują. Trzeba wiedzieć, że wystarczy tylko kilkanaście sekund pracy pompy paliwowej na sucho, żeby uległa ona zniszczeniu. W instalacjach gazowych zamontowanych z głową obwód pompy paliwowej wyposażony jest w wyłącznik, żeby nie pracowała ona niepotrzebnie.

Najniebezpieczniejsze dla trwałości silników są instalacje gazowe starego typu z tzw. mieszalnikiem i palnikiem. Dużo lepszy jest wtrysk sekwencyjny, a najlepszym jak do tej pory jest wtrysk gazu w fazie ciekłej.
Jazda na LPG cały czas się opłaca

Średnia cena benzyny bezołowiowej Pb95 - 4,33 zł/l
Średnia cena LPG - 2,19 zł/l
Weźmy dla przykładu auto, które średnio zużywa 6,6 l benzyny na 100 km. Średnie zużycie LPG po zamontowaniu instalacji gazu wtrysku sekwencyjnego - 7,3 l/100 km (10 proc. więcej)
średni przebieg roczny - 15 000 km
koszt benzyny na przejechanie 15 000 km - 4 287 zł
koszt LPG na przejechanie 15 000 km - 2 398 zł
różnica w koszcie paliwa - 1 889 zł
Przebieg, po jakim zwróci się montaż instalacji gazu wtrysku sekwencyjnego (ok. 3000 zł) - ok. 23 800 km
Pamiętaj o regulacji

Według fachowców regulację instalacji gazowej w samochodzie powinno się wykonywać przynajmniej dwa razy w roku, przed sezonem zimowym i letnim. Ten wymóg czasowy związany jest z tym, że paliwo gazowe to w zasadzie mieszanina dwóch gazów: propanu i butanu. Jeden to gaz wysokopalny o niskiej temp. wrzenia i jednocześnie drogi, a drugi odwrotnie. W zależności od sezonu (letniego i zimowego) ich proporcje są różne (np. w sezonie letnim udział propanu jest mniejszy) i z tego powodu instalacje wymagają korekty ustawienia. Poza tym oczywiście niezwykle ważną sprawą jest prawidłowa proporcja dawki paliwa gazowego do ilości zasysanego powietrza.

z SuperExpressu

_________________
Nie dyskutuj z debilem !
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwi 2008, o 22:59 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 20:38
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Nie stety nic sie nie zmienilo autko dalej pali ponad 13 litrow ;/. Sam juz nie wiem co to moze byc, nie byla to zla jakosc paliwa ani przewody zapłonowe...Czy mozliwe ze instalacja sama sie jakos rozregulowala, mimo ze autko wciaz jezdzi bez zmian ?? Sam juz nie wiem co to moze byc. Niby instalacja jest jeszcze na gwarancji, ale jak to z gaziarzami bywa, wolał bym ich uniknac.

Z gory dzieki za pomoc

Pzdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, o 15:14 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 18:01
Posty: 61
Lokalizacja: Wuwua
byc moze masz dupne przewody, trojniki i inne takie i moze jest jakis wyciek
pojedz np do polgasu na ks.janusza w wawie tam jest w miare kompetentna ekipa i zapytaj co to moze byc. Oni chyba tez zakladaja KME i mozesz robic u nich serwis

Pozdro

_________________
E11 1.4 PLUS LPG 1998 R -> AVENSIS T22 WAGON 1.8 LPG 1998 R -> AVENSIS VERSO 2.0 PLUS LPG 2001 R ->E12 2005 1.4 D4D MMT ->T27 STATION WAGON 2009 2.0 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2008, o 16:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 20:38
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Przewody zalozylem nowiutkie. A wycieku napewno nie ma bo auto stoi w garazu i napewno bylo by czuc ;-) Pare dni temu wyregulowałem instalke. Teraz czekam na efekty... A z tego zakladu pewnie skorzystam bo mam bardzo blisko. Jednak instalacje mam jeszcze na gwarancji i musze sie przemeczyc u gaziarz z piaseczna instalacje bardzo ladnie zalozyki ale jesli chodzi o regulacje i serewis to cieniutko...

Pzdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, o 08:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 18:01
Posty: 61
Lokalizacja: Wuwua
Jujinn napisał(a):
Przewody zalozylem nowiutkie. A wycieku napewno nie ma bo auto stoi w garazu i napewno bylo by czuc ;-) Pare dni temu wyregulowałem instalke. Teraz czekam na efekty... A z tego zakladu pewnie skorzystam bo mam bardzo blisko. Jednak instalacje mam jeszcze na gwarancji i musze sie przemeczyc u gaziarz z piaseczna instalacje bardzo ladnie zalozyki ale jesli chodzi o regulacje i serewis to cieniutko...

Pzdr


Jesli to KME w sieci to serwis możesz robić gdzie jest autoryzacja.
Ja mam BRC i nie musze jezdzic tam gdzie zakladalem instalke, z tym nie ma problemu.

_________________
E11 1.4 PLUS LPG 1998 R -> AVENSIS T22 WAGON 1.8 LPG 1998 R -> AVENSIS VERSO 2.0 PLUS LPG 2001 R ->E12 2005 1.4 D4D MMT ->T27 STATION WAGON 2009 2.0 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2008, o 11:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lis 2007, o 20:38
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa
Słuszna uwaga z tym serwisem. Musze sie tym zainteresować.

Dzieki i Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sie 2008, o 17:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lut 2008, o 21:15
Posty: 5
Lokalizacja: zd-wola
Znajomy jegomość pracujący w serwisie toyoty polecił mi założenie zwykłej instalacji gazowej koszt 1400 zł praktycznie zero elektroniki przy 2000 obr startuje gaz jest jedynie troche słabsza i pali o jakiś litr więcej niż kumpla na sekwencji zrobiłem 80 tysięcy i tylko tankuje pali od 9 po trasie do 13 w mieście czy może być coś lepszego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2008, o 20:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
Mój ma instalkę STAG-200,red.Tomasetto Artic i listwę Valtek czerwony 3 ohm.Po przejechaniu 5kkm na gazie chwalę się że nie pali średnio więcej niż 9,5l/100km.Jazda w dużej mierze miejska a poza miastem 110-140km/h.Tankuje 90% na Orlenie,tylko raz zatankowałem w Markecie 20 gr.tańszy ale to juz sie nie powtórzy.Spalił 11l i nie miał mocy.Lepiej drożej ale pewniej :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 paź 2008, o 23:08 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20462
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
glubka75 napisał(a):
,tylko raz zatankowałem w Markecie 20 gr.tańszy ale to juz sie nie powtórzy.Spalił 11l i nie miał mocy.Lepiej drożej ale pewniej
tak to niestety ten tanszy gaz czesto ma, ciesz sie ze nie strzelal :bojesie: i nie gasl :bojesie: , bo tez takie objawy zlego gazu mialem :nuda: , no i witam nowego forumowicza z moich okolic :ok:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2008, o 11:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
No ja z mojej strony mogę tylko powiedzieć,że Ave to jak do tej pory moje najlepsze auto i myślę że posłuży mi ,bo Toyki znane są ze swojej niezawodności(żeby nie zapeszyć) ;-) .A tak a'propos to po rejestracji domniemuję,że to powiat ościenny do nowotomyskiego :-D .Więc Pozdrawiam sąsiada :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 maja 2014, o 02:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 14:57
Posty: 157
Lokalizacja: świętokrzyskie
Pochwały: 4
Marka: Avensis
Model: T22, sol+lpg
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
mój sprzęt pali w trasie 8.5 przy 2 osobach i zero bagażu. Tankownie tylko na Orlenie. Prędkość to80-100km/h
Tez wydaje mi sie ze to spalanie jest wysokie. Sprawdzałem czujnik LB i chyba dobry, grzałki działają. Przed założeniem LPG podobno palił 6 l benzyny przy takiej jeździe, kierowca była kobieta. Czytając opinie na autocentrum to wielu ludzi podaje że wiele niższe wartości spalania w trasie

dodam że juz przejechane jest na instalacji ponad 50 tyś i samochód jest molowaty, np na 3 bieg wrzucam gaz cisne na maxa i praktycznie zero jakiegoś przyśpieszenia, tylko na 1 to chce wyrwac koła z ram az sakcze czasami koła

_________________
http://www.ekosprzatanie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda