TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 cze 2017, o 15:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 gru 2012, o 21:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 20:28
Posty: 5
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 3s-fe
Witam wszystkich,

Chciałbym przedstawić problem, który prawdopodobnie dotyka nie tylko mnie. Ostatnio przy okazji montażu BLOS-a wyprowadziłem sygnał sondy lambda do (zainstalowanego wcześniej) komputera pokładowego. Daje to dość ciekawą możliwość obserwowania składu mieszanki na gazie i na Pb podczas jazdy na wykresie. Moje auto to Avensis T22, 1999 rok, 3S-FE z instalacją LPG 2 generacji BRC "Just". Opisać problem jest dość trudno więc przedstawiam na przykładzie:

Po zakończeniu napraw itp (odłączany był akumulator) odpalamy auto na Pb i jedziemy. Sygnał lambda jest "książkowy" - łagodne oscylacje w granicach 0.1-0.8V przez większość czasu. Dla mnie OK. Jedziemy dalej, nagrzewamy silnik, cały czas jest OK. Przechodzimy na gaz i dalej obserwujemy lambde - po chwili ponownie jest OK, podobne oscylacje jak na Pb tylko wolniejsze. Od razu wyjaśniam - mimo BLOS-a zostawiłem oryginalny aktuator gazu (na silniczku krokowym), oscylacje sygnału lambda potwierdzają że działa :-). Jedziemy dalej na gazie i nadal jest OK. Przechodzimy teraz na Pb i tu LIPA - mieszanka cały czas jest zbyt bogata, sygnał lambda 0.8-0.9V, spada tylko podczas hamowania silnikiem. Co ciekawe nawet wyłączenie silnika tego nie zmienia. Wychodzi że po kilku km na gazie już zawsze mamy zbyt bogatą mieszankę na Pb. Komputer auta (ECU) nie zgłasza błędów. "Naprawić" to można resetując komputer bezpiecznikiem albo odpinając akumulator.

W internecie widziałem już podobne problemy (auto źle chodzi na benzynie po jeździe na gazie), chyba w starszych Avensis (i pewnie innych z podobnym silnikiem) też to występuje. Dla pewności sprawdziłem jeszcze sygnał emulacji lambda z komputera gazowego - przebieg prostokątny ok 0-1V częstotliwość >1Hz, dokładniej nie mogę podać nie mam tu oscyloskopu, nie mam też możliwości podłączenia instalacji gazowej do PC. Trochę dziwi mnie że mimo tego w końcu niepoprawnego zachowania na Pb ECU auta uparcie nie zgłasza błędów. Przejechałem ok 40 km na benzynie w tym stanie, nic się nie zmieniło. Oczywiście jak odepniemy sondę to błędy zaraz są, czyli ECU również działa. Dla mnie wygląda to tak że emulacja lambdy z instalacji gazowej tak skutecznie "adaptuje" ECU auta, że już aż do resetu nie wraca on do poprawnej regulacji mieszanki. Podczas jazdy nie zauważyłem złego zachowania auta na benzynie, pewnie tylko spalanie jest trochę większe.

Po "burzy mózgów" i konsultacji u kolegi w warsztacie postanowiłem usunąć całkowicie emulator sondy, podłączając rzeczywisty sygnał do komputera gazowego i ECU auta, kabelek z emulowaną sondą został wolny. Wydaje mi się że skoro sygnał sondy na gazie jest stosunkowo zbliżony do tego na PB to nie powinno to tak bardzo ogłupiać ECU. Po tej modyfikacji (i oczywiście resecie ECU) przejechałem 30 km (jazda miejska), część na gazie, część na benzynie i jak dotąd jest OK. Mieszanka poprawna na LPG i Pb, błędów nie ma, zachowanie auta OK. Jeżeli coś jeszcze nie wyskoczy to należy założyć że problem został rozwiązany :-)!!!

Nie wiem czy problem bogatej mieszanki na benzynie był specyficzny dla mojego samochodu, czy też nie, ale wydaje mi się że może on dotykać także innych starszych aut z podobnym silnikiem. Mam nadzieje że ten opis komuś się przyda. Proszę o komentarze, może coś przeoczyłem itp, może ktoś z Forumowiczów już zetkną się z tą przypadłością.

Pozdrawiam wszystkich,
Michał Widlok (nowy na formu).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 gru 2012, o 08:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Nie wiem czy u mnie jest to samo, ale zauważyłem od jakiegoś czasu, że strasznie wzrosło mi zużycie benzyny. O ile na gazie przejeżdżam tyle co po montażu instalacji (ok. 11l/100 po mieście) o tyle na benzynie wychodzi to fatalnie bo ok. 13,5l/100.
Muszę się w takim razie baczniej przyjrzeć sondzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2012, o 22:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 21 gru 2012, o 22:48
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Witam,
Ja też mam wrażenie, że spalanie benzyny znacznie mi wzrosło. Przedtem to byłoszczędny samochód. Odkąd mam instalacje, to mam wrażenie, że przejechanie 100 km na benzynie to MINIMUM litr paliwa więcej. Nie robiłęm jakiś specjalnych testów, ale się chyba postaram.
Osobiście, to nigdy więcej gazu nie założę. Moim prywatnym zdaniem, to za dużo jest z tym kłopotu. Do tego właśnie to zużycie paliwa. Przedtem samochód palił mi góra 8l/100km. Teraz to kilka odpaleń na benzynie i wskazówka opada. Przykład - ostatnio przejechałem około 1200km i benzyna tylko na rozgrzanie. Musiałem dolać 16 litrów benzyny. Wiem, że zima, ale to jest całkiem spora ilość paliwa.
Instalacja BRC. Faktem jest, że na gazie samochód chodzi lepiej niż na benzynie.
Generalnie, to nie znam się zbyt dobrze na mechanice pojazdowej. Nigdy też nie podłączałem komputera. Czy komputer w samochodzie resetuje się przy wyłączeniu zapłonu?
Czy ewentualnie mogłbyś opisać dokładniej jak ominąć problem ze zbyt dokładną mieszanką.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2012, o 23:19 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Kolo to jak zrobisz testy to dopiero wtedy martw się. :tak: Teraz to jak wróżenie z fusów tym bardziej że jak wskazówka poziomu paliwa zwykle gwałtownie opada w rejonie rezerwy. :tak: Nie zapominaj że teraz Pb ciągnie tobie praktycznie tylko na ssaniu.
Ja założyłem 5tą instalację i nawet jak zmienię auto to jeśli gaz będzie wciąż tani w stosunku do Pb to zrobie to ponownie - nie wiem co dla Ciebie jest problemem w LPG - co to za kłopoty ?
Skoro nie znasz się na mechanice, nie podpinasz u mechaników kompa to skąd wiadomo że autko po stronie Pb nie ma jakiegoś problemu ??
A po co chcesz kasować kompa ?? Jakiego kompa ?? Ogólnie komputer czy ten od obliczania zużycia paliwa?
A masz problem z ubogą mieszanką że chcesz takie info ??

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2013, o 21:39 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
euzebiuszek napisał(a):
Nie wiem czy u mnie jest to samo, ale zauważyłem od jakiegoś czasu, że strasznie wzrosło mi zużycie benzyny. O ile na gazie przejeżdżam tyle co po montażu instalacji (ok. 11l/100 po mieście) o tyle na benzynie wychodzi to fatalnie bo ok. 13,5l/100.
Muszę się w takim razie baczniej przyjrzeć sondzie.

Mnie jakby szybciej opadała wskazówka od kontrolki benzyny. :-( Także to zauważyłem, lecz nie jeżdżę na benzynie non stop tylko tyle, aby się nagrzał silnik. "sonda" jest OK.
Ktoś z Was odniósł podobne wrażenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2013, o 21:54 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
bo zima dluzej chodzi na benzynie zanim dojdzie do temp przy ktorej ma ustawione przejscie na gas do tego skrobanie szyb itp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2013, o 23:26 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Panowie, nie ma co psioczyć na instalacje gazowe a raczej jak coś to na regulację tych że instalacji. No chyba że II generacja która jest przerobieniem auta z wtryskiem paliwa na gaźnik , podobnie zresztą jak BLOS.

Zmiana apetytu na PB po jeździe na LPG wynika z bardzo prostej przyczyny. Jeśli auto jest źle wyregulowane na LPG np jest mieszanka za uboga to ECU auta wydłuża czasy wtrysków. W efekcie po przełączeniu na PB auto jest zalewane PB, po jeździe kilkudziesięciu km układ wróci do właściwych ustawień ECU PB ale to potrwa. Najszybciej powrót do właściwych ustawień osiągniemy resetem ECU

Żeby uniknąć takich sytuacji postępujemy następująco (instalacja po co najmniej 1 tys km po montażu).
Reset kompa ECU (klemy) odpalamy auto na PB zostawiamy do włączenia wentylatorów, następnie przejeżdżamy 50 do 100 km tylko i wyłącznie na PB. Najkorzystniej podłączyć jakiegoś rozgarniętego kompa (mówię tu o czasie odczytów DL) i obserwujemy wartości korekt benzynowych. Jeśli są OK to robimy kalibracje, ruszamy autem na LPG i regulujemy tak aby korekty były identyczne jak na PB. Nie na żadne wykresy, krzywe, mnożniki słupki i inne badziewia. Tylko parametry sczytane z ECU są w stanie pokazać właściwe wyregulowanie instalacji LPG, jesli są identyczne lub bardzo zbliżone jak na PB to jest OK.

W przypadku opadającego wskaźnika PB to jest złudzenie optyczne. Pryz autach y kompem pokładowym stan jest wyliczany z czasu otwarcia wtryskiwaczy. Doskonałym przykładem jest wskaźnik w lexusie :brewki:

Co do instalacji typu II generacja i BLOS oraz wszelakich emulatorów sond, są to układy mało precyzyjne, wolne i niestety zakres możliwości adaptacji i zgrania z układem ECU jest czysto teoretyczny w praktyce nierealny.

W avensisach do rocznika 2000 układ diagnostyki jest rozbudowany niczym w autach z lat 70 a jego "czułość" daje wiele do życzenia gdzie nawet +/- 20% czy nawet +/- 30% (T22 ZZ) potrafi nie zapalić checka. :wleb:

Przy instalacjach sekwencyjnych osobiście pomijam nawet pobranie sygnału z sondy ponieważ z moich obserwacji wynika, że potrafi to np zaniżać wartość napięcia i sfałszować odczyt przez ECU.

Dochodzi jeszcze oczywiście "zapieczenie" wtrysków PB jeśli ktoś zrobi 100 tys na LPG i 300 km na PB to nie ma co się dziwić.

Ale generalnie zwiększony apetyt na paliwo, trudniejszy rozruch to wina źle wystrojonej instalacji LPG.

ECU toyoty wymaga dla siebie odpowiednich narzędzi do pracy np. oryginalnej sondy nie zamiennika, oryginalnych czujników wałków itd
Zamienniki, sygnały emulowane powodują, że układ kuleje.

Dla przykładu. Pewien "miszczu" wykombinował (silnik 1,6 4A-FE) że zamiast oryginalnego czujnika wału wstawi czujnik od citroena, który pasował wymiarami. Auto odpaliło check nie świecił, klient pojechał do Niemiec tym avensisem. Na autostradzie przy 140 ECU wywalał checka. Wrócił z wypalonym zaworem auto z LPG. Po naprawie głowicy, podpięciu IT2 okazało się, że ten wspaniały zamiennik powyżej 4 tyś nie wyrabiał i auto cały czas miało za ubogą mieszankę. Na miejsce trafił czujnik z ASO temat został załatwiony. Niestety a może i stety ECU TOYOTY nie pohula na zamiennikach emulatorach itp badziewiach.

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2013, o 17:25 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Szyb nie skrobię przy włączonym silniku.
Mapy mam dobrze ustawione. Z resztą po wymianie filtrów nie było co ustawiać, bo wszystko było cacy.
Jedyne co to, że jeżdżę na benzynie tylko wtedy gdy rozgrzewa się silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2013, o 21:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
FREDEK napisał(a):
Dla przykładu. Pewien "miszczu" wykombinował (silnik 1,6 4A-FE) że zamiast oryginalnego czujnika wału wstawi czujnik od citroena, który pasował wymiarami. Auto odpaliło check nie świecił, klient pojechał do Niemiec tym avensisem. Na autostradzie przy 140 ECU wywalał checka. Wrócił z wypalonym zaworem auto z LPG. Po naprawie głowicy, podpięciu IT2 okazało się, że ten wspaniały zamiennik powyżej 4 tyś nie wyrabiał i auto cały czas miało za ubogą mieszankę. Na miejsce trafił czujnik z ASO temat został załatwiony. Niestety a może i stety ECU TOYOTY nie pohula na zamiennikach emulatorach itp badziewiach.

no co ty, chyba nie wypaliło zaworu nawet na ubogo na trasie do niemcowa i z powrotem ?

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2013, o 22:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Czemu nie? Takie rzeczy to głownie na wysokim obciążeniu, i przy długotrwałej szybkiej jeździe. Kiedys jak jeszcze nie bylo autostrad to klasyka byla, do granicy sie przez PL dotoczyl, a potem jak dowalil na autostradzie to tak z 200-300 km dal rade i zjazd do boksu adac...pozdr
Btw. w instrukcjach niektórych instalacji gazowych w de zalecaja nie korzystac z pelen mocy silnika, np. w octavii montuja gaz i zalecaja max. 140 km/h. Powod to wlasnie glowica.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2013, o 22:46 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
to fakt 400-600km przejechanych ciagle po DE weryfikuje nasza bryke, slabe punkty i niedoróbki szczegolnie lpg, chlodzenie, i przeniesienie napedu ( dlugie przeloty na 5 czy 6 biegu), a dla starego auta ktore po Polskich drogach przejedzie jeszcze kilka lat, przelot przez DE z predkosciami 140-180 ( realna predkosc zeby nie jechac z tirami) czasem konczy sie przed czasem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2013, o 12:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
wrc napisał(a):
Czemu nie? Takie rzeczy to głownie na wysokim obciążeniu, i przy długotrwałej szybkiej jeździe. Kiedys jak jeszcze nie bylo autostrad to klasyka byla, do granicy sie przez PL dotoczyl, a potem jak dowalil na autostradzie to tak z 200-300 km dal rade i zjazd do boksu adac...pozdr
Btw. w instrukcjach niektórych instalacji gazowych w de zalecaja nie korzystac z pelen mocy silnika, np. w octavii montuja gaz i zalecaja max. 140 km/h. Powod to wlasnie glowica.


no to nieźle, zaraz się okaże, że jak masz LPG to max. możesz jeździć 3500 rpm.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2013, o 12:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20342
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
dokladniej to 4 tys. :-D pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2013, o 12:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
nie no przy 4 tysiach już głowica wymięka :-)

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2013, o 18:10 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
euzebiuszek, kolo78 znalazłem rozwiązanie. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2013, o 08:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 304
Lokalizacja:
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
No to zapodawaj. Bo już zaczynałem się zastanawiać nad wymianą sondy. :jupi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2013, o 09:05 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1903
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Czytam i jakieś herezje widzę.
Panowie przejdźcie do konkretów co z tym ECU i tą sondą, ma być podłączona czy nie, emulujemy?
Kilka osób w moim otoczeniu ma Toyki na LPG i nikomu nic nie wywaliło po 4tys., może po 400tyś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2013, o 09:57 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Panowie przy sekwencji nie ma sensu podpinać sondy bo w zasadzie nic ona nie daje po za zmarnowanym czasem i ewentualnym "obciążaniem" sygnału z sondy do ECU.
Cała zabawa sterownika lpg i tak jest zależna od czasu wtrysku PB.

Co do wypalenia się głowicy powyżej 4000 rpm (ale to przy każdych warunkach drogowych) to nastąpi ono tylko wtedy gdy auto jedzie na ubogo. Jeśli jest ustawione OK to nie ma takich obaw nawet użytkując auto nawet do odcinki.
Regulacja + ewentualna w zależności od potrzeb dobra korekta po obrotach na autobanie i nie ma powodów do obaw.

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2013, o 10:47 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1903
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Kolego Fredek a co jeżeli mieszanka jest bogata, poza nadmiernym zużyciem gazu co nas boli?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2013, o 11:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
nas to nic
tych za nami co najwyżej oczy i nos bo może pośmiardywać :hahaha:

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2013, o 12:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1903
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Amen :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2013, o 23:57 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
euzebiuszek napisał(a):
No to zapodawaj. Bo już zaczynałem się zastanawiać nad wymianą sondy. :jupi:

Napiszę Ci na PW


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 16:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Stare ale aktualne - czy ktoś rozwiązał problem emulacji jak ustawić w silniku 1,6 4afe? Teraz problem emulacji dotyczy mnie.

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda