TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 gru 2017, o 06:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lut 2016, o 00:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lut 2014, o 08:48
Posty: 387
Pochwały: 4
Super fotki, dużo na nich widać... Zdejmij ta osłonę i pokaż wtryski, z butli dekiel i pokaż wielozawór...

_________________
Using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 05:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 cze 2014, o 18:13
Posty: 142
Pochwały: 2
Marka: Mazda
Model: 3.
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 LPG Automat
No właśnie tego sie spodziewałem......

Aczkolwiek długo to trwało..... :nuda:

Nie zdejmę osłony, nie zdejmę dekla i nie pokażę wielozaworu....
Powód; nie ja mam z tym problem, i nie muszę udowadniać nikomu niczego.

Lubra jest jak już wcześniej 'kiedyśtam" pisałem.
I jak "kiedyśtam"wspomniałem będzie zweryfikowany stan kolektora na przeglądzie....
Dziadek kolejny celny post :ok:

dziwnie się temat rozmył a nie padła odpowiedz na pytanie które zostało zadane do posta
pit1979 napisał(a):
żadnych lubryfikatorów oraz wystrzegaj się instalacji firmy BRC


No i oczywiście też nie padła odpowiez do słynnego posta który bawi pewnie nie tylko mnie
dziadek_tadeusz napisał(a):
SVVR napisał(a):
A co z tym BRC bo piszesz żeby się wystrzegać......?


Marny montaż i strojenie.
:hahaha: :hahaha: :hahaha:

_________________
Pozdrawiam
Jest:
Mazda 3 10r
Było
Avensis 12r
5008 10r
Bravo 10r
Swift 05r


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 11:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1378
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 37
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Co by nie napisać Ty dalej będziesz mega szczęśliwy i dalej będziesz uważał, że masz najlepszą instalację na świecie.
EOT

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 15:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 11:15
Posty: 238
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1.8 benzyna
Czytam tak od niechcenia ten topic i co by nie mówić to w sumie nie odpowiedzieliście na to pytanie o co chodzi z tym BRC.
Rozumiem, że trzeba przeglądnąć poprzednie strony i coś się z nich dowiemy?
Nie znając się w temacie lpg moge tylko wywnioskować, że brak dostępu do tej instalacji jest problemem ale nie wiem dlaczego.
Zdjęcie po lubryfikacji dobitnie pokazuje, że lepiej tego nie używać jak faktycznie lubryfikacja jest tego powodem.
Coś ominąłem ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 20:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 cze 2014, o 18:13
Posty: 142
Pochwały: 2
Marka: Mazda
Model: 3.
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 LPG Automat
To ja po raz kolety wywołam do tablicy

Pana dziadka_tadeusza


dziadek_tadeusz napisał(a):
SVVR napisał(a):
A co z tym BRC bo piszesz żeby się wystrzegać......?

Marny montaż i strojenie.


i Pana pit1979
pit1979 napisał(a):
żadnych lubryfikatorów oraz wystrzegaj się instalacji firmy BRC



Lubra zrozumiała jest zdjęcie że nie służy-ja sprawdzę u siebie za 6 tyś km czy jest jakiś problem

Ale pozostałe tresci pozostają bez wyjaśnienia do dziś,

czy szanowni autorzy wysilą się aby napisać coś więcej ?

_________________
Pozdrawiam
Jest:
Mazda 3 10r
Było
Avensis 12r
5008 10r
Bravo 10r
Swift 05r


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 20:51 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1378
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 37
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Co tu można więcej napisać, przecież te słowa nie mają wielu znaczeń.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2016, o 20:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 cze 2014, o 18:13
Posty: 142
Pochwały: 2
Marka: Mazda
Model: 3.
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 LPG Automat
Nie, no to teraz wszystko jasne... :bojesie:
Post wniósł bardzo dużo więc proszę Wszystkich którym pomógł o taki symbol :ok:

_________________
Pozdrawiam
Jest:
Mazda 3 10r
Było
Avensis 12r
5008 10r
Bravo 10r
Swift 05r


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2016, o 10:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 11:15
Posty: 238
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1.8 benzyna
dziadek_tadeusz napisał(a):
Co tu można więcej napisać, przecież te słowa nie mają wielu znaczeń.

Może trzeba inaczej zapytać.
@Dziadek dlaczego uważasz, że jest marny montaż w tej instalacji, po czym to wnioskujesz i dlaczego montaż ma jakieś znaczenie?
Zakładam, że "strojenie" to chodzi tutaj o to, że kiepsko jest ze strojeniem tej instalacji ale czy użytkownik ma z tym problem czy może w stacji montażu mają problem czy może coś innego ?

Pytam nie dlatego, że jestem złośliwy i chce komuś wytknąć dziwne rozumowanie tylko, chce wiedzieć dlaczego wyeliminować BRC z instalacji gazowych do mojej Ave.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 14:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 19:05
Posty: 106
Lokalizacja: Gdynia
Jaki LPG polecacie do t27 2,0 wti 2011 r w automacie?? Trochę czytałem o tym silniku i wiem ,że nienależy w nim montować instalacji firmy PRINS. Może ktoś z Was podzieli się doświadczeniem? Jakie ma spalanie na gazie itp.Jestem na etapie kupna tej avki i od razu chcę ją zagazować.

_________________
Avensis 2,0 D4D 99 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 14:23 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 7 gru 2012, o 19:10
Posty: 3228
Pochwały: 332
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8
krisd1979 napisał(a):
Jaki LPG polecacie do t27 2,0 wti 2011 r w automacie??

Tu masz wszystko opisane odnośnie LPG w T27:
viewtopic.php?f=27&t=7432


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2016, o 17:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 mar 2016, o 22:32
Posty: 3
Lokalizacja: Katowice
Marka: toyta
Model: aveneis t27
Rocznik: 2012
Silnik: 1,8 BENZYNA
Instalacja gazowa założona.STAG Q-Box PLUS/ACR-01 150 PS @1.0 bara/Barracuda 115 Nl bez dysz/Alex Ultra 360/Faro/Parker/Bormech 680x225 67 l/przełączanie 28 st. Przy temp.na dworze około zera w nocy, przełącza sie po 500 metrach na gaz ,i dzieje się to niezauważalnie.Te metry to dobry wynik?Podzieli się ktoś info?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2016, o 19:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 242
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
nie wiem po ilu metrach, ale po ok 1 min zawsze mam na gazie. Jakoś nie obserwuję tego, ponieważ centralkę mam schowaną w schowku i tam nie zaglądam ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2016, o 00:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 238
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
zibikszew napisał(a):
Instalacja gazowa założona.STAG Q-Box PLUS/ACR-01 150 PS @1.0 bara/Barracuda 115 Nl bez dysz/Alex Ultra 360/Faro/Parker/Bormech 680x225 67 l/przełączanie 28 st. Przy temp.na dworze około zera w nocy, przełącza sie po 500 metrach na gaz ,i dzieje się to niezauważalnie.Te metry to dobry wynik?Podzieli się ktoś info?


Ustawienie przełączania na LPG na 28 stopni to moim zdaniem błąd. Samochód w lato przy temperaturach 28+ samochód będzie ci odpalał od razu na gazie... to jest katowanie silnika. Ja miałem kiedyś ustawione na 30 stopni i zmieniłem na 36 stopni bo w lato jak samochód stał na słońcu i było np 25 stopni to odpalał mi od razu na gazie. Liczenie metrów przejechanych na PB przy oszczędnościach jakie w sumie daje jazda na gazie jest niepoważne.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2016, o 07:16 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 lut 2016, o 22:35
Posty: 87
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1,8 benzyna
Karus napisał(a):
Samochód w lato przy temperaturach 28+ samochód będzie ci odpalał od razu na gazie... to jest katowanie silnika.

Jak odpalanie na gazie wpływa na silnik? Na czym to katowanie polega?

Rozważam montaż instalacji LPG. Najbliżej mnie jest warsztat, który tylko KME instaluje i daje 3 lata gwarancji. Brałem też pod uwagę LiquidSi, ale jakoś od dość dawna nie piszecie o tej instalacji. Coś z nią nie tak? - oprócz różnicy w cenie oczywiście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2016, o 13:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 12:57
Posty: 46
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL2015
Rocznik: 2015
Silnik: 1.8 2ZE-FAE LPG BRC
Cześć
Też rozważam zakup LPG i nastawiłem sie na Vialle. Jest tylko jeden problem. Vialle w Holandi przezywa solidne problemy finansowe i jest w trakcie restrukturyzacji. Nie wiem jak sie to odbija na jakości produktów ale przyszłość tych instalacji stoimpod znakiem zapytania. Niemniej jednak nie skreśliłem jeszcze tego rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2016, o 14:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 238
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
Irys napisał(a):
Karus napisał(a):
Samochód w lato przy temperaturach 28+ samochód będzie ci odpalał od razu na gazie... to jest katowanie silnika.

Jak odpalanie na gazie wpływa na silnik? Na czym to katowanie polega?

Rozważam montaż instalacji LPG. Najbliżej mnie jest warsztat, który tylko KME instaluje i daje 3 lata gwarancji. Brałem też pod uwagę LiquidSi, ale jakoś od dość dawna nie piszecie o tej instalacji. Coś z nią nie tak? - oprócz różnicy w cenie oczywiście.


Gaz musi mieć odpowiednią temperaturę aby móc się rozprężyć czyli przejść z fazy ciekłej do lotnej. Przy 28 stopniach raczej ten raz nie będzie w pełni rozprężony i silnikowi zostaje podana niewłaściwa mieszanka. Wystarczy odpalić sobie silnik bezpośrednio na LPG i posłuchać jak pracuje, to nie jest normalna praca. Wtryskiwacze też pewnie swoje dostają.

pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 mar 2016, o 22:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 242
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
Karus napisał(a):
zibikszew napisał(a):
Instalacja gazowa założona.STAG Q-Box PLUS/ACR-01 150 PS @1.0 bara/Barracuda 115 Nl bez dysz/Alex Ultra 360/Faro/Parker/Bormech 680x225 67 l/przełączanie 28 st. Przy temp.na dworze około zera w nocy, przełącza sie po 500 metrach na gaz ,i dzieje się to niezauważalnie.Te metry to dobry wynik?Podzieli się ktoś info?


Ustawienie przełączania na LPG na 28 stopni to moim zdaniem błąd. Samochód w lato przy temperaturach 28+ samochód będzie ci odpalał od razu na gazie... to jest katowanie silnika. Ja miałem kiedyś ustawione na 30 stopni i zmieniłem na 36 stopni bo w lato jak samochód stał na słońcu i było np 25 stopni to odpalał mi od razu na gazie. Liczenie metrów przejechanych na PB przy oszczędnościach jakie w sumie daje jazda na gazie jest niepoważne.



coś chyba pomieszałeś(chyba że masz dziwną centralkę). Niezależnie od temp. zawsze odpala na PB. Ustawienie jest przy jakiej ma przełączyć, jeżeli iść twoim tropem to musielibyśmy zawsze czekać aż silnik ostygnie żeby nie palił na gazie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2016, o 08:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 238
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
dinara napisał(a):
Karus napisał(a):
zibikszew napisał(a):
Instalacja gazowa założona.STAG Q-Box PLUS/ACR-01 150 PS @1.0 bara/Barracuda 115 Nl bez dysz/Alex Ultra 360/Faro/Parker/Bormech 680x225 67 l/przełączanie 28 st. Przy temp.na dworze około zera w nocy, przełącza sie po 500 metrach na gaz ,i dzieje się to niezauważalnie.Te metry to dobry wynik?Podzieli się ktoś info?


Ustawienie przełączania na LPG na 28 stopni to moim zdaniem błąd. Samochód w lato przy temperaturach 28+ samochód będzie ci odpalał od razu na gazie... to jest katowanie silnika. Ja miałem kiedyś ustawione na 30 stopni i zmieniłem na 36 stopni bo w lato jak samochód stał na słońcu i było np 25 stopni to odpalał mi od razu na gazie. Liczenie metrów przejechanych na PB przy oszczędnościach jakie w sumie daje jazda na gazie jest niepoważne.



coś chyba pomieszałeś(chyba że masz dziwną centralkę). Niezależnie od temp. zawsze odpala na PB. Ustawienie jest przy jakiej ma przełączyć, jeżeli iść twoim tropem to musielibyśmy zawsze czekać aż silnik ostygnie żeby nie palił na gazie


Tak odpala pewnie na PB ale zaraz (sekunda lub dwie) przełącza się na LPG, w sekundę nie jest w stanie się nagrzać.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2016, o 08:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:39
Posty: 589
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
No i teraz każdy będzie się wykłócał o 4 stopnie :) Znam przypadek gdzie auto (passat 1.6) jeździł wyłącznie na gazie. Odpalał zawsze na gazie, bez problemów nawet zimą do temperatury około -15 stopni. Poniżej tej temperatury zamarzał parownik. Po odpaleniu zawsze chodziło jak należy. Auto w takich warunkach przejeździło 100 tys. km. Ogólnie na gazie przejechało 170 tys i poszło na handel z przebiegiem jakieś 330 tys.

Myślę, że podsumowaniem tej dyskusji będzie wniosek, że jak komuś po przełączeniu z benzyny na gaz silnik nie chodzi tak jak powinien to musi zacząć sprawdzanie od kontroli temperatury przełączenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2016, o 10:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 12:57
Posty: 46
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL2015
Rocznik: 2015
Silnik: 1.8 2ZE-FAE LPG BRC
Może się mylę, ale tak z praktycznego punktu widzenia, czujnik temperatury jest po to, żeby nie zamrozić reduktora.
Można od razu odpalić na LPG ale i tak po chwili zmrozi się reduktor i silnik przestanie dostawać LPG.
Przy okazji membrany w reduktorze dostaną po uszach.
Nie wiem co na to silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2016, o 12:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 11:15
Posty: 238
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1.8 benzyna
Z tego co pamiętam to nie można odpalić na LPG bo zawsze pali na benzynie.
Bez benzyny nie odpali.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2016, o 12:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 238
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
esgiee napisał(a):
Z tego co pamiętam to nie można odpalić na LPG bo zawsze pali na benzynie.
Bez benzyny nie odpali.


Odpali od razu na LPG tylko trzeba wcisnąć i przytrzymać przycisk LPG i następnie włączyć zapłon i przekręcić kluczyk trzymając cały czas przycisk LPG. Padła mi ostatnio pompa paliwa w baku i testowałem to odpalanie, działa :)

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 mar 2016, o 14:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 2 wrz 2013, o 21:39
Posty: 589
Pochwały: 35
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Działa zwłaszcza w II generacji, gdzie sobie można ustawić wszystko przełącznikiem. W omawianym przypadku nie było sekwencji. Wszystko działało ok, parownik owszem trzeba było regenerować ale dopiero po około 100 tys. Nie mówię że jest to prawidłowe postępowanie ale chciałem pokazać, że są i takie przypadki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2016, o 01:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 242
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
owszem mogę odpalić na PB, lecz tylko trzy razy. Komp zapamiętuje i odsyła do serwisu :(, tak mi wytłumaczył gazownik


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2016, o 08:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 238
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
dinara napisał(a):
owszem mogę odpalić na PB, lecz tylko trzy razy. Komp zapamiętuje i odsyła do serwisu :(, tak mi wytłumaczył gazownik


Zgadza się. To jest konfigurowalne i można tą opcję zablokować. Trzeba też pamiętać że takie odpalanie może być podstawą do nieuznania gwarancji na instalację.

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2016, o 23:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 12:57
Posty: 46
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27FL2015
Rocznik: 2015
Silnik: 1.8 2ZE-FAE LPG BRC
Chyba lekki offtopic sie tu zrobił :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 mar 2016, o 21:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 mar 2016, o 22:32
Posty: 3
Lokalizacja: Katowice
Marka: toyta
Model: aveneis t27
Rocznik: 2012
Silnik: 1,8 BENZYNA
Karus
Tytuł: Re: Czy rozważacie/rozważaliście montaż LPG w swoim samochodPostNapisane: 6 mar 2016, o 00:47
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 65
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Seat
Model: Toledo
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6 8V (AKL) - LPG
zibikszew napisał(a):
Instalacja gazowa założona.STAG Q-Box PLUS/ACR-01 150 PS @1.0 bara/Barracuda 115 Nl bez dysz/Alex Ultra 360/Faro/Parker/Bormech 680x225 67 l/przełączanie 28 st. Przy temp.na dworze około zera w nocy, przełącza sie po 500 metrach na gaz ,i dzieje się to niezauważalnie.Te metry to dobry wynik?Podzieli się ktoś info?


Ustawienie przełączania na LPG na 28 stopni to moim zdaniem błąd. Samochód w lato przy temperaturach 28+ samochód będzie ci odpalał od razu na gazie... to jest katowanie silnika. Ja miałem kiedyś ustawione na 30 stopni i zmieniłem na 36 stopni bo w lato jak samochód stał na słońcu i było np 25 stopni to odpalał mi od razu na gazie. Liczenie metrów przejechanych na PB przy oszczędnościach jakie w sumie daje jazda na gazie jest niepoważne.

A co Ty na to o poniżej?




FREDEK
Tytuł: Re: Czy rozważacie/rozważaliście montaż LPG w swoim samochodPostNapisane: 2 lut 2012, o 01:15
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Miałem kilka aut z lpg i kilka diesli.
Co bym wybrał i co wybrałem auto z LPG.
Dlaczego:
1. koszty eksploatacji - w moim przypadku 100 km wychodzi tyle co ostatni diesel ale niestety koszty napraw, diagnostyki są duuużo wyższe niż auta z lpg, a niestety dzisiejsze diesle są wredne... i jakoś tak się utarło że jeśli diesel to cena x3
2. według mnie praktyczniesze jest auto z lpg szczególnie jeśli ktoś także porusza się w większości w mieście. Niestety diesel stawia użytkownikowi sporo więcej wymogów eksploatacyjnych niż pb nawet z lpg. (zakładając eksploatację jak należy czyli np. poczekanie aż turbo złapie temp czy ostygnie, w przypadku tego pierwszego jeźdząc po mieście czasami nie zdązy się nawet przycisnąć jadąc z punktu Ado B), wolno się nagrzewa, upierdliwy zimą
3. wiadomo naj naj jest PB ale po co przepłacać skoro z różnicy w cenie eksploatacji auta z LPG można choćby :piwo:

ponadto warunkiem zadowolenia z LPG jest przede wszystkim właściwe dobranie instalacji LPG do auta. Większość gazowników stosuje najtańsze elementy, mizernej jakości i słuchając czy widząc czasami co przyjeźdza do mnie na poprawki to mam wrażenie, że 90% monterów LPG w tym kraju jest przekonania że jeśli auto odpali na LPG przejdzie auto kalibrację i wyjedzie o własnych siłach to już jest ok. Takie anomalia jak parownik powyżej najwyższego punktu układu chłodzenia, kilometry węzy pod maską czy wtryski do góry nogami, wkrętki wkręcone pod "prąd" a przede wszystkim większość nie demontuje kolektorów do wiercenia. Niebawem będzie dostępny nakręcony przeze mnie filmik ile pojawia się opiłków jakiej granulacji po wierceniu i gwintowaniu w kolektorze aluminiowym. Na 100% nikt nie jest ich w stanie usunąć z kolektora wiercąc i gwintując bez zdemontowanego kolektora pomimo cudownych twierdzeń i tez o smarowaniu wierteł smarem, wydmuchiwaniu i odsysaniu. Moja dobra rada jeśli chcecie mieć auto po montażu LPG sprawne to jest nie żrące oleju czy kopcące to żądajcie demontażu kolektora udokumentowanego foto. Ja tak robię i sam to proponuję, a jeżeli ktoś chce tanio i tylko po to żeby był gaz i jakoś to jeździło to odsyłam do konkurencji.


Ponadto warto jeszcze pamiętać że instalacja LPG tak samo jak inne elementy się zużywa i jej elementy składowe podlegają zużyciu i wymianie. Ogólnie jest jakieś takie przekonanie że jak jest gaz w aucie to jest wieczny a to z tym to nie do końca tak jest. A im więcej zainwestujemy na początku w montaż to potem więcej osiągniemy korzyści finansowych reanimując instalację nie po 50 tyś jak to najczęściej bywa w przypadku (taniej karty przetargowej w postaci) wtryskiwaczy valtek (najtańsze badziewie), a po 100 tys km bo wybraliśmy wtryskiwacz HANA znacznie trwalszy i lepszy. Lepszy dlatego że stabilniejszy, dokładniejszy pozwalający wraz ze stabilnym parownikiem wyregulować auto tak że spali litry czy półtora mniej niż te samo auto na słabej instalacji. Jeszcze tylko nadmienię o sprawie węzy czy to do LPG czy do wody. Jeśli będziecie dzwonić, pytać o montaż lpg spytajcie o węże PARKERA. Wytrzymują znacznie dłużej, nie ciekną są bardziej elastyczne. Niestety większość montuje inne tańsze.. dlaczego? Żeby ściągnąć klienta kwotą na montaż a to że potem ten klient będzie przybywał na poprawki i w gratisie miał niekończące się kłopoty to już inny temat. Czy montażyści gazu sprawdzają jak pracuje auto na PB przed montażem? Dotychczas gdy musiałem jeszcze korzystać z usług montażystów nigdy żaden tego nie zrobił a szkoda bo dopiero po montażu jest standard czyli kable świece, cewki, nierówna praca itd itd


PS. Kupiłem RX330 z lpg. Wyprułem całą instalację wywaliłem na śmietnik, została tylko butla.
W auto włożyłem:
sterownik LPGTech
parownik IG1
wtryski HANA niebieskie
wielozawór wyjście 8mm
zamiast miedzianki FARO 8 mm
wszystkie węże PARKER
zaślepiłem stare wkrętki i wywierciłem nowe bliżej wtrysków benzynowych i pod innym kątem
dlaczego to wszystko - by żyło się lepiej
efekty:
spalanie w mieście w mieście 17 litrów (3,3 litra V6 automat)
przełączanie na LPG po nocy przy temperaturze 0 około 20 sekund po odpaleniu
przy postoju w garażu przełączenie na lpg zaraz po dopaleniu auta
przy mrozie -15 przełączenie na LPG po przejechaniu 400 metrów
reasumując na 100 km przejeżdzam w granicach 98-99 km na LPG (auto garażowane) i praktycznie nie spalając PB

wnioski: koledze jeep 4,0 też pali 17 czy 18 litrów LPG na 100 km ale przełącza się po 4 km po odpaleniu przy temp w okolicy 0 stopni (łatwo policzyć 5 odpaleń na zimno na 100 km i przejeżdża na każde 100 km 80 km na lpg i 20 na PB czyli realne spalanie LPG ma na poziomie 22 litrów!/100 km), a teraz przy tych mrozach pewnie jeździ więcej na PB niż na LPG

Pozdrawiam mądrze zgazowanych :piwo:

Jak by co to pytajcie z chęcią pomogę
Gazownicy korzystają z niewiedzy i .... potem są wybuchy :jacipokaze:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2016, o 23:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 kwi 2015, o 19:56
Posty: 238
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR
@zibikszew - co ja na to? oczywiście z większością się zgadzam. Co do przełączania od razu na LPG przy postoju w garażu to rozumiem że przy 10 stopniach już jedzie na LPG, wiesz można i przy minusowych temperaturach startować z LPG tylko to jest zaprzeczanie prawom fizyki, gaz musi mieć odpowiednią temperaturę aby się poprawnie rozprężyć, tyle. To są złudne oszczędności.
Poza tym kolega pisze że wtryski Valteka to dziadostwo i siada po 50 tys. Nie jest to do końca prawdą. Sam mam Valteki czerwone od 7 lat i przejechane na nich ponad 100 tys km. Brat na Valtekach zrobił 160 tys i tylko jeden mu padł ale raczej przez jakość gazu bo on tankuje gdzie ma bliżej... Może gdyby kolega nie przełączał na LPG przy 10 stopniach to i Valteki by mu nie siadały po 50 tys km...

pzdr

_________________
Seat Toledo II 1.6 8V 102KM (AKL) 1999r. & Toyota Avensis T27 Wagon 1.8 147KM (2ZR-FAE) 2012r. Premium LPG-PB Hybrid


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2016, o 00:03 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1378
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 37
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
Valteki to nie wtryskiwacze tylko nieprecyzyjny elektrozawór między reduktorem a kolektorem, w dodatku klepie jak diesel i najlepiej byłoby je kalibrować po każdym odpaleniu. Głowice to uwielbiają :hahaha:

Ja mam w obu moich Camry przełączanie przy 25*C i nic im się nie dzieje.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2017, o 16:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 kwi 2017, o 19:33
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2,0 benzyna cvt
Hejka. Piszę do Was ze Szczecina. Posiadam Toyotę Avensis 2,0l kombiaka w budzie T27 rocznik 2012.
Jeżdżę od 3 miesięcy zrobiłem 15tyś. z tego ok 11tyś na gazie. Mam instalację LANDI RENZO LOVATO FAST. To tego wpakowałem butlę o pojemności 70l w którą wchodzi ok 62l gazu(całą konfigurację robiła mi firma - a ja nie wnikałem bo ponoć to sprawdzony zestaw który montują do nowych TOYOT u Kozłowskiego w Szczecinie). Przy trasach jakie pokonuję przy prędkości 130-140kmh codziennie te 62l wystarczają mi na ok 550km. Proste liczenie 11,3l/100km * 1,86zł(aktualna cena gazu) = 20,96zł/100 km. Do tego instalacja którą posiadam spala benzynę w ilości ok 2l/100km czyli razem koszt przejechania 100km mieści się w 30zł. Przy 152KM uważam że to całkiem zacnie. Jestem póki co bardzo zadowolony z tego autka. Mogę też z czystym sumieniem polecić każdemu kto się nad Avką zastanawia, oraz nad tym czy gazować czy nie. Polecam też Firmę CARLINE ze Szczecina która mi instalacje montowała. Generalnie nie ma żadnej różnicy pomiedzy jazdą na gazie a benzyną.
Najważniejszą rzeczą jest znalezienie dobrego egzemplarza. Ja swojego auta szukałem ok 3 miesięcy. zapłaciłem 62tyś. Niby dużo ale dostałem auto bezwypadkowe z pełną historią serwisową oraz w pełni udokumentowanym przebiegiem w Polskim salonie TOYOTY. Takich aut i Wam wszystkim życzę, czyli niezawodnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda