TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 28 kwi 2017, o 21:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 sty 2012, o 11:43 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 22:57
Posty: 3042
Lokalizacja: gdzieś niedaleko
Pochwały: 123
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: mułowaty
Witam,
No właśnie? Czy wśród Was jest ktoś, kto aktualnie rozważa wszystkie "za" i "przeciw" założeniu instalacji LPG w swoim benzyniaku?
Pytam jako użytkownik dwóch zagazowanych Toyek. Avkę kupiłem już zagazowaną, więc nie musiałem się nad tym zastanawiać, ale odpowiedzi mogą być ciekawe.
Zapraszam do pisania wszystkich "za" i "przeciw".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2012, o 11:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tak, ale trafił mi się diesel :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2012, o 12:19 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 11:46
Posty: 564
Lokalizacja: Żyrardów
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE 1.6
Ja mam już auto z gazem , nastepna AVKA bedzie bez a najlepiej z silnikiem diesla.
Chodzi o ekonomię - Do tej pory używałem auta do dojazdów do pracy , więc gaz miał sens bytu , teraz ze wzgledu na coraz większe korki w wawie i przy dojeździe szybciej jest podróżować pociągiem .
Ostatni raz podróżowałem pociągami 3 lata temu , teraz w pociągach praktycznie nie ma ludzi ( kiedyś musiałem się bić o miejsce ;)
Auto będę więc używać jedynie do lokalnych wycieczek po sklepach i 2 razy w miesiącu do pracy więc pewnie i tak spalę więcej benzyny niż gazu , więc... ; )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2012, o 13:37 
Mam ave 1.8... powiem szczerze jeździłem na benzynie... z racji ze zupa tak poszła w górę a AVE z moją nogą paliła mi 10l benzyny w mieście przeliczając za ok 50zł robiłem 100km do GDAŃSKA i z powrotem i 50dych nie ma...

robiąc dużo kilometrów postanowiłem zamontować LPG... obecnie cena benzyny ok 5.40zł za gaz 2.80 przyjmijmy połowę taniej... (ceny walnąłem tak teoretycznie)

Z dniem 1 sierpnia zamontowałem LPG zapłaciłem 2.400zł u znajomego. Autko spisuje się super i nie czuć żadnej różnicy. Od sierpnia do teraz zrobiłem 12tys. km

Jak do tej pory płaciłem ponad 50zł za 100km... 500zł -> 1000km 5000zł ->10 000km... a wiec robiąc 10 000km na gazie płacę połowę mniej czyli zaoszczędziłem 2.500zł a co za tym idzie gaz mi się zwrócił i można powiedzieć "zarabiam" na jeżdżeniu na LPG.

Jest to mój któryś samochód a 3 na LPG i jestem zawsze super zadowolony. Nigdy nie miałem żadnych problemów czy to z instalacją czy ze spalaniem. Zawsze samemu zlecałem montaż LPG. Fakt przeglądy trochę droższe bo 150zł i trzeba przy sobie wozić legalizacje na przegląd ale to nie problem.


JEDNYM SŁOWEM POLECAM LPG DLA TYCH CO DUŻO JEŻDŻĄ. A na instalacji nie warto oszczędzać i znaleźć dobrego gazownika...


Góra
  
 
PostNapisane: 28 sty 2012, o 18:12 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Założyłem gazik chyba we wrześniu do avki - powód - pieniądze. :tak:

Nie martwię się o gaz ( ewentualne problemy ) - to już moje 5 autko z gazem przy czym 3 razy zakładałem nową instalację.

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2012, o 19:26 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2011, o 16:40
Posty: 78
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 1ZZ-FE
A jaki masz obecnie przebieg od momentu założenia LPG?
Z tego co mi wiadomo kłopoty zaczynają się w okolicy 25 - 30 tys km od momentu założenia LPG - silniki VVTi mają problem z wypalającymi się zaworami (materiał) a wiem to od kumpla mechanika z serwisu Toyoty. O ile wcześniejsze silniki są na gazie nie do zajechania to te niestety nie (czyżby ekonomia i udział Europejczyków???)
Między innymi z tego powodu nie zdecydowałem się na gaz. I żeby nie było marudzenia, że nie mam pojęcia o gazie - miałem 3 samochody do których montowana była instalacja gazowa w tym T22 (crashed) i wiem z czym to się je :-)

Jak zrobisz ok 40kkm to daj znać może wtedy się skuszę o ile do tego czasu ave u mnie będzie :-)

_________________
Historia: 3 x 126p, Kadett D, Kadett E, Sunny [N14], Avensis [T22]Crashed, Almera [N15]
teraz AVENSIS [T25] moją kieszeń dręczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2012, o 19:54 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1840
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Tak .
Spokojnie , nic się nie wypala i dobrze śmiga. Co 60tys. regulacja zaworów i do przodu.
Miałem diesla i nigdy więcej, dbanie o turbo, paliwo, wtryski , sprzęgło , szkoda czasu i zdrowia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2012, o 19:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 11:46
Posty: 564
Lokalizacja: Żyrardów
Pochwały: 18
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE 1.6
Dziwne że ci co mają diesla chcą gazu a ci co mają gaz chcą diesla.. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2012, o 20:03 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1840
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Bo ci co mają diesla poznali jego bolączki, np. filtr paliwa który sie zapycha parafiną w mrozy , a ci co mają LPG nie znają jeszcze bolączek diesla.
Miałem chyba z 6 benzyniaków i dobrego diesla :wleb: ale nie dziekuję , jako nowe auto kupiłem jednak Pb :auto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2012, o 22:09 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Miałem benzyniaki, miałem lpg, mam diesla. Z każdym rodzajem paliwa należy umieć się obchodzić. Przy jednych jest więcej chodzenia, przy innych mniej :-)
Benzynka jednak chyba najmniej upierdliwa.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2012, o 00:20 
miałem diesle (LUPO - super autko, A-klase 1.7CDI - nieporozumienie, 2 mercedesy W124 nie do zabicia..)

w związku z dzisiejszymi cenami paliw polecam dalej LPG...

na gaz miałem Mitsubishi SPACE WAGON, GOLFA III teraz AVE i wszystkie chodziły super...

Kolega co ma CIVICa VVT-i dodatkowo musiał mieć zamontowany zbiorniczek oleju chyba do smarowania gniazd zaworowych... Starsze prostsze konstrukcje tego nie wymagają....

kolejny plus benzynki szybciej się nagrzewa od Diesla przez co krócej marzniemy hehe... na wolnych obrotach z tego co mi wiadomo diesel się chłodzi Pb utrzymuje temperaturę...

ojciec obecnie ma FOCUSA mkII 1.6TDCI i sobie chwali z tym że potrzebuje naprawdę dużo czasu by osiągnąć swoją temperaturę...

moim zdaniem z benzyniakami chyba mniej problemów i chyba tańszy w naprawach jak przychodzi co do czego...


Góra
  
 
PostNapisane: 2 lut 2012, o 00:45 
Offline
Spamer
Spamer

Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 22:57
Posty: 3042
Lokalizacja: gdzieś niedaleko
Pochwały: 123
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: mułowaty
dark3x napisał(a):
Jak zrobisz ok 40kkm to daj znać może wtedy się skuszę o ile do tego czasu ave u mnie będzie :-)

Moja ma przelatane 157 kkm na gazie... Ale o tym można poczytać w innych wątkach dotyczących LPG.
Nie należę do tych, którzy przy zmianie samochodu będą polowali na diesla...
Piszcie, piszcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2012, o 01:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Miałem kilka aut z lpg i kilka diesli.
Co bym wybrał i co wybrałem auto z LPG.
Dlaczego:
1. koszty eksploatacji - w moim przypadku 100 km wychodzi tyle co ostatni diesel ale niestety koszty napraw, diagnostyki są duuużo wyższe niż auta z lpg, a niestety dzisiejsze diesle są wredne... i jakoś tak się utarło że jeśli diesel to cena x3
2. według mnie praktyczniesze jest auto z lpg szczególnie jeśli ktoś także porusza się w większości w mieście. Niestety diesel stawia użytkownikowi sporo więcej wymogów eksploatacyjnych niż pb nawet z lpg. (zakładając eksploatację jak należy czyli np. poczekanie aż turbo złapie temp czy ostygnie, w przypadku tego pierwszego jeźdząc po mieście czasami nie zdązy się nawet przycisnąć jadąc z punktu Ado B), wolno się nagrzewa, upierdliwy zimą
3. wiadomo naj naj jest PB ale po co przepłacać skoro z różnicy w cenie eksploatacji auta z LPG można choćby :piwo:

ponadto warunkiem zadowolenia z LPG jest przede wszystkim właściwe dobranie instalacji LPG do auta. Większość gazowników stosuje najtańsze elementy, mizernej jakości i słuchając czy widząc czasami co przyjeźdza do mnie na poprawki to mam wrażenie, że 90% monterów LPG w tym kraju jest przekonania że jeśli auto odpali na LPG przejdzie auto kalibrację i wyjedzie o własnych siłach to już jest ok. Takie anomalia jak parownik powyżej najwyższego punktu układu chłodzenia, kilometry węzy pod maską czy wtryski do góry nogami, wkrętki wkręcone pod "prąd" a przede wszystkim większość nie demontuje kolektorów do wiercenia. Niebawem będzie dostępny nakręcony przeze mnie filmik ile pojawia się opiłków jakiej granulacji po wierceniu i gwintowaniu w kolektorze aluminiowym. Na 100% nikt nie jest ich w stanie usunąć z kolektora wiercąc i gwintując bez zdemontowanego kolektora pomimo cudownych twierdzeń i tez o smarowaniu wierteł smarem, wydmuchiwaniu i odsysaniu. Moja dobra rada jeśli chcecie mieć auto po montażu LPG sprawne to jest nie żrące oleju czy kopcące to żądajcie demontażu kolektora udokumentowanego foto. Ja tak robię i sam to proponuję, a jeżeli ktoś chce tanio i tylko po to żeby był gaz i jakoś to jeździło to odsyłam do konkurencji.


Ponadto warto jeszcze pamiętać że instalacja LPG tak samo jak inne elementy się zużywa i jej elementy składowe podlegają zużyciu i wymianie. Ogólnie jest jakieś takie przekonanie że jak jest gaz w aucie to jest wieczny a to z tym to nie do końca tak jest. A im więcej zainwestujemy na początku w montaż to potem więcej osiągniemy korzyści finansowych reanimując instalację nie po 50 tyś jak to najczęściej bywa w przypadku (taniej karty przetargowej w postaci) wtryskiwaczy valtek (najtańsze badziewie), a po 100 tys km bo wybraliśmy wtryskiwacz HANA znacznie trwalszy i lepszy. Lepszy dlatego że stabilniejszy, dokładniejszy pozwalający wraz ze stabilnym parownikiem wyregulować auto tak że spali litry czy półtora mniej niż te samo auto na słabej instalacji. Jeszcze tylko nadmienię o sprawie węzy czy to do LPG czy do wody. Jeśli będziecie dzwonić, pytać o montaż lpg spytajcie o węże PARKERA. Wytrzymują znacznie dłużej, nie ciekną są bardziej elastyczne. Niestety większość montuje inne tańsze.. dlaczego? Żeby ściągnąć klienta kwotą na montaż a to że potem ten klient będzie przybywał na poprawki i w gratisie miał niekończące się kłopoty to już inny temat. Czy montażyści gazu sprawdzają jak pracuje auto na PB przed montażem? Dotychczas gdy musiałem jeszcze korzystać z usług montażystów nigdy żaden tego nie zrobił a szkoda bo dopiero po montażu jest standard czyli kable świece, cewki, nierówna praca itd itd


PS. Kupiłem RX330 z lpg. Wyprułem całą instalację wywaliłem na śmietnik, została tylko butla.
W auto włożyłem:
sterownik LPGTech
parownik IG1
wtryski HANA niebieskie
wielozawór wyjście 8mm
zamiast miedzianki FARO 8 mm
wszystkie węże PARKER
zaślepiłem stare wkrętki i wywierciłem nowe bliżej wtrysków benzynowych i pod innym kątem
dlaczego to wszystko - by żyło się lepiej
efekty:
spalanie w mieście w mieście 17 litrów (3,3 litra V6 automat)
przełączanie na LPG po nocy przy temperaturze 0 około 20 sekund po odpaleniu
przy postoju w garażu przełączenie na lpg zaraz po dopaleniu auta
przy mrozie -15 przełączenie na LPG po przejechaniu 400 metrów
reasumując na 100 km przejeżdzam w granicach 98-99 km na LPG (auto garażowane) i praktycznie nie spalając PB

wnioski: koledze jeep 4,0 też pali 17 czy 18 litrów LPG na 100 km ale przełącza się po 4 km po odpaleniu przy temp w okolicy 0 stopni (łatwo policzyć 5 odpaleń na zimno na 100 km i przejeżdża na każde 100 km 80 km na lpg i 20 na PB czyli realne spalanie LPG ma na poziomie 22 litrów!/100 km), a teraz przy tych mrozach pewnie jeździ więcej na PB niż na LPG

Pozdrawiam mądrze zgazowanych :piwo:

Jak by co to pytajcie z chęcią pomogę
Gazownicy korzystają z niewiedzy i .... potem są wybuchy :jacipokaze:

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2012, o 22:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
Ponieważ to moje 1 auto z LPG jestem w tym temacie trochę zielony dlatego:
FREDEK napisał(a):
Miałem kilka aut z lpg i kilka diesli.
Takie anomalia jak parownik powyżej najwyższego punktu układu chłodzenia, kilometry węzy pod maską czy wtryski do góry nogami, wkrętki wkręcone pod "prąd" a przede wszystkim większość nie demontuje kolektorów do wiercenia.

czy mógłbyś wytłumaczyć dlaczego wtryski nie mogą być zamontowane odwrotnie tzn. np od dołu kolektora ? Jaki to ma wpływ na eksploatację?
FREDEK napisał(a):
przełączanie na LPG po nocy przy temperaturze 0 około 20 sekund po odpaleniu
przy postoju w garażu przełączenie na lpg zaraz po dopaleniu auta
przy mrozie -15 przełączenie na LPG po przejechaniu 400 metrów
reasumując na 100 km przejeżdzam w granicach 98-99 km na LPG (auto garażowane) i praktycznie nie spalając PB


Jak można to zrobić na sekwencji? Jam mam BRC i tam nie można ustawić niższej niż 30 stopni temperatury płynu do przełączania na LPG. A zimą to trochę czasu trzeba, żeby płyn złapał 30 stopni. No ale inaczej ustawić przecież tego nie można :niewiem:

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2012, o 12:12 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Sposób montażu do góry nogami powoduje to iż wszelakie nieczystości, które pomimo filtrów fazy lotnej i ciekłej docierają do wtrysków niestety zostają we wtryskach brudząc je. W efekcie wtryski szybciej padną - krótsza żywotność, będą niestabilne etc.
Zapewne masz kolektor nawiercony od dołu, tak?

Przełączanie na lpg to kwestia dobrego sterownika i odpowiedniego parownika. Mój IG1 dzięki innej budowie niż większość pozwala na to żeby przełączyć na gaz przy temperaturze parownika 10 stopni bez konsekwencji uszkodzenia. Sterownik jest bardzo rozbudowany jeśli chodzi o możliwości regulacji.

W twoim przypadku można zrobić dwie rzeczy aby jednak auto zaczęło przełączać się szybciej.
Nie wiem jak masz podpięty parownik ale zapewne równolegle (tak podpina większość), trzeba by podpiąć szeregowo.
Można także zmienić sygnał czujnika temperatury tak aby pokazywał np. 30 stopni gdy jest faktycznie 20.
Musisz pamiętać że jeśli chodzi o pierwsze rozwiązanie jest to zupełnie niewpływające na trwałość parownika, ale za to drugie rozwiązanie może skrócić żywotność parownika. W efekcie końcowym z ekonomicznego punktu widzenia wg. mnie, finansowo i tak bardziej opłaca się szybciej zregenerować parownik o 10 tys km wcześniej niż przez 70 tys km spalać więcej PB przy każdym rozruchu na zimno tym bardziej przy tych cenach PB.

Dodatkowo powiem ci że silnik 2,0 3s-fe ma taką konstrukcję że przy wpięciu węzy gazowych identycznie jak np. w 1,6 4a-fe będzie nagrzewał parownik 50% później niż 1,6.

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2012, o 15:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
FREDEK napisał(a):
Sposób montażu do góry nogami powoduje to iż wszelakie nieczystości, które pomimo filtrów fazy lotnej i ciekłej docierają do wtrysków niestety zostają we wtryskach brudząc je. W efekcie wtryski szybciej padną - krótsza żywotność, będą niestabilne etc.
Zapewne masz kolektor nawiercony od dołu, tak? .

Tak mam nawiercony od dołu. Ale na razie sie nic nie dzieje. Całe szczeście BRC daje dobrą gwarnację na wtryski :-) A czy to ma też wpływ na wielkość spalania czy raczej nie?

FREDEK napisał(a):
W twoim przypadku można zrobić dwie rzeczy aby jednak auto zaczęło przełączać się szybciej.
Nie wiem jak masz podpięty parownik ale zapewne równolegle (tak podpina większość), trzeba by podpiąć szeregowo.
Można także zmienić sygnał czujnika temperatury tak aby pokazywał np. 30 stopni gdy jest faktycznie 20.
Musisz pamiętać że jeśli chodzi o pierwsze rozwiązanie jest to zupełnie niewpływające na trwałość parownika, ale za to drugie rozwiązanie może skrócić żywotność parownika. W efekcie końcowym z ekonomicznego punktu widzenia wg. mnie, finansowo i tak bardziej opłaca się szybciej zregenerować parownik o 10 tys km wcześniej niż przez 70 tys km spalać więcej PB przy każdym rozruchu na zimno tym bardziej przy tych cenach PB.

Dodatkowo powiem ci że silnik 2,0 3s-fe ma taką konstrukcję że przy wpięciu węzy gazowych identycznie jak np. w 1,6 4a-fe będzie nagrzewał parownik 50% później niż 1,6.


Co da podpiecie szeregowo zamiast równolegle? Przecież I tak musi mieć temperaturę 30 stopni czujnik?

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2012, o 16:00 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Na wielkość spalania z czasem na pewno tak w miarę jak coraz brudniejsze będą wtryskiwacze. Ale świadczy także o tym że kolektor nie był demontowany do montażu LPG, tylko tam można podejść wiertarką aby nawiercić otwory pod wkrętki.

Parownik wpięty równolegle oznacza że cześć ciepłej wody jest kierowana do kabiny część do parownika więc parownik nagrzewa się wolniej, im dłuższe węże tym gorzej.
Przy podpięciu szeregowo ciepła woda płynie najpierw do parownika a z niego do kabiny.
Znacznie szybciej nagrzewa się parownik przy takim układzie.

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2012, o 16:39 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 109
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
kihel napisał(a):
Dziwne że ci co mają diesla chcą gazu a ci co mają gaz chcą diesla.. ;)


teraz jest alternatywa :jezyk:

diesel z gazem :brewki:

Oferta sprzedaży rewelacyjnego systemu IV generacji sekwencyjnego wtrysku gazu do Diesla.
„Solaris Diesel" - system dodatkowego zasilania silników wysokoprężnych gazem LPG.
Solaris Diesel jest najbardziej zaawansowanym uniwersalnym Sekwencyjnym Systemem Wtrysku Gazu obecnie dostępnym na rynku. Zasada działania systemu polega na zastosowaniu zaawansowanego sterownika gazu który steruje wtryskiwaczami gazu na podstawie informacji uzyskanych z obciążenia, prędkości obrotowej wału korbowego, temperatury w układzie wydechowym. Rozwiązanie to umożliwia zaadaptowanie każdego silnika Diesla z turbo i bez doładowania, jak i również z elektronicznie sterowanym pedałem gazu.
System dedykowany do aut osobowych dostawczych, ciężarowych i maszyn z silnikami wysokoprężnymi.


Zalety stosowania
- szacowana oszczędność od 10% do 25% obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu
- brak konieczności modyfikacji silnika dzięki czemu system jest uniwersalny
- zwiększenie mocy i momentu obrotowego o 20% - 30%
- znaczne wyciszenie i bardziej elastyczna praca silnika
- zwiększenie żywotności podzespołów w układzie zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail
- po zastosowaniu systemu LPG około 95 % paliwa ulega dopaleniu, dodatkowo zmniejsza się udział tlenku węgla CO, węglowodoru HC, i cząsteczek stałych (sadza itp.) jako składników toksycznych w procesie spalania.

Kit zawiera:
ECU wraz z okablowaniem
reduktor Zavoli Zeta S wraz z elektrozaworem, mocowanie reduktora, saszetka montażowa do reduktora,
2 wtryskiwacze Hana
czujnik temperatury reduktora
przełącznik
dysza gazu do kolektora ssącego
EGT sonda temperatury spalin
filtr fazy lotnej, czujnik ciśnienia
dysza podciśnienia
Kluczowe cechy:
program łatwy w użyciu
prosta instalacja
automatyczny przełącznik z Diesla-> CNG/LPG
automatyczny przełącznik CNG/LPG -> Diesel przy pustym zbiorniku
samodiagnozujące ECU. Do 32 błędów zachowanych w pamięci.
Czujniki są zdefiniowane
do 6 zdefiniowanych czujników ciśnienia
do 7 zdefiniowanych czujników podciśnienia/ ciśnienia ładowania
do 8 zdefiniowanych czujników temperatury
Czujnik EGT w zestawie
System odczytuje sygnał z TPS, przepływomierza, sygnał RPM, czujnik EGT.
12V kompatybilny, 24V kompatybilny.
kompatybilny z europejskimi tirami
CDi/DCi/HDi/TDi emulator na ECU!!!! Niższe zużycie Diesla.
środki bezpieczeństwa dla wyeliminowania możliwości zepsucia silnika
LPG/CNG czujnik wskazania + ustawienie. Można zdefiniować dowolny czujnik ( rezystancji, Hall, V, itp.).
prosta mapa mieszanki – dla początkujących/zwykłych użytkowników
3 zaawansowane mapy – dla zaawansowanych użytkowników
długie kable do ciężarówek.
czas pracy Diesla
czas pracy LPG/CNG
zaawansowane ustawienie RPM na 2 wejścia, 1 wejście w przedziale 0-14 VDC.
i wiele innych…

może to jest sposób na obniżenie kosztów eksploatacji jak ktoś dużo lata

pzdr.

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2012, o 18:50 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20306
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 283
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
to system do aut ciężarowych, w autach osobowych nie ma to ekonomicznego sensu, czy techniczny ma tez wątpię...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2012, o 23:54 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 109
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
ojtam ojtam

ty zaraz na poważnie

to miała być tylko alternatywa dla zdesperowanych posiadaczy D-CATa :hahaha:

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 00:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 21:58
Posty: 765
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Toyota_Mazda
Model: T22_BA
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE_Z5
Kalkulator mi wyliczył, że przy obecnych przebiegach i cenach benzyny, inwestycja zwróciłaby się po 6 latach eksploatacji. Ze swojej strony mogę dorzucić kolejny rok, bo do gaziarza, któremu oddałbym auto mam 140km w jedną stronę. Do tego dochodzi częstsza kontrola luzów zaworowych i wymiana świec. Pomijając inne filtry, zużycie instalacji itd. Na obecną chwilę.. ekonomicznie mi się to nie opłaca.

_________________
"żeby sztywna była furka, w furce musi być rozpórka"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 09:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
arek184 napisał(a):
Kalkulator mi wyliczył, że przy obecnych przebiegach i cenach benzyny, inwestycja zwróciłaby się po 6 latach eksploatacji. Ze swojej strony mogę dorzucić kolejny rok, bo do gaziarza, któremu oddałbym auto mam 140km w jedną stronę. Do tego dochodzi częstsza kontrola luzów zaworowych i wymiana świec. Pomijając inne filtry, zużycie instalacji itd. Na obecną chwilę.. ekonomicznie mi się to nie opłaca.


łał, to musisz chyba z 5 tys. rocznie przelatywać autem :-)

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 10:03 
arek184 jak ty to obliczyłeś? ... ja pisałem na swoim przykładzie gdzieś u góry że mi zwróciło się w parę miesięcy... robiąc 10tys km na gazie zaoszczędziłem około 2.500zł przez co zwróciła mi się instalacja LPG... jak napisał ave4ever robisz 5 tys rocznie? to i tak zwróciłoby się po 2 latach... to jak wyliczyłeś 6 lat? pozdrawiam


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 10:12 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 mar 2007, o 18:36
Posty: 621
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2,2 2ADFTV+box
Ja swego czasu też zastanawiałem się nad gazem. Miałem wcześniej dwa auta z gazem i było hmmm różnie. Tyle tylko, że to były zwykłe instalacje. Później w Avce założyłem przy przebiegu 205 tyś. Tyle tylko, że tu już sekwencja i takie inne tam cuda. W ciągu bodajże 1,5 roku zrobiłem na niej 60 tyś i zero problemów. Fakt faktem, że co 10 tyś obowiązkowy gwarancyjny przegląd. Jak sprzedawałem auto to gaz byl jeszcze na gwarancji. Ale wracając do tematu u mnie z silnikiem nic się nie działo. Tylko trzeba było pamiętać o wszystkich przeglądach. A ja opłacalność montażu wyliczyłem sobie na tej stronce:
http://www.gazeo.pl/kalkulator.php


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 10:17 
radmik super stronka... zgłupiałem hehe... :swirek: noooo zgadzałoby się... z moim przebiegiem miesięcznym około 2tys km... cena instalacji 2.400zł wyskoczyło mi zwrot kosztów 5 miesięcy...


Góra
  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 11:03 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Ja Panowie po przejechaniu 2300km po obliczeniach wyliczyłem że zaoszczędziłem jakieś 690pln. Oczywiście zawyżałem średnią do litra w górę , doliczyłem benzynę wypaloną. Realnie uważam że z 600 zaoszczędziłem i uważam że to zadowalający wynik.
Z gazem według mnie jest tak jak ze wszystkim - jak ma być ok to będzie a jak ma się pecha to będą problemy. :tak:

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 21:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2011, o 09:47
Posty: 763
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 30
Marka: LEXUS
Model: RX330_IS300 SC
Nadwozie: inne
Rocznik: 2004
Silnik: LowPriceGasoline
Śpioch napisał(a):
Z gazem według mnie jest tak jak ze wszystkim - jak ma być ok to będzie a jak ma się pecha to będą problemy. :tak:


Szczęściu można pomóc :diabel: decydując się na instalację tylko wtedy gdy auto jest ok na PB. W innym wypadku będzie pech.

_________________
... śmieją się ze mnie, że jestem inny. A Ja..
Śmieje się z nich, że są tacy sami...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2012, o 13:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 10:08
Posty: 9
Lokalizacja: Gdańsk-Bielsk Podlaski-Mokre
Marka: toyota
Model: avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Ja mam w swojej Avce Staga300 premium,chodzi jak żyleta,nawet nie wiem kiedy przełącza na LPG,zero różnicy czy gaz czy benzyna,o tym,że mam LPG dowiaduję się jak piszczy żeby zatankować,ale muszę powiedzieć,że instalację montował mi gazownik,który naprawdę wie co robi, nie ma sciemy,jeśli to czyta ktoś zainteresowany założeniem LPG,i jest z podlaskiego,to podaję namiary:
AUTO-GAZ-MECHANIKA
Mieczysław Kazberuk
ZABŁUDÓW
UL.Białostocka 63
tel:(085)717 00 77
kom:604804581
Polecam z całą odpowiedzialnością :tak:

_________________
Mercedes W123 300D,Opel Omega 2.0 SEH Diamant.Toyota Celica 1.6 8v,toyota Avensis T22 1.6 4A-FE


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2012, o 13:53 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1840
Pochwały: 10
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Jak tylko zrobi się cieplej moja t27 też idzie pod LPG i też będzie STAG.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2012, o 19:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 11:20
Posty: 1
Lokalizacja: Małopolska
Pytanie głównie do Fredka. Jaką instalkę wkładałby do Toyoty Avensis 1,8 2011 r.
1. Stag 4 plus, ACR01, Hana 2000
2. Stag 300 premium, ACR01, Hana 2000
3. Czy niestety drogą VS Prins ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda