TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 sie 2017, o 06:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 cze 2011, o 09:44 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Właśnie testuję nowe wtryskiwacze i problem zniknął.
Prawdopodobnie poprzednie (horizony) są zabrudzone.
Jeździliśmy na nich ponad godzinę i nie można było nic ustawić. Niby wszystko na mapach było super, a i tak przerywało ???

kolo7 niestety mój kumpel nie zajmuje się instalacjami BRC. :nie:
Jeśli ktoś ma problem ze STAG-iem czy KME to spokojnie jest w stanie je ustawić.
Robi przy instalacji w zasadzie wszystko prócz jej zakładania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 13:41 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
kolo7 napisał(a):
Dołączyłem zdjęcia - nie wiem czy są wystarczająco dobre.


Czy ja dobrze widzę, czy po prostu jakiś debil-druciarz zainstalował CI dysze w kolekotrze niemal pionowo? Powinny być skierowane pod kątem - podobnie jak wtryskiwacze benzynowe są skierowane. Stąd pradpobnie przerywanie -montaż po środku to też widać robota geniusza. Widać trafiłeś na druciarza jeszcze gorszego niż ja.

Trzeba zrobić nowe nawierty - na tym to nie będzie dobrze jeździć. Druga sprawa to odpowiednie korekty od RPM - te silniki do 4k RPM działają na zubożonej mieszance, tj proporcje tlen-paliwo 21:1. Po przekroczeniu odpala się druga klapka wlotu powietrza na gar i zmienia się stosunek tlen-paliwo na 14:1. Jak znam życie żaden gazownik, który nie zna silników toyoty nie zrobi CI korekt - silnik jedzie wtedy na zubożonej mieszance, bo mapę się modeluje na niskim zakresie obrotów. Niestety taka korekta wymaga sporo zabawy by było idealnie - przynajmniej na mojej instalce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 13:44 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
kolo7 napisał(a):
I faktycznie wymieniłem przewody (2-krotnie) i świece (platynowe - kupa kasy), filtr paliwa, filtry do gazu zgodnie z zaleceniami serwisu instalacji. Niestety to nic nie dawało. Gaz mam od prawie 2 lat i prawie od początku mam problemy z szarpaniem (jak napisałem wcześniej - nie pamiętam dokładnie kiedy się to zaczęło), w dodatku robie mnóstwo kilometrów, więc już czas na wymianę.


A cewki sprawdzałeś? może już nie dają odpowiednio wysokiego napięcia-przy gazie to istotne. Co do świec platynowych to warto je kupić, nawet jeśli silnik ich nie wymaga. Przy gazie wytrzymują znacznie więcej.

Rozumie, że luzy zaworowe sprawdzałeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 22:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 23:19
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE
Samochód odebrałem z warsztatu po 24 godzinach - mechanik jest po prostu ekstra (przynajmniej pod tym względem :-).
Wstępnie myślał, że to zawór się wypalił, ale powiedział, że musi na zimnym silniku sprawdzić ciśnienia. Okazało się - słowa mechanika "ciśnienia jak w nowym silniku". Natomiast zawory wymagały regulacji, dodatkowo wymienił przewody i świece (wcale nie zakładał mi platynowych). Wszystkie dolegliwości ustąpiły (dziwne bo ja przecież też przewody wymieniałem i świece - i to na platynowe).
Trudno jest mi ocenić co było powodem przerywania, teraz działa i mam nadzieję, że trochę tak pojeżdżę - naprawdę przyjemnie jest wcisnąć gaz bez względu na obroty na tarczy i czuć jak samochód gładko przyśpiesza.
Muszę jeszcze dodać jedną rzecz. W momencie kiedy przestał mi palić na jeden gar, kupiłem na allegro i zamontowałem nową-starą :-) cewkę (jedną sztukę - w mojej toyocie są dwa cewko-moduły). Sprawdzę czy po założeniu tej starej, będą jakieś problemy - jak tak, to może to będzie pomocą dla innych.

_________________
kolo7


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 15:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
rozwiń co znaczy zawory wymagały regulacji. Ile zaworów i jakie były luzy? Domyślam się, że za małe i szlifował płytki. Chyba, że dało sie jeszcze je wymienić. Nieodpowiedni luz zaworowy ma duży wpływ na osiągi silnika. Choć równie dobrze, mogły to być tylko świece / przewody. Co do świec to nie wiem, ale już nie raz słyszałem, że do gazu lepiej nadają się zwykłe a nie platynowe czy irydowe. Być może dlatego, że irydy i platyny mają przerwę o 0,2 większą (przynajmniej przy 3s-fe) niz zwykłe. A powszechnie uważa się, że do gazu należy raczej przerwy zmniejszać :niewiem:

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 17:06 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
ave4ever napisał(a):
. A powszechnie uważa się, że do gazu należy raczej przerwy zmniejszać :niewiem:


Zwykła bzdura utarta przez druciarzy-jak auto źle jedzi to próbują skarać przerwę na świecach, bo nie potrafią prawidłowo wyregulować inslacji-dotyczyło to głównie II generacji, a robiło się to po to, żeby łątwiej zapalić mieszankę. W irydowych/platynowych o przeskok iskry o wiele ławiej niż skorodowanej od wysokiej temperatury zwykłej świecy. Irydowe, a tym bardziej platynowe lepiej znoszą wysokie temperatury - zobacz sobie jak zwykła świeca wygląda po 10 tys, a jak irydowa. Mój silnik może jedźić na zwykłych, ale irydowe są o wiele lepsze-niestety wersje platynową ciężko dostać - mam nietypowe z końcówką w oznaczeniu Y (wszędzie dostępne Denso są bez ).

Co do świec Kolo7 - zwykłe CI się szybko zarżną w przypadku jazdy na benie - po to są tam platynowe, gdyż w trybie LB panuje zdecydowanie wyższa temperatura..
Jeśli miałeś brak luzów zaworowych to mogło to się znacznie gorzej skończyć-na jałowym chodził silnik równiutko? Co do kabli -to się wymienia jak mają za dużą rezystancję-jak nie kupiłeś badziewia w stylu janmor itd to powinny spokojnie parę lat wytrzymać. Cewkę też się rzadko wymienia-tu także robisz pomiar rezystancji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 18:32 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Moim zdaniem to wina świec(y). Ale mogę się mylić.

Panowie co do świec to odsyłam do Pawełos666. To niezły kozak jeśli chodzi o dobór i wiedzę na temat świec, przewodów itp.
Ździwilibyście się jakie świecę można założyć do Waszych AVEK.
Jestem z nim w kontakcie mailowym i tyle co mi napisał to bym nie znalazł ot tak w google.
Polecam z czystym sumieniem.
Ceny też ma dobre.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 20:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
ave4ever napisał(a):
Co do świec to nie wiem, ale już nie raz słyszałem, że do gazu lepiej nadają się zwykłe a nie platynowe czy irydowe. Być może dlatego, że irydy i platyny mają przerwę o 0,2 większą (przynajmniej przy 3s-fe) niz zwykłe. A powszechnie uważa się, że do gazu należy raczej przerwy zmniejszać :niewiem:

bzdura w świecach irydowych przeskok iskry mozliwy jest przy napieciu juz 7000V, po to stosuje sie irydowe wersje do lpg tzw laser line zalozmy. iskra w gazie powinna byc dluzsza i lepsza niz dla benzyny ale nie jest to mozliwe z racji mniejszej przenikalnosci elektrycznej mieszaniny lpg-powietrze, mieszanki gazowej, wtedy wieksza przerwa na swiecy dodatkowo obciaza uklad zaplonowy, tak samo jak bysmy dla benzyny zwiekszyli odstep, wtedy niszcza sie szybko przewody zaplonowe (jesli swieca nie ma rezystora przeciwzakloceniowego to juz calkiem klapa), wypalaja sie rozdzielacze obciazona jest cewka.poprosze o namiar do tego czlowieka ktory powiedzial ze swieca irydowa nie jest odpowiednia do lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 20:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
anabolo napisał(a):
Zwykła bzdura utarta przez druciarzy-jak auto źle jedzi to próbują skarać przerwę na świecach, bo nie potrafią prawidłowo wyregulować inslacji-dotyczyło to głównie II generacji, a robiło się to po to, żeby łątwiej zapalić mieszankę. W irydowych/platynowych o przeskok iskry o wiele ławiej niż skorodowanej od wysokiej temperatury zwykłej świecy. Irydowe, a tym bardziej platynowe lepiej znoszą wysokie temperatury - zobacz sobie jak zwykła świeca wygląda po 10 tys, a jak irydowa. Mój silnik może jedźić na zwykłych, ale irydowe są o wiele lepsze-niestety wersje platynową ciężko dostać - mam nietypowe z końcówką w oznaczeniu Y (wszędzie dostępne Denso są bez ).


być może masz rację. Nie będę się spierać. Tyle tylko, że czy to II czy IV generacja, to nadal mieszanka na gazie będzie trudniej zapalna niż benzynowa nieprawda?. I chyba o to chodzi z wielkością przerwy?.
BTW - ponieważ widzę siedzisz w temacie, może ty mi odpowiesz na pytanie, które kiedyś zadałem a nie uzyskałem odpowiedzi. Dlaczego świece do 3S-fe zgodnie z zaleceniami serwisówki, zwykłe mają przerwę 1,1 a platynowe lub irydowe 1,3 ? To jednak duża różnica. Wiem, że na zwykłej z czasem przerwa się zwiększa, ale czy to jest główny powód?

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 20:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
anabolo napisał(a):
W irydowych/platynowych o przeskok iskry o wiele ławiej niż skorodowanej od wysokiej temperatury zwykłej świecy. Irydowe, a tym bardziej platynowe lepiej znoszą wysokie temperatury - zobacz sobie jak zwykła świeca wygląda po 10 tys, a jak irydowa. Mój silnik może jedźić na zwykłych, ale irydowe są o wiele lepsze-niestety wersje platynową ciężko dostać - mam nietypowe z końcówką w oznaczeniu Y (wszędzie dostępne Denso są bez ).

pierwsza sprawa jak swieca moze skorodowac? prosze o wyjasnienie... chodzi o korpus czy o elektrode centralna? odpowiem sobie sam na to pytanie. elektroda - stop niklu nie koroduje w silniku nawet w przypadku jazdy na lpg. skorodowac moze swieca korpus niedogrzanej po wymianie, (nie zagrzanej, po to wlasnie sie to robi po wymianie) ewentualnie na silniku ktory stale jest niedogrzewany w warunkach zimowych wtedy w komorze spalania po wylaczeniu silnika zbiera sie para z racji roznicy temperatur. swieca nie moze skorodowac od wysokich temperatur, moze sie wypalic lub wejsc w rekacje chemiczne jesli nie mamy do czynienia ze stopami z metali szlachetnych. irydowe a tymbardziej platynowe znosza wysokie temperatury? :) no wlasnie jak to jest z temperaturami topnienia irydu i platyny? też sobie odpowiem sam iryd ~2450, platyna ~1770 oC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 20:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
ave4ever napisał(a):
Dlaczego świece do 3S-fe zgodnie z zaleceniami serwisówki, zwykłe mają przerwę 1,1 a platynowe lub irydowe 1,3 ? To jednak duża różnica. Wiem, że na zwykłej z czasem przerwa się zwiększa, ale czy to jest główny powód?

No co Ty. Pisalem wyzej. Np irydowych IX ngk jako np zamiennik zwyklej niklowej z plaskimi elektrodami czy vline nie robi sie na te same odleglosci elektrod chyba ze w obu kodach sa oznaczenia cyfrowe np 11 13. w przypadku kiedy dobiera sie swiece irydowa do zwyklej bez numeracji w kodzie to irydowe maja wtedy mniej o 0,1mm. podaj mi dane świec fabrycznych 1.1mm w niklu zalecane przez instrukcje, dobiore Ci 1,1mm w irydzie. nie widze problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 20:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
Pawełos666 napisał(a):
ave4ever napisał(a):
Dlaczego świece do 3S-fe zgodnie z zaleceniami serwisówki, zwykłe mają przerwę 1,1 a platynowe lub irydowe 1,3 ? To jednak duża różnica. Wiem, że na zwykłej z czasem przerwa się zwiększa, ale czy to jest główny powód?

No co Ty. Pisalem wyzej. Np irydowych IX ngk jako np zamiennik zwyklej niklowej z plaskimi elektrodami czy vline nie robi sie na te same odleglosci elektrod chyba ze w obu kodach sa oznaczenia cyfrowe np 11 13. w przypadku kiedy dobiera sie swiece irydowa do zwyklej bez numeracji w kodzie to irydowe maja wtedy mniej o 0,1mm. podaj mi dane świec fabrycznych 1.1mm w niklu zalecane przez instrukcje, dobiore Ci 1,1mm w irydzie. nie widze problemu

ok, zaraz zejde do auta i przyniose książke, to podam jakie świece zaleca toyota do 3s-fe.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 21:19 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6914
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 815
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Cieszę się, że pojawił się ktoś, kto poszerzy moją wiedzę :ok:

Pawełos666 napisał(a):
w świecach irydowych przeskok iskry mozliwy jest przy napieciu juz 7000V

To napięcie przeskoku iskry zależy od rodzaju metalu (iryd) na elektrodzie, a nie od odległości elektrod, ich kształtu i rezystancji środowiska między elektrodami?


Pawełos666 napisał(a):
wieksza przerwa na swiecy dodatkowo obciaza uklad zaplonowy, tak samo jak bysmy dla benzyny zwiekszyli odstep, wtedy niszcza sie szybko przewody zaplonowe (jesli swieca nie ma rezystora przeciwzakloceniowego to juz calkiem klapa), wypalaja sie rozdzielacze obciazona jest cewka

Silniki Lean Burn Toyoty po to miały świece z odległością elektrod 1,3 aby dłuższa iskra łatwiej zapalała ubogą mieszankę. Ale nie zauważyłem aby to wpływało na żywotność przewodów zapłonowych, cewki, rozdzielacza, które w kilku mi znanych samochodach z Lean Burn służyły od nowości przez ponad 15 lat bez problemów. Pisząc o zniszczeniach w układzie zapłonowym miałeś na myśli jeszcze większy odstęp elektrod niż 1.3 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 21:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
podaje dane z serwisówki jaką mam do auta:

Świece zapłonowe:
Silnik 3S-FE, zwykłe świece:
DENSO K20TR11
NGK BKR6EKB11
Silnik 3S-FE, świece z elektrodą irydową:
DENSO PK20TR11
NGK BKR6EKPB11

I kolejny punkt serwisówki:

Odstęp elektrod świecy zapłonowej, mm:

Silnik 3S-FE:
zwykłe świece 1,1
świece z elektrodą irydową 1,3

Czyli co, błąd w książce? Najpierw podają świece zwykłe i irydowe wg numeracji z tą samą przerwą 1,1 mm, a dalej piszą że irydowe mają mieć 1,3 a zwykłe 1,1. To powiedz jak ma być?

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 21:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
mniejsze pole powierzchni dla przeskoku iskry glownie i ksztalt ostrej elektrody, iryd daje twardosc, wtedy mozna zrobic igly elektrody o fi 0,4mm lub 0,6mm (denso/ngk) i kolo sie zamyka... zwykla z niklu nie moze byc tak cienka, podzialala by krotko doszlo by do uszkodzenia elektrody i rozwalenia silnika. jesli swieca niklowa czy platynowa dedykowana seryjna ma byc 1.3mm to tego sie trzymamy jest tak obliczona odleglosc ze instalacja zaplonowa ma na niej pracowac wlasciwie. mi chodzilo o uszkadzanie przewodow jesli istalacja nie ma sily pracowac na takich odleglosciach elektrod, napiecie odklada sie na kablach zanim dojdzie do przeskoku iskry, nieraz dochodzi do zarzucania garów (widoczne na lpg, w samochodach z dużą przerwa na swiecach zwyklych) chyba wiecie ze na lpg kable siadaja szybciej druga sprawa musza byc z dobra izolacja bez mikrouszkodzen termicznych mechanicznych w ktore wchodzi wilgoc co prowadzi do przebicia wlasnie czesto gdy przerwa jest wieksza na swiecach lub wlasnie na gazie (przenikalnosc elektryczna)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 21:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
tak w ksiazce jest blad powinno byc przy pk20... swiece platynowe a dla irydowych 1,3mm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 21:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
Pawełos666 napisał(a):
tak w ksiazce jest blad powinno byc przy pk20... swiece platynowe a dla irydowych 1,3mm


kolego wolniej, bo ja za Tobą nie nadanżam :-D Czyli jak to ma być dla 3S-fe. Irydowe mają mieć jednak 1,3 a zwykłe i platynowe 1,1 ?
A jeśli tak to dlaczego irydowe mają większą przerwę. I które w końcu do sekwencji będą lepsze?

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 09:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
nie czytasz mnie uwaznie napisalem ze irydowe daja sie zrobic o fi 0,4mm lub 0,6mm co daje mniejsze pole powierzchni dla iskry co da przy tym samym napieciu wieksza moc co pozwoli na wydluzenie iskry co da + w gazie. czaisz? jak jakies pytania o zapraszam na gg 540570 fachowo doradzam, dobieram, tlumacze czemu te a nie inne
obalam mit platyn nad irydówkami. serwisówka sama Ci odpowiedziała. ludzie sa niedoinformowani :niewiem:
tak samo jak herezje postrzegania srebra i zlota w stosunku do miedzi w elektronice, nie chodzi mi o odpornosc chemiczna prosze nizej porownac przewodnsoc elektryczna tych metali szlachetnych(miedz polszlachetna)

Przewodność elektryczna: 618.4*105 1/(m*) srebro
Przewodność elektryczna: 584.8 * 105 1/(m*) miedz
Przewodność elektryczna: 447.6 106 1/(m*) złoto

co wygrywa? srebro... wielu ludzi krzyknie ze zloto lepsze od miedzi a jak sie okazuje nie koniecznie... pewne swiece boscha robione sa miedzy innymi ze srebra i miedzi (elektrody pokryte warstwa) i tez wiele ludzi kupuje te srebrzone a prawda jest taka ze miedz jest bardziej odporna na utlenianie niz srebro ktore sie szybciej siarczy po przebiegu, ale liczy sie chwyt na klienta. jakby byly ze zlota brali by zloto zapewniam... wystarczy tylko ze powiem slowo srebrzone i klient mysli sobie (o ku.. to musi byc za... towar, biore); gdybym powiedzial ze mam dla niego do lpg te same swiece ale w wersji z miedzią bo w gazie sie siarczą srebrne to klient olałby zakup ciepłym moczem i pomyslal ze chce mu wcisnac bubel

to samo jest z platyną długo jeszcze będą powtarzać bajki że platyna jest lepsza (byla kiedys), teraz tak nie jest i każdy sprzedawca obeznany Wam to powie lub nie, bo są drogie, jest to drogi metal (mam na mysli platynowy towar) ale nie jest twardy, iryd jest w tej chwili najtwardszym metalem uzywanym do produkcji swiec, jest produktem ubocznym procesu pozyskiwania niklu z tego robi sie zwykle swiece. Proszę nie siać herezji że świece platynowe są lepsze, iryd dodany do platyny znacznie zwiększa jej twardość. Ma jedną z największych gęstości ze wszystkich pierwiastków (ponad 22 g/cm ). Iryd ma właściwość nadawania stopom większej twardości, wytrzymałości i odporności, przy czym domieszka 5-10% irydu w stopach z platyną daje dosyć ciągliwe stopy, uchodzi on za metal najbardziej odporny na korozję. Nie jest atakowany nawet przez tzw "aqua regie" mieszanina stężonego kwasu solnego i azotowego w stosunku objętościowym 3:1. Może być używany do różnych celów spokojnie do temperatury 2000 oC. Platyna w tej temp się topi. Czysty iryd trudno poddać obróbce mechanicznej. Stosuje się go najczęściej jako dodatek stopowy utwardzający platynę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 10:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
ok, czyli wniosek z tego, że irydowe jednak lepsze od platynowych. A możesz podać numery świec irydowych, które można stosować do 3s-fe? Cena też mile widziana.

Ok, nie było pytania - w IC irydowe DENSO DNSIK20 sa po 58 zł :-)

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 10:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
nie ma czegos takiego jak denso dnsik20 jesli denso to ik20 lub dns ik20. to akurat nie jest super extra full wypas, ale juz cos, ale trzeba na cos innego jeszcze patrzec polozenie elektrod widze ze na to nie patrzysz wysuniecie 4mm :brewki: to jest jeszcze niski strzal glowica potrzebuje wysuniecia katalogi tego nie uzgledniaja. strzal nie do konca w 10tke, polecalem takie klientom 2 lata temu zreszta w lepszej wersji bo obecnie ik juz wychodza z produkcji :-) to strzal gdzies w okolice ósemki dziewiatki. może być ale jeśli już iryd to może juz dopracowane modele, czyli odkrecasz stare czyscisz gniazda pluczesz smarujesz pasta na bazie srebra swiece zakrecasz kozacki towar i Ty juz ich nie wymieniasz... tak to wyglada. sztuka to wiedziec co wkrecic ;-) nie ma tak dobrze ze kupisz sobie w IC swiece irydowe 1,1 czy 1,3mm z dobra cieplota musi byc jeszcze odpowiednio wysuniety izolator i polozenie elektrod w odpowiednim miejscu od konca gwintu. jesli chodzi o silniki 7a-fe i lean burn'y to jest teraz nakaz stosowania tylko irydowek dla denso i w katalogu jest przy nich "USE ONLY IRIDIUM" - chodzi o temperatury. Ubogie mieszanki spalają sie dłużej duzo wolniej przesuwa się wybuch w cylindrze. do tego zubożenie mieszanki powoduje wzrost temperatury spalania, im wiecej tlenu tym wyższa temperatura spalania tak jak mowie GG 540570 wszelkie info informacje, na forum zostawiam tylko ślad


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 13:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
kolego nie polecam Ci tam swiec ik20 nie kupuj jest cos lepszego dla tego silnika elektrody z irydu to nie wszystko w temacie doboru swiec, nie chodzi zeby pochodzily dlugo ale dlugo i jak najlepiej pracowal silnik. i jeszcze jedno wiecie od czego zalezy cena swiec platynowych? od tego ze sa z elektroda centralna platynowe i z dwiema czyli ze i masowa jest z platyny, wtedy swieca jest drozsza i na przebieg wiekszy i ceny siegaja cenom irydówki z centralna z irydu i masową ze zwykłej (warstwa stopu niklu) ale już nie przebije irydówek z centralną z irydu i masową z platynowymi koncowkami lub irydowek z centralna z irydu i masową wykonaną w całości z platyny :-D tzw racingowych, ale nie są one do takich silników. bo panuja ciut przy male temperatury. cieploty racingowych zaczynaja sie od 24 cieploty wg skali denso. jesli macie problemy z doborem swiec i przewodow piszcie do mnie na gg
ObrazekObrazek
pokaze moze tez co ja bym wkrecal irydowe z masowa z platynową wypuszczona koncówką lub irydowe z masową z końcówką z platyny w podwójnej warstwie


jesli chodzi o st 220 zasilany benzyna to bym zamiast irydu dal podwojną platyne (2 elektrody z platyny) na ksztalt tych na zdjeciu ponizej sa zalecane i drozsze niz ik20. ik20 jesli chodzi o irydowe to nie jest nic super bo to jest iryd z nizszej polki. swiece pokazane na zdjeciu ponizej roznia sie tylko tym ze sa z niklu a nie z platyny. tych z niklu ze zdjecia oczywiscie nie polecamObrazek posiadam w sprzedazy te swiece gg 540570


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 14:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
czekaj, to znaczy, że do gazu wg ciebie lepsze sa pojedyncze elektrody a do benzyny podwójne? Toyota niby nakazuje stosowanie tylko z podwójną elektrodą. A jeśli z pojedynczą np jak piszesz "irydowe z masowa z platynową wypuszczona koncówką " to jaką przerwę one mają?

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 15:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
te z wypuszczonym od dołu szpikulcem - platynową pionową elektrodą wystajacą z masowej moga miec rowniez 1.1mm po prostu masowa bedzie siegala bardziej w glab komory. mowie o zdjeciu na ktorym swieca lezy poziomo. podalem odpowiedz odnosnie swiec do tematu st 220 auto zasilane benzyna gdzie elektrody maja byc 1.1 w platynie, jesli jest o gaz to 1.1 w platynie odpada wg mnie, wtedy tylko ostre irydowe mysle ze najlepiej 1,1, ale wystawienie iskry może sporo dać dlatego odrzuciłem możliwosc montazu tam ik20 czyli irydowki z nizszej polki ktore maja schowany izolatory jak i slabo wpuszczone elektrody gdzie tu w tym silniku gdzie zaleca sie platynki ksztaltu takiego jak na zdjeciu z czerwonym pudelkiem toyota te niklowe 2 masowe. jesli chodzi o gaz to tez mozna obalic mit ze do gazu to tylko 1 elektrodowki. do gazu musza byc swiece o tej samej przerwie co zwykle niklowe czy platynowe do benzyny tyle ze w irydzie i to wystarczy by gaz pracowal odpowiednio, dlatego praktycznie na kazdej sweicy irydowej gaz pracuje odpowiednio. jesli chodzi o swiece wieloelektrodowe. to spoko moge pokazac irydówkę wieloelektrodowa do toyoty , jest to to samo co ta pierwsza tylko ze ma dodatkowe elektrody boczne co nie oznacza ze bedzie pracowala gorzej :cfaniak: są to świece B - tzw czyli potrojna elektroda masowa wyglada to tak:
Obrazek
sa tez swiece irydowe A czyli for racing wyglada to tak:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 15:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, o 14:39
Posty: 604
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Avensis_T27
Model: Sedan, po FL
Rocznik: 2016
Silnik: 2RT, 1,8 PB
Widzę, że rozgorzała dyskusja na temat świec, proponuję aby wydzielić te kilka postów do nowego tematu o świecach, bo wydaje mi się, że ten temat ma potencjał.

Kolego Pawełos66 widzę, że się orientujesz, chciałbym się zapytać, jakie zalecasz, poprosił bym kila typów, będzie lepiej, świece do silnika Toyoty 4A-FE ??? Silnik pracuje na gazie, instalacja II typu ??? Mogą być różne np w zależności od ceny i jakości.

_________________
Pozdrawiam Tomek

Obrazek
Moja poprzednia Avensis T22, sedan przed FL, Linea LUNA, 4A-FE 1,6 16V 110KM PB+LPG II GEN.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2011, o 16:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
bardzo bym prosil wszelkie informacje o samochodach wysylac mi na mail /pw :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2011, o 21:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 20:59
Posty: 1
Marka: Citroen
Model: Xantia
Rocznik: 1996
Silnik: 2.0 benzyna+LPG
Witam.
Pozwolę się podpiąć pod temat mimo iż nie mam toyoty, lecz Xantie, ale bardzo podobny problem z LPG.
Otóz mam instalację BRC Fly Sequent.
Auto strasznie szarpie i zamula na niskich obrotach. Spod świateł żeby ruszyć trzeba mu strasznie depnąc po gazie.
Przy wyższych obrotach jest lepiej chcoiaż nie powiem, że idealnie.
Byłem u lilku gazowników od brc i każdy powiedział, że nie ma interfejsu pod ta instalacje. Zwykle obstawiali jednak moduł smart i proponowali wymiane całego przodu na sequent24. Wydaje mi się jednak że próbują iść na łatwiznę, a mi nie uśmiecha się wydawanie ponad 1000zł.
Słyszałem, że problem może leżec po stronie świec(zmniejszyć przerwę) lub cewek lub przewodów WN.
Niektórzy mówią jeszcze że to być mozę reduktor. Czy mogę jakoś samemu to sprawdzić? Da się na reduktorze coś poprzestawiać, wyregulowac? Zaznaczam że jeśli chodzi o lpg to jestem raczej laikiem(coś tam wiem, ale nie jestem ekspertem).
Jeszcze jedna rzecz: ostatnio zauważyłem, że dopóki auto nie rozgrzeje się odpowiednio, to zanim dojdzie do ok.80 stopni to na LPG chodzi w miare ładnie, szarpanie jest praktycznie nie wyczuwalne, dopiero od 80stopni się to nasila.
Również jak np. silnik ma 2000 obrotów i gaz wcisne w podłogę to jest OK. Mogę mieć pedał gazu wciśnięty do połowy, 3/4 a nawet na 90% i szarpanie jest. Jednak w momencie jak jest wciśnięty na 100% to szarpania nie ma, niezależnie od tego jakie silnik ma obroty.
Przepraszam za tak długi wykład i prosze o pomoc :)
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2011, o 11:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
Dzieki za pochwaly :ok: troche osob do mnie pisze z tego forum i jest zadowolonych z wyboru swiec do swoich silnikow przeze mnie. Chetnie sluze pomoca w konkretnym doborze. Odnosnie postu wyzej kolegi to mam sie wypowiedziec w temacie swiec do gazu pod ten silnik? jesli uwazasz ze to kwestia przewodow swiec to podaj symbole i firmy. wyslij do mnie mail. cewka fabryczna powinna wystarczyc, nie przeklada sie to zbytnio na osiagi... z tym ze nie sprawna instalacja uszkodzona lub zle dobrana powoduje klopoty z iskra dla gazu, zaznacze ze wiekszossc swiec pracuje na napieciu ponad 15 kV jesli sa nowe... wraz z przebiegiem napiecie dla przebicia rosnie az konczy sie zywotnosc swiecy
Obrazek to charakterystyka jednej z firm produkujacej swiece, te z nizszym napieciem od 11 tys volt sa do gazu charakteryzuja sie ciensza elektroda, poza tym sa tanimi zwyklymi swiecami, moze najpierw zanim kupujecie drogie swiece irydowo platynowe za grube pieniadze sprawdzcie na zwyklych niklowych swiecach tyle ze z cienkimi elektrodami a dopiero potem kombinowac ze swiecami na "przebieg", mozna je kupic juz od 7-10zl sztuka a nie od razu pakowac swiece za 70-80zl najlepsze irydowo platynowe denso z najciensza elektroda zawsze to przekladac sie bedzie na nizsze napiecie dla przeskoku iskry, przykladowo irydowo niklowe ngk najtansze irydowe ale juz irydowe z elektroda srodkowa przy fi 0,6mm daje iskre juz od 7000V podczas gdy zwykla swieca vline jedno elektrodowa daje iskre przy ponad 2x wyzszym napieciu, jest roznica co? wiele osob powie ze to nic nie daje, daje i to sporo. ale dla niektorych wystarczy, katalog standardowych swiec niklowych 1 elektrodowych ngk. dla ludzi ktorzy znaja temat to zadna rewealcja, ja to np omijam z daleka. robia je bo interes musi sie krecic. na zwyklej swiecy z gruba elektroda w porownaniu do swiec z cienkimi jest taka roznica jakbysmy jechali na gazie z obciazona mocno instalacja wszystko powlaczane, wystarczy sobie spiac wentylator na stale czy wlaczyc jakis inny odbiornik pozerajacy prad i sie przejechac na zwyklych swiecach mowie o silniku z zaplonem iskrowym i gazem. i bedzie czuc ze uklad zaplonowy nie wyrabia i auto pracuje znacznie gorzej, oczywiscie nie w kazdym przypadku zalezy od alternatora i paru innych rzeczy. takze omijac swiece ngk 1 elektrodowe i inne tego typu bo spisuja sie ok tylko do 5tys km, to raz dwa ze sa drogie jak na przebieg max 15tys km, bo po takim przebiegu juz mocno dostaja w... swieca z vline ktore sie udaly firmie ngk jest np vline 30, 1, 24, 27, montowane w BMW AUDI VW MERCEDES itd i sa warte tych pieniedzy ale z innych firm sa zamienniki nawet 2x tansze tak samo dobre znanych firm ale mniej zaufanych takze stosowanych na montaze fabryczne o identycznych parametrach z tym ze ngk to zaufana firma i klient kupi ngk/denso. na boscha sie strasznie pluje ale tez niektore modele sa bdb i sa takie modele ktore zamiennikami bija ngk, tylko ze przewaznie ludzie stosuja 1 elektrodowki najtansze na ktorych sie zawodza a jeszcze czesto zdarza sie ze podrabiane. ludzie ktorzy porownuja firmy swiec po porownaniu ich modeli i to o calkiem innych parametrach i innych klasach jakosciowych sa calkiem nie w temacie. nie nalezy sie sugerowac takimi opiniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lip 2011, o 12:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
po prostu najgorsze swiece sa z niklu z grubymi elektrodami i 1 elektrodowe czy o specjalnym ksztalcie dla okreslonego silnika czy nie zawsze wytrzymaja taki sam przebieg roznica to gora 5-10 tys km, bez roznicy wiekszej firma. do aut wyzszej klasy montowane sa standardowo wieloelektrodowe niklowe (rzadko cos lepszego z wieloelektrodowych) badz lepsze jednoelektrodowe typu platyna pojedyncza lub powodjna, rzadko irydowe, reszta pomyka na slabym towarze i nie wie o lepszych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lip 2011, o 14:27 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
No i wszystko jasne!
Powodem szarpania u mnie, były przewody.
Po ich wymianie (zaraz przed wyjazdem na urlop) idzie jak burza.
Radzę zacząć od tańszej opcji.

Jak uzbieram kasę to się do Ciebie uśmiechnę po świece.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2011, o 13:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 11:40
Posty: 26
Lokalizacja: SIEDLCE - elektromechanik
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 VVT-i
ok zapakujemy jej cos na wyzsze loty :) dla VIP-ów :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda