TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 lis 2017, o 09:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 wrz 2008, o 18:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 18:01
Posty: 61
Lokalizacja: Wuwua
Niestety mam problem z gazem. Otoz samochod od momentu zatankowania na statoil w sobote strasznie szarpie i robi kangurki - nie wiem moze mi go wsadzili przy tankowaniu :)
Powazanie szukam przyczyny, wczesniej bylo szarpanie ale wymiana kabli i swiec na oryginaly pomogla. Samochod po wymianie kabli byl skalibrowany ponownie i mulil na 2 biegu ale reszta byla ok tj. spalanie, obroty itp. Dzisiaj z rana testowalem samochod i na zimnym kiedy przelacza sie na gaz (wskazowka temp jest w 1/3) samochod szarpal, tracil moc, nie chcial wogole ruszyc. Przeczekalem chwilke i ponownie przelaczylem na gaz i jest ok. Poszarpuje od czasu do czasu na cieplym. Sorki za enigmatyczny opis ale tak wlasnie sie dzieje.
Gazownik podal kilka przyczyn i jedna mnie zaniepokoila, otoz kolektor ssacy w 7afe ma splaszczenie na koncu i 2 wyloty (plik w zalaczeniu) z tego co widzialem wtryski od gazu sa wbite nie ponad to zwezenie i rozdzielenie powietrza i paliwa ale wlasnie pomiedzy nimi. Sprawa jest o tyle dziwaczna, ze ja na tej instalce (brc sequent 24) zrobilem juz 11tys.km i pierwsze szarpanie zdarzylo sie po tankowaniu gazu na orlenie w sieradzu jakies 2tys.km temu.
Jak sie wpisze w google co moze byc przyczyna to patentow mechanicznych jest od wuja a gazowe tylko 3: zla instalka i montaz, zle wtryski (ja mam pomaranczowe a ponoc niebieskie sa do mniejszych pojemnosci) oraz zly soft. Gazownik odrzucil wszystkie ale mnie nasunela sie jedna rzecz. Wtryski od gazu sa nawiercone na kolektorze od gory, nie wiem jak oni to zrobili ale skoro nawiert byl od gory to gdzie sie podzialy opilki metalu, moim zdaniem wlecialy do srodka. Gazownik twierdzi ze samochod wtedy byl nie chodzil na gazie, ale sam przyznal ze nie zdejmowal kolektora.

Jak macie jakies sugestie albo jakiegos magika w okolicach warszawy i do 50km stad to dajcie mi znac. Nie chce ladowac kasy w kazdy element mechaniczny i miec dalej tak samo. Instalka jest na gwarancji - ostatnia mozliwosc jaka padla - troche komiczna to zmiana instalacji na 2 generacje z mikserem. Ale to juz wtedy zrobie jak nikt mi nie pomoze.

Pozdrawiam

_________________
E11 1.4 PLUS LPG 1998 R -> AVENSIS T22 WAGON 1.8 LPG 1998 R -> AVENSIS VERSO 2.0 PLUS LPG 2001 R ->E12 2005 1.4 D4D MMT ->T27 STATION WAGON 2009 2.0 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 wrz 2008, o 19:42 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Z twego postu wynika, że szarpanie zaczęło się po zatankowaniu. Może to po prostu wina kiepskiego gazu.
Mona by tez zajrzec do fliterka od gazu ,chociaz 11 kkm to troche za malo do wzmiany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 wrz 2008, o 21:13 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Nie tankuj gazu na Statoil przynajmniej nie w Tarnowie - miałem to samo z tym że w innym samochodzie, po zatankowaniu od początku czułem że cos jest nie tak a jak gaz był na wykończeniu to szarpalo jak by sie coś zepsuło. Od tego czasu nie tankuje tam gazu, ale może to był zbieg okoliczności. Proponuje zrobić przegląd instalacji gazowej, wymiana filtrów niech podepną pod kompa i wyreguluje go jakiś gaziaż.
Pozdr

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 wrz 2008, o 21:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 18:01
Posty: 61
Lokalizacja: Wuwua
ja sam po cichu licze ze to moze byc kiepski gaz. ale mam pelny zbiornik a spuszczanie tego scierwa to za duzo zachodu. swoim sposobem wykoncze co mam w zbiorniku i naleje orlenu i zobaczymy.
pisalem wiecej bo gazownik szuka problemu nie tylko u mnie. Ja sie pekam ze namieszali z tym kolektorem - patrzac na zdjecie kolektora ewidentnie wbili sie za wczesnie z wtryskiwaczami ale czy to jest powod szarpania nie wiem. ok 10 tysi zrobilem bez problemow i kangurow

To moze byc tez kwestia regulacji obrotow. Przed wymiana kabli obroty na gazie byly wyzsze od tych na benzin. Obecnie sa identyczne i to moze tez powodowac kiszke. Jak sie odpusci gaz spadaja do 800obr i samochod przydlawia sie i szarpie.

Jak znajde rozwiazanie dam wam znac - czekam dalej na ciekawe sugestie

_________________
E11 1.4 PLUS LPG 1998 R -> AVENSIS T22 WAGON 1.8 LPG 1998 R -> AVENSIS VERSO 2.0 PLUS LPG 2001 R ->E12 2005 1.4 D4D MMT ->T27 STATION WAGON 2009 2.0 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Statoil be!
PostNapisane: 23 wrz 2008, o 10:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 mar 2008, o 09:25
Posty: 3
Lokalizacja: Wyszków
Mnie już dwukrotnie po zatankowaniu LPG w Statoil samochód zwariował. Teraz omijam Te stacje z daleka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 wrz 2008, o 14:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 18:01
Posty: 61
Lokalizacja: Wuwua
Gazownik przetestowal swoje rozwiazanie na innym szarpiacym samochodzie.
Pomoglo przeniesienie wtryskow gazowych troche dalej na kolektorze.

Kolektor w 7AFE jest zbudowany tak że przy dolotach następuje rozdział na dwa kanały. Gazownik wbijając się z wtryskami gazowymi wbił się pomiędzy nie i wtedy nie dochodziło do przekazywania 100% na każdy zawór. Zerknijcie na zdjęcie kolektora na allegro tam jest dokładnie widoczne o co chodzi

Jutro oddaje mój samochód do wykonania podobnej poprawki - odezwę się jak już będę znał efekty

[ Dodano: 2008-09-28, 21:15 ]
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=219798&c=0&f=38

Dokladny opis rozwiazania problemu zostal zamieszczony na w/w stronie.
Sa zdjecia przed i po zmianie przez gazownika.
Opis jest w moim wydaniu :)
Jakby co piszcie do mnie jesli macie watpliwosci

_________________
E11 1.4 PLUS LPG 1998 R -> AVENSIS T22 WAGON 1.8 LPG 1998 R -> AVENSIS VERSO 2.0 PLUS LPG 2001 R ->E12 2005 1.4 D4D MMT ->T27 STATION WAGON 2009 2.0 D4D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2008, o 10:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lip 2008, o 12:23
Posty: 297
Lokalizacja: Pruszków
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D4D
Ja tankuję gaz tylko na shellu. Nie jest wiele droższy od zwykłych stacji. Po przejechanych 10 tys. wymieniam filtr, bo jest brudny. Nie ma co oszczędzać na filtrze (kosztuje 5 złotych). Po takim przebiegu można z niego niezłą kupkę grafitu usypać :-)

_________________
Mój Aven http://avensis.info/viewtopic.php?t=5256


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 paź 2008, o 19:47 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1797
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
Jest jeszcze jeden filtr który kosztuje 80- 100 zł. Gaziarz wymieniał mi dwa filtry.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 paź 2008, o 11:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
Bo jest jeszcze filtr fazy lotnej,który jest w instalacji sekwencyjnej.W sumie zatem mamy dwa filtry w sekwencji,w innej generacji mamy jeden(taki za 5 złotych)

Darek....

[ Dodano: 2008-10-25, 11:29 ]
Aha,jeszcze jedno.Zastanawia mnie cena tego filtra(80-100)skoro na Allegro filtry takie chodzą po 15-20 zł za szt.Gaziarz niezłą marżę za usługę sobie naliczył :wow: :jacipokaze:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2011, o 00:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 maja 2011, o 00:40
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE1.8 benzyna+gaz
Witam tydzień temu założyłem sekwencje brc do t22 7afe 1.8,na gazie przy niskich obrotach(do około 2 tys) silnik minimalnie przerywa,co jakis czas,na biegu jałowym chodzi ok,obroty równomierne,gazownik kazał wymienic swiece,niestety to nie pomogło,czy miał ktoś podobny problem z tym silnikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2011, o 17:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 9 lis 2010, o 14:50
Posty: 54
Lokalizacja: Sandomierz
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.6 vvt-i
gdziasek napisał(a):
Witam tydzień temu założyłem sekwencje brc do t22 7afe 1.8,na gazie przy niskich obrotach(do około 2 tys) silnik minimalnie przerywa,co jakis czas,na biegu jałowym chodzi ok,obroty równomierne,gazownik kazał wymienic swiece,niestety to nie pomogło,czy miał ktoś podobny problem z tym silnikiem?


Rozumiem że jak ostro depniesz "z dołu" silnik się dławi i przerywa?
Obstawiam zbyt ubogą mieszankę, oczywiście jeżeli na benzynie jest ok. Jakie wtryski gazu? jaki reduktor?
Podpinali pod kompa? Ustawiali mapy? Czy tylko montaż, alleluja i do przodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2011, o 19:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 lis 2009, o 12:22
Posty: 306
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2009
Silnik: 3ZR-FAE
IKO napisał(a):
gdziasek napisał(a):
Witam tydzień temu założyłem sekwencje brc do t22 7afe 1.8,na gazie przy niskich obrotach(do około 2 tys) silnik minimalnie przerywa,co jakis czas,na biegu jałowym chodzi ok,obroty równomierne,gazownik kazał wymienic swiece,niestety to nie pomogło,czy miał ktoś podobny problem z tym silnikiem?


Rozumiem że jak ostro depniesz "z dołu" silnik się dławi i przerywa?
Obstawiam zbyt ubogą mieszankę, oczywiście jeżeli na benzynie jest ok. Jakie wtryski gazu? jaki reduktor?
Podpinali pod kompa? Ustawiali mapy? Czy tylko montaż, alleluja i do przodu?


Z mojej strony mogę dopowiedzieć, że:
- potrzebna może być dodatkowa regulacja instalacji LPG (patrz pytania kolegi powyżej);
- problem ze świecami i/lub przewodami wysokiego napięcia;
- brudny filtr powietrza.

Sam miałem podobne/identyczne objawy nie jeden raz i za każdym razem był to któryś z ww. trzech powodów - najczęściej problem dotyczył świec lub regulacji instalacji (zwłaszcza po zabiegu regulacji zaworów podczas przeglądu technicznego). Moja ave na LPG jeździ ponad 4 lata.

pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2011, o 21:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
IKO napisał(a):
gdziasek napisał(a):
Witam tydzień temu założyłem sekwencje brc do t22 7afe 1.8,na gazie przy niskich obrotach(do około 2 tys) silnik minimalnie przerywa,co jakis czas,na biegu jałowym chodzi ok,obroty równomierne,gazownik kazał wymienic swiece,niestety to nie pomogło,czy miał ktoś podobny problem z tym silnikiem?


Rozumiem że jak ostro depniesz "z dołu" silnik się dławi i przerywa?
Obstawiam zbyt ubogą mieszankę, oczywiście jeżeli na benzynie jest ok. Jakie wtryski gazu? jaki reduktor?
Podpinali pod kompa? Ustawiali mapy? Czy tylko montaż, alleluja i do przodu?


sekwencja BRC to sekwencja BRC :-) Co najwyżej można wtryski tańsze lub droższe założyć. To nie STAG - bez urazy dla nikogo. Z tego co wiem, to tam za wiele ustawiać nie można. Jeśli nie dzieje się tak na benzynie, to ja bym od razu wrócił do gazownika i niech poprawia.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2011, o 22:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 maja 2011, o 00:40
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE1.8 benzyna+gaz
Byłem u gazownika po wymianie świec,podpiął pod laptopa i powiedział,że ustawił dobrze,przy dodawaniu gazu przy gazowniku,było wszystko ok,pojechałem na testy i znowu szarpie w dolnej partii obrotów,znalazłem taką wypowiedź użytkownika:
No i wszystko jasne!Przerobiłem mocowania dysz w kolektorze.Kolektor składa sie z 8 kanałów,i w (patrząc od lewej strony)2,3 6 i 7 występują takie "klapki"jak w przepustnicy,które zawiadują podciśnieniem.Mój gazownik zamontował mi dysze na kanałach 2,4,6 i 7 a więc na trzech z czterech kanałów były te klapki,a jeden kanał był wolny.Niestety jak chodził samochód to szkoda gadać i każdy kto czytał to forum to wie...Pomijając,przełożyłem dysze na kanały 1,4,5,8 i jak ręką odjął.Zniknęło szarpanie,nie byłem nawet jeszcze na autokalibracji i ustawieniach,bo jeździ się dobrze.Ale nie zapeszam i będę obserwował spalanie i ogólnie wszystko...

Należy podziękować koledze Adamowi,który drążył temat w dobrym kierunku ,bo gdyby nie Jego uwagi i sugestie to (przynajmniej w moim przypadku)byłbym już po niepotrzebnym remoncie silnika i wymianie całej elektryki(jak sugerował "mój gazownik") A wystarczyło żeby przy montażu zdjął kolektor do wiercenia i gwintowania,zobaczył by te klapki i może by się sam domyślił.A teraz to kolektor jest jak ser szwajcarski,tylko pozaślepiany śrubami .Ale nic,oby teraz chodził już dobrze.
Pozdrawiam wszystkich...Darek

Czy rzeczywiście problem leży w zamontowaniu wtrysków gazu w złym miejscu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2011, o 08:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 9 lis 2010, o 14:50
Posty: 54
Lokalizacja: Sandomierz
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.6 vvt-i
ave4ever napisał(a):
IKO napisał(a):
gdziasek napisał(a):
Witam tydzień temu założyłem sekwencje brc do t22 7afe 1.8,na gazie przy niskich obrotach(do około 2 tys) silnik minimalnie przerywa,co jakis czas,na biegu jałowym chodzi ok,obroty równomierne,gazownik kazał wymienic swiece,niestety to nie pomogło,czy miał ktoś podobny problem z tym silnikiem?


Rozumiem że jak ostro depniesz "z dołu" silnik się dławi i przerywa?
Obstawiam zbyt ubogą mieszankę, oczywiście jeżeli na benzynie jest ok. Jakie wtryski gazu? jaki reduktor?
Podpinali pod kompa? Ustawiali mapy? Czy tylko montaż, alleluja i do przodu?


sekwencja BRC to sekwencja BRC :-) Co najwyżej można wtryski tańsze lub droższe założyć. To nie STAG - bez urazy dla nikogo. Z tego co wiem, to tam za wiele ustawiać nie można. Jeśli nie dzieje się tak na benzynie, to ja bym od razu wrócił do gazownika i niech poprawia.


Co najwyżej wtryski droższe lub tańsze? A reduktor nie istotny? Wykazujesz się niewiedzą i to wszystko! BRC jak najbardziej można ustawiać oczywiście w dużo mniejszym zakresie opcjonalnym niż STAG. Wtryski są chyba najważniejsze (pomijając kwestie poprawnego montażu).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2011, o 08:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 9 lis 2010, o 14:50
Posty: 54
Lokalizacja: Sandomierz
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.6 vvt-i
gdziasek napisał(a):
Byłem u gazownika po wymianie świec,podpiął pod laptopa i powiedział,że ustawił dobrze,przy dodawaniu gazu przy gazowniku,było wszystko ok,pojechałem na testy i znowu szarpie w dolnej partii obrotów,znalazłem taką wypowiedź użytkownika:



Czy rzeczywiście problem leży w zamontowaniu wtrysków gazu w złym miejscu?



Ten gazownik to "druciarz"!!!!!!!!!!!!! "Podpiął pod laptopa i powiedział,że ustawił dobrze", to dla czego silnik się dławi na niskich obrotach? Jak on może stwierdzić że jest dobrze nie obciążając silnika? Na wolnych obrotach? Dla czego nie poprosiłeś jego by usiadł z tobą i się przejechał??? Nie rozumiem czemu szukasz skutków niepoprawnie działającej instalacji LPG na forum? To ten zakład ponosi w 100% odpowiedzialność za to! Najistotniejszy jest osprzęt instalacji - reduktor, wtryski, a już potem szukanie przyczyn w kolektorach. 7A-FE 1.8 wymaga dobrych wtryskiwaczy (np. hana) i wydajnego reduktora wtedy drobne błędy montażowe nie muszą skutkować szarpaniem silnika lub brakiem mocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 maja 2011, o 18:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
IKO napisał(a):
Co najwyżej wtryski droższe lub tańsze? A reduktor nie istotny? Wykazujesz się niewiedzą i to wszystko! BRC jak najbardziej można ustawiać oczywiście w dużo mniejszym zakresie opcjonalnym niż STAG. Wtryski są chyba najważniejsze (pomijając kwestie poprawnego montażu).


kolego IKO, chodziło mi tylko o to, że jak kupujesz BRC Sequent, to raczej nie znajdziesz tam reduktora np. zavoli czy valteków wtrysków nieprawdaż :-) BRC to komplet BRC, nic nie pozmieniasz. A gdzie ja napisałem, że reduktor jest nieistotny ?? Nie jestem specem od gazu fakt, ale BRC ma opinie stabilnej instalacji, dlatego zaproponowałem aby kolega od razu wrócił do gazownika.
Pzdr

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2011, o 10:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 maja 2011, o 00:40
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE1.8 benzyna+gaz
Witam ponownie,auto po dodaniu gazu do dechy nie dławi się,tylko raz na jakiś czas przerwie,ale tylko w dolnym zakresie obrotów,jak tylko znajdę trochę czasu to podjadę do gazownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2011, o 18:45 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
gdziasek napisał(a):
Pomijając,przełożyłem dysze na kanały 1,4,5,8 i jak ręką odjął.Zniknęło szarpanie,nie byłem nawet jeszcze na autokalibracji i ustawieniach,bo jeździ się dobrze.Ale nie zapeszam i będę obserwował spalanie i ogólnie wszystko...


Czy rzeczywiście problem leży w zamontowaniu wtrysków gazu w złym miejscu?


Moim zdaniem nie ma znaczenia. Ja od początku mam podobnie nawiercone i od jakiegoś czasu pojawiło się szarpanie tak jak u Ciebie.
Sprawdzałem u znajomego na kompie podczas jazdy i wtedy jak na złość nie szarpał :jacipokaze:
On mówi, że to może być wina wtryskiwaczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2011, o 16:22 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1120
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Było setki razy o właściwych nawiertach - w 7A-FE bardzo istotne, gdyż ten silnik ma podwójne klapki na dolocie - 4A-FE zresztą tez, które otwierają się jakoś przy 4100RPM. W tym wypadku wątpię by był w tym problem, bo dotyczy to niskiego zakresu obrotów.

Jaką masz średnicę dyszy? Fajnie jakbyś kupił kabel - dziś ciężko o solidny warsztat LPG. Stawiam na złe ciśnienie robocze, bądź źle zrobioną mapę - popraw to szybko, zanim szlag ci trafi zawory/głowicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2011, o 13:01 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 23:19
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE
Mam podobny problem, założyłem instalację BRC i teraz już nie pamiętam czy po jakimś czasie zaczęło mi dławić silnik do 2 tys obrotów czy od razu. Za każdym razem jak mówię to w zakładzie to mają świetną wymówkę, że to przewody i przebicie na świecach. Tyle, że jak wymieniłem przewody na nowe a świece kupiłem tzw. platynowe to nic to nie dało, wtedy powiedzieli, że trzeba oryginalne przewody Toyoty. Moje zdanie jest takie, że winna jest instalacja, a goście po prostu nie wiedzą co jest grane. Ja natomiast nie mam ani wiedzy ani możliwości i nie chce wydawać fury pieniędzy, żeby udowadniać co jest grane. Jestem trochę na przegranej pozycji, bo jak się mało na czymś znasz, to nie masz możliwości dyskusji nawet z bardzo marnym instalatorem, bo po prostu nic nie wiesz. A instalacja już niestety jest, a siłą ich nie zmuszę do naprawy.
Generalnie mam wrażenie jakby mi "strzelało" w kolektor jak mocniej gazu docisnę. Nie ma problemu powyżej 2 tys obr. Problemu nie ma wcale na benzynie - po prostu chodzi jak złoto, no może z małym wyjątkiem, właśnie tydzień temu padł mi zawór i czeka mnie naprawa (zgodnie z przewidywaniami "anabolo").

_________________
kolo7


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2011, o 13:48 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6997
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 826
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
anabolo napisał(a):
Było setki razy o właściwych nawiertach - w 7A-FE bardzo istotne, gdyż ten silnik ma podwójne klapki na dolocie - 4A-FE zresztą tez

Zgadza się, silniki 7A-FE i 4A-FE w wersjach Lean Burn mają klapki w dolocie. Jeden z dwóch zaworów w każdym cylindrze dostaje powietrze(mieszankę) cały czas, a drugi jest odcięty klapką, która otwiera się przy wysokich obrotach i w okresach pracy na niezubożonej mieszance.
Normalne więc, że jeżeli gaz będzie wtryskiwany do kanału, który jest odcięty od silnika klapką, to ma prawo się dusić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2011, o 14:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1120
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
kolo7 napisał(a):
Generalnie mam wrażenie jakby mi "strzelało" w kolektor jak mocniej gazu docisnę. Nie ma problemu powyżej 2 tys obr. Problemu nie ma wcale na benzynie - po prostu chodzi jak złoto, no może z małym wyjątkiem, właśnie tydzień temu padł mi zawór i czeka mnie naprawa (zgodnie z przewidywaniami "anabolo").


Obawiam, się że problem jest tylko go nie słyszysz... Jak się spapra mapę gazu, to zarzynasz silnik. Zróbcie dokładne zdjęcia swoich instalacji - szczególnie obszar wtryskiwaczy i dyszy- może coś mi się uda zobaczyć i coś podpowiedzieć. Sprawdźcie też czy długości przewodów do wtryskiwaczy są identyczne (może być odchyłka 1cm max 2). Pomyślcie o zakupie kabla - to naprawdę nic skomplikowanego, jeśli macie dostęp do laptopa - kabel to wydatek okolo 50 zł. Przerabiałem walkę rok temu - po studiach instlacji udało mi się to zrobić jak należy, choć pewnych poczynań partaczy już sie nie da cofnąć (jak np brak ściągnięcia koletkora przy nawiertach pod dysze - tak robi jakieś 80% druciarzy na rynku).

Co do kabli zasilających to tylko NGK - reszta zamienników na rynku to zwykły syf, choć i NGK sporo brakuje wykonaniem do oryginalnych Bogiecord'ów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 cze 2011, o 23:31 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Mnie też od czasu do czasu strzela. Dzieje się to od święta, ale się zdarza. Szczególnie jak wrzucę wysoki bieg, a samochód jedzie wolno.
Jest to coraz bardziej irytujące. :wsciekly:
Jestem zalogowany na forum LPG i właśnie tam poznałem chłopaka który siedzi w tym kilka lat.
Przejechał się ze mną z podpiętym laptopem i tak jak pisałem jak na złość wtedy mi nie przerywał.

Zrobię zdjęcie jak mówisz i wrzucę na forum, ale On oglądał i mówi, że to może być wina wtryskiwaczy gazowych.
Choć mylić może się każdy. :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2011, o 17:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 23:19
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE
Dołączyłem zdjęcia - nie wiem czy są wystarczająco dobre.
Jak czytam powyższy post pawkaj-a to tak jakby ktoś opisywał "dolegliwości" mojego samochodu, tyle tylko, że mi się to już nie zdarza od święta. Generalnie musze pilnować, żeby samochód mocniej bujnąć na niższych biegach i wtedy wrzucać wyższe. Jak tak zrobie, to neutralizuje szarpanie.
BTW - pawkaj, jeszcze trochę i przypuszczam, że nie będziesz miał "problemu" z tym, że Ci się nie dusi jak go z kimś sprawdzasz. Ja dokładnie nie pamiętam rozwoju choroby, ale na początku też mi chyba sporadzycznie się dusił, teraz niestety to już jest totalna gruźlica.
Jakby coś to proszę o dalsze rady. Ja z mojej strony postaram się opisać co stwierdził mechanik - jutro wstawiam. Może się nawer pokuszę, żeby do niego podjechać i zdjęcia zdemontowanego kolektora zrobić od wewnątrz - o ile będzie coś ciekawego widać i oczywiście o ile dojdzie do demontażu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
kolo7


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2011, o 17:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 23:19
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE
Nie wszedł mi dolot na czwarty gar w poprzednim poście.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
kolo7


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2011, o 22:52 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Teraz ruszając wchodzę na wysokie obroty, bo mnie krew zalewa jak skacze.

Nie wiem czy dobrze widzę, ale nawierty masz jakby zrobione po środku każdej odnogi kolektora.
Nie jest tak jak opisuje gdziasek
Powinieneś mieć na 1,4,5,8.
Kolega z forum LPG sprawdził w necie, że silnik 7AFE ma dwa tryby pracy- normal i 'lean burn'. Czyli, że ma dwa typy pracy przy tych samych obrotach. Podobnie, jak mówił jest w Hondzie. Konieczna bardzo dokładna regulacja!
Umówiłem się na następny poniedziałek na regulację (może uda mi się wcześniej). Będzie to być może bardzo upierdliwe, ale powinno się udać ustawić.

kolo7, widzę, że jesteś z Wawy. Tak więc jeśli możesz to wstrzymaj się z tym mechanikiem. Wskazany jest bardzo dobry gaziarz!
Ja, jeśli się powiedzie dam Ci namiary na kolegę i zrobi Ci ustawienia w dobrej cenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2011, o 11:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 23:19
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE
Właśnie dobrze widzisz, nawierty są na środku. Po przeczytaniu dotychczasowych postów, spodziewałem się że będą z jednej albo drugiej strony a tu taki numer :-) (nie reszka i nie orzeł, tylko moneta spadła na kant:-).
Ja tak czy inaczej muszę postawić samochód do mechanika, a termin mam na dziś. Natomiast chętnie się umówię na sprawdzenie-regulację z tym kolegą po naprawie.
Dodatkowo to muszę pozmieniać przewody, świece, filtry itd, bo już czas najwyższy.
Jeszcze jedno - za każdym razem jak piszesz co się dzieje z samochodem, to dokładnie jakbyś mój samochód opisywał :-).
Może jak jednemu z nas uda się rozwiązać problem, to od razu drugi będzie wiedział co jest grane.

A tak z ogólnych dolegliwości i obserwacji laika. Za tym że jest to wina gazu przemawia to, że problemy znikają przy przełączeniu na benzynę (ocywiście nie te, że silnik chodzi od tygodnia jak padaka :hahaha: ). Natomiast z drugiej strony, co takiego dokładnie się musi dziać, że się tak dusi? Tak jak pisałem wcześniej padł mi zawór (dwóch niezależnych gości-mechaników już to stwierdziło), - teraz chodzi fatalnie na gazie i na paliwie, do tego ma zdecydowanie mniejszą moc, więcej pali i chodzi jak traktor (nawet wibracjhe są pdobne :-).
Może jest to wina tego, że faktycznie przy gazie systematycznie-intensywnie wypala się zawór i dlatego "strzela w kolektor" (tylko tu nasuwa się pytanie, dlaczego mi do tej pory chodził dobrze na benzynie).

_________________
kolo7


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2011, o 12:31 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Kiedy w takim razie wymieniałeś przewody i świece?
Dwa posty wyżej pisałeś, że kazali Ci wymienić i to zrobiłeś ???

Jedno jest pewne jeśli jest słaba elektryka (przewody, świece, jakieś przebicia) to żadna instalacja gazowa nie będzie dobrze pracowała. Na benzynie pociągnie, ale na gazie będą problemy na 100%
Kup dobre przewody i świece!

Rada taka. Najpierw musisz zrobić samochód, aby idealnie chodził na benzynie (podłącz może pod komputer w jakimś tanim zakładzie), a później można grzebać przy gazie.
Nie wiem co może być przyczyną tego, że twoja Avka tak się zachowuje na benzynie i nie wiem o jakim zaworze piszesz. :niewiem:
Napisz co Ci się udało zrobić, a Ja dam znać co z moim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2011, o 17:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 23:19
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE
I faktycznie wymieniłem przewody (2-krotnie) i świece (platynowe - kupa kasy), filtr paliwa, filtry do gazu zgodnie z zaleceniami serwisu instalacji. Niestety to nic nie dawało. Gaz mam od prawie 2 lat i prawie od początku mam problemy z szarpaniem (jak napisałem wcześniej - nie pamiętam dokładnie kiedy się to zaczęło), w dodatku robie mnóstwo kilometrów, więc już czas na wymianę.

_________________
kolo7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda