TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 paź 2017, o 01:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 00:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Witam, u mnie w aucie występują podobne objawy. Ja jednak podejrzewam cewki zapłonowe, a to dlatego, że patrząc po ciemku iskrzą one w miejscu wskazanym strzałką. Zastanawia mnie tylko fakt, iż na benzynie ta przypadłość (szarpanie) nie występuje.

Obrazek

Czy u któregoś z szanownych forumowiczów takie iskrzenie występuje, a mimo to auto pracuje poprawnie na gazie? Dodam, iż dzieje sie to przy delikatnym operowaniu przepustnicą przy relatywnie niskich obrotach.

Cewka 90919-02223.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 08:55 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6972
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 822
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Jak widać iskrzenie to źle, izolacja cewki pada i część prądu przeznaczonego dla świecy ucieka.
Benzyna tego nie odczuwa, bo jej łatwiej zapalać się, a LPG przy słabszej iskrze na świecy zaczyna mieć problemy z prawidłowym zapłonem.

Kup sobie taki viewtopic.php?f=27&t=12109&p=231868#p231868 preparat.
Odkręć cewkę i oczyść całą z kurzu, brudu, dokładnie suchą szmatką i spsikaj tym preparatem, zamontuj jak preparat przeschnie.
Powinna izolacja się poprawić i jest duża szansa, że na dłuższy czas problemy ustąpią.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 10:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Witam, próbowalem coś http://www.holtsauto.com/products/item/repair-and-maintenance/starting-aids/holts-damp-start ale objawy ustąpiły tylko na chwilę. Po paru "przygazowaniach" iskra znowu się pojawiła ;-(

Gdybym chciał kupić "nową" cewkę z używanego auta to na co trzeba zwracać uwagę? Moje auto ma dopiero 210kkm i nie wiem czy uda mi sie znaleźć coś o mniejszym przebiegu a tym samym z mniej wyeksplatowaną cewką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 10:52 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6972
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 822
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Spróbuj może takim preparatem jak podałem wyżej, ma konsystencję oleju/lakieru, który dobrze penetruje pory gumy/tworzyw.
Jak nie pomoże, to trzeba nową zdrową cewkę założyć.
W instalacji wysokiego napięcia nie powinno widocznie iskrzyć, jak iskrzy to będzie słabsza iskra i problemy z zapłonem.

Szukałbym raczej okazyjnie nowej cewki, cewka starzeje się bardziej z wiekiem niż przebiegiem, a cewki używane wszystkie mają kilkanaście lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 wrz 2012, o 16:32 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Przy okazji sprawdź także przewody. Spryskaj je wodą i szukaj iskier.

Jeśli chcesz kupić używki to podjedź na jakiś szrot i podmień je na miejscu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 11:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
A wiec tak.
Zdemontowałem zarówno przewody jak i cewki. I jedne i drugie wyczyściłem, zamontowałem ponownie i spryskałem posiadanym preparatem. Podejrzewam, iż posiada on właściwości identyczne z właściwościami specyfiku wspominanego przez Moderator’a. Penetruje i pozostawia izolacyjna powłokę.

Skutek jest taki jak wspomniałem we wcześniejszym poście. Przewody ani nie iskrzą ani nie świecą nawet gdy spryskane wodą a cewki jak iskrzyły tak iskrzą.

Skontaktuje się dzisiaj z ASO aby sprawdzić cenę nowych cewek. Kupno na szrocie na miejscu raczej nie wyeliminuje ryzyka kupna uszkodzonych egzemplarzy gdyż wada uwidacznia się jedynie w ciemnościach...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 wrz 2012, o 19:14 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Napisz do felix, bo on powinien wiedzieć ile kosztuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2012, o 13:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Pojechalem do gazownika, który „zremapował” gaz i wszysko chodzi jak trzeba. Przyznam, że do instalacji nikt nie zaglądał.

Kable założyłem oryginalne, trzynastoletnie a nowe oddałem do sklepu. Co ciekawe cewka dalej iskrzy i zastanawiam sie dlaczego auto jeździ dobrze. Czy ktoś może zaglądał do swojego auta aby sprawdzic, czy podobne zjawisko występuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2012, o 13:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6972
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 822
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
A co oznacza „zremapował” ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2012, o 23:13 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Aaaa.... Jeśli zremapował to powinien teraz chodzić bez zarzutu :brewki:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2012, o 23:43 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1119
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Zapewne chodzi o to, że zrobił na nowo model poprzez zebranie map - fakt faktem nawet raz dobrze zestrojona instalacja wymaga od czasu do czasu poprawek. Komputer w przypadku benzyny sam się adaptuje, w przypadku LPG już takiej możliwości nie ma - co prawda w niektórych sterownikach są mechanizmy adaptatycjne, aczkolwiek mają tez swoje ograniczenia - wystarczy, że któryś z wtryskiwaczy będzie wyraźnie odstawał wydatnością...
Większość druciarzy nie zawraca sobie tym głowy, no chyba, że dopiero auto przestaje prawidłowo jeździć...

Co to trzynastoletnich kabli WN - przemilczę - nawet jeśli izolacja cała, to ich oporność jest już pewnie na granicy - zmierz je omomierzem i porównaj z nowymi...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2012, o 10:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Instalacja to BRC Sequent 24 założona w 2007 roku. Nie wiem czy ma ona jakiekolwiek zdolności adaptacyjne. W każdym razie gazownik powiedzial, że oprogramowanie nią sterujące jest okrutnie stare.
Co do przewodów WN to oporność ich wynosi od 3,9 (najkrótszy) do 8,9 (najdłuższy) Ohma. W zamiennikach (Kerr Nelson / HighVolt) bylo podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2012, o 10:58 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Instalacja to BRC Sequent 24 założona w 2007 roku. Nie wiem czy ma ona jakiekolwiek zdolności adaptacyjne. W każdym razie gazownik powiedzial, że oprogramowanie nią sterujące jest okrutnie stare.
Co do przewodów WN to oporność ich wynosi od 3,9 (najkrótszy) do 8,9 (najdłuższy) Ohma. W zamiennikach (Kerr Nelson / HighVolt) bylo podobnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2012, o 15:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
BTW - może ktoś podać prawidłowe wartości rezystancji dla kabli WN?

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2012, o 13:50 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
W książce Haynes'a napisane jest ze nie powinna przekraczać 25kOhm. Jakie jest minimum nie podaje, aczkolwiek im mniejszy opór tym chyba lepiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2012, o 00:30 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Jeśli nie ma problemów z zapalaniem i nie szarpie, to nie ma sensu wymieniać przewodów. Ja podobnie jak ty wróciłem już dawno do starych oryginałów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2012, o 14:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 28 lip 2007, o 14:08
Posty: 34
Lokalizacja: Bournemouth
Marka: Toyota
Model: Avensis T221
Rocznik: 1999
Silnik: 7A-FE
Spamer, a czy tobie przypadkiem cewki nie iskrzą? Ja sprawdzałem w nocy na nieoświetlonym parkingu. Nawet bez pryskania wodą przy lekkim dodawaniu gazu pojawiały się przebicia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sty 2017, o 10:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 14:39
Posty: 1
Lokalizacja: Łuków
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Przepraszam, chciałbym się podpiąć. Czy ktoś z forumowiczów wie gdzie można dostać nowe cewki zapłonowe właśnie 90919-02223 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda