TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 27 kwi 2017, o 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lip 2013, o 13:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lip 2013, o 12:54
Posty: 4
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
no to super ja dziś spróbuje i zobaczymy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lip 2013, o 10:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 cze 2013, o 14:23
Posty: 4
Lokalizacja: Coventry
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D T4
AVE napisał(a):
im cieplej tym bardziej skrzypi.


Nie nie nie, z moich obserwacji wynika ze jest zupelnie na odwrot - jest cieplo nic nie skrzypi, chociaz nie inaczej - im bardziej wilgotno tybardziej skrzypi, jak jest cieplo i sucho, cisza jak makiem zasial.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2013, o 09:51 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2074
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 90
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Mała sugestia, co może jeszcze skrzypieć.
U mnie był to element:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Umiejscowienie tego łącznika można sobie pooglądać na 1str tego wątku (post kol. konrad07)
Pojawił się luz na gumie i właśnie to powodowało skrzypienie i stukanie pedału sprzęgła.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2013, o 23:04 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lip 2011, o 11:06
Posty: 270
Lokalizacja: B-stok
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV
potwierdzam jozef01... przy zastosowaniu dobrego smaru cisza na jakies 2-3 miesiace, na szybkiego da sie psiknac jakis smarem w sprayu...

_________________
była Omega B
Jest Ave - zapraszam do oceny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lip 2013, o 01:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 18:07
Posty: 14
Lokalizacja: Koszalin
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 vvti
U mnie piszczał plastikowy (!) tłok - schemat w załączniku. Nasmarowałem (tyle ile mogłem) smarem teflonowym w sprayu i cisza :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 14:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 lip 2013, o 12:15
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D-4D
No wszystko pięknie. Tylko że jak widzę na forum powodów skrzypienia sprzęgła może być wiele. Jak ustalić która jest właściwa? Ja się nie znam na mechanice a oddając sprzęt do warsztatu najlepiej wskazać co się popsuło bo pół samochodu zdemontują i nie zrobią tego co trzeba :) Moja Avensis II ma niecałe 170tys przejechane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 16:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 22:12
Posty: 155
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis Sol+
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Może zamiast od razu oddawać do naprawy/wymiany może warto wcześniej nasmarować. U mnie zaczęło skrzypieć, po nasmarowaniu cisza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 19:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lis 2008, o 16:55
Posty: 169
Lokalizacja: kozienice
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1CDFTV-D4D
ja spryskałem dokładnie tu jak zielona strzałka, jest tam tak jakby sworzeń kulisty który się przycierał, potem nasmarowałem smarem grafitowym i CISZA! nie skrzypi
http://images45.fotosik.pl/1619/71a0a9ebc4003d8c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 22:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2013, o 15:57
Posty: 281
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4 vvt-i
Ja ostatnio posmarowałem zwykłym wd-40 ten sam element o którym napisał jozef01. Dopiero za drugim razem zlokalizowałem go jako źródło piszczenia. Jak na razie cisza :)

_________________
==== Moja Red Cherry ====
viewtopic.php?f=63&t=17936


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2013, o 13:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 lip 2013, o 12:15
Posty: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 Diesel D-4D
Chętnie bym nasmarował. Tylko nie widze tego sworznia kulistego. Lepiej go widać od dołu czy z góry?. Mam 2.0 D4D.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2013, o 23:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2013, o 15:57
Posty: 281
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4 vvt-i
Dobra, udało mi się zmobilizować i zrobiłem zdjęcia + filmy elementu który powodował u mnie skrzypienie/piszczenie.

Zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/u/pitee89/album/1521347
Filmy:
http://youtu.be/9RlpOR_jKIU
http://youtu.be/-UuvtGxFmw4

Mam nadzieję że komuś to się przyda, aczkolwiek w każdym aucie winą może być inny element.


Pochwały przyznane za post: 4

_________________
==== Moja Red Cherry ====
viewtopic.php?f=63&t=17936


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2013, o 23:14 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Fkońcu :kwiatek: :-D
P.S.I stawiam :piwo: za celowanie "słomką" od WD40 przy nagrywaniu :-D

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2013, o 19:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lis 2013, o 14:23
Posty: 7
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 diesel D4D
Witam
Jestem świeżym nabywcą avensisa T25 Wagon i u mnie skrzypienie pedału pojawiło się po tygodniu od zakupu. Po wnikliwym przejrzeniu większości postów dotyczących tego tematu zabrałem się za sprawdzenie co jest powodem w moim aucie. Po zanurkowaniu pod kierownicę okazało się, że cały pedał jest dosłownie zasmarowany, pewnie mojemu poprzednikowi też te piski nie dawały spokoju.
Wytarłem cały ten smar, zdjąłem sprężynę 31301A, zdemontowałem łącznik, o którym pisze jozef01 - trzyma się na jednej zawleczce i nakrętce klucz 12, po demontażu tych elementów pedał jest bez obciążenia i u mnie skrzypiał dalej, piski dochodziły gdzieś z góry zdemontowałem licznik ale całkowicie bez potrzeby, nic mi to nie dało. Przez dziurę po klapce na bezpieczniki (światło na pedałach) widać górna sprężynę 31301R i u mnie to ona była powodem skrzypienia, smar na paluch i smarowanie na czuja od dołu od strony pedałów. Sprężynę da się wyczuć, nasmarowanie pomogło, zobaczę na jak długo (ale teraz nasmarowanie tej sprężyny to dla mnie 5 minut), tulejkę przy łączniku (jozef01 zapodał fotkę) da się wymienić od dołu prosta sprawa, jeśli ktoś ma wyrobioną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lis 2013, o 20:59 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2074
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 90
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
DeBESTIA napisał(a):
Witam
...tulejkę przy łączniku (jozef01 zapodał fotkę) da się wymienić od dołu prosta sprawa, jeśli ktoś ma wyrobioną.

Albo ją usunąć i przyspawać kawałek nakrętki - dałem fotkę w wątku "czarna wołga" - polecam zabieg (cisza, bo nie obciera o zawleczkę, i sprężyna nie ociera o metal - napawana nakrętka powoduje jej odsunięcie od korpusu pedału sprzęgła).

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2013, o 08:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lis 2013, o 14:23
Posty: 7
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 diesel D4D
Tak, ale aby dospawać nakrętkę to trzeba wyciągnąć pedał a to już grubsza robota.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2013, o 09:36 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2074
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 90
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Ja musiałem - pękła sprężyna. Ale istotnie - zeszło się ok. godziny doświadczonemu mechanikowi.
Dodatkowy plus - pedał pracuje zauważalnie lżej.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2013, o 21:28 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 52
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
Hejka, odgrzewam temat, mi też piszczy sprzęgło jak cholera, zacząłem przy tym grzebać, po pierwszym zajrzeniu okazało się, że ta sprężyna co jest przy trzpieniu od tłoczka do pompy jest zdjęta - na przeglądzie kazałem mechanikowi nasmarować sprzęgło i biedny musiał zapomnieć :boks: . Założyłem ją...ale zacząłem ruszać sprzęgłem i zobaczyłem, że ten trzpień co wchodzi w pompę ma straszny luz przy łączniu z wajchą pedała. Dokładnie chodzi o to miejsce:
http://www.fotosik.pl/u/pitee89/zdjecie/1/album/1521347 - tam gdzie jest napisane, że psikamy.

Na filmiku, u mnie wygląda to tak:
http://youtu.be/urOkBacwkiw

Jakiś czas temu, przy wciskaniu sprzęgła wypadły mi kawałki tulejki i zastanawiam się, że to może z tego miejsca. Jednak na schemacie:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_AVENSIS_CDT250L-AEMEYW_3102.html w tym miejscu nie ma plastikowej tulejki. Tj.
31453A PIN, W/HOLE(FOR CLUTCH MASTER CYLINDER PUSH ROD CLEVIS)
90249-08143 L=30
i
31453B BUSH(FOR CLUTCH MASTER CYLINDER PUSH ROD CLEVIS) - chyba, że to jest plastikowe
90386-08002

Czy u was też jest taki luz na tym trzpieniu czy nie? Jutro jak poszukam w aucie to znajdę to tulejkę i zrobię jej zdjęcie. Z tego co pamiętam to wyglądała trochę jak:
31301P BUSH(FOR CLUTCH PEDAL TURNOVER)
90386-05017 NO.1 1 € 2.40
90389-05019 NO.2

Ogólnie, to kres sprzęgła może się zbliżać, bo chodzi ciężko, u ojca w T27 125km wchodzi jak masełko...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2013, o 15:05 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 52
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
Jako, że nie ma opcji edytuj przy poście, piszę kolejny. Poszukałem trochę i wynika, że ten bolec co ma luz powinien mieć tulejkę i to do tego z plastiku.
http://www.toyotapart.com/90386-08002.html - jest ona plastikowa. Zajadę do salonu Toyoty po takową.
Pytanie pierwsze, to czy dam radę to zrobić, bez rozbierania dechy? Tj. niby tam jest tylko zawleczka i wyciągam bolec, zakładam tulejkę i wciskam bolec z powrotem, zakładam zawleczkę. W teorii wydaje mi się, że jest tam miejsce.
Pytanie drugie jest takie, czy jak odepnę ten trzpień z tłoczkiem co wchodzi w pompę sprzęgła i go puszczę luzem to czy mi ten tłoczek nie wyskoczy lub po zabiegu nie będzie trzeba coś robić ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego? Np. odpowietrzać albo inne cuda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 gru 2013, o 09:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 sie 2009, o 13:35
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2005
Silnik: D-4D
wkexe napisał(a):
Jako, że nie ma opcji edytuj przy poście, piszę kolejny. Poszukałem trochę i wynika, że ten bolec co ma luz powinien mieć tulejkę i to do tego z plastiku.
http://www.toyotapart.com/90386-08002.html - jest ona plastikowa. Zajadę do salonu Toyoty po takową.
Pytanie pierwsze, to czy dam radę to zrobić, bez rozbierania dechy? Tj. niby tam jest tylko zawleczka i wyciągam bolec, zakładam tulejkę i wciskam bolec z powrotem, zakładam zawleczkę. W teorii wydaje mi się, że jest tam miejsce.
Pytanie drugie jest takie, czy jak odepnę ten trzpień z tłoczkiem co wchodzi w pompę sprzęgła i go puszczę luzem to czy mi ten tłoczek nie wyskoczy lub po zabiegu nie będzie trzeba coś robić ze zbiorniczkiem płynu hamulcowego? Np. odpowietrzać albo inne cuda.



Witam. Mam ten sam problem. Twoja informacja na temat plastikowej tulejki dała mi do myślenia, smarowałem to miejsce ale po ok. dwóch tygodniach znowu trzeszczy.
U mnie żadne pozostałości plastikowej tulejki nie wypadły, ale luz jest taki sam i wydaje mi się że tulejki już tam nie ma. Napisz proszę czy już może założyłeś tulejkę i co najważniejsze jakie tego wyniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 gru 2013, o 16:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 gru 2013, o 16:16
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Corolla e12
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 d4d
W mojej toyocie też jest spory luz w tym miejscu. Śladów po jakiejkolwiek tulejce brak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2013, o 23:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 gru 2013, o 16:16
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Corolla e12
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 d4d
Bylem dzisiaj na zlomie. Wymontowalem sobie 2 plastikowe tulejki i jutro bede montowal. Wystarczylo wyjac zawleczke i bolec. Tloczek jest montowany od strony silnika takze nie wyskakuje. Smialo mozna to robic samemu z pomoca kombinerek. Po ponownym zlozeniu nalezy poluzowac nakretke na osce(klucz 12) co idzie do tloczka i krecac ta oska zniwelowac ewentualne luzy (minimalny luz musi zostac) i zakrecic nakretke. Za 2 tulejki, zawleczke, bolec i ten "zloty" kolnierz zaplacilem na zlomie £1. Co ciekawe na siedzeniu jednej toyoty znalazlem £2. Wzialem tez sprezyne ktorej u mnie nie ma, a tam byla. Zobacze czy u mnie sa na nia otwory. Moge wszystko udokumentowac zdjeciami jak ktos potrzebuje bo mam to w czesciach jeszcze. Jutro sie odezwe co z tego wyszlo.

Powyzszy opis jest dla skrzypienia pedalu w kabinie. Jak skrzypi pod maska, przy silniku to "podobno" sprzeglo do wymiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2013, o 00:01 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 17:27
Posty: 52
Marka: Toyota
Model: T25 CDT250L-AEMGYW
Rocznik: 2005
Silnik: D4D 1CD-FTV 116PS
Ja już jestem po rozebraniu. Sprawa ma się tak, że ten luz u mnie był ok. Tj. tam gdzie śrubka wchodzi, była ta tulejka cała, ciężko się ją wyciąga, bo bynajmniej u mnie, była dobrze spasowana, zawleczkę bez problemu można wyciągnąć po demontażu plastiku co zasłania pedały (tej osłony). Ja po zdjęciu zawleczki i śrubki, odciągnąłem tłoczek na bok z tym złotym końcem i u mnie sam pedał, bez tłoczka też skrzypiał, więc u mnie musiała się posypać tulejka gdzieś wyżej - > czyli mam pedał do demontażu. Jeśli nie pomaga piskanie na połączenie tłoczek - pedał przy tej złotej tulejce, to polecam psikać centralnie nad pedał, na podstawę pedała - u mnie pomogło, bo bez tłoczka, jak się ruszy pedał, to wyraźnie słychać tam sprężynę jak pracuje i to ona może hałasować. U mnie po psiknięciu tam (psiknąłem jak miałem wszystko rozpięte, więc miałem dobry dostęp) - ucichło ale zapewne to jest tymczasowe i piszczenie wróci, pewnie ja powrócę do tematu, jak będę robił dwumas, bo na razie nie ma sensu robić tulejek, które się znowu posypią od ciężko chodzącego pedała sprzęgła - bo to zapewne było przyczyną rozsypania się tulejki. U mnie piski występowały jak SAM pedał, bez tłoczka był wciskany, nie miał on kompletnie żadnego oporu, chodził na luźno i mimo to piszczał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2014, o 08:36 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2074
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 90
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
A u mnie dźwięk skrzypienia na łączniku met-gum powrócił, zatem guma została zastąpiona nakrętką stalową, a całość zaspawana migomatem na sztywno.
Teraz już nie ma co skrzypieć, mam nadzieję.
Także Panowie, żadne smary w dezodorancie i inne cudowne smarowidła. Tylko spawarka jest kluczem do ciszy. ;-)
Zdjęcia łącznika są w moim poście z 15/07/2013 w tym wątku.

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2014, o 22:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 lip 2014, o 14:25
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: D-4D 2.0 116KM
Witam wszystkich. Odgrzeję trochę temat i dorzucę coś od siebie. Przeczytałem chyba wszystko już na tym forum co dotyczy pedału sprzęgła, haczenia, piszczenia, zgrzytania. :)

Jest kilka spraw, które należy podsumować, na pewno ta wiedza komuś się przyda.
1. Sworzeń (ten z zawleczką, łączy pedał z pompą sprzęgła) zgodnie z serwisówką powinien być nasmarowany. Jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację, że w kurzu, wilgoci, po 100kkm zaczyna pracować na sucho i może skrzypieć (popiskiwanie, jakby myszy). Łatwo to wyjąć, osoba o niskim wzrocie bez problemu wyjmie go i naładuje gęstego smaru. Do tego dochodzi:
2. Zużywające się łożysko dociskowe sprzęgła, które się przyciera, przez co sprzęgło działa ciężej (o wiele), powoduje nadmierne zużywanie się plastikowych tulejek pedału sprzęgła. Wycierają się i pracują na sucho, do tego łapią luz. To powoduje:
3. Nieliniowa praca pedału sprzęgła i sprzężyny na jego górze, która przestaje się mieścić w miejscu wydzielonym na nią (takie półwalcowate gniazdo) i podczas pracy pedału obciera o stalową konstrukcję trzymającą pedał. To daje objawy sgrzytania. Pomaga nałożenie gęstego smaru pod sprężynę, na wcisiniętym pedale sprzęgła (w T25 przez klapkę od bezpieczników da się dostać). Z czasem, kiedy luz na tulejkach jest na tyle duży, sprężyna zaczyna się haczyć o stalowe elementy konstrukcyjne. Smarowanie pomaga tylko w nieznacznym stopniu.

Kolejność napraw jest następująca:
1. robimy sprzęgło (głównie łożysko dociskowe, wiadmo, nie opłaca się rozbierać do wymiany tylko tego, więc robimy komplet).
2. jeżeli tulejki w pedale są OK, można je tylko przesmarować; jak pedał się haczy, niestety trzeba je wymienić.

Dojście do pedału jest mocno średnie i faktycznie bez zdjęcia kokpitu nic się nie zrobi. Niby jest tam dojście od dołu, ale strasznie ciasno i ciężko podejść z kluczem od zewnętrznej strony (lewej). Od wewnętrznej (prawej) da się nasadkę nałożyć i grzechotką z drobnym skokiem da się coś pokręcić. No i trzeba być niskim albo mieć nieproporcjonalnie krótkie ręce... ;)

Niestety objawy nie są optymistyczne. ;-(

Powodzenia!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 sie 2014, o 22:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 lip 2014, o 12:42
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D-cat
Witam. u mnie piszczy chyba w środku jak wchodzi łapa do skrzyni i strasznie cieżko chodzi ale biegi wchodzą dobrze. da się to jakoś nasmarować czy trzeba robić całe sprzęgło???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2014, o 07:19 
Online
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Trzeba zdjąć skrzynię i dać smar (odporny na temperaturę) na wałek po którym przesuwa się łożysko oporowe sprzęgła.
Smar tam się skończył i łożysko chodzi na sucho z oporami, po posmarowaniu sprzęgło będzie wciskać się zdecydowanie lżej i bez jęków.

Można próbować przez otwór łapy sprzęgła napryskać smaru wężykiem na łożysko oporowe, ale smarując po omacku istnieje ryzyko nałożenia smaru na tarczę/docisk sprzęgła ...


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2014, o 21:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 lip 2014, o 12:42
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D-cat
no właśnie ze pytałem mechanika czy można nasmarować to powiedział ze nie da rady nic zrobić jedynie tylko wymiana sprzęgła. A mnie to trochę zdziwiło bo biegi wchodzą ładnie nic nie słychać w sprzęgle wszystko jest ok a tu wymiana sprzęgła. ale szczerze powiedziawszy to trochę roboty jest. Najpierw może spróbuje nasmarować jak się da chociaż trochę się boje jak nie będzie jak to trzeba będzie skrzynie ściągać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2014, o 22:21 
Online
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Spróbuj przy łapie włożyć długi wężyk od smaru w sprayu w kierunku wałka wychodzącego ze skrzyni. Psiknij w stronę skrzyni na łożysko, ale nigdy nie w stronę silnika/sprzęgła.
Potrzebny jest do psikania smar w sprayu, a nie rzadki olej typu WD40. Smar odporny na temperaturę pracy silnika.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sie 2014, o 22:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 lip 2014, o 12:42
Posty: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D-cat
a jaki by był najlepszy smar? bo teraz mam wszystko czarno na białym. zastanawiałem sie jak to zrobić żeby było dobrze a tu kolega mi podpowiedział dosadnie. Dzięki bardzo z góry!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sie 2014, o 08:08 
Online
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6823
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 799
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Np. Wurth HHS LUBE
http://eshop.wurth.pl/Smar-adhezyjny-SM ... ategoryID=
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... fault-0718

W trakcie aplikacji jest jak rzadki olej, dobrze penetruje połączenia, po X minutach wyparowuje z niego rozpuszczalnik i zostaje gęsty smar.

Musisz tylko przedłużyć aplikator słomką, wężykiem, cienką rureczką,
aby wprowadzić go i psiknąć na samo łożysko, połączenie łożysko-łapa (a nie zapryskać tarczy sprzęgła).

Jak to nie pomoże, trzeba ściągać skrzynię. Jak przebieg masz już 150-200tys km, to całkiem możliwe że sprzęgło ma już większość życia za sobą i warto za jednym ściąganiem skrzyni założyć nowe sprzegło. A jak okaże się po ściągnięciu skrzyni, że koło 2masowe już stuka i sprężyny się z nim kończą to i od razu założyć nową 2masę i mieć spokój na następne 150-200tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda