TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 gru 2017, o 12:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lip 2015, o 23:49 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 23:54
Posty: 17
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 4
Przepraszam za opoźnienie.
Poniżej instrukcja podpięcia tempomatu do komputera w silnikach 2.0 i 2.2 D4D, a dokładniej - dla silnika 1AD (sprawdzone) oraz najprawdopodobniej dla 2AD (ten sam schemat elektryczny).


Odpinamy czarny kabel od akumulatora (minus). Tyle wystarczy i tyle też jest pokazane w oficjalnych instrukcjach Toyoty (np. instalacja bluetooth).
Opis z rysunkami jak demontować plastiki, schowki itp. znajduje się w pliku PDF w dziale DIY - instalacja zestawu bluetooth.
Wyjmujemy schowek po stronie pasażera, odpinamy listwę nad schowkiem zaczynając np. od strony drzwi (zaznaczone na zdjęciu). Listwę wyciagamy bez użycia narzędzi.

Obrazek

Odkręcamy dwie śruby za listwą i wyciągamy schowek środkowy odpinając kostkę z kablami od włącznika świateł awaryjnych.

Odkręcamy śruby torx po bokach kierownicy, aby odczepić poduszkę powietrzną.
Jeśli od odpięcia akumulatora nie minęło 90 sekund, to może lepiej poczekać (nie mam pewności, ale tak sugerowano powyżej).
Wyjmujemy delikatnie poduszkę do przodu, podważamy płaskim śrubokrętem żółte zaczepy na jej kablach i odpinamy kable (ja zawsze stosowałem metodę jak przy akumulatorze, czyli jeśli ma być wpięty jeden kabel, to zawsze czerwony, czyli "+".
Kable zsuwamy "od poduszki". Należy uważać aby nie zewrzeć styków poduszki (tak na wszelki wypadek). Delikatnie odłożyć poduszkę w bezpieczne miejsce.

Wyciągamy delikatnie (żeby nie uszkodzić elementu, w którym jest osadzone gniazdo na kostki) kostkę u góry, po prawej stronie (kostka m.in. od manetki tempomatu).
W dolnym rzędzie są 3 kable od tempomatu (czarny, biały, czerwony). Wpinamy przewód odpowiedzialny za "masę" do trzeciego pin'u od lewej (czerwony kabel).
Podpinamy ten przewód np. do śruby od kierownicy.
Ja użyłem jednej z żył kabla od alarmu - drut. Wsunąłem w pin i nie musiałem niczego lutować ani rozcinać. Trzyma się mocno. Trzeba uważać, żeby przy przykręcaniu śrubą nie uciąć drutu, bo jest cienki.

Obrazek

Obrazek

Nie zakładamy poduszki, bo gdyby coś nie działało, to możemy sprawdzić wtyczki i połączenia.
Pierwsze próbne uruchomienia wykonałem przed skręceniem elementów.

Odkręcamy i rozpinamy osłonę kolumny kierownicy.
Aby to zrobić, trzeba odkręcić 3 śruby - 1 na dole pod kolumną kierownicy, dwie od frontu (od kierowcy) widoczne po przekręceniu kierownicy o 90 stopni (raz w lewo, raz w prawo). Podważamy delikatnie płaskim śrubokrętem w okolicy manetki od wycieraczek i to samo koło manetki świateł.
Rozpinamy, górna część zostaje na fartuchu, dolna zwisa na blokadzie położenia kolumny.

Mamy dostęp do białej wtyczki za kierownicą (wtyczka C14).

Obrazek

Wyciągamy wtyczkę, sprawdzamy ile izolacji trzeba zdjąć z linki (długość wtyczki). Linka 1 mm średnicy, długość około 3 metrów (lepiej mieć zapas - ja miałem 4 i potem uciąłem). Linkę puszczamy nad osłoną kolumny kierownicy, a pod samą kolumną kierownicy, tak, aby dało się zamknąć obudowę, a linka biegła za radio.

Skręcamy linkę, aby była sztywna jak drut i wsuwamy w pin 2 (pusty pin obok zielonego kabla). Jak dojdzie do końca, ciasno owijamy taśmą izolacyjną, żeby nie mogła się wysunąć i wpinamy wtyczkę.

Obrazek

Obrazek

Za pomocą np. wygiętego wieszaka z drutu (z pralni) wyciągamy drugi koniec linki (lepiej to zrobić przed zamocowaniem pierwszego końca) nad radiem, pośrodku deski rozdzielczej. Przeciagamy linkę pod nawiewami i wpuszczamy do komory schowka pasażera.

Obrazek

Obrazek

W komorze schowka, po prawej stronie znajduje się ECU, czyli "komputer".
Najprawdopodobniej jest w czarnej ramce przykręconej dwoma nitami od spodu. Trzeba te nity wykręcić. Jeśli się nie da, to trzeba je spiłować, zeszlifować (np. mini kamień szlifierski zamontowany do wkrętarki itp.). U mnie jeden nit sam dał się łatwo wykręcić palcami a drugi rozwalałem kując stalowym śrubkorętem i młotkiem, po czym wykręciłem pozostałość kombinerkami (wcześniej myląc kierunek obrotu, co mnie znacznie spowolniło).
Cała czarna ramka trzyma się na profilu przykręconym po lewej jedną wielką śrubą (profil i śrubę widać na zdjęciu). ECU ma jeszcze przykręcony profil z tyłu. Jeśli tylko czegoś nie wykombinujemy, to wogóle nie ma powodu go odkręcać (nie jest to łatwe).
Ramki nie ma na zdjęciach.

Obrazek

Gdy uda się usunąć nity, zsuwamy ramkę do przodu, w pewnym momencie odpinając wszystkie 4 wiązki kabli. Inaczej ramka nie zejdzie.
Poniżej widać 2 otwory z gwintem (spód ECU). To na nich trzyma się ramka. Widać ślady butalnego kucia i podważania.
Uważam, że nie jest to najlepsza metoda. Ale ważny jest efekt i brak szkód.

Obrazek

Linkę prowadzimy do wtyczki E9 pin 21 czyli najwyższej, dla silnika 1AD i 2AD, zgodnie ze schematem.
Pusty pin obok niebieskiego kabla na zdjęciu.
Obcinamy nadmiar linki, zostawiając trochę zapasu.
Wpychamy skręcony koniec linki bez izolacji do pin'u 21 i ciasno okręcamy całą wiązkę taśmą izolacyjną, tak, żeby linka nie mogła się wysunąć.

Dla silnika 1CD do wtyczki E10 - drugiej od góry, pin 24 - zgodnie z opisami w tym wątku.

Zakładamy ramkę do połowy, wpinamy wszystkie 4 wtyczki i dopychamy ramkę. Przykręcamy dolny profil, po czym ramkę i ECU do profilu.

Na zdjęciach nie ma ramki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Podpinamy czarny kabel "-" do akumulatora. Wsadzamy kluczyk do stacyjki i uruchamiamy samochód. Po naciśnięciu przycisku w tempomacie powinna pojawić się zielona kontrolka CRUISE na lewo od prędkościomierza. Jeśli jest, to w praktyce oznacza, że wszystko działa.

Odpinamy kabel od akumulatora. Starannie i delikatnie składamy wszystko do stanu pierwotnego, przypinamy poduszkę itd., podpinamy akumulator i wykonujemy ponowny test. Jeśli teraz po naciśnięciu przycisku nie pojawi się światełko CRUISE, to albo coś się uszkodziło (trzeba by się postarać) albo którys kabel nie styka.
Za pierwszym razem zrobiłem test na drucie. Wszystko było jak należy, wykonałem 20 minutową jazdę testową, po czym złożyłem części i przestało działać.
Kupiłem linkę zamiast drutu, o odpowiedniej grubości, żeby blokowała się ciasno we wtyczkach, poprawiłem instalację i działa.

Tempomat działa od około 37 km na godzinę (wskazania GPS). Wg instrukcji od 40 km/h.
Polecam przeczytać instrukcję, żeby nie bać się, że coś źle działa.
Prędkość ustawiamy pociągając manetkę w dół.
Można przyspieszyć (tylko pedał gazu) i tempomat sam wróci do ustalonej prędkości.
Hamowanie lub zmiana biegu (być może samo wcisnięcie sprzęgła) powodują, że tempomat przestaje utrzymywac prędkość.
Spadek prędkości, z powodu np. hamowania, o więcej niż 16 km/h (gdzieś czytałem, ale nie pamiętam) lub poniżej 40 km/h powoduje, że nie można wrocić do zapamiętanej prędkości przez pociągnięcie manetki w górę.
Pociagnięcie manetki do siebie wyłącza utrzymywanie prędkości, ale można do niej powrócić przez pociągnięcie w górę (można np. w ten sposób z dużym wyprzedzeniem hamować silnikiem, co pozwoli płynniej jechać i zmiejszyć spalanie). Tempomat nie wie np. że już zaraz jest szczyt górki albo zbliżamy się do innego samochodu i nie trzeba naciskać pedału gazu. Takie przerwanie ułatwia manewry, a potem można wrócić do ustalonej prędkości.

Wykorzystuję go często. Nawet w mieście. Wystarczy w miarę płynny ruch i dłuższy odcinek bez świateł.

Uważam, że mimo obaw przed grzebaniem przy poduszce powietrznej i komputerze, jest to prosta instalacja i aż żal byłoby dopłacać za taki pakiet np. kilka tysięcy złotych.
Dla mnie największym problemem byłoby znalezienie odpowiednich końcówek do linki oraz wpinanie się w kabel od manetki. Udało się to ominąć, a połączenia na pewno nie są luźne. Jak ktoś chce, może lutować itd.

A co gdyby tempomat się popsuł podczas jazdy?
W przypadku skrzyni manualnej oraz fabrycznie zamonotowanych czujników na pedałach wystarczy wcisnąć hamulec lub zmienić bieg, lub po prostu wrzucić na luz i komputer sam wyłączy program i nie będzie do niego automatycznie wracał.
Musiałoby źle działać coś w samej manetce. Jeśli mamy kierownicę z manetką zamontowaną fabrycznie, to praktycznie nie ma szans, że coś popsuliśmy, bo jedyne co podpinamy, to "masa" a nie "sygnał".

Całość, bez zmiany kierownicy, jeśli wiemy co robimy, mamy narzędzia i wygodny teren do działania, zajmuje około 1-2 godzin, zwłaszcza, gdy nie ma osłony komputera.
Nie ma się co spieszyć. Późniejsza przyjemność rekompensuje poświęcony czas.
Rozwalając ramkę spędziłem na wszystkim 4 godziny (w tym szukałem różnych narzędzi i sposobów na rozwalenie nitu).

Jeśli trzeba wymienić kierownicę - opis jest powyżej. Ważne, by zaznaczyć np. pisakiem położenie kierownicy, żeby wiedzieć jak ją założyć spowrotem w tej samej pozycji.
Druga ważna sprawa - nie odkręcać nakrętki do końca. Pozwoli ona zatrzymać kierownicę gdy nią mocno szarpniemy (lub uderzymy) od spodu do siebie.

Udanego montażu!


Pochwały przyznane za post: 3

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2015, o 21:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2015, o 20:35
Posty: 11
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 2ADFTV
Wielkie dzieki. Mistrzostwo swiata ten opis. Jutro zabieram sie za robote, moze i ja bede sie cieszyl tempomatem.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2015, o 22:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 mar 2013, o 10:09
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Witam,

Zaprowadziłem dziś auto na założenie manetki od kierownicy z FL - sama manetka + osłona.
Po przełożeniu części i wpięciu 2 pinów od manetki w te same miejsca na kostce zaświeciła się kontrolna Cruise.
Problem w tym, że tempomat nie działa... po podpięciu auta do komputera wyświetla posiadanie tempomatu a nawet reaguje na przyciski set/cancel.

Z góry dziękuję za pomoc w temacie.

Karol

djcarol napisał(a):
Witam,

Zabieram się jutro za wymiane kiery z wersji FL do wersji przed FL.
Przekładam osłonę i sam tempomat, tj. bez przycisków z "nowej" kiery i koła.

Pytanie dla pewności - czy 2 piny od tempomatu w dotychczasowej kierownicy wpinam w kostkę w to samo miejsce, w którym znajdują się w "nowej"? Nic oprócz tego lutować nie potrzebuję itd.?

Z góry dzięki za info + info jak te kable bezpiecznie wyjąć i wpiąć.

Pozdrawiam
Karol

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2015, o 23:30 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 18:42
Posty: 4915
Lokalizacja: NGO
Pochwały: 273
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 D4D (1AD)
Tempomat działa powyżej 40km/h
Wystarczy "machać" manetką w dół

_________________
Mazurski Wagon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2015, o 23:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 23:54
Posty: 17
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 4
[quote="djcarol"]
Zaprowadziłem dziś auto na założenie manetki od kierownicy z FL - sama manetka + osłona.
Po przełożeniu części i wpięciu 2 pinów od manetki w te same miejsca na kostce zaświeciła się kontrolna Cruise.
Problem w tym, że tempomat nie działa... po podpięciu auta do komputera wyświetla posiadanie tempomatu a nawet reaguje na przyciski set/cancel.
[quote="djcarol"]Witam,

0. Tak jak wspomniał kolega przed chwilą.
Sugeruję przeczytać książeczkę dołączoną do samochodu lub końcówkę mojego postu, akapit o działaniu tempomatu.
Jeśli to jednak nie to, to...

1. Jaki silnik (oznaczenie, pojemność, paliwo)?
2. Co to znaczy nie działa? I co znaczy reaguje na przyciski set/cancel? Jesli reaguje, to znaczy, że działa, bo jedyną reakcją jest utrzymywanie prędkości lub zaprzestanie utrzymywania.
3. Jeśli rzeczywiście tylko świeci CRUISE a tempomat nie działa, to sprawdziłbym czy są
- kable przy pedale sprzęgła (dosyć wysoko, ale widać je bez problemu) oraz przy pedale hamulca;
- kabel do ECU - wtyczka C14 pin 2 pod kierownicą (zdjęcia powyzej);
- wpiąłbym "masę" do trzeciego od lewej czerwonego kabla w czarnej wtyczce w kierownicy u góry (moje zdjęcia w poprzednim poście). Bo skoro zostały podpięte tylko 2 kable od manetki, a wczesniej nie było tempomatu, to zapewne nie ma pełnej instalacji i brakuje "masy".

Zgaduję, że skoro jest aktywna kontrolka CRUISE, to raczej jest połączenie z ECU, czyli raczej brak "masy".
Albo komputer włączył program, bo ma kabel od ECU do manetki, ale brak mu czujników przy pedałach (co chyba tylko jest w silniku 1.8).
Lub tempomat działa, ale kierowca tego nie odczuwa (np. ustawia i kasuje prędkość) lub nie są spełnione warunki jazdy wymagane przez tempomat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2015, o 23:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 mar 2013, o 10:09
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
mufmiem napisał(a):
0. Tak jak wspomniał kolega przed chwilą.
Sugeruję przeczytać książeczkę dołączoną do samochodu lub końcówkę mojego postu, akapit o działaniu tempomatu.
Jeśli to jednak nie to, to...


Nie, na 100% nie działa.

mufmiem napisał(a):
1. Jaki silnik (oznaczenie, pojemność, paliwo)?


2.0D 116KM 2004, więc teoretycznie winno działać (po sprawdzeniu na ToyoDIY.com jest linijka z cruice control itd.).

mufmiem napisał(a):
2. Co to znaczy nie działa? I co znaczy reaguje na przyciski set/cancel? Jesli reaguje, to znaczy, że działa, bo jedyną reakcją jest utrzymywanie prędkości lub zaprzestanie utrzymywania.


Zero reakcji w trakcie jazdy, aczkolwiek cruise sie pali. Po podpięciu pod tester na testerze zapalają się odpowiednie ustawienia typu set lub cancel itd., czyli reakcja manetki jest.

mufmiem napisał(a):
3. Jeśli rzeczywiście tylko świeci CRUISE a tempomat nie działa, to sprawdziłbym czy są
- kable przy pedale sprzęgła (dosyć wysoko, ale widać je bez problemu) oraz przy pedale hamulca;
- kabel do ECU - wtyczka C14 pin 2 pod kierownicą (zdjęcia powyzej);
- wpiąłbym "masę" do trzeciego od lewej czerwonego kabla w czarnej wtyczce w kierownicy u góry (moje zdjęcia w poprzednim poście). Bo skoro zostały podpięte tylko 2 kable od manetki, a wczesniej nie było tempomatu, to zapewne nie ma pełnej instalacji i brakuje "masy".


OK, rzuce okiem jutro.

mufmiem napisał(a):
Zgaduję, że skoro jest aktywna kontrolka CRUISE, to raczej jest połączenie z ECU, czyli raczej brak "masy".
Albo komputer włączył program, bo ma kabel od ECU do manetki, ale brak mu czujników przy pedałach (co chyba tylko jest w silniku 1.8).
Lub tempomat działa, ale kierowca tego nie odczuwa (np. ustawia i kasuje prędkość) lub nie są spełnione warunki jazdy wymagane przez tempomat.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 07:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 23:54
Posty: 17
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 4
djcarol napisał(a):
OK, rzuce okiem jutro.


Pamiętaj, że masz inny pin i wtyczkę przy samym ECU (bo pewnie silnik 1CD).
Nie wiem jak z wtyczką przy kierownicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 17:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 cze 2015, o 20:35
Posty: 11
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 2ADFTV
Robilem dzisiaj 2 godzinki. Kable mam poprowadzone, niby wszystko poprowadzone zgodnie z powyższym opisem i tempomat dziala sobie swoim zyciem :). Jeszcze nie probowalem w trakcie jazdy bo stwierdzilem ze nie ma sensu. Manetka praktycznie nie dziala, w trakcie uruchamiania silnika czasami pokazuje sie napis cruise i nie idzie go wylaczyc. Jak uruchamiam znowu to czasami ucuchomi sie z napisem cruise a czasami bez niego. Guzik on/off nie dziala wcale. Instalacje sprawdzalem miernikiem wszedzie przejscia sa, podlaczalem bezpostednio z kierownicy do ECU aby ominoc moja instalacje i jest dokladnie tak samo. Manetka nie reaguje przy odpalaniu silnika czasami odpali sie z zapalona kontrolka cruise a czasami bez niej. Myslicie ze moze byc trafiona manetka tempomatu?

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2015, o 20:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 mar 2013, o 10:09
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Hej,

mufmiem napisał(a):
3. Jeśli rzeczywiście tylko świeci CRUISE a tempomat nie działa, to sprawdziłbym czy są
- kable przy pedale sprzęgła (dosyć wysoko, ale widać je bez problemu) oraz przy pedale hamulca;
- kabel do ECU - wtyczka C14 pin 2 pod kierownicą (zdjęcia powyzej);
- wpiąłbym "masę" do trzeciego od lewej czerwonego kabla w czarnej wtyczce w kierownicy u góry (moje zdjęcia w poprzednim poście). Bo skoro zostały podpięte tylko 2 kable od manetki, a wczesniej nie było tempomatu, to zapewne nie ma pełnej instalacji i brakuje "masy".


A więc - jedyne co udało mi się sprawdzić to obecność kabli przy pedałach - zdaje się być to co potrzeba. Instalacja powinna być kompletna.
Nie wiem co z ta masą, bo we wcześniejszych wątkach jasno było napisane, że z tempomatu wychodzą 2 kable, zresztą to już nie na moje kalesony, muszę znaleźć w okolicy jakiegoś dobrego elektronika. No chyba, że jest ktoś na forum ze świętokrzyskiego kto ogarnąłby ten temat?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2015, o 12:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 419
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 23
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Ja również drążyłem temat kupiłem manetkę ale nie działa , nie zaświeca się kontrolka . Mam instalację , czujniki , sygnały dochodzą do kompa - ALE NIE .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 sie 2015, o 10:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2011, o 17:24
Posty: 11
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 116KM
No i ja zostałem szczęśliwym posiadaczem tempomatu :-) , wymiana banalnie prosta, za kierownicę dałem 250 zł i wszystko działa idealnie.
Polecam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2015, o 09:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 mar 2013, o 10:09
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Witam,

Da radę ktoś podesłać schemat (link lub zdjęcie) układu elektrycznego tempomatu? Potrzebuję wydrukować przed wyjazdem do elektryka.

Karol

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2015, o 21:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 mar 2013, o 10:09
Posty: 23
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Elektryk wsiadł do samochodu, podpiął pod kompa, przejechał - teoretycznie manetka reaguje na wszystkie komendy, teoretycznie bo w praktyce stałej prędkości nie utrzymuje. Komp błędów nie wywala.
Okablowanie ponoć w komplecie.

Finalnie kupiłem jeszcze jedną kierownicę (z możliwością zwrotu) na przekładkę bez kombinacji (tzn. nie sama manetka), chcę coś wykluczyć.

A miało być tak cudownie... może kiedyś będzie :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sie 2015, o 16:47 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 wrz 2010, o 18:21
Posty: 31
Lokalizacja: Gdynia
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
Witam,

Jestem posiadaczem Avensis T 25 rok 2005 1.8 benzynka silnik 1ZZFE. Przeczytałem cały wątek i wiem, że nie mam opcji tempomatu http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200503 ... _4504.html i takie moje pytanie, który z tempomatów uniwersalnych mam wybrać?

http://www.conrad.pl/Tempomaty.htm?webs ... tAodgWsAXQ

czy któryś z tych

http://www.dometic.pl/products/safety/cruise-control/

Chyba, że macie coś innego i dobrego?

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 wrz 2015, o 13:23 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 wrz 2010, o 18:21
Posty: 31
Lokalizacja: Gdynia
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
Rozumiem, że nikt nie wie jaki tempomat uniwersalny wybrać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2015, o 10:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:39
Posty: 453
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Mam u siebie WAECO MS400.
Nie wiem po co, skoro niby powinna zadziałać po prostu przekładka manetki oryginalnej. Ale taką kupiłem Ave.
Działa całkiem normalnie. Jak za 50zł trafi się oryginalna manetka to dopiero wtedy podmienię a Waeco zdemontuję. Inwestować w to auto już mi się nie chce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2015, o 15:41 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 wrz 2010, o 18:21
Posty: 31
Lokalizacja: Gdynia
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
ok dzięki kolego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2015, o 16:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 23:54
Posty: 17
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 4
djcarol napisał(a):
teoretycznie manetka reaguje na wszystkie komendy, teoretycznie bo w praktyce stałej prędkości nie utrzymuje.


Czasem tak mam, że nie łapie i trzeba poklikać, albo dłużej przytrzymać.
Może masa nie taka jak trzeba itp. Mam wrażenie, że jak jest upał, to częściej.
Czasem zamiast ustawiac prędkość w dół działa mi ustawianie w górę.
Może manetka ma coś nie tak w sobie (brud, starość, zużycie?).
Ale działa. Jak elektryk pojechał i poklikał bez myślenia (i może jeszcze nie przekroczył 40 km/h) to mógł się nie zorientować, że trzyma prędkość.
Nie zdarzyło mi się, że jest ustalona prędkość i nagle samochód przestaje ją trzymać bez powodu. Jeśli lampka CRUISE świeci a silnik jest jednym z "tych", to po prostu cierpliwie bym się temu przyjrzał. Ewentualnie spytać ASO o sprawdzenie czy jest włączone oprogramowanie tempomatu, bo coś nie działa a lampka świeci. Najlepiej przy jakiejś innej naprawie.
Ja tak pytałem jak jeszcze nie miałem kabli, tylko samą kierownicę z manetką. Raczej za to nie płaciłem (nie pamiętam). Powiedzieli, że nic szczególnego nie widzą i wszystko jest OK. Podejrzewam, że oprogramowanie jest jedno dla całego silnika, a po prostu dany przełącznik coś odpala lub nie, jeśli jest.
Ale oczywiście może być inaczej.

Chociaż przyznam, że po udanej operacji w sliniku 2.0 D4D uważam, że jeśli na ToyoDIY lub w innych opisach jest wersja z tempomatem dla danego slinika, to poprowadzenie kabli musi zadziałać.
Przez długi czas nikomu na tym forum nie udało się tego zrobić w 2.0 D4D (wersja Tech czyli np. Luna) ale jednak jest to możliwe.

Nie poddawać się :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2015, o 15:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 paź 2015, o 15:32
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8
Witam,
niedawno kupiłem avensis trochę, czytałem na temat założenia tempomatu,
z tego co zrozumiałem do niektórych wersji należy,w dużym skrócie, zmienić kierownice na kiere z tempomatem,
po sprawdzeniu po vin-ie na toyodiy
moje avensis nie powinna mieć tempomatu, ale dzisiaj byłem u elektryka który sprawdził komputerem moje autko i na własne oczy widziałem, że komputer widzi sterowanie tempomatem w moim samochodzie, czy spotkał się ktoś z takim problemem, czy jest sens inwestować/ryzykować w kierownice 300 zł ? jak można bardziej się upewnić, że tempomat będzie na pewno działał lub też nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2015, o 20:19 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 18:42
Posty: 4915
Lokalizacja: NGO
Pochwały: 273
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 D4D (1AD)
A co pokazuje toyodiy?
Nie 300, a ok 100-150 zł. Ja swoją kupiłem za 150 a starą sprzedałem za 100 zł.
Jak chcesz mieć pewność dogadaj się z kimś kto sprzedaje czy w razie coś możesz odesłać albo podjedź i sprawdź.
Sama wymiana kierownicy to max 30 minut. Jak masz wszystkie narzędzia.

_________________
Mazurski Wagon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 01:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 sty 2016, o 01:53
Posty: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Hm, nie rozumiem jednego. W całym wątku jest napisane, że większość D4D, 2.0 diesel wystarczy przełożyć kierownicę. To dlaczego nie można po prostu osobno kupić manetki tempomatu i wpiąć jakiejś wtyczki ? Podobno w nich jest standardowo gotowa instalacja na tempomat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 07:58 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 18:42
Posty: 4915
Lokalizacja: NGO
Pochwały: 273
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 D4D (1AD)
Można, tylko w maskownicy (obudowie) będziesz musiał wyciąć dziurę żeby włożyć manetkę. A w sumie cena kierownicy z tempomatem jest podobna do samej manetki.

_________________
Mazurski Wagon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2016, o 11:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 sty 2016, o 01:53
Posty: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Manetka na Allegro około 100zl. W toyocie która kupuje w czwartek z boku kierownicy jest dziura na manetkę dlatego pytam. Czyli operacja sprowadzi sie po prostu do wpięcia wtyczki tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2016, o 00:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 8 sty 2016, o 01:53
Posty: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV
Ta dziura chyba jednak nie na tempomat, z obydwu stron kierownicy jest taki mały otwór, na co on jest ? A kierownicę zaczynają się od 250 wzwyż średnio.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2016, o 00:34 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 541
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Pewnie chodzi Ci o te otwory, przez które przykręcana jest poduszka. Natomiast warto dodać, że manetka mocowana jest do tej tylnej osłony kierownicy, więc jeśli kupisz samą manetkę, to technicznie będziesz musiał wykombinować jak ją tam zamocować i wyciąć na nią otwór. Dlatego lepiej szukać całej kiery. Poniżej 200 można spokojnie trafić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2016, o 10:29 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2013, o 18:42
Posty: 4915
Lokalizacja: NGO
Pochwały: 273
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 wagon
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 D4D (1AD)
ja dwa lata temu trafiłem za 150zł. Tylko trzeba dość często przeglądać pewien serwis aukcyjny ;-)

_________________
Mazurski Wagon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2016, o 10:49 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 541
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Nie wiem jakiej kolega szuka, ale przed liftemna przykład za 170: http://allegro.pl/toyota-avensis-t25-ki ... 15943.html
Albo sama osłona pod tempomat za 50 http://allegro.pl/oslona-obudowa-kierow ... 14964.html
Manetki same też bywają.........


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2016, o 14:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 kwi 2016, o 16:36
Posty: 3
Marka: AVENSIS
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 1,8 Benzyna + GAZ
Witam
Zakupiłem autko Avensis z silnikiem 1.8 1ZZFE z tego co wyczytałem nie ma ten model tempomatu. Mój jednak takowy posiada ale to w niemczech ktoś ten tempomat dołożył formy Cruise Control AP 300 jest to dość stare rozwiązanie. Ale zastanawia mnie czy ktoś spotkał się już z takim systemem pytam ponieważ moj albo nie działa albo nie potrafię go obsługiwać. Ma ktoś może taką zabawkę w swoim autku ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2016, o 18:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:39
Posty: 453
Lokalizacja: Wałbrzych
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE
Tego nie mam, ale pierwszy link w googlarce po wpisaniu modelu:
http://tcag.com.au/documents/AP300%20in ... manual.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2016, o 23:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 lut 2015, o 14:47
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
Witam załogę, na forum siedzi mnóstwo tęgich głów i być może ktoś pomoże lub naświetli mi w czym problem otóż zachciało mi się tempomatu, mam avensis z 2005r z polskiego salonu silnik 2.0 116km d4d. Poczytałem o wymianie kiery na taką z tempomatem i nakręciłęm się na tyle że sobie takową zapodałem tylko że kupiłem poliftową i po zamontowaniu nie działa, w czym tkwi problem.... w biedocie mojego auta czy może w tym że kiera jest z polifta a samochód przedlift


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda