TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 19 wrz 2019, o 14:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lut 2011, o 10:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 wrz 2010, o 21:43
Posty: 19
Lokalizacja: ŁÓdź
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
dzien dobry,
fakty: na wolnych obrotach mam na aku 13V, na zgaszonym 12V, na zapalonym silniku jak gazuje ciagle 13V - czyli wydaje sie ze regulator napiecia jest ok.
pytanie: czy te napiecia nie powinny byc troche wieksze i czym ewentualnie moze to byc spowodowane?
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 11:17 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7245
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 890
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Powinno być trochę większe, optymalnie jak jest 14 do 14,4V na pracującym silniku, niezależnie od obrotów silnika.
Wtedy akumulator ładuje się szybko i dokładnie.

Przy 13V też się będzie akumulator ładował, ale dużo wolniej. Może przez to być niedoładowywany.

Regulator napięcia na alternatorze odpowiada za utrzymanie takiego prądu wzbudzenia, aby altek produkował 14V.
Sprawdź jaki masz alternator i szukaj do niego nowego regulatora:
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=50769


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 11:24 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20621
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 296
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nie wiem jak dokładny masz woltomierz, bo zarówno 13 na zapalonym silniki jak i 12 na aku to troszkę mało


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 12:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 wrz 2010, o 21:43
Posty: 19
Lokalizacja: ŁÓdź
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
wolotomierze jest wskazowkowy, ale dla porownania sprawdzilem u kolegi w aucie i u niego wskazowka pokazywal jak wol 14 na calym zasiegu oborotow wiec zakladam ze moje wskazania sa faktyczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 12:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20621
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 296
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
no raz piszesz 13 raz 14, stad pomierz to dobrze, a napięcie na aku zmierz np. po nocy

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 12:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
Moim zdaniem coś masz nie tak z ładowaniem bo nawet na wolnych obrotach powinno być około 14,4V na akumulatorze. Dał bym alternator do sprawdzenia. Może tak być też że masz już kiepski akumulator który jest zasiarczony i ma dużą rezystancję wewnętrzną.

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 12:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 wrz 2010, o 21:43
Posty: 19
Lokalizacja: ŁÓdź
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
wrc napisał(a):
nie wiem jak dokładny masz woltomierz, bo zarówno 13 na zapalonym silniki jak i 12 na aku to troszkę mało


u mnie byly wartosci takie jak w pierwszym poscie. u kolegi pomierzylem dla porownania, zeby zobaczyc czy moj voltomierz pokazuje prawde. sprzecior dosyc archaiczny.
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 13:00 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7245
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 890
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Jeżeli u kolegi Twój voltomierz pokazuje 14V, a u Ciebie 13V, to voltomierz raczej OK, a napięcie masz za niskie.
Szukaj sobie regulatora napięcia: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_T ... l?hl=27702
To chyba coś takiego http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.pl
Możesz szukać jako BOSCH-F 00M 145 305 http://www.autosklepbydgoszcz.pl/produc ... id=2317718


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 13:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 wrz 2010, o 21:43
Posty: 19
Lokalizacja: ŁÓdź
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4D
wlasnie, regulator. zapomnialem wspomniec, ze w listopadzie zminilem regulator i lozysko alternatora bo mi swiatla ostro szalaly z jasnoscia w zaleznosci od obrotow. wtedy napiecie bylo od 12,4 do okolo 15v na wolnych obrotach. musze poszukac kwitku na gwarancje i pojechac zeby sie tlumaczyli :P
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 20:44 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2743
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
12V na akumulatorze to już jest totalny trup.
Napięcie ładowania też stanowczo za małe, ja mam stale 14,5V niezależnie od obrotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 22:31 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7245
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 890
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Typowy akumulator kwasowo-ołowiowy, złożony z 6 ogniw posiada:
    - siłę elektromotoryczną (napięcie nominalne) - 12,6 V
    - Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania) - 10,8 V
    - Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V
    - Napięcie przeładowania - występujące w trakcie wydzielania wodoru > 14,7 V


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 23:28 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5773
Lokalizacja: Zambrów/Łomża
Pochwały: 396
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0 D4D 124KM
O właśnie.....a mój były akumulator posiadał siłę elektromotoryczną w postaci 12,4V ciągle.......ładowałem go 3 razy i mimo to na drugi dzień znowu było 12,4.....nawet jak nie jezdziłem samochodem.A więc można powiedzieć,że juz nie trzymał?

_________________
Kod:
https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/94228

„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 23:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20621
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 296
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
moje aku 24h po ladowaniu maja zawsze 12,75 (mam 5 aku o roznych pojemnosciach w garazu do rozruchu roznych rzeczy), 12,4 to juz kaszana, 12,6 aku maja dopiero po dluzszym postoju, bezposrednio po ladowaniu maja pod 13V


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 23:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7245
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 890
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Jak naładujesz akumulator i postoi kilka dni po naładowaniu, to napięcie spadnie gdzieś w okolice 12,6-13V.
Wyższe napięcie na akumulatorze występuje w czasie ładowania (np. jazdy) i krótko po ładowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2011, o 23:49 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20621
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 296
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
piokli napisał(a):
Jak naładujesz akumulator i postoi kilka dni po naładowaniu, to napięcie spadnie gdzieś w okolice 12,6-13V

moje doświadczenia sa takie:
- zaraz po ładowaniu: nawet do 13V
- 24h po ladowaniu ok. 12,75
- potem powoli spada, szybkość tego spadania zalezy od tego czy aku jest wpięty w instalacje (wtedy prad podjadaja alarmy i prad uplywu) czy nie (wtedy rozładowanie następuje bardzo, bardzo wolno)
z aku ktory kilka dnia po ladowniu ma 13V sie nie spotkałem :brewki:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2011, o 23:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2008, o 15:41
Posty: 417
Lokalizacja: E-POLSKA
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 TD
Napięcie jest tylko jednym z parametrów akumulatora i to niekoniecznie decydującym,moim zdaniem ważniejsza jest rzeczywista pojemność,a sprawdzenie akumulatora jedyne sensowne przyrządem pod obciążeniem(opornik z miernikiem zależne od wersji).Miałem kiedyś w aucie woltomierz cyfrowy i zdarzało się,że aku mające 12,4 V nie gwarantowało odpalenia w zimie(przyrząd bardzo dokładny).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2011, o 23:57 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20621
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 296
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tenpan napisał(a):
Miałem kiedyś w aucie woltomierz cyfrowy i zdarzało się,że aku mające 12,4 V nie gwarantowało odpalenia w zimie
no oczywista sprawa, to juz dosc malo ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2011, o 10:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 paź 2010, o 09:18
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 21
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 ZZT251
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8VVTi 129KM 1ZZ-FE
Witam
ja sprawdziłem u siebie wczoraj miernikiem cyfrowym (pokazuje na 100% dobrze) i było 12,24V w stanie spoczynku, 14,28V przy włączonym silniku :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2011, o 10:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5773
Lokalizacja: Zambrów/Łomża
Pochwały: 396
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0 D4D 124KM
U mnie przy 12,4 zapalało ciągle kontrolki VSC,TRC OFF I ABS przy rozruchu.Co prawda trzeba było zmienić szczotki rozrusznika bo się skończyły ale mimo ładowania aku ciągle mu spadało do 12,4.Wymieniłem akumulator i w/w kontrolki już się nie pokazują.Ładowanie miał książkowe.....pomiędzy 14 a 14,2.

_________________
Kod:
https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/94228

„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2011, o 15:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2009, o 13:39
Posty: 322
Lokalizacja: ok. Konina
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: T22 2,0 +T27 1,8
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 3SFE 2.0 LPG
W stanie spoczynku powinno być ok. 12 z hakiem . Na zapalonym silniku jest ok 14,2V i to zarówno jak gra tylko radio czy jak była włączona grzałka tylnej szyby + radio + długie światła. Jeśli są jakieś różnice proponuję zmierzyć spadki napięć w obwodzie prądowym ładowania ( +aku - +alternatora oraz masa alternatora - "-" aku) . Dobrze aby były możliwie małe (<0,2V). Mierzyć przy obciążeniu np. załączone długie swiatła. Kiedyś w pewnej AUDI po namierzeniu spadku na "plusowej gałęzi" pociągnąłem za przewód od alternatora i po prostu go wyrwałem ze skorodowanego i lipnie zaprasowanego na oczka przewodzie . Zapal auto i zmierzna samym alternatorze ile wychodzi (pomiędzy +wyjściowym a jego obudową) no musi być ok. 14V ! Może 3-fazowy mostek dostał kopa (jedna z diod padła). PISZ CO STWIERDZIŁEŚ ! :papa:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2012, o 18:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 22:54
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2000
Silnik: 1.6
Witam, wymieniłem dzisiaj akumulator bo po 6 latach padł, a tu facet zmierzył napięcie na chodzącym silniku i światłach i powiedział, że za małe napięcie 13.4V i podejrzewa, że to alternator, co Wy na to, jeśli ma rację to gdzie się regeneruje w okolicach Warszawy , a może można kupić używany po regeneracji, co radzicie?
P.s.
Kurde chyba się zaczęły problemy, dwa tygodnie temu reperowałem rozrusznik:)
Artur


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2012, o 19:03 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3864
Lokalizacja: PL
Pochwały: 304
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
Powinno być około 14,5 volta.
Wpisz w google "regeneracja alternatorów np.Nieporęt" i wyskoczy Tobie gdzie robią. Zamiast "Nieporęt" wpisz swoją miejscowość.
Kolego niskie napięcie z alternatora to nie "problemy". Tak jak klocki czy tarcze alternator też ma prawo szwankować. :tak:

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2012, o 21:05 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7245
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 890
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
lotartur napisał(a):
Witam, wymieniłem dzisiaj akumulator bo po 6 latach padł, a tu facet zmierzył napięcie na chodzącym silniku i światłach i powiedział, że za małe napięcie 13.4V i podejrzewa, że to alternator, co Wy na to

Trochę za małe napięcie.
Potrzeba przynajmniej sprawny regulator napięcia założyć do alternatora.
Patrz wyżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 paź 2012, o 22:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2009, o 13:39
Posty: 322
Lokalizacja: ok. Konina
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: T22 2,0 +T27 1,8
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 3SFE 2.0 LPG
Może któraś diodka dokończyła żywota, lub szczotka się skończyła ? Proponuję na początek po zmroku zapalić auto i obserwować czy delikatnie nie świeci ładowanie .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2012, o 12:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 paź 2012, o 12:35
Posty: 1
Lokalizacja: zdunska wola
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 d4d
witam posiadam toyote avensis 2.0 d4d z 2000 roku .jest u mnie od ponad 2 lat i nie bylo problemow 9oprocz zamarzajacego paliwa zima, ale to nie jest moim tematem . a mianowicie ostatnimi czasy moja avka coraz czesciej ma problemy z odpaleniem winna akumulatora ktory jest nowy .naladuje jest ok przez ok tydzien -dwa i znowu to samo ladowanie ma 12.50v na wolnych bez obciazenia a na 1800 obr/min 13.30v. i tu moje pytanie co moze byc przyczyna cczy ktos sie juz z tym spotkal. prosze o pomoc . pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2012, o 12:48 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7245
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 890
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Zdecydowanie za niskie napięcie ładowania i za mało stabilne.
Do wymiany masz regulator napięcia na alternatorze.

Czytaj ten wątek, do którego dokleiłem Twój post.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2012, o 21:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2009, o 13:39
Posty: 322
Lokalizacja: ok. Konina
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: T22 2,0 +T27 1,8
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 3SFE 2.0 LPG
WITAMY !
Poczytaj na tym forum , jest tu tego sporo.
Wychodzi na to , że Alternator coś fiksuje.Zobacz w nocy czy przypadkiem nie żarzy Ci lampka ładowanie. Może dioda w mostku 3-fazowym padła. Zakładam, że pasek się nie ślizga itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2012, o 21:59 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2983
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
albo metoda podworkowa zmieniamy aku na jakies sprawne i sprawdzamy wtedy ladowanie, albo jedziemy do warsztatu " alternatory i rozruszniki" i tam sprawdza to za nas. aha jak zaproponuja alternator chinski za 299pln (przykladowo) to mowimy NIE prosze naprawic moj alternator albo kupujemy uzywke...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2012, o 22:05 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2009, o 13:39
Posty: 322
Lokalizacja: ok. Konina
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: T22 2,0 +T27 1,8
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 3SFE 2.0 LPG
kamyk napisał(a):
jedziemy do warsztatu " alternatory i rozruszniki" i tam sprawdza to za nas. aha jak zaproponuja alternator chinski za 299pln (przykladowo) to mowimy NIE prosze naprawic moj alternator albo kupujemy uzywke...

Prawda, prawda i tylko prawda. :tak:
jest jeszcze All.......o, kupić jakiś z demontażu, pewnie ze 150pln+kurier.............


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2012, o 22:22 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2983
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
no wiadomo na alll wszystko jest! nie wiem czy pisalem jak goscie kiedys do mnie wpadli po uzywany rozrusznik do vw i mieli chinczyka na wzor zaplacili 500pln miesiac wczesniej gdzies w trasie oczywiscie gwarancja faktura itd... padl po 4 tygodniach ale nic to waga tego cuda byla znikoma w porownaniu do oryginalu ( normalny rozrusznik jest ciezki tamten wazyl moze 20-30% tego co moj) nie wiem z czego oni to robia...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda