TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Toyota Nowakowski

Teraz jest 20 sie 2014, o 12:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 sty 2011, o 00:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 08:58
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Witam,
od pewnego czasu walczą z dużym poborem prądu podczas postoju przez akumulator (0,28). Dzisiaj udało mi się znaleźć winowajcę, okazał się nim bezpiecznik DOME nr 56 (Oświetlenie kabiny i oświetlenie osobiste, lampki ostrzegawcze w drzwiach, wskaźniki i liczniki, oświetlenie bagażnika, lusterek osobistych...). Niestety to by było na tyle moich odkryć. Pomimo znalezienia bezpiecznika nie mogę zlokalizować dokładnego miejsca zwiększonego poboru. Patrzyłem i żadna z wymienionych lampek nie świeci się po zamknięciu drzwi.
Może ktoś ma pomysł jak znaleźć winowajca, czy muszę każdą z lampek rozkręcać i wyjmować żarówki w celu znalezienia co pobiera ten prąd, czy może jest jakiś szybszy sposób na to?

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2011, o 08:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 15:09
Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Marka: Citroen
Model: C4 New Exclusive
Rocznik: 2011
Silnik: 1.6 HDi (110KM)
Pozostaje Ci wyjęcie żarówki z każdej lampki.

_________________
Pozdrawiam,

Mariusz

Była: Toyota Avensis T25 2.0 D-4D (116KM) 2004r


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2011, o 10:35 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 14 lip 2008, o 06:21
Posty: 1332
Lokalizacja: Police / Szczecin
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
niestety tak jak napisał Colto, każdą żarówkę trzeba wyciągnąć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2011, o 00:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 08:58
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Witam, wszystkie możliwe żarówki (osobista lampka z przodu, z tylu, oświetlenie na drzwiach bocznych, w bagażniku) sprawdziłem i niestety nie znalazłem przyczyny "wycieku". Pozostały jeszcze zegary, podświetlenie stacyjki. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego, czy jedynie trzeba się dostać do środka albo może darować to sobie i jechać do elektryka jakiegoś?

Dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 00:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 08:58
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Witam,
odkryłem co mi zżera ten prąd. Niestety winowajcą okazały się zegary - dokładniej to ta biała kość. Po odłączeniu jej (niebieska pozostała podłączona) pobór prądu był prawidłowy. Może ktoś wie za co odpowiada ta kość i gdzie szukać miejsca możliwego "wycieku" czy faktycznie w zegarach, czy może zwarcie w kości się robi po podłączeniu - tylko jak to sprawdzić. Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek uwagi.


Dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 07:39 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 14 lip 2008, o 06:21
Posty: 1332
Lokalizacja: Police / Szczecin
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Jaka biała kość?? Mogłeś zrobić fotkę byśmy obadali. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 09:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 08:58
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Hmm, szkoda że nie zrobiłem. Dzisiaj wieczorkiem spróbuję. W tej chwili znalazłem zdjęcie na forum: http://avensis.info/viewtopic.php?f=3&t=5239, fakt że nie ma tutaj zdjęcia kości ale jest zdjęcie gniazd i widać o co mi chodzi z tym niebieskim i białym, mi właśnie jak podłącze do tego białego gniazda to wtedy jest duży pobór prądu.


Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2011, o 10:04 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17052
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 185
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
sproboj zrobic fotke i spisac z czesci wszystkie numery...

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2011, o 10:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 08:58
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
wrc napisał(a):
sproboj zrobic fotke i spisac z czesci wszystkie numery...


Witam, o które numery dokładnie chodzi, te naklejki na zegarach. Niestety z powodu braku czasu nie miałem ostatnio kiedy porobić zdjęcia. Tak teoretycznie, to czy może to być wina jakiejś przepalonej żarówki, chociaż o ile się nie mylę to są tam diody, więc chyba powinny "żyć" długo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2011, o 21:15 
Online
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17052
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 185
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
zrob zdjecie i sie po numerach popatrzy, normalnie toyota ma 10cio cyfrowy numer czesci, ale moze bedzie tez cos innego na tej czesci ;-)

_________________
ObrazekObrazek srebrny turboklekot WRC


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 14:37 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2010, o 21:37
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
Witam Kolegów,

Mam dokładnie ten sam problem z poborem prądu, bo jest on na poziomie 0,28A

Pobór prądu:
Po wyjęciu bezpiecznika 56 (DOME) = 0,03A
Wpięta tylko niebieska wtyczka zegarów = 0,03A
Wpięta tylko biała wtyczka zegarów = 0,19A
Wpięte obydwie wtyczki zegarów = 0,28A

Czy ktoś wie co jest nie tak w tych zegarach? Jak rozwiązać te problem tanio i bezboleśnie? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 15:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
Wpadłem na taki pomysł odnośnie waszego problemu. Należało by znaleźć konkretny przewód w tej białej wtyczce na którym jest ten pobór prądu. Przeciąć ten przewód i zamontować na nim przekaźnik uruchamiany po podaniu plusa ze stacyjki. W ten sposób po wyjęciu klucza ze stacyjki przewód by się odłączał od zegarów likwidując problem. Jedynym efektem ubocznym było by to że pewnie kasował by się wtedy przebieg "Trip" ale coś za coś.

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 16:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2010, o 21:37
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
No tak jest to jakaś opcja, ale raczej jestem wyznawcą fabryki i wolałbym unikać takich półśrodków mimo że są skuteczne. :-) Raczej chciałbym zdiagnozować wadliwy element w zegarach i go naprawić.
Znalazłem rozpiskę poszczególnych pinów w tej wtyczce i więc potencjalnie wiem jakie elementy zegarów są zasilane poszczególnymi przewodami. Teraz zastanawiam się jak sprawdzić, którym przewodem przepływa prąd. Oczywiście bez cięcia instalacji. Jakiś pomysł? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 16:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
miernikiem cęgowym można to zmierzyć bez cięcia.

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 18:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 19:21
Posty: 218
Lokalizacja: Chorzów
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-cat 177KM
możesz zapodać tę rozpiske to pomyśle co może brać prąd

_________________
____________________________________________________________
Pomogłem? Prosze o <plusik> nic to nie kosztuje ►
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 lut 2012, o 21:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2010, o 21:37
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
C10 - wtyczka niebieska
C11 - wtyczka biała

Przy czym sama niebieska wtyczka nie powoduje zwiększonego poboru prądu, natomiast jeśli jest już podłączona biała (ta powodująca podwyższony pobór) to wtedy niebieska powoduje dalsze zwiększenie przepływu prądu.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2012, o 09:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 19:21
Posty: 218
Lokalizacja: Chorzów
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-cat 177KM
powiedz mi jeszcze czy masz u siebie navi lub multiwyświetlacz

z tego co patrzyłem po schematach to niebieska to głównie sygnały z czujników

są jeszcze bezpieczniki za którymi jest dojście napięcia do licznika

1. RAD NO.1 (7.5A)
2. GAUGE1 (10A)
3. TAIL (10A)
4. IGN (10A)
5. DOME (7.5A)
wypnij po jednym z tych i sprawdz pobór czy sie zmieni


a co do samego licznika to jak zmieniałem podświetlenie to nie przypominam sobie by było coś co by mogło w nim brać 4W

_________________
____________________________________________________________
Pomogłem? Prosze o <plusik> nic to nie kosztuje ►
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2012, o 09:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 sty 2011, o 08:58
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 D-4D
Witam,

jako, że rozpocząłem ten wątek to może i go zakończę:)
Okazało się, iż winowajcą tego poboru prądu jest komputer, mianowicie zaraz po zgaszeniu, zamknięciu czy też innej akcji w której on "budzi się do życia", potrzebuje chwilkę aby z powrotem "uśpić" cały system. Dlatego przez pewien czas jest zwiększony pobór mocy, jednak po wcześniej wspomnianej chwili (minuta, dwie a nawet i pięć) wszystko wraca do "normalności" i pobór jest prawidłowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2012, o 13:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 19:21
Posty: 218
Lokalizacja: Chorzów
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-cat 177KM
własnie chciałem to samo napisać


pobór u mnie jest ma poziomie 0.35A a po 2min spada do wartości 0,07A

_________________
____________________________________________________________
Pomogłem? Prosze o <plusik> nic to nie kosztuje ►
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2012, o 22:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2010, o 21:37
Posty: 5
Lokalizacja: Gdańsk
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D
No i tak też jest u mnie. Problem rozwiązany. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal