TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 paź 2018, o 07:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 952 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Akumulator
PostNapisane: 21 lut 2007, o 17:39 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Doskonała instrukcja obsługi akumulartora (w języku angielskim).
Zawiera wiele przydatnych informacji, a między innymi: testowanie, ładowanie, czyszczenie, uzupełnianie wody, itp.
Dzięki nim utrzymasz akumulator w doskonałym stanie przez długi czas...

Plik Akumulator1.pdf


Opis budowy i zasady działania akumulatora (w języku angielskim).

Plik Akumulator2.pdf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 mar 2007, o 20:54 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Mam u siebie akumulator QUAND Hybrid 60 Ah/600A.
Muszę powiedzieć, że "kręci" całkiem dobrze :ok:

www.quand.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 14:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 10:36
Posty: 204
Lokalizacja: Zabrze
Centra Futura CF04 62Ah 640A

Jeździ ktoś z Was na tym? Jakieś opinie, czy warto?

http://www.allegro.pl/item228020773_aku ... orzow.html

_________________
Pozdrawiam,

dziki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 14:28 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Szczerze mówiąc, to zaufałem Varcie -75ah i jest wystarczajacy do diesla. Trzeba pamietac o wyczyszczeniu klem i dolaniu wody destylowanej do stanu.
A (jak w moim przypadku) skoro diesel potrzebuje "trochę mocy" do rozruchu, to im mocniejszy akumulator, tym lepiej "pali" :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 14:35 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
d15 napisał(a):
im mocniejszy akumulator, tym lepiej "pali"

Ale jak przesadzisz, to będzie niedoładowany ciągle... :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 14:38 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Ten aku kupiłem jeszcze do mojej Feli (skoda Felicja 1,9d glx) a przed sprzedażą przełozyłem go do Ave. Efekt był całkiem oczywisty - Ave kręciła jak należy, a Fela (z silnikiem VW) od pierwszego przekręcenia.
A jeśli chodzio doładowanie, zawsze można go podłączy pod prostownik na kilka godzin...to pomaga :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 14:40 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2007, o 22:22
Posty: 2543
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Marka: Skoda
Model: Superb Combi
Rocznik: 2010
Silnik: 1.8TSI
dziki napisał(a):
Centra Futura CF04 62Ah 640A


Ja mam Futurę, tyle że CF07 (75Ah, 760A) - do diesla w sam raz. Mam ją od pół roku i na samym początku eksploatacji zniosła bez szwanku kilka dni (a właściwie nocy) kilkunastostopniowych mrozów. Ogónie nie mam zastrzeżeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sie 2007, o 22:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 lip 2007, o 22:23
Posty: 72
Lokalizacja: Koszalin
w zeszłym roku miałem wstawiony nowy z ASO Toyota :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 02:40 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2742
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
U mnie już trzecią zimę będzie aku z ASO i nie przewiduje żadnych problemów z odpaleniem, z resztą jak zwykle. Jak 2 lata temu były te wielkie mrozy i ludzie latali z aku do domu ja sobie odpalałem Ave za 2 razem podczas gdy reszta odpalała na popych :D
Jak zejdę do garażu to luknę co to za model.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 07:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2007, o 22:17
Posty: 457
Lokalizacja: Gdańsk
U mnie wynalazek Varty :-) taki kupiłem z AVE :-)
Autko od stycznia w moich rękach więc długo nie zimował :ok:
No i pomijając fakt, że rozrusznik był wtedy w stanie szczątkowym :-( to nie miałem problemów z accu :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 10:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 lip 2007, o 11:30
Posty: 156
Lokalizacja: Toruń
Ja mam CENTRA PLUS 70Ah 540A. Wg katalogu w Nurauto jest to akumulator wzmocniony do tego samochodu z silnikiem DIESLA.

_________________
Pozdrawiam
KAMLOT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sie 2007, o 11:44 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
MaŁy_RaDeK napisał(a):
d15 napisał(a):
im mocniejszy akumulator, tym lepiej "pali"

Ale jak przesadzisz, to będzie niedoładowany ciągle... :-(


Raczej nie, chyba ze zmiescisz aku od Stara :diabel:

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lis 2007, o 22:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2007, o 15:54
Posty: 219
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1AD-FTV
Ja po 5 zimach na seryjnym akumulatorze nie daje mu już żadnych szans przetrwania tej zimy...
Czy zna może ktoś z Was parametry SERYJNEGO akumulatora jaki był kładziony do Avensisów 2,0 D4D z 2002r (T22)

i ewentualnie proszę o rady jaki akumulator kupić, jakie są ceny... wolał bym raczej nie przepłacić...

[ Dodano: 2007-11-06, 14:37 ]
No dobra, nikt sie nie kwapi odpowiadać to może inaczej zadam pytanie...
Czy myślicie że taki akumulator ma sens do Avensis 2.0 D4D:

GIGAWATT produkowany przez firmę BOSCH
Pojemność: 72Ah
Prąd Rozruchu: 680A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lis 2007, o 09:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 09:48
Posty: 75
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1,8 benzyna
mam ciekawy akumulator w swojej AVE
zrobię fotkę i poproszę syna o umieszczenie na forum
co w nim ciekawego ?
otóż ma dwa "cypki" plusowe i dwa minusowe
Kupiony w NRDowie za dość niedużą kasę

_________________
Nie dyskutuj z debilem !
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lis 2007, o 20:59 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Budrys napisał(a):
otóż ma dwa "cypki" plusowe i dwa minusowe

Ciekawe... Ciekawe... :tak:
Czekamy na foto...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2007, o 17:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 cze 2007, o 18:26
Posty: 162
Lokalizacja: Gdańsk
A moze mi ktos powiedziec w czym jest lepszy akumulator zelowy od kwasowego ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2007, o 10:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 15:10
Posty: 18
Lokalizacja: Rzeszow
Łukasz napisał(a):
akumulator zelowy od kwasowego ??

Żelowy przede wszystkim stosuje się tam gdzie jest potrzeba poboru prądu bez doładowywania go prądnicami lub alternatorem (idealny do silników elektrycznych łodzi wędkarskich itp.) Bardzo drogi ale wytrzymały. Dobry „aku” żelowy to wydatek przekraczający „tysia”.
Pozdowionko!!

[ Dodano: 2007-11-09, 11:52 ]
Aby przybliżyć problem AKU wrzucę trochę niezbędnych informacji – bo z powyższego co przeczytałem mogę wnioskować że chyba się przydadzą!!!

1. Musimy zawsze kupować akumulator o pojemności określonej przez producenta. (W innym przypadku możemy zniszczyć baterie. Za mała pojemność doprowadzi bowiem do wygotowania elektrolitu na skutek zbyt dużego ładowania i tzw. opadu masy, czyli zniszczenia akumulatora nie uznawanego żadną gwarancją. Jeżeli tych wartości nie znajdziemy, to trzeba odszukać instrukcję obsługi maszyny i znaleźć zalecenia producenta odnoszące się do akumulatorów. Będzie tam podana pojemność w amperogodzinach.) – i tak dla przykładu do mojej ave 2,0 silnik 3Sfe z 98 (benzyna) producent zaleca Aku 55Ah i wg wyjaśnień w serwisie - Aku o wyższym parametrze Ah będzie niedoładowany!!! Nie biorąc pod uwagę stanu alternatora (czyli jak ładuje) i sposobu użytkowania (np. jazdy na krótkich odcinkach w mieście).
2. Jeden z najważniejszych parametrów AKU i sprawiający dużo kłopotów, bo podawany w różnych normach, jest parametr określający prąd zmienny rozruchu wyrażany w amperach. Na nowych akumulatorach znajdziemy informację na ten temat podaną na 3-4 sposoby. Warto je poznać, bo mogą zapędzić laika w kozi róg. To ten parametr decyduje jak odpali nam maszyna zimą podczas trzaskającego mrozu. Niestety normy określające prąd zimnego rozruchu znacznie się od siebie różnią.
Najbardziej rygorystyczna jest niemiecka norma przemysłowa - DIN. Według jej założeń w pełni naładowany akumulator zostaje wyładowany za pomocą prądu pobierczego w tempera turze -18o C do 6 V. Napięcie po 30 sekundach powinno wtedy wynosić przynajmniej 9 V. Na drugim miejscu pod względem wartości liczbowych norm prądów rozruchu znajduje się wersja Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej - IEC. Jej test przeprowadzany jest podobnie jak niemiecki, ale po rozładowaniu akumulatora w temperaturze -18o C napięcie po 60 sekundach powinno wynosić 8,4 V. Od podanych norm odbiegają normy EN i SAE, których prądy rozruchu wychodzą znacznie wyższe. Norma europejska (EN) przewiduje osiągnięcie czasu wyładowania akumulatora po wyładowaniu prądem pobierczym w temperaturze -18o C przy napięciu końcowym ładowania wynoszącym 7,5 V w przynajmniej 10 sekund. Natomiast norma amerykańska (SAE) oznacza czas wyładowania akumulatora do 7,2 V prądem pobierczym w temperaturze -18o C. Powinien on wynosić przynajmniej pół minuty.
Informacje te niewiele jeszcze mówią, ale po porównaniu przedstawionych norm zamieszczonym w tabeli stają się użyteczne w praktyce. Okazuje się bowiem, że np. prąd rozruchu podany według normy DIN na poziomie 700 A odpowiada wartości 810 A normy IEC, 1170 A normy EN i 1250 A normy SAE.
Nie trzeba oczywiście uczyć się tych wartości na pamięć, ale udając się do sklepu po nowe akumulatory warto taką tabelę ze sobą zabrać. Wtedy wysoka wartość prądu rozruchu podana na jednym akumulatorze według normy np. SAE, a niższa na drugim według normy np. IEC pozwoli nam obiektywnie porównać te baterie pod kątem możliwości odpalania zimnego silnika.

tabelka:
Norma Międzynar. Kom. Europ. IEC (A), Norma europ. EN (A), Norma niemiecka DIN (A), Norma ameryk. SAE (A)

65; 100; 60; 100;
95; 140; 85; 150;
130; 180; 110; 200;
160; 230; 140; 250;
195; 280; 170; 300;
225; 330; 200; 350;
260; 360; 225; 400;
290; 420; 255; 450;
325; 480; 280; 500;
355; 520; 310; 550;
390; 540; 335; 600;
420; 600; 365; 650;
450; 640; 395; 700;
485; 680; 420; 750;
515; 760; 450; 800;
550; 790; 480; 850;
580; 860; 505; 900;
615; 900; 535; 950;
645; 940; 560; 1000;
680; 1000; 590; 1050;
710; 1040; 620; 1100;
745; 1080; 645; 1150;
775; 1150; 675; 1200;
810; 1170; 700; 1250;
840; 1220; 730; 1300;
870; 1270; 760; 1350;
905; 1320; 790; 1400;
935; 1360; 815; 1450;


Pozdrawiam wszystkich!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lis 2007, o 14:38 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 09:48
Posty: 75
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1,8 benzyna
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lis 2007, o 15:08 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Jeśli ktoś zna niemiecki, to niech koledze przetłumaczy...

Ja znalazłem tylko tyle po polsku:

"Nowoczesna technologia. Dla ponad 900 modeli samochodów osobowych wystarczy tylko 5 modeli bezobsługowych akumulatorów Uni Bull. W ten sposób handlowiec oszczędza na powierzchni magazynowej, a tym samym zmniejsza także koszty Akumulatory charakteryzuje uniwersalne zastosowanie dzięki okrągłym biegunom lub biegunom typu Ford oraz dzięki dającej się dostosować listwie dna akumulatora z dodatkowym adapterem. Wygodne uchwyty służą jednocześnie jako osłona biegunów. Mocne strony sprawdzonego akumulatora Uni Bull zostały dodatkowo udoskonalone. Akumulator posiada w chwili obecnej 30% większą moc oraz membranę GORE, która służy jako opatentowana ochrona przed wylaniem się elektrolitu."


BANNER Uni Bull Starterbatterie 12 V 69 Ah 520 A KFZ Autobatteri

Im Verhältnis zu den oben angeführten Batterien verbesserte Werte 69 Ah 520 A !

Die absolut wartungsfreie Universalstarterbatterie mit patentiertem ACCUSAFE Auslaufschutz und Reincalcium-Technologie. NEU - die 5. Generation.

Banner setzt mit der neuen Uni Bull Maßstäbe im Batteriebau. In der neuen Banner Uni Bull stecken über 60 Jahre Forschungs- und Entwicklungskompetenz. Die bekannten Stärken der Uni Bull wurden ausgebaut, die Leistung um 30 % erhöht und erstmals wird eine Batterie mit einer Gore-Membrane als Auslaufschutz ausgestattet.

Uni Bull Produktvorteile auf einen Blick:

Absolute Wartungsfreiheit.
30 % mehr Power.
Perfekter Einbau in mehr als 900 Kfz-Modelle.
Geeignet für Ford PKW.
Die Uni Bull startet zuverlässig auch bei extremen Temperaturen.
Hohe Betriebssicherheit.
Umweltfreundlich. Gefüllt und geladen!
12 Monate Lagerzeit.
ACCUSAFE Auslaufschutz
Entstehende Gase werden durch den Aerosolabscheider von Säurepartikeln getrennt. Gase können durch die Membrane entweichen, Restsäure wird zurückgehalten. Der Accusafe Auslaufschutz enthält Membrane der Firma Gore, Hersteller von GORE-TEX Bekleidung.

ACCUSAFE Auslaufschutz – Die Vorteile auf einen Blick:

Säureauslaufgeschützt und kippsicher.
Kombiniert Umweltsicherheit der Rekombinationsbatterie und Robustheit der Batterie mit flüssigem Elektrolyt.
Keine Korrosions- und Verätzungsgefahr durch austretende Säuredämpfe.
Kein Eindringen von Fremdflüssigkeiten.
Explosionssicher bei externer Zündquelle.
Bei starker Überladung öffnet sich die Membrane wie ein Sicherheitsventil


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lis 2007, o 16:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 15:10
Posty: 18
Lokalizacja: Rzeszow
Sklep z AKU BANNER:
http://www.autometa.com.pl/czesci/akumulator/baner.html

Pozdrawiam!!

A tu znalazlem jeszcze cos takiego:

http://www.akumulatory.sklep.pl/go/_info/?id=271


Uni Bull 69Ah/540A

Producent: Banner

Absolutnie bezobsługowy
Zastosowanie stopów wapniowych HIGH TECH w miejsce tradycyjnych stopów antymonowych redukuje zużycie wody do minimum. Dlatego akumulatory Uni bull są absolutnie bezobsługowe.
30% Więcej mocy

Obliczona komputerowo konstrukcja elektrod, powiększone przekroje przewodów i nowa generacja oddzielaczy obniżają opór wewnętrzny akumulatora. W połšczeniu z nową, zoptymalizowaną recepturą masy czynnej oznacza to znaczne podwyższenie mocy.

Doskonały montaż

Poprzez czterobiegunowe wykonanie z uniwersalnym połączeniem biegunów oraz z zamontowanym adapterem dolnej listwy mocującej Uni Bull nadaje się doskonale do ponad 900 modeli samochodów (połšczenie prawy, lewy plus; bieguny okrągłe i płaskie; listwa mocująca B3,B4). Osłona biegunów Uni Bull chroni akumulator przed zwarciami, stanowiąc równocześnie wygodny uchwyt.

Dostosowanie do samochodów osobowych Ford

Typ biegunów 19/Ford Uni Bull oraz zastosowanie nowej technologii wapnia spełnia wymagania nowej technologii samochodów osobowych Ford.

Wysokie bezpieczeństwo eksploatacji

Połączenie płytek z dnem obudowy zabezpiecza akumulator Uni Bull przed zwarciami i wibracjami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lis 2007, o 11:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 wrz 2007, o 09:48
Posty: 75
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 1,8 benzyna
zadzwoniłem i dowiedziałem się , ze mój ( 69 Ah ) kosztuje 537,00 zł + koszty wysyłki 50-60 zł

_________________
Nie dyskutuj z debilem !
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lis 2007, o 23:01 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1018
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
w związku z tematem
pierwszy oryginalny aku wytrzymał 4 lata zanim padł.
W ASO koszt nowego to 1200 a zamiennika 700zł było to 3.5 roku temu i dziś chyba nadszedł czas żeby rozejrzeć się za nowym bo ten po 3.5 roku eksploatacji chyba zimy nie wytrzyma.
I tu pytanie: Jak wasze aku się trzymają kondycyjnie i wiekowo?

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lis 2007, o 08:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 10:36
Posty: 204
Lokalizacja: Zabrze
W mojej Ave siedział sobie 6 lat, po instalacji car-audio i przed zimą wolałem nie ryzykować, kupiłem nowy Centra Futura CF04

_________________
Pozdrawiam,

dziki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lis 2007, o 09:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 maja 2007, o 22:17
Posty: 457
Lokalizacja: Gdańsk
stiopa46 dodałem ankietkę do twojego tematu :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lis 2007, o 11:31 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1018
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
dzieki zobaczymy jakie będzie zainteresowanie :ok:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lis 2007, o 01:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2007, o 15:54
Posty: 219
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1AD-FTV
No więc ja mam swój od nowości, to jest 5 lat i jakieś 3 miesiące...
4 zimy ma już za sobą, zeszłej zimy już dawał się we znaki i raz zawiódł...
Tej zimy z pewnością nie wytrzyma, więc rozglądam się za nowym... Ciągle nie wiem jaki mam kupić, żeby tanio i w miarę dobrze...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lis 2007, o 10:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
mi służy od nowości 3.5 roku, w audi służył 5 lat od nowości do wymiany (oba autka diesle)
Raz na 6 m-cy ładowanie kontrolne :-)

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lis 2007, o 11:16 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 paź 2007, o 23:40
Posty: 56
Lokalizacja: Gołdap (NGO)
W polonezie caro służył mi prawie 8 lat :) I służyłby jeszcze, gdyby nie moja głupota :glupek:
W polonezie tracku wytrzymał 2 lata :(

A toyocie - czas pokaże :-D Ale muszę na nim poszukać daty, kiedy był wstawiony. Może znajdę...

_________________
Szukasz dobrego miejsca na urlop? Jeśli tak, to odwiedź najpiękniejsze miasto na Mazurach Garbatych - GOŁDAP!
http://www.goldap.info/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lis 2007, o 11:48 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Pierwszy wytrzymał 5 lat, drugi mam od roku i pomimo masakrycznego obciążenia przez sprzęt audio i jazdę na krótkich odcinkach "jeszcze" żyje :-D
Zobaczymy co będzie jak przyjdą ostre mrozy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lis 2007, o 13:14 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 sie 2007, o 18:07
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD
U mnie Optifit 72Ah wytrzymał bez mała 8 lat. Przed miesiącem zaczęły się niespodzianki wskazujące na przerwę na jednej z cel choć ładowanie trzymał dobrze a podczas rozruchu wytrzymywał nawet 400A (jeszcze przed przeczyszczeniem rozrusznika). Wymieniłem na Yuasę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 952 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Widmo.SG


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda