TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 18 sie 2018, o 16:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 399 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 maja 2015, o 15:14 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2009, o 19:55
Posty: 244
Lokalizacja: WaWa
Pochwały: 3
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27 wagon
Rocznik: 2009
Silnik: 2,0 D-4D
Dobrze postawiona diagnoza i po temacie. Avka hula.

_________________
Corolla 95 > Corolla 98 > Avensis T22 FL Wagon > Avensis T25 Wagon > Avensis T27 Wagon
------------------------- S K A Z A N Y---N A---T O Y O T Ę -------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2015, o 22:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 kwi 2015, o 00:14
Posty: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0 D4D
TOYOTA AVENSIS D4D 2.0 2008r. W Mojej Avensis zapaliły się te kontrolki (TRC OFF, VSC i CHECK ENGINE) ponoć oznacza to że auto przeszło w stan awaryjny, kontrolki nie gasły nawet po ponownym odpaleniu, sprawdziłem żarówki stopu , olej i zawór ERG który był m-c temu czyszczony. Po wizycie u elektryka i podpięciu do kompa okazało się iż to świece żarowe. Po wykręceniu okazało się iż jedna spalona , dwie grzały ale słabo i w długim czasie a czwarta dziwnym zbiegiem okoliczności była wygięta na końcu. Po wymianie świec ( koszt razem 350 zł z rabatem) kontrolki zgasły ale jak się okazało na 30 km i problem powrócił. Po niedzieli dam auto ponownie na komputer i zobaczę co tym razem. Prosiłbym o porady co może jeszcze być przyczyną takiego stanu kontrolek. Po wizycie dam znać co teraz Mi powiedzą. Napisze czy pomogło i jakie były koszta. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2015, o 21:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2009, o 19:55
Posty: 244
Lokalizacja: WaWa
Pochwały: 3
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27 wagon
Rocznik: 2009
Silnik: 2,0 D-4D
Niestety musisz się podpiąć pod dobry komputer w wyspecjalizowanym zakładzie albo w ASO. Przyczyny świecenia tych kontrolek może być ze czterdzieści.
Poczytaj wstecz. Może być np. padnięty czujnik ABS-u, turbina, świece również i wiele innych. W każdym razie samo kasowanie błędów nie pomoże, a niefachowa diagnoza wpędzi Cię w koszty.

_________________
Corolla 95 > Corolla 98 > Avensis T22 FL Wagon > Avensis T25 Wagon > Avensis T27 Wagon
------------------------- S K A Z A N Y---N A---T O Y O T Ę -------------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2015, o 23:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 cze 2015, o 23:21
Posty: 1
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 diesel
Witam

Pierwszy post na forum :)
Mam toyotę avensis 2004 rok silnik 2.0 d4d diesel. W warsztacie wymienili mi sprzęgło. Po wymianie jako, że ściągali jakieś tam elementy zawieszenia ustawianie zbieżności no i się zaczęło. Zaczęła mi migać kontrolka od wpadania w poślizg i za którymś razem zapalały sie VSC i TRC OFF. Wróciłem do mechaniora podpiął komputer błąd czujnika kąta kierownicy. Próbował coś tam ustawiać kalibrować ale bez rezultatów. Umówiłem się dnia następnego wjechałem na ścieżkę diagnostyczną podpiął komputer ustawił kąt zero kierownicy i okazało się, że zbieżność niby dobrze ustawiona ale coś tam jednak nie grało względem tego kąta. 15 minut ustawiania i było po sprawie. Przetestowałem auto slalom przyśpieszanie kilka razy zapaliła się na piasku tylko kontrolka od poślizgu i wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2015, o 19:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 lip 2015, o 18:57
Posty: 1
Marka: toyota
Model: avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 benzyna
witam

mialem podobny problem po uruchomieniu silnika i odczekaniu okolo min zaswiecaly sie trzy kontrolki ABS , VSC , TRC OFF.
Problemem okazal sie uszkodzony czujnik tzw (yaw rate sensor) nr bledu CO371 ktory znajduje sie pod fotelem pasazera. Wymiana jest bardzo prosta nawet nie trzeba odkrecac fotela wystarczy go maksymalnie przesunac do tylu do tego miec klucz 10 tke i odkrecic kilka srub. W sumie 15 min roboty. Czujnik zamowilem uzywamy za £40. W warsztacie wycenili mi to na £220 (robocizna plus czujnik) :wow: .Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 paź 2015, o 23:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lis 2014, o 23:01
Posty: 3
Marka: toyota
Model: avensis t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d
Kody błędów U0100- Lost Communication with ECM/PCM, P1604 – Startability Malfunction, C13A9 - Brake System Malfunction, C0210 - Right Rear Speed Sensor, C0215 - Left Rear Speed Sensor - potwierdzone dwukrotnie. Po skasowaniu błędów w serwisie powiedziano, że wszystkie te błędy były spowodowane niskim napięciem na akumulatorze podczas rozruchu silnika. Czy ktoś spotkał się z taka diagnozą ? Moim zdaniem diagnoza jest dziwna bo na teście pokazywane były jako bieżące błędy. Samochód na gwarancji servisu, który postawił taką diagnozę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2015, o 21:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 lip 2009, o 06:56
Posty: 4
Lokalizacja: Białystok
Witam,miałem ten sam problem ( kontrolki ABS VSC TRC) powód okazał się banalnie prosty.Przepalone żarówki stopu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2015, o 23:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lis 2014, o 23:01
Posty: 3
Marka: toyota
Model: avensis t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 d
U mnie także powód banalnie prosty. Wymiana układu elektrycznego hamulca recznego . Koszt ok 3tys. zł. Na szczęście po kilku wizytach w serwsie wymienili w ramach gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2015, o 14:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2015, o 14:20
Posty: 10
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Witam, mam problem jak wielu z was, vsc trc off i check engine zapalały się gdy zaczynała działać kontrola trakcji, po odłączeniu aku na ok. 2 godziny gasły i było git. od momentu gdy zmieniłem akumulator na nowy (varta silver), doszły mi jeszcze trzy nowe kontrolki, a mianowicie:
ładowanie aku.
"lampa alladyna"
i taka żółta jakby olej z naczynia skapywał. nie wiem od czego ona jest.
Łącznie sześć tych kontrolek świeci się na stałe ,a odłączenie aku na ok 2h pomaga zgasić (podejrzewam skasować błąd) tych trzech pierwszych, jednak po przejechaniu kilku km ponownie się zaświecają.
Dopóki było ciepło autko paliło dobrze po wymianie aku, teraz po kilku nocnych przymrozkach pali ciężko.
Poczytałem trochę forum i doszedłem do wniosku ,że mam słabe ładowanie, ponieważ na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach miernik pokazuje 12:75V,a na zgaszonym silniku 12:35V, rozumiem,że wina może leżeć po stronie regulatora napięcia aku., jak żona wróci to sprawdze działanie świec żarowych,ktoś pisał,że wymiana wadliwej pomogła, jednak najbardziej dziwi mnie fakt zapalenia tych kolejnych trzech kontrolek zaraz po zmianie aku ze starego na nowy. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być??? pozdrawiam.

_________________
Do kina Cię nie zaproszę,bo w fiata pakuję ostatnie grosze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lis 2015, o 14:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2015, o 14:20
Posty: 10
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
siwy212 napisał(a):
Witam

Pierwszy post na forum :)
Mam toyotę avensis 2004 rok silnik 2.0 d4d diesel. W warsztacie wymienili mi sprzęgło. Po wymianie jako, że ściągali jakieś tam elementy zawieszenia ustawianie zbieżności no i się zaczęło. Zaczęła mi migać kontrolka od wpadania w poślizg i za którymś razem zapalały sie VSC i TRC OFF. Wróciłem do mechaniora podpiął komputer błąd czujnika kąta kierownicy. Próbował coś tam ustawiać kalibrować ale bez rezultatów. Umówiłem się dnia następnego wjechałem na ścieżkę diagnostyczną podpiął komputer ustawił kąt zero kierownicy i okazało się, że zbieżność niby dobrze ustawiona ale coś tam jednak nie grało względem tego kąta. 15 minut ustawiania i było po sprawie. [/b][/b]Przetestowałem auto slalom przyśpieszanie kilka razy zapaliła się na piasku tylko kontrolka od poślizgu i wszystko.



Byłem wczoraj na przeglądzie, powiedział diagnosta ,że sworzeń wachacza lewy przód zaczyna łapać luzów- ciekawe czy to tez może być przyczyną świecenia się tych kontrolek- w sumie luz na sworzniu to coś jak brak zbierzności, bo w obu przypadkach potrafi opony ścinać.??

_________________
Do kina Cię nie zaproszę,bo w fiata pakuję ostatnie grosze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2015, o 21:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 705
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Jedź do dobrego warsztatu widząc, jakie głupoty piszesz boję się, że całkiem zepsujesz ten samochód
Pozdrawia wujek dobra rada
PS
Jak zapala się kontrolka silnika to w tym modelu zawsze zapalają się z nią kontrolki ABS i VSC czyli musisz jechać na odczytanie kodów silnika które określą w jakim rejonie silnika jest usterka nie kombinuj sam bo z twoja wiedza możesz zepsuć więcej niż naprawić.
"lampa alladyna" nie wiem o co chodzi
Żółta jakby olej z naczynia skapywał (woda w filtrze paliwa) zawsze się zapala razem z kontrolka ładowania ty masz problem z ładowanie jest niskie czyli albo wiązka do alternatora lub sam alternatora
Wymień sworzeń zrób geometrie

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2015, o 18:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2015, o 14:20
Posty: 10
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Dzięki temp123, posłucham się Twoich rad,wkrótce dam znać co było.Ps. Ta "lampa alladyna " świeci się pod trójką na obrotomierzu, ABS się nie świeci na stałe.zapala się przy włączeniu zapłonu,po odpaleniu gaśnie.

_________________
Do kina Cię nie zaproszę,bo w fiata pakuję ostatnie grosze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2016, o 13:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 20 lip 2015, o 21:13
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 Benzyna
Witam po raz pierwszym na forum. Swój post załączam wyłącznie w celach informacyjnych.

Posiadam Avensis T25 1.8 vvti. W okresie, kiedy gwałtownie spadła temperatura powietrza do ok - 15 stopni C podczas jazy (silnik był już rozgrzany) zaświeciły się na raz kontrolki TRC OFF, VSC i Kontrola Silnika. Idąc za radą innych użytkowników sprawdziłem światło STOP (było w porządku) oraz dolałem 20 litrów benzyny (nie spowodowało to jakichkolwiek zmian). Sytuacja nie zmieniła się do czasu kiedy temperatura podniosła się do ok - 5 stopni C. W trakcie jazdy w pewnym momencie kontrolki zgasły i nie zapaliły się ponownie. W czasie kiedy kontrolki były zapalone nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości w działaniu samochodu.

Kiedy po kilku dniach podłączyłem samochód pod komputer u kolegi powiedział mi, ze w pamięci zapisany jest błąd sondy lambda, najprawdopodobniej spowodowany złą mieszanką paliwa (kilka osób pisało na forum, że w niskich temperaturach może wytrącać się parafina i być powodem występowania błędów).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2016, o 19:31 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 gru 2014, o 19:40
Posty: 42
Lokalizacja: Pomorskie
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
Witam. Zapaliły się mi kontrolki w mojej Avensis t25 2.0 d4d 116km. VSC TRC OFF. Stało się to w momencie kiedy miałem bardzo mało paliwa i jechałem na stację benzynową. Samochód mocy nie stracił, po podłączeniu pod komputer wyszedł błąd P103- skasować go nie idzie. Mechanik mówił ze może to być zepsuty przepływomierz, dziś go wymieniłem a problem jest nadal, błędu skasować nie idzie, kontrolki palą się dalej. Miał ktoś może podobny problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2016, o 23:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2015, o 14:20
Posty: 10
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Problem kontrolek który opisałem kilka postów wyżej zażegnany:)
W moim przypadku głównym problemem był rozsypujący się rozrusznik, i słaba masa silnika.
Wymontowałem rozrusznik,który już nie domagał, zawiozłem do firmy "Kamyk" w siedlcach, tak na marginesie polecam tą firmę, rozrusznik wrócił jak nowy, wymienione zostały szczotki, tuleje, bendiks,i elektrowłącznik,ponadto został wypiaskowany i wyproszkowany. Rozrusznik magneti marelli, koszt naprawy 280zł.Po ponownym zamontowaniu auto nadal nie chciało odpalić a na zegarach jedna wielka choinka, założyłem nowy przewód na masę i wszystkie problemy się skończyły. Kontrolki pogasły ,a ładowanie miernik wskazał 15,1.

_________________
Do kina Cię nie zaproszę,bo w fiata pakuję ostatnie grosze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2016, o 07:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2015, o 14:20
Posty: 10
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Kolego temp123, miałem się posłuchać Twoich rad,jednak zrobiłem po swojemu i dobrze,ponieważ zaoszczedzilem troche kasy na mechanikach i podłączeniu pod kompa ,oczywiście z pełnym szacunkiem do Twojej wiedzy i umiejętności w dziedzinie motoryzacji. Czasem jedną bardziej opłaca się spróbować samemu podlubac niż lecieć do mechaników od razu.pozdrawiam.

_________________
Do kina Cię nie zaproszę,bo w fiata pakuję ostatnie grosze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2016, o 08:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 cze 2008, o 13:07
Posty: 145
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Wypadałoby jeszcze opisać w czym tkwił problem .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2016, o 12:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
misza105 napisał(a):
Witam, mam problem jak wielu z was, vsc trc off i check engine zapalały się gdy zaczynała działać kontrola trakcji, po odłączeniu aku na ok. 2 godziny gasły i było git. od momentu gdy zmieniłem akumulator na nowy (varta silver), doszły mi jeszcze trzy nowe kontrolki, a mianowicie:
ładowanie aku.
"lampa alladyna"
i taka żółta jakby olej z naczynia skapywał. nie wiem od czego ona jest.
Łącznie sześć tych kontrolek świeci się na stałe ,a odłączenie aku na ok 2h pomaga zgasić (podejrzewam skasować błąd) tych trzech pierwszych, jednak po przejechaniu kilku km ponownie się zaświecają.
Dopóki było ciepło autko paliło dobrze po wymianie aku, teraz po kilku nocnych przymrozkach pali ciężko.
Poczytałem trochę forum i doszedłem do wniosku ,że mam słabe ładowanie, ponieważ na wolnych obrotach przy wyłączonych światłach miernik pokazuje 12:75V,a na zgaszonym silniku 12:35V, rozumiem,że wina może leżeć po stronie regulatora napięcia aku., jak żona wróci to sprawdze działanie świec żarowych,ktoś pisał,że wymiana wadliwej pomogła, jednak najbardziej dziwi mnie fakt zapalenia tych kolejnych trzech kontrolek zaraz po zmianie aku ze starego na nowy. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być??? pozdrawiam.


Po pomiarach jakie podałes wynikało jasno ze z ładowaniem coś nie tak no chyba ze pomiary nie byly zrobione poprawnie,pozniej piszesz nizej ze rozrusznik juz nie domagał tego nie widac w tym opisie:)
12.35V na zgaszonym silniku i nowym akumulatorze to zdecydowanie mało!!!!!!!!!! wskazuje na niedoładowanie tego akumulatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2016, o 15:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2015, o 14:20
Posty: 10
Lokalizacja: mazowieckie
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 d4d
Dokładnie tak jak piszesz, natomiast jeśli chodzi o problemy z rozrusznikiem , zaczął szwankować gdy pojawiły się pierwsze mrozy,a w nowy rok już nie kręcił, to była jednak wina "braku masy".Doszedłem do wniosku,że rozrusznik "kradł prąd", do alternatora się nie dotykałem, ani w czasie awarii, jak i po jej usunięciu. Problem rozwiązany dzięki naprawie rozrusznika i zastosowaniu nowego przewodu masy.
Kolego Gregor 37: naprawa rozrusznika zażegnała problem z ładowaniem akumulatora,natomiast dzięki zastosowaniu nowego przewodu masowego,
rozrusznik zaczął kręcić i pogasły wszystkie kontrolki z tablicy zegarów.

_________________
Do kina Cię nie zaproszę,bo w fiata pakuję ostatnie grosze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2016, o 00:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 lut 2016, o 00:28
Posty: 4
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1az
skull napisał(a):
Koledzy podłączę się do wątku,pacjent to Rav 4 2008r 2.2 D4D zapaliła się kontrolka TRC 0FF VSC oraz CHECK Engine po podpięciu kompa błędy P0488 i C1201 spadek mocy,tryb awaryjny.Do tej pory wyczyszczony EGR (był masakrycznie zabity sadzą) podłączony nadal błędy pozostają nie można usunąć i brak mocy.Podejrzenie padło na uszkodzenie zaworu EGR,zamówiony używka w idealnym stanie,żadnej zmiany :( Sprawdzone wszystkie bezpieczniki,odłączany też aku aby zresetować kompa. Zasilanie na EGR dochodzi na podglądzie parametrów podczas pracy silnika EGR ciągle stoi żadnych ruchów,po wyłączeniu zapłony parę razy ruszy klapką i tyle :( W tym momencie brakuje mi pomysłów pomóżcie :help:


Identyczne objawy w Avensis 2006 2.0 d4d. EGR wyczyszczony-bez poprawy. Nie można skasować błędu!!!!! POMOCY.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 lut 2016, o 00:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 lut 2016, o 00:28
Posty: 4
Marka: toyota
Model: avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1az
as-72 napisał(a):
skull napisał(a):
Koledzy podłączę się do wątku,pacjent to Rav 4 2008r 2.2 D4D zapaliła się kontrolka TRC 0FF VSC oraz CHECK Engine po podpięciu kompa błędy P0488 i C1201 spadek mocy,tryb awaryjny.Do tej pory wyczyszczony EGR (był masakrycznie zabity sadzą) podłączony nadal błędy pozostają nie można usunąć i brak mocy.Podejrzenie padło na uszkodzenie zaworu EGR,zamówiony używka w idealnym stanie,żadnej zmiany :( Sprawdzone wszystkie bezpieczniki,odłączany też aku aby zresetować kompa. Zasilanie na EGR dochodzi na podglądzie parametrów podczas pracy silnika EGR ciągle stoi żadnych ruchów,po wyłączeniu zapłony parę razy ruszy klapką i tyle :( W tym momencie brakuje mi pomysłów pomóżcie :help:


Identyczne objawy w Avensis 2006 2.0 d4d. EGR wyczyszczony-bez poprawy. Nie można skasować błędu!!!!! POMOCY.


Wymieniona przepustnica, pomogło. :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2016, o 21:24 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 kwi 2014, o 21:20
Posty: 2
Marka: toyota
Model: avensis
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Witam wszystkich. Ja również z tymi trzema kontrolkami. Tylko że wszyscy opisują przeważnie diesle. A u mnie występuje ten problem w Toyocie Auris 1.6 Valvematic. Oczywiście w/w kontrolki u przeważającej liczbie piszących tu i szukających pomocy forumowiczów, auto nadal jeździ bez problemów, tylko drażnią ich te kontrolki. W moim przypadku po uruchomieniu następuje nagłe gaśnięcie. Uruchomię, zgaśnie, po chwili znów zapali pojadę kilka kilometrów, zgaśnie. Zauważyłem że gaśnie nie zależnie od temperatury, tak nagle. Po podłączeniu do CDiF2 pokazuje:
1. Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A usterka P0351
B usterka P0352
C usterka P0353
D usterka P0354
Brak informacji o rodzaju usterki P1604
Natomiast podłączony {ponoć najlepszy do aut azjatyckich) Carman Scan Wyświetla dokładnie to samo co CDIF o cewkach, ale tłumaczony jest z angielskiego translatorem(czasem trzeba bardzo się domyślać) i opisuje błąd P1604 , MO_L. URUCH. BŁĄd. Zgasł, nie da się uruchomić, poczekam do jutra, dziś jest niedziela, może mi coś nowego przyjdzie do głowy, albo mi ktoś coś podpowie. Chodzi mi po głowie czujnik położenia wału korbowego, bo te cewki, wszystkie... ? Coś odcina? Co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 21:24 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 705
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Te kody P0351 do P0354 oznaczają uszkodzenie obwodu cewek od 1 do 4 mogą być uszkodzone same cewki, ale to byś musiał mieć szczęście, uszkodzenie wiązki na przykład brak masy lub samego zasilania lub pada komputer, ale to rzadkość w toyocie. Zdejmij plastikową obudowę i zobacz może gryzonie coś zjadły lub napoczęły
P1604 to w tłumaczeniu na nasze rozrusznik kręci silnik nie odpala utrudniony rozruch z powodu bliżej nie określonego

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 mar 2016, o 00:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 kwi 2014, o 21:20
Posty: 2
Marka: toyota
Model: avensis
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Masz rację że tak może być, wszystko na to wskazuje, ale tak od razu wszystkie cewki? Stawiam na czujnik położenia wału. Może się mylę, ale on odpowiada za cewki i wtryskiwacze. Muszę sobie wymyśleć jakieś urządzenie, które by symulowało pracę czujnika wału. Po podłączeniu do wtyczki od razu było by wiadomo. Jutro przyjdzie nowy czujnik i się okaże, zobaczymy.
Ps. Ostatnio jak wymieniałem czujnik położenia wału w Toyocie, to auto zgasło i koniec, żadnej reakcji, żadnych kontrolek, ale komp pokazywał wszystkie cewki padnięte.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2016, o 19:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 06:51
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 benzyna
Witam,
Mam ten problem : ABS, VSC, TRC OFF, Check engine nie świeci.
Czy jest ktoś w zachodniopomorskim, kto ma interfejs i mógłby pomóc z diagnozą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2016, o 23:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 06:51
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 benzyna
Kurczaki sam sobie odpowiadam....
Kupiłem kabelek MiniVci - diagnoza C0371 czyli czujnik żyro gad jeden. Próba kalibracji poprzez odłączanie klemy nic nie dała. Jakieś dziwne dane wysyła i dlatego VSC TRC zwariowało razem z ABSem. Chyba zostaje wymiana jedynie.

No i jeśli ktoś z Was szanowni koledzy potrzebował będzie diagnozy a znajduje się w zachodniopomorskim województwie to służę pomocą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2016, o 00:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 lis 2015, o 02:25
Posty: 2
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Witam po wymianie lozyska lewy przod w warsztacie swieci mi sie abs trac off oraz vsc facet mowil ze pojechal do warsztatu auto japan ze zdroji i wyszlo ze jakis czujnik przyspieszenia tylko ze ja juz wczesniej wymienilem w tym wlasnie warsztacie ten czujni przy okazji innej usterki z hamulcami oczywiscie nie pomoglo dopiero w serwisie toyoty mi wyczyscili gniazdo cujnika i problem znikł.
Teraz natomiast nie dziala mi abs i kontrola trakcji co robic???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2016, o 23:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 lut 2014, o 06:51
Posty: 14
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 1.8 benzyna
Powiedz jaki kod błędu pokazuje komp. Wtedy będzie można zadziałać.
U mnie pomogła wymiana czujnika położenia pojazdu - tego pod siedzeniem kierowcy , skasowanie błędu z kompa. Kiedyś miałem jeszcze problem z dwoma kontrolkami: VSC i TRC OFF a powodem była źle ustawiona zbieżność. Po regulacji przestało się zapalać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2016, o 20:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 lip 2015, o 16:18
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna
Witam wszystkich,

moje auto rownież dotknęła choroba zapalających się kontrolek.
Przypadkowo w rożnych sytuacjach włączają się na czas od kilku do kilkunastu sekund kontrolki:
- żółty wykrzyknik
- kontrolka trakcji
- kontrolka abs
- komunikat check vsc system.

Zapalają sie zarówno podczas jazdy jak i na postoju...
Podczas wyświetlania kontrolek z autem nie dzieje sie zupełnie nic dziwnego. Przyspiesza, hamuje tak samo. Żadnego wpływu.
Podłączenie pod kompa u mechanika nie wykazało nic. Żadnych błędów nie było.
Mechanik mówił coś o chwilowych spadkach napięcia. I konieczności przeczyszczenia styków itp.
Czy ktoś z Was mógłby poradzić co w takiej sytuacji zrobić?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sie 2016, o 16:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 lip 2016, o 21:56
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 disel
Witam, jestem po diagnozie zapalających się trzech kontrolek ABS,VSC,TRC OFF.Zapalały się podczas naciśnięcia na hamulec i nie zawsze się zapalały się światła stopu po podłączeniu pod komputer uszkodzony wyłącznik stopu, wymiana i po kłopocie 61 zł cena czujnika Febi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 399 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda