TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 24 paź 2014, o 09:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 413 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 paź 2011, o 19:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 gru 2009, o 20:50
Posty: 12
Lokalizacja: Polska
Programowanie kluczyka T25 2.0 D4D
Kiedyś pisałem o problemie:

Cytuj:
Witam Kolegów
Mój problem z centralnym jest taki:
kiedyś podszedłem do auta, naciskam pilot żeby otworzyć i ...nic. Nie reaguje. Efekt taki jakby padła bateria.

Centralny uruchamiany z klucza (przekręcenie go w zamku) działa. Również działa gdy naciskam przycisk centralnego w środku samochodu tj. na drzwiach kierowcy. Zegar się nie zeruje, nie ma problemu z radiem ani oświetleniem wnętrza (jak pisali inni).
Bezpiecznik 25A pod kierownicą też jest ok.

Wymieniłem baterię w pilocie i dalej nic (zaznaczam, że go nie kodowałem po wymianie baterii- bo nie wiem czy trzeba, poza tym nie wiem jak się to robi).

Ma ktoś jakiś pomysł???
Ponadto zna ktoś sposób kodowania kucza w tym aucie? Dotyczy: Avensis T25 2.0 D4D z 2003r.
Proszę o pomoc

Oto co się okazało:
Klucz samoczynnie rozkodował się. Po prostu, sam z siebie się rozkodował leżąc w mojej kieszeni (podobno jest to możliwe np. na skutek dłuższego naciskania któregoś z przycisków, co w kieszeni jest możliwe). Tak więc wystarczyło go tylko zaprogramować. I tu się zaczęły problemy. Postanowiłem własnymi siłami „odnaleźć” poufnie tajną procedurę szamańskiego kodowania klucza, w internecie i udało się ale….
- ludzie zamieszczają przeróżne kroki postępowania pochodzące nie wiadomo skąd !?! – próby zaprogramowania nie powiodły się
- w końcu trafiłem na jakieś ksero oryginalnej instrukcji serwisowej, którą Toyota wypuśiła w języku polskim, dla naszych serwisów – niestety programowanie wg tej procedury nie powiodło się
- ostatecznie jakimś cudem wpadła mi w ręce ta sama instrukcja serwisowa tylko, że w oryginalnym angielskim języku i…. o zgrozo, w jednym miejscu te instrukcje (polska i angielska) się różnią!!! Nie wiem czy tłumacz niechcący opuścił jedno słowo, czy też stało się coś innego, ale sutek jest taki, że używając angielskiej instrukcji udało mi się bez najmniejszego problemu zakodować klucz.
Niniejszym nieszczęśnikom, których dotknęło co samo co mnie prezentuję rozwiązanie:

Obrazek

Dla ścisłości: w polskim tłumaczeniu ktoś opuścił słowo „twice” znajdujące się w drugiej linijce instrukcji angielskiej. Z resztą znalezioną instrukcję polską prezentuję poniżej:

Obrazek

Podsumowując: w moim przypadku pomocnym okazało się programowanie klucza wg instrukcji angielskiej.

Pozdrawiam i życzę powodzenia tym, którzy przymusowo trafili na tę stronę ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2011, o 20:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 09:42
Posty: 13
Lokalizacja: wuwua
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVTi B/G
Mi znowu kluczyk się wysypał, ale tym razem kluczyk, bo byłem w takim serwisie Toyoty (nieautoryzowany) i koleś próbował programować kluczyk i nici, pojechał autem gdzieś na zaplecze i przyjechał za 10 minut, otwierał auto z pilota ale własnym kluczykiem - wina to elektryka w kluczyku (pilocie).

Próbowałem programować kluczyć ze znajomym elektrykiem (wydrukował mi całą procedurę z jakiegoś programu-nazwy nie pamiętam) ale nie było żadnej reakcji, co dziwne sprawdzaliśmy kluczyk i dioda świeci po naciśnięciu dowolnego przycisku sygnał też jest ale coś wysiadło bo wogóle nie reaguje - problem powyżej siadła elektryka.

Mam pytanie - mam kluczyk Valego a zakupiłem na Allegro taki http://allegro.pl/show_item.php?item=1904592812 niby wygląda tak samo ale nie widzę nazwy Valeo na grocie oraz na tylnej części oraz jest inny nr CE - rozumiem, że nie będzie działać pilot?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 paź 2011, o 22:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2008, o 15:41
Posty: 398
Lokalizacja: E-POLSKA
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 TD
Kluczyk z allegro-nie będzie pasować mechanicznie,również chip immobilizera nie będzie współpracował od razu-trzeba go zaprogramować do twojego auta,pilot już łatwiej da się wprogramować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2011, o 20:26 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 09:42
Posty: 13
Lokalizacja: wuwua
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVTi B/G
Mi nie chodzi o kluczyk a bardziej o pilot, sam grot, obudowa się nie liczy, ważne dla mnie jest elektronika ze środka, to że trzeba go zaprogramować (elektrykę) na nowo to wiem.

Może źle się wyraziłem w powyższym poście ale kluczyk to mi działa tylko zamykanie/otwieranie z pilota nie.

Czy jak mam kluczyk Valeo a z tyłu jest tam sobie jakiś numerek CE0165 a znalazłem też Valeo, po oznaczeniach to jakiś słowacki/rosyjski i ma symbol CE0523 i teraz pytanie czy ta elektryka będzie współgrać z moim autem po zaprogramowaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2011, o 20:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2008, o 15:41
Posty: 398
Lokalizacja: E-POLSKA
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 TD
Jest jeszcze inne rozwiązanie,można założyć dwa nowe piloty np.z f-my proxima centralka srpi,wysoka jakość,estetyczne i w 100 się zmieścisz,jak sam umiesz podłączyć 5-6 przewodów.U mnie zacinał się oryginalny więc założyłem od razu alarm z 2 pilotami i 3 rok mam spokój.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 paź 2011, o 21:01 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
mircoch poszukaj na forum, bo coś kiedyś było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lis 2011, o 09:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 09:42
Posty: 13
Lokalizacja: wuwua
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVTi B/G
Ok kupiłem kluczyk na Allegro, zaprogramowałem otwieranie i zamykanie z kluczyka auta sposobem kolegi zapotec.

Myslałem, że już wszystko będzie ok, odpalam auto a tu nic, dopiero potem domyśliłem się że immoblizer też jest w tym transmiterze, który przełożyłem.

Poszukałem na forum programowanie immobilizera, skuteczny okazał się sposób z wciskaniem pedału gazu i hamulca, sposób opisany w ABC kluczyka.

Zrobiłem to jeszcze po swojemu bo w trakcie programowania przełożyłem tylko nowy transmiter (miałem zdjętą obudę kluczyka) no i sukces, immobilizer zaprogramował się :-D .

Powiem jeszcze tylko, ze sposób z otwieraniem drzwi na programowanie immobilizera nie skutkował dokładnie ten z tego postu http://avensis.info/viewtopic.php?t=987 ... gramowanie.

Dziękuję wszystkim za pomoc :-) .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2011, o 22:09 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
I znowu pojawił się problem z centralnym zamkiem.
Po synchronizacji która to wychodzi dobrze nie mogę zamknąć ani otworzyć drzwi pilotem.
Jakiś czas temu kupiłem używany stycznik o którym pisał BAD FACE http://ajg.eshop.t-online.de/epages/Sho ... 4052-05020 który właśnie odpowiada za jego prawidłowe funkcjonowanie. Wymieniłem i było ok. Teraz sprawa chyba powróciła.
Sprawdzę jeszcze drugiego pilota, bo może to bateria.
Pytanie
Nie wiecie może jak się wyciąga ten stycznik ze stacyjki?
Stary po prostu podważyłem i...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2011, o 22:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 410
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
pawkaj napisał(a):
I znowu pojawił się problem z centralnym zamkiem.
Po synchronizacji która to wychodzi dobrze nie mogę zamknąć ani otworzyć drzwi pilotem.
Jakiś czas temu kupiłem używany stycznik o którym pisał BAD FACE http://ajg.eshop.t-online.de/epages/Sho ... 4052-05020 który właśnie odpowiada za jego prawidłowe funkcjonowanie. Wymieniłem i było ok. Teraz sprawa chyba powróciła.
Sprawdzę jeszcze drugiego pilota, bo może to bateria.
Pytanie
Nie wiecie może jak się wyciąga ten stycznik ze stacyjki?
Stary po prostu podważyłem i...

Może tutaj? viewtopic.php?f=5&p=196741#p196741

_________________
Jak tak dalej będzie, to politycy, niczym szkoccy górale, założą spódniczki, aby owieczek nie płoszyć za granicę dźwiękiem rozpinanego rozporka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2011, o 23:16 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
No patrz! Dzięki :hahaha: :hahaha: :hahaha:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 11:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 265
Lokalizacja:
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
To ja przenoszę dyskusję z innego postu. Pisałem już o moim problemie jakiś czas temu i nic nie udało się z tym zrobić. Może teraz jest już ktoś komu udało się uprać z tematem. Ale do rzeczy.

Mam problem z centralnym w modelu t22. Otóż po zamknięciu samochodu z centralnego następuje samoczynnie powtarzające się "domykanie" zamka. Wygląda to tak, że elektromagnes co jakiś czas załącza się sam i próbuje ponownie uruchomić zamknięcie zamków. To było jeszcze pół biedy, ale po jakimś czasie przeszło to w samoczynnie powtarzające się "otwieranie" zamka zarówno już po jego otwarciu ale również po jego zamknięciu. Efekt jest taki, że samochód sam się otwiera. Oczywiście dodatkowym skutkiem ubocznym jest wiecznie rozładowany akumulator. W końcu wypiąłem bezpiecznik od centralnego i zamykam kluczem. Nie muszę jednak mówić jakie jest to uciążliwe, nie wspominając, że zimą w przypadku zamarznięcia zamka muszę się męczyć z rozmrażaniem. Dlatego chętnie bym przywrócił zamek od stanu użytkowalności.

Wiem z wcześniejszych wpisów, że ktoś już sobie poradził z tym problemem (z tego co pamiętam to chyba Viktor), ale rozwiązanie nie zostało podane do ogólnej wiadomości. Dlatego gdyby ktoś z Was wiedział co z tym zrobić to oczywiście byłbym wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 11:40 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Jak widać masz jakieś zwarcie gdzieś w zamku centralnym.
Spowodowane jest to jak piszesz ponownymi "ruchami" zamka i rozładowaniem akumulatora.
Pytanie:
Czy ktoś odkąd zauważyłeś te rzeczy dłubał jakiś czas wcześniej w centralnym? Jakiś spec?
Odłącz wpierw kostkę od przycisków w drzwiach kierowcy i zobacz czy jest podobna reakcja. Sprawdź te połączenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 11:50 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5892
Pochwały: 610
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
Winne mogę też być siłowniki mastery.
Jeżeli sam siłownik poluzował się w mocowaniu do drzwi, albo drut sterujący zamkiem nie jest dobrze przykręcony,
to siłownik jest w pozycji pośredniej między włącz/wyłącz i może tak reagować sam się zamykając/otwierając.
Warto zdjąć tapicerkę drzwi kierowcy i sprawdzić mocowanie siłownika i jego "wodzika".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 22:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 410
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
pawkaj napisał(a):
No patrz! Dzięki :hahaha: :hahaha: :hahaha:

:jezyk:

_________________
Jak tak dalej będzie, to politycy, niczym szkoccy górale, założą spódniczki, aby owieczek nie płoszyć za granicę dźwiękiem rozpinanego rozporka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lis 2011, o 22:12 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
:-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 08:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 265
Lokalizacja:
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Problem ten zaczął się sam z niczego. Nikt wcześniej tam nie grzebał. Jak zaczęły się te problemy to rozebrałem całe drzwi (razem z kostką), przeczyściłem i nadal to samo. Nie rozbierałem samego siłownika bo się bałem a poza tym nie bardzo widziałem możliwość jego rozebrania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 10:14 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5892
Pochwały: 610
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
Sprawdź czy siłownik jest stabilnie (bez luzu na śrubach) przymocowany do drzwi
i czy drut "sterujący" z siłownika jest stabilnie przymocowany do zamka, może ma luzy, a może się wygiął i skrócił.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 10:21 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
To dzieje się nawet gdy nie ma kluczyka w pobliżu? Sprawdź może to sprawka pilota?
Zrób tak:
Wyjmij baterie z pilota i siedząc w środku wciśnij ryglowanie drzwi. To nam pokaże czy eliminuje pilota.

Jeśli tak, to rozładowujący się aku to już inny problem.
Wpisz w :szukaj: akumulator i może coś się wyjaśni.
P.s
A! I jeszcze jedno! Jeśli wymienisz akumulator to może być to odpowiedzią na twoje bolączki z centralnym.
Zamień sobie z kimś na moment. Może akumulator robi zwarcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lis 2011, o 10:32 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5892
Pochwały: 610
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
Zaczęło się chłodniej robić i koledzy mają różne problemy wynikające z dogorywających akumulatorów, które zawsze na początku zimy ujawniają masowo swoją słabość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2011, o 08:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 mar 2008, o 15:44
Posty: 265
Lokalizacja:
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T22, T25
Rocznik: 0
Silnik: 1,6 benz, 2,2 D-Cat
Akumulator zmieniłem już jakiś czas temu. Miałem cały czas jeszcze oryginalny, który zaczął mi się właśnie rozładowywać i nie wiedziałem dlaczego. Myślałem, że to starość. Wymieniłem na nowy i dopiero wtedy, gdy następny też zaczął siadać porobiłem pomiary poboru prądu na wyłączonym silniku i doszedłem do wniosku, że to właśnie wina centralnego. Także skubaniec wykończył mi już drugi akumulator.
Co do bliskości kluczyka to też odpada bo w sytuacji gdy kluczyk był w domu (poza zasięgiem) a ja kręciłem się koło samochodu też to obserwowałem.
Dodam tylko, że zaczęło się to kiedy zacząłem parkować go na dworze (wcześniej był garażowany).
Posprawdzam jeszcze siłownik i drut "sterujący", ale nie spodziewam się rewelacji, gdyż już to rozbierałem i składałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lis 2011, o 12:09 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Może to Ty robisz zwarcie :-D
Zrób dla pewności to co pisałem. Wyjmij baterie itd.
Wygląda jakby było zwarcie i centralny wysyłał przez cały czas sygnał na tyle mały żeby nie rozładować całkowicie akumulatora.
Wymień nie sprawdzaj(!) bezpiecznik odpowiadający za centralny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2011, o 19:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2007, o 23:52
Posty: 10
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0 TD
ayrsen napisał(a):
tyski77 - czasem dobrze jest zajrzeć do oryginalnej instrukcji obsługi... :jezyk: Ale na wypadek, że możesz jej nie mieć, już Ci piszę co zrobić /zaczerpnięte z oryginalnej instrukcji do Ave T22, strona 16 - tłumaczenie z języka angielskiego - własne... ;-) /

1. Otwórz drzwi kierowcy, mając kluczyk w ręku a nie w stacyjce... ;-) Nie zamykaj drzwi!
2. Włóż kluczyk do stacyjnki wyłącznika zapłonu, przekręć z położenia "OFF" do położenia "ON" i poczekaj 10 sekund...
3. Następnie dwukrotnie naciśnij przycisk na kluczyku "LOCK" lub "UNLOCK" /kluczyk cały czas ma być włożony do stacyjki i być w pozycji "ON - jak napisałem powyżej/. Usłyszysz w tym momencie dżwięk zamykania/otwierania zamka dobiegający z panelu zamka centralnego.
4. Koniec - gotowe. 150 PLN wydaj na ciekawsze rzeczy.

P.S. Nie ma za co... :cfaniak:


Jest za co!
Wstyd się przyznać ale przez rok otwierałem drzwi kluczykiem! :wleb: otwierałem, bo zamykanie działało z pilota taka dziwna przypadłość, ale "programowanie" opisane wyżej pomogło :) aż wstyd mi jak pomyslę, że chciałem zapłacić ta taka usługę 100zł.. dobrze, że się opamiętałem:) Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 19:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 13:40
Posty: 11
Lokalizacja: szczecin
Marka: toyota
Model: avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
wielkie dzieki,po 2 latach uspienia w końcu oba moje kluczyki dzialaja i wreszcie otwieram zamki z pilota. :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2012, o 10:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 maja 2007, o 23:30
Posty: 64
Lokalizacja: Konin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 -sztuk 2
Rocznik: 1998
Silnik: 1,6 4A-FE
Witajcie,

mam problem, może nie tyle poważny, co niezwykle denerwujący w codziennym jeżdżeniu po mieście.
Mój centralny działa, otwiera z pilota, zamyka i nie ma najmniejszego problemu - ale gdy jest ciepło. Jeśli temperatura spadnie niżej niż -5st. tak jak dzisiejszej nocy, nie otwierają się wszystkie drzwi. Naciskam pilota, słychać działanie zamka, ale nie otwierają się drzwi kierowcy i pasażera. Bagażnik i tył się otwierają. Tak samo wygląda zamykanie - naciskam na pilota, słychać pracę zamków, efekt - tył i bagażnik zmieniają położenie dźwigienki, natomiast przednie drzwi zostają w pozycji w jakiej były. Przez to muszę otwierać swoje drzwi kluczykiem (oczywiście słychać wtedy również pracę centralnego) ale nadal drzwi pasażera się nie otwierają/zamykają.
Gdy jest cieplej usterka się naprawia i wszystkie drzwi otwierają i zamykają się poprawnie.

Gdzie może leżeć problem, może ktoś z Was miał podobnie?

_________________
Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2012, o 16:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2010, o 20:06
Posty: 17
Lokalizacja: Białystok / Suwałki
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 PB+LPG
Dziś od rana miałem to samo. Tylko u mnie tylne drzwi od strony pasażera. Będę musiał zdjąć boczek w drzwiach ale pogoda narazie nie zachęca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2012, o 19:28 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 maja 2007, o 23:30
Posty: 64
Lokalizacja: Konin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 -sztuk 2
Rocznik: 1998
Silnik: 1,6 4A-FE
patrycjush napisał(a):
Dziś od rana miałem to samo. Tylko u mnie tylne drzwi od strony pasażera. Będę musiał zdjąć boczek w drzwiach ale pogoda narazie nie zachęca.


Właśnie zastanawiam się, czy problem leży w poszczególnych drzwiach które się przestają otwierać, czy raczej gdzieś na wyjściu z centralki, jedne dostają sygnał a inne nie...

_________________
Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2012, o 22:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 paź 2008, o 22:23
Posty: 333
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: ropozerny
Sprawdzcie przy otwartych drzwiach, zakliknijcie zamek wkretakiem nastepnie wcisniete krancowki i wyslijcie sygnal z zamykania.
Co proba ruszajcie drzwiami - u mnie bylo cos podobnego z drzwiami z tylu - przyczyna nie bylo masy w drzwiach. Wystarczylo nasmarowac zawiasy :-)
W niektorych pozycjach tj drzwi zamkniete zawiasy sniedzieja i nie ma masy. :ok:
Przyczyna dosyc glupkowata ale prawdziwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2012, o 10:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2008, o 15:41
Posty: 398
Lokalizacja: E-POLSKA
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 TD
Siłownik plus i minus dostaje ze sterownika,więc masa z drzwi nie jest mu potrzebna :ok: ,sytuacja jaką opisujesz może mieć miejsce gdy kable są uszkodzone w przelotce gumowej(często się to zdarza w innych markach,w toyocie nie wiem).Problemy z kontaktem są spowodowane tym gęstym mazidłem w kostce stykowej tak mi się wydaje,gdyż tylko na mrozie większym drzwi losowo nie działają,ale da się z tym żyć :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2012, o 15:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 3 paź 2008, o 22:23
Posty: 333
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 2000
Silnik: ropozerny
tenpan napisał(a):
Siłownik plus i minus dostaje ze sterownika,więc masa z drzwi nie jest mu potrzebna :ok: ,sytuacja jaką opisujesz może mieć miejsce gdy kable są uszkodzone w przelotce gumowej(często się to zdarza w innych markach,w toyocie nie wiem).Problemy z kontaktem są spowodowane tym gęstym mazidłem w kostce stykowej tak mi się wydaje,gdyż tylko na mrozie większym drzwi losowo nie działają,ale da się z tym żyć :ok:


Nie koniecznie. U mnie dzialo sie tak w lecie. Dodam ze kable wtyczki i wsio bylo w stanie idealnym. Silowniki sterowane sa minusami wiec kto wie czy nie pomaga sobie masa z drzwi. (z ciekawosci sprawdze u siebie)
Co do mazidla to nie bylbym taki pewnien jak rozbieralem mechanizm samo zamykanie chodzilo idealnie lekko wiec jedyne co tam moze przeszkadzac w odblokowywaniu drzwi to tapicerka (wygluszenie ktore sie odkleilo) albo zgiety drut.
Jesli mechanizm zamykania recznego dziala zbyt ciezko - to juz mamy przyczyne.
Proponuje rozebrac drzwi i sprawdzic jak dziala caly mechanizm, posprawadzac napiecia na silownikach oraz kable w gumach i ewentualnie na wyjsciu z centarlki (napiecie).
Akurat w centralnym zamku filozofi duzej nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2012, o 14:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2008, o 15:41
Posty: 398
Lokalizacja: E-POLSKA
Pochwały: 22
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 TD
forseco napisał(a):
. Silowniki sterowane sa minusami.
Siłownik czyli silnik dostaje plus i minus ze sterownika naprzemiennie-w toyocie jest jeden silnik w siłowniku(w innych markach np.ford 2 szt).Natomiast sygnały z krańcówek itd.są sygnałami masy(sterowanie z wkładki ,przycisku,pilota,alarmu)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 413 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mac100, rafal-ryl


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal