TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 cze 2017, o 14:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 sty 2017, o 21:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
:niewiem: No i d..a mowiąć kolokwialnie. Wymienione przekaźniki relay pod kierownicą,w puszce z bezpiecznikami pod maska, zrobiony alternator - płytka, sprzęgiełko, regulator napięcia, wymieniona kostka stacyjki, zalozona dodatkowa masa buda- silnik. I znów jaja. Brak kontrolki ladowania, checka, wody w filtrze oleju i rozrusznik kreci nie odpala. Przekręcam kluczyk poraz drugi i wszystkie lampki świecą a motor zapala od dotknięcia. Nie mam pomysłu. Sprawdzę jeszcze przekaźnik świec i mase między aku a budą wymienię. Chyba że ktoś coś podpowie??? :niewiem:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2017, o 17:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
No więc dziś uparcie szukam dalej. W takim obrazie jak w załączniku nie pracuje przekaźnik świec żarowych w komorze silnika , ten pod płynem wspomagania. Po prostu się nie załącza, Czy to też może byc przyczyną braku piktogramu akumulatora???? Sytuacja wyzwala się przy wolnym przekręcaniu kluczyka. Przy szybkim jest ok. Jakieś pomysły???? Może ten przekaźnik wymienić???


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 08:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 07:01
Posty: 42
Lokalizacja: Łódź
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE (2.0 Benz.)
Kolego, u mnie taka sama sytuacja występuje w benzyniaku, także nie chcę Cie martwić, ale to może nie być przekaźnik świec żarowych.
Do tego nie wiem, jak to wygląda u Ciebie, ale u mnie widzę, że nie jest wtedy podawane zasilanie na dmuchawy.

_________________
TOYOTA AVENSIS T25 Liftback 1AZ-FSE 2005 2.0 benzyna D-4 Prestige 147KM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2017, o 09:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Tak naprawdę może być wszystko. Więc sprawdzam uparcie i jak coś będę wiedział to na pewno się podzielę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2017, o 21:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Zabawy ciąg dalszy. Zrobione:
1. Alternator
2. Wymienione przekaźniki szt. 3 : starter relay, glow relay, i jeszcze główny pod maska
3.Sprawdzone przewody
4 Sprawdzona masa aku
5.Wymieniona kostka stacyjki
Efekt grzebania żaden. Po wolnym przekreceniu kluczyka brak piktogramów akumulatora, świec żarowych, check, woda w filtrze. Co ciekawe - przy braku piktogramów lekkie, minimalne przekręcenie kluczyka dosłownie superminimalnie ruszające rozrusznik, tak na przysłowiowe burkniecie przywraca piktogramy i pozwala odpalić auto bez problemu. Co dalej??? Może jakieś sugestie???? Szybkie przekrecenie kluczyka pozwala auto odpalić bez problemu nawet w najwieksze mrozy- na dotyk.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sty 2017, o 23:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Pożycz od kogoś zegary na podmianę i sprawdzenie, obstawiam zegary.
Ewentualnie na allegro masz zegary z angola po 20zł, kup na podmianę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2017, o 20:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Ufam Twemu doświadczeniu i wiedzy więc zrobię jak mówisz. Tylko z ciekawości - jak rozumiem odłączone zegary nie pozwalają uruchomić auta - co zatem mogło się stać że w moim przypadku tak wariują??? zimny lut, jakieś diody??? kostka???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2017, o 20:53 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
zimne luty, albo padł któryś element w zegarach, albo nie łączy któraś z kostek zegarów

wybrakowane podświetlenie zegarów to ewidentnie problem w zegarach

to że raz pali raz nie pali podejrzewał bym kostkę stacyjki, ale tą piszesz że już zrobiłeś

pozostają do sprawdzenia zegary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sty 2017, o 21:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 19:07
Posty: 272
Pochwały: 7
Marka: hyundai
Model: i30
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2015
Silnik: 1.6 CRdi
Cytuj:
Tylko z ciekawości - jak rozumiem odłączone zegary nie pozwalają uruchomić auta


to niestety nieprawda ja ostatnio jezdziłem dwa dni bez zegarów jak demontowałem kokpit zeby wydrzec pedał sprzegła i jazda bez zadnych problemów....
jak dla mnie to cos z immobilaizerem albo stacyjką

(3 raz edytuje bo nie wiem jak sie poprawnie imo pisze :glupek: )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2017, o 15:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
To nie zegary. Podmienione i problem pozostaje. Brak mi pomysłów .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2017, o 22:54 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 20:23
Posty: 46
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D4D
Cześć.
Mam podobny problem do twojego Mezzoforte.
Przy przekręceniu kluczyka raz na kilka (kilkanaście) razy nie załączają mi się wszystkie kontrolki na licznikach i auto wtedy nie chce odpalić.
Jak wszystko jest w porządku świecą się następujące kontrolki: niezapięte pasy, hamulec ręczny, ciśnienie oleju, akumulator, świece żarowe, woda w filtrze paliwa, niski poziom oleju, silniczek - check engine, poduszka powietrzna, poziom paliwa i temperatura silnika.
Jak jest problem to zapala się tylko ciśnienie oleju, ręczny i wskaźnik poziomu paliwa. Poza brakiem pozostałych kontrolek pomimo ciepłego silnika brak jest wskazania temperatury silnika.
Podobnie jak Ty zauważyłem że powolne kręcenie kluczykiem stacyjki (choć nie zawsze ale bardzo często) powoduje znacznie częściej ten problem.
W momencie gdy nie zapaliły się wszystkie kontrolki spróbowałem uruchomić auto. Rozrusznik zaczyna kręcić, w tym momencie zaczynają zapalać się pozostałe kontrolki, nagle słychać jak rozrusznik zwalnia (jakbym odpuszczał kluczyk ale tego nie robię), po czym jak zapali się check engine rozrusznik znowu nabiera obrotów i auto odpala.
Myślę że w tej sytuacji brak jest zasilania na ECM auta i dlatego nie można uruchomić silnika. Próbowałem się połączyć kablem z autem i dopóki nie zaświeci się kontrolka ECM to nie mogę tego zrobić. Możliwe że pozostałe informacje na deskę wychodzą właśnie z ECM i dlatego nam się nie świeci część kontrolek.
To co ja zrobiłem to wymiana akumulatora, regeneracja a następnie wymiana na nowy rozrusznika (pierwszy Denso, drugi Bosch) - nic to nie pomogło.
Wymieniłem wczoraj kostkę stacyjki ale na używaną i problem nadal występuje.

Nie wiem czy też tak masz ale u mnie prawie zawsze gdy kręci rozrusznik zapalają się kontrolki ABS, VSC, TRC OFF. Podobno to problem ze spadkiem napięcia dlatego wymieniłem akumulator ale nie rozwiązało to problemu. Natomiast po wczorajszej wymianie kostki stacyjki zauważyłem że kontrolki ABS, VSC, TRC OFF zaświeciły mi się tylko raz na dwadzieścia uruchomień auta. Zobaczymy co będzie dalej.

A i jeszcze jedna sprawa czasami pojawia mi się błąd świec żarowych nawet w lato ale to raz na 2-3 miesiące. Sprawdzałem wszystkie miernikiem mają 1,4 ohma oporności. Czytałem na forum że może to być też problem żarówek STOP, ale wszystkie świecą. A może to ma coś wspólnego z omawianym problemem.

Jak do czegoś dojdę dam Ci znać.

P.S. Czy kostkę stacyjki zakładałeś nową czy używaną bo może one są już wyeksploatowane choć wtedy pewnie więcej osób by się skarżyło na taki sam problem.

Obrazek
Stara kostka stacyjki po rozebraniu i wyczyszczeniu - jej nie zakładałem po regeneracji.


Gdy wszystko jest dobrze
Obrazek

Czasami jest tak
Obrazek

A czasami jeszcze mniej
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sty 2017, o 23:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 20:23
Posty: 46
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D4D
Dzisiaj rano znowu ten sam problem. Przekręcam stacyjkę a tu brak części kontrolek. Zostawiłem stacyjkę na ON i zacząłem wyciągać bezpieczniki w komorze silnika. Po wyciągnięciu bezpiecznika 20A od EFI i ponownym włożeniu włączył się przekaźnik świec żarowych i pojawiły się brakujące kontrolki. W czasie dzisiejszego całego dnia problem nie wystąpił ponownie, zobaczymy co będzie się działo w najbliższym czasie. Sam bezpiecznik był trochę zaśniedziały więc przeczyściłem styki.

Obrazek
Bezpiecznik który wyciągnąłem


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2017, o 17:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
No niestety . Bezpiecznik po wyciągnięciu rzeczywiście wygasza piktogramy aku, świec, wody w filtrze i check ale nie pomogła ani wymiana ani czyszczenie styków chociaż może daje jakis trop do szukania. Spróbuję jutro podmienić akumulator i wymienić zupełnie masę do aku. Klema jakos luźno chodzi na minusie mimo dokręcania. Choć mówiąc szczerze marne nadzieje na poprawę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2017, o 17:48 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Jest jakiś trop, klema nie ma prawa drgnąć a tym bardziej luźno chodzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2017, o 19:17 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 20:23
Posty: 46
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D4D
U mnie przez 2 dni było dobrze to znaczy prawie dobrze bo z rana przy odpalaniu świeciło ABS VSC TRC ale z pozostałymi kontrolkami nic się nie działo.
Dzisiaj przychodzę do auta, przekręcam kluczyk, wszystkie wymagane kontrolki się zaświeciły poza kontrolką ciśnienia oleju która zaświeciła się dopiero po 3-4 sekundach. Cofnąłem kluczyk do pozycji OFF i ponownie przekręciłem kluczyk no i problem braku kontrolek wrócił. Nie wyłączając stacyjki odkręciłem klemę minusową akumulatora, odłączyłem na 5 sekund i ponownie podłączyłem. Wymagane kontrolki zaświeciły się.
Skoro stacyjka nie była ruszana to sugerowałoby iż problem nie dotyczy samej kostki stacyjki, chociaż....

Dzisiaj zrobiłem jeszcze jeden test. Gdy wszystko działało już poprawnie na włączonej stacyjce zacząłem wyciągać bezpieczniki w komorze silnika (te przy akumulatorze) i po wyciągnięciu bezpiecznika z opisem AM2 (jeżeli dobrze pamiętam) na desce również pogasła większość kontrolek o których tu piszemy. Stacyjka w opisie styków też ma oznaczenie AM2 co sugeruj że wyciągnięcie bezpiecznika AM2 daje podobny efekt jakby odłączył jedno z połączeń stacyjki. Po włożeniu bezpiecznika AM2 część kontrolek zaświeciła się ale kontrolka od check engine nie świeciła. Dopiero jak wyciągnąłem i włożyłem bezpiecznik EFI zapaliły się brakujące kontrolki.
Wniosek który przyszedł mi do głowy: może napięcia (sygnały) powinny być podawane w jakieś kolejności i jeżeli nie pojawi się napięcie (sygnał) na jakim module a na innym jest to wtedy występuje opisywany przez nas problem.
A to sugerowałoby że to jednak kostka stacyjki nie załącza w odpowiedniej kolejności.
Mi też się kończą pomysły - jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to wymiana ECM - może on jest uszkodzony, profilaktycznie wyciągnąłem wszystkie wtyczki z niego i włożyłem ponownie myśląc, że może coś tam zaśniedziało ale tam wszystko wygląda jak nowe.

U mnie klemy dobrze trzymają się na akumulatorze, poza tym jak wymieniałem akumulator to wymieniłem również klemę ujemną ponieważ poprzednia była zniekształcona, ktoś za mocno ją dokręcił.

Sprawdziłem jak załączane są na kostce stacyjki poszczególne styki (nie mam 100% pewności że kostka jest sprawna):
Pozycja 0 (LOCK): brak połączeń
Pozycja 1 (ACC): AM1+ACC
Pozycja wymuszona 1,5 (pomiędzy ACC a ON): AM1+ACC, AM2+IG2 (taki efekt można uzyskać kręcąc powoli kluczykiem)
Pozycja 2 (ON): AM1+ACC, AM1+IG1, ACC+IG1, AM2+IG2
Pozycja 3 (START): AM1+IG1, IG2+AM2, IG2+ST2, ST2+AM2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2017, o 21:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Kostka stacyjki u mnie nowa. Po zdjeciu i kreceniu śrubokretem problemy są te same.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2017, o 22:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sie 2010, o 22:05
Posty: 105
Lokalizacja: podkarpackie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
hm...może kable od masy? trzeba sprawdzić ? wyczyścić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2017, o 22:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 20:23
Posty: 46
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D4D
Ja jak dzwoniłem zapytać o nową kostkę stacyjki do serwisu to mi krzyknęli 450zł więc kupiłem używaną co oczywiście nie daje mi 100% pewności że jest w pełni sprawna, ale jak masz nową to możemy ten element śmiało wykluczyć.

Z jakiegoś powodu po przekręceniu kluczyka brak jest zasilania na ECM. Skoro wyciąga się bezpiecznik EFI po czym wkłada się go na swoje miejsce i zaczyna wszystko działać to chyba problem uszkodzonych przewodów lub złego styku możemy też wykluczyć?

Co pozostaje sam ECM?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2017, o 17:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
W ubiegłym roku wgrywałem w ASO nowy soft - aktualizował czas grzania świec. Może gdzieś na sykach kompa cos nie halo. Dzis podmienilem aku i wymienilem przewód masy z klemą. Zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2017, o 23:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 20:23
Posty: 46
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D4D
Ja dzisiaj wyczyściłem połączenie masy EC pod puszką bezpieczników/przekaźników koło akumulatora. Śruba była nieźle przyrdzewiała. Wyczyściłem styk - zobaczymy co będzie dalej.
Wyciągnąłem dzisiaj jeszcze raz ten bezpiecznik EFI na włączonej stacyjce i o ile chceck engine zgasł to nadal świeciła się kontrolka akumulatora, wody w filtrze paliwa i niskiego poziomu oleju. W momencie gdy jest problem z uruchomieniem auta te kontrolki również nie świecą czyli trzeba szukać gdzie indziej.
Masa dla ECM jest prawdopodobnie z przodu na bloku silnika - oznaczenie EI

P.S. Myślę że akumulator jak jest w pełni naładowany może lepiej sobie radzić z oporami wynikającymi ze słabego styku jeżeli to jest problemem.


Obrazek
Punkty masy 1CD–FTV


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2017, o 15:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Potwierdzam - wyjęcie i włożenie bezpiecznika EFI włącza brakujące piktogramy bez ponownego kręcenia kluczykiem. Podmiana aku ( nowego) i zmiana masy nic nie dała. trzeba więc zastanawiać się nad kwestią tego bezpiecznika innymi slowy reset przez wyjęcie bezpiecznika ( nowego) przywraca piktogramy. No i pocieszające ( żart) że NiCom ma to samo więc usterka może zdarzyć sie każdemu. A więc ktoś może wpadnie na usunięcie tego czyraka na d...e. Pzdr
P.S. Zastanawia mnie jeszcze "efi main relay" - przekaźnik główny z Twojego wyżej zamieszczonego schematu. Może tam coś nie załącza??? Tylko który to jest przekaźnik? jakieś numery??kolor??? miejsce wpięcia?
Sorry za ciągłą edycję.znalazlem efi main relay - wymieniany. Szlag mnie powoli trafia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2017, o 02:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 20:23
Posty: 46
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D4D
Mezzoforte też się "cieszę" że nie jestem sam z tym problemem ;-)

Od momentu gdy wyczyściłem masę pod skrzynką bezpieczników na błotniku koło akumulatora (oznaczenie EC na zdjęciu z punktami masy) to do dzisiaj problem nie wystąpił, ale jeszcze się nie cieszę. Nie wiem czy sprawdzałeś u siebie jak to wygląda, ale proponuje tam zajrzeć.
W tym miejscu według schematu jest masa przekaźnika EFI Main Relay. Sam przekaźnik podmieniłem z przekaźnikiem EDU. Oba przekaźniki są w opisywanej skrzynce bezpieczników.
Przekaźnik ma oznaczenie Toyota 90080-87019 (0 332 011 001 Bosch)

Obrazek

Obrazek


Ze schematu wynika że po przekręceniu stacyjki łączą się styki (AM2 z IG2) i ECM dostaje na wejście IGSW sygnał (prąd). Na wyjściu MREL z ECM powinien pojawić się sygnał (prąd) który płynie przez cewkę (styki 1 i 2 na schemacie) w przekaźniku EFI Main Relay. W tym momencie przekaźnik zwiera styki 3 i 5 (na schemacie) i w uproszczeniu powinien popłynąć prąd z akumulatora poprzez bezpiecznik EFI i zwarte styki (3 i 5) przekaźnika do złącza +B w ECM.

Dzisiaj sprawdziłem dla pewności czy zwierając styki (3 i 5 na schemacie) auto odpali bez przekaźnika. Udało się z tym, że jak pisałem wcześniej auto odpala na razie bez problemu i bez tych kombinacji.

Zarówno wyciągnięcie bezpiecznika EFI jak i przekaźnika EFI Main Relay wywołuje opisywany przez nas problem co jest oczywiste bo zarówno brak bezpiecznika jak i przekaźnika przerywa obwód i zanika sygnał na +B w ECM.

Gdyby problem był z przekaźnikiem to moim zdaniem wyciągnięcie i włożenie bezpiecznika EFI by nic nie dało.

Podsumowując albo mamy uszkodzony ECM i nawet jak pojawia się sygnał na złączu +B w ECM to komputer tego nie widzi, a wyciągnięcie bezpiecznika resetuje go (coś na zasadzie zaniku i pojawienia się na nowo impulsu), albo po prostu nie dociera prąd z akumulatora do samego przekaźnika.

Jak pojawi się znowu ten problem proponuje wyciągnąć przekaźnik i sprawdzić czy dochodzi prąd do przekaźnika. Na jednym złączu powinno być napięcie ze stacyjki (a dokładniej z wyjścia MREL z ECM które steruje przekaźnikiem) a na drugim z akumulatora. Będziemy wtedy wiedzieć czy szukać problemu po stronie ECM czy prądu dochodzącego do skrzynki z bezpiecznikami - przekaźnikami bo może trzeba ją rozbebeszyć.
Można byłoby jeszcze jak wystąpi ten problem sprawdzić napięcie na samym ECM ale dostęp do przekaźnika jest szybszy.

Mezzoforte sprawdź tylko tą masę o której pisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2017, o 07:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Dziś mam wyjazd więc zajrzę do tej masy w czwartek i do tej z przodu silnika też. To co piszesz to wszystko prawda. Tylko z mała uwagą. Gdyby walnął ECM to komp powinien pokazac bład a u mnie nic nie pokazuje. NIC. Dawaj znać jak sytuacja u Ciebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2017, o 20:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 368
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 22
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
mezzoforte napisał(a):
W ubiegłym roku wgrywałem w ASO nowy soft - aktualizował czas grzania świec. Może gdzieś na sykach kompa cos nie halo. Dzis podmienilem aku i wymienilem przewód masy z klemą. Zobaczymy.


Mam pytanie czy pamiętasz jaki był koszt wgrania nowego softu ??

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 sty 2017, o 22:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Chyba 200PLN z tego co pamiętam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2017, o 14:01 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Oczyściłem dwie masy - z przodu silnika i pod bezpiecznikami. Zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2017, o 15:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 20:23
Posty: 46
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D4D
A u mnie dzisiaj znowu to samo.
Pojechałem do ASO zapytać ile by wzięli za zaprogramowany drugiego komputera do mojego auta.
Powiedzieli że nie zawsze się da to zrobić, że powinno się udać a koszt waha się od 150 zł - 500 zł.
Według Pana z serwisu komputery w tych autach rzadko się psuły i powiedział że to raczej kwestia masy i tam proponuje szukać. Jeżeli dobrze pamiętam to jest jeszcze przewód masowy przykręcony do skrzyni biegów, pod filtrem powietrza i jeden za lampą z przodu po stronie pasażera ale tam to ciężko się dostać bez wyciągania lampy.
3 masy (pod bezpiecznikami przy nadkolu, z przodu na silniku i pod akumulatorem) mam poczyszczone i efektu brak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2017, o 16:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
To pocieszyłeś. Kompa raczej wykluczam bo szalało by więcej w aucie. Wczoraj trasa 650 km spalanie 5,8/100 przy dystrybutorze, oleju 0.5 l na 10000 co wiecej chciec. A tu zong z piktogramami. Czort wie co to jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2017, o 02:03 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 wrz 2016, o 20:23
Posty: 46
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD-FTV 2.0 D4D
Dlaczego uważam (możliwie że błędnie) że to komputer. W sumie jak na razie znam tylko dwa takie przypadki awarii (Twoja i moja) czyli występuje bardzo rzadko.
Jak wystąpił problem zdjąłem schowek i wypiąłem wszystkie wtyczki od komputera. Po wpięciu ponownie wtyczek wszystko zaczęło działać poprawnie (oczywiście stacyjka była cały czas przekręcona na ON).
Jak komputer nie przechodzi do stanu ON to nie rejestruje błędów. Odpięcie wtyczek z poszczególnych czujników przy stacyjce ustawionej na OFF w sprawnym aucie również nie rejestruje błędów. Stany są chyba podobne.

Ponieważ wieczorem znowu auto nie chciało odpalić odszukałem przewód masowy ten pod filtrem powietrza (on jest przykręcony do skrzyni biegów) i przeczyściłem go oraz odkręciłem przewód masowy od klemy i również przeczyściłem miejsce styku.

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie jak auto postoi z 8 godzin i chce go odpalić to nie dość że kontrolki ABS VSC TRC zapalają się ponownie to dodatkowo słychać jakby był słaby akumulator (mam nowy akumulator i rozrusznik), jakby brakowało prądu. Po odpaleniu mogę po 30 sekundach zgasić silnik i ponowne uruchomienie odbywa się dużo sprawniej (rozrusznik kręci dużo żwawiej). Kontrolki ABS VSC TRC nadal się zapalają. To by wskazywało na problem styków chociaż co może się zmienić ze stykami 30 sekund czy 1 minutę po odpaleniu auta?
Jak przejadę trochę autem i go zgaszę to odpalanie odbywa się bez problemów i kontrolki ABS VSC TRC praktycznie się nie zapalają ponownie. Z tym że wtedy jest większe napięcie na akumulatorze i może to dlatego?
Następnym razem przy awarii sprawdzę bezpośrednio na stykach komputera czy dochodzi prąd do niego.

Będę informował na bieżąco.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lut 2017, o 10:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 21:18
Posty: 177
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 1
Marka: toyota
Model: avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: D4D
Jak coś się uda zrobić też dam znać. U mnie fajans robi sie bez względu na czas pogodę w najmniej oczekiwanym momencie.
Wyciągnięcie przekaźnika nie likwiduje zwiechy. Tylko i wyłącznie wyjecie i ponowne założenie bezpiecznika EFI przywraca piktogramy. :niewiem:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda