TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 paź 2018, o 09:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 21:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 568
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 45
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
Trzeba ją jeszcze wyjąć...
Błąd raczej sugeruje potrzebę wymiany niestety...
Co prawda, można byłoby próbować jeszcze po wyciągnięciu otworzyć i wyczyścić izopropylem.
Da się to zrobić bez rozkrecania całej tylnej belki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2017, o 22:22 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 755
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
w większości przypadków daje się naprawić, ale trzeba wyjąć

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2017, o 12:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 568
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 45
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
carsik napisał(a):
w większości przypadków daje się naprawić, ale trzeba wyjąć


Czy mogę prosić rozwinięcie myśli o naprawie?
Rozmawiałem z ASO, mogą mi to zdemontować i oddać.
Najpierw sam jeszcze obejrzę na kanale w poniedziałek, ale dostęp jest taki, że pewnie i tak ich poproszę o demontaż.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2017, o 12:23 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 755
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 31
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
no trzeba zajrzeć do środka i naprawić to co się popsuło, jak każdą elektronikę. Tak wygląda sprawa patrząc na błąd, który podałeś.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2017, o 09:58 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 568
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 45
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
Zabrałem się za ręczny.
Najpierw od środka, czyli zdjąłem lewy boczek w bagażniku, rozłączyłem wiązkę od recznego, poruszałem kablem, złączyłem i... ręczny zaczął normalnie działać. Albo zbieg okoliczności, albo coś nie tak z wiazką. Nie za bardzo wierzę że coś uszkodziłem podczas wygłuszania, ale może jednak?
Bo ręczny u mnie był nieżywy - jak czytałem na forum, to w większości wypadków chociaż działał silniczek. U mnie nic.
Może to jednak wina samej wiązki.
W każdym razie strach teraz zaciągać ręczny :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2017, o 10:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9580
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 513
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
No i jesteś 4k do przodu ;-) :ok:

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 paź 2017, o 12:08 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 568
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 45
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
Niezupełnie.
Radość trwała przez chwilę.
Przejechałem się kawałek i błąd ponownie wyskoczył.
Dobrze, że na forum nie można przeklinać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2017, o 14:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 paź 2017, o 14:08
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 D4D
Witam dla wszystkich mających problem z check parking brake system to jest problem z filtrem cząstek stałych. Więc trzeba go wymienić lub usunąć pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2017, o 16:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2015, o 21:14
Posty: 202
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Pochwały: 27
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 126KM
Filip5102 napisał(a):
Witam dla wszystkich mających problem z check parking brake system to jest problem z filtrem cząstek stałych. Więc trzeba go wymienić lub usunąć pozdrawiam



:-D , w moim T27 nie mam filtra cząsteczek stałych , wina była w zaciskach hamulca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 paź 2017, o 00:06 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 568
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 45
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
Ten komunikat może oznaczać praktycznie wszystko - zależy od kodu błędu.
We wtorek jadę do drugiego ASO, ciekawe co powiedzą...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 paź 2017, o 14:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 16 cze 2017, o 15:32
Posty: 18
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.0 Diesel
Ja mam dość ciekawa sytuacje. Na desce nic nie wyświetla . A tester bosch kts pokazuje błędy w Hamulcu postojowym. Nr U0124 - komunikacja między czujnikiem przyspieszenia poprzecznego a sekwencyjnym czujnikiem obr. i U0129 - Komunikacja między układem regulacji podwozia / hamulców.
Błędy można skasować ale powracają . Hamulec działa prawidłowo. Ktoś ma jakieś sugestie lub inna interpretacje tych błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 paź 2017, o 21:15 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 4 sie 2013, o 23:06
Posty: 568
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 45
Marka: Toyota
Model: T27FL2
Rocznik: 2015
Silnik: 3ZR
Muszę pochwalić Toyotę.
TMP odpowiedziało na mojego emila - początek standardowy, że gwarancja 3 lata lub 100tys. km w zależności co pierwsze nastąpi, ale ze względu na lojalność wobec marki Toyota oraz regularne serwisy auta w ASO, zdecydowali się bezpłatnie udzielić uszkodzoną część, czyli siłownik hamulca ręcznego.
Przyznam, że zrobili na mnie ogromne wrażenie.
Ciekawe czy inni producenci zdobyliby się na coś takiego...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2017, o 09:21 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1954
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
No faktycznie sukces. Toyota przyznała się indywidualnie do usterki którą mają zdiagnozowaną ale ze względu na koszty nie ogłaszają akcji serwisowej. :hahaha:
Gratulacje dla ciebie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2017, o 09:33 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 23:22
Posty: 9580
Lokalizacja: WI/WS/WU
Pochwały: 513
Marka: Nissan_Toyota
Model: QQ J11, Verso 2xCVT
Nadwozie: inne
Rocznik: 2016
Silnik: DIG-T, 2ZRFAE
Co nie zmienia faktu ze dla Toyoty klient coś jeszcze znaczy. W innych markach możesz juz o tym zapomnieć.

_________________
Civic 3d VII gen -> Ave T27 -> QQ J11
QQ
Obrazek
AVE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lis 2017, o 19:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 sty 2015, o 22:19
Posty: 280
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 benzyna CVT
Dziś doznałem szoku, byłem na przeglądzie 75tyś. fakt Yarisem(nie w temacie) i wymienili mi poduszką kierowcy, akcja serwisowa, tak zostałem poinformowany. Na pytanie od kiedy ona jest pan oświadczył że od dawna, na moje pytanie dlaczego dopiero teraz mi wymieniają było... eeee..yyyy na śmiech.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2017, o 13:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1954
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Brawo Toyota , wysoki standard.
Jak się łoś trafi to zrobimy, bo musimy (system zaraportuje) jak nie to siedzieć cicho.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lis 2017, o 14:06 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 574
Pochwały: 48
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
W Hondzie jest tak samo, zarówno do mojego byłego civica jak I do jazz info o kampani na poduszkę dostałem przy okazji jakiegoś zapytania o cos w serwisie przez telefon. Dodam że jedno I drugie auto mieli w bazie bo były u nich wcześniej, mieli aktualny adres, telefon no ale po co.
Tylko dziwi mnie to, bo przecież ASO na tym zarabia, nie robia tego za darmo tylko dostają pieniądze na pracę, więc o co kaman?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2018, o 17:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2018, o 13:00
Posty: 5
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 d4d 150 km
Witam,
2 lata temu miałem komunikat ,, Check Parking Break System" , który pojawił się podczas zjazdu auta z podnośnika ( wymiana oleju). Po podjechaniu do ASO Anwa w Krakowie i 30 min diagnostyce chciano mi wymieniać moduł - tymczasem mechanik od oleju twierdził, że to niemożliwe i że to kwestia kalibracji wysokości sprzęgła do hamulca ( hamulec automatycznie nie zwalniał przy ruszaniu). Podjechałem do ASO Intercar Nowak, gdzie usterkę usunęli w 10 min. Koszt z tego co pamiętam wyniósł 170 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2018, o 20:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lis 2017, o 00:31
Posty: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benzyna
Dzisiaj i mnie dopadł ten komunikat. Co prawda u mnie było przez chwilę nerwowo....


Wychodzę z pracy a tam kontrolka "checking.... "Myślę, co jest? ręcznego nie wrzucałem (był na biegu). Odruchowo chciałem sprawdzić ten ręczny...wciskam "P" hamulec pięknie zaciąga....i trzyma. Ruszamy do przodu trzyma, ruszamy do tyłu trzema. Stoi dęba i nic, myślę no to teraz się załatwiłem. Komunikat checking....świeci, wykrzyknik świeci, parking też świeci....a hamulce trzymają (zawsze odpuszcza przy ruszeniu. Wyłączanie, włączania silnik trzyma. Dopiero jak dobrze wysprzęgliłem...wyrzuciłem jedynkę i odpuściło. Sprawdzałem teraz pod domem, nic się nie świeci, hamulec zaciąga i odpuszcza bez problemu.

Nie wiem czy to możliwe....ale wydaje mi się, że to się zaświeciło jak wyrzuciłem wsteczny. Spieszyłem się do domu. Tak jak by mi bieg nie wskoczył. Kamera cofania się włączyła ale tak jakby 3ka wskoczyła. Nie wiem, może coś z wysprzęgleniem. Tydzień temu wymiana sprzęgła. była robiona. A może teraz takie złudzenie, szukanie przyczyny......


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2018, o 20:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 lis 2017, o 00:31
Posty: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 benzyna
Klocki z tyłu też były wymienione....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 17:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 10:52
Posty: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8
cześć. Podepnę się pod temat bo problem ten sam. W lutym silnik zaczął przerywać i wywaliło kod P0352. Czyli coś z 2 cylindrem - wymieniłem cewkę i problem się rozwiązał. Dzisiaj nagle to samo, z tym że błąd P0354 wskazuje 4 cylinder. Czy to możliwe/prawdopodobne, żeby w ciągu 2 m-cy padły 2 cewki czy to raczej problem z czym innym np. kablami lub świecami?
Pzdr
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 maja 2018, o 22:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 maja 2018, o 22:16
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T271
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 2.2 d-cat
U mnie już 2 razy pojawił się ten sam zestaw błędów. Za pierwszym razem za granicą na wakacjach na Węgrzech. Dokulalem się na trybie awaryjnym do najbliższego ASO. Na miejscu szybką diagnoza - dpf. Po dwukrotnym wypaleniu wszystko było ok i szczęśliwie wróciłem do kraju. Po niecały roku dokładnie to samo. Ten sam zestaw błędów i wizyta tym razem w ASO w Krakowie. Diagnoza - nie wiadomo ale instrukcja z Toyoty mówi że trzeba zacząć od wymiany sterownika do wtryskow. Koszt samej części 3500netto. Odebralem auto i odpuściłem. Wyczytałem gdzieś na innym forum że u kogoś zadziałało zaprzestanie korzystania z hamulca ręcznego. Jako że mam automat to ja nigdy z niego nie korzystałem. Od kad zabronilem tego żonie problem zniknął i więcej się nie pojawił. Awaria więc stricte związana z hamulcem recznym. Przy najbliższej okazji mam w planie to zrobić.
Mam nadzieję że komuś pomoże :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2018, o 08:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lip 2018, o 13:35
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 1,8 benzyna
Witam serdecznie,

mam autko nie całe dwa tygodnie a problem z ręcznym już mnie nęka. Zauważyłem, że prawdopodobnie po zwolnieniu hamulca przyciskiem, nie zawsze zostanie on zwolniony mechanicznie do końca. Po tym wyskakuje komunikat "Check parking brake" następnie "Release parking brake", poza tym miga kontrolka (P) i słyszalny jest dźwięk (piszczenie). Po kilkukrotnym wciśnięciu i zwolnieniu hamulca, komunikat "Release parking brake" znika, migająca kontrolka (P) również, pozostaje jedynie komunikat "Check parking brake" do momentu wyłączenia zapłonu. Podczas kolejnego uruchomienia auta, w przypadku gdy zwolnienie hamulca nastąpi prawidłowo, nie pojawia się żaden komunikat. Oprócz wymienionych wyżej świecących się kontrolek, samochód funkcjonuje prawidłowo. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Wiem, że komputer, ASO..., ale teraz po kupnie samochodu naprawdę z kasą krucho.

z góry dzięki za podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2018, o 15:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 paź 2016, o 18:35
Posty: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 Benzyna
Nie wiem jak u innych, ale komunikat wskazuje na problemy z jednym z zaciskowa hamulcowych. U mnie zapalił się dwa trzy razy i wziąłem się za rozbieranie prawego tylnego zaciski, niestety jak w innych markach jest problem z dostawaniem się wody od strony uszczelnienia ręcznego, uszczelka stwardnieje i zaciski na śmieci. Ja poprawiłem to u siebie jednak to nowe uszczelnienie nie wytrzymał ciśnienia dlatego kupiłem nowy zacisk i komunikat znikł.
Komunikat wskazuje na to, że albo ręczny nie trzyma na którymś kole albo po zwolnieniu nie cofa się do końca linka.
W moim t27 2.0 benzyna pomogło i wam też pomoże. Sprawdźcie sobie te zaciski przy wymianie kół, samoregulatory, blaszki przy klockami i będzie spokój, ale najważniejsze by ręczny prawidłowo odbijał. W razie pytań służę pomocą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 19:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2016, o 21:39
Posty: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0 Diesel
Witam,

W dniu dzisiejszym również wyskoczył mi ten komunikat na zmiane z komunikatem VSC i tak działo się kilka razy....po czym nagle przy kolejnym odpaleniu brak komunikatu. Dodam ze jezdzac z komunikatem nie odczułem żadnych różnic....nawet hamulec postojowy działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2018, o 23:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2018, o 10:37
Posty: 16
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 3ZRFAE
Panowie proste pytanie, skoro ten błąd z ręcznym jest przy tylu problemach, czy jest jakiś domowy soft dostępny w sieci (cena do 200-300zł a nie specjalistyczny za kilka/naście tyś zł), który poinformuje rzetelnie co padło ??

Też mi się zapalił w T27 Check Parking Brake System po raz kolejny. Przy pierwszym błąd był C1201 ale na ile komp/soft znajomego pokazał prawdę, tego nie wiem :).

pozdrawiam

_________________
SILNIK: 3ZRFAE 2000CC 16-VALVE DOHC EFI Kod modelu: ZRT272L-AWFGPW


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 paź 2018, o 00:06 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2018, o 10:37
Posty: 16
Lokalizacja: Gůrny Ślůnsk
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 3ZRFAE
Edytować nie można więc sorki za post pod postem

Też drugi raz mnie to dopadło i zdziwiło że u kolegi ma jakiś sprzęt na lapku, nie dało się skasować C1201 (za pierwszym razem bez problemu).

Zakupiłem ELMa za grosze i odpaliłem torque (i tu olśniło) - pokazało błąd 2xP0420 (niezweryfikowany i potwierdzony) udało się skasować bez problemu).

To wiele wyjaśnia (natrafiłem, jak kolega radzi innemu):
temp123 napisał(a):
Nie rozumiesz ten kod(c1201) zawsze występuje w module ABS VSC, jeśli w komputerze silnika zapisuje się kod błędu czy to p0420 czy p1047 i odsyła do komputera silnika, bo tam wystąpiła usterka jednym słowem to jest kod informującym i odsyłającym do sterownika silnika jego się nie diagnozuje, on nie jest twoim problem tylko p0420.


Biorąc pod uwagę że autko jeździ o 01.2015 i ma już swoje przejechane 209k, kat jest możliwy lub lambda...

Kupując go jakiś czas temu, na stacji spalanie wyszło dobre więc jest o czym myśleć.

czas zmienić temat z hamulca na katalizator :)

pozdro

_________________
SILNIK: 3ZRFAE 2000CC 16-VALVE DOHC EFI Kod modelu: ZRT272L-AWFGPW


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda