TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 17 wrz 2019, o 02:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 kwi 2019, o 10:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 kwi 2019, o 09:15
Posty: 1
Marka: Avensis
Model: T27
Rocznik: 2011
Silnik: ADT270
Witam.

Przerabiałem temat z Toyotą około 12 miesięcy.

Sprawdzanie hamulca ręcznego - elektrycznego kilkukrotnie.
Wymiana DPF 3 krotnie.
Wymiana czyjnika różnicy ciśnień.

Okazało się że przyczyną wywalania błędów były uszkodzone oringi przy czujniku różnicy ciśnień. Oddali stary czujnik, wymienili oringi za 3PLN i problem zniknął.


Ale jak inni piszą pryczyn może być wiele...

Pozdrawiam i mam nadzieję iż komuś pomogłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2019, o 17:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2019, o 21:34
Posty: 19
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna +LPG
Witam

Dziś mi wyskoczył błąd check vcs system i parking breake system zaraz po tym jak wypiąłem przepływomierz i po czyszczeniu wpiąłem go z powrotem żadnej oznaki jakiejkolwiek awarii tylko te błędy..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2019, o 11:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 kwi 2019, o 00:14
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna+LPG
gazimierz napisał(a):
Witam

Dziś mi wyskoczył błąd check vcs system i parking breake system zaraz po tym jak wypiąłem przepływomierz i po czyszczeniu wpiąłem go z powrotem żadnej oznaki jakiejkolwiek awarii tylko te błędy..


Witam wszystkich przy okazji ;)

qazimierz czy oprócz tych błędów przestał Ci działać system VSC i automatyczny hamulec? Co zrobiłeś z tymi błędami ?
Dziś rano niestety miałem podobny przypadek. Po uruchomieniu silnika wyskoczyły te same błędy co u Ciebie, do tego świeci się żółta kontrolka silnika i wykrzyknik w żółtym trójkącie, plus kontrolki o wyłączonym systemie VCS i automatycznym hamulcu ręcznym. W pracy w międzyczasie sprawdziłem kody błędów i wyskoczyły mi dwa P0304 (Cylinder 4 Misfire Detected - to już nie ciekawie chyba) i P0103 (Mass Air Flow (MAF) Circuit High). Tylko nie wiem czy mają coś ze sobą wspólnego. Zajrzałem pod maskę żeby obejrzeć przepływomierz i wyglądał na czysty, ale zauważyłem że pokrywa od filtru powietrza nie była zatrzaśnięta na jeden zatrzask. Teraz pytanie czy to mogło spowodować jakieś większe komplikacje.
Zauważyłem też ostatnio falowanie obrotów zaraz po uruchomieniu silnika i może to ma coś wspólnego z błędem P0304... I nie wiem czy ten błąd nie wyskoczył też dużo wcześniej niż dzisiejsze komunikaty na desce rozdzielczej. BTW mam ave 1.8 benz+LPG, z tego co czytałem na forum to sporo rzeczy zależy od jakości gazu, ale czy w tym przypadku tak jest to nie wiem.

Pozdrawiam
Shonsu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2019, o 19:24 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 lip 2019, o 00:09
Posty: 50
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 3ZR-FAE 2.0 benzyna
Witam,

Życie byłoby nudne, jakby nie było problemów :)

Kasowałem wielokrotnie, ale za każdym razem wywala 2 błędy: P0420 i C1201 - załączam screeny.
Dodatkowo robiłem pomiar spalin - pierwszy screen na wolnych obrotach, drugi przy 1200.

Zastanawiający jest komunikat w Catalyst Efficiency - O2 STORAGE B1 - Fail.

Czy ktoś może nakierować na rozwiązanie problemu, ewentualnie co pomierzyć, czy może z ramek można coś wyczytać ?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2019, o 20:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sie 2019, o 18:52
Posty: 3
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0 d4d
Witam,

na początku sierpnia kupiłem używaną toyotę avensis t27 z 2014r. z silnikiem 2.0 d4d 91 kW, przebieg 145tyś. Sprzedający pod maską zamontował powerboost "podnoszący" moc do 150 km. Po przejechaniu 320 kilometrów przy włączaniu się do ruchu na obwodnicy zapaliły się kontrolki i wywaliło błąd taki jak w temacie. zatrzymałem na najbliższym MOPie, tarcze hamulcowe strzelały jak popcorn w mikrofali. U mechanika sprawdziłem błędy i a stałe zagościły błędy C1201 oraz C13AA. Skasował, przez dwa dni było normalnie, po czym powtórzyła się sytuacja. Pojechałem do innego mechanika, sto metrów przed warsztatem zgasło mi auto, po odpaleniu check znikł, na komputerze wykazało tylko C1201, pojechałem do warsztatu, gdzie mają tester toyoty, w błędach znalazł informacje, że był błąd na sondzie lambda, prawdopodobnie się zawiesiła przy dodawaniu gazu, żadnych błędów w hamulcach. Dwa dni później kolejny raz zapalił się Check Parking Brake System. Za kilka dni wyjeżdżam nad morze, do ASO pojadę dopiero po powrocie. Zastanawiam się czy handlarz nie zataił tego problemu. Przy kupnie podpinałem OBD skaner i nie znalazło żadnych nieprawidłowości w silniku, silnik, turbina suche. Auto wcześniej było w leasingu, a handlarz kupił je 9 miesięcy wcześniej. Przez myśl przeszło mi, że może przyczyna tkwi w tym powerboost.

Pozdro

Gregory memory


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2019, o 10:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 22:02
Posty: 417
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Pochwały: 4
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T-27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2,0 112KW
Miesiąc temu miałem przypadek zaświecenia " Check Parking Brake System".Sprawdziłem skanerem i nie miałem info.o kodach usterek.Po zajrzeniu do zbiorniczka płynu hamulcowego zauważyłem,że poziom płynu hamulcowego sięga prawie do korka wlewu.Skojarzyłem ten fakt z tym,że dokonywałem u mechanika wymiany klocków i tarcz hamulcowych wcześniej na przodzie a ostatnio na tylnych kołach.Po odessaniu ok.100ml płynu jego poziom wrócił do normy.Po tym fakcie nie miałem już ponownie komunikatu" Check Parking Brake System".Podaję ten fakt pod rozwagę dla innych którzy mieli wymieniane tarcze,klocki by spojrzeć na poziom płynu hamulcowego.

_________________
"Od dawna to przecież wiadomo
jaki sapiens - taki homo
. "- Andrzej Sulima-Suryn


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2019, o 19:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sie 2019, o 18:52
Posty: 3
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0 d4d
Sprawdziłem u siebie, stan płynu hamulcowego jak na zdjęciu. Facet, który sprzedał mi auto w maju wymieniał klocki z tyłu i to tyle z jego inwestycji w to auto. Płyn hamulcowy był wymieniany w styczniu 2018 w ASO.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sie 2019, o 18:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 sie 2019, o 18:52
Posty: 3
Marka: toyota
Model: avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0 d4d
Aktualizacja, dzisiaj po odpaleniu silnika zaciągnąłem ręczny i zwolniłem dwukrotnie, zgasiłem silnik, błąd nadal występował. Przejechałem się 30 kilometrów i po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wróciło do normy. Jestem ciekaw na jak długo.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 128 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda