TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 15 gru 2018, o 19:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 mar 2012, o 03:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
Witam
Czy za duży akumulator może palić diody w alternatorze?? Bo od dawna mi takie coś się dzieje tak mi mówi pewny elektryk. Jaki powinien być akumulator w Toyocie Avensis silnik 2.2 177 koni w dieselu Dziękuje za pomoc
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 06:25 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
a jaki masz ten aku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 07:07 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Moim zdaniem za duży akumulator nie powinien palić diod alternatora, jeżeli masz normalny akumulator 60-120Ah.
Do Twojego silnika Toyota wkładała akumulator 80-90Ah.

Diody w standardowym altku mogą się palić, jakbyś zainstalował akumulator co najmniej 3x większy, ze 300Ah (ale to nie wykonalne z braku miejsca pod maską).

Diody mogą się też palić gdyby w akumulatorze było zwarcie, ale wtedy byś to zauważył, bo nie mógłbyś odpalić/jeździć.

Możesz też mieć uszkodzony regulator napięcia alternatora, za wysokie napięcie w instalacji i wtedy aku może brać nienaturalnie duży prąd, który pali diody altka. Sprawdź napięcie w instalacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 11:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2009, o 13:39
Posty: 319
Lokalizacja: ok. Konina
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: T22 przed FL
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 3SFE 2.0 LPG
piokli napisał(a):
Diody w standardowym altku mogą się palić, jakbyś zainstalował akumulator co najmniej 3x większy, ze 300Ah (ale to nie wykonalne z braku miejsca pod maską).

Diody mogą się też palić gdyby w akumulatorze było zwarcie, ale wtedy byś to zauważył, bo nie mógłbyś odpalić/jeździć.

Możesz też mieć uszkodzony regulator napięcia alternatora, za wysokie napięcie w instalacji i wtedy aku może brać nienaturalnie duży prąd, który pali diody altka. Sprawdź napięcie w instalacji.


Dokładnie tak , jak pisze piokli. Z małą dokładką. Za duże ALU musiałoby być rzeczywiście duże , ale gdzie niby ono by weszło , chyba do tylnego bagażnika (jak np jaguary) a takie pojemności (300Ah ) to chyba mają ursusy itp "pojazdy zmechanizowane".
A nie "doładowywujesz się" jakimś subwooferem czy podobnym "enegrożercą" ...?
Zmierz napięcie na biegu jałowym i czy zmienia się po dodaniu gazu, to coś więcej można będzie powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 21:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 18 gru 2011, o 10:45
Posty: 90
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 2ADFHV
Przy takim układzie jest tylko jedno zagrożenie , akumulator będzie ciągle niedoładowany przez alternator i jego żywotność drastycznie się skróci . U mnie po dwóch latach takiej eksploatacji aku zimą nadawał się tylko na podpórkę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 21:14 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Przy prawidłowym napięciu alternatora, prąd ładowania będzie odpowiedni zarówno dla normalnego i dla 2x większego akumulatora.
To nie alternator decyduje o wartości prądu ładowania, ale różnica napięć i rezystancja wewnętrzna akumulatora wymuszają taki prąd jak aku potrzebuje.
Nie grozi niedoładowywanie.
Jeżeli padał Ci akumulator po 2 latach, to była raczej inna przyczyna, np. tani akumulator, krótkie trasy, za niskie napięcie alternatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 22:46 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
abpc napisał(a):
Przy takim układzie jest tylko jedno zagrożenie , akumulator będzie ciągle niedoładowany przez alternator i jego żywotność drastycznie się skróci . U mnie po dwóch latach takiej eksploatacji aku zimą nadawał się tylko na podpórkę :)

Ja nie wiem czy miejsce pod maska pozwala na tyle duże aku zmieścić żeby jakieś negatywne skutki odczuć, w t22 tak nie jest, z tego ca pamietam w t25 tez aż tak dużo miejsca na aku nie ma. Sam zainteresowany tematem widzę zniknął. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 22:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
Tak mi powiedział elektryk ale pojechałem do niego bo mi się zapaliły w liczniki 3 kontrolki ładowanie, filtr paliwa i jeszcze jeszcze jedna ale nie pamiętam. Miał wymienić regulator napięcia a tylko wymienił w nim diody. A mam akumulator 85Aah Centra futura, i nie chce zęby mi się to stało po raz trzeci :( Nie mam żadnego dodatkowego co może pobierać prąd


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 22:54 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
85 Ah niczego nie uszkodzi, problem był/jest gdzieś indziej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 23:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
Przypomniałem sobie dokładnie jakie kontrolki zapaliły mi się pod czas jazdy ładowanie, filtr paliwa i niski stan oleju. To tak nagle się zapaliły te kontrolki podczas jazdy i odrazu szukałem jakiegoś elektryka zęby mi powiedziałem co może być i mi stwierdził ze 2 diody się spaliły regulatorze napięcia i to zrobił i przez 4-5 m-cy było dobrze teraz znowu mi się to stało i zrobił to samo ale powiedział ze dał jakieś wzmocnione diody i powiedział mi ze to jest wina akumulatora ze jest za mocy i pali te diody, Wczoraj odebrałem i jest dobrze tylko ciekawe jak długo :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 23:17 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
to Ci powiem ze Twoj elektryk to spoko gosc, i zna sie na robocie bo kto to wstawia taka mocna akume do takiego slabego auta???? masakra...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 23:25 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
moze i spoko, ale skoro t22 d4d w standardzie ma 74Ah, bez problemu na 77 smiga, to 85 w 2.2 2AD ma zaraz aż taki negatywny wpływ miec?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 23:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
jak słabego auta??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 23:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20568
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
no mocna to jest testarossa :papa: , masz silnik tylko 2.2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2012, o 23:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
hehe ale dalej nie wierze ze akumulator mógł mi diody spalić


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 08:58 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
pkru84 napisał(a):
Miał wymienić regulator napięcia a tylko wymienił w nim diody.

I to był błąd, bo jeżeli napięcie alternatora jest nieprawidłowe, to kolejne diody mogą się spalić.

pkru84 napisał(a):
A mam akumulator 85Aah Centra futura, i nie chce zęby mi się to stało po raz trzeci

Akumulator masz OK.

kamyk napisał(a):
to Ci powiem ze Twoj elektryk to spoko gosc, i zna sie na robocie bo kto to wstawia taka mocna akume do takiego slabego auta???? masakra...

Np. Toyota fabrycznie albo ASO :-D

pkru84 napisał(a):
hehe ale dalej nie wierze ze akumulator mógł mi diody spalić

I słusznie, że nie wierzysz.
Jak pisałem wcześniej, akumulator mógłby spalić diody, jakby miał zwarcie wewnątrz, ale jeżeli elektryk sprawdzał samochód to raczej by zwrócił uwagę na takie rzeczy.

Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora:
1) przed rozruchem
2) po uruchomieniu silnia z wyłączonymi odbiornikami prądu
3) po uruchomieniu i z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby, nawiewy na max
Sprawdź czy napięcie zmienia się, jak dodajesz gazu.
Napisz nam wyniki swoich pomiarów, będzie widać, czy regulator napięcia alternatora pracuje prawidłowo czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 11:07 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
1) przed rozruchem 12,56
2) po uruchomieniu silnia z wyłączonymi odbiornikami prądu 14,10
3) po uruchomieniu i z włączonymi światłami, ogrzewaniem szyby, nawiewy na max 14.00
Sprawdź czy napięcie zmienia się, jak dodajesz gazu. bardzo delikatnie skakał 14,00-14,01


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 11:09 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 11:17
Posty: 1954
Pochwały: 12
Marka: Toyka
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 Premium
Dodam że przy przygazowaniu do 2500-3000/obr napięcie może skoczyć do 16V zanim regulator wyrówna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 11:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
dodawałem gazu gdzie 2500obr to wszystko jest ok to jaka może być przyczyna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 12:14 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Czyli regulator napięcia masz OK.
Nie mam na razie pomysłów, co może być przyczyną u Ciebie, będę się zastanawiał.
Może jakieś zwarcie robi się w samym alternatorze, ale jak elektryk do niego zaglądał, to baaaardzo mało prawdopodobne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 12:18 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
Jestem bardzo wdzięczny za pomoc, nic nie mówił ze jest zwarcie ale by widział ze robi jakieś zwarcie , bo naprawdę nie chce zęby mi się to stało jeszcze raz, A dlaczego jak diody były spalone to pojawiły się mi na liczniku kontrolki ładowanie, filtr paliwa i niski stan oleju.?? Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 12:27 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Przy spalonych 2 diodach (z sześciu) napięcie alternatora było za małe i kontrolka ładowania miała prawo się palić.
Dlaczego również zapalił się filtr paliwa i niski stan oleju? Nie wiem, być może układy te działały wadliwie/błędnie z powodu za niskiego napięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 12:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
Teraz mówił ze założył jakieś wzmocnione diody boscha i teraz mam 8 diod zamiast 6 to dobrze?? Dwa razy mi sie stało to i tak samo mi sie pali te kontrolki od ładowania, filtra paliwa i stanu oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 12:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7203
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Dziwne, że dał 8, podłączenie jest dla sześciu.
Może dał zamiast tych 2 spalonych po 2 diody równolegle zamiast każdej, na pewno to nie zaszkodzi, a może pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2012, o 12:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
Oj nie wiem jak to zrobił z tymi diodami, ale narazie jest ok ale jak długo zęby mi sie nie stało kolejny raz, dobrze ze mi sie to nie stało gdzieś w drodze tylko kolo domu :( dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 09:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2009, o 13:39
Posty: 319
Lokalizacja: ok. Konina
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: T22 przed FL
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 3SFE 2.0 LPG
pkru84 napisał(a):
eraz mówił ze założył jakieś wzmocnione diody boscha i teraz mam 8 diod zamiast 6 to dobrze??

W klasycznych alternatorach było 6 diod mocy. (np 126p).
W AVE jeszcze nie rozbierałem , ale schemat jest jak niżej (czy wszystkie są mocy , czy nie....?)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 10:58 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 maja 2011, o 21:45
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.2 D-CAT 177KM
Naprawde nie znam sie na tym, ale dzieki za schemat. Jaka moze być przyczyna ze mi paliło diody??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 mar 2012, o 20:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lut 2009, o 13:39
Posty: 319
Lokalizacja: ok. Konina
Pochwały: 21
Marka: TOYOTA
Model: T22 przed FL
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 3SFE 2.0 LPG
pkru84 napisał(a):
Jaka moze być przyczyna ze mi paliło diody?

Oj chyba już wszystkie możliwości w tym wątku poruszyliśmy, mi też już się pomysły skończyły.
A szczotki dobre, pierścienie ślizgowe dobre , wszystko jak trzeba ? Gdyby coś z tym fiksowało , to może napięcie też by "dostawało skoki" i diody mogłyby polecieć. Ale jak fachowiec zaglądał to chyba by zauważył ewentualne uchybienia.
Mój ALTEK śmiga jak brzytwa , ale kiedyś zajrzałem tak z ciekawości .
Na foto masz szczotki oraz pierścienie ślizgowe.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda