TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 maja 2018, o 19:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2014, o 13:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 20:14
Posty: 118
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 D,90 KM (66 kW)
Załącznik:
SZCZOTKOTRZYMACZ SZCZOTKI.jpg

Jak rozebrać taki szczotko trzymacz by wymienić szczotki?

Załącznik:
Pierścienie ślizgowe alternatora.jpg

A co powiecie na stan tych pierścieni?
chyba jeszcze dobre i nie trzeba ich wymieniać?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2014, o 16:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2008, o 15:41
Posty: 417
Lokalizacja: E-POLSKA
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 TD
Te szczotki wymieniałem kilka razy,zdaje się że trzeba rozlutować na górze(załącz inne zdjęcie to będę na 100 % pewny) i wyskakują ze sprężyną. Miedzi na pierścieniach jest około 1mm grubości ,więc łatwo ocenić ile zostało,warto wypolerować drobnym papierem itp.,żeby dłużej posłużyły.Raz miałem przypadek,że pierścień przedarł się aż do plastiku,a pozostały był grubości folii,więc wymienili cały pierścień(autoryzowany zakład naprawiający rozruszniki i alternatory).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2014, o 19:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 maja 2012, o 20:14
Posty: 118
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 D,90 KM (66 kW)
No rozlutować to ja prubowałem to przed zmieszczeniem zapytania tylko nie poszło i dlatego pytałem.
Bo to trochę dziwne że lutownicą 175 Wat a nie dało rady.Połączenie nie puściło a plastik do okoła tych styków zaczął się gotować.
3 godziny ciąłem to nożem i wkońcu przeciąłem.U mnie to jakoś normalnie pancernie zrobili,bezwymiennie.Tak jak by mi chcieli na złość zrobić bym zamiast wymiany szczotek kupił nowy Samoregulator,haahaa za coś ponad tysiaka tylko. :swirek: za kawałek plastiku :wariat:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2014, o 23:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 mar 2011, o 10:36
Posty: 1
Lokalizacja: Krosno
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
Koledzy padł mi mostek prostowniczy w mojej ave i tu moje pytanie: ma ktoś już namiary na jakiś tani zamiennik lub naprawę mostka za nieduże pieniądze bo nie chciał bym wydawać 5 stów za oryginalny mostek. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2014, o 23:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2008, o 15:41
Posty: 417
Lokalizacja: E-POLSKA
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T 22
Rocznik: 1999
Silnik: 2,0 TD
Kupowałem w firmie zajmującej się regeneracją alternatorów i rozruszników,za około 200-250 zł,działa do dziś,przy silniku D4D.Mostek trudny do naprawy,diody są w formie struktury klejonej do radiatora,bardzo mało miejsca na jakieś rzeźbienie itd.Nie znalazłem rachunku,ale mam chyba pudełko gdzieś w piwnicy,to mogę nazwę napisać jutro(może cargo?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 sty 2015, o 22:34 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2010, o 23:01
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Marka: Avensis
Model: T22 D4D kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1CDT220
ja w tamtym roku miałem problemy z piskami przy rozruchu auta, myślałem że to paski. Trochę się zdziwiłem, jak po zdjęciu paska nie szło obrócić kółka pasowego alternatora. Zakupiłem nowe łożyska.... wymieniłem i nie dało się złożyć alternatora. Co się okazało, stojan (uzwojenie w obudowie) spuchł od wody. Facet, który regeneruje rozruszniki i alternatory powiedział, że to typowa usterka alternatorów. Doraźnie (samemu) można się ratować szlifowaniem szlifierką/podtoczeniem na tokarce wirnika, tak żeby się obracał bez oporów. Mnie wymiana stojana w obudowie kosztowała 200zł (demontaż i montaż alternatora samodzielnie). Cena obejmowała ewentualne spawanie aluminiowej obudowy alternatora (uszkodzonej przy demontażu stojana).


Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Moja Avensis
Moje Capri


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lis 2015, o 18:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 lip 2008, o 12:03
Posty: 63
Lokalizacja: Małopolska
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 diesel
MariuszM napisał(a):
jeśli komuś to pomoże krótko opisze jak wymontować alter...
-odkręcamy osłony turbo i kolektora
-odpinamy przewody od alter....
-odkręcamy górną srube mocującą alter...
a teraz pod auto
-odkęcamy rure wydechową od kojektora
-odkręcamy wspornik rury wydechowej przy tłumiku środkowym
-odciągamy rure na bok
-odkręcamy dwie śruby wsoprnika napinacza paska i śrube od napinacza
a montaż to jak kto uważa


Czy w modelu T25 z 2003r. z silnikiem 2.0 D4D tak samo można wyjąc alternator, czy trzeba jednak wyciągać półośkę
może jest gdzieś opis bo nie moge sie doszukać

mi zaświeciło się brak ładowania (i przy okazji niski poziom oleju i woda w filtrze paliwa)
zauważyłem też że obudowa trochę ubrudzona jest olejem(pewnie nieszczelność spod pokrywy zaworów)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 19:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2014, o 19:32
Posty: 594
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 1CDFTV
Cześć!
Bawił się ktoś w wymianę regulatora napięcia w T25 diesel 116km.
Potrzebuje model i jak to się robi :) tzn odkręcany czy lutowany :o

_________________

Pan Kaprys: Pan Kapryś


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 20:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 455
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 25
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Regulator jest przykręcany , szczotki są przykręcane { obudowa } , mostek prostowniczy jest lutowany. Jak Ci bardzoooooo zależy to zrobię zdjęcie mam w piwnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 21:49 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2014, o 19:32
Posty: 594
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 1CDFTV
Kurde wlasnie nie wiem jak to wyglada. Kumpel rozkrecal mi i wymienial szczotki ale regulatora nie wyminil i teraz chce zamowic zeby wymienic

_________________

Pan Kaprys: Pan Kapryś


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 21:50 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2014, o 19:32
Posty: 594
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 1CDFTV
A problem mam taki ze pokazuje 12v

_________________

Pan Kaprys: Pan Kapryś


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 22:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 455
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 25
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Pokazuje 12 v - mam na myśli że mówisz o mierniku . To nie koniecznie regulator , kontrolka świeci ? Opisz .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lut 2016, o 22:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 455
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 25
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Załącznik:
98443c27c270c664gen.jpg
http://avensis.info/viewtopic. Przeczytaj to a sporo się dowiesz .viewtopic.php?f=23&t=12146


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2016, o 12:41 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2014, o 19:32
Posty: 594
Lokalizacja: Trójmiasto
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2003
Silnik: 1CDFTV
Na mierniku pokazuje około 12V. Kontrolka nie świeci po naładowaniu prąd na aku ubywa. Jak już jest minimum i jeżdżę to abs itp się zapala.
Szczotki były wymieniane. Podejrzewam, że stało się to jak kumpla odpalałem na kable.

_________________

Pan Kaprys: Pan Kapryś


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2016, o 21:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 455
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 25
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Jeśli "odpalałeś" na odpalonym silniku to może sprawdź na początek bezpiecznik alternatora 140A . Jeśli cały bezpiecznik to raczej mostek prostowniczy - zdemontuj i do naprawy lub tańsza opcja zakup drugiego .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lut 2018, o 15:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 paź 2016, o 18:14
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
Koledzy, w T22 D4D lift, podpowie ktoś jak wyjąć górną śrubę alternatora? Nie da rady jej wyciągnąć bo haczy o nadkole.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lut 2018, o 00:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 455
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 25
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
W silniku 1CD 116 jest takie mocowanie - przecięte . Sprawdź u siebie .http://allegro.pl/lapa-mocowanie-altern ... l#imglayer


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2018, o 00:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 paź 2016, o 18:14
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
U mnie wygląda podobnie, ale mimo tego nacięcia śruba nie chce wyjść, jest po prostu za długa. Jedyne wyjście to odkręcenie tego mocowania, u mnie niestety jedna śruba nie chce się poddać. Gdzieś jeszcze wyczytałem, że druga metoda to podniesienie silnika na lewarku i poluzowanie poduszek. Ja niestety pasuje, trzeba będzie oddać do mechanika.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2018, o 10:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2017, o 09:48
Posty: 106
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1ZZFE + LPG
Na ile średnio wystarcza regeneracja alternatora? Wiem że to zależy od osoby która regeneruje ale tak mniej więcej ile wytrzyma alternator regenerowany? Zastanawiam się nad regenerowaniem a kupnem nowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lut 2018, o 12:35 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 563
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Jeśli jest porządnie zrobiony, a nie tylko pomazany "szprejem" to spokojnie 5 lat eksploatacji


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 kwi 2018, o 17:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 gru 2016, o 00:33
Posty: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: liftback
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 d4d
Witam. Przeczytałem cały watek. Ale mam pytanie. Jest ktoś komu udało się wyciągnąć alternator bez wyciągania półosi? Górą nie dam rady bo webasto...
Autko to Avka 2000 2.0 D4D Liftback
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda