TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 20 lip 2018, o 01:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1085 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2009, o 01:30 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Mógłbym gdzieś wygrzebać schemat wykorzystywanych pinów w DLC przez poszczególne protokoły, gdyby jeszcze ktoś był zainteresowany.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2009, o 20:04 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ja jestem dla t22 po fl ;-)

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2009, o 21:50 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
wrc, tu jest fajne zestawienie protokołów i ich "rozmieszczenie" w złączu.
http://alflash.com.ua/tools2.htm

Tylko muszę jutro grzebnąć jaki jest wykorzystywany a t22 po lf, bo ogólnie w toyotach UK to trochę jest meksyk jeżeli chodzi o komunikację.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2009, o 23:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Luk, dzieki, w weekend zajme sie tematem doglebniej, o efektach bede informowal

pozdr :-D

[ Dodano: 2009-01-17, 16:54 ]
tenpan napisał(a):
Czy ktoś z forumowiczów ma jakieś doświadczenie z interfejsami opartymi na ELM323 lub ELM327 w połączeniu z Avensisem T22 2CTE?
ja testowalem to dzisiaj dla t22 d4d, nie moze sie polaczyc i tyle ;-( , aby wykluczyc awarie urzadzenia podlaczylem sie do yarisa i bez najmniejszych problemow uzyskalem polaczenie z ECU, nie polecam ELM 327 do avki :nie:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sty 2009, o 20:08 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
mam kabel na ELM327 łączę się ze wszystkimi autami tylko nie z Ave :-( . ELM 327 łączy mi się z AVE, ale na oprogramowaniu z netu, które mam, nie rozpoznaje protokołu komunikacji. z tego co wiem to protokół w AVE jest ISO-14230-4 z modulacją VPW (variable pulse width) więc trochę nakombinowali. Czy ktoś może powiedzieć jakim programem udało mu sie połączyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sty 2009, o 20:38 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
w dokumentacji serwisowej od swojej ave mam jak byk napisane, że posiada standard ISO 14230-4 taki sam jak np. Honda accord , z którą bez problemu się łączę tym kablem. dlatego już zgłupiałem, szkoda że nie miałem okazji testować na innych toyotach. używałem scantool-a, vaga, pcmscan-u, digimoto 4.3, scanmaster-a i na wszystkich to samo. może rzeczywiście ELM327 nie jest w stanie obsłużyć tego p..go protokołu toyoty ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sty 2009, o 21:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
To nie jest protokół taki jak piszą. W tych ave, podobnie jak np w corollach EE111 UK VVTi, zrobili totalny mix. Tzn, dali (bo wymagane to już było ustawowo) złącze DLC - czyli standard OBD2, ale program jest oczywiście innego standardu. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jaki tam jest protokół bo tak naprawdę z ECU tego nie można wycisnąć. Dawniej przypuszczałem, że jest to stary toyotowski program "wciśnięty" tylko w złącze OBD2, ale tak nie jest. Komunikację tą fajnie obsługuje nowy Carman oraz w corollach Snap-On.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sty 2009, o 22:18 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
w corollach jest protokół ISO 9141-2 a w ave ISO 14230-4 z tąd te problemy komunikacyjne. po prostu toyota prawdopodobnie specjalnie nie daje jednakowego standardu, co by klient nie miał tak łatwo :-D

dołączam pliki z danymi.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sty 2009, o 22:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
LUK, dzieki za informacje, to rozjasnia sprawe
luk__ napisał(a):
Komunikację tą fajnie obsługuje nowy Carman oraz w corollach Snap-On.
czy piszesz o drogich urzadzeniach profesjonalnych, czy takich jak ja szukam czyli amatorskich (na allegro sa testery tej firmy po kilka tysiecy zl)
ja bylem w zeszlym roku na odczytaniu bledow i auto bylo diagnozowane przez cos w idei podobnego jak ELM, czyli interfejsie do laptopa, dzialo bezproblemowo :ok: , nie pytalem co to jest bo wtedy myslalem ze avka dziala w tej materi jak kazde inne auto, ale niestety tak nie jest :nuda:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sty 2009, o 22:43 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
no właśnie jakiś prosty programik (nazwa), może ktoś ma znajomych po warsztatach co wiedzą czym toyki ugryźć? :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sty 2009, o 21:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
No więc, z tego co wiadomo w tej materii od paru lat, to do tych modeli chyba nie ma prostego programiku. Żeby było śmieszniej, to tylko bardzo nieliczne testery mają z nimi komunikację (właśnie te o których pisałem). I teraz tak, na pewno inny protokół jest dla ave T22 przed liftem i po lf. Po lf, w ave z silnikiem D4 jest standard OBD2, ale tylko przy tym silniku. W reszcie jest science fiction. I żeby było jeszcze śmieszniej, to w ave po lf, na boschowskim ABSie, chyba każdy tester poza fabrycznym informuje o braku komunikacji z ECU ABS. Czyli jest coś na rzeczy, czego wiele firm nie potrafiło do końca rozgryźć. Podobne numery w tych rocznikach robiło Mitsubishi (tam zwariowali i dawali złącze OBD2 jako pic na wodę, a obok było stare złącze, ale do diagnostyki trzeba się podpinać równocześnie do obydwu).
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 mar 2009, o 22:42 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
kolejny tester ktory nie dal rady:
Obrazek
Obrazek
z innymi "normalnymi" autkami zero problemu, ave t22 po fl nie do zlamania, ehh. szukam dalej :nuda:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 mar 2009, o 13:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Nie znajdziesz ;-) , nie szukaj przede wszystkim do OBD2, bo tam z OBD2 jest tylko złącze :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 mar 2009, o 17:34 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
"wrc" to nie jest kwestia interfejsu (urządzenia), tylko protokołu jaki obsługuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 mar 2009, o 17:37 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
wrc jak bede miec czesci to zloze to urzadzenie ktore obsluguje ten protokol, badz cierpliwy,schemat widziales :)

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 mar 2009, o 17:47 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
te urządzonka na LM327 powinny sobie poradzić, trzeba zdobyć jedynie odpowiedni program! bo te z netu są przeważnie do benzyny i w okrojonych wersjach. trza by się uśmiechnąc do tych co w "OSA ;-) " pracują


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 mar 2009, o 21:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
luk__ napisał(a):
Nie znajdziesz , nie szukaj przede wszystkim do OBD2, bo tam z OBD2 jest tylko złącze
wiem, ale sprzedawca twierdzil ze protokol jaki podales wyzej bedzie tester obslugiwal, a jednak tester wymiekl :help:
wtom napisał(a):
"wrc" to nie jest kwestia interfejsu (urządzenia), tylko protokołu jaki obsługuje.
ja o tym doskonale wiem :czytaj:
tomek85_85 napisał(a):
wrc jak bede miec czesci to zloze to urzadzenie ktore obsluguje ten protokol, badz cierpliwy,schemat widziales
damy rade, zlamiemy gada t22 :diabel:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 mar 2009, o 21:45 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
wrc napisał(a):
wiem, ale sprzedawca twierdzil ze protokol jaki podales wyzej bedzie tester obslugiwal, a jednak tester wymiekl

Protocol not known :-(


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lip 2009, o 20:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 18:43
Posty: 1
Lokalizacja: WB
...może będzie przydatne... (nie sprawdzałem całego forum, sorki, jeśli się powtarzam)

u mnie w Ave 1.6 benzyna 2000 przed fl nie działa LM327 (jak wyżej - protokół nieznany) , ale błędy można odczytać kodami błyskowymi, sprawdzałem, działa, trzeba w złączu diagnostycznym OBD2 zewrzeć piny 4 i 13, włączyć zapłon i na desce kontrolki silnika, poduszki i ABS sekwencyjnie migają

więcej można poczytać:
http://alflash.com.ua/OBDII/ReadNew.htm
http://www.alflash.narod.ru/
http://alflash.com.ua/toyota.htm

Zdrufka rzyczę:)
Robert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sie 2009, o 07:09 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2008, o 13:23
Posty: 71
Lokalizacja: Kolbuszowa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Lm327 nie da się ugryźć AVE. Walczyłem na tym kilka dni i nic. Sprawdziłem wiele programów i nic. Szkoda kasy na ten interfejs.

_________________
Automatyka Serwis
Automatyka Przemysłowa
Katalog - Automatyka - Elektryka - Elektronika - Mechanika
Automatyka i Robotyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sie 2009, o 08:45 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2692
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 57
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
Dla mnie najważniejsze, że mogę nim pomierzyć czasy przyspieszenia do setki i na 1/4 mili (mniej więcej) w ProScan i blędy silnika w ScanTool.net.
Szkoda, że nie działa jak powinien, ale dobre i to ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sie 2009, o 11:44 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
erjocik napisał(a):
...może będzie przydatne... (nie sprawdzałem całego forum, sorki, jeśli się powtarzam)

u mnie w Ave 1.6 benzyna 2000 przed fl nie działa LM327 (jak wyżej - protokół nieznany) , ale błędy można odczytać kodami błyskowymi, sprawdzałem, działa, trzeba w złączu diagnostycznym OBD2 zewrzeć piny 4 i 13, włączyć zapłon i na desce kontrolki silnika, poduszki i ABS sekwencyjnie migają
Zdrufka rzyczę:)
Robert


Z tego co wiem to nie jest złącze obsługujące standard OBD(2) - mówię o wersjach przed FL - kiedyś gazownik próbował uparcie sprawdzić czy będzie działał, choć mówiłem mu, że nie - nie pamiętam jaki to sprzęt był, ale efektem było miganie kontrolki ABS - odczyt oczywiście Fail. Działa natomiast metoda znana z cariny poprzez zwarcie pinów o których piszesz - wie ktoś może czy lista błędów jest identyczna?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2009, o 15:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 21:49
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 2,2 D-CAT 177KM
Przejrzalem cale forum, ale niestety nie znalazlem odpowiedzi na kilka pytan

Poszukuje zlacza diagnostycznego do Avensis z silnikiem diesla 2,2 D4D D-CAT (177KM) z 2005roku, ktora ma problem z filtrem czastek stalych (ponoc jest zapchany, ale nie świeci sie kontrolka). Ponoc filtr ten mozna oczyscic poprzez zastsowanie testera diagnostycznego w trakcie jazdy odpowiednio dostosowujac parametry jazdy.

W zwiazku z tym przez zakupem mam trzy pytania (moze troche lamerskie):
1. Jakie jest zlacze w tym aucie i co musi taki tester posiadac?
2. Czy ktos moglby mi polecic jakis porzadne zlacze z dostepnych na allegro?
3. Czy sa jakies typowe funckje, ktorych testery do kwoty powiedzmy 300 PLN nie obsluzy (np. cisnienie doladowania, korektę wtrysków, prace sondy lambda, prace katalizatora itp)?
4. Gdzie jest zlacze w tym aucie?

Szukam czegos powiedzmy do 200-300 PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 18:42 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
testery z allegro nic ci nie obsłużą. na odpowiedni trzeba wydać conajmniej 1kzł. złącze pod kierą nad pedalstwem szukaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 19:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 21:49
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 2,2 D-CAT 177KM
Dzieki Chlopcy za odpowiedz
Swoja droga jest to troche dziwne z ta toyata.

Ma zlacze ODBD2 (tak?) i nie mozna tego obsluzyc. Ponoc to jest standard od wielu wielu lat.

Inni (VAG) moga, a Toyota nie moze. Slabiutko, co?

[ Dodano: 2009-08-12, 19:32 ]
zlacza za max. 300 PLN nie dadza nawet jak bede mial laptopa (PDA?) i dobry program (jaki?)

??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 19:33 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
do roku 2004 (dotyczy d4d) nie był to pełny OBD2, po 2004 było już EOBD2 z CAN ale te testery na LM327 nie rozpoznają protokołu. z benzyniakami toyoty problemu nie ma bo komunikowałem się :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 19:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 21:49
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2005
Silnik: 2,2 D-CAT 177KM
ooo
wielkie dzieki za info
a wiesz jaki protokol bedzie obslugiwany w EOBD2 przez ave d4d z 2005?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 20:04 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
iso 14230-4 do 2004r
iso 15031-4 od 2004r, takie deklaruje toyota


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 20:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20524
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tak, toyota w starszych d4d namieszala z protokolem, nowsze latwiej testowac, ale wiele funkcji oferuja tylko dobre profesjonalne testery, i w ich przypadku z toyota problemu nie bylo raczej nigdy :cfaniak:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 20:23 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
jedynym sposobem domowym to odczyt kodów błyskowych lampką "check" po zwarciu pinów 4 i 13 w złączu.

zwieramy 4 i 13, włączamy zapłon, odczytujemy błyski z deski rozdzielczej, mamy kod błędu (ale tylko 2cyfrowe: numery błędów od 12 do 97)

powodzenia :jezyk:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1085 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda