TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 cze 2017, o 05:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1015 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sty 2017, o 22:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 264
Pochwały: 32
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
Mam win 10 32 bit , techstream lata , jedynie active test sie wysypuje. Posiadam autokonfigurator interfejsu mvci 32/64bit...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sty 2017, o 22:55 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 paź 2010, o 23:51
Posty: 10
Lokalizacja: kuj-pom
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T25,ZRE18
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV 2.0
Miłosz napisał(a):
Mam win 10 32 bit , techstream lata , jedynie active test sie wysypuje. Posiadam autokonfigurator interfejsu mvci 32/64bit...

Active nie działa raczej z powodu zbyt słabego interfejsu. Popularne tanie mvci mają firmware w wersji 1.4.x co je ogranicza. Dobry interfejs powinien mieć FW 2.0.x Wersję można sprawdzić za pomocą FirmwareUpdateTool.exe z pakietu sterownika mvci.
Autokonfigurator? Co to robi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2017, o 09:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 264
Pochwały: 32
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
komarkus po części dobrze mówisz ale nie do końca wg mnie ;) Tu nie chodzi w głównej mierze o fw tylko o device sn , tzn mam na myśli że te wszystkie interfejsy którymi my się posługujemy, to po prostu klony słabej jakości z mniejszą ilością elektroniki, w porównaniu do oryginalnego interfejsu

Obrazek

Jeśli mamy taki device sn jak powyżej to dużo z kablem nie podziałamy, jak zachce się nam zrobić upgrade do np wspomnianej przez Ciebie wersji 2.x.x to interfejs na 100% padnie i nada się już tylko na śmietnik.
Co do autokonfiguratora to ktoś pomyślał i zrobił fajny program który sam zainstaluje sterowniki wraz z wpisami do rejestru. Także nie trzeba się z niczym pierdzielić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2017, o 12:10 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 paź 2010, o 23:51
Posty: 10
Lokalizacja: kuj-pom
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T25,ZRE18
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD-FTV 2.0
Miłosz napisał(a):
Tu nie chodzi w głównej mierze o fw tylko o device sn ,

To chyba bez znaczenia, słabe fw idzie w parze ze słabym sn. Firmware idzie w parze z elektroniką, nie da się upgrade-ować.
Jeśli ktoś potrzebuje pobawić się, wystarczy Mini-VCI za $15. Do pełnego wykorzystania Techstream potrzebny jest fw 2.0.x i to kosztuje przynajmniej $50. Z tego co sprawdzałem, słaby interfejs nie pozwala na live, nie daje się też wpisać ID czujników ciśnienia kół do ECU. Za to udało mi się wpisać nową ilość błysków migacza po trąceniu dźwigni (Auris 1.6 2014). Do niektórych rzeczy potrzebne są aktywne linie L i K (pin 15 i 7). W tanim interfejsie są one nieaktywne (można sprawdzić w Techstream pod Help -> DLC3 Cable Check).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sty 2017, o 15:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 cze 2016, o 20:59
Posty: 264
Pochwały: 32
Marka: Lexus
Model: IS220D
Rocznik: 2006
Silnik: 2ad
To co można zakodować w modułach to zależy od ich sw i hw w sumie im nowsze auto z danego modelu tym więcej funkcji. Podejrzewam że kiedyś xhorse miał pewnie ori kabel na fm 1.4.x i podejrzewam że to mogło działać normalnie :D Mój klon pokazuje live data bez wysypywania się. Póki co wysypuje się tylko na active test.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2017, o 13:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 11:15
Posty: 231
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 7
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1.8 benzyna
Ja postawiłem wirtualnego winXp na win10 i wszystko dziala:)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 lut 2017, o 20:28 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 paź 2010, o 12:27
Posty: 4
Lokalizacja: Legnica
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 3zr-fae
Mam problem z podłączeniem do T27 2014.

Interfejs taki jak z postu Miłosza powyżej - firmware 1.4.1 , xhorse 1.4.6.
Windows XP, interfejs jest wykrywany przez Techstream 10.30.029. Łączy się z autem - odnajduje mi poprawnie model AVE 3ZR, wybieram rocznik i wersji ze smart key. Pokazuje dostępne moduły - wszystkie na żółto. Z niektórymi mogę się połączyć, a z modułem silnika nie (łączenie trwa bardzo długo, bezskutecznie). Nie działa także Health Check (łączenie trwa bardzo długo, aż w końcu program się wysypuje).

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć, czy może to wina dziadowskiego interfejsu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2017, o 21:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 368
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 22
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Z innym modułem próbowałeś ? Łączy się i działa poprawnie ? Widzi parametry ?

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2017, o 12:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 19:28
Posty: 425
Lokalizacja: FZI
Marka: Avensis
Model: t22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 d4d
Witajcie, chcę kupic kabelek lub coś by sprawdzić czy z autem jest ok bo pojawiły sie problemy z rozruchem na ciepłym , ale napisaliście 34 strony ale tyle czasu nie mam :P mam T22 Przed FL i znalazłem na Alli to https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... xt=ELM+327

_________________
6.4 l/100


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2017, o 14:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
To nie nadaje się

Kup to https://pl.aliexpress.com/wholesale?min ... roupsort=1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2017, o 21:31 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 19:28
Posty: 425
Lokalizacja: FZI
Marka: Avensis
Model: t22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 d4d
Zamówiłem MINI VCI Dla Toyota TIS Techstream V10.00.028 , ale chyba zrobiłem gafę bo obok był V10.00.029

_________________
6.4 l/100


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2017, o 22:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 54
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
piokli napisał(a):


A czy podany przez Ciebei interfejs/kabel będzie pasować do T27 FL z 2012?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2017, o 23:39 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Tak, będzie pasować.

ufik napisał(a):
Zamówiłem MINI VCI Dla Toyota TIS Techstream V10.00.028 , ale chyba zrobiłem gafę bo obok był V10.00.029

Wszystko jedno, oba działają tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 22:59 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 24 maja 2015, o 21:26
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.2 ON
Cytuj:

mam taki ale problem jest w wyświetlaniu prawidłowej informacji odnośnie korekcji wtryskiwaczy na jednym pokazuje +5,0, a silnik chodzi prawidłowo.
Zmieniałem program na ver. 8.0, ale to samo jak na ver.10.0.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2017, o 07:37 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
A może problem jest we wtryskiwaczu a nie w interfejsie ?

A może kabel tego wtryskiwacza ma przetarty jeden z przewodów (nie ten do cewki wtryskiwacza, ale ten od rezystancji korekcyjnej) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 mar 2017, o 13:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 368
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 22
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
bart#155 napisał(a):
Cytuj:

mam taki ale problem jest w wyświetlaniu prawidłowej informacji odnośnie korekcji wtryskiwaczy na jednym pokazuje +5,0, a silnik chodzi prawidłowo.
Zmieniałem program na ver. 8.0, ale to samo jak na ver.10.0.


Nie sądzę aby to była wina interfejsu , programu . Sprawdź zapięcie wtyczki dwu-pinowej na danym cylindrze lub zresetuj komputer silnika i sprawdź na zgaszonym siniku czy korekcja będzie 0 później odpal i obserwuj czy rośnie do 5 .

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2017, o 12:29 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 mar 2017, o 01:00
Posty: 5
Marka: toyota
Model: vensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1ADFTV
Witam
Moje pytanie to czy lepiej kupic
VXDIAG NANO VCX toyota TIS Techstream
czy moze mini vci
Czy tym mini vci bede w stanie podglodnac parametry wykasowac bledy wykonac testy zmienic ustawienia.
Moje auto toyota avensis d4d 124 KM z 2012 roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2017, o 08:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 24 maja 2015, o 21:26
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.2 ON
ANDRZEJ104 napisał(a):
bart#155 napisał(a):
Cytuj:

mam taki ale problem jest w wyświetlaniu prawidłowej informacji odnośnie korekcji wtryskiwaczy na jednym pokazuje +5,0, a silnik chodzi prawidłowo.
Zmieniałem program na ver. 8.0, ale to samo jak na ver.10.0.


Nie sądzę aby to była wina interfejsu , programu . Sprawdź zapięcie wtyczki dwu-pinowej na danym cylindrze lub zresetuj komputer silnika i sprawdź na zgaszonym siniku czy korekcja będzie 0 później odpal i obserwuj czy rośnie do 5 .


na wyłączonym silniku parametry wtryskiwaczy są takie jak na włączonym. Chyba to jest wina kabla :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2017, o 20:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 368
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 22
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Dlatego pisałem abyś zresetował kompa silnika a później obserwował na zgaszonym i odpalił czy korekcja zacznie rosnąć .

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2017, o 21:29 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 24 maja 2015, o 21:26
Posty: 32
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.2 ON
ANDRZEJ104 napisał(a):
Dlatego pisałem abyś zresetował kompa silnika a później obserwował na zgaszonym i odpalił czy korekcja zacznie rosnąć .

a jak to najprościej zrobić? Znalazłem coś o zdejmowaniu klemy lub o wyciągnięciu bezpiecznika, ale może jest jakiś inny sposób.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2017, o 20:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 30 mar 2017, o 20:07
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Corolla
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2000
Silnik: 1.4 VVTI
Hej,

przejrzałem forum, i wciąż nie wiem dlaczego mój Mini VCI nie rozpoznaje odpowiednio mojej Toyoty.

Samochód: Toyota Corolla E11 FC (po liftingu) | 1.4 VVT-i | 4ZZ-FE | rocznik 2000 | zamontowana instalacja gazowa
Kabel: https://www.aliexpress.com/item/Quality ... 40544.html
Oprogramowanie: Toyota Techstream 10.30.029 + sterownik do kabla załączone w zestawie z kablem.
System: próbowałem Win10 (64bit), WinXP na VirtualBoxie (32bit) i obecnie mam laptopa z Win10XP(32bit).

Przy Setup - > Techstream Configuration - > Europe - > zostawiam English i Authotrized Repairer

Nie wykrywa mi odpowiednio samochodu, a ustawiając ręcznie na 4ZZ-FE i chcąc iść dalej pokazuje się błąd.

Przy Setup - > Techstream Configuration - > wybieram North America - > zostawiam English i US Dealer

Jest już zaznaczona Toyota, wybieram Corolla, następnie 2000 rocznik, no i nie widzę wersji 4ZZ-FE (są tylko 1ZZ-FE i 2coś tam).

Przewertowałem forum i nadal nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 kwi 2017, o 13:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 sty 2015, o 10:58
Posty: 108
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2ZR-FAE
Coś masz namieszane w ustawieniach lub samym kablu (np. błędne sterowniki). Mini VCI idzie na Win10 64bit Home, tylko nie na sterownikach dołączonych do kabla.
Tam jest układ FDTI i wystarczy sobie zainstalować odpowiedni sterownik:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm (VCP to skrót od Virtual COM Port)

Do kabla miałeś dostarczoną procedurę jak to odpalić, ja zrobiłem dokładnie tak samo tylko dałem sterowniki od FDTI do Win10 64bit.
"Miłosz" kilkanaście postów wyżej wrzucił screen z programu XHorse -> musisz tam mieć status Connected, tak jak na tym screenie, a potem w TechStream trzeba przestawić kabel na ten XHorse coś tam...

Jak masz auto z Europy to nie kombinuj z North America, tam mogą być inne silniki sprzedawane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 maja 2017, o 20:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 maja 2017, o 20:09
Posty: 1
Marka: Avensis
Model: t27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.2 DCAT
Witam, a jak Waszym zdaniem wypada polski program MaxiEcu do toyoty? Koszt 450zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2017, o 13:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 25 paź 2010, o 20:21
Posty: 710
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis Verso
Rocznik: 2001
Silnik: D4D, 1995, 116Km
komarkus napisał(a):
Na Win10 64-bit ze sterownikami do mini vci jest problem. Standardowo nie daje się zainstalować. Mam typowy Mini VCI z Alle, na fotce miał pomarańczową opaskę, faktycznie dostałem z białym drucikiem. Konieczne są 2 sterowniki, jeden do komunikacji z USB na RS (na FTDI FT232), drugi z RS do właściwego interfejsu (XHorse i/lub Magnoose). Gdy walczyłem z instalacją, żeby kiedyś móc powtórzyć, zapisywałem sobie co robię. Robiłem tak:
===========
Źródło ze wsparciem:
http://blog.diyobd2.fr/2015/08/12/how-t ... -64bit-os/

Zainstaluj Techstream (mój 10.10.018_NDIS)
Zmień w pliku C:\Program Files (x86)\Toyota Diagnostics\Techstream\Env\IT3System.ini
TISFunction=1 na TISFunction=0

Wyczyść wpisy (instalowane wcześniej sterowniki MVCI) w rejestrze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\PassThruSupport.04.04\ i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PassThruSupport.04.04\

Rozpakuj sterownik "MVCI Driver for TOYOTA.msi" (bezpośrednia instalacja na x64 nie zadziała, trzeba ręcznie):
Załóż katalog C:\Temp\MVCI, skopiuj sterownik do Temp, z DOS wykonaj:
msiexec /a "C:\Temp\MVCI Driver for TOYOTA.msi" /qb TARGETDIR=c:\Temp\MVCI

Załóż katalogi:
C:\Program Files (x86)\XHorse Electronics\MVCI Driver for TOYOTA TIS
Przenieś/skopiuj tam zawartość z C:\Temp\MVCI

Zainstaluj sterownik dla konwertera FTDI:
-podłącz interfejs do USB, w menadżerze urządzeń na "wykrzyknikach" z właściwości wybierz zainstaluj i "zainstaluj z ..." i wskaż C:\Program Files (x86)\XHorse Electronics\MVCI Driver for TOYOTA TIS

Uruchom mvci-x64.reg

Teraz powinno działać.

Sprawdź czy w programie, menu Setup/VIM select jest aktywny XHorse - MVCI.
Lampka interfejsu pali się na pomarańczowo, w czasie komunikacji zapala się na zielono. Po podłączeniu samochodu jest podobnie. Lampka na zielono świadczy o komunikacji z wejściem interfejsu poprzez chip FTDI, nie świadczy o komunikacji z wnętrzem interfejsu (poprzez XHorse), a tymbardziej z samochodem.

Można dodać sterownik MagnoosePro. Nie zauważylem różnic. Magnoose może troszkę szybciej czyta.
Tu podobnie, niezbędna jest instalacja ręczna, installer nie działa. Z archiwum MagnoosePro\driver skopiuj MVCI32.dll do
C:\Program Files (x86)\XHorse Electronics\Magnoose\MVCI32.dll
Przerobiłem plik all.reg aby ścieżka nowego klucza była nieco inna niż dla poprzedniego sterownika:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\PassThruSupport.04.04\XHorse - Magnoose
Przerobiłem ścieżkę położenia sterownika, gdzie skopiowałem MVCI32.dll:
"FunctionLibrary"="C:\\Program Files (x86)\\XHorse Electronics\\Magnoose\\MVCI32.dll"
Uruchom all_moj.reg
Teraz w TTS Setup/Select VIM do wyboru będą 2 sterowniki.
MVCI32.dll z MVCI Driver for TOYOTA - 1011712 kB
MVCI32.dll z MagnoosePro - 40960 kB


Nie mogę wykonać tego polecenie z cmd
"msiexec /a "C:\Temp\MVCI Driver for TOYOTA.msi" /qb TARGETDIR=c:\Temp\MVCI"
"nie można otworzyć pakietu instalacyjnego. Sprawdź czy pakiet istnieje i czy masz do niego dostęp lub skontaktuj się z producentem aplikacji w celu weryfikacji czy to jest prawidłowy pakiet instalatora Windows"
Jak to ugryź?.

Na dodatek pomyliłem sobie kompy i skasowałem wpisy z rejestru na laptopie z win 7 na którym mi działało wszytko.
Dokładnie to
Wyczyść wpisy (instalowane wcześniej sterowniki MVCI) w rejestrze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\PassThruSupport.04.04\
usunąłem i nie mam teraz w zakładce setup/vin select nic!.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2017, o 14:09 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 18 sty 2015, o 10:58
Posty: 108
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2012
Silnik: 2ZR-FAE
"msiexec" jest zlokalizowany w katalogu "C:\Windows\System32\"
Spróbuj odpalić komendę w tym katalogu. -> może wymagać uprawnień admina


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1015 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda