TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 26 cze 2017, o 00:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 cze 2011, o 21:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 sty 2011, o 00:14
Posty: 6
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna+gaz
Witam wszystkich serdecznie,
Ponieważ już dwukrotnie światła do jazdy dziennej zostały mi urwane i skradzione, szukałem innego rozwiązania, takiego które pozostało by w aucie na dłużej :-). Spośród trzech opcji, które są dla mnie dopuszczalne:
  • umieszczenie świateł led okrągłych lub kątowych w zderzaku poniżej reflektorów (mam obawy o swoje umiejętności i staranność tego rozwiązania)
  • umieszczenie świateł led okrągłych zamiast halogenów (jeżdżę o każdej porze dnia i nocy i w każdych warunkach atmosferycznych, więc halogenów mi po prostu szkoda)
  • przeróbka reflektorów w pewnej poznańskiej firmie, która dokłada DRL (wygląda to i działa super, jednak jest dla mnie za drogie)
  • dołożenie modułu, który uruchamia światła drogowe (długie) w trybie DRL zmniejszając ich moc o 70%, a poza tym działanie jest identyczne z DRL
ostatnia, tzn. moduł jest dla mnie najbardziej sensowna. Znalazłem taki moduł, który jest uruchamiany plusem. Producent i sprzedawca zarazem, po konsultacji telefonicznej, zasugerował abym zmierzył jak sterowane są te światła, plusem, czy też masą, ponieważ posiada moduły konstrukcyjnie przygotowane do współpracy z oboma wariantami.
Dokonałem odpowiednich pomiarów kostki świateł drogowych i jestem kompletnie skołowany; sądziłem, że przy wyłączonych światłach, powinno być 0 na obu pinach, a +12V powinno się pojawić dopiero po mignięciu długimi, zakładając, że są sterowane plusem.
Natomiast gdyby były sterowane masą, to powinien być na jednym z nich plus przez cały czas, niezależnie, czy światła są włączone czy też nie.
A co się okazało? Że gdy światła są wyłączone, to jest zero na obu pinach, a po włączeniu drogowych oczywiście napięcie rośnie do +12/13V. Czyli tak jakby były sterowane plusem. Natomiast po włączeniu świateł mijania (to te, na których jeździ się na co dzień i w nocy), na obu pinach świateł drogowych pojawia się +12/13V.
I w tym momencie moje wyobrażenia na temat tego jak toto może działać się kończy i proszę o poradę, jak należy taką sytuację interpretować: że są sterowane plusem czy też masą? Czy może jakimś sprytnym przekaźnikiem i będzie trzeba moduł zainstalować z dość głęboką ingerencją w instalację?

Mam świadomość, że pytanie nie należy do najprostszych; jeśli komukolwiek przychodzi coś do głowy, bardzo proszę o podzielenie się swoimi przypuszczeniami, podejrzeniami i pomysłami. Z góry dziękuję :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2011, o 11:13 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Światła DRL zrobione z przygaszonych świateł drogowych nie są światłami DRL.
Przy pierwszej kontroli dostaniesz mandat za brak włączonych świateł mijania lub dziennych.
Nie wystarczy świateł drogowych przyciemnić. Muszą też mieć homologację producenta (i odpowiednie symbole na kloszu) że mogą pracować jako DRL.
Czytaj, tutaj masz wszystko viewtopic.php?f=3&t=2994

Nie wiem, o których dwóch pinach od drogowych piszesz. Zapewne masa dochodzi na stałe do lamp, a światła drogowe dają + na jeden pin, a mijania + na drugi pin - z tego co piszesz. Ponieważ żarówki do działania dostają + z któregoś przekaźnika, układ powinien do + zacisku żarówki podać swoje zmniejszone napięcie, nie zależnie od tego co i jak steruje żarówką. Sprawdź na który kabel żarówki świateł drogowych dochodzi + i tam podłącz układ, żeby do tego + podawał swoje napięcie. A sterowanie układu będziesz miał plusem: gdy włączasz światła mijania pojawia się plus i tym plusem blokujesz układ, aby wyłączał te "DRL" zrobione z długich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 14:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 sty 2011, o 00:14
Posty: 6
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna+gaz
piokli napisał(a):
Światła DRL zrobione z przygaszonych świateł drogowych nie są światłami DRL.
Przy pierwszej kontroli dostaniesz mandat za brak włączonych świateł mijania lub dziennych.
Nie wystarczy świateł drogowych przyciemnić. Muszą też mieć homologację producenta (i odpowiednie symbole na kloszu) że mogą pracować jako DRL.
Czytaj, tutaj masz wszystko viewtopic.php?f=3&t=2994

Hmm.. nie wydaje mi się, abyś miał rację w tej konkretnej sprawie, mandatu za to nie dostanę, gdyż nie ma ku temu podstawy prawnej. Oznaczenie RL na kloszu lamp jest wymagane w Polsce dla aut produkowanych od 2011 roku, które posiadają oddzielne źródło światła typu DRL. Dla sytuacji uruchamiania tego oświetlenia modułem także nie jest to wymagane; działa przecież na już istniejących żarówkach, a klosz każdego auta ma odpowiednią homologację w momencie opuszczania linii produkcyjnej. Diagnosta także nie ma prawa mieć jakichkolwiek uwag, bo nie było ingerencji ani w żarówkę ani w reflektor. Jeśli moja argumentacja ma słabe punkty, to proszę o dalsze komentarze, jednak lektura załącznika nr 6 do ustawy Prawo o Ruchu Drogowym pozbawiła mnie wszelkich wątpliwości.
piokli napisał(a):
Nie wiem, o których dwóch pinach od drogowych piszesz.

Chodzi o tę kostkę, którą wpina się bezpośrednio do nóżek żarówki świateł drogowych. Jest ona białawoszara, dochodzą do niej dwa czerwone kabelki. Z boku kostki po odsunięciu kabelka można zauważyć fragment przewodzącego elementu metalowego, na którym właśnie dokonałem pomiaru.
piokli napisał(a):
Zapewne masa dochodzi na stałe do lamp, a światła drogowe dają + na jeden pin, a mijania + na drugi pin - z tego co piszesz. Ponieważ żarówki do działania dostają + z któregoś przekaźnika, układ powinien do + zacisku żarówki podać swoje zmniejszone napięcie, nie zależnie od tego co i jak steruje żarówką.

Z masą rozumiem, ma to sens. Ale że światła dają drogowe i mijania po plusie na każdy pin z osobna? Natomiast o tym niezależnym sterowaniu tak jak napisałeś, to bym się przychylił. Bo przecież, z perspektywy modułu DRL są dwa stany:
1. ma działać DRL bo jest włączony silnik, a nie świecą się światła; w takim razie na drogowe nie jest podane żadne napięcie, więc można podać to napięcie zmniejszone do 30% właśnie z modułu, i raczej nic nie koliduje.
2. nie ma działać DRL bo zostały włączone światła mijania / postojowe; w takiej sytuacji nie interesuje nas co się dzieje z drogowymi bo i tak nimi nie sterujemy.

Jedyną moją wątpliwość budzi sytuacja pracy modułu w trybie DRL, gdy będę chciał komuś mignąć światłami drogowymi, powinno wtedy przepuścić +70% mocy do 100%. Ale co się wydarzy jak tam taki bajzel napięciowo-prądowy jest?
piokli napisał(a):
Sprawdź na który kabel żarówki świateł drogowych dochodzi + i tam podłącz układ, żeby do tego + podawał swoje napięcie. A sterowanie układu będziesz miał plusem: gdy włączasz światła mijania pojawia się plus i tym plusem blokujesz układ, aby wyłączał te "DRL" zrobione z długich.

Czyli sugerujesz określenie, który konkretnie z pinów dostaje plusa, gdy mignę długimi?
Dzięki za sugestię, pójdę zaraz pomierzyć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 16:29 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Twoja argumentacja ma same słabe punkty. Jakbyś zadał sobie odrobinę trudu to byś znalazł temat o dziennych gdzie setki razy było wałkowane, że dzienne muszą mieć RL na kloszu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 19:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 sty 2011, o 00:14
Posty: 6
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna+gaz
Schwefel napisał(a):
Twoja argumentacja ma same słabe punkty. Jakbyś zadał sobie odrobinę trudu to byś znalazł temat o dziennych gdzie setki razy było wałkowane, że dzienne muszą mieć RL na kloszu.

Dziękuję, za odpowiedź. Takich tematów na wielu forach są dziesiątki; bardziej interesuje mnie informacja źródłowa, z której jednoznacznie wynikałoby, że światła DRL muszą mieć to oznaczenie trwale wybite na kloszu. Tego zresztą nie kwestionuję, zastanawiam się tylko, jak się ma to co napisałeś np. do rozwiązania zastosowanego przez VAG w Audi A8, które jest wiekowym samochodem.
Niezależnie od wszystkiego, nie chciałbym toczyć dyskusji na temat legalności tego rozwiązania i spierać się o to czy legalne jest, że nowy Superb, Fabia, albo inne Audi ma takie rozwiązanie homologowane a identyczne rozwiązanie osiągnięte własnymi siłami już homologowane nie jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 20:05 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Jeżeli nowy Superb, Fabia, albo inne Audi ma takie rozwiązanie fabrycznie, homologowane, z literkami na kloszu - JEST LEGALNE.
Jeżeli zrobisz sobie sam identycznie w "zwykłych" kloszach - JEST NIELEGALNE = mandat + nawet zabranie dowodu rejestracyjnego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 20:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 sty 2011, o 00:14
Posty: 6
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna+gaz
piokli napisał(a):
Jeżeli nowy Superb, Fabia, albo inne Audi ma takie rozwiązanie fabrycznie, homologowane, z literkami na kloszu - JEST LEGALNE.
Jeżeli zrobisz sobie sam identycznie w "zwykłych" kloszach - JEST NIELEGALNE = mandat + nawet zabranie dowodu rejestracyjnego

Okey, ale czy nie dotyczy to samochodów wyprodukowanych po 2009 roku, kiedy to pojawiły się właśnie te wymagania?
Wydaje mi się, że tak, a wtedy starczy powiedzieć, że "ten typ tak ma".

Przemierzyłem jeszcze raz kostkę i wychodzi na to, że przy wyłączonych mijania plus nie jest podawany, natomiast pojawia się na czerwonym kabelku po "mignięciu". Niestety pojawia się też po włączeniu mijania i "mignięcie" w takiej sytuacji powoduje jakiś tam skok napięcia, ale niewielki. Ech...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 21:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
Przepis dotyczy WSZYSTKICH pojazdów niezależnie od rocznika.
Tekst "ten typ tak ma" najpierw rozśmieszy, a potem rozzłości polucjanta i oprócz mandatu na pewno zabierze Ci dowód i udowodni, że ten typ tak nie ma.

O to chodzi, po włączeniu mijania lub mrugnięciu pojawia się plus
i ten właśnie plus powinien np. zasilić przekaźnik, którego styki rozłączą się i odetną DRL zasilanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 21:11 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 4 cze 2007, o 00:18
Posty: 2744
Marka: Toyota
Model: T22 & T27
Rocznik: 2009
Silnik: 4A-FE & 3ZR-FAE
Dotyczy to każdego samochodu.
Audi A4, model do 2007 roku i RL jest viewtopic.php?f=3&t=2994&hilit=dzienne&start=425

Piokli policjant nic nie musi udowadniać, zabiera dowód bo zachodzi uzasadniona obawa, że coś jest nie tak ze światłami. Kierowca płaci za przegląd w stacji diagnostycznej, czyli jest do tyłu 100zł. Jak skierowanie na badanie było nieuzasadnione to może dochodzić zwrotu poniesionych nakładów...czas oczekiwania na pieniądze ok. pół roku :nuda:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 cze 2011, o 21:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 sty 2011, o 00:14
Posty: 6
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna+gaz
piokli napisał(a):
O to chodzi, po włączeniu mijania lub mrugnięciu pojawia się plus
i ten właśnie plus powinien np. zasilić przekaźnik, którego styki rozłączą się i odetną DRL zasilanie.

Wydaje mi się, że nie powinno być na światłach drogowych plusa, gdy są włączone światła mijania a nie są włączone światła drogowe. Plus który zasili przekaźnik, który odetnie zasilanie do DRL powinien iść ze światła postojowego, ale mniejsza z tym.
Najbardziej interesuje mnie w tej chwili jak to jest, że plus jest na światłach drogowych gdy są włączone światła mijania, a mimo to mam nadal możliwość sterowania światłami drogowymi (wyłącz, włącz, mignij). A plus tam już jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 07:22 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2008, o 21:47
Posty: 1803
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 75
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: d-4D
Schwefel napisał(a):
Dotyczy to każdego samochodu.
Audi A4, model do 2007 roku i RL jest viewtopic.php?f=3&t=2994&hilit=dzienne&start=425

Piokli policjant nic nie musi udowadniać, zabiera dowód bo zachodzi uzasadniona obawa, że coś jest nie tak ze światłami. Kierowca płaci za przegląd w stacji diagnostycznej, czyli jest do tyłu 100zł.

nie 100, a 20zł. Juz przez to przechodziłem za niebeiskie postojówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2011, o 08:17 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6856
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 803
Marka: Toyota
Model: T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D
michalroxorpl napisał(a):
Najbardziej interesuje mnie w tej chwili jak to jest, że plus jest na światłach drogowych gdy są włączone światła mijania, a mimo to mam nadal możliwość sterowania światłami drogowymi (wyłącz, włącz, mignij). A plus tam już jest.

Jeżeli plus jest na stałe, to włączając/migając zapewne dołączasz przekaźnikiem minus do żarówek świateł drogowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 wrz 2011, o 21:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 sty 2011, o 00:14
Posty: 6
Lokalizacja: Gliwice
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna+gaz
Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji i okazaną pomoc.
Ostatecznie wyszedłem z założenia, że to samochód jest dla mnie a nie ja dla samochodu; wywierciłem otwornicą dziury w zderzaku i tam umieściłem okrągłe LEDy. Teraz, żeby je ukraść, trzeba poświęcić troszkę więcej czasu, więc liczę na to, że zostaną ze mną trochę dłużej niż poprzednie.

Co do uwag forumowiczów odnośnie legalności takiego czy innego rozwiązania:
Nie jest trudno kwestionować taką czy inną opinię, gdy siedzi się przy komputerze i w miarę bezkarnie klika w klawiaturę.
Trochę inaczej zaczyna to wyglądać, gdy miało się wypadek / zdarzenie drogowe, w wyniku którego są osoby ranne, ewentualnie ktoś zginął, albo w najlepszym wypadku doszło do uszkodzenia mienia wysokiej wartości. W takiej sytuacji ryzyko przeniesienia zbyt dużej niż faktyczna odpowiedzialności na kogoś, kto z punktu widzenia wymaganego przepisami oświetlenia nie miał sprawnego technicznie samochodu, może się okazać grą wyjątkowo nie wartą świeczki. Z tego powodu można trafić za kratki, albo zostać pozbawionym ochrony przez zawartą polisę OC/AC i zostać zmuszonym do finansowania cudzych i swoich strat z własnych środków.

Choćby z tego powodu faktycznie warto dopilnować, aby nie było się czego doczepić.
Za zwrócenie uwagi i wskazanie, że pewnego rodzaju ryzyko, pomimo pozornie niskiego, 20-złotowego kosztu, nie ma sensu, dziękuję.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2017, o 16:52 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 maja 2017, o 09:57
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0D 1AD D4D 126KM
Próbowałem dziś ustalić czy u mnie jest sterowanie plusem czy minusem. Miernikiem i próbówką wyszło mi, że plusem, bo minus jest na stałe.

Potem na wyłączone długie na zacisk plusowy podałem "+" z akumulatora, tam rozumiem, że trzeba podać sygnał modułu DRL30%. W tym momencie zaświeciły mi się światła mijania (!). Co może być przyczyną, czy to może świadczyć, że mam sterowanie jednak minusem?
Próbowałem też podawać minus z aku, ale nic się nie zaświeciło.
Ma ktoś jakiś pomysł ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2017, o 19:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 maja 2017, o 09:57
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0D 1AD D4D 126KM
Sprawdziłem też złączkę do mijania. Tam wg. mnie "-" jest cały czas,
bo tylko "+" się pojawia jak włączę włącznikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2017, o 20:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 467
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Gandalf napisał(a):
Sprawdziłem też złączkę do mijania. Tam wg. mnie "-" jest cały czas,
bo tylko "+" się pojawia jak włączę włącznikiem.


Tak, jak napisałeś, "-" jest stały, "+" załączany


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2017, o 21:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 368
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 22
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
maniek32 napisał(a):
Gandalf napisał(a):
Sprawdziłem też złączkę do mijania. Tam wg. mnie "-" jest cały czas,
bo tylko "+" się pojawia jak włączę włącznikiem.


Tak, jak napisałeś, "-" jest stały, "+" załączany


Jesteś pewny ??? Poszukaj bezpiecznika od świateł { pod maską } i sprawdź co na nim jest + , - , Po zapłonie czy bez . Napisz spostrzeżenia . Pytam o mijania , bo długie to inna sprawa .

_________________
POMOGŁEM ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2017, o 21:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 467
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Co jest na bezpieczniku Ty (ja również :tak: ) dobrze wiesz, tutaj raczej chodzi o to, co jest na złączu od żarówki, a tam, jak napisano wcześniej stała jest masa, a załączany plus. Z długimi zresztą jest tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2017, o 20:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 maja 2017, o 09:57
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0D 1AD D4D 126KM
Posprawdzałem miernikiem w weekend i poniżej moje spostrzeżenia:

Mijania są na stałe do masy natomiast drogowe dostają masę z manetki, a plus jest
wspólny. czyli sterowanie długimi jest za pomocą minusa a plus się
pojawia razem z krótkimi. Plus idzie z przekaźnika który jest w skrzynce nad chłodnicą. Teraz uwaga - sterowanie tego przekaźnika minusem z manetki. Bezpieczniki: sa w obwodzie juz po przekaźniku (tuz obok). Jeden jest na lampę L (wspólny plus na mijania i drogowe), drugi na lampę prawą (wspólny plus na mijania i drogowe). Z lampy prawej jest kontrolka świateł drogowych brana (sterowanie minusem).

Pozycjune są sterowane plusem z manetki.

Ostatecznie chce zrezygnować z DRL30%. chce wysterować przekaźnik od mijania z pominięciem czujnika zmierzchu, tak, żeby mijania świeciły od razu po rozpoczęciu ładownia. Sa w necie moduły przekaźnikowe (po ok.30zł) które przełączają tylko jak napięcie w instalacji jest 13,5V. dodatkowo posiadają wejście np. ze świateł pozycyjnych plusowe, zeby moduł odłączyć. jak chce sie włączyć tylko pozycje przy wł. silniku wiec jak bedzie mierzch to moduł się odłączy a światła będzie zasilał przekaźnik sterowany z automatyki auta. W moduł włączę tez funkcje Coming Leaving Home podpięto pod kierunki (mrugają jak otwieram/zamykam Toyke).

Z DRL30% rezygnuje bo się naczytałem że to nielegalne albo coś. A pozatym w Avensis podłączenia wymaga przeróbki obwodu świateł długich - a nie mam na to zapału. Swoją drogą czasami uzytkowników z DRL30% zapalonymi marnie widać podczas lekkiego deszczu, pochmurnej pogody a tak będę miał mijania na 100%. No i oczywiście czujnik zmierzchu sobie popracuje - zmiana podświetlania deski + navi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2017, o 20:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2016, o 22:19
Posty: 333
Pochwały: 24
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2010
Silnik: 2ZRFAE, 1.8
Gandalf napisał(a):
Z DRL30% rezygnuje bo się naczytałem że to nielegalne albo coś.

Widziałem na ale... ten moduł z homologacja, więc być może już są legalne.

Gandalf napisał(a):
Swoją drogą czasami użytkowników z DRL30% zapalonymi marnie widać podczas lekkiego deszczu, pochmurnej pogody...

Kierowca ma obowiązek włączyć światła mijania przy pogorszonej widoczności. Nie ma co zwalać na moduł.
Dużo ludzi jeździ na dziennych w deszczu, przy szarówce itp. Na głupotę nic nie poradzisz. Zauważyłem jednak, że niebiescy się za to wzięli ostatnio.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2017, o 18:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 maja 2017, o 09:57
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0D 1AD D4D 126KM
Ja che być widoczny i chce zrobić tylko mijania na 100% i bedzie ok. Mam nadzieje, ze świecenie pokojówek nie jest obowiązkowe podczas jazdy w dzień. Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 maja 2017, o 19:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 467
Pochwały: 10
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Gandalf napisał(a):
Ja che być widoczny i chce zrobić tylko mijania na 100% i bedzie ok. Mam nadzieje, ze świecenie pokojówek nie jest obowiązkowe podczas jazdy w dzień. Co o tym myślicie?



Jeśli masz na myśli światła pozycyjne, to rzeczywiście nie są obowiązkowe przy dziennych :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2017, o 10:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 maja 2017, o 09:57
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0D 1AD D4D 126KM
Udało się zrobić. Teraz same mijania zapalają sie po rozruchu, jak napięcie w instalacji wynosi 13,5V. Modul kosztował 25zł i działa.
Manetka świateł jest cały czas w trybie AUTO. W nocy zapalają sie obrysów-ki, mijania, wyciemnia się deska podświetlenie deski rozdzielczej i navi.

Wpiąłem sie w skrzynkę bezpieczników nad chłodnicą. Stamtąd wziąłem "+ stały aku" , podałem na przekaźnik impuls kiedy mijania (dzienne) mają sie zapalać i wziąłem " + po stacyjce". Informacje o załączonych postojówkach wziąłem "+ z postojówki".

Działa, polecam. W razie pytań mogę opisać dokładnie na ktry pin trzeba się wpiąć, żeby dziaąło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2017, o 11:49 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 514
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Opisz dokładnie co i gdzie podłączyłeś.
Oraz jaki moduł wykorzystałeś.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2017, o 22:11 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 maja 2017, o 09:57
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0D 1AD D4D 126KM
Podłączyłem moduł świateł który sie nazywa Automatyczny Włącznik Świateł Mijania. Troche tego jest na alle. On jest dedykowany do zalącznia świteł mijania po załączniu uruchominieu auta (ład. +13,5V). Wtedy przyłacza się w nim styk który ma załaczać mijania - schemat w załączniku. Posiada również funkcje wyłączania maja jak na przykład załączy sie drogowe - funkacja dedykowana do starszych żarówek dwuwłukonych H4. Ale do brzegu jak podłączyłem...:

Jest 5 kabelków do podłączenia:
1. "+ z akku na stałe". Można wziąć bezpośrednio z klemy. Ja tak nie zrobielm za to podłączyłem pod przekaźnik świateł mijania/drogowych (jeden przekaźnik o tego jest) umieszczony w skrzyneczce nad chłodnicą. Taki najwięszy. Jak sie rozbierze skrzynke to widać najgrubszy kabelk to jest + z akku.

2. "- z akku na stałe (masa)". Jak wyżej można wziac z klemy. Ja wziąłem spod śrubki mocującej moduł. Zamocowałem go do blachy trzymającej akku. Pod osłonami nie widać.

3. "+ z pozycyjnych". trzeba go wziąć z żarówki pozycyjnych. Miernikiem/próbówką można zobaczyć który +, który minus.

4. "+ po stacyjce" Można go wziać z skrzyneczki nad chłodnica. Przekaxnik FAN. Trzeba zobaczyć na którym pinie sie + po stacyjce pojawia.

5. "- sterujący przekaźnikiem mijania". Ten kabelek trzeba podpiąć pod cewkę przekaźnika z którego brałem + poz.1.


Troche nad tematem spedziłem. Wiec mogę pomoc. Jest tez tańszy warunki tj. załączenia mijania bezpośrednio po stacyjne bez kontroli ładowania. ale jak tak nie z robielm z obawy o przypadkowe rozładowania akku jak bede miał stacyjeke włączona.

Efekt mnie satysfakcjonuje. Az dziw ze Toyota tego nie robiła w nowych autach O_o.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2017, o 23:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 514
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Czyli światła mijania masz zapalone z mocą 100% a moduł służy jedynie do ich zapalenia po przekroczeniu napięcia 13.5V.
Taką funkcje to ja mam w alarmie .
Myślałem , ze wykorzystujesz mijania z mocą np 30% jako dzienne.
To nie dla mnie.Nie mam ochoty na wymianę żarówek mijania co 3-4 miesiące przy takim dostępie do nich.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2017, o 23:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 maja 2017, o 09:57
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0D 1AD D4D 126KM
Długo myślę nad Drl40%. Ale poczytałem ze mogą być kłopoty z Policją. Poza tym jak jest gorsza pogoda to trzeba zapał i tak mijania.

Ja wyrazem taki wariant z założeniem ze mijania będę wymieniał -może rzadziej bo mało tym autkiem jeżdżę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2017, o 08:23 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 514
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Ja mam DRL w przeciwmgielnych już z 3 lata i nigdy nie miałem problemów z Policją.
Ale w światłach mijania były by lepiej widoczne bo są wyżej.
Więc kombinuje.W "długich" nie mogę bo to za dużo kombinacji z instalacją.

P.S. Nigdy nie próbowałem jak by działały mijania z modułem DRL jaki mam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2017, o 08:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 1 maja 2017, o 09:57
Posty: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 2.0D 1AD D4D 126KM
Z tego co wiem, to przeciwmgielne są na stałe do masy i sterowane plusem z manetki. Więc moduł DRL masz plusowy.

Teoretycznie mógłbyś ten moduł zastosować do mijania. W tym wypadku "+ do drogowych" trzeba odseparować od "+ do mijania", bo jest wspólny. zgodnie z zapisem:

Mijania są na stałe do masy natomiast drogowe dostają masę z manetki, a plus jest wspólny (przekaźnik nad chłodnica). czyli sterowanie długimi jest za pomocą minusa a plus się
pojawia razem z krótkimi. Plus idzie z przekaźnika który jest w skrzynce nad chłodnicą. Teraz uwaga - sterowanie tego przekaźnika minusem z manetki. Bezpieczniki: sa w obwodzie juz po przekaźniku (tuz obok). Jeden jest na lampę L (wspólny plus na mijania i drogowe), drugi na lampę prawą (wspólny plus na mijania i drogowe). Z lampy prawej jest kontrolka świateł drogowych brana (sterowanie minusem).

Zeby odseparować trzeba dac dodatkowe bezpieczniki. W moim autku sa wolne sloty kolo bezpieczników mijania/drogowych. Ale trzeba kupić tylko wsuwki odpowiednie - najlepiej kupić cała skrzynkę ta nad chłodnica z alle.


Jeśli być chciał robić DRL30% na drogowych to trzeba moduł DRL30 kupić MINUSOWY, i oczywiście plusa odseparować od mijania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2017, o 09:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2010, o 17:57
Posty: 514
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Ave T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD
Różnica w drogowych a mijania to taka,ze drogowe się nie grzeją tak mocno jak mijania soczewkach.Daje to dłuższą żywotność żarówki oraz to,że nie wypalają się soczewki.
Aż tak bardzo nie chce mi się z instalacją kombinować.Skłaniałbym się raczej do DRL w mijania tylko nie wiem czy przy 40% świecenia nadal nie będą się grzać soczewki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda