TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 cze 2018, o 11:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 mar 2012, o 18:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 00:13
Posty: 34
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV
Wyć przestało :-). Pewnie pompa wyła z radości, że już nie musi się tak męczyć :-). Wiem, że WD40 tylko przeczyścił krzyżak i teraz muszę przesmarowac całość dobrym smarem. Raz jeszcze dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2012, o 20:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 19:49
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T2
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8
Witam
Problem pojawil sie kiedy wymienilem przednie opony. Toyota T2 2003.
Przy skrecaniu kierownica pojawia sie klik cos w rodzaju przeskoku. Na postoju przy skretach kieronica nic takiego sie nie dzieje jest normalnie. Charakterystyczne klikniecie pojawia sie przy malych predkosciach. Zastanawiam sie co to moze byc? Czy to czasem nie jest maglownica? Ma ktos pomysl?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2012, o 20:29 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 713
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
identyczne zjawisko zaobserwowałem u siebie...
na zimówkach nic a na letnich czasem (przeważnie powolna jazda na rondzie) pojawia sie dziwny odgłos...
chyba tttm :cfaniak: ..praca pompy wspomagania..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 kwi 2012, o 21:38 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7156
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 871
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Krytyk, poczytaj ten wątek, może to krzyżak przycina się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 22:10 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2010, o 23:01
Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Marka: Avensis
Model: T22 D4D kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 1CDT220
witam,
chciałem się podłączyć z podobnym problemem.
Nie mam porównania z innym Ave, ale wydaje mi się że wspomaganie mi chodzi dość ciężko.
Jak się auto nagrzeje (co latem nie jest rzadkością) przy manewrach parkingowych kierownica "dostaje oporu" przy kręceniu i słychać taki metaliczny dźwięk.
Zacznę od smarowania krzyżaka, mam nadzieję że pomoże.

Z tego problemu wynikł inny problem - kolega/mechanik powiedział, że stawia na łożysko mc persona. Zrobiłem sobie zdjęcia poduszek, na jednej jest symbol "1.8 585066", na drugiej "1.6 585066". Po tym symbolu google wywalają stronę intercarsu z poduszką/łożyskiem mc persona do 1.8VVTi. Wszedłem na toyodiy a tam dla T22 D4D kombi poduszka ma zupełnie inny symbol "48609‑05010". Powiecie mi Panowie o co chodzi?
I jeszcze jedno: czy te podusie są ułożyskowane? Jeżeli są, czy można wymienić samo łożysko. Czy jest jakiś prosty test na sprawdzenie tych poduszek.

_________________
Moja Avensis
Moje Capri


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 wrz 2012, o 12:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 15 lut 2011, o 12:23
Posty: 9
Lokalizacja: Kraków
Marka: toyota
Model: avensis
Rocznik: 2000
Silnik: 1.6 benzyna 4AFE
Mam podobny problem, ale wydaje mi się, że częściej występuje przy włączonej klimie.
Zresztą ostatnio kolega prowadził moje auto i coś wspominał, że mi kierownica ciężko chodzi - spróbuję z tym krzyżakiem

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lis 2012, o 18:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 paź 2010, o 22:55
Posty: 11
Lokalizacja: Siedlce
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: D4D 1CDFTV
Witam !!!

Czy ktoś może samemu wyciągał krzyżak (który po pewnym czasie rdzewieje i przycina się) przy maglownicy... ?
Jeżeli tak to będę wdzięczny za wskazówki, domyślam się że trzeba zrobić to od dołu po zdjęciu plastikowych osłon ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2013, o 15:42 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 lut 2013, o 20:15
Posty: 4
Lokalizacja: Lubelskie
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Miałem problem z cieżko pracującą kierownicą przycinała się i nie odbijała . Zgodnie z radami Forumowiczów i po konsultacji z zaprzyjaźnionym mechanikiem zlałem krzyżak kilkukrotnie wd40
Czynność tą należy najlepiej powtórzyć kilkukrotnie jak już trochę pojeździmy i rozruszamy krzyżaczek a na koniec biały smar ( ja tego nie zasmarowałem i musiałem powtarzać zalewanie wd )

Robicie tu kawał dobrej roboty . Pozdrawiam wszystkich pomagających :piwo:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2013, o 19:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 16:15
Posty: 31
Lokalizacja: Twardogora
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4-D
Witam, wczoraj będąc w trasie zauważyłem pewną dolegliwość mojego układu kierowniczego. Otóż : jadąc np. 40 km/h i delikatnie skracając kierownicę, nie idzie ona płynnie tylko czuć tj. przeskoki. Czy to może być spowodowane złym stanem ogumienia? Czy to coś z układem kierowniczym?

_________________
Pierwsze forum BMW Serii 1 w PL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2013, o 20:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 lip 2009, o 17:55
Posty: 101
Lokalizacja: pułtusk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 benzyna
Witam, też to u siebie zauważyłem, to jest bardzo delikatne, czuć kiedy dotykam kierownicę opuszkami palców. Wydaje mi się ze to wina ogumienia, bo moje opony mają bicie góra dół i tylko czekam aż się zima skończy to je zwalę bo zauważyłem to na zimówkach, ale zaczekaj może ktoś się jeszcze wypowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2013, o 20:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 16:15
Posty: 31
Lokalizacja: Twardogora
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4-D
Kolega ma bardzo to odczuwalne w Astrze z 2000 roku, to mechanik mu powiedział, że jest do wymiany pasek od wspomagania czy coś takiego.. Nie wiem jak u nas sprawa wygląda ze wspomaganiem.

_________________
Pierwsze forum BMW Serii 1 w PL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2013, o 20:57 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 lip 2009, o 17:55
Posty: 101
Lokalizacja: pułtusk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 benzyna
U nas wspomaganie jest elektryczne, czekaj na pewno ktoś się odezwie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2013, o 22:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2010, o 11:27
Posty: 184
Lokalizacja: podlaskie
Marka: Toyota
Model: Ave T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 +LPG
U mnie rowniez kierownica podczas skretu pracuje skokowo, stawiam na wspomaganie i mam nadzieje, ze to nie umierajaca pompa spomagania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2013, o 22:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 16:15
Posty: 31
Lokalizacja: Twardogora
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4-D
Kurde trochę lipa, a jak można poznać że końcówki drążków kierowniczych są wyjechane :-D

_________________
Pierwsze forum BMW Serii 1 w PL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2013, o 10:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 lip 2009, o 17:55
Posty: 101
Lokalizacja: pułtusk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 benzyna
Trzeba trzymać ręką za główkę końcówki a druga osoba kreci kierownicą, tzn. wykonuje krótkie cykliczne ruchy lewo-prawo, i jeśli końcówka ma luzy, powinno się je dać wyczuć na końcówce. Można też samemu, uchwycić kolo po bokach i szarpać jakby chciało się je skręcić lewo-prawo jednocześnie obserwując i nasłuchując główkę (końcówkę).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2013, o 13:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 8 mar 2011, o 16:15
Posty: 31
Lokalizacja: Twardogora
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 D4-D
To co proponujecie na te przeskakiwanie? Dodam, że mam t25

_________________
Pierwsze forum BMW Serii 1 w PL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2013, o 17:48 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7156
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 871
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Proponuję przeczytać ten wątek, nasuną się pewne rozwiązania.
Sprawdził bym czy to nie krzyżak kolumny kierowniczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2013, o 19:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 lip 2009, o 17:55
Posty: 101
Lokalizacja: pułtusk
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 benzyna
Krzyżak raczej odpada, swój oglądałem, smarowałem i dokręcałem i żadnej różnicy, obstawiam raczej krzywą felgę albo guz na oponie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 11:54 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 lip 2008, o 19:24
Posty: 114
Lokalizacja: Kielce
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 (D4D)
Rocznik: 2002
Silnik: 1CD
Cześć,

Wiem, że być może powielam któryś wątek, ale potrzebuje bardzo pilnie odpowiedzi.
Parę miesięcy po wymianie płynu od wspomagania, kierownica chodzi bardzo opornie
przy skręcaniu w prawo/lewo.

Poziom płynu w zbiorniczku jest ok.
Co można sprawdzić, w którym kierunku "iść" z punktu widzenia Toyoty Avensis d4d z 2002r.?
(Pasek, czujnik skrętu, etc ... )?

Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2013, o 12:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 21:49
Posty: 29
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 d4d
Witam,
możesz sprawdzić pasek czy nie ma luzu itd, ja u siebie będę teraz wymieniał bo nie dość, że ma luz to jeszcze jest zjechany w połowie do gładkiego. Objawy mam takie, że słychać piszczenie i jest problem ze wspomaganiem przy niskich obrotach. Jeżeli paski masz ok, nic Tobie nie buczy (pompa) to możliwe, że problem tkwi w krzyżaku, który albo da radę jeszcze przesmarować albo wymienić ;)
Wszelkie informacje, problemy odnośnie wspomagania są dokładnie opisane na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 cze 2013, o 11:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 kwi 2013, o 21:49
Posty: 29
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 d4d
Troszkę przeciągnęło się w czasie ale paski zmienione i problem z kierownicą znikł :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2013, o 09:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 cze 2009, o 13:44
Posty: 17
Lokalizacja: Dolnośląskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 1ZZ-FE
Witam
Mam trochę inny problem. Podczas silnych opadów, po przejechaniu przez kałużę, blokuje się kierownica. Mianowicie da się wykonać np.: pół obrotu a dalej jakby blokada, trzeba lekko po puścic i użyć dużej siły by mocniej skręcić i jak kolejne powiedzmy pół obrotu się wykonana to znowu blokada. Po chwili jazdy problem znika. Wątpię by był to krzyżak, zresztą smarowałem go niedawno. Kierownica w miarę lekko chodzi i problem występuje tylko podczas dużych opadów po wjechaniu w dużą kałużę. Niestety jest to bardzo niebezpieczne. Proszę o wszelkie wskazówki co może to powodować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2013, o 09:17 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7156
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 871
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
naciągnij pasek wspomagania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2013, o 17:39 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2012, o 07:03
Posty: 61
Lokalizacja: Żyrardów
Marka: Toyota
Model: T22 wagon SOL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 d4d
Witam, u mnie zaczęło się od skokowego cięższego kręcenia kierownicą przy wolnej jeździe..

Zaparkowałem 4 dni temu samochód pod blokiem jak zazwyczaj, rano ruszam i szok!!! Prawie nie mogłem przekręcić kierownicy, musiałem pomagać sobie drugą ręką wykręcając w lewo..

Podejrzewałem krzyżak,ale wolałem zacząć od wymiany płynu,bo wyglądał jak smoła... Zdjąłem powrotny od wspomagania ze zbiorniczka, odpaliłem silnik i lewo-prawo-lewo-prawo.. Zalałem świeżym płynem odpowietrzenie lewo prawo lewo prawo i nie ustało... czasem chodzi lekko, czasem sie przycina... Jutro z samego rana sprawdzę patent z lubrykantem, mam akurat zamiast wd-40 Valvoline multispray to sie nada i psiknę chyba po valvolinie Odrdzewiacz z dodatkiem MOS2 S spray dopiero biały spray...

MODLE SIĘ, ŻE POMOŻE!!!!! :szatanek:

_________________
Alkohol zabija, ale ilu ludzi sie dzieki niemu urodzilo!! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 cze 2013, o 20:35 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7156
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 871
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Jeżeli krzyżak nie zdarł się, a tylko stanął to smarowanie go rozrusza.
Niech moc będzie z Tobą :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2013, o 08:21 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2012, o 07:03
Posty: 61
Lokalizacja: Żyrardów
Marka: Toyota
Model: T22 wagon SOL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 d4d
Pomogło zdjęcie lewego koła i wylanie sporej ilości "wd40" na krzyżak teraz cud miód malina, tylko na kocich łbach czy na bruku zaczwla troche podskakiwać kierownica. Dziwne troche ale da sie przyzwyczaić:)

_________________
Alkohol zabija, ale ilu ludzi sie dzieki niemu urodzilo!! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2013, o 08:24 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7156
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 871
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Teraz zalej krzyżak smarem penetrującym typu WURTH HHS 2000 lub WURTH HSS LUBE,
bo po samym WD40 problem szybko powróci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2013, o 13:02 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2012, o 07:03
Posty: 61
Lokalizacja: Żyrardów
Marka: Toyota
Model: T22 wagon SOL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 d4d
Ok, dzięki za radę!! Tak zrobię! :piwo:

_________________
Alkohol zabija, ale ilu ludzi sie dzieki niemu urodzilo!! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2013, o 13:05 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1416
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 38
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
A psychiczne zacznij przygotowywać się na jego wymianę.

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2013, o 15:51 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2012, o 07:03
Posty: 61
Lokalizacja: Żyrardów
Marka: Toyota
Model: T22 wagon SOL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 d4d
Jak już będę go wyciągał do wymiany, to zaczne od próby regeneracji we własnym zakresie... Prasa i reszta sprzętu jest dostępne... na razie jest ok, a dodatkowo ludzie którzy mieli podobne problemy jakoś sobie poradzili i bez wymiany.

_________________
Alkohol zabija, ale ilu ludzi sie dzieki niemu urodzilo!! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda