TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 17 sie 2018, o 12:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lip 2011, o 20:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 wrz 2007, o 19:46
Posty: 202
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T22 FL kombi
Rocznik: 2000
Silnik: 2,0 D4D
glubka75 napisał(a):
dziwny bo przy niemal całkowitym wyprostowaniu koła kierowniczego ostatnie 30 stopni kierownica wraca takimi przeskokami.(...) tak samo jak jedzie się prosto i lekko wychyla ster na lewo i prawo-tak buja autem

:-) kibicuję gorąco - mam ten sam problem, ale jak na razie z nim nie walczę, choć mnie to gryzie trochę... Na pewno nie jest to wina opon, bo u mnie obserwowałem to na 3 różnych markach (w tym ostatnie - letnie - fabrycznie nowe). Ja myślałem, że to tylko pod obciążeniem się dzieje (czyli przy ostrym dodawaniu gazu), ale jak się rozpędzę i wrzucę na luz to też chyba czuję te skoki - już sam nie wiem ???
Oprócz tego objawu wszystko u mnie w normie - kręci się nie za lekko, nie za ciężko (czyli tak jak lubię), odbija mi do pozycji 0 bez problemu, nic nie piszczy.
Bardzo jestem ciekaw, czy coś się da z tym zrobić.
Jeśli coś wymyślisz - na pewno pójdę w te same ślady :-)
Trzymam kciuki!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 lip 2011, o 20:21 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Przesmaruj krzyżak kolumny kierowniczej, masz go pod maską pod filtrem paliwa.
Zlej go WD40 na rozruszanie, a potem zapsikaj smarem.
Temat był omawiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2011, o 19:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
Dziwne...Jestem po urlopie,przejechałem ok 750km i wnioski:
-Zaczęło drżeć szybciej czyli od ok 110km/h i czasami drży mniej a czasami mocniej ze wskazaniem na mocniej.Podczas drżenia to aż buczy ale nie jest to buczenie łożyska.
-Tylne opony mam zimowe do dojechania więc buczą cholernie i na prawym tyle zauważyłem gula na zewnętrznej części opony i dwa takie zagłębienia.Przy 120km/h to już trzęsie chyba całą budą nie tylko kierą
Pytanie :Czy ta tylna opona to może mieć wpływ na to drżenie kiery????
Na poprzednich oponach nie drżało ale za to kiepsko wracała kierownica do poz 0
Mam alusy więc logiczne jest myślenie o wykrzywionych felgach :-(
Darek...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2011, o 19:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
sprawdź wszystkie opony i wszystkie felgi, i wszystkie maja być bez zarzutu, a temat brzmi: przycinanie się kierownicy...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2011, o 09:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 10 paź 2008, o 14:29
Posty: 292
Lokalizacja: Zbąszyń WLKP
Pochwały: 1
Marka: Avensis
Model: T25 Wagon
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 2AD-FTV
Oczywiście kolego,że sprawdzę koła :-) .Przepraszam również za małe zejście z tematu ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 09:54 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 11:46
Posty: 566
Lokalizacja: Żyrardów
Pochwały: 18
Marka: Ford
Model: Focus 1,6 Tdci
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2005
Silnik: 1,6 Tdci Diesel
A ja mam pytanie czy jest dostęp do tego krzyżaka od góry czy trzeba wjeżdżać na kanał ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2011, o 10:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2007, o 18:15
Posty: 847
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Auris FL Premium +
Rocznik: 2011
Silnik: 1,33 VVT-i
Od góry go widać, ale dojście jest bardzo utrudnione... na podnośniku koła trzeba skręcić całkiem w lewo i wtedy można go spokojnie przesamarować od dołu.

_________________
Pozdrawiam
Darek :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 sie 2011, o 18:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lip 2011, o 11:46
Posty: 566
Lokalizacja: Żyrardów
Pochwały: 18
Marka: Ford
Model: Focus 1,6 Tdci
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2005
Silnik: 1,6 Tdci Diesel
Udało się po zdjęciu kola - kierownica chodzi lekko i przyjemnie :jupi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2011, o 19:06 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:22
Posty: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1CDFTV D-4D
Witam, mam podobny problem.
Od kilku dni przy manewrach parkingowych lub powolnej jeździe kierownica pracuje skokowo, a w momencie przyblokowania słychać tez popiskiwanie paska, z tym ze pasek popiskuje gdy chce przełamać ten opór, wystarczy odrobinę cofnąć kierownicę i już przestaje piszczeć.
Gazowanie podczas kręcenia nie pomaga.
Dziś spróbuje wyczyścić i nasmarować krzyżaki, ale przez ten pasek boję się ze to nie tylko to.
Płyn oczywiście jest i jest zalany na max.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2011, o 19:32 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Nasmarowanie krzyżaków pomogło ?
Zlałeś je czymś penetrującym ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2011, o 20:06 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Z paskiem mam podobnie jak kręcę maksymalnie w prawo.
Nic z tym nie robię ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2011, o 17:30 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:22
Posty: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1CDFTV D-4D
piokli napisał(a):
Nasmarowanie krzyżaków pomogło ?
Zlałeś je czymś penetrującym ?


Na razie tylko WD40 i to był duży problem, jak tam w ogóle się dostać.

Czy pomogło? chyba tak z tym że kierownica blokowała się tylko czasami, trochę pojeżdżę to zobaczę.


pawkaj napisał(a):
Z paskiem mam podobnie jak kręcę maksymalnie w prawo.
Nic z tym nie robię ;-)


A jak chcesz wyprostować koła to też masz podobnie? pewnie nie, dlatego ja właśnie chce coś z tym zrobić bo kierownica blokowała się w każdej pozycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2011, o 17:44 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Przedłuż rurkę (np cienką rurką termokurczliwą) i zlej dokładnie przegub WD40.
Jak będzie pracował w ogóle bez przycięć, zasmaruj go smarem lub zapsikaj smarem w sprayu (też przez przedłużkę).

U pawkaja bieda piszczy w pasku ;-) bo pewnie pasek jest od nowości i już czas go wymienić, ewenetualnie podciągnąć.
U Ciebie ducker pasek piszczy, bo kolumna zablokowana staje w miejscu a wspomaganie pcha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2011, o 17:57 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:22
Posty: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1CDFTV D-4D
piokli napisał(a):
U Ciebie ducker pasek piszczy, bo kolumna zablokowana staje w miejscu a wspomaganie pcha.


No racja, przecież to wszystko działa razem, jest bez znaczenia czy zablokowane jest przed czy za kolumną pompa i tak będzie pchać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2011, o 22:35 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
piokli napisał(a):
U pawkaja bieda piszczy w pasku ;-) bo pewnie pasek jest od nowości i już czas go wymienić, ewenetualnie podciągnąć.

Nie pozwoliłbym sobie na to żeby jeździć na starych paskach. :jezyk:
Po kupnie należy wymienić paski, płyny i rozrząd i tak też zrobiłem. Może rzeczywiście jest słabo naciągnięty, ale w tej chwili tylko czasami piszczy nic poza tym więc nie ruszam. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2011, o 22:45 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Nowy ułożył się i wymaga podciągnięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2011, o 22:58 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Pewnie tak ale mi to nie przeszkadza. Nie skręcam aż tak mocno i często kierownicy. ;-)
Ale może warto o tym pomyśleć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 11:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 13:40
Posty: 11
Lokalizacja: szczecin
Marka: toyota
Model: avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
witam.w aucie zony(avensis T22 D4D 2000r) pojawil sie tez ten problem,zauwazylem tez ,ze jest wyciek z pompy wspomagania (niewielki ale jednak)postanowilem rozebrac pompe i wymienilem wszystkie gumowe elementy,skrecilem ja ponownie zalozylem na miejsce (oczywiscie przy okazji wymienilem pasek bo chyba od nowowsci nie byl wymieniany)wszystko podlaczylem uruchomilem auto i po kilku minutach jak sie wszystko ulozylo wypelnilo plynem i jest ok.najwidoczniej w pompie nie bylo juz odpowiedniego cisnienia i dla tego byly te problemy z kreceniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 11:25 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Mógł pasek się ślizgać i przerywało wspomaganie.
Fajnie, że uszczelniłeś pompę.
Warto też profilaktycznie na przyszłość zabezpieczyć (opisany wyżej) krzyżak kolumny kierowniczej smarem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 16:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 13:40
Posty: 11
Lokalizacja: szczecin
Marka: toyota
Model: avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
powiedzcie mi czym dokladnie nasmarowac te krzyzaki?jaki to ma byc smar?troche ciezko tam sie dostac ale moze w wolnej chwili jakos sie za to wezme,dzis wlasnie czekam na odbior autka po wymianie prawie wszystkich elementow zawieszenia z przodu i z tylu bo juz tak wszystko pukalo ,ze mialem wrazenie,ze taczka jade.mam nadzieje,ze jak juz ja odbiore to bedzie spowrotem tak jak w dniu kiedy ja kupilem,hahaha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 16:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 13:40
Posty: 11
Lokalizacja: szczecin
Marka: toyota
Model: avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D
mam jeszcze jedno pytanie.dziwnie czasem klekocze cos przy kierownicy.czytalem wszystkie posty ktore mogly by mi cos w tej kwestii wyjasnic ale niestety kazdy opisywany przypadek nie jest taki jak moj.wszystko juz sprawdzilem i mam wrazenie,ze to cos sie dzieje dokladnie pod obudowa przy kierownicy ale nie wiem jak ja otworzyc,odkrecilem jedna srubke pod kierownica i nic gdzies jeszcze trzyma ale nie wiem gdzie.czy ktos moze rozbieral juz ta obudowe>jakies porady w tej kwestii prosze.chodzi mi o avke z 2000 roku przed liftem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 17:42 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Ja użyłem takiego Wurtha z modyfikatorami tarcia.
Generalnie jakiś smar w sprayu, który aplikuje się jako ciecz i dobrze penetruje, a potem gęstnieje i zostaje warstwa smaru na wszystkim.
Można przedłużyć końcówkę spraya cieniutką rurką termokurczliwą z 50cm, dobrze obwiązać drutem po założeniu na końcówkę sprayu.
Latareczka na czoło i taką przedłużoną końcóweczkę można wprowadzić pod sam krzyżak.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2012, o 20:17 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Podobny temat:
Cytuj:
http://avensis.info/viewtopic.php?f=22&t=5816&hilit=krzy%C5%BCak


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2012, o 19:24 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 00:13
Posty: 34
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV
Od kilku dni przycina mi się kierownica. Myślę, że to wina zabrudzonego krzyżaka. Gdzie szukać tego krzyżaka? Rozumiem, że przez dodatkową rurkę mogę go nasmarować bez jakiegokolwiek demontażu innych elementów. Mam się do niego dostać od góry w komorze silnika, czy muszę szukać kanału lub podnośnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2012, o 19:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
sugeruje poszukac...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 mar 2012, o 21:33 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:22
Posty: 67
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1CDFTV D-4D
szukaj od góry. Jak nie możesz znaleźć to poproś kogoś żeby kręcił kierownicą to łatwiej zauważywszy to co się rusza. Przed smarowaniem dobrze jest go wyczyścić np sprężonym powietrzem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2012, o 14:19 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 7 lut 2011, o 00:13
Posty: 34
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV
Dzięki za pomoc. Znalazłem i przesmarowałem WD40. Jest poprawa, ale teraz jak kręcę kierownią słyszę wycie, nie za głośnie, to chyba pompa wspomagania. Wcześniej nic nie wyło. Czy smarując krzyżak mogłem coś uszkodzić ? Pryskałem tylko w krzyżak. Na 100% część WD40 spłynęła na ziemię, ale chyba po drodze nie mogła nic uszkodzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2012, o 16:05 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Nic nie uszkodziłeś smarując WD40
(pamiętaj że WD40 rozrusza i przemyje, ale nie nasmaruje, teraz trzeba krzyżak gęstszym smarem nasmarować)
Jak wyje to może masz za mało oleju w układzie wspomagania kierownicy, czy olej jest czerwony czy może wygląda jak czarne błoto ?
Może trzeba go wymienić:
viewtopic.php?f=5&t=13014&p=168809
viewtopic.php?f=22&t=5262


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2012, o 16:11 
Ja do smarowania krzyżaków polecam to: http://www.google.pl/imgres?q=WURTH+HHS ... 29,r:2,s:0
Stosuję w firmie. Jest dobre. :ok:


Góra
  
 
PostNapisane: 3 mar 2012, o 16:45 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7169
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 878
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Ja też tego używam :ok: super penetruje i zostawia potem gęsty smar
viewtopic.php?f=25&t=10707&p=175571

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda