TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 14 sie 2018, o 19:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lip 2009, o 16:50 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 lip 2009, o 16:47
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1CD–FTV
Witam
mam probem ze wspomaganiem kierownicy w toyocie avensis d4d z 2001r. po odpaleniu silnika dopiero po ok 20 sekundach wspomaganie zaczyna prawidłowo działać, na poczatku przy ruszaniu jest wyczuwalny opór w kierownicy.
proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 lip 2009, o 20:48 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 lip 2009, o 20:35
Posty: 2
Lokalizacja: Toruń
Witam,

Mam Avensis z 2007 roku, przejechane 82 tys. ale od 65tys.km mam problem, z którym serwis walczy bardzo wytrwale, ale to i tak nic nie daje. Podczas postoju przy włączonej klimatyzacji czuć duże opory kierownicy kręcąc w miejscu kierownicą. Jednak gdy wyłączę klimatyzację wszystko jest ok. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to usunąć. Nie przeszkadza to w jeździe, ale jest to dla mnie bardzo denerwujące.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sie 2009, o 23:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 21:33
Posty: 62
Lokalizacja: Tłuszcz
Rav31, sprawdz poziom plynu do wspomagania moze jes go zamalo a jak jes to mozesz dolac mobil atf 220 jest to odpowiednik dextron II
2 opcja pompa powoli pada i po po jakims czasie dopiero trybi , co do kosztów wymiany to lepiej nie pytaj raczj zregeneruj pompe albo uzywka Cie ratuje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2009, o 00:43 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 19:16
Posty: 101
Lokalizacja: Piaseczno
Rav31 napisał(a):
Witam
mam probem ze wspomaganiem kierownicy w toyocie avensis d4d z 2001r. po odpaleniu silnika dopiero po ok 20 sekundach wspomaganie zaczyna prawidłowo działać, na poczatku przy ruszaniu jest wyczuwalny opór w kierownicy.
proszę o pomoc


Miałem to samo. Spróbuj podciągnąć pasek od wspomagania. U mnie pomogło, a też stawiałem na pompę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sie 2009, o 08:15 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2009, o 16:19
Posty: 40
Lokalizacja: Lyski k.Rybnika
Marka: Toyota
Model: Avensis T22FL Wagon
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Witam forumowiczów.
Dołączę się do tego wątku. Mam pytanie dotyczące "kompatybilności" i możliwości mieszania płynów w układzie wspomagania. Poziom płynu w mojej Avce jest poniżej minimum, jednak jeszcze widać go na dnie zbiorniczka. Czy mogę dolać mobil atf 220 do płynu który się tam znajduje, przypuszczalnie oryginał, bez obawy o jakieś zniszczenia lub uszkodzenia, czy lepiej wymienić płyn w całym układzie?
Proszę o... i dziękuję za ...pomoc :)

_________________
"Dzieci należy trzymać z dala od Internetu. Od dzieci Internet głupieje..."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sie 2009, o 10:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 14 mar 2009, o 15:29
Posty: 144
Lokalizacja: WARSZAWA
naciąg paska podstawa, jak nie pomoze to wymiana płyny

_________________
PROFESJONALNY SERWIS TOYOTA MECHANICY ASO PO GODZINACH 50% CENY 668114837


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sie 2009, o 10:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20538
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 292
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
dolej to co przewiduje instrukcja (jest na forum) i nic sie nie uszkodzi :cfaniak:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sie 2009, o 13:01 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2007, o 23:39
Posty: 1170
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: T25 Liftback
Rocznik: 2003
Silnik: Tiptronic
Rav31,

Dublujesz tematy !!! , na temat wspomagania są tematy na forum , po co zakładać nowy temat, wystarczy użyć szukajki i od razu jest efekt, to wiele nie kosztuje, a spamować to łatwa rzecz, eh.........


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2009, o 00:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
Witam Panowie
Wiecie co :-) moze nie bede zbyt oryginalny ale tez mam z tym problem. mianowicie
wspomaganie, proble powstaje tylko rano gdy auto jest wyziebione, ostatnio wrecz nie moge wyjechac z parkingu, mega opor kierownicy i wycie chyba paska. daje na wstrzymanie pare sekund i wsio gra i jade. Poprostu cos mnie trafia.
Dzis np bylo to samo, wylaczylem klime i jak reka odja, w cieple poranki niccccc, wsio ok.
Poradzcie:
- popma ??
- plyny ??
- pasek ??
ostatnio bylo malo plynu, tyle ile sie dalo wyciagnoc starego plynu to wylalem i zalalem swiezym.
od czego zaczac by miec pewnosc? kupic nowa pape to najlatwiej :-)
dajcie cynk, pls
Pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2009, o 00:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 287
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
Jak masz wrażenie, że wycie paska to sprawdź czy dobrze naciągnięty i czy nie popękany. Odpal rano "na dwie osoby" przy otwartej masce i przyglądaj się, czy kręci się kółko od pompy, może zatarte łożysko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2009, o 01:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
no tak , ale po chwili jest ok, jak by bylo lozysko pompy to by wylo caly czas hmm ?
sprawdze paski, zmienie jeszcze raz olej taka kolejnosc bedzie chyba ok jak nie pomoze to wymienie pompe. kurcze troche nie w czas ta operacja.
dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2009, o 09:10 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:52
Posty: 287
Lokalizacja: Kraków
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1AZ-FSE
spróbuj wymienić cały płyn, a nie tylko to co w zbiorniczku na forum było opisywane - najlepiej odpinając przewód powrotny do zbiorniczka, choć małe szanse by pomogło - raz że Toyota w ogóle nie przewiduje potrzeby jego wymiany, dwa wymieniałem u siebie i różnicy nie odczułem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2009, o 13:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
ok, dzieki Panowie
Pozdro
stawiam browara :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 wrz 2009, o 22:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 lip 2009, o 16:47
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1CD–FTV
witam
ponieważ zaczałem temat, a więc u mnie pomogło podciągniecie paska przy pompie wspomagania. Przejechałem od tego czasu juz 1500 km i wszystko jest ok. dzieki wszyskim za pomoc.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 wrz 2009, o 11:04 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 02:18
Posty: 1793
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CDFTV 2,0 D4D
odyseuszek napisał(a):
spróbuj wymienić cały płyn, a nie tylko to co w zbiorniczku na forum było opisywane - najlepiej odpinając przewód powrotny do zbiorniczka, choć małe szanse by pomogło - raz że Toyota w ogóle nie przewiduje potrzeby jego wymiany, dwa wymieniałem u siebie i różnicy nie odczułem

U mnie tylko ciszej chodzi a po za tym nic sie nie zmienilo.

_________________
Pozdr
Krzysiek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 wrz 2009, o 19:03 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 20 lut 2008, o 15:03
Posty: 120
Lokalizacja: oxford
hmmm roznie to bywa, zobaczymy jaki bedzie efekt u mnie. mam nadzieje ze pozytywny :-)
jutro jade sie tym zajac , trzymajcie kciuki :-)
Pozdro dla wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 wrz 2009, o 09:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2008, o 13:23
Posty: 71
Lokalizacja: Kolbuszowa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
Czy paski są dobrze napięte?

_________________
Automatyka Serwis
Automatyka Przemysłowa
Katalog - Automatyka - Elektryka - Elektronika - Mechanika
Automatyka i Robotyka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 wrz 2009, o 22:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 lip 2009, o 20:35
Posty: 2
Lokalizacja: Toruń
Tak, paski oraz rolki napinające wymieniono na nowe ( z jakiegoś powodu rolki były mocno obklejone gumą ) . Oprócz tego wymieniono już: pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji, rolki napinające dwa razy. Jeżdżę z tym do serwisu i za każdym razem to samo, jak walka z wiatrakami. Oni mówią, że wszystko ok, a ja twierdzę że nie. I tak w koło. Już nawet wykupiłem ubezpieczenie prawnicze, tak na wypadek gdy sprawa skończy w sądzie. Dzięki wszystkim za wszelką pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 wrz 2009, o 07:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 sie 2009, o 13:35
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Corolla Verso
Rocznik: 2005
Silnik: D-4D
Witam. Od pewnego czasu zaobserwowałem w swoim samochodzie dziwny odgłos dobiegający z lewej części silnika (od strony pasków, paski wymienione). Odgłos pojawia się na około 2, 3 sekundy najczęściej rano na zimnym silniku, ale czasem też na rozgrzanym i przy skręcaniu kół przypomina takie ciche jęczenie, po analizie doszedłem do wniosku, że prawdopodobnie ma to coś wspólnego z pompą wspomagania. Zastanawiam się nad wymianą płynu wspomagania, ponieważ zmienił kolor z czerwonego na ciemnobrunatny ma zapach lekkiej spalenizny.(przebieg to 180 tyś.) Czy ktoś z was miał podobny problem?
Moje pytanie dotyczy właśnie tej wymiany, czy serwis zaleca jakieś okresowe wymiany.
Czy ktoś z was wymieniał ten płyn, to na jakiej firmy i jakie są tego efekty.
I czy wymiana polega na odessaniu zawartości zbiorniczka, czy ewentualnie może trzeba spuścić odkręcając przewód przy przekładni.
Dziękuje i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2009, o 10:03 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Norbi_J ja też mam podobne objawy, czuć leką spaleniznę w oleju i metaliczne piski przy skrętach na max. w prawo lub w lewo

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2009, o 16:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 kwi 2009, o 09:08
Posty: 476
Lokalizacja: Siedlce
Marka: Toyota
Model: Ave T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
Norbi_J napisał(a):
...
Moje pytanie dotyczy właśnie tej wymiany, czy serwis zaleca jakieś okresowe wymiany.
Czy ktoś z was wymieniał ten płyn, to na jakiej firmy i jakie są tego efekty.
I czy wymiana polega na odessaniu zawartości zbiorniczka, czy ewentualnie może trzeba spuścić odkręcając przewód przy przekładni.
Dziękuje i pozdrawiam.

Moje ASO twierdzi że mojej ave się nie wymienia, sprawdzali w mądrych księgach i nie ma tam zalecenia wymiany.
Z drugiej strony nie zalecają też wymiany oleju w skrzyni a mechanicy twierdzą że lepiej wymienić i też jest w tym jakiś sens. Skoro w silniku olej traci właściwości to teoretycznie w skrzyni też po jakimś czasie może się to zdarzyć (offtopowo).
Relacje z wymiany płynu wspomagania znajdziesz na forum, jedni czyszczą zbiornik, wydmuchują resztki płynu z układu itp, inni ograniczają się do wyssania strzykawką tego co się da.. pewnie jedni i drudzy są zadowoleni :)

_________________
Mój karawan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2009, o 21:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 gru 2008, o 13:23
Posty: 71
Lokalizacja: Kolbuszowa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1999
Silnik: 4A-FE
W silniku to już trochę inna historia z wymianą. Tam dostają się zanieczyszczenia z paliwa i powietrza. W skrzyni olej pracuje w układzie zamkniętym i dlatego producenci samochodów jeśli już zalecają to bardzo rzadko. Z układem wspomagania wymienia się sporadycznie. Jeśli już to raczej gdy ulegną uszkodzeniu uszczelnienia.

Pozdrawiam

_________________
Automatyka Serwis
Automatyka Przemysłowa
Katalog - Automatyka - Elektryka - Elektronika - Mechanika
Automatyka i Robotyka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2009, o 21:50 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1124
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Jery napisał(a):
Moje ASO twierdzi że mojej ave się nie wymienia, sprawdzali w mądrych księgach i nie ma tam zalecenia wymiany.


Ja bym wymienił na Twoim miejscu ASO ;p Generalnie to faktycznie się nie wymienia, ale u mnie wymiana trochę polepszyła sprawę, z tymże teraz jak płyn się już nagrzeje to nie piszczy, a poprzednio potrafiło piszczeć przy większym skręcie... Co do wymiany, to pisałem co i jak - spokojnie zrobisz to sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2009, o 11:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 wrz 2009, o 14:19
Posty: 26
Lokalizacja: warmia
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: D-4
Od kilku tygodni użytkuję T25 2.0 D4, ostatnio zauważyłem, że przy maksymalnym skręcie kół w prawo słyszalne jest "wycie" nie przypominające "piszczenia" pasków. Dziwne bo przy rannym odpaleniu samochodu na samym początku " wycie" nie występuje. Dopiero po kilku manewrach.
Dodaję, że "wycie" to nie występuje przy skręcie w lewo ( raczej przy manewrowaniu w miejscu), jedyne przy maksymalnym skręcie w prawo, a gdy lekko cofnę koło kierownicy ustępuje. Płyn w zbiorniczku jest w prawidłowym poziomie.
Zadaję to pytanie bo nie wiem czy mam się tym przejmować.

_________________
gl@dky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2009, o 12:38 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 25 kwi 2009, o 09:08
Posty: 476
Lokalizacja: Siedlce
Marka: Toyota
Model: Ave T22
Rocznik: 1999
Silnik: 2.0TD 2C-TE
Mogę tu napisać że ja u siebie wymieniłem bardzo amatorsko, to znaczy kilka razy zawartość wyłącznie zbiorniczka (zmiana co parę dni do wykończenia litrowej butelki), bez opróżniania układu i wydaje mi się że teraz układ chodzi jakoś lżej i cichutko, ale to pewnie zawsze tak się człowiek cieszy jak coś sam robi :)

_________________
Mój karawan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2009, o 14:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 wrz 2009, o 20:54
Posty: 56
Lokalizacja: mazowieckie-Wołomin
Marka: Toyota
Model: T27
Rocznik: 2016
Silnik: 1.8 benzyna
Brak wspomagania lub jego słabe działanie może być objawem spadku napięcia. Wspomaganie w ave jest elektryczne. W przypadku braku napięcia nie dziala elektryczne wspomaganie kierownicy. Prawdopodobnie poluzował się przewód zasilający na alternatorze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2009, o 16:23 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
azalian napisał(a):
Wspomaganie w ave jest elektryczne.

Tak, ale na pewno nie w T22 D4D.

_________________
Piszę poprawnie po polsku, a przynajmniej się staram.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2009, o 19:47 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 17 wrz 2009, o 14:19
Posty: 26
Lokalizacja: warmia
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: D-4
Dziwne "wycie" od dwóch dni niesłyszalne.

_________________
gl@dky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2009, o 19:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 22:33
Posty: 211
Lokalizacja: Poznań
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Sedan
Rocznik: 1998
Silnik: 1.6 4A-FE 110KM
U mnie też był problem z ciężko chodzącym i głośno pracującym wspomaganiem. Wymiana płynu pomogła. Mechanik stwierdził że ze starego płynu zrobił się wielki syf. Po wymianie dużo ciszej i lepiej chodzi a przy maksymalnym skręcie kół pompę ledwo co słychać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2010, o 21:56 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 08:47
Posty: 96
Lokalizacja: Puławy
Marka: Toyota
Model: T22-99, T25 2.0 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 4a-Fe 1,6 LPG
Pojawiło się u mnie przytrzymywanie kierownicy przy tych mrozach 20 stopniowych. Po nagrzaniu samochodu objawy ustępują. Dzisiaj po odpaleniu samochodu rano -25 stopni przez ok. pół minuty wystąpił pisk, po czym wszystko ustąpiło-tylko te przytrzymywania kierownicy przy skrętach. Będę chciał wymienić płyn i sprawdzić paski. O efektach poinformuję.

_________________
BC313


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda