TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 16 paź 2018, o 05:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lip 2018, o 19:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1264
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Kilka newsów. Wymieniłem tarcze, wybiłem śruby z piasty, wyczyściłem piastę (jak na zdjęciu), wymieniłem prowadnice we wszystkich zaciskach, zmierzyłem bicie piast (0.01), następnie zamocowałem tarcze, zmierzyłem ich bicie (0,02) po czym zamontowałem nowy zestaw klocków. Poskładałem wszystko do kupy, efekt- zero drgań przy hamowaniu. Zrobiłem 1,5 tyś km i drgania powróciły. Aż chce się sprawdzić jak działa szkoda całkowita. Objawy typowe gdy mamy krzywą piastę, na początku ok, później kibel ale sprawdzałem je po dwa razy i są proste. Ktoś, coś?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2018, o 06:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
I jakie sa wyniki pomiarow obecnie? pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2018, o 07:15 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1264
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Wczoraj mierzone, lewa, prawa 0,02mm. Nie wiem co to moze być. Chyba zamowie uzywne zwrotnice, piasty, lozyska, zaciski z tarczami i klockami na próbę.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2018, o 22:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 592
Pochwały: 17
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Tarcze założyłes nowe? Jakiego producenta?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lip 2018, o 15:27 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1264
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Tarcze nowe, febi.wymienilem plyn hamulcowy, przerzucilem kola tyl na przod, zdemontowalem dystanse z tylu, po raz kolejny zmierzylem tarcze czujnikiem 0,02 -proste.
Potem testy od 120 do 80 km/h pierwsza proba- spokoj, druga -delikatne drgania, trzecia proba drgania coraz wieksze.
Wychodzi na to ze tarcze gna sie po zagrzaniu. Dodam tylko ze poprzednie ATE tez na zimno mierzone sa proste.
Moze to klocki TRW sa winne? Zamowilem kompletne zwrotnice, przeloze z nich zaciski i sprawdze, jezeli nie pomoże to przerzuce caly zestaw z piastami i tarczami.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lip 2018, o 21:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Teoretycznie 0,02 na piascie dalej miescie sie w normie, tzn. jest to jej gorna granica. Po zalozeniu tarczy powinno byc max. 0,05. Tyle przynajmniej podaje ATE, firma kora uwazam za dobra. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2018, o 08:20 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1264
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Wurcu na piaście to ja mam 0,01 bicia co przyjmuję za ideał bo tyle wynosi błąd przyrządu. po dwie setki to ja mam na już zamontowanej tarczy. Gdzieś jest problem i to niekoniecznie w tarczach bo nie chce mi się wierzyć, że tarcza krzywi się pod wpływem temperatury i prostuje podczas stygnięcia i to w dwóch zestawach Ate i Febi. Zamówiłem drugie zaciski hamulcowe na podmianę i w wolnym czasie jeszcze raz zrzuce tarcze wybiję szpile i sprawdzę piasty.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lip 2018, o 14:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ok, teraz wszytsko jasne, to nie sa tarcze. Plywajace zaciski super dokladnie posprawdzac, hamulce tyl sprawdzic, moze cos znajdziesz...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2018, o 21:11 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1264
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Moje wczorajsze pomiary

https://m.youtube.com/watch?v=cjATUKPGuXA
https://m.youtube.com/watch?v=9CYHkYSJX2M
Z tylu pokazuje 0,03 mm ale musze sie im dokladniej przyjrzec.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2018, o 00:15 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1264
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Wymiana lewego tylnego zacisku usunela drgania przy hamowaniu. Jak zrobie sekcje zwlok to wrzuce zdjecie tloczka bo wyglada na to ze sie dziad blokowal.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2018, o 08:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2012, o 15:36
Posty: 486
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 26
Marka: TOYOTA
Model: INNY
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 D4D 1cd 116 +2T
Trochę dziwne że po wymianie tarcz przednich objawy ustępowały ? Jeśli prowadnice płynnie działały , to co w zacisku ma wpływ na wibracje ? Zrób sekcję .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 sie 2018, o 10:35 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1264
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
I to mnie gubilo, ze po wymianie przodu przez jakis czas byl spokó. Prowadnice we wszystkich zaciskach byly wymienione w tym roku, wszystko chodzilo plynnie. Sekcje juz zrobilem, pod oslona sucho, tloczek bez rys ale jakis taki zasuszony. Po wyciagnieciu tloczka w zacisku sporo zanieczyszczen, jakby drobin metalu. Dodam tylko ze plyn przez 5 lat wymieniany 2 razy. Zastanawiam sie czy profilaktycznie prawego zacisku nie wymienic bo lezy w piwnicy. Wazne ze wibracji brak, chyba ze za kilka tys wroca to watku nie zamykam :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2018, o 00:23 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 gru 2017, o 02:03
Posty: 95
Pochwały: 2
Marka: Ford
Model: Mondeo
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2007
Silnik: TDCi 2.0
Zupens napisał(a):
Wymiana lewego tylnego zacisku usunela drgania przy hamowaniu.

A to ciekawe. Przecież drgania czułeś z przodu na kierownicy. Czekam na wieści jak to będzie wyglądać po 1-2tys.km. Jeśli efekt utrzyma się, to też będę musiał przebać tył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2018, o 13:03 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 723
Pochwały: 48
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
no to wyglada na to ze niestety ale po x latach trzeba regenerowac zaciski z tylu ..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2018, o 14:07 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 1264
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 90
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Wibracje czuc bylo na calym aucie, ale po puszczeniu kierownicy delikatnie chodzila lewo- prawo (tylko przy hamowaniu).

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sie 2018, o 22:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 293
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Ja tez to mialem, ostatecznie kola polaczone sa w ukl. hamulcowym dwuobwodowo na krzyz. Tarcza prosta, piasta prosta wtf. Oby to juz koniec historii byl. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda