TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 lip 2017, o 04:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 mar 2017, o 18:28 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Hej, do wymiany mam jak się okazało lewą przednią piastę. Przy hamowaniu odczuwalne były drgania jak przy krzywych tarczach. Specjalista pomierzył mi czujnikiem zegarowym wszystkie tarcze i okazały się w granicach normy. Przód dwie setki tył trzy. Następnie zrzucił tarcze przednie i zabrał się za same piasty, okazało się, że lewa ma bicie 10 setek. Przy pierwszych hamowaniach drgania są praktycznie niewyczuwalne, gdy tarcza się zagrzeje wibracje się nasilają.Majster mówi, że to spowodowane jest biciem piasty.

Teraz moje pytania bo na szybko sprawdzając piastę w ASO około 400 zł, dochodzi jeszcze łożysko. Czy nie lepszym pomysłem będzie wrzucić używaną całą zwrotnicę z piasta i łożyskiem czy jednak iść w ori piastę i nowe łożysko. Zwrotnice od przedliftowych benzyn, np. 1,8 podejdą do poliftowego diesla czy były przez ten czas jakieś zmiany w budowie?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 18:52 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 686
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
niech zgadnę ....tarcze to ATE?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 19:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
tarcze to bardzo cenione na owym forum oczywiście ATE :) skąd wiedziałeś? :-)

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 20:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 478
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Rozumiem, że bicie tarcz mierzył na Twoim aucie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 20:19 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
tak, najpierw tarczę przykręcił 3 nakrętkami i zmierzył czujnikiem na elastycznym mocowaniu do zwrotnicy, następnie mierzył takim jak gdyby czujnikiem dwustronnym w celu wyeliminowania nierówności grubości tarcz. Kolejny pomiar był robiony za pomocą zamocowania "adaptera" z jego tokarki służącej do przetaczania tarcz bez demontażu jak w filmie https://www.youtube.com/watch?v=-YdMeJ-nkh8. Gdy założył adapter i docisnął go 5 śrubami okazało się, że tarcza lewa bije co go bardzo zdziwiło. Zdemontował tarczę po czym zmierzył ją na jakimś specjalnym przyrządzie. Mówił, że sprawdza bazę i niby wszystko ok. następnie adapter założył na piaste bez tarczy i zmierzył jej bicie. Majster chyba wie co robi. Spytałem go jak to jest, że tarcza prosta a bije jak się zagrzeje. Mówił że tarcza jest prosta a jak się zagrzeje to dopasowuje się do piasty która jest krzywa i stąd bicie. Sam już nie wiem co mam myśleć.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 20:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 686
Pochwały: 46
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
miałem identyczny dylemat 2 czy 3 lata temu z ATE..po ok 10 tys przebiegu
dziadostwo i tyle..
mierzyłem bicie na aucie o w normie .. dawałem do przetoczenia i pomagało na chwile a później i tak bić zaczynały
Mimo ze od nowości dbałem jak o jajko ..
podejrzenia na piastę były ale zaryzykowałem i wywaliłem to .. zakładając nowe tarcze Brembo
I od 60kkm jakoś nic się noe wykrzywia jak gorące ..
Nie wyrokuje .. ale brałbym ATE na grilla przed piasta..



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 21:16 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Śmiać mi się chce :-) moje mają około 18 tyś przelotu. Piasta ewidentnie ma bicie bo sam to widziałem przy pomiarach. Zainwestuje w nowe tarcze i po miesiącu będzie to samo. Planuje wymienić całą zwrotnice z łożyskiem i założyć stare tarcze, jak to nie pomorze to pewnie skończy się na nowej piaście, łożysku i tarczach z klockami. Co za czasy- klocki starczają na dłużej niż tarcze :-D

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 21:26 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 478
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
...... a niedługo piasty będziemy wymieniać częściej niż tarcze czy klocki. Skoro tarcza (około 300 mm średnicy) zamontowana na piaście miała 2-3 setki bicia, a sama piasta (około 100 mm) już 10 setek to coś chyba z pomiarem nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 21:39 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Maniek 32 przy pierwszej próbie przednie tarcze były w normie czyli nie więcej niż 2 setki tyle tylko, że tarcze złapane były trzema nakrętkami po założeniu adaptera i dokręceniu 5 nakrętkami tarcza miała większe bicie więc przyjrzał się piaście. Zaznaczył również na piaście jej maksymalne i minimalne wychylenie od "normy". Wyszło praktycznie "po przekątnej". Pytałem go od czego piasta może się skrzywić bo żadnego dzwona ani krawężnika nie zaliczyłem a on,że nawet od dokręcania kół pneumatykiem.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 21:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 478
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
To może warto wyrównać (zeszlifować) powierzchnię tej piasty zamiast ją wymieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 22:21 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Pytałem mechanika, nie chciał się podjąć. Znacie kogoś kto się takimi rzeczami zajmuje? Druga sprawa jest taka, że do przetoczenia piastę trzeba zdemontować czyli łożysko do śmieci?

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 mar 2017, o 22:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 478
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
Łożysko niestety musisz dać nowe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, o 07:43 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20356
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Zupens napisał(a):
Czy nie lepszym pomysłem będzie wrzucić używaną całą zwrotnicę z piasta i łożyskiem czy jednak iść w ori piastę i nowe łożysko. Zwrotnice od przedliftowych benzyn, np. 1,8 podejdą do poliftowego diesla czy były przez ten czas jakieś zmiany w budowie?
Bedzie pasowac (wg. toyodiy), oczywiscie poza 2.2 2ad z ktorego nie mozesz podmienic nic.
Zupens napisał(a):
okazało się, że lewa ma bicie 10 setek.

Jezeli pomiar jest wiarygodny to bicie jest zdecydowanie zbyt duze. pozdr


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, o 07:47 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Dzieki wrc, to trzeba szukac zwrotnicy.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 16:53 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Wczoraj wymieniona cała zwrotnica z bliźniaczego auta- efekt? Brak efektów, jak biło tak bije a może nawet mocniej. Teraz może przetoczę tarcze do "nowej" piasty lub kupię jakieś lepsze tarcze już nie ATE albo nic nie będę robił bo klemy już opadają.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 17:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20356
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Osobiscie nie wierze aby tarcze ate byly tym co spowodowalo problem pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 18:45 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Nie wiem juz sam. Moze trafilem na jakies podrabiane. Majster od tarczy mowil ze teraz wszyscy producenci stracili na jakosci. Pokazal mi porzadna tarcze z pierwszego montazu, powierzchnia po ktorej tarl klocek byla lustrzana, moja natomiast jest szara. Ja sie na tym nie znam ale jego zdaniem to swiadczy o kiepskej jakosci materialu z ktorego zrobiona jest tarcza.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 20:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 6 sty 2015, o 21:56
Posty: 478
Pochwały: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1AD-FTV
....... papierosy, perfumy, alkohol, to i tarcze podrobią :brewki:
a tak z ciekawości, u jakiego sprzedawcy kupiłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 20:52 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
w lokalnym sklepie motoryzacyjnym, kody kreskowe interparts.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 21:52 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20356
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Zupens napisał(a):
Teraz może przetoczę tarcze do "nowej" piasty
Popraw mnie jak jestem w bledzie ale w ave tarcza nawet nie jest dokrecona do piasty, wiec zapomnij ze jedno do drugiego przetoczysz. Po drugie jak masz obecnie sprawdzona piaste, to zamiast zalamywac rece trzabe szukac dalej. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 21:59 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 mar 2013, o 16:03
Posty: 937
Lokalizacja: NGI
Pochwały: 59
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 1AD+V-tech
Myślę nad przetoczeniem tarczy bez demontażu tak jak na tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=6iMTC0jMkGU
Po tym zabiegu nie można zmieniać położenia tarczy względem piasty. Wcześniej tarcze były przetoczone w ten sposób i przez 7 tyś km było ok. Teraz okazało się, że piasta jest krzywa, została wymieniona, ale tarcza dopasowana jest do starej piasty więc tak sobie myślę, że może trzeba zabieg powtórzyć.
Jak posiadasz wiedzę na temat tego co jeszcze mógłbym sprawdzić to pisz śmiało.

_________________
Moja Tojka:
viewtopic.php?f=63&t=17907


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 mar 2017, o 22:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20356
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Jak wyzej pisalem nie wiem czy ma to sens skoro tarcze nie sa dokrecone do piast. Nie do konca mam rozeznanie co zostalo zmierzone i sprawdzone a co nie, ale skoro masz nowa piaste, umowmy sie prosta, i dales na nia krzywe tarcze to to dzialac nie bedzie. Musisz tez byc pewnien ze nigdzie nie masz luzow, i tutaj i lewa i prawa strona musza byc bez zarzutu. Wszystkie elementy ukladu hamulcowego (tloczki, zaciski, prowadnice) musza miec pelna swobode i plynnosc ruchu. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 17:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 sie 2016, o 13:40
Posty: 101
Lokalizacja: Sosnowiec
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: 1,8 automat
Dobrze że byłem skanera i kupiłem ferodo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 20:00 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2012, o 19:37
Posty: 314
Lokalizacja: Chojnice
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2003
Silnik: D4D 1CD-FTV 2.0
Tomberez napisał(a):
Dobrze że byłem skanera i kupiłem ferodo

To Jeszcze raz, powolutku, proszę. Nic z tego bełkotu nie zrozumiałem. To jakiś szyfr prawda? :glupek:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda