TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 paź 2017, o 13:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 357 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 lip 2012, o 15:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2010, o 18:17
Posty: 14
Lokalizacja: Zabrze
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.0 D4D
piokli napisał(a):
Jeżeli wyważenie kół sprawdzone to może telepać w przegubach i drgania czuć na silniku/pedałach.
Przy przegubach drgawki będą rosły razem z prędkością.

Hmm, ciekawa rzecz, muszę się temu bliżej przyjrzeć, pytanie tylko czy przeguby mogą być odpowiedzialne za bicie po nodze przy hamowaniu jak przy krzywych tarczach ? A może coś nie tak jest z piastą ??

P.S. nie wiem czy to jest normą w T22, ale tarcze nie są przykręcane do piasty, dociska je tylko koło ... co nie ukrywam trochę mnie zdziwiło, jak do tej pory z takim rozwiązaniem się nie spotkałem...

_________________
Było: Avensis T22 Terra+|2.0|D4D|2001r|sedan|
Jest: Avensis T25 Sol |2.0|D4D|2006r|wagon| :))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2012, o 18:15 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6977
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 825
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
sparx napisał(a):
nie wiem czy to jest normą w T22, ale tarcze nie są przykręcane do piasty, dociska je tylko koło ... co nie ukrywam trochę mnie zdziwiło, jak do tej pory z takim rozwiązaniem się nie spotkałem...

To jest norma w T22 i w innych toyotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2013, o 18:36 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2013, o 12:13
Posty: 1495
Lokalizacja: Warsaw
Pochwały: 93
Marka: Toyota
Model: T25 PRESTIGE CHROME
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D-4D 175KM :)
wiem że to może nie zbyt rozsądne :swiety: ale czasem tak sobie jade :auto: i denerwuje mnie fakt drżenia kierownicy przy tej prędkości... opony mam w bardzo dobrym stanie ale wiem że jakiś symbol oznacza do jakiej maksymalnej prędkości można na nich jechać więc może to być powodem albo też wyważenie kół jest nieprawidłowe ale czy te "wyważarki" u wulkanizatora określając wielkość obciążników wyważają na tyle optymalnie żeby przy każdej prędkości opona zachowywała sie spokojnie?? w zawieszeniu nie mam żadnych luzów więc chyba można to wykluczyć jako powód..

_________________
私の車 Avensis PRESTIGE CHROME EDITION - looknij!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2013, o 20:15 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6977
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 825
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Koło wyważone zachowuje sie dobrze przy kazdej predkosci.
Im wyzsza predkosc tym bardziej bedzie czuc ewentualne niedokladne wywazenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2013, o 12:16 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 gru 2008, o 13:52
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 d4d
Ratunku.... Drgania przy różnych prędkościach. Trzepie kierownicą i całą resztą którą kierowca ma przed nosem. Wymienione tarcze hamulcowe i klocki - trochę pomogło, przestało trzepać przy hamowaniu. Wymienione koło dwumasowe. Opony nowe, wyważone felgi. Mechanik orzekł iż przeguby nie mają luzów. Drgania występują nadal i stukot przy skręcaniu... Co robić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2013, o 16:55 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 lip 2009, o 17:55
Posty: 101
Lokalizacja: pułtusk
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 benzyna
pawelol111 napisał(a):
Ratunku.... Drgania przy różnych prędkościach. Trzepie kierownicą i całą resztą którą kierowca ma przed nosem. Wymienione tarcze hamulcowe i klocki - trochę pomogło, przestało trzepać przy hamowaniu. Wymienione koło dwumasowe. Opony nowe, wyważone felgi. Mechanik orzekł iż przeguby nie mają luzów. Drgania występują nadal i stukot przy skręcaniu... Co robić?


Ja wymienialem końcówki drązków kierowniczych, srednio raz do roku, pomagało.
Wymieniałem nawet wtedy kiedy diagnosta mówił że są ok, zawsze działalo a koszt niewielki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lip 2013, o 14:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 14 gru 2008, o 13:52
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 d4d
Na szczęście bądź nieszczęście usterka została zdiagnozowana. Winna jest skrzynia biegów. Biegi wchodzą dobrze jednak z lewej strony - dokładnie nie powiem gdzie - "coś" się wytarło i jedyna rada to wymiana skrzyni. Koło dwumasowe było walnięte, tarcze hamulcowe również - po wymianie koła samochód lepiej przyśpiesza i lepiej pali.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lip 2013, o 16:41 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 6 maja 2007, o 12:03
Posty: 1059
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL SW
Rocznik: 2001
Silnik: D-4D
Wymiana skrzyni? A to nie walnięty przegub wewnętrzny przypadkiem?

_________________
Obrazek

MP3 USB SD AUX w fabrycznym radiu
ZMIENIARKI MP3 / Bluetooth


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2013, o 09:07 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
Witam , czy ktos ma podobne kłopoty w Avce T 22 . Pojawiaja sie tak w okolicach 100 km/h. Wtedy przy mocniejszym hamowaniu drga kierownica . Co moze byc tego przyczyna, tarcze a moze krzywa piasta koła ?Gdzies wyczytałem że te modele tak mają(coż ,nie ma maszyn perfekcyjnych).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2013, o 09:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 mar 2010, o 13:47
Posty: 99
Lokalizacja: Kołobrzeg
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
U mnie jak drgało przy hamowaniu to tarcze okazały się krzywe. Polecam firmówki TRW albo ATE (takowe posiadam) na święty spokój. Acha, słyszałem o podróbkach na alledrogo i lepiej zmierz średnicę, bo są dwa rodzaje tarcz. Żeby kasy w błoto nie wywalać możesz znaleźć warsztat, co zmierzy bicie tarczy na samochodzie (u mnie 10zł od koła) albo zdejmij tarcze i do tokarza marsz ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2013, o 10:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
miałem nieprzyjemne wibracje od 100 km\h zwłaszcza na równiutkiej jak stół A5 w at. wymieniłem łączniki stabilizatora bo stukały i wibracje ustały


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2013, o 11:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
Spróbuje najpierw zmierzyc te drgania na stacji diagnostycznej , pozniej ewentualnie wymianka . Nie mam jakos przekonania do toczenia tarcz.U mnie łacznik stabiliatora jest ok , nie dawno byłem na szarpakach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2013, o 20:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
Jesli chodzi o diagnostyke na stacji to jakoś nie wierze ,podjechałem nawet do aso aby podwozie sprawdzili i do wymiany było tyko końcówka drązka kierowniczego ,w aso je wymieniłem a po tygodniu z przodu zaczeło coś stukac w ciemno wymieniłem łączniki stabilizatora i nastała cisza i możlie ,że to pomogło na wibracje odczuwalne na nudnych równiutkich autobanah .
A jeśli chodzi o toczenie tarcz robiłem je dwa razy w aso i pomogło za ok 170zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2013, o 15:52 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
Mi nic nie stuka w zawieszeniu , a łaczniki łatwo sprawdzić breszką . U mnie luzów nie ma . Ale przy hamowaniu jest "trzepanie" kierownicą , pewnie to wina tarcz. Swoje dokoładaja trochę krzywe alusy . Nie szkoda Ci tyle kasy wydawać w Aso za toczenie? Daj do dobrego majstra i zrobi to za połowe . Z tyle to mogłeś kupić tarcze nowe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2013, o 20:32 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
aso przetacza tarcze na samochodzie trwa to chwile ale jest skuteczne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2013, o 21:25 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
A długo są odczuwalne efekty takich zabiegów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 paź 2013, o 21:32 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Az sie tarcza nie skrzywi :-) , jak jest uszkodzona, przegrzana, kiepskiej jakości bądź toczenie to tylko działanie zastępcze bez usunięcia przyczyn bicie potrafi powrócić po 1000km. Toczenie pomaga ale tylko w niektorych sytuacjach, mi nigdy nie pomoglo i z perspektywy czasu to byly pieniadze w bloto, ale to watek na inne opowiadanie. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2013, o 05:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
Czyli lepiej zakupić i zamontować nowe tarcze ? Efekt bedzie "trwalszy"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2013, o 07:25 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
najlepiej zaczac od diagnozy, kontrola zaciskow, pracy tloczkow, pomiar bicia tarcz i piast, to tak jako pakiet startowy, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2013, o 15:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
wrc napisał(a):
najlepiej zaczac od diagnozy, kontrola zaciskow, pracy tloczkow, pomiar bicia tarcz i piast, to tak jako pakiet startowy, pozdr

Czy na zwykłej stacji diagnostycznej wykonaja takowe pomiary? Czy trzeba udać się do bardziej specjalistycznej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2013, o 16:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Kazdy warsztat powinien to miec, mozne je takze wykonac u mnie w garazu, mam takie cos ;-)

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2013, o 22:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
ja kupowałem co ok. 1000km nowe tarcze ,myślałem,że mnie trafi ,brembo zimermany momen się krzywiły i kierownica niesamowicie latała podczas hamowania ,brembo przetoczone wytrzmało może 30tys a zimermany są ok już ponad 40tyś z tymże aso włożyło swoje klocki optif które piszczą niemiłosiernie .możliwe że mam coś zwichrowane i tylko toczenie tarcz na aucie to niweluje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2013, o 22:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
A czy po zalozeniu nowych tarcz sprawdzano odchylki? Tak do 0,09mm to jeszcze ok, ale z reguly jak jest ok to jest mniej, ja mialem ok. 0,02-0,03mm, zero bicia do dzis, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2013, o 22:32 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2013, o 12:47
Posty: 73
Lokalizacja: Sopot
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1ZZ-FE
Sprawdzajcie też czystość płaszczyzn- felgi i tarczy w miejscach gdzie się ze sobą stykają. Przed montażem na samochód ale i w momencie wyważania. Dotyczy to zwłaszcza felg aluminiowych.
Brud w tym miejscu może być jedną z przyczyn drgań na kierownicy.
Pamiętam też klienta, który miał problem z drżeniem kierownicy w Avensisie z pierwszego okresu produkcji i po jakiejś akcji serwisowej Toyoty związanej z układem kierowniczym/ zawieszeniem (?) problem zniknął.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 paź 2013, o 22:38 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
W toycie trzeba szczegolnie na to uwazac bo tarcza nie jest przykrecona do piasty (ok w aygo jest przykrecone bo to czesciowo auto na F, w ave na bank nie), pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2013, o 20:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
Pojade na geometrie , to sie spradzi te wartości .Irytuję mnie to trzepanie . Jesli bedzie potrzeba wymiany tarcz , jakie polecacie?Nie inetereuję mnie taniocha ,bo to bez sensu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 paź 2013, o 20:53 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ATE, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2013, o 18:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
A średnice tarczy mozna gdzies sprawdzić np . po nr vin? Czy samodzielnie suwmiarką ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2013, o 18:26 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2011, o 22:39
Posty: 3859
Lokalizacja: PL
Pochwały: 303
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 Wargon
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ-FE +LPG
cyfar126 napisał(a):
A średnice tarczy mozna gdzies sprawdzić np . po nr vin? Czy samodzielnie suwmiarką ?

Wejdź na stronkę jakiegoś sklepu i w opisie pewnie coś o tym napiszą jeśli jesteś taki ciekawy.
Ale ogólnie to śmiało idź kupić i po modelu auta dostaniesz takie jak należy - bez obaw. :tak:
ATE to jedne z lepszych tarcz. :tak:

_________________
"xxxxxxx to letnia i zimowa szarańcza dla Polski, która zaraża powietrze zgnilizną, roznosi próżniaczego ducha swoich ojców… tam tylko się gnieździ i mnoży, gdzie próżniactwo ma ochronę"
Stanisław Staszic


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 paź 2013, o 18:33 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
Wejdź na stronkę jakiegoś sklepu i w opisie pewnie coś o tym napiszą jeśli jesteś taki ciekawy.
Ale ogólnie to śmiało idź kupić i po modelu auta dostaniesz takie jak należy - bez obaw. :tak:
ATE to jedne z lepszych tarcz. :tak:[/qu
Patrze na Allegro i 270 mm pasuja i 220 pasuja . Wiec moze gdzies mozna po vinie sprawdzić. Tak , tak , tylko dobre tarcze . Co tanie to drogie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 357 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda