TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 sie 2017, o 13:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 355 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 paź 2013, o 21:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
typ A bądź C, zapraszam do watku: viewtopic.php?f=59&t=8767 i jak zawsze sugeruje i tak wykonać pomiar na aucie i podanie info o zastosowanym zacisku, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 paź 2013, o 18:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 12 paź 2013, o 08:40
Posty: 35
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: diesel
wrc napisał(a):
typ A bądź C, zapraszam do watku: viewtopic.php?f=59&t=8767 i jak zawsze sugeruje i tak wykonać pomiar na aucie i podanie info o zastosowanym zacisku, pozdr

Dzięki piekne za poświęcenie swojego czasu, jak przyjdzie czas na tarcze to sam wykonam pomiary.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 12:21 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 lis 2009, o 09:01
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22 FL
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 BENZYNA D-4
W mojej T22 po FL też pojawiły się drgania kierownicy. Kontrola zbieżności i wyważenia opon nic nie dało. Podobnie wymiana tarcz na nowe. Okazało się, że po prostu jeden tłoczek hamulcowy był zblokowany, po wyczyszczeniu, jak ręką odjął :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2014, o 11:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 cze 2014, o 10:52
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis I
Rocznik: 2002
Silnik: D4D 2.0
Witam, Panowie, a jeżeli problem drgania kierownicy (duża amplituda) powtarza się przy niemal każdej podróży w trasę, ale przykładowo w trakcie przejechania 300km występuje przez 10 min, czyli zazwyczaj tego problemu nie ma, to czy źle wyważone koła, stare opony lub krzywe tarcze mogą być przyczyną? Kiedy problem wystąpi, to całkowite puszczenie gazu powoduje nasilenie się problemu, aż do osiągnięcia ~70km/h. Jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2014, o 17:13 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Może drży tylko w jakiejś konkretnej pozycji obu stron napędu. Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 cze 2014, o 21:48 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 5 lip 2009, o 17:55
Posty: 101
Lokalizacja: pułtusk
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 benzyna
Ven91 kiedyś czytałem tu na forum, że drgania przy odpuszczaniu gazu są spowodowane wadliwymi czy raczej uszkodzonymi wewnętrznymi przegubami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 cze 2014, o 09:33 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 10 cze 2014, o 10:52
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis I
Rocznik: 2002
Silnik: D4D 2.0
Dorzucam filmik pokazujący moment wystąpienia problemu. Jak widać sytuacja przy jeździe prosto po równej drodze. Prędkość ok 110km/h. https://www.youtube.com/watch?v=4vC_OKkHCGs


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2014, o 07:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 lis 2012, o 00:47
Posty: 199
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D-4D
Parę dni temu ustawiłem zbieżność i wyważyłem przednie koła w ASO. Zbieżność sumaryczna z przodu przed ustawieniem wynosiła -1°11', z tyłu -0°17'. Po ustawieniu jest odpowiednio 0°09' i 0°11'. Teraz moja Avka jedzie jak po stole po równej drodze. Nie odczuwam praktycznie żadnych wibracji na kierownicy. W przyszłym tyg. jadę jeszcze na wymianę łączników stabilizatorów (dwa z przodu i jeden tylny).

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sie 2015, o 09:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 37
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Odgrzeję trochę temat, a mianowicie, kupiłem jakiś miesiąc temu avensisa kombi 1.8 automat (2009) i po kilku dniach zauważyłem, że powyżej 110 - 120 km/h drży mi cała podłoga, buda (szczególnie widać to ekranie wyłączonego telefonu zawieszonego pod szybą oraz we wstecznym lusterku) oraz lekko kierownica. Z racji tego, że opony były w kiepskim stanie wymieniłem cały komplet + wyważyłem koła. To jednak nic nie zmieniło. Po lekturze forum stwierdziłem, że to może, któryś z przegubów wewnętrznych no i udałem się do warsztatu, gdzie m.in. po luzowaniu poduszek, zamianie kół, samochód został podniesiony i kazano mi jechać na podnośniku 120 km/h i okazało się, że z prawej strony drga półoś razem z całym mcpersonem. Półosie poszły do regeneracji, ale stwierdzili, że są ok. Teraz kolejny pomysł to tarcze (podobno były ranty, które zostały zmniejszone). Dziś będę testował samochód, ale mam wrażenie, że nic się nie zmieni (oczywiście napiszę co się zmieniło). W sumie to nie mam już za bardzo pomysłów o co może chodzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2015, o 11:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 37
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
m1s1ek napisał(a):
Odgrzeję trochę temat, a mianowicie, kupiłem jakiś miesiąc temu avensisa kombi 1.8 automat (2009) i po kilku dniach zauważyłem, że powyżej 110 - 120 km/h drży mi cała podłoga, buda (szczególnie widać to ekranie wyłączonego telefonu zawieszonego pod szybą oraz we wstecznym lusterku) oraz lekko kierownica. Z racji tego, że opony były w kiepskim stanie wymieniłem cały komplet + wyważyłem koła. To jednak nic nie zmieniło. Po lekturze forum stwierdziłem, że to może, któryś z przegubów wewnętrznych no i udałem się do warsztatu, gdzie m.in. po luzowaniu poduszek, zamianie kół, samochód został podniesiony i kazano mi jechać na podnośniku 120 km/h i okazało się, że z prawej strony drga półoś razem z całym mcpersonem. Półosie poszły do regeneracji, ale stwierdzili, że są ok. Teraz kolejny pomysł to tarcze (podobno były ranty, które zostały zmniejszone). Dziś będę testował samochód, ale mam wrażenie, że nic się nie zmieni (oczywiście napiszę co się zmieniło). W sumie to nie mam już za bardzo pomysłów o co może chodzić.


Samochód po przetoczeniu tarcz zachowuje się teraz zupełnie inaczej, drgania są nadal, ale nie tak uciążliwe jak poprzednio, raczej coś jak mrowienie, które narasta wraz z prędkością i odpuszcza kiedy puszczę gaz. Dziś samochód będzie w ASO i tam będą szukać przyczyny. Ja cały czas stawiam na którąś z półosi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2015, o 12:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2012, o 12:38
Posty: 544
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0VVTiD4 1azfse
kolego misiek a ktos mierzył czy piasty albo tarcze nie mają bicia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sie 2015, o 12:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 37
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Mam nadzieję, że zmierzą to dzisiaj, ale na wszelki wypadek podsunę im ten pomysł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sie 2015, o 12:01 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 37
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Wczorajsza diagnoza serwisu: źle wyważone koła. Zalecili mi wyważenie na samochodzie co uczynię w poniedziałek i zobaczymy czy to coś pomoże, choć jestem sceptycznie do tego nastawiony. Piasty i tarcze sprawdzone: brak bicia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 sie 2015, o 13:04 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 37
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Koła wyważone na samochodzie, delikatnie były niedoważone. W tej chwili pozostało mi tylko mrowienie w podłodze, do którego generalnie można się przyzwyczaić. Jedyne co zostało mi do zdiagnozowania to trzęsienie budą na biegu D przy wciśniętym hamulcu i na biegu P. W obu przypadkach ma to miejsce przy najniższej wartości obrotów pracującego silnika ok. 650 obr/min. Wydaje mi się, że może być to, któraś poduszka silnika lub skrzyni, ale ktoś może ma z tym doświadczenie i inne pomysły?


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2015, o 06:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 37
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Cały czas drążę temat trzęsienia budą na niskich obrotach. Wczoraj zauważyłem, że obroty spadają mi w niektórych momentach do 450 obr/min, a z racji tego, że do ASO mam blisko wsiadłem i pojechałem zapytać co Panowie w ASO o tym myślą. Dowiedziałem, się, że samochód po 40 sekundach bezczynności kierowcy obniża obroty do skrajnie niskich graniczących ze zgaśnięciem silnika, a to jest spowodowane normami spalania, im mniejsze obroty tym mniej CO2 w powietrze. Okazuje się, że komfort jest nieważny, ale to czy spełnia się normy czy nie. W każdym razie zleciłem czyszczenie przepustnicy i przepływomierza. W środę popołudniu będę już po operacji i zobaczymy czy coś się zmieniło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2015, o 23:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:32
Posty: 53
Lokalizacja: mazowieckie
Panowie mam diagnozę że na 80% półoś lewa do robienia. Widziałem na allegro kilka używanych ale znalazłem też zamiennik
http://allegro.pl/show_item.php?item=5417689365
kupował ktoś to? Warto czy są może lepsze gdzieś do kupienia?
T22 2.0 D4D 2002 r.

Dzięki z góry za info. :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 06:07 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20371
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 287
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Patrzales w ogloszeniach, ktos niedawno probowal obie sprzedac do d4d, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 wrz 2015, o 08:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:32
Posty: 53
Lokalizacja: mazowieckie
Patrzyłem ale tam kolega przegub sprzedaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 wrz 2015, o 17:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 3 sie 2015, o 10:28
Posty: 37
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna + LPG
Przeczyściłem przepustnicę, przepływomierz i wymieniłem świece w ASO, ale mam wrażenie, że coś nie do końca się Panowie postarali. Czy ktoś zna lokalizację jakiś manuali dp czyszczenia przepustnicy i przepływomierza w T27 1.8, albo jakimś innym modelu z tym samym silnikiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 wrz 2015, o 21:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 wrz 2015, o 17:49
Posty: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 Benzyna
Witam!
Posiadam Toyote Avensis T25 kombi, 2005r. , 2.0 benzyna. Mam problem wibracji oraz buczenia na prostej drodze oraz jeździe po luku w prawą stronę buczenie nasila się- prędkość 80 i wyżej nie ustaje, na łuku w lewo buczenie cichnie . Dodatkowo po podniesieniu samochodu i rozpędzeniu powyżej 80 km/h drga mocno prawe koło. Wymieniłem tarcze, klocki , przegub zewnętrzny prawy, piastę oraz łożysko. Opony przednie nowe Klebera. Felgi są proste. Po doważeniu kół na samochodzie bicie na kierownicy skończyło się, lecz wyczuwane są wibracje w podłodze oraz buczenie jakby łożysko ( oba są dobre) , od strony kierowcy mniej, od strony pasażera czuć bardziej. Im wyższa prędkość powyżej 80 tym większy hałas (buczenie). Według opini mechaników przeguby wewnętrzne nie maja luzów.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 paź 2015, o 06:51 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 mar 2012, o 21:25
Posty: 126
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 liftback
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
Miałem podobnie. Sprawdź, czy nie padło łożysko podpory półosi

_________________
-------------------------
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/46026
http://www.ermail.pl/dolacz/UXZeamUM


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2016, o 21:40 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 20 paź 2010, o 19:18
Posty: 37
Lokalizacja: Pakosc-Ciechocinek
Mi też drgała prawa ,naprawili w toruniu MOTOMAX 1000 zł jest jak nowa i jest ok teraz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2017, o 09:25 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 wrz 2015, o 11:22
Posty: 28
Lokalizacja: Trójmiasto
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
Dzień dobry, cześć

Od około 2 miesięcy borykam się z problemem drżeń całego auta, szczególnie wyczuwalnych na kierownicy przy prędkości powyżej 100km/h. Problem pojawił się nagle, ma on miejsce przy przyspieszaniu/jeździe przy stałej prędkości powyżej 100.
Było to na oponach zimowych, wymieniłem na letnie (kupione w zeszłym roku)- problem nie ustąpił.
Wymieniłem wczoraj tarcze + klocki (przód i tył) - problem nie ustąpił.

Jakieś inne propozycje?
Krzywe felgi raczej by zauważyli przy wymianie opon/tarczy (2 inne zakłady).

Przegub wewnętrzny?
Generalnie auto było sprawdzane dokładnie; trochę jestem załamany...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2017, o 08:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 wrz 2015, o 11:22
Posty: 28
Lokalizacja: Trójmiasto
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D-4D
pawel92 napisał(a):
Dzień dobry, cześć

Od około 2 miesięcy borykam się z problemem drżeń całego auta, szczególnie wyczuwalnych na kierownicy przy prędkości powyżej 100km/h. Problem pojawił się nagle, ma on miejsce przy przyspieszaniu/jeździe przy stałej prędkości powyżej 100.
Było to na oponach zimowych, wymieniłem na letnie (kupione w zeszłym roku)- problem nie ustąpił.
Wymieniłem wczoraj tarcze + klocki (przód i tył) - problem nie ustąpił.

Jakieś inne propozycje?
Krzywe felgi raczej by zauważyli przy wymianie opon/tarczy (2 inne zakłady).

Przegub wewnętrzny?
Generalnie auto było sprawdzane dokładnie; trochę jestem załamany...


Z myślą, że mogą to być krzywe felgi podmieniłem wczoraj przód kół z tyłem - problem jednak nie ustąpił.
Wibracje (mam wrażenie) wpierw pojawiają się na pedałach (delikatnie); a następnie przechodzą na kierownice (mocno).
Jako ciekawostkę dodam, że przy większej prędkości (160 km/h+) wibracje ustępują.
Czytaj drży kierownicą w przedziale 100 - 160 km/h.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 12 maja 2017, o 21:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 kwi 2017, o 14:42
Posty: 2
Marka: toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 2.0 benzyna
gowinsi napisał(a):
Krzysztof na Shellu Puławska jest protoplastą tej metody w Polsce. Ja jestem tylko jego skromnym uczniem i po kilku latach zdobywania doświadczenia mogę polecić siebie jako wykonującego tą usługę w podobnie idealnym stopniu.
Pozdrowienia!

Ten mityczny Krzysztof wciąż funkcjonuje?? I czy to jest przy Tanecznej?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 355 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda