TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 22 wrz 2014, o 16:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 mar 2012, o 11:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 mar 2012, o 08:59
Posty: 479
Lokalizacja: głogów
Marka: toyota
Model: T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1.8 benzyna
ja miałem podobny problem ale ciebie to raczej nie dotyczy bo nie zmieniałeś kół.
miałem stalowe felgi od VW identyczne parametry tylko średnica otworu na piaste troche większa, nikt tego nie zauważył, identyczne objawy do setki normalnie a później drgania przy różnych prędkościach


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2012, o 19:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 16 mar 2012, o 11:27
Posty: 48
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2001
Silnik: 1cd
też tak miałem koła były wyważane i dalej. pojechałem jeszcze raz wyważać do porządnego warsztatu i problem zniknął


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 08:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 cze 2009, o 12:57
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
far77 napisał(a):
Jak sprawdzileś który przegub jest do wymiany ???




Wystarczy podstawić pod wahacz podnośnik unieść koło do góry i obracając lekko kołem sprawdzić luzy w okolicy przegubu wewnętrznego, następnie w podobny sposób sprawdzić drugą stronę, najlepiej to zrobic na kanale albo jakichś najazdach bo od dołu jest lepszy dostęp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 08:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 cze 2009, o 12:57
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
maciekw1988 napisał(a):
http://moto.allegro.pl/przegub-wew-avensis-2-0td-warszawa-montaz-i2208619984.html
A można taki założyć do 1.6i? z 98r?




Ten przegub jest do 2,0TD a nie do 1,6i tam jest dokładnie napisane a to są dwa różne przeguby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2012, o 09:53 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sie 2010, o 16:05
Posty: 16
Lokalizacja: Białystok
Marka: Toyota
Model: Avensis t25
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D 150 KM
ja bym jeszcze sprawdził czy nie masz krzywych alu , miałem bardzo podobny problem do 110 wszystko gra powyzej do 130 drgania na kierownicy mocno wyczuwalne , po 130 dużo mniejsze . Okazało się że miałem praktycznie krzywe felgi. Jak masz alu toyoty orginalne to będąc u speca od prostowania powiedział mi że te alusy są w miare miękie i często sie wykrzywiają .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2012, o 20:13 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 17:35
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
Witam

Mam avensis T22 kombi. Autem trzęsie przy prędkości pomiędzy 80 a 100 km na godzinę, niezależnie czy na czwórce z wysokimi obrotami, czy na piątce na niskich obrotach. Drganie (dość konkretne) jest tylko przy przyspieszaniu. Nie jest to spowodowane felgami czy oponami, to samo na zimowych i to samo na letnich (dzisiaj zmieniałem z wyważaniem ). Osłona przegubu zewnętrznego lewego jest rozerwana, smar/tawot ucieka ale jeszcze trochę go tam jest. Tarcze i klocki dopiero co wymienione. Mechanik oglądał jeździł i obstawił na 90% koło dwu masowe (wymieniane ok 2,5 - 3 tyś km temu ). Czy koło może dawać takie objawy ?
Pomóżcie drodzy użytkownicy, za 4 dni mam startować do Belgi i chciałbym to zdiagnozwać i naprawić.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2012, o 22:07 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2782
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Jeśli jeździł mechanik to tylko pozostaje wziąć dwumas w rękę i z gwarancją udać się w sprawie reklamacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2012, o 22:08 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 8
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
na 99% drgania pochodza z ukladu przeniesienia napedu( jak dasz na luz i jedziesz 90 to ich nie ma?) bardziej wyglada to na przegub wewnetrzny moze podpora dlugiej polosi( jezeli takowa w Twoim aucie jest) bo od dwumasu to by byly zalezne od predkosci silnika... ja 90% aut mam/mialem z "uszkodzonym" dwumasem i nigdny nie bylo dziwnych drgan jak juz to minimalne. inna sprawa czy te drgania nie sa zwiazane z wadliwym montazem ukladu napedowego po wymianie kola2M?????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2012, o 14:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 cze 2011, o 17:35
Posty: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2002
Silnik: 2.0 D4D
Dziękuję za odzew
Przepraszam koło dwumasowe było wymieniany 25 -30 tyś km temu.
Po wyjęciu lewej półosi i rozebraniu przegubu wewnętrznego okazało się, że dwie bieżnie po których chodzą kółka tego trónika są wyżłobione. Niestety zamiennika nijak dostać, urzywanego na widoku tez nie ma. Narazie musi jeździć jak jest. Jak nie dostanę gdzieś używki w przyzwoitym stanie to zastanowie się nad regeneracją.
Pozdrawiam
MS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 06:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 cze 2009, o 12:57
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
wluczykij napisał(a):
Witam

Mam avensis T22 kombi. Autem trzęsie przy prędkości pomiędzy 80 a 100 km na godzinę, niezależnie czy na czwórce z wysokimi obrotami, czy na piątce na niskich obrotach. Drganie (dość konkretne) jest tylko przy przyspieszaniu. Nie jest to spowodowane felgami czy oponami, to samo na zimowych i to samo na letnich (dzisiaj zmieniałem z wyważaniem ). Osłona przegubu zewnętrznego lewego jest rozerwana, smar/tawot ucieka ale jeszcze trochę go tam jest. Tarcze i klocki dopiero co wymienione. Mechanik oglądał jeździł i obstawił na 90% koło dwu masowe (wymieniane ok 2,5 - 3 tyś km temu ). Czy koło może dawać takie objawy ?
Pomóżcie drodzy użytkownicy, za 4 dni mam startować do Belgi i chciałbym to zdiagnozwać i naprawić.

Pozdrawiam





Jeśli drgania pojawiają się podczas rozpędzania samochodu i przenoszą się na całą karoserię to nie jest koło dwumasowe, koło wtedy jest zablokowane, najprawdopodobniej to będzie wypracowany przegub wewnętrzny półosi,sprawdż najpierw przeguby a nie ruszaj koła albo zmień mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 06:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 cze 2009, o 12:57
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
wluczykij napisał(a):
Dziękuję za odzew
Przepraszam koło dwumasowe było wymieniany 25 -30 tyś km temu.
Po wyjęciu lewej półosi i rozebraniu przegubu wewnętrznego okazało się, że dwie bieżnie po których chodzą kółka tego trónika są wyżłobione. Niestety zamiennika nijak dostać, urzywanego na widoku tez nie ma. Narazie musi jeździć jak jest. Jak nie dostanę gdzieś używki w przyzwoitym stanie to zastanowie się nad regeneracją.
Pozdrawiam
MS




Wszystkie przeguby do avensis kupisz na motoallegro , wewnętrzny prawy ok.350zł lewy powinien być tańszy, sam niedawno kupowałem i wymieniałem, może ci tylko nie pasować podpora łożyska ale można przełożyć starą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 15:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 mar 2010, o 13:47
Posty: 99
Lokalizacja: Kołobrzeg
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Witam!
Podłączam się pod temat odnośnie drgań.
Autko - avensis 2001 d4d. Podczas przyspieszania drgań brak, występują powyżej 80 km/h podczas hamowania silnikiem lub hamulcem (czasem podczas równej jazdy >110). O ile hamowanie silnikiem można znieść, o tyle hamowanie hamulcem zaczyna być niebezpieczne - poniżej 80 km/h drgania albo znikają albo są mało odczuwalne. Lekko przycisnę hamulec - telepie jak diabli, mocniej dołożę - przestaje.
Co zrobiłem - regeneracja zacisków - cylinderki, uszczelnienia nowe (dalej telepało), wymiana tarcze / klocki (jakieś tam firmy niezbyt znane, tarcze daco) - dalej telepie.
Stacja diagnostyczna - hamulce sprawność ok, amory mniej więcej po 60%, luzów w zawieszeniu brak, minimalne luzy na przekładni, duże luzy na poduszce silnika przedniej i tylnej.
Pytanie - co zrobić dalej?
Można zgonić na to, że tarcze i klocki "noł nejmy" ale zaznaczam, że w kałuże nie wjechałem (nie padało), problem był również zaraz po założeniu, koła się nie grzeją (chyba, że pohamuje trochę- robią się lekko ciepłe). Łożyska sprawdzali czy nie mają luzu, na podnośniku "wzrokowo" sprawdzone bicie tarcz - brak. Mówią, że może być od naderwanych poduch.
Może ktoś już miał i rozwiązał? :-)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 19:49 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 5806
Pochwały: 597
Marka: Toyota
Model: T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2002
Silnik: D4D ДT+2T
Jeżeli na nowych tarczach było to samo od razu po wymianie, to obstawiam, że to nie tarcze winne.
Może nowe tarcze są osadzone na nierównej piaście.
Zmierz bicie tarcz, ale nie wzrokowo, a miernikiem zegarowym dokładnie, bo to wystarczy parę dzięsiątych milimetra aby były drgania.

Piszesz, że drgania są również przy równej jeździe >110 (bez hamowania), może przeguby niedomagają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2012, o 20:15 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 mar 2010, o 13:47
Posty: 99
Lokalizacja: Kołobrzeg
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Myślałem o przegubach, jednak przestudiowałem, wątek i objawy wywalonych przegubów są raczej przy przyspieszaniu/skręcaniu, a tutaj nie mam takich cyrków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2012, o 16:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 cze 2009, o 12:57
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
adix napisał(a):
Witam!
Podłączam się pod temat odnośnie drgań.
Autko - avensis 2001 d4d. Podczas przyspieszania drgań brak, występują powyżej 80 km/h podczas hamowania silnikiem lub hamulcem (czasem podczas równej jazdy >110). O ile hamowanie silnikiem można znieść, o tyle hamowanie hamulcem zaczyna być niebezpieczne - poniżej 80 km/h drgania albo znikają albo są mało odczuwalne. Lekko przycisnę hamulec - telepie jak diabli, mocniej dołożę - przestaje.
Co zrobiłem - regeneracja zacisków - cylinderki, uszczelnienia nowe (dalej telepało), wymiana tarcze / klocki (jakieś tam firmy niezbyt znane, tarcze daco) - dalej telepie.
Stacja diagnostyczna - hamulce sprawność ok, amory mniej więcej po 60%, luzów w zawieszeniu brak, minimalne luzy na przekładni, duże luzy na poduszce silnika przedniej i tylnej.
Pytanie - co zrobić dalej?
Można zgonić na to, że tarcze i klocki "noł nejmy" ale zaznaczam, że w kałuże nie wjechałem (nie padało), problem był również zaraz po założeniu, koła się nie grzeją (chyba, że pohamuje trochę- robią się lekko ciepłe). Łożyska sprawdzali czy nie mają luzu, na podnośniku "wzrokowo" sprawdzone bicie tarcz - brak. Mówią, że może być od naderwanych poduch.
Może ktoś już miał i rozwiązał? :-)
Pozdrawiam




Jak objawiają się te drgania, wyłącznie na szarpaniu kierownicą czy przenoszą się na trzepanie całą budą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwi 2012, o 22:37 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 mar 2010, o 13:47
Posty: 99
Lokalizacja: Kołobrzeg
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
domkomp napisał(a):
Jak objawiają się te drgania, wyłącznie na szarpaniu kierownicą czy przenoszą się na trzepanie całą budą?

Tylko kierownica drga, pedał hamulca nie pulsuje, nic się innego nie dzieje. Może to wina "niedotarcia" hamulców? Faktem jest, że jak założyli nie bawiłem się w "docieranie" (bo nikt mi nie powiedział, dopiero wyczytałem tu: http://avensis.info/viewtopic.php?f=59&t=39&start=900) i jeździłem normalnie, tzn po kołobrzesku (60 nie przekraczając, lekko przyhamowując raczej). Następnego dnia dłuższa trasa mi wypadła no i zdziwienie. :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 16:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 12 cze 2009, o 12:57
Posty: 21
Lokalizacja: Katowice
adix napisał(a):
domkomp napisał(a):
Jak objawiają się te drgania, wyłącznie na szarpaniu kierownicą czy przenoszą się na trzepanie całą budą?

Tylko kierownica drga, pedał hamulca nie pulsuje, nic się innego nie dzieje. Może to wina "niedotarcia" hamulców? Faktem jest, że jak założyli nie bawiłem się w "docieranie" (bo nikt mi nie powiedział, dopiero wyczytałem tu: http://avensis.info/viewtopic.php?f=59&t=39&start=900) i jeździłem normalnie, tzn po kołobrzesku (60 nie przekraczając, lekko przyhamowując raczej). Następnego dnia dłuższa trasa mi wypadła no i zdziwienie. :-(




Wszystko wskazuje na to że trafiłeś na wadliwe klocki lub tarcze a możliwe że i to i to ,możliwa jest wada strukturalna materiału z którego wykonane są tarcze lub wadliwy materiał cierny na klockach, osobiście spotkałem się z takimi przypadkami a może przegrzałeś hamulce. Spróbuj wymienić cały komplet na nowy innej firmy ale wcześniej sprawdż dokładnie czy nie ma luzów na końcówkach drążków kierowniczych i przekładni kierowniczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2012, o 23:27 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 19 mar 2010, o 13:47
Posty: 99
Lokalizacja: Kołobrzeg
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2001
Silnik: D4D
Mam nadzieje, ze sie sprawa rozwiazala. Na pomiarze bicia tarcz wyszlo: 0,05 od strony kierowcy i 0,22 (!) od strony pasazera. Reklamowalem tarcze,zalozylem stare i jezdzi sie o niebo lepiej. Bylem w sklepach pytac o trw lub ate, chca ok 270 za sztuke. Zastanawia mnie skad takie ceny na necie (ok 520 za komplet tarcze + klocki)...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal