TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 21 lip 2017, o 04:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 mar 2011, o 20:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2010, o 19:06
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów łódzki
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 vvti
Witam
Może spotkał się ktoś z tym że auto jedzie prosto ale musi miec delikatnie skręconą kierownice i nawet jak puszcze przy 120 to jest dobrze tylko musi byc skręcona a czasem jest prosta od czego to moze byc.chciałbym dodac że mam nowe opony więc to napewno nie to.prosiłbym o pomoc pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2011, o 20:30 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20356
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
temat zbieżności, tzn. ktoś ja ustawił ale zle, i aby jechać prosto musisz mieć lekko skrzywiona kierownice, auto musisz oddać do poprawki zbieżności


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2011, o 20:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2009, o 21:02
Posty: 101
Lokalizacja: Beskidy
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 TD
Oczywiście kolega WRC ma rację :cfaniak: Jednakże należy wziąć pod uwagę również demontaż kierownicy i jej wadliwe zamontowanie z powrotem > ale takie dochodzenie proponuję zrobić po ustawieniu zbieżności.

_________________
WHITE WARZYWNIAK 2.0 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2011, o 21:41 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2010, o 00:28
Posty: 2081
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 25
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 1.8 VVT-i 1ZZ-FE
Dokładnie, opcja z KSP jako pierwsza jak to nie pomoże to trzeba zdjąć kiere i zobaczyć czy nie jest źle ustawiona...w fordzie kiedyś mieliśmy krzywo i była przesunięta o dwa ząbki..żadna zbieżność nie pomorze wtedy bo albo kiera będzie prosto a zbieżność źle albo zbieżność ok a kiera źle

_________________
Moja Ave i jej młodsza siostra


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2011, o 21:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2010, o 19:06
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów łódzki
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 vvti
dzięki za zainteresowanie tematem muszę to sprawdzi ale troszkę mnie uspokoiliście dam zna jak to sprawdze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2011, o 11:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2010, o 10:37
Posty: 483
Lokalizacja: Szkocja
Pochwały: 89
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 VVTI benzyna
kicek3122 napisał(a):
Witam
Może spotkał się ktoś z tym że auto jedzie prosto ale musi miec delikatnie skręconą kierownice i nawet jak puszcze przy 120 to jest dobrze tylko musi byc skręcona a czasem jest prosta od czego to moze byc.chciałbym dodac że mam nowe opony więc to napewno nie to.prosiłbym o pomoc pozdrawiam

U mnie występuje ten sam problem a wadą jest źle zamontowana kierownica podczas ponownego montażu.
Jeżeli chodzi o zbieżność to według mojej wiedzy objawem źle ustawionej zbieżności jest ściąganie auta na jedną ze stron jezdni(choć nie zawsze) jak również może wystąpić zbyt mocne zużywanie jednej ze stron bieżnika opon. Jeśli nie występują żadne z tych objaw zbieżność powinna być w porządku. Żeby ustawić ją tak aby auto jechało prosto przy lekko skręconej kierownicy to musiałby oby dwa koła przednie przestawić o ten sam kąt i w tym samym kierunku a jeśli ktoś choć troszkę ma pojęcie o ustawianiu zbieżności to chyba by takiej gafy nie walnął , chociaż zdarzają się i tacy geniusze.Tak poza tym to teraz w większości stacji diagnostycznych jest już ustawianie komputerowe więc tym bardziej przekonuję mnie to że jest po prostu przestawiona kierownica. Tak też to u mnie wygląda , jeździłem na jednym komplecie dość długo i oponki zużywały się równomiernie i w normalnym czasie a kierownicy dalej nie przestawiłem :hahaha:
Pozdrawiam!

_________________
Moja prezentacja T25 , T22 i CARINA - video klip na YouTube. Zapraszam!
viewtopic.php?f=63&t=13622


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2011, o 12:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 20:16
Posty: 274
Lokalizacja: Szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 2.2 D4D
Mam ten sam problem. Wszystko było ok na starych oponach. Jak wymieniłem je na nowe to nagle chcąc jechac na wprost kierownicę musiałem mieć skręconą dość mocno w lewo. Pojechałem na zbierznoćś - okazało się że połówkowa lewa była skopana ale nie dopilnowałem partaczy i po zrobieniu zbierzność kiera przekrzywiona była w prawo. Myślę sobie nie będe jechał drugi raz - przestawię kierownicę. Niestety w Toyocie wieloklin ma duzy skoks ząbka i nie da się tego (przynajmniej w moim przypadku) wyprostować - przełożenie ząbka powodowało przekoszenie kiery w drugą stronę. Pojechałem do tych od zbierzności to mi łaskawie przeregulowali wszystko na drążkach niwelując skoks ale nadaj jest lekki - nauczyłem się z tym żyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2011, o 12:40 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20356
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
nie nalezy sie uczyc z tym zyc :nonono: , tylko tepic brak kompetencji i lenistwo :klotnia: , najczestsza przyczyna tego skrzywienia jest to ze podczas regulacji kierownica nie byla od poczatku w prawidlowej pozycji, lub sie przestawila i mechanikowi nie chcialo sie tego skorygowac


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2011, o 21:46 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2010, o 19:06
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów łódzki
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 vvti
Ja miałem przed zimą ustawianą zbierznośc ale gośc przy kierownicy nic nie ruszał.A trudno jest przestawic tą kierownice?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 mar 2011, o 23:03 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 22:12
Posty: 1633
Lokalizacja: Rydułtowy
Pochwały: 30
Marka: Opel
Model: Vectra CDTI+VIRUS
Rocznik: 2008
Silnik: 181hp 400nm
kicek3122 napisał(a):
Ja miałem przed zimą ustawianą zbierznośc ale gośc przy kierownicy nic nie ruszał.A trudno jest przestawic tą kierownice?


Ona ma być po prostu unieruchomiona w pozycji na wprost podczas ustawiania zbieżności. Mi się lekko kierownica przekręciła w aucie żony po szybszym dobiciu jednym kołem w krawężnik. Zbieżność może się rozregulować z mig.

_________________
Jak tu patrzysz to oceń moją białą damę przez link poniżej:

WHITE VECTRA CARAVAN
Akwarystyka profesjonalna. zakładanie i pielęgnacja akwariów roślinnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2011, o 21:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20356
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 284
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
ArturT25 napisał(a):
Mi się lekko kierownica przekręciła w aucie żony po szybszym dobiciu jednym kołem w krawężnik.
co sie stalo?
kicek3122 napisał(a):
ale gośc przy kierownicy nic nie ruszał
no nie ruszal, on ustawil zbieznosc dla lekko skreconej kierownicy, i stad problem
kicek3122 napisał(a):
A trudno jest przestawic tą kierownice?
nie tedy droga

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 mar 2011, o 22:03 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 22:12
Posty: 1633
Lokalizacja: Rydułtowy
Pochwały: 30
Marka: Opel
Model: Vectra CDTI+VIRUS
Rocznik: 2008
Silnik: 181hp 400nm
wrc napisał(a):
ArturT25 napisał(a):
Mi się lekko kierownica przekręciła w aucie żony po szybszym dobiciu jednym kołem w krawężnik.
co sie stalo?


Pisałem już na forum o prostowaniu felgi salowej, bo jadąc zmierzyłem jaka jest wysokość i twardość krawężnika prawym przednim kołem.

_________________
Jak tu patrzysz to oceń moją białą damę przez link poniżej:

WHITE VECTRA CARAVAN
Akwarystyka profesjonalna. zakładanie i pielęgnacja akwariów roślinnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 maja 2011, o 08:06 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 cze 2010, o 19:06
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów łódzki
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 vvti
wrc miałeś racje z tą kierownicą .byłem, na ustawianiu zbierzności ale komputerowym goście od razu zobaczyli że kiera nie jest na wprost i powiedział że troszkę będzie z tym zabawy ale da się zrobić no i teraz jest ok .dzięki pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 14:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 kwi 2009, o 01:26
Posty: 67
Lokalizacja: WB/Biłgoraj
Marka: T3X
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Witam! Robiłem ostatnio full geometrię i nie zwróciłem wcześniej uwagi, że kierownica jest leciutko przekrzywiona w lewą stronę! Auto ok nic nie znosi i wszystko z zawiechą ok itp! Jak to skorygować aby kiera była idealnie prosto? Czy mogę to zrobić bawiąc się drążkami czy lepiej to oddać jakimś fachowcom? Do serwisu dzwoniłem to odpowiedzieli mi, że trzeba by było ustawiać geometrię od początku w co nie chce mi się wierzyć i myślę, że "sprzedają" mi jakiś kit! N :nuda: ie wiem co zrobić aby było ok!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 15:08 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Drazkami kierowniczymi sam sie nie baw bo stracisz odpowiednie katy i zacznie Ci ciac opony. Sugeruje ponowne wykonanie geometrii badz pojechanie do warsztatu w ktorym wczesniejsza usluga byla wykonana i w ramach gwarancji poproszenie ich o korekcje ustawien.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 16:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 kwi 2009, o 01:26
Posty: 67
Lokalizacja: WB/Biłgoraj
Marka: T3X
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
To będzie dosyć trudne bo jestem kuupe km od tego miejsca gdzie robiłem! Czy trzeba ustawiać od nowa geometrię jeśli skoryguje ustawienie kierownicy na drążkach? Nie znam się i nie mam pojęcia. Pamiętam, że kiedyś kumpel miał podobny problem i korygował to na drążkach i wszystko było ok!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 16:11 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Tak. Geometria to miedzy innymi drazki kierownicze. Z drugiej strony geo mozna zrobic juz od 30-40zl wiec jak masz w okolicy jakis zaklad wykonujacy taka usluge to pojedz i powiedz w czym problem. Mozna tez zastosowac inny manewr z przestawieniem kierownicy na wieloklinie ale tego nie polecam (i z tego powodu nie bede opisywal).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 16:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 kwi 2009, o 01:26
Posty: 67
Lokalizacja: WB/Biłgoraj
Marka: T3X
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Może chodzi ci o zbieżność w tej cenie Filip?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 17:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Tak. Za ok 30-40zl powinni ustawic Ci zbieznonsc lacznie a co za tym idzie kierownice w pozycji zerowej (a nei z jakims wychyleniem) w jezdzie na wprost.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 17:41 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 18:36
Posty: 1092
Lokalizacja: Ostrołęka
Pochwały: 34
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
filip_2011 napisał(a):
Tak. Za ok 30-40zl powinni ustawic Ci zbieznonsc lacznie a co za tym idzie kierownice w pozycji zerowej (a nei z jakims wychyleniem) w jezdzie na wprost.
U mnie w BOSCHU taka przyjemność kosztuje 74 zł

_________________
Jak tak dalej będzie, to politycy, niczym szkoccy górale, założą spódniczki, aby owieczek nie płoszyć za granicę dźwiękiem rozpinanego rozporka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 17:48 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
U mnie w serwisie zajmujacym sie ogumieniem taka usluga kosztuje:
- 30zl - jesli ustawia sie tylko przod
- 50zl - w przypadku gdy regulowany jest przod i tyl
Wiadomo, ze co region i warsztat to i cena rozna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 18:16 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
Ja za zbieżność T4 płaciłem u siebie 45zł. Ale w to wliczona było wymiana ogumienia z przodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 19:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 kwi 2009, o 01:26
Posty: 67
Lokalizacja: WB/Biłgoraj
Marka: T3X
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Czyli korekcja na drążkach i zbieżność - mam rozumieć?!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 19:14 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Zbieznosc jest poniekad regulacja drazkow kierowniczych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 19:19 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
Jak wiadomo oś skrętna wyposażona jest w przeguby które odpowiadają za skręt kół danej osi. Przeguby takie są prawe i lewe: w zależności od pojazdu jest ich 2 a czasem i 4 szt. Przeguby samochodowe są zazwyczaj gwintowane, rzadziej nacinane. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni z czasem dochodzi do wybicia i przesunięcia się na gwincie tych przegubów. To właśnie powoduje, że kierownica nie jest prosta a krzywa. Że auto potrafi ściągać na bok, że drze opony od środka lub zewnątrz. Ustawienie zbieżności polega na wyregulowaniu przegubów - skasowaniu luzów, jeśli to konieczne na ich wymianie i ustawieniu za pomocą specjalistycznej aparatury kół w pionie tak, by nie darło opony a kierownica była prosta. :-) Całość procesu trwa w zależności od marki, stanu przegubów i czy jest konieczność wymiany opon około godziny. Nie można lekceważyć pierwszego objawu czyli skrzywienia kierownicy. W końcu układ kierowniczy, obok hamulcowego jest jednym z najważniejszych w każdym pojeździe. Bez przepalonej żarówki czy niesprawnego nawiewu pojedziesz, bez sprawnych hamulców nie, a niesprawny układ kierowniczy stważa niebezpieczeństwo na drodze. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 21:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 10 kwi 2009, o 01:26
Posty: 67
Lokalizacja: WB/Biłgoraj
Marka: T3X
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1CDFTV
Kolego RG! Coraz częściej salonówką można już wyjechać ze :tak: skrzywioną kierownicą!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 21:04 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2008, o 20:31
Posty: 2190
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pochwały: 56
Marka: TOYOTA
Model: Corolla E16
Rocznik: 2015
Silnik: 1ZR-FAE 1.6 VVTi
No tego numeru to ja w swoim życiu nie przerabiałem. Od razu z miejsca bym nie odebrał auta. Nówka to ma być wszystko na glanc ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2011, o 21:22 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 16:20
Posty: 561
Lokalizacja: wrocław
Pochwały: 22
Marka: AUDI
Model: A8 D2
Rocznik: 2000
Silnik: 4,2 QUATTRO
nie rozumiem jak można zrobić geometrię i wypuśccić auto z krzywo ustawioną kierą tylko jakiś partacz tak robi w awenie geometrie robi sie jakies 15 min razem z regulacją tyłu, bo jeżeli tam jest coś nie tak to zawsze zaczynamy z tego miejsca następnie przód tylko zbiezność (brak reg kąta pochylenia) chyba,ze mamy śruby o róznych grubościach łączące MP ze zwrotnicą zazwyczaj auta po dzwonach w czasie regulacji KIERA USTAWIONA I ZABLOKOWANA DO JAZDY NA WPROST i na koniec najważniejsze jazda próbna sprawdzamy czy kierownica jest prosto i czy nie ściaga samochodu na boki .Jeżeli jedziecie na regulacje geometrii zwróćcie uwage czy mechanik sprawdza ciśnienie w ogumieniu przed regulacjami jeżeli tego nie zrobi to niech lepiej nie zabiera sie do roboty pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 19:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 58
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 benzyna
Z racji, że ostatnio nabyłem nowe oponki na lato postanowiłem udać się na sprawdzenie i ustawienie zbieżności w swoim samochodzie. Zbieżność została ustawiona tuż przed świętami i wyniki poniżej w linku.
https://www.dropbox.com/s/vjrajx9268kyo ... 9.jpg?dl=0
Niestety ale zauważyłem, że kierownica musiała zostać źle zblokowana gdyż jest lekko skręcona w prawą stronę o czym przekonałem się podczas poniedziałkowej trasy do DE - niestety ale nie zwróciłem na to uwagi tuż zaraz po zbieżności - mój błąd :-( .
I tu pojawiają się moje pytania do Was:
1) Czy póki co nie przejmować się skręconą kierownicą i poprawić ją przy najbliższej wizycie w warsztacie? - nie będzie ścinać opon?
2) Po puszczeniu kierownicy zauważyłem, że ściąga samochód w prawo - czy ma to jakiś związek ze złym ustawieniem kierownicy? Wcześniej na zimowych oponach tego nie przyuważyłem albo nie zwróciłem na to uwagi. Również po przejechaniu 1000km na letnich oponach tuż przed korekcją zbieżności było ok.

Przeczytałem również wątek o ściąganiu samochodu w prawo (viewtopic.php?f=22&t=9359) i zacząłem się trochę martwić....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda