TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 24 cze 2019, o 19:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lut 2019, o 14:44 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 mar 2017, o 15:59
Posty: 126
Lokalizacja: Wyszkow
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: T25>T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: Byl 1.8 jest 2.0 1AD
Pytalem w Aso Marki o to sciaganie i Pan mi szczerze powiedzial ze nie rozwiazali tego problemu w wielu egzemplarzach z poczatku produkcji. Zmieniali kola, robili geometrie rozbierali zawieszenie na czesci pierwsze. Nic nie pomagalo a mowil ze przyjezdzali experci z roznych stron Europy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 lut 2019, o 23:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2018, o 17:15
Posty: 70
Marka: Toyota
Model: Avensis t 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 benzyna
Ale 2012 czy 2014 to nie jest początek produkcji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2019, o 01:13 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2018, o 17:15
Posty: 70
Marka: Toyota
Model: Avensis t 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 benzyna
Witam, odświeżę trochę temat bo stała się rzecz zadziwiająca, a mianowicie po zmianie felg z zimowych nieoryginalnych 205/60/16 na oryginalne toyotowskie 215/55/17 problem ściągania zniknął. Auto w ogóle lepiej się prowadzi i jedzie prosto, a nie jak poprzednio w stronę prawą. Czyżby problem stanowiły nieoryginalne mniejsze felgi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2019, o 08:01 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 813
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
raczej nie felgi a opony były Twoim problemem.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2019, o 12:52 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2018, o 17:15
Posty: 70
Marka: Toyota
Model: Avensis t 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 benzyna
Z oponami robiłem już tyle kombinacji, że głowa mała. Zamieniałem przód z tyłem, lewe na prawo aż w końcu kupiłem nowy komplet i dalej mniej lub bardziej ścigało...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2019, o 13:11 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 gru 2017, o 20:23
Posty: 75
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Benzyna
Kowalik87 napisał(a):
Witam, odświeżę trochę temat bo stała się rzecz zadziwiająca, a mianowicie po zmianie felg z zimowych nieoryginalnych 205/60/16 na oryginalne toyotowskie 215/55/17 problem ściągania zniknął. Auto w ogóle lepiej się prowadzi i jedzie prosto, a nie jak poprzednio w stronę prawą. Czyżby problem stanowiły nieoryginalne mniejsze felgi?
Na oryginalnych 18" też ściąga i to tylko w prawo. Jest coś na rzeczy i tyle.

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2019, o 13:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 gru 2018, o 23:49
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Powracając do mojej historii, samochód jest obecnie w serwisie. Wymieniłem 4 opony na nowe i nic to nie dało. Felgi 18. Tz. ciężko jest to zauważyć w mieście przy wolnej jeździe. Czasami miałem wrażenie, że jakby lekko jest odchylona kierownica w prawo względem toru jazdy. Dopiero po wyjeździe w dłuższą trasę, przy prędkości np. 130 - 140 km/h wtedy problem stał się bardziej uciążliwy jak dla mnie. Zgodnie z umową przyjechałem do serwisu i samochód zatrzymali. Ustawili geometrię wzorcowo i okazało się, że skrzywienie jest większe niż być powinno. W związku z czym stwierdzili, że wiązać się to może nawet z rozebraniem układu kierowniczego. Na razie mam czekać na informację bo będą sprawdzać krok po kroku co może być przyczyną tego defektu. Jak skończy się ta zabawa w prostowanie to dam znać z jakim efektem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2019, o 02:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 gru 2018, o 20:10
Posty: 11
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 1.8 benzyna
Chętnie się dowiem. U mnie chyba podobny problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2019, o 12:53 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2018, o 17:15
Posty: 70
Marka: Toyota
Model: Avensis t 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 benzyna
Czekamy z niecierpliwością


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwi 2019, o 21:31 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 gru 2018, o 23:49
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Auto wyjechało z serwisu. Niestety połowa sukcesu. Mianowicie kierownica jest już ustawiona prosto względem toru jazdy. Dopiero po rozpędzeniu samochodu do ok. 130 - 140 km/h, po puszczeniu kierownicy, zaczyna ustawiać się lekko w prawo konsekwencją czego jest ściąganie auta. W Toyocie wymieniono śrubę regulacyjną zwrotnicy lewego koła. Lewego ponieważ w moim przypadku problem polegał na tym, że po wyprostowaniu kierownicy, auto zaczęło jechać w lewą stronę, dopiero po odchyleniu lekko kierownicy w prawo auto jechało prosto. Może analogicznie do wymienionej śruby lewego koła, dokładnie to samo należy zrobić z prawej strony. Bo inaczej nie jestem w stanie tego sobie przetłumaczyć. Jeśli ktoś ma podobny problem, to po wyjeździe z serwisu proponuje wyjechać gdzieś na trasę i rozbujać auto do prędkości pow. 130 km/h. Dopiero bowiem wtedy zorientowałem się, że auto ściąga w prawo. Nie czuć przy tym jakiegoś oporu ze strony auta, że na siłę przekręcą kierownicę. Dopiero po jej puszczeniu zaczyna samoczynnie odchylać się prawo. Do serwisu wracam w następnym tygodniu i niech Panowie dalej kombinują.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2019, o 07:31 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2018, o 17:15
Posty: 70
Marka: Toyota
Model: Avensis t 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 benzyna
Czyli coś tam zrobili ustawili kierownice w punkt 0 , wymienili śrubę, a dalej ściąga?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 kwi 2019, o 09:48 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2018, o 17:15
Posty: 70
Marka: Toyota
Model: Avensis t 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 benzyna
Kris7 napisał(a):
Auto wyjechało z serwisu. Niestety połowa sukcesu. Mianowicie kierownica jest już ustawiona prosto względem toru jazdy. Dopiero po rozpędzeniu samochodu do ok. 130 - 140 km/h, po puszczeniu kierownicy, zaczyna ustawiać się lekko w prawo konsekwencją czego jest ściąganie auta. W Toyocie wymieniono śrubę regulacyjną zwrotnicy lewego koła. Lewego ponieważ w moim przypadku problem polegał na tym, że po wyprostowaniu kierownicy, auto zaczęło jechać w lewą stronę, dopiero po odchyleniu lekko kierownicy w prawo auto jechało prosto. Może analogicznie do wymienionej śruby lewego koła, dokładnie to samo należy zrobić z prawej strony. Bo inaczej nie jestem w stanie tego sobie przetłumaczyć. Jeśli ktoś ma podobny problem, to po wyjeździe z serwisu proponuje wyjechać gdzieś na trasę i rozbujać auto do prędkości pow. 130 km/h. Dopiero bowiem wtedy zorientowałem się, że auto ściąga w prawo. Nie czuć przy tym jakiegoś oporu ze strony auta, że na siłę przekręcą kierownicę. Dopiero po jej puszczeniu zaczyna samoczynnie odchylać się prawo. Do serwisu wracam w następnym tygodniu i niech Panowie dalej kombinują.


I jak kolego byłeś u nich drugi raz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 kwi 2019, o 18:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 gru 2018, o 23:49
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
I na razie wracam po długim weekendzie bo auto ponownie wróciło do mnie. Już nie wiedzieli co jest i z serwisu mechanicznego auto trafiło do lakierniczego. Pomierzyli go od spodu i okazało się, że sanki są "krzywe" - odchylenie prawej strony w stosunku do lewej o ponad 1 cm - nie jestem w stanie tego fachowo opisać ale ustalili to na podstawie konkretnych punktów na poszczególnych częściach z prawej i lewej strony auta. Co jest powodem - na pewno nie jakiś dzwon - podejrzewali to w pierwszej kolejności ale po ponownym gruntownym zbadaniu auta odrzucili tą opcję. Ponieważ nie wiedzą dlaczego jest taka różnica muszą rozebrać praktycznie całe przednie zawieszenie i sprawdzić każdą pojedyncza część. Na razie tyle, na szczęście znaleźli już punk zaczepienia. Powiedziano mi też, że w jednej z Toyot, akurat nie w avensis był podobny problem. Okazało się, że facet który przyjechał z taką usterką, kilka miesięcy przed serwisem zamówił lawetę do auta (coś miał z oponą, nieważne zresztą) i okazało się, że laweciarz wciągnął auto zaczepiając je o prawy wahacz. W moim przypadku wszystkie części w aucie od spodu wyglądają na nowe bez żadnej usterki fizycznej. Zapewniano mnie, że w mojej wersji Toyoty po lifcie problem ściągania auto został wyeliminowany. No ale jak widać nie do końca. Ponadto nawet jak coś się działo to wystarczyło wymienić w aucie śrubę regulacyjną i to na ogół wystarczyło - dotyczyło to głównie avensisów i RAV. Także czekam. Na koniec całej przygody poproszę o pisemne potwierdzenie każdej dokonanej czynności z szczegółowym opisem przyczyny ściągania. Wtedy podzielę się ze wszystkimi tą wiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 kwi 2019, o 09:27 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 6 paź 2018, o 17:15
Posty: 70
Marka: Toyota
Model: Avensis t 27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8 benzyna
To chyba Toyota robi to zawieszenie z papieru, ale kit wciskają, laweciarz zaczepił o wahacz i się skrzywił. Co do tego, że zawieszenie z prawej strony jest odchylone to już chłopaki o tym pisali, że to właśnie to powoduje tą usterkę, niby była to wada fabryczna w początku produkcji, ale widać, że do tej pory jest ten problem. Daj znać kolego co tam wyjdzie z Twoim autem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2019, o 16:36 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 gru 2018, o 23:49
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Kolejna wizyta i następujący stan faktyczny: kierownica skrzywiona w prawo, auta już nie ściąga w żadną stronę. Co zostało zrobione - ponoć odkręcono i ponownie przykręcono sanki. Nie wiem czy rzeczywiście to zostało zrobione ale nie chce już na ten temat pisać. Mam też wątpliwości czy to, co do tej pory jest robione jest nakierowane na wyeliminowanie mojej usterki. Po 5 czy 6 wizytach łącznie zapłaciłem nie więcej niż 120 zł. Auto nie jest już na gwarancji, a za godzinę pracy serwisu toyoty, jak zresztą za większość pracy serwisów, płaci się jak za zborze. Oczywiście problem nie został wyeliminowany w 100 % natomiast nie wołają ode mnie żadnych pieniędzy za to c do tej pory zrobili. Także sam już nie wiem czy cokolwiek robią czy tylko mi ściemę wciskają. Zgodnie z zapewnieniem "mistrza" mechanika auto wymaga zmiany tylnego prawego wahacza. Akurat o tym fakcie wiedziałem przy zakupie auta, że już jest na granicy i że trzeba będzie liczyć się z jego wymianą. Pytanie z mojej strony było proste - czy wymiana wyeliminuje problem krzywej kierownicy. Odp. mistrza - tak (szkoda, że tak od samego początku nie mógł powiedzieć ale już tam, może nie jest to takie proste jak mi się wydaje). Nie pozostaje mi nic innego jak ten ostatni raz "zaufać" panom serwisantom przed zmianą serwisu na inny. W tym miejscu pragnę Wam dodatkowo zaznaczyć, że najlepiej kontaktować się w sprawie konkretów bezpośrednio z mechanikiem , a nie z opiekunem samochodu, który na ogół nic nie wie konkretnego i gada co mu ślina na język przyniesie. Jedno jest pewne, każdy przypadek skręcania auta należy jednak traktować indywidualnie i wątpię, że mają jedną sprawdzoną receptę. Niemniej zaufanie do marki zostało mocno nadszarpnięte i mam zamiar - po naprawie tego auto - po prostu go sprzedać i w życiu nie kupić żadnej toyoty. Przy czym zastrzegam, że utrat zaufania spowodowane jest nie przez panów z serwisu ale przez to, że ten problem nie został wyeliminowany przez centralę toyoty w akcji serwisowej pomimo, że z tego co widać jest powszechny. Jest to po prostu przereklamowana marka. Po wymianie wahacza dam znać czy coś to dało czy tez nie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2019, o 19:46 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 11:22
Posty: 813
Lokalizacja: GT4 Warszawa
Pochwały: 32
Marka: TOYOTA
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2011
Silnik: D4D 126KM
szczerze mówiąc to nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem albo ktoś tu banialuki wciska. Auto jedzie prosto jak rozumiem, czyli jak puścisz kierownice na równej nawierzchni to nie ma tendencji do zjeżdżania w żadna stronę. Jeśli tak jest to co ma do rzeczy przekrzywienie kierownicy? To jest zwykła korekta drążkami kierowniczymi w celu ustawienia jej prosto. Koniec. Nie ma tu nic do rzeczy wahacz czy jakikolwiek inny element.

_________________
www.GT4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2019, o 20:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 gru 2018, o 23:49
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Na początku przygody na forum pisałem o moim przypadku. Przed ostatnia wizyta spowodowana była tym, że przy autostradowej prędkości auto miało tendencję, po puszczeniu kierownicy do zjeżdżania w prawą stronę pomimo, że kierownica była już prosto ustawiona. Teraz jest tak, że auto nie ucieka jadąc po prostej nawierzchni, natomiast kierownica ewidentnie jest skrzywiona w prawą stronę względem toru jazdy. Z czego to wynika i co mają panowie fachowcy zrobić albo czego nie zrobili, nie wiem bo po prostu nie znam się na tym. Gdyby mieli to zrobić co opisujesz kolego to pewnie nie byłoby problemu. Natomiast problem pozostał i jak na razie mówią o wahaczu z tyłu, a ponieważ wiedziałem od początku, że jest do wymiany to niech to zrobią. Jeśli to nic nie da to fakt - "banialuki wciskają". Niemniej moje zgłoszenie serwisowe było jasne i proste. Kierownica ma być prosto, a samochód nie ma prawa być ściągany na prawo lub lewo. Koniec. Jeśli nie wyeliminują usterki to wale ten serwis i przenoszę auto do innego. Jeśli tam też nic nie zrobią to wtedy pozostaje mi tylko wyciągać prawne konsekwencje względem sprzedawcy. Na pewno nie będę się bawił w nieskończone pobyty w serwisie i w żonglowanie krzywizną kierownicy czy geometrią auta. Jestem i tak już mega zawiedziony tym samochodem, zwłaszcza, że jego przebieg obecnie to 40 tyś. km! Dzięki Bogu, że mam inne samochodu bo zalałaby mnie krew jeśli byłby to mój podstawowy wóz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2019, o 07:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 gru 2018, o 23:49
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Mój przypadek zakończony pozytywnie. Zrobione zostało: wymiana śruby regulacyjnej w lewym kole, odkręcono sanki i ponownie je zamontowano, wymieniono tylny wahacz prawego koła no i ostatecznie ustawiono geometrię. Teraz geometria jest podręcznikowa, samochód jedzie prosto i ma kierownicę ustawioną prawidłowo względem toru jazdy, nie ściąga go na żadną stronę. Także po 5 czy 6 wizytach w serwisie w końcu zakończyłem przygodę z nierówną kierownicą.

Tym co mają problemy życzę powodzenia i cierpliwości jeśli chodzi o współpracę z serwisem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2019, o 08:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 356
Lokalizacja: Podkarpacie/ DE
Pochwały: 13
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Kris7 napisał(a):
Mój przypadek zakończony pozytywnie. Zrobione zostało: wymiana śruby regulacyjnej w lewym kole, odkręcono sanki i ponownie je zamontowano, wymieniono tylny wahacz prawego koła no i ostatecznie ustawiono geometrię. Teraz geometria jest podręcznikowa, samochód jedzie prosto i ma kierownicę ustawioną prawidłowo względem toru jazdy, nie ściąga go na żadną stronę. Także po 5 czy 6 wizytach w serwisie w końcu zakończyłem przygodę z nierówną kierownicą.

Tym co mają problemy życzę powodzenia i cierpliwości jeśli chodzi o współpracę z serwisem.
Wszytko w ramach gwarancji czy musiałeś ponieść jakieś koszty z tym związane?

Wysłane z mojego VTR-L09 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 cze 2019, o 22:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 gru 2018, o 23:49
Posty: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2013
Silnik: 1.8 benzyna
Zapłaciłem za wymianę wahacza i śrubę regulacyjną. Wahacz 350 zł plus wymiana 300 zł, śruba z wymianą ok. 100 zł z tego co pamiętam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda