TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 paź 2018, o 00:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 34  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 gru 2011, o 11:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 22:08
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE 1.8 + LPG
Damian84 napisał(a):
ok 0.4L/100km.

:bojesie:
Czy oby na pewno dobrze podałeś? Toć to na 1000km bańka :bojesie:

pawkaj Dr zawsze można wlać i sprawdzić co się będzie działo. Na pewno nie zaszkodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 12:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
pawkaj - mogły ci po prostu klęknąć uszczleniacze zaworowe. Guma stwardniała i leci górą a nie dołem do cylindrów. Ale wtedy poddymiał by ci po np. nocy lub dłuższym postoju po odpaleniu. O wyciekach nie piszę, bo na pewno byś pisał.
Co do moto doktora, to wybór należy do ciebie. Ale takie rzeczy robili kiedyś przez wjazdem na giełdę... :-)

ps. ile ci Mobila spijał wcześniej? Zawsze zostaje jeszcze 10W-60 lub 15W-50 ;-)

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 13:22 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 00:35
Posty: 504
Lokalizacja: swiat
Pochwały: 4
Marka: opel
Model: kadett
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 1991
Silnik: c20let++f28
Wymien uszczelniacze, problem powinien minac.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 15:55 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
meil12345 napisał(a):
Damian84 napisał(a):
ok 0.4L/100km.

:bojesie:
Czy oby na pewno dobrze podałeś? Toć to na 1000km bańka :bojesie:

pawkaj Dr zawsze można wlać i sprawdzić co się będzie działo. Na pewno nie zaszkodzi.

Jakby spalał 0,4/100km to bym zamiast oleju samego doktora wlał :-D
ave4ever napisał(a):
pawkaj - mogły ci po prostu klęknąć uszczleniacze zaworowe. Guma stwardniała i leci górą a nie dołem do cylindrów. Ale wtedy poddymiał by ci po np. nocy lub dłuższym postoju po odpaleniu. O wyciekach nie piszę, bo na pewno byś pisał.
Co do moto doktora, to wybór należy do ciebie. Ale takie rzeczy robili kiedyś przez wjazdem na giełdę... :-)

ps. ile ci Mobila spijał wcześniej? Zawsze zostaje jeszcze 10W-60 lub 15W-50 ;-)

Co do dymu to troszkę go widać lecz nie jestem w stanie powiedzieć czy to przez gaz czy przez uszczelniacze. Suchutki, wycieków nie ma.
piokli pisał mi, że uszczelniacze mogę dostać tylko w ASO. To prawda?
Pisał też żebym sprawdził kompresję i to pomoże ustalić czy to wina uszczelniaczy.

Czy to jest 13751? Bo się nie znam.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1998_T ... _1302.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 18:19 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Sprawdziłem jeszcze raz poziom oleju już pod domem. Samochód stoi leciutko pod górkę. Wyszło mi, że poziom stoi między siódmym, a ósmym X-em. Jest ich 10 więc pokazuje, że ubyło 250ml. "Troszkę" namieszałem wiec się nie gniewajcie. Sorki :kwiatek:
Nie zmienia to jednak faktu, że i tak nie jest to mało.

Ile jest tam tych uszczelniaczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 19:37 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
pawkaj napisał(a):
Sprawdziłem jeszcze raz poziom oleju już pod domem. Samochód stoi leciutko pod górkę. Wyszło mi, że poziom stoi między siódmym, a ósmym X-em. Jest ich 10 więc pokazuje, że ubyło 250ml. "Troszkę" namieszałem wiec się nie gniewajcie. Sorki :kwiatek:
Nie zmienia to jednak faktu, że i tak nie jest to mało.

Ile jest tam tych uszczelniaczy?


przede wszystkim poziom oleju sprawdza się na równym a nie pod górkę. Uszczelniacze sa dostępne w normalnych sklepach również. Trzeba sie tylko zooreintować jak z cenami. Masz ich tyle ile zaworów. Pytanie tylko, czy da się je wymienić bez zrzucania głowicy. Nie wiem czy sie da 7A-FE, ale pewnie tak bo dostęp tam dosyć dobry raczej. Choć trudno znaleźć już teraz mechanika, który będzie chciał sie z tym bawić. Jeśli tak, to da sie to zrobić tanim kosztem. Uszczelaniacze trzonków zaworów raczej wpływu na kompresję nie mają tylko na zużycie oleju :-) . Ale zanim się coś zrobi, to warto zrobić pomiar z próba olejową. Będziesz wiedział, jeśli coś nie tak wyjdzie z ciśnieniem czy dół czy góra.
Tylko może TY najpierw sprawdź jakie masz zużycie tego oleju naprawdę, bo ja już się lekko zgubiłem :-)

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 20:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 22:08
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE 1.8 + LPG
pawkaj napisał(a):
Czy to jest 13751? Bo się nie znam.

Nie to nie jest to czego szukasz. Uszczelniacze są oznaczone numerem 13711A

Tak jak napisał ave4ever uszczelniaczy jest tyle ile zaworów czyli w naszym przypadku 16.

A tu masz filmik jak można wymienić uszczelniacze tylko, że na podstawie Peugota 306:
http://www.youtube.com/watch?v=RIGjkj67Ljg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 20:49 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Dzięki ave4ever. Mam też świadomość tego, że należy sprawdzać na równym, ale jak sprawdzałem po wymianie to właśnie w moim miejscu czyli tak jak pisałem na leciutkim wzniesieniu.
Jest to dla mnie wykładnik dlatego zrobiłem korektę :-)
Czyli radzicie wymienić uszczelniacze? Zapytam w IC.
Jeśli nie będę jeździł dużo przez zimę to może poczekam do wiosny. Mam jeszcze 1,2l na dolewkę.
meil12345 dzięki za podanie nr.
Filmik już wcześniej wygrzebałem ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 21:55 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Czy to są uszczelniacze trzonka zaworu czy jakoś inaczej się nazywają?
Reinz, CORTECO ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 22:43 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7183
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Praktycy w wymienianiu uszczelniaczy mówią, że uszczelniacze nieoryginalne szybko tracą szczelność.
Ciekawe na ile tańsze byłyby zamienniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 23:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
piokli, tak z ciekawości jakie to są oryginalne uszczelniacze? Jakiej firmy? Corteco to bardzo dobra firma jeśli chodzi o wszelkie uszczelniacze. W IC mają je niby koło 10 zł/sz. Mają też i jakieś po 3 zł/sz. A po ile mają ori w ASO?
Praktycy niektórzy twierdzą , że sama wymiana uszczelniaczy bez kompleksowego zrobienia głowicy może na wiele się nie zdać.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 23:09 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Przeczytałem większość postów w tym wątku i natrafiłem na wpis Visitor1230 (str 24) gdzie cytuje kolesia który zalał płukankę LM i po jakimś czasie tj kilku tys spadło mu branie oleju.

Zrobię w takim razie tak. Będę robił dolewki na tym co mi zostało i dopiero na wiosnę zajmę się uszczelniaczami.
Do tego czasu sprawdzę ciśnienie i zrobię próbę olejową.
Jakby co to będę jeszcze robił wpisy po następnych tysiakach ;-)
Dzięki Panowie :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 23:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
powiem ci tylko jeszcze tak. Uszczelniacze można zweryfikować zwykłym domowym partyzanckim sposobem ;-) . Żeby mieć pewność w stosunku do oceny, najlepiej poprosić kogoś rano lub w dzień po kilkugodzinnym postoju o odpalenie dupowozu. Ty stoisz z tyłu za rurą wydechową i niecierpliwie czekasz w napięciu . Odpalacie i ... jeśli to nie jest diesel a puszcza bąka niebieskiego dymu (a nie pary wodnej) to już wiesz bez żadnych pomiarów ciśnienia, że uszczelniacze są do dupy ... Test powtórzyć dla pewności i tyle :-)

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 gru 2011, o 23:49 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Ok. Zaryzykuję tego bąka w nos ;-)
Co do poprzedniego postu to kaska mi ucieka i raczej poczekam :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 08:56 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7183
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 880
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
ave4ever napisał(a):
piokli, tak z ciekawości jakie to są oryginalne uszczelniacze? Jakiej firmy?

Niestety ja nie wiem, ale na innych forach toyoty czytałem opinie 2 różnych ludzi, którzy wymienili uszczelniacze na tanie zamienniki i ta guma im szybko stwardniała i zaczęła puszczać olej. Trzeba było jeszcze raz wymieniać.
Bardzo możliwe, że są dobre zamienniki, ale nie wiadomo które.
Ta guma musi mieć specyficzny skład, aby temperatura w silniku nie powodowała jej starzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 09:22 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Poszukam gdzieś w necie.
Producenci to: 4Max, Corteco, Elring, Febi, Goetze, Hans Pries, Lema
Niektórych od razu nie biorę pod uwagę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 09:27 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
jasne piokli, tylko imho corteco nie jest tanim zamiennikiem. Jeśli cena faktycznie jest za niego 10 zł/szt to i tak jest duuuzo za mała gumkę. Ale masz rację, że najtanszego badziewia tez bym nie wsadzał, bo to troche roboty jest. Warto zrobić wywiad w ASO, bo może się okazać, że tam są nawet tańsze, no i mamy gwarancje "oryginalności". Choć może sie okazać, że kupiliśmy dla przykładu te same corteco :-) Choć akurat w przypadku toyoty to raczej nie.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 09:45 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Czy mając ściągacz i kleszcze można zrobić to samemu czy trzeba dać to specjaliście?
Oczywiście jeśli nie trzeba ściągać głowicy, a tego niestety nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 10:18 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 22:08
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE 1.8 + LPG
pawkaj napisał(a):
Czy mając ściągacz i kleszcze można zrobić to samemu czy trzeba dać to specjaliście?
Oczywiście jeśli nie trzeba ściągać głowicy, a tego niestety nie wiem.

I to jest bardzo dobre pytanie. Analizując filmiki w necie pokusiłbym się o stwierdzenie, że można to zrobić samemu. Jeżeli się zablokuje zawór (tłokiem w górnym położeniu) aby nie wpadł do środka to głowicy nie trzeba by było zmieniać. Ale może w tej kwestii wypowiedzą się fachowcy/mechanicy którzy tę operację już przerabiali. Na ogół najgorszy jest ten pierwszy raz :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 10:34 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
To może zaczniemy od...twojego? :-D
Niestety lubię ryzyko i czasami jest to zgubne. Choć rzadko mi się to zdarza, abym coś spie...
Kusi mnie aby spróbować.

Tak czytam jak to zrobić i raczej nie będę się za to brał. Silnikami nigdy się nie zajmowałem, ani mnie to nie kręciło, tak więc wolę popatrzeć jak to się robi stojąc obok. :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 11:19 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 22:08
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE 1.8 + LPG
pawkaj napisał(a):
Kusi mnie aby spróbować.
Mnie też :-D Myślałem, że najpierw Ty przetestujesz a ja zrobiłbym to kiedyś w przyszłości :jezyk:
Jednak jak się czegoś nigdy nie robiło to jest trochę strachu. Ja jak już dłubię to u dziadków i też zawsze mam "stracha" czy coś się nie spierniczy, bo na wsi nie ma sklepów i serwisów a wtedy do W-wy pozostaje tylko autobus i samochód unieruchomiony na minimum tydzień.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 11:32 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Jeśli byśmy zabrali się za to razem to może i dalibyśmy radę. Potrzebny jest niestety kompresor, a jego nie posiadam.
Resztę można kupić.
Wyjdę niedługo i zapytam ile chcieliby u mnie w warsztacie za wymianę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 14:07 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 9 cze 2009, o 22:08
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 6
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 kombi
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE 1.8 + LPG
Niestety ale kompresora ja również nie posiadam :nie: Tak więc wspólna robota chyba nie przejdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 14:10 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Byłem i pytałem.
Niestety musieliby zdjąć głowicę, bo nie posiadają tak mocnego kompresora i ewentualnie blokady do tłoka(?)
Zdjęcie głowicy 300zł wymiana uszczelniaczy 200zł.
Do tego trzeba doliczyć uszczelkę i uszczelniacze.
Za drogo to wychodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 17:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
dlatego ci pisałem, że teraz juz trudno znaleźć mechanika, który będzie chiał sie z tym bawić. Musiałbyś znaleźć "Pana Henia", żaden duży warsztat tego nie weźmie. I troche za robotę też weźmie, bo to żmudne zajęcie.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2011, o 17:09 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Sama robota to wyszłaby 200zł tylko nie mają tego co pisałem. A szkoda, bo oni są sprawdzeni przeze mnie od lat. :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2011, o 21:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2011, o 20:59
Posty: 198
Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD
Nie przesadzajcie z tymi uszczelniaczami,wymiana jest możliwa przez każdego z Was w garażu.Kompresor to zbędny dodatek,wystarczy myśleć o ustawieniu tłoka w górnym położeniu i można robić.Dobry,nowy uszczelniacz dosyć dobrze trzyma trzonek zaworu i nie ma problemu żeby założyć sprężynę i zabezpieczenia.Nie smarować trzonka olejem,wszystko na sucho.Zrobiłem juz trochę wymian uszczelniaczy i nigdy nie musiałem uzywać jakichkolwiek przyrządów czy narzedzi.Jezeli ktoś jednak ma problem to można wciskać haczykiem do komory cylindra jakiś sznurek i tym wypełnić lukę pod zaworem.Na zawory ssace można pokusić sie o uszczelniacze z zamienników,na wydechy lepiej kupić oryginały.Najlepiej kupić wszystkie oryginalne,brązowe na ssące i czarne na wydech.

Próbe sprawności uszczelniaczy robimy w inny sposób.Rozpędzamy samochód na którymś z biegów (II-III) do wyższych obrotów,puszczamy gaz az obroty spadna do niskich i znowu wciskamy w podłogę,jezeli poleci w tym momencie dym to znaczy że silnik zassał przez uszczelniacze porcję oleju.Silnik musi byc rozgrzany,po postaju zawsze poleci jakaś porcja oleju do cylindra a pierścienie nie zapewniaja takiej szczelnosci jak na ciepłym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2011, o 21:50 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
W silniku to wymieniałem tylko uszczelkę pod pokrywą zaworów, olej i filtr.
Nie wiem jak to powinno wyglądać więc nie będę próbował. Gdybym miał zapłacić 200zł za robotę to zrobiłbym to już jutro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2011, o 22:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2010, o 15:21
Posty: 373
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2000
Silnik: 3S-FE
carinus, no chyba nie mówisz poważnie - pokaż mi sprawny silnik ZI, który przy odpalaniu po nocy dymi :-) ? IMHO zdaniem prostszym sposobem jest sprawdzenie dymienia po odpaleniu - łatwiej niż obserwować podczas jazdy. Jak uszczelniacze mają dosyć to po kilku -kilkunastu godzinach olej musi spłynąć do cylindrów.

_________________
Aven kombi + LPG BRC Seguent
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2011, o 22:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2011, o 20:59
Posty: 198
Lokalizacja: lubuskie/Belgia
Marka: Toyota
Model: Avensis T25 D4D
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2004
Silnik: 1CD
ave4ever napisał(a):
carinus, no chyba nie mówisz poważnie - pokaż mi sprawny silnik ZI, który przy odpalaniu po nocy dymi :-) ? IMHO zdaniem prostszym sposobem jest sprawdzenie dymienia po odpaleniu .


Podałem sposób na sprawdzenie szczelności uszczelniaczy a nie sprawdzenie czy puszcza dyma po odpaleniu,może z uszczelniaczy,a może z pierscieni?Głowica i uszczelniacze nie są zalane olejem po czubek silnika i nie może on spływać w takich ilościach zeby zalac komorę spalania,ale pierscienie mogą swobodnie przepuścić odrobine oleju do powstania dymka.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1009 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 34  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda