TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 22 paź 2017, o 01:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 cze 2009, o 11:26 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lut 2009, o 23:56
Posty: 47
Lokalizacja: Wałbrzych
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7A-FE
Szukałem na forum ale konkretnych odpowiedzi nie znalazłem. Może kiepsko szukałem :-)
Jaki płyn chłodzący polecacie? Chciałbym go wymienić bo wymieniam rozrząd i pompę wodną więc za jednym zamachem można się pokusić o płyn. Nie znam się i nie chciałbym wlać jakiegoś badziewia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 cze 2009, o 14:39 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 12:13
Posty: 185
Lokalizacja: Szczecinek
Pochwały: 12
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 1AZ-FSE, 2.0 benzyna
Ja ostatnio zalałem moją Ave płynem Prestone z tego co się orientowałem to ma dobre opinie. Nic szczególnego raczej o płynie nie mogę powiedzieć po prostu trzyma odpowiednią temperaturę silnika.

_________________
MOJA FANTASTYCZNA AVE

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 cze 2009, o 16:33 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 10 sie 2007, o 23:25
Posty: 591
Lokalizacja: Biała Podlaska
Marka: Corolla
Model: E12
Rocznik: 2006
Silnik: 1ND-TV
TU masz odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 cze 2009, o 22:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2009, o 22:12
Posty: 308
Lokalizacja: Grudziądz/Gdańsk
Marka: Nissan
Model: Primera
Rocznik: 2000
Silnik: 1800 + LPG
ja stosowalem do tej pory w moich samochodach Petrygo z Orlenu i nie mialem co do tego zadnych obiekcji

_________________
Czesio Team

SEAT TEAM ODDZIAŁ >KUJAWY TEAM<

SPEEDWAY FAN : GKM - GRUDZIĄDZ FAN


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 00:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 02:32
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis II T25 Wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2L benzyna
Witam,
aby nie zakładać osobnego tematu pozwolę sobie podłączyć się do tego.

Do wczoraj, nim kuna nie przegryzła węża, jeździłem na oryginalnym różowym płynie long live toyoty na 160tys. (mam przejechane 156tys. więc dużo nie straciłem) a teraz chwilowo mam zalany układ wodą demineralizowaną.

Czy ten oryginalny płyn różowy toyoty jest aż tak dobry aby teraz też go kupić ?

Z drugiej strony jaki, waszym zdaniem, jest dobry lub nawet najlepszy płyn innej firmy ?

I ostatnia rzecz - z płynów dostępnych w markecie jaki jest najbardziej odpowiedni:

1. różowe borygo NOWY ?
2. zielone borygo EKO ?
3. borygo ALU FORMUŁA
4. Prestone -37 stopni

Będę wdzięczny za jak najszybsze porady ponieważ jutro odbieram nową rurę i chciałbym od razu zalać układ nowym, docelowym płynem.

_________________
TOYOTA AVENSIS II T25 WAGON 1AZ-FSE 2005 2L benzyna D-4 solo 147KM

Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km

Przebieg : 167tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 00:57 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 10:21
Posty: 2984
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 9
Marka: toyota
Model: t25 przed i po fl
Rocznik: 2007
Silnik: 1cd i 1ad
kup cokolwiek.... nie przesadzajmy, jak nie mieszkasz na syberii, ja bym kupil taki sam kolor jaki byl....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 08:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Bez znaczenia. Instrukcja nie zaleca nic konkretnego. Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2013, o 08:57 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2013, o 15:20
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2007
Silnik: 1ZZ-FE + LPG
biker01 napisał(a):
Ja ostatnio zalałem moją Ave płynem Prestone z tego co się orientowałem to ma dobre opinie. Nic szczególnego raczej o płynie nie mogę powiedzieć po prostu trzyma odpowiednią temperaturę silnika.


Ja co prawda w innej furce jak wymieniałem w zeszłym roku termostat, zalałem Prestone, też słyszałem że dobry no i druga zaleta że można z każdym płynem chłodzącym go wymieszać.

_________________
Pozdrawiam,
Kamil

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 09:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
tez mam presto, bo kiedys byl tani w tesco, -37 daje rade, nie narzekam, pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 11:53 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2008, o 13:04
Posty: 2141
Lokalizacja: WAW, Józefów
Pochwały: 94
Marka: CZARNA
Model: WOŁGA T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2005
Silnik: 2,0 D4D 1CD
Ja zalewałem wszystkie Toyoty, jakie miałem G12 z grupy VW.
Podobno ten płyn jest liczony na 5lat/ 150 lub 250kkm. Zawiera też dodatki antykorozyjne - taki tłusty w dotyku się wydaje.
Ostatnio wziąłem z Febi, poprzednio Texaco.
Wymieniam 1 raz zaraz po zakupie i święty spokój do końca dni auta w moim posiadaniu (chyba, że coś się stanie z układem chłodzenia ;-) ).

_________________
"CZARNA WOŁGA"Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 12:20 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2012, o 22:41
Posty: 107
Lokalizacja: KR
Pochwały: 9
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2007
Silnik: 1ZZ-FE + LPG
Słyszałem bardzo dobre opinie o koncentracie PRESTONE.
Obrazek

_________________
Pozdrawiam

Rufus


Jeśli moja wypowiedź okazała się przydatna - kliknij plusika


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 18:34 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 02:32
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis II T25 Wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2L benzyna
Dziękuje za wszelkie porady.

Starałem się aby temat wyboru płynu chłodzącego nie był tak niepotrzebnie skomplikowany jak wybór oleju ale okazał się bardziej skomplikowany niż początkowo myślałem.

Od początku wybierałem pomiędzy Prestonem a Borygo.

Płyny chłodzące Borygo różnią się między sobą głównie zastosowanym glikolem:
Borygo Eko to nietoksyczny glikol propylenowy
Borygo Nowy to glikol monoetylenowy

a tylko Borygo Alu Formuła jest na bazie glikolu etylenowego.

Prestone zgodnie z opisem na stronie (http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... ml#more-34) jest również wykonany na bazie glikolu etylenowego.

Piszę o tym, ponieważ wyraźnie w dokumentacji serwisowej na stronie 16-32 (ENGINE COOLANT (1AZ–FSE)) w pliku COOLING SYSTEM.pdf jest wyraźnie napisane:
"Using of coolant with includes more than 50 % (freezing protection down to –35 C (–31 F)) or 60 %
(freezing protection down to –50 C (–58 F)) of ethylene–glycol is recommended but not more than
70 %."

Z czego wynika, że Toyota do swoich silników (przynajmniej do T25 1AZ-FSE) rekomenduje płyn chłodzący na bazie glikolu etylenowego.
Z tej różnicy w zastosowanym typie glikolu wynika, mało znana zasada, że nie każde płyny można ze sobą zmieszać i po części wyjaśnia używanie różnych kolorów płynów np. przez Borygo. Wyraźnie jest napisane na stronie Prestona, że można go mieszać z innymi płynami pod warunkiem, że też są na bazie glikolu etylenowego:
"Dodatkowo Płyn do chłodnic Prestone może być bezproblemowo mieszany z każdym innym płynem (na bazie glikolu etylenowego) nie zmieniając jego właściwości ochronnych i koloru."

Zamierzam również, co sugeruje też toyota, użyć płukanki i wody destylowanej aby maksymalnie pozbyć się starego płynu i jego resztę oraz oczyścić też układ.
Dopiero wtedy napełnię układ Prestonem lub Borygo Alu Formuła.

Przy okazji, w dokumentacji jest opisane, że wchodzi w układ 6,1L - jestem ciekaw ile wejdzie bo nigdy nie można zlać całkowicie starego płynu z układu.

Mam tylko mały problem: wymieniłem wspomnianą górną grubą rurę, przy wymianie wylało się troszkę płynu z niej, również chłodnicy oraz silnika ale w zbiorniczku wyrównawczym poziom wcale się nie zmienił i ciągle jest pomiędzy minimum a maksimum (zapewne ma to związek z otwarciem termostatu).
Jest to dla mnie troszkę nietypowe ponieważ np. w Lanosie zlewając płyn z chłodnicy na dole korkiem schodził też ze zbiorniczka wyrównawczego.

Czy jest jakaś konkretna procedura dla T25 1AZ-FSE jak napełnić i odpowietrzyć układ chłodzenia, zapewne zbiorniczkiem wyrównawczym ?

_________________
TOYOTA AVENSIS II T25 WAGON 1AZ-FSE 2005 2L benzyna D-4 solo 147KM

Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km

Przebieg : 167tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 18:53 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Mi wlazło 4 litry Prestone...termostat wyjęty...dolny wąż od chłodnicy zdjęty....pewnie te 2 litry zostały w bloku.Ze zbiorniczka możesz to normalnie wylać....odkręć od dołu i wylej stary płyn.A procedura odpowietrzania taka sama jak wszędzie.

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 19:33 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 02:32
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis II T25 Wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2L benzyna
lutek napisał(a):
Mi wlazło 4 litry Prestone...termostat wyjęty...dolny wąż od chłodnicy zdjęty....pewnie te 2 litry zostały w bloku.Ze zbiorniczka możesz to normalnie wylać....odkręć od dołu i wylej stary płyn.A procedura odpowietrzania taka sama jak wszędzie.


Na razie chce tylko dolać/uzupełnić układ woda demineralizowaną ponieważ na takiej jeździłem kilka dni dolewając co uciekało ze wspomnianej grubej górnej rury poklejonej taśmą. Dziś dotarła do salonu nowa rura, zakupiłem i wymieniłem ale przy wymianie, jak pisałem, wyleciało dość dużo płynu z bloku silnika oraz z góry chłodnicy.
Nowy płyn będzie lany po płukance zapewne jutro lub w sobotę.

Dlatego chciałbym mieć pewność jak to teraz zrobić. Czy nic się nie uszkodzi kiedy teraz uruchomię silnik,
bo jak rozumiem teraz powinienem uruchomić silnik, zaczekać aż się na tyle nagrzeje, że otworzy się termostat i zaciągnie wodę ze zbiorniczka i dopiero wtedy dolewać aż uzyskam odpowiedni poziom.

W dokumentacji serwisowej jest też jakaś wzmianka aby sprawdzić kapslem na chłodnicy czy po jej poluzowaniu będzie już z niego lecieć woda a nie powietrze, drugie takie miejsce to chyba ten na motylek odkręcany zaworek przy wejściu wspomnianej grubej rury na górze chłodnicy.
Znajomy ma w Mitsubishi taką śrubę 13mm w bloku silnika, którą odpowietrza układ po nowym napełnieniu stąd moje podejrzenie, że tutaj w T25 1AZ-FSE też może być jakaś przynajmniej procedura jak nie śruba.

Jeśli dobrze piszę jak to zrobić to proszę o potwierdzenie a jeśli nie to bardzo proszę o wszelkie uwagi lub krótki opis jak to wykonać takie uzupełnienie płynu chłodzącego (oczywiście na chwilę obecną muszę uzupełnić wodą demineralizowaną).

Doczytałem jeszcze gdzieś aby ogrzewanie włączyć na maksa i czekać aż będzie ubywać płynu w zbiorniczku dolewając go.

_________________
TOYOTA AVENSIS II T25 WAGON 1AZ-FSE 2005 2L benzyna D-4 solo 147KM

Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km

Przebieg : 167tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 20:16 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
widze konkretnie do sprawy podszedles, i wszystkie plyny sprawdziles, po polsku w instrukcji opisane to tak:
PΠyn chΠodzàcy musi byç roztworem na bazie
glikolu etylenowego, bez dodatków krzemu,
aminy, azotynu, boranu (oparty na skΠadnikach
organicznych i fosforanach). UkΠad chΠodzenia
silnika w tym samochodzie zostaΠ fabrycznie
napeΠniony roztworem pΠynu „TOYOTA Super
Long Life Coolant”. W celu unikni´cia problemów
technicznych stanowczo zalecane jest
stosowanie pΠynu „TOYOTA Super Long Life
Coolant” lub jego zamiennika.
PΠyn chΠodzàcy „TOYOTA Super Long Life
Coolant” jest zmieszany w 50% z wodà dejonizowanà.
Zapewnia on ochron´ przed zamarzaniem
do temperatury okoΠo –35 °C.

co do wymiany polecam:
viewtopic.php?f=72&t=5693&hilit=wymiana+p%C5%82ynu
viewtopic.php?f=21&t=15071&hilit=wymiana+p%C5%82ynu

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2013, o 21:49 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 02:32
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis II T25 Wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2L benzyna
Dolałem do zbiornika wyrównawczego wody na kreskę maks - było niezmiennie pomiędzy min a max mimo, że wylało się gdzieś około 1-2 litrów podczas wymiany tej górnej grubej rury wody z bloku silnika z chłodnicy.
Uruchomiłem silnik i pracował przeszło godzinę.
Wskazówka temperatury ustawiła się jak zawsze czyli gdzieś 1-2 milimetrów przed środkiem - tak zawsze było, raczej prawidłowo.
Po gdzieś 30 minutach od odpalenia silnika włączył się wentylator tak gdzieś na 20 sekund, wyłączył i powtarzał to co jakieś 5 minut.

Problem w tym, że ze zbiorniczka nic nie ubyło - ciągle poziom trzyma się na max.
Naciskając na grubą górną rurę czuć ciśnienie ale brak reakcji wypychania wody w zbiorniczku.
Pomierzyłem pirometrem temperatury:
- blok silnika w okolicy pokrywy zaworów ma 95 stopni.
- dolna rura do chłodnicy osiąga maksymalnie 85 stopni, wtedy włącza się wentylator i temperatura spada do 71 stopni,
- góra rura do chłodnicy osiąga 75 stopni a po włączeniu wentylatora spada tak do 65 stopni.

Zapewne wcale nie włącza się termostat ale ile można czekać ?
Czy mimo, że blok stracił 1-2 litrów to chłodzenie jest wystarczająco wydajne bez otwierania termostatu ?

Zastanawia mnie jeszcze fakt kiedy zleje cały płyn z bloku silnika i chłodnicy do wymiany płynu na docelowy.
Wygląda na to, że lejąc przez zbiornik nie wejdzie właściwa ilość płynu.

_________________
TOYOTA AVENSIS II T25 WAGON 1AZ-FSE 2005 2L benzyna D-4 solo 147KM

Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km

Przebieg : 167tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2013, o 07:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2012, o 02:32
Posty: 108
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 5
Marka: TOYOTA
Model: Avensis II T25 Wagon
Rocznik: 2005
Silnik: 1AZ-FSE 2L benzyna
Piszę w nowym poście bo forum raz pozwala na edycję postu a teraz nie ma takie możliwości.

Po chwili kilkunastu minutach ostudzenia płynu w instalacji wspomniany gruby górny wąż z bloku silnika do chłodnicy nie jest już tak napompowany i naciskając na niego widać wyraźnie, że wpływa płyn do zbiorniczka wyrównawczego.

Robiłem podstawowy błąd - posiadając wiedzę jak napełniać układ z Lanosie próbowałem napełnić układ wlewając płyn do zbiorniczka wyrównawczego a to tylko taki zbiorniczek nadmiarowy płynu.
A trzeba było odkręcić ten metalowy kapsel na samej chłodnicy i tam wlać płyn no i teraz weszło z 2 litry przy okazji odpowietrzając drenem na górze po drugiej stronie chłodnicy.

Przewertowałem zwykłą instrukcję obsługi i tam nie ma słowa którędy napełniać układ - opisane jest gdzie kontrolować i troszkę dolewać (zbiorniczek wyrównawczo/nadmiarowy).
Ale w dokumentacji serwisowej, na stronie o której wcześniej pisałem, jest narysowany korek na chłodnicy (opisany jako Radiator Cap) i dreny do spuszczania płynu choć w tekście nie jest wyraźnie napisane aby odkręcić Radiator Cap i nalać nowy płyn.

Zaraz sprawdzę czy wszystko dobrze działa.

_________________
TOYOTA AVENSIS II T25 WAGON 1AZ-FSE 2005 2L benzyna D-4 solo 147KM

Spalanie w trasie (100-120km/h) - 6,7L/100km
Spalanie mieszane - 8,6L/100km

Przebieg : 167tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2013, o 08:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
OK. W instrukcji faktycznie brak info ze jest korek na chlodnicy, ale oni tez nie opisuja wymiany plynu ;-) . pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 20:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
około 2 lata temu wlalem płyn prestone dziś sprawdziłem w jakiej jest kondycji i ok.-40'C to nie jest żle Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 20:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
brales ten presto do -37? pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 20:29 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Chyba koncentrat wlałeś a nie płyn :-D

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 20:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
z koncentratów to pomidorowy zalewam ..... :fajka:
-37 to blisko -40 czyli gut


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 21:47 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
To na prawdę gut skoro po dwóch latach ma -37 czyli blisko -40 :fajka:

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 22:02 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 20:24
Posty: 1366
Lokalizacja: Siedlce
Pochwały: 36
Marka: Toyota
Model: Camry x2
Rocznik: 1992
Silnik: 5S-FE x2
lutek napisał(a):
Chyba koncentrat wlałeś a nie płyn :-D


Drogi kolego, sam koncentrat gówno daje bez pomieszania z wodą :jezyk:

_________________
Tato, czy ten samochód jest zepsuty? Nie synku, to tylko diesel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 22:17 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 109
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
Polecam BASF glysantin G30

tutaj jest stronka : http://www.glysantin.com/178-1-Home.html

i fajny prosty film z zasadą działania układu chłodzenia :) http://www.glysantin.com/124-1-Cooling-System.html

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 22:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 462
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Toyota i PSA używają tego samego płynu, kup różowy - Longlife, powinien być ok.
Mój po ponad dwóch latach jest jak najbardziej w porządku.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 lis 2013, o 22:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 20:16
Posty: 229
Lokalizacja: opolszczyzna
Pochwały: 4
Marka: Toyota
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 2.0 TD
lutek nie... marudzi spójrz na skale ,może i to urządzonko przekłamuje , ale mi to nie przeszkadza a fotki zamieściłem dla innych forumowiczów nie marudzących :swiety:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2013, o 00:10 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
dziadek_tadeusz napisał(a):
Drogi kolego, sam koncentrat gówno daje bez pomieszania z wodą

Widzisz dziadek..odkąd siedzimy wspólnie na ławce dla nie lubianych zostalismy kolegami :-D
MariuszM napisał(a):
lutek nie... marudzi spójrz na skale ,może i to urządzonko przekłamuje , ale mi to nie przeszkadza a fotki zamieściłem dla innych forumowiczów nie marudzących :swiety:

Ale ja nie marudzę ani nie piszę,że nie wierzę...wydawało mi się to po prostu dziwne,że płyn po 2 latach od zalania ma takie dobre parametry :niewiem: Pozostaje się tylko cieszyć bo taki sam mam zalany :kawa:

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2013, o 10:18 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2008, o 01:18
Posty: 668
Pochwały: 88
Marka: Toyota
Model: Land Cruiser
Rocznik: 1992
Silnik: 3.5 Diesel
Płyn chłodniczy nie traci swych właściwości z czasem, jeśli chodzi o temperaturę zamarzania (chyba, że dolejesz wody) wymiana jest zalecana z powodu zanieczyszczenia płynu i z tego, co słyszałem, ale nigdzie nie mogę tego wygooglować staje się żrący, co może zmniejszyć żywotność uszczelnień układu chłodzącego.

_________________
Toyota Europe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lis 2013, o 18:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20390
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 289
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Płyn ma różne dodatki tak jak olej i one z czasem przestają działać pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda