TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 18 sie 2019, o 23:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lip 2007, o 04:50 
Szacuneczek, dość szybko włącza mi się wentylator od chłodnicy. Wystarczy, że silnik chwilę pochodzi i zaraz się włącza wnetylator.
Jaka może być tego przyczyna? :diabel: Uszczelka w porządku, poziom płynu też. :help:
Może czujniki jakieś przy chłodnicy ??? Nie mam pojęcia, proszę o pomoc.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2007, o 20:32 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
1. Nie krzycz - duża czcionka, oznacza krzyk...
2. Masz najprawdopodobniej uszkodzony termostat.

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lip 2007, o 09:29 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 26 mar 2007, o 20:32
Posty: 448
Lokalizacja: Wrocław/trzebnica
diesel czy benzyna?
jesli diesel to zbyt mała ilość płynu do chłodnicy
jesli benzyna to najopropawdopodobniej termostat lub czujnik przy wentylatorze. Jeżeli byłaby to usczelka to silnik gotowałby ci się. Nie zauważyłeś, byś musiał zbyt często płynu dolewać, jak na bagnecie sprawa wygląda- nie jest mętny olej?

_________________
Obrazek
Hilux 140KM@370Nm
Yaris 90KM@210Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2007, o 03:54 
Postaram sie wymienic termostat ,mam nadzieje ze to jest przyczyna tego.Olej sprawdzalem w porzadku.Poziom plynu chlodniczego tez.Moja avensis jest w benzynce. Pozyjemy zobaczymy bedzie dobrze,musi byc :hihihi:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lip 2007, o 22:10 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Sprawdź jeszcze czy przy wyłączonej klimie też się tak szybko włącza. U mnie przy włączonej klimie zwłaszcza na postoju wentylator włącza się co ok. pół minuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lip 2007, o 04:50 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2007, o 23:17
Posty: 1482
Lokalizacja: 3M
wojtekd3 napisał(a):
Sprawdź jeszcze czy przy wyłączonej klimie też się tak szybko włącza. U mnie przy włączonej klimie zwłaszcza na postoju wentylator włącza się co ok. pół minuty.

Tak - ale to jest wentylator układu klimatyzacji a nie chłodzenia silnika... ;-)

_________________
Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieselem... :diabel:
Nie da Ci tego żadna dziewczyna, co może dać Ci w benzynie turbina! :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lip 2007, o 20:10 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
ayrsen napisał(a):
Tak - ale to jest wentylator układu klimatyzacji a nie chłodzenia silnika... ;-)

Tak, ale jak stoisz w odległości metra od auta lub w nim siedzisz, to uchem nie zlokalizujesz który wentylator się włącza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2007, o 08:43 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 21 mar 2007, o 03:13
Posty: 99
Lokalizacja: www
wojtekd3 napisał(a):
ayrsen napisał(a):
Tak - ale to jest wentylator układu klimatyzacji a nie chłodzenia silnika... ;-)

Tak, ale jak stoisz w odległości metra od auta lub w nim siedzisz, to uchem nie zlokalizujesz który wentylator się włącza


Tak, ale wcale nie jest powiedziane, że Robo ma klimatyzację :jezyk:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2007, o 14:33 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2007, o 23:27
Posty: 1396
Lokalizacja: Białystok
Pochwały: 4
Arti napisał(a):
Tak, ale wcale nie jest powiedziane, że Robo ma klimatyzację :jezyk:

No chcesz człowiekowi pomóc to się słówek czepiają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 wrz 2007, o 21:29 
:ok: wszystko jest juz w porzadku,termostat,dzieki wszystkim za pomoc ;-)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2008, o 10:02 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 sty 2008, o 13:03
Posty: 50
Lokalizacja: POLSKA
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Rocznik: 2011
Silnik: 1.8 benzyna
Witam.
Chyba mam jakiegoś pecha. Mam podobny problem. Wentylator dość wcześnie się włącza. Wskaźnik temperatury nie wskazuje podwyższonej temperatury. Upałów jeszcze niema, więc załapałem raczej problem, tym bardziej że z układem chłodzenia jest chyba coś nie tak. Ubywało mi płynu chłodniczego (rok temu wymiana pompy wodnej) oraz delikatne wycieki oleju silnikowego (mechanik twierdzi że to nic strasznego) . Obawiam się że to może nie być termostat :(
Czy silnik może się nadmiernie przegrzewać jeśli jest płyn chłodniczy i odpowiedni poziom oleju w silniku? (chodzi o spokojną jazdę, brak korków itp.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwi 2008, o 11:07 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Wentylator włącza się wtedy gdy temperatura płynu w chłodnicy osiągnie odpowiednią temperaturę. By to nastąpiło musi najpierw otworzyć się termostat. Jeśli włącza się szybko wentylator to może być to spowodowane tym że silnik wydziela zbyt dużą ilość ciepła (nie dobrze) bo to oznacza nieodpowiedni proces spalania (teoretyzuję, nie znam praktycznych przyczyn tego), ale może być też tak że masz brudną chłodnicą z zewnątrz i po prostu kiepsko odprowadza ciepło, więc trzeba ją wyczyścić - czyli zdejmowanie zderzaka, atrapy i plastików by się tam dostać. Może być też tak że stoisz dużo w korkach i wtedy też się włączy wentylator, bo nie ma przepływu powietrza przez chłodnicę, bo i jak skoro się nie ruszasz, więc zostaje ona wymuszona przez wiatrak. Może być też tak że używasz klimy (w zimie też przecież działa) i wtedy praktycznie od razu włączają się obydwa wiatraki. Niski poziom płynu pewnie też może na to wpłynąć, lecz musiałbyś mieć go na prawdę mało. Na wskaźniku niewiele zobaczysz bo układ jest tak zaprojektowany by właśnie trzymać daną temperaturę (na połowie wskaźnika), i by to osiągnąć reguluje termostatem, lub gdy ta regulacja się skończy (termostat otwarty) to zaczyna regulować wiatrakiem. Zazwyczaj gdy na wskaźniku widzimy nagły wzrost temperatury to albo bardzo konkretnie spieprza z układu płyn przez dużą dziurę, albo układ jest zapowietrzony i wtedy nie dochodzi do chłodnicy, przez co się nie włącza wiatrak, może być też że termostat zaciął się w pozycji zamkniętej. Zapowietrza się też chyba przy przedmuchach przez uszczelkę pod głowicą, ale to już skrajne przypadki.
Zazwyczaj jak jest za mało płynu mamy efekt taki, ze jak stoimy gdzieś i samochód ma małe obroty - np biegu jałowego - to z nawiewów zaczyna nam lecieć zimne powietrze mimo że pokrętło ustawione jest na maximum.
Przeanalizuj to co napisałem. Jeśli na pierwszy rzut oka wszystko jest ok, bez wycieków, ubytków, to warto obejrzeć termostat (w D4D ciężki dostęp przy wymianie), lub sprawdzić jak wygląda chłodnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 07:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 22:46
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Witam

u mnie sytuacja wygląda tak (określcie proszę czy coś jest nie tak)
po odpaleniu autka temperatura wzrasta stopniowo w czasie 10-15 minut
lub po przejechaniu paru km do swojego stałego polożenia

a teraz to co mnie zastanawia , wentylator nie załącza sie na całej drodze do pracy , dopiero jak się zatrzymam pod pracą to w ciągu 2-4 minut zaczyna działąć

nie gaszę auta od razu zeby turbina wyhamowała
silnik D4D

bardzo proszę o wszelkie sugestie
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 07:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 20:31
Posty: 79
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli temperatura na wskaźniku jest ok, to znaczy że silnik nie potrzebuje dodatkowego chłodzenia i wiatrak nie musi się włączać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 08:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 kwi 2008, o 22:46
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Witaj devgru

niestety wskaźnik w toyce nie podniesie się powyżej zadanego poziomu ,wentylator oraz termostat będą temu zapobiegać ,

moje pytanie brzmi czy mój wentylator nie załącza się zbyt częst ( za każdym raze jak czekam aż turbo wyhamuje ) ?

Pozdrawiam :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 09:25 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 15 kwi 2008, o 20:31
Posty: 79
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli wskaźnik nie pokazuje zbyt wysokiej, ani po rozgrzaniu zbyt niskiej temperatury, to nie ma się czym martwić, bo oznacza to tyle, że termostat w odpowiednim momencie włącza długi obieg płynu i wiatrak.
Sprężarka jest smarowana(i po części chłodzona) z instalacji olejowej silnika i to może być powód włączania się wentylatora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2008, o 11:44 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 cze 2007, o 12:27
Posty: 963
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 4
Odpowiedź dlaczego wentylator załącza się gdy chłodzisz turbo jest prosta. Robisz tę czynność podczas postoju, przy rozgrzanym silniku. Nie ma wtedy przepływu powietrza przez chłodnicę wynikającego z ruchu pojazdu, więc masz słabą wymianę ciepła między chłodnicą a otoczeniem. Dlatego też by wymusić tę wymianę, a więc utrzymać temperaturę cieczy na odpowiednim poziomie włącza się wentylator. Praktycznie w każdym rozgrzanym samochodzie na postoju (w korku też) włącza się wentylator.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 12:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: rzeszów
Witam wszystkich.
Mam taki problem. bardzo czesto włancza się wiatrak a dokładnie obydw wiatraki. jeśli samochód stoi to się nie włancza a jak jade to co chwilę na wskaźniku wskazówka utrzymuje sie ciut powyżej połowy i cały cza bez zmian ani wyżej ani niżej (przy nagrzanym silniku) wymieniłem termostat ale bez zmian cały czas obserwuję czy ubywa płynu ale raczej nie.
szlak mnie trafia , kupiłem Ave niecały miesiąc temu a już wsadziłem w niż ponad 1000zł i końca nie widać. :-(
macie jakiś plan na diagnozę ? (wymiana cześci na chybił trafił doprowadzi mnie do ruiny)
ave 1,6 4a fe 2000r
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 13:05 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 23 cze 2008, o 20:24
Posty: 79
Lokalizacja: sosnowiec
witam ja tez mam ave ale jak odpale i stoje to wskazówka temp jest przy dole jak mino rusze to zbliza sie do srodka i teoretycznie tak ma zostac to jest optymalna temperatura silnika kiedy jedziesz szybciej albo szybko pod góre i chłodnica nie nadazy schlodzic cieczy to wtedy zalacza sie wentylator ktory wymusza obieg powietrza przez chlodnice i schladza ja do optymalnej temperatury moim zdaniem wymiana termostatu bylo zbedna dlatego ze termostat wymienia sie jak czujesz cieplo otwartego obiegu (duzego) na chlodnicy ale wtedy temperatura jest za szybko schladzana i silnik nie pracuje w odpowiedniej temperaturze (jest rózna w różnych samochodach mniej wiecej 82 st cels do 94 st cels)moim zdaniem wina jest po stronie chlodnicy sprawdz czy nie jest nadniernie pozatykana przez owady może kawalki worka albo papieru bo dalsza ewentualnosc to zatkane kanaliki w chlodnicy i niema pelnego przeplywu no ale tego sie tak na oko mnie da sprawdzic przynajmniej ja nie wiem jak pozdrawiam i mysle ze dobrze to ujalem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 13:29 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: rzeszów
widziałem jakieś płyny do płukania chłodnic czy coś takiego , czy jest sens to zastosować czy raczej szukać nowej chłodnicy ? I jak najprościej sprawdzić czy to chłodnica, czytałem że sprawdzić czy cała się nagrzewa ale jak mam to sprawdzić trzeba by odkręcać wenteylatory i dopiero można ją dotknąć.
I jeszcze jedno może głupie pytanie ale ta chłodnica z przodu (od strony zderzaka) jest cała zimna ale ona jest chyba od klimatyzacji ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 13:32 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
jacek.ch napisał(a):
wskazówka utrzymuje sie ciut powyżej połowy i cały cza bez zmian ani wyżej ani niżej


i tak ma być moim zdaniem

- a płyn chłodniczu był wymieniany ? zaczynamy od najprostszycg rzeczy

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 13:47 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: rzeszów
nie wiem kiedy i czy był wymieniany płyn - ave kupiłem miesiąc temu, poprzedni właściciel twierdził że przez ostatnie 2 lata praktycznie stała (tylko sporadycznie odpalana)bo ma firmowy samochów, ale jak było naprawdę kto to wie. Ale czy jakby rzeczywiście długo stała to mogłby od tego powstać jakiś "syf" w chłodnicy ?

[ Dodano: 2008-07-16, 13:56 ]
gregor napisał(a):
jacek.ch napisał(a):
wskazówka utrzymuje sie ciut powyżej połowy i cały cza bez zmian ani wyżej ani niżej


i tak ma być moim zdaniem

- a płyn chłodniczu był wymieniany ? zaczynamy od najprostszycg rzeczy


gdyby nie włączał się wiatrak to uznał bym że tak ma być, ale jeśli wiatrak włącza się jak się tylko zatrzymam i w czasie jazdy to może wskazówka pokazuje cały czas zbyt wysoką temperaturę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 14:43 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1029
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
piszesz ze wskazówka trzyma sie na połowie wiec poco sie denerwowac skoro ci sie nie grzeje silnik płyn zawsze możesz zmienic zobacz jak sie zachowuje jesli go nire ubywa i sie nie grzeje to spoko latac dalej :ok:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 14:47 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 paź 2007, o 04:56
Posty: 849
Lokalizacja: Wrocław
Marka: toyota
Model: avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 1CDFTV
jacek.ch napisał(a):
nie wiem kiedy i czy był wymieniany płyn


no więc zrób sobie po prostu przegląd i wymienę która się należy do przebiegu, płyny , filtry i co tam trzeba- wiele elementów zapewne nie toleruje tego że ona praktycznie stała nie jeżdżona, szkoda tak na chybił trafił kupować jakieś części - moim zdaniem powinieneś od tego zacząć

_________________
gregor
LiftbackT25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 14:57 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: rzeszów
stiopa46 napisał(a):
piszesz ze wskazówka trzyma sie na połowie wiec poco sie denerwowac skoro ci sie nie grzeje silnik płyn zawsze możesz zmienic zobacz jak sie zachowuje jesli go nire ubywa i sie nie grzeje to spoko latac dalej :ok:

no ale jeśli się często włącza wentylator to chyba się grzeje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 15:04 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
czujnik sobie sprawdz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 15:08 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: rzeszów
tomek85_85 napisał(a):
czujnik sobie sprawdz

który , gdzie , jak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 15:15 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 20:04
Posty: 1029
Lokalizacja: szczecin
Marka: Toyota
Model: Avensis T22,
Rocznik: 1999
Silnik: 1.6
często to znaczy jak przy obciąrzeniu latem to normalne ze wentylatory chodzą nie wiem czy warto na siłe szukać awarii pewno we wczesniejszym autku było inaczej a nowe i człowiek jest przewrażliwiony :ok:

_________________
siemka

jeszcze sie taki nie urodził żeby wszystkim dogodził

http://krematorium.szczecin.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lip 2008, o 15:32 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
albo chlodnica jest zawalona (wyczyscic - preparat kupic) albo czujnik przy chlodnicy (jak sie psuje to wiatrak chodzi caly czas - pewnego rodzaju zabezpieczenie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lip 2008, o 14:31 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 20:48
Posty: 37
Lokalizacja: rzeszów
gdzie znajduje się czujnik przy chłodnicy ( nic tam nie znalazłem) jedyny czujnik jaki zlokalizowałem to ten obok termostatu ale to jest raczej przy silniku a nie przy chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda