TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 7 gru 2019, o 23:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 maja 2009, o 16:19 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 kwi 2009, o 17:05
Posty: 3
Lokalizacja: warszawa
Witam wszystkich forumowiczów!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Toyoty Avensis 1.6 1999r 4AFE
Od jakiegoś czasu gdy przekraczam 4500 obrotów pojawia mi się kontrolka "check engine". Jak odpuszczam gaz kontrolka gaśnie. Gdy podłączyłem Toyotkę pod komputer wyświetla mi błąd: "czujnik położenia wałka rozrządu - usterka". Jak wielkie było moje zdziwienie jak dowiedziałem się, że taki czujnik kosztuje 500 zł w ASO. Jeszcze większe zdziwienie ogarnęło mnie gdy Pan z ASO po podaniu mu numeru nadwozia stwierdził, że w mojej Toyotce takiego czujnika nie ma :wow:
Identyczna sytuacja jest gdy szukam tego czujnika na stronie www.toyodiy.com. Według schematu powinien znajdować się gdzieś koł aparatu zapłonowego ale nie mogę go tam namierzyć. Obawiam się, że będę musiał wymienić cały aparat zapłonowy.
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki prowadzące do rozwiązania tej zagadki.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2009, o 19:37 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20626
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
temat o takim czujniku w aparacie jak przez mgle kojarze, poszukaj dobrze na forum :cfaniak:

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, o 20:39 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 7 lis 2008, o 11:11
Posty: 7
Lokalizacja: MIńsk Maz
Czujnik znajduje sie w środku aparatu zapłonu, ja własnie zamierzam wymienić bo też mi sie pali lampka check engine, czujnik Halla kupilem za 175zł. Aparat jest firmy BOSH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, o 22:00 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 kwi 2009, o 17:05
Posty: 3
Lokalizacja: warszawa
Dzisiaj wymieniłem kopułkę i palec, ale niestety przy 5000 obrotów znów zapalił się check. Możesz dać namiary na ten czujnik - jakiś symbol, ewentualnie gdzie go mogę kupić? Słyszałem opinie, że jeżeli czujnik jest zintegrowany z aparatem to nie można go wymienić oddzielnie tylko razem z aparatem.

[ Dodano: 2009-05-14, 22:34 ]
Znalazłem czujnik halla do aparatu BOSCH. Jego numer katalogowy to 1237031296. Czy to jest ten czujnik?

[ Dodano: 2009-05-19, 20:26 ]
Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu w aparacie zapłonowym i ... nadal wyświetla mi się błąd "czujnik położenia wałka rozrządu - usterka". Dodam, że czujnik wymieniony na nowy firmy BOSCH. Czy ktoś może ma jakieś pomysły co mógłbym jeszcze zrobić???

[ Dodano: 2009-05-20, 12:34 ]
Panowie, czy naprawde nikt się nie spotkał z podobną sytuacją???
Jestem już zdesperowany. Wymieniłem wszystko w aparacie zapłonowym i nadal zapala mi się check engine przy wysokich obrotach. Najgorsze jest to, że jak silnik się nagrzeje to lampka zapala mi się już przy 3200 obrotów i szarpie samochodem. Czy cewka może mieć na to wpływ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2011, o 23:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 22:56
Posty: 61
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZFE
Witam,

Podłączę się pod temat.
Mam problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Chciałbym go wymienić, jest tylko jeden problem.
Posiadam aparat zapłonowy Bosch 19100-02020 jest chyba jakiś nietypowy ponieważ wtyczka do czujnika posiada 3 piny (zazwyczaj występuje 4).
Nie mogę nigdzie znaleźć używki. Numer czujnika to 12 30 329 038.

Czy ktoś może wie od jakiego innego samochodu pasuje cały aparat lub sam czujnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2011, o 10:08 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
Po pierwsze trzeba by sprawdzić czy wiązka przewodów nie jest gdzieś uszkodzona i sprawdzić rezystancję pomiędzy wtyczką czujnika a złączem sterownika. Samochód jeździ normalnie? Niema żadnych niepokojących symptomów? Kiedy ta kontrolka zaczęła się pokazywać? Nie było to po jakimś wydarzeniu drogowym lub remoncie samochodu? Przydała by się diagnoza równoległa sygnału z czujnika.

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2011, o 15:39 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 22:56
Posty: 61
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZFE
maco napisał(a):
Po pierwsze trzeba by sprawdzić czy wiązka przewodów nie jest gdzieś uszkodzona i sprawdzić rezystancję pomiędzy wtyczką czujnika a złączem sterownika. Samochód jeździ normalnie? Niema żadnych niepokojących symptomów? Kiedy ta kontrolka zaczęła się pokazywać? Nie było to po jakimś wydarzeniu drogowym lub remoncie samochodu? Przydała by się diagnoza równoległa sygnału z czujnika.


Lampka się zaświciła poprostu kiedyś podczas jazdy. Zapalała się czasem na dłużej czasem krócej. Teraz potrafi zgasnąć bądź zapalić się po wjechaniu w dziurę. Ewidentnie cos nie łączy.
Rozebrałem i rozkułem aparat zapłonowy faktycznie jeden przewód był przetarty. Wszystko poizolowałem termozłączkami (lepiej niż fabrycznie).
Po złożeniu, czujnik dalej się świeci.

W środku nie było widac aby któryś przewód był uszkodzony.

Samochód jeździ normalnie, słychać tylko cykanie wtrysków (chodzi w trybie awaryjnym) pozatym zero objawów (nie ma nawet spadku mocy).

Czy można jeździć jeśli silnik chodzi w trybie awaryjnym?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2011, o 18:27 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20626
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
suchy_lub napisał(a):
Czy można jeździć jeśli silnik chodzi w trybie awaryjnym?
jak trzeba to można, ale bez wiedzy co jest lepiej się nigdzie nie wybierać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 maja 2011, o 22:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
a kiedy miałeś wymieniany rozrząd? może tak się robić jeśli masz słabe napięcie paska rozrządu.

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 maja 2011, o 12:24 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 maja 2007, o 23:30
Posty: 73
Lokalizacja: Konin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1,8 VVT-i 1ZZ-FE
maco napisał(a):
Po pierwsze trzeba by sprawdzić czy wiązka przewodów nie jest gdzieś uszkodzona i sprawdzić rezystancję pomiędzy wtyczką czujnika a złączem sterownika.

Maco, jak sprawdzić pomiędzy czujnikiem a sterownikiem, bo też mam z tym czujnikiem problem i podobny problem co Suchy. Check engine zapala i gaśnie, wychodzi mi kod 12 (czyli ten czujnik) i kod 53 (spalanie stukowe). Czasem poszarpie no i cykaja wtryski w trybie awarayjnym. Jeżdzę już tak od roku i irytuje mnie już ta świeciąca lampka i szarpanie obrotami na luzie.

_________________
Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2011, o 09:18 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 22:56
Posty: 61
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZFE
maco napisał(a):
a kiedy miałeś wymieniany rozrząd? może tak się robić jeśli masz słabe napięcie paska rozrządu.


U mnie rorząd był wymieniany jakieś 70 tys km temu.
Trochę mi się niechce wierzyć że tam leży problem.

Do niedawna u mnie pomagało odłączenie i podłączenie wtyczki od czujnika, na uruchomionym silniku. Wtedy lampka znikała a wtryski odrazu zaczynały chodzić cicho.

Jest również tak że czasem na dołku potrafiła lampka zgasnąć.

pejter czy również masz aparat Boscha 19100-02020?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2011, o 10:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
moim zadaniem to jakiś problem w wiązce przewodów ale jeśli zajmował się już tym mechanik to pewnie powinien to sprawdzić. Popytam jeszcze kogoś kto się zna jaki może być powód i powiem co się dowiedziałem. Wtyczka na tym czujniku dobrze łączy? nie są styki zaśniedziałe?

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2011, o 11:00 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 maja 2007, o 23:30
Posty: 73
Lokalizacja: Konin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1,8 VVT-i 1ZZ-FE
suchy_lub napisał(a):
pejter czy również masz aparat Boscha 19100-02020?


Tak, też ten z czerwoną kopułką. U mnie już od roku wyświetla się check i na początku zapał się i znikał, a teraz praktycznie cały czas się świeci, czasem na chwilę zgaśnie, wtryski chodzą podwójnie i szarpie na wolnych obrotach. Czy jest możliwe, że któryś z tych kabelków w czujniku się przytarł albo coś, bo jak poruszałem ostatnio tą kostką z wpiętym kablem, przed jeden dzień się przestało świecić, dopiero na następny dzień się zaświeciło ponownie.

_________________
Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 maja 2011, o 19:12 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
trzeba wziąć schemat instalacji, miernik i mierzyć po kolei rezystancję przewodów i czy nie są gdzieś zwarte do masy. to że pomogło ruszanie kablami świadczy że przyczyna tkwi w nich. tak mi się wydaje przynajmniej ;-)

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 00:12 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 14:45
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A-FE 1.6 benzyna
czujnik Halla sprawdza się w prosty sposób nawet w domu. Przerabiałem ten temat na swoim Bosch'owskim aparacie.'
Podpinasz pod kostkę zasilanie stałe 12V ( ja użyłem małego zasilacza od laptopa) a miernikiem mierzysz pomiędzy zaciskami "+" a "0" czy woltomierz pokazuje wychylenie zakres powyżej 12 V ustawiony na mierniku. zdejmij kopułkę i obserwuj jak będziesz kręcić, czy w momencie,jak masz przerwę na metalowej wew. kopułce osłaniającej czujnik Halla, powinien być impuls.... ale jeden "mechanik", jak mu powiedziałem że to sprawdziłem na Voltomierzu to stwierdził że powinno się sprawdzać na oscyloskopie ??? nie mam pojęcie do końca co on by chciał\ na tym zobaczyć. zresztą w różnych postach i opisach nikt nie pisał o oscyloskopie.... ALE czujnik Halla jest tak tani że można go wymienić jak uda ci się rozebrać aparat. Aaa po rozebraniu na części pierwsze, proszę zwrócić uwagę na podkłądki kompozytowe, bo moje były uszkodzone i wytarte przez co wydostawał się olej na zew. Sporo pisałem postów na temat tych specjalnych podkładek ( specjalne bo odporne na temp min. 200*C i odporne na ścieranie) kilka osób proponowało mi pog=dkladki od instalacji wodnej ale uważam ze to nie to samo, że nie są tak odporne na ścieranie.
Znalazłem firmę na ul. Łopuszańskiej w Wawie która wytoczyła mi je na wymiar z jakiegoś tworzywa.

Co do rozbiórki aparatu na części pierwsze (odnośnie Boscha). Nit który jest wbity w oś najlepiej wybija się kluczem ampulowym. Po odcięciu krótszej jego części mamy SUPER twardy wybijak który nam się nie skrzywi. Ja poświęciłem ampul o rozm. 3mm Proszę pamiętać by nic nei ostrzyć bo rozbijecie nit i będzie zaklinowane. Do tej pracy najwygodniej w 2 osoby.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 00:21 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
Mechanik miał rację...fachowo powinno się sprawdzać oscyloskopem. Tylko kto w domu ma oscyloskop ;-)

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 00:26 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 14:45
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A-FE 1.6 benzyna
acha.... ale myślę że taniej niż oscyloskop będzie zakup nowego czujnika.... i pewniejszy, bo obsługaiwać się tym też trzeba umieć. :tak:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2011, o 15:55 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 13 maja 2007, o 23:30
Posty: 73
Lokalizacja: Konin
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1,8 VVT-i 1ZZ-FE
No i teraz jestem w kropce... chciałem już jechać do Bosch service żeby zamówić czujnik wałka do aparatu boscha. Ale jeszcze wpadłem na pomysł, jak sprawdzić czy dochodzi do niego zasilanie i czy on daje sygnał. A więc na kabel na + i - podpiąłem żaróweczke i przekręciłem zapłon - żarówka świeci czyli jest OK, poruszam kablami dalej świeci więc stwierdziłem że kabel dobry. Wpiałem kostkę w czujnik ponownie i tym razem wpiąłem się zarówką w przewody + i 0. Spodziewałem się, że skoro czujnik jest walnięty żarówka nie będzie się zapalać. Ale okazało się, że zarówka mruga równo co obrót wałka, im większe obroty tym szybsze mruganie, czyli wychodzi na to że czujnik sprawny. W takim razie co jest nie tak z tym sterowaniem, co jeszcze siedzi na błędzie 12 i 53?

_________________
Pozdrawiam
Piotr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2011, o 16:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 mar 2008, o 15:34
Posty: 433
Lokalizacja: Zamość
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 FL
Rocznik: 2000
Silnik: 2.0 D4D POWERBOX
to że żarówka mruga nie oznacza w stu procentach że czujnik jest dobry. Należało by sprawdzić czy przewód sygnałowy idący do sterownika nie jest uszkodzony. Nie może mieć rezystancji większej niż 0,5ohm

_________________
Obrazek Zegary mojego autorstwa:-) viewtopic.php?f=5&t=9502
Oświetlenie otoczenia samochodu viewtopic.php?f=5&t=10309 ____________________________________________________________________________________________Pomogłem? kliknij PLUSA :ok:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2011, o 19:21 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 14:45
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A-FE 1.6 benzyna
Pejter... tak jak pisał kolega wyżej. nie zawsze domowy sposób sprawdzania czujnika Halla ( prawidłowa nazwa) za pomocą żarówki czy miernika. potrzeba do tego oscyloskopu, tak mi powiedział mechanik. taki czujnik jest tani mozesz kupic w InterCars bez problemów lub w sklepie Nippon. koszt nie drogi wiec mozna wymienić, odnośnie rozbiórki aparatu zapłoniowego, pisałem w którymś poscie, więc szukaj ich po moim nicku, bo rozebranie nie jest proste. Szoda że nie jesteś z Wawy bo mógłbym z chęcią ci pomóc. Jeśłi chodzi o cały aparat to ciężko go dostać. Masz taki sam silnik co ja. Ciężko dostać nowe a jak są to po okolo 1000 zeta a w ASO to nawet po 2400. Pytałem znajomych w samym Boschu to tego typu aparatu już nie produkują. Można szukać na magazynie Boscha w niemczech czy jakieś "resztki" się ostały.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 maja 2011, o 19:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 14:45
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A-FE 1.6 benzyna
Pejter, znalazłem towjego innego posta ...
Pejter napisał(a):
.....
Też mam najprawdopodobniej do wymiany ten czujnik położenia wałka, ale mam aparat Boscha i będę go musiał rozebrać. U mnie w mieście w serwisie Boscha za sam czujnik chcą 140zł. Nie wiem ile wzieliby za jego wymianę i ustawienie aparatu.



ja za wymianę podpięcie do kompa i sprawdzenie błędów zaplacilem 100 zeta. więc poszukaj dokladnie tego czujnika Halla bo tylko to jest w aparacie Bosch'owskim. .. i co ty chcesz poza tym ustawiać w tym aparacie. One są tak przemyślanie zbudowane że nie ma problemu z ich złożeniem, bez obawy odwrotnie nie skręcisz go, wiem to z doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2011, o 10:36 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 22:56
Posty: 61
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZFE
Miałem taki sam problem (cykające wtryski, check, szarpanie).

Pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu który znajduje się w aparacie zapłonowym.

Posiadam aparta o numerze 19100-02020 (numer Bosch 0237521060) zadzwoniłem do Boscha w wawie i podali mi bezproblemu numer czujnika 1237031311.
Co ważne po rozebraniu na czujniku widniał inny numer części wraz z symbolem Bosch (w postaci ... i 7 cyfr) którego w serwisie nie umieli już zidentyfikować. Cena czujnika w hurtowniach 200-300 zł.

Samochodu nie sprawdzałem podpinając pod komputer, myśle że powyrzsze objawy w 100% potwierdzają awarie tej częsci.

Po wyjęciu aparatu nalezy pamiętać aby nie ruszać nim jesli jest wrzucony bieg (jesli się wałek ruszy może byc potrzebne ustawienie zapłonu).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2011, o 00:22 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 622
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 2
Marka: Tozota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A+FE
Cytuj:
Czy można jeździć jeśli silnik chodzi w trybie awaryjnym?


Nie nie można bo pewnego dnia silnik zgasnie i będzie pozamiatane.
Na razie odczytuje to jako chwilowe wachania ale jak się to zacznie powtarzać i zaplony zaczną notorycznie wypadać silnik wejdzie w tryb awaryjny i bedzie po jeździe.


Cóż moi drodzy dopiero teraz widze ten wątek.
Własnie jestem na etapie naprawy czegoś takiego, rozebrałem aparat, wyciągnąłem z pokrywy głowicy przedmuchałem, przeczyściłem ale nic ...
Dalej check się świeci, raz zgaśnie raz się zaświeci.

Mechanik radzi używany aparat kupić.

W aparacie jest wybite tak:
1235 101 544

A na zewnątrz aparatu JH4 02375210601910002020.

Nie mam czasu sie temu przyjżeć blizej i nie wiem gdzie tego szukać.

Autko to T22 z UK 98 rocznik.

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2011, o 13:42 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 22:56
Posty: 61
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: T25 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: 1ZZFE
Croom napisał(a):
Cytuj:
Czy można jeździć jeśli silnik chodzi w trybie awaryjnym?


Nie nie można bo pewnego dnia silnik zgasnie i będzie pozamiatane.
Na razie odczytuje to jako chwilowe wachania ale jak się to zacznie powtarzać i zaplony zaczną notorycznie wypadać silnik wejdzie w tryb awaryjny i bedzie po jeździe.


Cóż moi drodzy dopiero teraz widze ten wątek.
Własnie jestem na etapie naprawy czegoś takiego, rozebrałem aparat, wyciągnąłem z pokrywy głowicy przedmuchałem, przeczyściłem ale nic ...
Dalej check się świeci, raz zgaśnie raz się zaświeci.

Mechanik radzi używany aparat kupić.

W aparacie jest wybite tak:
1235 101 544

A na zewnątrz aparatu JH4 02375210601910002020.

Nie mam czasu sie temu przyjżeć blizej i nie wiem gdzie tego szukać.

Autko to T22 z UK 98 rocznik.



To chyba jakaś przypadłość tych aparatów Boscha masz identyczny jak ja. Powodzenia w szukaniu uzywanego aparatu cena na allegro 600 zł
Lepiej wychodzi wymiana samego czujnika.

Wyżej podałem numer część który będzie pasował również do Twojej Avki, ponieważ masz taki sam aparat.
Numer aparatu który podałeś 02375210601910002020 powinien wyglądać tak:
Numer Bosch 0237521060
numer Toyoty 19100-02020

Koszt czujnika w zalezności od hurtowni.

kupuj i długo się nie zastanawiaj. Ja jeździłem z checkiem kilka miesięcy głównie pomieście i nic sie nie stało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2011, o 17:24 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1138
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Camry V6
Rocznik: 2000
Silnik: 1mz-fe
Croom napisał(a):
Cytuj:
Czy można jeździć jeśli silnik chodzi w trybie awaryjnym?


Nie nie można bo pewnego dnia silnik zgasnie i będzie pozamiatane.
Na razie odczytuje to jako chwilowe wachania ale jak się to zacznie powtarzać i zaplony zaczną notorycznie wypadać silnik wejdzie w tryb awaryjny i będzie po jeździe.


Nie pisz bzdur! Można jeździć z uwalonym wałka zaworów - silnik w awaryjnym przechodzi w sterowanie sekwencyjnego na fullgroup - objawia się to dźwiękiem ala diesel, silnik jest wyraźnie słabyszy ale jeździ. Co innego czujnik wału korbowego - bez niego auto nawet nie odpali.

Temat przerabiałem rok temu - kup ten czujnik - jest tani -rok temu w intercarsie 120 zł (pasuje on od któregoś polo - szukaj po numerach katalogowych, bo w sklepach Ci nie doradzą, a aso stwierdzi, że cały aparat) - aparat da się rozebrać. Najwięcej zabawy jest z wybiciem tego małego cholernego sworznia - jak wykręcisz to będziesz wiedział o co chodzi - sam aparat wyciągniesz bez ściągania pokrywy, aczkolwiek popatrz uwaźnie jak jest ustawiony element mocujący (są 2 opcje). Objawy miałem identyczne jak Ty - najpierw na wysokich obrotoach, potem coraz niżej, aż do momentu odpalenia. Po prostu zużywa się on mechanicznie. Takie gówno zaoferował bosch - w wersjach z sterownikiem Denso tego problemu nie było :/ Jaki masz przebieg?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2011, o 01:05 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 622
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 2
Marka: Tozota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A+FE
U mnie 200 000km .
Mechanik mi tak powiedział odnośnie trybu awaryjnego więc tutaj nie bede sie spierał...

Tak więc uderzymy do IC w takim razie ..
Ten wałek jak wybijałeś ?

Tam jest delikatna obudowa z aluminum

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2011, o 15:40 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1138
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Camry V6
Rocznik: 2000
Silnik: 1mz-fe
Do wyciśnięcia tego sworznia potrzebujesz najlepiej wyciskarkę stacjonarną - ja walczyłem z 2h młotkiem i wybijakiem i tylko obiłem ten okrągły element. Rozwiercić też mi się go nie udało (może wiertło diamentowe by dało radę).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2011, o 10:51 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 27 kwi 2011, o 14:45
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A-FE 1.6 benzyna
Ja w swojej T22 z aparatem zapłonowym Boscha wymkieniłem czujnik i bez problemu. Jak pytałem w serwisie Toyoty to podali mi cenę 2000 zł a na allegro uzywane są po 600. więc kup czujnik ( Halla - bo innego tam nie ma) i tyle sprawdź odrazu w jakim stanie masz palec i kopułkę zapłonową. NIe jest to droga sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2011, o 18:45 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1138
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Camry V6
Rocznik: 2000
Silnik: 1mz-fe
Jak widać przypadłość wiekowa w 4a-fe, którą zafundował bosch :/ Jak chcesz to poszukam gdzieś numerów, mam zwyczaj kolekcjonowania znalezionych części ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2011, o 00:30 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2009, o 09:44
Posty: 622
Lokalizacja: Wieliczka
Pochwały: 2
Marka: Tozota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 4A+FE
Zagadka rozwiązana, kabel był lekko przytarty na kostce ...

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
www.zmienolej.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda