TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis
Teraz jest 15 gru 2019, o 17:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sie 2015, o 13:40 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 sty 2009, o 13:54
Posty: 188
Lokalizacja: Łaziska Górne
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 1,8 benz.
Witam!
Czy problem piszczącego paska innej firmy niż Bando dotyczy również paska wieloklinowego w T25 z silnikiem 1.8?
Pytam bo będę musiał zmienić i nie wiem czy np. Contitech będzie OK?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2015, o 13:45 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20521
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Glownie dotyczy to paska klinowego, bo ma inny kat klina. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2015, o 14:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 sty 2009, o 13:54
Posty: 188
Lokalizacja: Łaziska Górne
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 1,8 benz.
Czyli do T25 spokojnie idzie brać Conti?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2015, o 15:41 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20521
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Jezeli szukasz paska do 1.8 to jest to pasek znormalizowany (ISO9982), czyli 6PK i jego profil musi byc taki sam, czyli kat 40 stopni i szerokosc zeba 3,56mm. Stad marka ma znaczenie drugorzedne, przynajmniej moim zdaniem. Niestety bando na swojej stronie nie pokazuje profilu swojego paska, w conti wszystki sie zgadza i jest to 3,56mm i 40 stopni. Co innego bylo w przypadku klinowego, bo japonczycy mieli inny kat klina i europejskie paski sie slizgaly. Iles stron wstecz jest rysunek ktory zrobilem przed laty, ktory to dokumentuje.


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sie 2015, o 22:53 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 11 sty 2009, o 13:54
Posty: 188
Lokalizacja: Łaziska Górne
Pochwały: 3
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2008
Silnik: 1ZZ-FE 1,8 benz.
Ok, dzięki, Już zamówiłem tego Conti. Mam nadzieję że z wymianą nie będę miał problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sie 2015, o 07:25 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2009, o 02:16
Posty: 475
Lokalizacja: z Gór
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 1.8
Rocznik: 2015
Silnik: 2ZR
Kilka dni temu wymieniłem oryginalny pasek (Bando) przy przebiegu 130 kkm.
Nowy to również Bando 1730 6PK, ciężko go było znaleźć, oferował go tylko jeden sprzedawca Alledrogo.

Jak dotychczas wszystko wydaje się być w porządku - brak ślizgania, piszczenia.

_________________
Avensis nr.3 - Business Edition 1.8 V-matic 2015
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 15:06 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2012, o 12:38
Posty: 549
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 20
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0VVTiD4 1azfse
Dzisiaj dojechał pasek klinowy Mitsuboshi
Odrazu rzucilo mi sie w oczy ze wystają nitki na brzegach. W części paska nitki są zalane gumą i ich nie widać.
Zwracac czy to normalne?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2016, o 21:13 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2015, o 21:14
Posty: 202
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Pochwały: 27
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 126KM
... odgrzewam kotleta ;-) T27 2009 2.0 93kW 126KM

:nuda: powoli będę się zbierał na wymianę napinacza paska klinowego(wieloklinowego) + pasek ..... czym więcej i dłużej czytam, tym mam wątpliwości :wariat: znalazłem na allegro 'Bando' : http://allegro.pl/toyota-avensis-t27-08 ... 47716.html , czy dla pewności kupić w ASO za 230 zł - proszę o poradę :*


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2016, o 21:26 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20521
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Wybor nalezy do Ciebie, w aso ewidentnie przeplacisz, ten bando tez nie jest w okazyjnej cenie, ale dalej sporo taniej jak OE. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2016, o 14:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2015, o 21:14
Posty: 202
Lokalizacja: Warszawa- Wesoła
Pochwały: 27
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2009
Silnik: 2.0 126KM
dziś kupiłem i odebrałem osobiście w wawie :ok: 110 zł


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2016, o 21:29 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20521
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Pozostala tylko wymiana, bedzie Pan zadowolony :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2016, o 12:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 lut 2009, o 14:11
Posty: 20
Lokalizacja: Świnoujście
Marka: Toyota
Model: Avensis Combi T25
Rocznik: 2004
Silnik: D4D
Panowie po jakim przebiegu lub latach wymienia się paski w Avce d4d?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2016, o 13:06 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 7230
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 891
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: ADFTV
Paski wymienia sie jak zaczną sie slizgac, albo jak guma na pasku zacznie pękać/truchleć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2017, o 17:34 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 paź 2014, o 20:59
Posty: 24
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2010
Silnik: D4D 2.0
Jest sens dopłacać do tego paska Bando ??? Conti jest po 50 zł a za Bando trzeba wywalić 110 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 mar 2017, o 13:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 20521
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 298
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nie ma, ta cala historia z Bando dotyczy paskow klinowych (jeden klin) w starszych modelach (np. t22 1cd) ktore mialy inna geometrie klina jak paski europejskie. Pasek ten w t22 1cd napedzal alternator. Nowe modele (przykladowo 1ad i 2ad) maja wieloklin, i nie ma problemu. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 lis 2018, o 21:03 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 15:40
Posty: 11
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2015
Silnik: 1.8 valvematic
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z takim problemem. Na wolnych obrotach na postoju (ok 600 obr/min) mam pisk spod maski jakby pasek wieloklinowy. Piszczy różnie jak jest ciepło i jak się zimno. Chciałbym wymienić go na Bando tylko nie wiem jaki rozmiar. Czy Bando 6pk1230 jest dobry?? Ktoś ma jakiś filmik, instrukcję, foty jak wymienić go samemu.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2019, o 16:07 
Offline
Guru
Guru
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 12:45
Posty: 2829
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 32
Marka: Toyota
Model: T22,T27 jest T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2017
Silnik: 1.8 147 KM (2ZR-FAE)
co może być przyczyna zerwania paska ? mam co prawda swoje typy,
mi.in. napinacz
pytanie dotyczy toyoty corolli benzyna 1,4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2019, o 17:10 
Offline
Zaawansowany
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, o 21:59
Posty: 742
Pochwały: 49
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2007
Silnik: 2.2 (2AD-FTV)
AVE napisał(a):
co może być przyczyna zerwania paska ? mam co prawda swoje typy,
mi.in. napinacz
pytanie dotyczy toyoty corolli benzyna 1,4


napinasz..., zuzycie materialu ?
jak mial swoje lata to wiek ..mhm

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2019, o 11:06 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 413
Lokalizacja: Podkarpacie/ DE
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
odświeżę temat, gdyż na liczniku wyskoczyło już 145kkm i zacząłem poważnie rozważać wymianę paska klinowego (póki co nic się nie dzieję, ale wolę wymienić przy najbliższej okazji dla świętego spokoju).
Stąd też moje pytanie: czy podczas wymiany paska klinowego należy wymienić również rolki i napinacz czy jedynie sam pasek? długość paska dla 1.8 benzyna 2ZR-FAE to 1230?
Znalazłem na internecie zestaw paska+rolki+napinacz marki SKF - polecacie czy lepiej szukać paska Bando?

Jest jakieś zalecenie od Toyoty dotyczące wymiany pompy wody - przy jakim przebiegu zalecana jest jej wymiana?

EDIT:
w ASO telefonicznie powiedziano mi, że pompa wody jest napędzana przez osobny pasek, ale patrząc na to co mam pod maską to jest ona napędzana przez ten sam pasek to reszta osprzętu. na poniższej stronie również wyświetla mi się jedynie jeden pasek:
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_20120 ... _1605.html
Może się ktoś z Was na ten temat wypowiedzieć? - czy to ja źle widzę, czy w ASO pomylili się przez telefon?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2019, o 13:20 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 gru 2017, o 20:23
Posty: 97
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Benzyna
Moja pompa lekko ciekła. Mechanik stwierdził że jeszcze można z tym jeździć jednak że miałem już kupione części wymieniłem.

Pasek osprzętu wielorowkowy jest jeden do wszystkiego czyli pompa, alternator i klimatyzacja.

Kupiłem zarówno pompę jak i pasek wielorowkowy firmy SKF na ucando.

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2019, o 16:47 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 gru 2017, o 20:23
Posty: 97
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Benzyna
Zapomniałem dodać przebiegu przy którym była wymiana to 149 000

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2019, o 17:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 413
Lokalizacja: Podkarpacie/ DE
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
pawelsosnecki napisał(a):
Moja pompa lekko ciekła. Mechanik stwierdził że jeszcze można z tym jeździć jednak że miałem już kupione części wymieniłem.

Pasek osprzętu wielorowkowy jest jeden do wszystkiego czyli pompa, alternator i klimatyzacja.

Kupiłem zarówno pompę jak i pasek wielorowkowy firmy SKF na ucando.


Dzięki wielkie za odpowiedź. Rolek nie było potrzeby zmieniać? Jak wyglądały one u ciebie po zrobieniu 149kkm?
Pompę zamierzam profilaktycznie i tak zmienić (wraz z płynem chłodzącym za jednym razem).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 paź 2019, o 18:10 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 31 gru 2017, o 20:23
Posty: 97
Pochwały: 5
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0 Benzyna
Wymieniona została jedna rolka chyba ta główna od wałka korbowego. Ale to była inwencja mechanika.

Dla mnie ich wygląd ani dźwięki wydobywające nie powodował musu ich wymiany.

Może po zdjęciu paska wyczuwalny był jakiś luz stąd taka jego decyzja.

Wysłane z mojego Mi MIX 2 przy użyciu Tapatalka


Autor postu otrzymał pochwałę

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 22:52 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2017, o 21:17
Posty: 413
Lokalizacja: Podkarpacie/ DE
Pochwały: 16
Marka: Toyota
Model: Avensis T27 FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 1.8 2ZR-FAE
Zamówiłem dziś pasek Conti 6PK1230 do swojej Toyki T27FL 1.8 benzyna. Planuje montaż po świętach w wolnej chwili wraz z wymianą pompy i chłodziwa :szatanek:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 384 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: auto.com.pl | motostat.pl | Polska Jazda