TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 23 sie 2017, o 23:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 224 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 lis 2010, o 14:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 11:30
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
Witam wszystkich posiadaczy Avensisa
Znalazłem sporo o moim problemie ale nie do końca.
Mianowicie Avka sprawuje się bardzo dobrze ale...jakiś czas temu zaświeciła się słynna kontrolka check. Pojechałem na komputer - wyszlo błąd katalizatora niska sprawność czy jakoś tak. Gość to skasował ale po ok 50 mk powtórka. Zaznacxam że samochod jeździ świetnie, pali raczej tak samo jedyne co to zauważyłem że jak się pali check to spalanie wg kompa spada na ok 6-6,5 litra nieważne czy 30 czy 130 jeżdżę. wcześniej pokazywal 7-8 po miescie i wartości się zmieniały w zależności od warunków. Teraz coś nie bardzo chcą.
Mój mechanik po tej kasacji błędów polecil mi pojechać na analizę spalin by okreslić czy kat się nadaje czy zlom. Pojechałem, gość podpiał urządzenie, mierzył, testował, sprawdzał i wyszlo że wartości jak w nowym samochodzie, spaliny ok, wg niego katalizator dziala jak nalezy. Sondy niby też wartość ok 1.01 V.
Co wy na to powiecie, jakaś sugestia, podpowiedź. Wymiana kata trochę droga, używka loteria. Komu wierzyć ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2010, o 14:24 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 13:27
Posty: 118
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis 2.0 D4
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
Standardowy problem w Avensisach. Generalnie o sprawności kata mówią sondy umieszczone za katalizatorem. Napięcie na nich ma być stałę lub nieznacznie oscylować wokół 0,45V. Jeżeli sondy za katem zaczynają pracować jak te przed (skaczą), to kat nie działa jak należy.
W krótkim okresie prawdopodobnie nie zauważysz żadnych zmian jeśli chodzi o jazdę i spalanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2010, o 14:32 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 11:30
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
ok jakieś sugestie odnośnie naprawy ktore mogę przekazać mechanikowi?
tzn co mu zasugerować aby zrobil a nie szukal nie wiadomo czego i nie zdarł ze mnie jak za zboże :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2010, o 14:42 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 13:27
Posty: 118
Lokalizacja: Lublin
Marka: Toyota
Model: Avensis 2.0 D4
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
Błąd wskazuje na katalizator i tylko wymiana pomoże w tym wypadku. Jeżeli sondy za katem skaczą to znaczy, że kat nie dopala, stąd wydaje mi się, że na analizie spalin powinien pojawić się problem. Może ktoś mądrzejszy ode mnie Ci jeszcze odpowie :-)

_________________
Pozycjonowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lis 2010, o 14:43 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 wrz 2010, o 11:30
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2007
Silnik: 2.0 D4D
dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2011, o 12:59 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 sty 2011, o 04:34
Posty: 3
Lokalizacja: Polska
Witam.Odświerzę temat.
Chcę założyć zamiannik kata do mojej T22.Na Allegro dostępnych jest wiele zamienników o różnych średnicach.
Nie chcę zdławić silnika za małą średnicą katalizatora.Wie ktoś może jaka jest średnica wydechu w T22 1.8 VVT-i?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: katalizator
PostNapisane: 22 kwi 2012, o 15:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 23:06
Posty: 6
Lokalizacja: elblag
Marka: toyota
Model: avensis t25
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8
Od ponad roku zapala mi się kontrolka check engine i jest to błąd p0420.Wygaszam ja za każdym razem.Moja toyota ma 120000km.Nie odczuwam spadku mocy ani też wiekszego poboru paliwa.W tym miesiącu robilem przegląd techniczny i wszystko ok(ANALIZA SPALIN).Co zrobić, czy wymienić katalizator czy nie?Jakie jest ryzyko dla silnika jeśli dalej będe jezdził bez wymiany katalizatora?Z góry dziękuje z pomoc :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 16 maja 2012, o 21:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 cze 2009, o 13:44
Posty: 16
Lokalizacja: Dolnośląskie
Mam problem z Avensis, przy wolnym wchodzeniu na obroty silnik jakby się dusił, przy takiej lekko ostrej jeździe z obr w ok 3-5k, jak sie zatrzymam, to czuć smród z okolic silnika. Sprzęgło się nie ślizga. Jak mocno dodam gaz to w miarę normalnie wchodzi na obroty ( czasami delikatnie szarpnie), ale tez po zatrzymaniu czuć przez chwilkę lekki smród. Byłem dziś u mechanika i sugerował, że jego zdaniem jest jakiś problem z wylotem powietrza, prawdopodobnie zapchany katalizator (tak twierdził na podstawie przyłożenie ręki do wydechu i gazowaniu przeze mnie, oraz po tym, że kolektor wylotowy przy gazowaniu robił się jakby czerwony).
pyt. 1 Czy zgadzacie się z tą opinią?
pyt. 2 Co z tym fantem robić, wstawić strumienice czy katalizator uniwersalny dobrany pod ten silnik? Oryginalny katalizator odpada z uwagi na wartość samego samochodu, a kupowanie używki to jak kupowanie kota w worku.

Avensis 1,8l 98r. 7AFE LPG, przebieg 198000km

Proszę o porady, szczególnie odnośnie pyt. 2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 16 maja 2012, o 21:17 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6921
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 815
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
A ten "lekki smród" to od silnika, czy może np od przyblokowanych hamulców? Koła nie są gorące?

Gdyby trzeba było kata wyciąć to można w tym silnika wstawić zamiast niego strumienicę w obudowie kata.
HC w spalinach się podniesie, reszta bez zmian. Jeżeli masz sondę za katem, może ona wymagać zamocowania odsuniętego na rurce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 16 maja 2012, o 21:22 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 29 cze 2009, o 13:44
Posty: 16
Lokalizacja: Dolnośląskie
piokli napisał(a):
A ten "lekki smród" to od silnika, czy może np od przyblokowanych hamulców? Koła nie są gorące?

Gdyby trzeba było kata wyciąć to można w tym silnika wstawić zamiast niego strumienicę w obudowie kata.
HC w spalinach się podniesie, reszta bez zmian. Jeżeli masz sondę za katem, może ona wymagać zamocowania odsuniętego na rurce.


Hamulce są ok, koła nie są gorące.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 20:16 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 gru 2011, o 15:17
Posty: 3
Lokalizacja: Bydgoszcz
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 benzyna
Witam Wszystkich,

To mój pierwszy wpis na tym forum, chociaż wątki śledzę od kilku miesięcy jak tylko stałem się posiadaczem Avensis. Kilka wpisów okazało sie być bardzo pomocnych przy dobieraniu oleju, bądź opon, czy też innych drobiazgów...

Tym razem jednak podpinam się pod temat tutaj, bo po przeczytaniu wszystkiego o check engine spowodowanym przez P0420, chyba potrzebuję rady.
Samochodem jeżdżę od 8 miesięcy, kupiony od pierwszego właściciela z pełną historią serwisową w ASO Toyota i dalej serwisowany w innym ASO przeze mnie.

Przebieg obecny to 195kkm z czego przejechane przeze mnie to 23kkm. 99% to dłuższe trasy poza miastem. Zalany olej silnikowy to Elf Evolution SXR 5W30 (wcześniej toyota 5W30). Oleju praktycznie nie bierze (mniej niż 0,5l na 15kkm). Średnie spalanie paliwa to 6,7l.

Od 2 miesięcy zapala się check engine + TRC OFF + VSC. Po sprawdzeniu przez PCMScan wyskakuje P0420. Kasuję błąd średnio co 300-400km, czyli w praktyce co 2-4 dni :). Wszystkie freez frame mam zapisane i generalnie błąd pojawia się tylko w czasie spokojnej jazdy na 5 biegu z prędkością 95 +/- 5km/h.

Brak innych objawów (mulenie, wyższe spalanie, itp).

Do tej pory udało mi się zbadać czystość spalin, która podobno jest w jak najlepszym porządku.
Rada spoza ASO: Raczej nie katalizator, przepalić samochód na 98 z większymi prędkościami - zrobiłem to na kilku bakach verwy98 i raczej nie pomogło.
Rada z dwóch ASO (bez oglądania samochodu tylko przez telefon po dokładnym opisaniu objawów i błędu): na 99% katalizator do wymiany: 4000pln same części, bądź zamiennik, bądź poszukać oszukajki... Dają 1% na awarię sondy, co mogą potwierdzić tylko podpinając się własnym testerem.

Jako że nie mam czasu jeździć wiele po serwisach, a samochód ma zarabiać na siebie jeszcze przez 3-4 lata (120-160kkm) więc co proponujecie? Plan był jeździć jak jest i tylko sprawdzać częściej czystość spalin, ale wyłączony TRC + VSC nie rokuje dobrze zimią...

Poza tym lubię mieć sprawny samochód w 100%... :-)

Jestem zdecydowany na wymianę katalizatora, pod warunkiem, że jest to rzeczywista przyczyna. Gorzej jak po wymianie okaże się że błąd nadal się zapala. Co mogę sprawdzić i/lub gdzie, by miec 100% pewności?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 20:40 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 109
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
Acrobat

jako że to twój pierwszy post postaram się wytłumaczyć problem jasno i bez szydery :fajka:

http://ww2.justanswer.com/uploads/snd27 ... _p0420.pdf

podjedź do ASO i poproś o zmianę softu powołując się na stronę Techdoc i błąd P0420

Powołaj się na biuletyn eg7016_0_1 w razie braku współpracy

pzdr.

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 20:47 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
acrobat...czuj się jakbyś miał dziś urodziny..koleżka AUTOCAM objaśnia jasno i bez szydery tak często jak często na Ziemi następuje zlodowacenie...czyli raz na kilka milionów lat :hahaha:
i ja mam problem z P0420...ale mi chyba zmiana softu nie pomoże :-D

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 20:49 
Offline
Guru
Guru

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 09:55
Posty: 2809
Lokalizacja: wawa
Pochwały: 181
Marka: Avensis
Model: T22
Rocznik: 1998
Silnik: 7AFE 1.8 benzyna/lpg
Może się okazać, że katalizator jest OK. Zmierz jeszcze napięcia sond przed i za katalizatorem. (jeśli takowa u Ciebie występuje)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 20:53 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 109
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
heheheh no masz rację Lutek na wykładowcę się nie nadaję :-(

PS:pawkaj w tym kacie są 4 sondy do tego zajetrudno dostępne

napisz koledze jak ma wykonać taki pomiar skoro już dajesz porady

i jaki piękny tytuł nadały Ci władze hehehe

Bravo Bravo !!!

pzdr.

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 21:16 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 15 gru 2010, o 13:30
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2003
Silnik: 1ZZ
Miałem problem z P0420. Tyle, że u mnie wątpliwości, czy to faktycznie katalizator, czy coś innego były mizerne - wcześniej miałem awarię cewki, więc wszyscy mechanicy zgodnie twierdzili, że po awarii cewki katalizator jest stopiony i zapchany. Cena nowego oryginalnego katalizatora nie była dla mnie zachęcająca. Kombinowałem, kombinowałem i kupiłem używany oryginalny katalizator (kolektor wydechowy zintegrowany z pierwszym katalizatorem). Zapłaciłem 1/10 tego co za nowy i jeszcze była w środku sprawna sonda lambda w lepszym stanie niż moja stara. Na oko wyglądał o wiele młodziej od mojego starego. Jednak ryzyko jest. Szczególnie, że koszt samej wymiany okazał się znacznie wyższy niż początkowo zakładałem. Mechanicy w ASO nie mogli dać sobie rady z demontażem starego katalizatora i dlatego zdemontowali maglownicę, belkę przednią i coś tam jeszcze, aby podejść z odpowiednimi narzędziami i odkręcić stary kolektor. Potem, po skręceniu auta do kupy trzeba było regulować geometrię. Ale to akurat i tak się przydało, bo była rozregulowana. Na razie jeszcze zbyt mało przejechałem po wymianie, ale jest wyraźnie odczuwalna różnica w pracy silnika i kontrolka nie zapala się. Gdybym miał kupić nowy oryginalny katalizator i do tego zapłacić za wymianę tyle, ile zapłaciłem, to łączny koszt byłby astronomiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 3 wrz 2012, o 21:28 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 109
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
no dobra zdradzę wam jeszcze jedną tajemnicę :-D niech stracę

katalizatory są niestety wadliwe i w niektórych przypadkach zmiana softu która ma na celu obniżenie tolerancji wartości odczytywanych przez ecu nie zdaję egzaminu

wtedy pozostaje wymiana na nowy

w Kaliszu jest firma z której nie raz brałem tego kata i jest tańszy o 1/4 i o niebo lepszy od oryginału do tego hand made ( nie na darmo mówią na świecie że Polak to najlepszy spawacz tylko żeby tyle nie pił :-D )

następnym miłym akcentem jest to że 1AZ-FSE i 1ZZ-FE mają taką samą budowę oraz mocowania TWC różnią się jedynie sondami

jego numer to JMJ1091303

także nie dramatyzujmy Panowie bo zainwestować 800 pln w auto warte ponad 30k to nie jest jeszcze dramat

popytajcie tych od francuzów :twarz:

pzdr.

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 4 wrz 2012, o 07:23 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 gru 2011, o 15:17
Posty: 3
Lokalizacja: Bydgoszcz
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 benzyna
AUTOKAM napisał(a):
Acrobat

jako że to twój pierwszy post postaram się wytłumaczyć problem jasno i bez szydery :fajka:

http://ww2.justanswer.com/uploads/snd27 ... _p0420.pdf

podjedź do ASO i poproś o zmianę softu powołując się na stronę Techdoc i błąd P0420

Powołaj się na biuletyn eg7016_0_1 w razie braku współpracy

pzdr.


Dzięki, to jest jakiś konkret. Dotarłem już do tego wcześniej przez forum UK, ale myślałem, że dotyczy to tylko samochodów z początku produkcji, a mój jest z 2006 i ma poprawiony soft... Tak czy inaczej można spróbować... A co to jest ten eg7016_0_1? Klucz otwierający wszystkie drzwi :-) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 5 wrz 2012, o 22:17 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 18 gru 2011, o 15:17
Posty: 3
Lokalizacja: Bydgoszcz
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Rocznik: 2006
Silnik: 1.8 benzyna
Dzięki za wszystkie rady, także te na priv.

Pozwolicie, że będę opisywał tu swoje dalsze perypetie z pozbyciem się tego błędu - zamierzam sprawę doprowadzić do końca :-)

1. Póki co idę drogą kolegi Autokama. W sobotę jadę do ASO na sprawdzenie błędów ich testerem. Generalnie po powołaniu się na Techdoc, poprosiłem o zmiane softu. Podłączenie do testera jak i wgranie softu to 220zł. Zgodzili się, że może to pomóc o ile nie był już zmieniany. Jako, że samochód był serwisowany raczej tylko w ASO, to będa mieli całą historię. Powiedzieli, że jeśli było coś wcześniej mieszane, to jest ryzyko że po wgraniu softu, komp się nie podniesie... I wtedy jedynym wyściem jest kupno nowego :wow: Coś mi się nie chce w to wierzyć za bardzo... Może chcą zniechęcić do tańszej opcji?

2. Jeżeli wymienię katalizator na oryginalny w ASO to mam gwarancje przez 1 rok na wyeliminowanie tego błędu na koszt Toyoty jeśli by dalej występował. Jeśli wymienię w ASO na JMJ1091303, to niestety warunki gwarancyjne JMJ wymagają również wymiany sondy lambda i należy zastosować katalizator ściśle do określonej pojemności silnika (a wg nich mają kata tylko dla 1AZ-FSE)

3. Lampki towarzyszące P0420 (TRC OFF + VSC) nie oznaczają wyłączenia tych systemów - takie jest zdanie jednego ASO, drugi serwis mówi coś przeciwnego... Może to ktoś potwierdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 8 paź 2012, o 22:22 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 33
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
ja mam problem dziś podczas wymiany złącz elastycznych zobaczyłem ze 2 katalizatory te w kolektorze są potopione i brakuje w nich troszkę materiału
ostatni kat jest dobry, komp sie nie świeci wszystko jest wporządku moje pytanie co robić zostawić to tak jak jest, katy nie są jeszcze przepalone całkiem ale z czasem to chyba nastąpi czy je wydłubać i wstawic emulatory w sondy proszę o rade ??? :niewiem:

_________________
człowiek jakby w tym kraju nie pił,to całkiem by
oszalał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 9 paź 2012, o 10:22 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6921
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 815
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Jeżeli przez potopione katalizatory spaliny przechodzą swobodnie (sprawdź), a komputer silnika nic nie sygnalizuje złego ze spalinami - to ja bym nic z tym nie robił.
Jak kiedyś w przyszłości komputer zasygnalizuje zły skład spalin, to warto będzie zajrzeć do tych katalizatorów i może je wydłubać, gdyby ograniczały istotnie przepływ spalin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 9 paź 2012, o 10:49 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 109
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
Cytuj:
Jak kiedyś w przyszłości komputer zasygnalizuje zły skład spalin, to warto będzie zajrzeć do tych katalizatorów i może je wydłubać, gdyby ograniczały istotnie przepływ spalin.


Piokli z całym szacunkiem UAZ nie górnik katalizator nie kopalnia :-D

dłubać :bojesie: Panowie bez jaj :wazup:

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 9 paź 2012, o 11:07 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lut 2010, o 21:50
Posty: 6921
Lokalizacja: WWW
Pochwały: 815
Marka: Toyota
Model: T25FL
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2006
Silnik: D4D2T-ADFTV
Dla dobra/trwałości silnika wystarczy wydłubać zawartość zapchanych katalizatorów.
Dla spełnienia norm emisji trzeba dodatkowo w ich miejsce wstawić nowe katalizatory.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 9 paź 2012, o 15:35 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 17 kwi 2011, o 11:31
Posty: 33
Lokalizacja: świetokrzyskie
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8 129 KM
narazie nic sie nie dzieje takze je chyba zostwie a pózniej jesli cos bedzie nie tak to się nimi zaime auto ma juz zrobione prawie 300tys takze i tak długo wytrzymały

_________________
człowiek jakby w tym kraju nie pił,to całkiem by
oszalał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 20 sty 2013, o 16:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lis 2007, o 16:57
Posty: 18
Lokalizacja: Elbląg
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 benzyna
Witam, chciałem dopytać, czy Kolega ACROBAT doprowadził sprawę do końca? Czy zmiana
softu pomogła? Jestem w analogicznje sytuacji i będę zobowiązany za odpowiedź.

BTW - w moim przypadku przy błędzie 0420 systemy VSC i TRC są odłączane. ABS działa.

acrobat napisał(a):
Dzięki za wszystkie rady, także te na priv.

Pozwolicie, że będę opisywał tu swoje dalsze perypetie z pozbyciem się tego błędu - zamierzam sprawę doprowadzić do końca :-)

1. Póki co idę drogą kolegi Autokama. W sobotę jadę do ASO na sprawdzenie błędów ich testerem. Generalnie po powołaniu się na Techdoc, poprosiłem o zmiane softu. Podłączenie do testera jak i wgranie softu to 220zł. Zgodzili się, że może to pomóc o ile nie był już zmieniany. Jako, że samochód był serwisowany raczej tylko w ASO, to będa mieli całą historię. Powiedzieli, że jeśli było coś wcześniej mieszane, to jest ryzyko że po wgraniu softu, komp się nie podniesie... I wtedy jedynym wyściem jest kupno nowego :wow: Coś mi się nie chce w to wierzyć za bardzo... Może chcą zniechęcić do tańszej opcji?

2. Jeżeli wymienię katalizator na oryginalny w ASO to mam gwarancje przez 1 rok na wyeliminowanie tego błędu na koszt Toyoty jeśli by dalej występował. Jeśli wymienię w ASO na JMJ1091303, to niestety warunki gwarancyjne JMJ wymagają również wymiany sondy lambda i należy zastosować katalizator ściśle do określonej pojemności silnika (a wg nich mają kata tylko dla 1AZ-FSE)

3. Lampki towarzyszące P0420 (TRC OFF + VSC) nie oznaczają wyłączenia tych systemów - takie jest zdanie jednego ASO, drugi serwis mówi coś przeciwnego... Może to ktoś potwierdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 22 sty 2013, o 02:21 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lip 2011, o 15:05
Posty: 1116
Pochwały: 109
Marka: TOYOTA
Model: TUNDRA
Nadwozie: pick-up
Rocznik: 2014
Silnik: 3UR-FBE
i tu jest prawdziwy problem artuditu

napisz na priv to podpowiem co i jak masz załatwić

pzdr.

_________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 22 sty 2013, o 11:14 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
jak wali p0420, t trzeba zapiąć się testerem i zobaczyć jak pracuje/ą sonda/y za katalizatorem. jeżeli pojawi się sinusoida (sonda za katem pracuje jak ta przed katem) znaczy to:
- zużyty wkład katalizatora
- wkład pokruszony
- dossanie lewego powietrza

jak ktoś jest pseudo "proekologiczny" to należy wymienić kat.
dla mniej przejmujących dwa rozwiązania:
- wyciąć kata lub wybebeszyć wkład i zastosować tulejkę dydtansową na sondzie za katem co by błędów nie sypał
- jeżeli wkład jest cały a tylko zużyty, to nic nie pruć tylko zastosowac tulejki do sond za katem i jeździć

trzeba pamiętać, że kat jest na kolektorze wydechowym i jego niedrożność może spowodować przegrzanie zaworów i tłoków, co w końcu może doprowadzić do uszkodzenia silnika!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Katalizator
PostNapisane: 25 lut 2013, o 10:20 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 lis 2007, o 16:57
Posty: 18
Lokalizacja: Elbląg
Marka: Avensis
Model: T25
Rocznik: 2004
Silnik: 1,8 benzyna
AUTOKAM napisał(a):
i tu jest prawdziwy problem artuditu

napisz na priv to podpowiem co i jak masz załatwić

pzdr.

Witam,
ad. ad.3 - zrezygnowałem z wymiany softu, kupiłem kabelek ELM i zacząłem sam sprawdzać kod błędu. Niestety w mojej okolicy nie mogę namierzyć żadnego poważnego mechanika, który sensownie zdiagnozować (za pomocą oscyloskopu) temat sondy.

I stąd moje pytanie do Kolegi - czy na podstawie odczytów przez kabelek można coś zaradzić?

Czy z faktu że w zeszłym sezonie pojawiał się błąd P0135 nie można wnioskować że chodzi o sondę za katalizatorem?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie (zwłaszcza, ze jako jedyny kategorycznie zdiagnozowałeś sondy;-)

Pozdrawiam
artur


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 13 mar 2013, o 17:44 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 gru 2012, o 23:26
Posty: 1
Lokalizacja: Polska
Marka: Toyota
Model: Rav4
Rocznik: 2005
Silnik: 2.0 VVT-i
wtom napisał(a):
- wyciąć kata lub wybebeszyć wkład i zastosować tulejkę dydtansową na sondzie za katem co by błędów nie sypał
- jeżeli wkład jest cały a tylko zużyty, to nic nie pruć tylko zastosowac tulejki do sond za katem i jeździć

Google trochę powiedziało, ale nic konkretnego. Przede wszystkim jaki tam jest gwint i prosta czy kątowa? Na alledrogo znalazłem coś takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 mar 2013, o 21:09 
Offline
Spamer
Spamer
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2009, o 23:43
Posty: 5753
Lokalizacja: Zambrów/Kopenhaga
Pochwały: 394
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2003
Silnik: 2.0 benzyna
Masz takiego samego kata jak moja avensis...oto Twój "emulator" :-D
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 13836.html

_________________
Obrazek
„Oszustwo będzie tak olbrzymie, tak obszerne, że ujdzie ludzkiej uwadze.
Ci, którzy je dostrzegą będą uważani za szaleńców.”


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 224 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda