TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis


Teraz jest 24 lis 2017, o 20:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 224 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sty 2009, o 23:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Słuchaj wrc :ok:
Moja ave też teraz mocno dymi na biało i zapach spalin nie jest zbyt ciekawy, ale guzik mnie obchodzi co myślą jadący za mną :jezyk: Genaralnie w niskich temperaturach silniki tak dymią.
Taka mniej więcej jest procedura wypalania katalizatora w D4DCat, czasem zdarza się, że samochód jest użytkowany na bardzo krótkich odcinkach ze zmienną prędkością i ECU nie ma czasu na wykonanie wyczyszczenia katalizatorka.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2009, o 17:46 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 23 lis 2008, o 13:38
Posty: 6
Lokalizacja: łuków
luk__ napisał(a):
PAWELA20 napisał(a):
TOYOTA AVENSIS II 2,2 D-CAT 2005r 110 TYŚ mam problem z dymieniem na biało praktycznie po każdym zatrzymaniu auta na światłach w serwisie powiedzieli że dzieje się tak w momencie schłodzenia katalizatora nie wypala on wtryśniętego paliwa tylko je wydala CZY KTOŚ MA PODOBNE PROBLEMY


Yyyy... jaki serwis tak powiedział?
A dym jest biały czy raczej popielato szary, taki ciemniejszy?
Jakim dokładnie olejem był i jest zalany silnik?

Albo, trzeba zrobić tak, aby się nie rozpisywać. Musisz "umożliwić" sterownikowi wypalenie katalizatora. Jazda ze stałą prędkością, minimum 40km/h, ok 2200-3000obr silnik, 10-15minut.
Po tym zabiegu katalizator musi być wypalony i nie ma prawa dziać się to o czym piszesz (zakładając, że serwis mówi prawdę).

A pali się jakaś kontrolka?


[ Dodano: 2009-01-10, 16:49 ]
te dymienie to nie jest prawidłowy obiaw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sty 2009, o 23:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 12:56
Posty: 3
Lokalizacja: NDM
Zwiększone dymienie w silnikach D-CAT może mieć przyczynę w zapchanej rurce biegnącej od katalizatora do czujnika podciśnienia. W tym przypadku komputer otrzymuje fałszywą informację o przytkanym katalizatorze i zwiększa dawki wtryskiwanego paliwa do kolektora. Objawy to: dymienie i zwiększone zużycie paliwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 18:05 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 23:39
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
MaŁy_RaDeK napisał(a):
U mnie lampka check engine też się zapaliła ostatnio - 700 zł poszło się...
Oxygen sensor :-( Właśnie jestem po wymianie...


Radku, a jaki kod błędów miałeś i na co wskazywał?
Czy też było P0420? Pokazywał bezpośrednio na oxygen sensor czy na katalizator?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 20:50 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lut 2007, o 23:47
Posty: 2686
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 55
Marka: Toyota
Model: Avensis T27
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2014
Silnik: 1.8
wiktor napisał(a):
Radku, a jaki kod błędów miałeś i na co wskazywał?

W tej chwili już Ci nie odpowiem bo nie pamiętam :-(
W każdym razie błąd wskazywał na sondę a nie na katalizator.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2009, o 21:56 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 23:39
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
MaŁy_RaDeK napisał(a):
W każdym razie błąd wskazywał na sondę a nie na katalizator.


Ok, myślałem że jest nić szansy, że wskazania na błąd katalizatora oznaczały coś mniej kosztownego.
Pan Grabowski już próbował u mnie "elektronicznie" usunąć problem, niestety nadal problem powraca. Przy sprawdzaniu sond lambda wyszło, że przednia sonda ma bardzo długie czasy odpowiedzi sięgające do 5s i będzie jeszcze weryfikowane, dlaczego tak się dzieje.
Niestety nie uśmiecha mi się wydawanie 10tys przy samochodzie wartym 24tys na usunięcie tej usterki.
Teraz wypada zadać pytanie, czy można z tym błędem jeździć do końca życia samochodu i w jaki sposób może wpłynąć na wartość samochodu przy odsprzedaży? Jak ja teraz nie wydam kasy na wymianę obydwu katalizatorów to nikt już potem tego nie zrobi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 mar 2009, o 00:27 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 mar 2009, o 20:37
Posty: 2
Lokalizacja: Trójmiasto
Pewnie nie ja jeden zetknąłem się na nieszczęście z P0420 - katalizator do wymiany.
Koszt w ASO....bagatela 4K.

Chciałbym dowiedzieć się, czy przy Ave z 2001, sedan, 1,6 VVTi, T22...jestem z góry skazany na ten wydatek i ASO?

Nigdzie nie udało mi się doszukać informacji o kimkolwiek, kto zastosował np. zamiennik lub katalizator tzw. uniwersalny... Więc jak jest??? Tylko oryginał?

Zanim postanowiłem zadać pytanie, przeszukałem mnóstwo postów na tym forum i bez skutku.

pozdrawiam i będę wdzięczny za wszelkie info...bo wizja 4K nie jest miła ;(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 mar 2009, o 11:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
Szukam ale jak na razie porażka. Ciekawi mnie jaki masz przebieg bo mam auto dokładnie z takim samym silnikiem i przebieg pona 220 kkm.Napisz czym Ci się to obiawiło, czy po prostu tak sobie pojechałes na kompa??

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 mar 2009, o 11:47 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
moge miec kat z corolli e12 1.6 vvti 2004 rok, jakbys reflektowal na to to zapraszam na pw badz gg

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 mar 2009, o 21:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 19 mar 2009, o 20:37
Posty: 2
Lokalizacja: Trójmiasto
przebieg 134tys.km...

jedynym objawem jest żółta, wkurzająca lampka

auto jeździ jak jeździło....nie potrafię wskazać żadnej różnicy w komforcie jazdy

baaaa....właśnie wczoraj bez żadnego problemu przebrnąłem przez przegląd techniczny (wbita pieczątka ;)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 mar 2009, o 22:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
Wiesz, moj ojciec jest diagnostą i sam jezdzi bez kata :) posypał się to go wyciął i po temacie.

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2009, o 23:38 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 4 mar 2009, o 22:04
Posty: 6
Lokalizacja: Preston (UK)
Marka: Toyota
Model: Avensis T25
Nadwozie: hatchback
Rocznik: 2004
Silnik: 1.8 benzyna
Hej .. Chyba pisze w odpowiednim temacie. Od niedawna mam avi 2004 1.8 ostatnio zapalila sie mi kontrolka serwisu, po podlaczeniu do kom wyszedl blad PO420. wiem co on oznacza tylko chcialbym wiedziec czy on ma wplyw na drzenie silnika na wolnych obrotach. Obroty sa na stalym poziomie (delikatnie ponad 600) jak nie to jaka moze to byc przyczyna?? Moze sie ktos spotkal z tym problemem, prosze o opinie..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 mar 2009, o 09:36 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 12:07
Posty: 321
Lokalizacja: LRY
u mnie obroty sa na poziomie 650 i jest to dosc niekomfortowe ale nic z tym nie moge zrobić bo tak ma być niestety.

_________________
Szukasz nowej części - zapytaj, może będę mógł pomóc.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 mar 2009, o 23:04 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 15:40
Posty: 5
Lokalizacja: london
Czy moze mi ktos powiedziec czy moze dojsc do jakiejs powaznej awarii jezdzac z padnietm katalizatorem? mowa o T25 1.8 vvt z 2003
U mnie tez sie pojawia blad P0420 i P0171.Ostatnio wyczyscilem przeplywomiez wiec mam nadzieje ze p0171 juz sie nie pojawi.Wymienilem obie sady lambda na nowe Dodam ze jezdze na gazie.
Ostatnio bylen na przegladzie i serwisant przepchnal mi autko na badaniu spalin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwi 2009, o 08:22 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 22:18
Posty: 483
Lokalizacja: małopolska
Mając P0420 nic się nie stanie jeżdząc z tym. Poza tym, prawdopodobnie nie masz padniętego katalizatora a tylko albo zły odczyt (nie wiem jakie sondy założyłeś) albo na gazie nie właściwy skład mieszanki i stad usterka.
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwi 2009, o 17:45 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 15:40
Posty: 5
Lokalizacja: london
dzieki za odpowiedz.
sondy zalozylem oryginalne toyoty.Tez podejrzewam ze te problemy moga byc zwiazane z gazem(dlatego pewnie ktos odlaczyl kontrolke check engine po instalacji gazu w tym autku zanim zostalem jego wlascicielem)
Ale to co mnie niepokoi to swa objawy ktore moga wskazywac na katalizatory:
1-cos mi cicho brzeczy w dolnym katalizatorze-jak by tam mala srubka wpadla
2-podczas ruszania albo gdy obroty na 2 biegu spadna do ok 1100 i probuje przyspieszac zaczyna sie wydobywac krotki dziwny dziek klekotania gdzies spod silnika-temat ten juz byl poruszany na forum ale do niczego sensownego chlopaki nie doszli, a zauwazylem ze kilka osob mialo podobne objawy.Zastanawiam sie czy czasem katalizator sie mi nie oderwal w srodku i teraz klekocze, wpada w wibracje podczas tzw dlawienia silnika ?????????
Jakies pomysly?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2009, o 11:51 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 23:39
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
dalej temat z katem w T22 D4.
Nadal nie uśmiecha mi się płacić 4k za oryginalny katalizator.
Znalazłem ostatnio na allegro gości, którzy wycinają uszkodzony katalizator i wstawiają uniwersalny, spełniający normy Euro 3. Gość mówi, że powinno być ok.

Dzwoniłem do gościa regenerującego katalizatory:
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... d=12624355
i mówił, że powinno być ok.

Znalazłem jeszcze inny przykład regenerowanego katalizatora, tylko że do 1,8:
http://allegro.pl/item664243928_kataliz ... _2001.html

Może więc warto spróbować?

Co o tym sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2009, o 11:52 
Offline
Moderator
Moderator

Dołączył(a): 21 kwi 2007, o 14:03
Posty: 1419
Lokalizacja: Kielce
do 1.8 vvti (t25) mam uzywke po 72 tys km, jesli reflektujesz to zapraszam

_________________
opcja SZUKAJ Twoim przyjacielem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 cze 2009, o 12:08 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 2 sty 2008, o 23:39
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
tomek85_85 napisał(a):
do 1.8 vvti (t25) mam uzywke po 72 tys km, jesli reflektujesz to zapraszam


dzięki, ale mam T22 i 2.0 vvti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 13:09 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 maja 2009, o 13:10
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
Upłynęło 2 lata od czasu pierwszego zapalenia się kontrolki silnika 1AZ-FSE i zdiagnozowania problemu jako padnięty kat. Byłem ostatnio służbowo w W-wie i podjechałem do Piaseczna. Okazało się, że najpierw trzeba wymienić sondę. Przejechałem kilka kilometrów i znowu zapaliła się lampka. Podjechałem znów do p. Jacka i ... przeprogramowali komputer (rozszerzyli zakres działania sond na obydwu bankach). Wróciłem do Wrocka 500km i kontrlokla nie zaświeciła się. Powinno być OK z tym, że p. jacek stwierdził że kat był zbyt długo eksploatowany bez pracujących sond i są bardzo zanieczyszczone. Wniosek: jeśli komuś pada kat to jednak należy jak najszybciej go wymienić albo przeprogramować kompa. Jazda na wyłączonych sondach ma wpływ na dalsze pogarszanie stanu kata.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sie 2009, o 18:30 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
kitów ci nawciskał :-D . jaki zakres pracy sond? totalny bełkot! sondy pracują w odpowiednim stałym zakresie. bez sond jedynie mieszanka była bez korekcji co tak naprawdę nie ma aż tak destrukcyjnego wpływu na katalizator (przykład - katy nieregulowane też długo żyją) najszybciej kata załatwia branie oleju przez silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sie 2009, o 10:15 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 14 maja 2009, o 13:10
Posty: 14
Lokalizacja: Wrocław
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1AZ-FSE
Niestety niezbyt długo nacieszyłem się "sprawnym" katem. Lampka zapaliła się. Musze kupić nowy i wymienić. Podobno w Holandii można kupić w salonie za ok. 2000zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sie 2009, o 20:28 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 8 lut 2009, o 20:38
Posty: 132
Lokalizacja: śląsk
Katalizator ładnie się wypala jak wysiądzie sonda lub jakiś element układu zapłonowego jeśli chodzi o benzynowe silniki. Tak że nie ma co przedłużać i bagatelizować tej usterki bo sonda plus katalizator to już jest wydatek :) regulacja sond ?? hmmm pierwsze słyszę dziwna sprawa jeśli sonda jest tylko przed katem to można wypruć kata i po sprawie jak są dwie sondy to już jest problem. Najczęściej w dieslu jest jedna sonda i czujniki różnicy ciśnień przed i za katem które rozpoznają zabrudzenie filtra cząstek stałych. Oleje typu Long Life mają mniejszą zawartość siarki która działa niekorzystnie na filtry cząstek i dlatego są takie zalecane 5W30.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 wrz 2009, o 11:19 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 7 maja 2008, o 18:46
Posty: 1120
Lokalizacja: Polska DLU
Pochwały: 8
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 Wagon
Rocznik: 2000
Silnik: 4A-FE + LPG 4gen.
Przejrzałem cały wątek i mam rozumieć, że w 4A-FE wywalenie kata nic nie da a tylko zaszkodzi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2009, o 19:43 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
co prawda auto to hundai elantra (żonki "nowe" auto) ale co powiecie na to, wygląda że kat umarł chociaż na analizatorze wychodzi idealnie (w sumie to zgłupiałem)

kolor czerwony - sonda przed katem
kolor zielony - sonda za katem

http://img269.imageshack.us/i/beztytuuyoi.jpg/
http://img33.imageshack.us/i/beztytuu2nj.jpg/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lut 2010, o 10:31 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 11:47
Posty: 43
Lokalizacja: Bytów
Moze teamt juz troche nie aktualny ale moge podzilic sie moimi doswiadczeniami.
Ja z mojej t22 1,8 vvti wykroilem katalizator bo byl zapchany, zamiast niego wspawalem rurke. Po 160tys poprostu byl tak zapchany ze dalej juz sie nie dalo jezdzic, po usunieciu autko jezdzi jak po wyjechaniu z salonu i spalanie jest troche nizsze.
Polecam taki zabieg :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lut 2010, o 17:30 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 31 sty 2010, o 13:53
Posty: 3
Lokalizacja: Wielkopolska
Witam!
mam problem z katem - jest do wymiany (diagnoza ASO).
nowy w ASO nie wchodzi w gre (koszt z robocizna ponad 4tys), szukam jakiejs alternatywy rozmawiajac z ludzmi, czytajac forum...
trafilem (z polecenia) na firme www.kalinski.pl i sa w stanie mi to zrobic suma sumarum za ok. 1000 zl (z oddaniem starego do nich).
niby stosuja odpowiedniki lub tez jesli to konieczne oryginaly (regenerowane?), daja 12 m-cy gwary, wszystko ma dzialac prawidlowo bez zadnych bledow komputera etc.
firma ma duze doswiadczenie i jest polecana takze kusi mnie by skorzystac z ich uslug w tej kwestii.
co doradzacie? czy warto w to sie ladowac?

z tego co czytalem w gre nie wchodzi zadne wyciecie, przepukanie kata (jesli sie myle to prosze o sprostowanie).
jedynie zakup oryginalnej uzywki (np. na allegro), ale z tego co sie orientowalem jest to zakup "kota w worku", bo nie ma zadnej mozliwosci sprawdzenia rzeczywistego stanu kata i czy nie bedzie wiekszym problemem niz obecnie istniejacy.

z gory dzieki za wszelka rade/pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lut 2010, o 20:45 
Offline
Stara się...
Stara się...

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 20:28
Posty: 74
Lokalizacja: Piaseczno
Kup cały wydech za drobne z anglika z małym przebiegiem;) tam dobre paliwo i rzadko padają katalizatory;)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2010, o 23:40 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 28 lis 2007, o 19:58
Posty: 3
Lokalizacja: swindon
avensis 2001 2.0 147 koni ; po wymianie lambdy bank 2 sensor 1 (był błąd p0155 ) wyskoczył mi błąd p0430 ?? czyli albo nieszczelny układ wydechowy albo uszkodzony katalizator? ma ktoś pomysł co tu zrobić żeby nie wydać za dużo kasy? wie ktoś ile kosztuje katalizator i gdzie kupić jakby co (a mieszkam w anglii)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lut 2010, o 23:49 
Offline
Mistrz
Mistrz

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1455
Lokalizacja: PL
Pochwały: 13
Marka: Hyundai
Model: i45
Rocznik: 2013
Silnik: 2.4 GDI
p0430 katalizator bank 2 słaba skuteczność. co oznacza, że:
- 1/2 kata się kończy (bo jest podwójny, 2-a cyl./2-a cyl.)
- sonda za katem świruje
- nieszczelność w okolicy sondy za katem

rozwiązanie:

http://www.prostreetonline.com/x/blox-r ... inator.asp
http://www.moto.allegro.pl/item85748115 ... l_tec.html

warunek! kat musi być drożny (niezatkany) bo pozostawienie go źle się skończy dla silnika :jezyk:

o koszt oryginalnego kata nie pytaj, bo zawału dostaniesz :-D ale są zamienniki http://www.allegro.pl/item916403284_kat ... _2000.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 224 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda